Kirjoittaja Aihe: Tule, ole, lähde (S)  (Luettu 1737 kertaa)

Yaswishnas

  • ***
  • Viestejä: 7
Tule, ole, lähde (S)
« : 19.07.2012 15:38:59 »
Kirjoittaja: Mii eli Yassi
Ikäraja: S
Varoitukset: eioo
A/N: Itselläni on hiukan hankala elämäntilanne yhden asian suhteen ja se inspiroi tähän lyhyeen yölliseen tajunnanvirtaan



Tule, ole, lähde


Outoa, sanoisin.

Merenpinta lauloi vierailla kielillä, joita en tuntenut ja vihreäsiipiset kolibrit lensivät korkeammalla kuin tavallisesti. Länsituuli supatti korvaani käskien minut lähemmäs. Tottelin ja hymyilin. Aamukaste varpaankynsillä tuntui elävältä, sähköiseltä.

Upotin jalkani veteen ja ne hävisivät. Suljin silmäni ja kadotin myös itseni. En ollut enää kotona, en lähelläkään tuttua ja turvallista. Sillä nyt minulla oli vain sinut ja tämä tilanne, toinen toistaan vieraampia. Hipaisit minua varovasti, jolloin pyysin myös taivasta ja merta poistumaan.

Kahden kesken, niin oli paras.

Tutkin sinun silmiäsi ja ne kertoivat minulle tarinoita. Unohduin satuihin ja unelmiin, enkä enää muistanut kuinka kävellään. Halusin vain olla ja kuunnella, pysähtyä tämän maailman juurelle ja antaa ajan poistua luotamme.

Varastaa kokonaisen hetken.

Mutta sitten aika palasi takaisin tuoden tullessaan meren ja taivaan, todellisuuden. Sadut ja unet hiipivät piiloon ja pyysivät meitä pitämään salaisuuksia. Ne maalasivat taivaanrantaan tauluja, jotka kätkimme sinetein tähtien taakse.

Lähdimme varkain eri teille ja hymyilimme vieraanvaraisesti. Kiitos ja näkemiin, tervehti tajunnanmarttyyri toista, eikä kukaan edes huomannut, että kolibrit lensivätkin pareittain.

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: Tule, ole, lähde (S)
« Vastaus #1 : 19.07.2012 21:47:31 »
Aaww. Olen aina pitänyt tällaisista vähän abstrakteista teksteistä, joissa pääsee leikittelemään suomen kielellä. Siinä onnistuitkin harvinaisen hyvin, teksti oli todella kaunis. :) Maalaamasi maisema ja tapahtuma oli pelkkää luonnon ja rakkauden ilotulitusta... näin kliseisesti sen sanoakseni. XD Ei, kyllä mä tarkoitin tuota. Oikeesti. Ihana teksti. Aloitus oli iskevä ja erilainen, teksti itse oli inspiroiva.

Yaswishnas

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Tule, ole, lähde (S)
« Vastaus #2 : 26.07.2012 14:24:56 »
Voi kiitos kaunis faux pas, kommenttisi piristi päivääni taas oikein huolella :) ihana vertaus tuo luonnon ja rakkauden ilotulitus ^^

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: Tule, ole, lähde (S)
« Vastaus #3 : 26.07.2012 16:26:16 »
Voi kiitos kaunis faux pas, kommenttisi piristi päivääni taas oikein huolella :) ihana vertaus tuo luonnon ja rakkauden ilotulitus ^^
Ole hyvä vaan. ;) Voi kiitos, itse ylistäisin mieluummin sinun kielikuviasi, mutta sinun tekstistähän tuo oli lähtöisinkin. xD