Kirjoittaja Aihe: FMA: Symboliikkaa S Roy/Ed  (Luettu 1267 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
FMA: Symboliikkaa S Roy/Ed
« : 02.07.2012 17:34:02 »
Title: Symboliikkaa
Author: Aimtist
Fandom: Fullmetal Alchemist
Hahmot/Paritus: Roy/Ed, Hughes
Genre: Slash, Fluffy, Humour
Ikäraja: S
Vastuunvapautus: FMA kuuluu Hiromu Arakawalle. Minä vain leikin.
AN: Ehdin jo unohtaa, mistä idea oikein lähti, joten siitä on vähän paha kertoa :D Mutta nauttikaa. Niin ja tämä on betaamaton eli virheet otan omalle kontolleni.


"Edward."

"Hm?", mumisi jo puoliunessa oleva nuorukainen toisen syleilystä.

"Ihan vain uteliaisuudesta, miksi kasvatit hiuksesti pitkiksi? Kun tapasimme ollessasi yksitoista, hiuksesi olivat lyhyemmät", puheli eversti, jonka sylissä juuri ja juuri aikuinen alkemisti lepäsi.

Ed huokaisi. Hän käännähti pehmeällä sängyllä, kohtaamaan toisen tummat silmät. Royn toinen käsi oli kietoutunut hänen vyötärölleen ja toinen oli hänen hiuksissaan. Vanhempi mies antoi kätensä liukua niitä pitkin, tunnustellen niiden silkkisyyttä.

"Kun olin toipumassa automailien asentamisesta ja harjoittelemassa niiden käyttöä, vietin suurimman osan ajasta lukien. Törmäsin silloin tarinaan miehestä, jonka hiukset olivat hänen voimiensa lähde. Mitä pidemmät hiukset hänellä oli, sitä voimakkaampi hän oli. Ja vaikka se olikin vain jotain uskonnollista tarustoa, ajattelin ettei siitä haittaakaan ole. Päätin kasvattaa hiukseni pidemmiksi, jos se vaikka antaisi minulle voimia. Ja pitkiksi ne sitten jäivätkin."

Roy kuunteli tarinaa kiinnostuneena. Pitkillä hiuksilla oli Edille symbolinen merkitys. Ne merkitsivät hänelle voimaa. Voimaa, mitä Edin olemus oikein huokui. Temppu oli selvästi toiminut. Edin itseluottamus sai nuorukaisen huokumaan voimaa ja Roy oli melko varma, että nuoremman alkemistin pitkät hiukset vaikuttivat siihen ainakin hieman.

Tulialkemisti ei kuitenkaan ehtinyt kysyä alaiseltaa ja kumppaniltaan asiasta enempää, kun hänen vierestään kuului jo hiljaista tuhinaa. Roy vilkaisi alas ja huomasi toisen nukahtaneen hänen syleilyynsä.

Roy hymyili, vetäessään toisen syvemmälle syliinsä. Hän kysyisi asiasta myöhemmin. Vaikkapa aamulla kahvin ääressä. Tai sitten seuraavana iltana, kun he taas makailisivat toistensa syleilyissä ja juttelivat heitä kiinnostavista asioista. Tai joskus. Heillä oli aikaa. Nyt kun he olivat kertoneet Alille, Rockbelleille ja Royn alaisille heidän suhteestaan oli heillä enemmän aikaa toisilleen. Heillä kyllä riittäisi aikaa jutella asiasta.

Näiden ajatelmien päätteeksi Roy sulki silmänsä ja lipui itsekin uneen, minkä aikana he onnistuivat käpertymään entistäkin tiukempaan syleilyyn. Samaisessa asennossa he sitten nukkuivat aina aamuun asti.

Asento oli oikein suloinen. Varsinkin Hughesin mielestä, jonka Riza oli lähettänyt noutamaan everstin. Tilanne oli Hughesin mielestä niin suloinen, että heitä ei voinut häiritä. Hän kuitenki nappasi kaksikosta kuvan, selitykseksi, miksi hän palasi yksin, koska jopa hän tunsi tervettä pelkoa Rizan asekättä kohtaan.

Valokuva tietenkin sai paljon huomiota osakseen. Kahden alkemistin saavuttua töihin, tiesi jo koko esikunta heidän suhteestaan. Roy ei olisi voinut olla yhtään onnellisempi siitä, että Edin syntymäpäivät olivat olleet viimeviikolla. He olivat jo tarpeeksi suurissa ongelmissa, koska Ed oli perjaatteessa Royn alainen. Tosin yksi asia oli varma, armeijahan ei heitä erottaisi.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2013 09:26:44 kirjoittanut Aimtist »
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Arion

  • Vieras
Vs: FMA: Symboliikkaa S Roy/Ed
« Vastaus #1 : 07.03.2013 15:16:26 »
RoyEd ♥ Roy on ihana (BTW mielikuva Roy feat. pitkät hiukset ♥. Älkää kysykö). Joo sori eksyin raiteilta vähäsen.
Ficci oli aika lyhyt, mutta eipä se sen suuremmin haittaa, parempi niin ku että ois yritetty venyttää väkisin pidemmäksi. Hahmoista ei silleen oikeen päässy kiinni, et onko ne IC vai OCC, mutta söpöjä ne on kuitenki ^^ Pystyn kuvitteleen ne nukkumaan tommosessa asennossa siinä hiljaa vierekkäin :3.

Ja sitten pilkunviilausta.

Lainaus
"Kun olin toipumassa automailien asentamisesta ja harjoittelemassa niiden käyttöä, vietin suurimman osan ajasta lukien.
Vai ennen niiden asentamista? Ku tuskin Ed viettäis sitä kuntoutusaikaa vaan sisällä istuen, vaan harjottelis automailien käyttämistä kunnolla. Sehän halus oppia käyttämään niitä vuodessa, eli sillä tuskin on ollu kamalasti aikaa olla jouten, if you know what I mean. Mun logiikan mukaan se menis ainaki näin päin.

Lainaus
"Hm?", mumisi
Tuonne pilkku.

Lainaus
Roy vilkaisi syliinsä ja huomasi toisen nukahtaneen hänen syleilyynsä.
Tuo "syli" on tuossa tavallaan kaks kertaa, vois laittaa vaikka: "Roy vilkaisi Ediä ja huomasi toisen nukahtaneen hänen syleilyynsä". Aika kökkö lause tuokin, mutta kuitenki.
BTW, mäkin voisin nukahtaa Royn syliin ;)

Lainaus
Vaikkapa aamulla kahvin ääressä.

Lainaus
Asento oli oikein suloinen. Varsinkin Hughesin mielestä, jonka Riza oli lähettänyt noutamaan everstin. Tilanne oli Hughesin mielestä niin suloinen, että heitä ei voinut häiritä. Hän kuitenki nappasi kaksikosta kuvan, selitykseksi, miksi hän palasi yksin, koska jopa hän tunsi tervettä pelkoa Rizan asekättä kohtaan.
Eräällä on paha tapa sitten levitellä niitä kuvia, ei ihme ettei Royn ja Edin pikku puuhat pysyny salassa. Ja Rizaa kannataakin pelätä >3
Yks juttu mikä mua tässä häirihti, oli että Riza sanottiin Rizaksi, eihän sitä yleensä kukaan sano etunimeltä. Luutnantti, Hawkeye tai luutnantti Hawkeye or something kuulostais paremmalta mun korviin, miksi sitä Rizaa nyt yleensä sanotaankaan :D


Lainaus
Roy ei olisi voinut olla yhtään onnellisempi siitä, että Edin syntymäpäivät olivat olleet viimeviikolla.
Tätä kohtaa ois voinu selittää ehkä vähän paremmin, oisin muutenki kaivannu varsinki loppuun vähä enemmän selitystä. Onkos Edward nyt 18 vai mitä, ettei Roy enää oo niin pervo setä kuin mitä vois olla, jos alaikäsen kans alkaa kiehnäilemään? Armeijassa nousee varmaan isoki kohu ku eversti paljastuukin homoksi ja vielä Edwardin kans, joka on Royta reippaasti nuorempi >3

Ehkä enemmän tunteiden, ympäristön ja muun kuvailua oisin kaivannu, ficci eteni aika nopeasti. Mut se siitä, Ed ja Roy on söpöjä ♥
Kirjota lisää FMAsta, siitä ei voi ikinä olla liikaa ficcejä, varsinkaan suomenkielisiä :3. Ja jos saa parituksia toivoa niin Roy/Riza, Edward/Envy, Ling/Greed ja Jean(Havoc)/Roy ois aika ihania ♥ Ja jos saat paritettua Scarin jollekki (mieluiten jollekki miehelle >3. Mut ei oo pakko) niin kaikki olis hyvin ^^ Eksyin taas aiheesta...


Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: FMA: Symboliikkaa S Roy/Ed
« Vastaus #2 : 07.04.2013 09:25:21 »
Kiitoksia kommentistasi, Arion! Roy/Ed on kyllä ihana paritus ja hahmot varmaankin vaihtelivat puolelta toiselle olematta kumpaakaan, IC tai OoC koko ficin aikana. En ihmettelisi :D

Tuohon ekaan kohtaan, itse olen ainakin ajatellut, että ensimmäiset päivät leikkauksesta menivät Edin osalta pitkälti jouten ja ensimmäisten viikkojenkaan aikana en usko tapahtuneen radikaaleja muutoksia. Jotenkin omaan päänsisäiseen canoniini kuuluu ajatus, että Ed olisi sitten myöhemmin edistynyt nopeampaan tahtia, mutta alku olisi ollut hidas. Ja varmasti Al, Pinako tai Winry olisi valittanut Edille liiallisesta rehkimisestä Edin tavoitteesta huolimatta.

Kiitoksia noiden virheiden bongaamisesta ja mietin vielä jos muuttelen tuota syliin/syleilyyn kohtaa. Ja Riza on tässä juuri Riza koska mielestäni Hughesista tulee mieleen henkilö, joka sinuttelee kaikkia (ainakin silloin, kun sinuttelun kohde ei ole paikalla) koska hän laskee heidät ystävikseen.

Ja tuohon viimeiseen niin joo, Ed on täyttänyt kahdeksantoista juuri viimeviikolla. Miehillä on ollut suhde jo paljon pidempään, mutta eihän kaikkien esikunnassa tarvitse sitä tietää :D

Ja enköhän minä vielä jossain vaiheessa tästä fandomista lisää kirjoita, mutta en lupaile ajankohtia, koska fandom ei kuitenkaan aivan suosikikseni pääse :DD Ling/Greediä ja Edward/Envyä voin kyllä harkita kirjoittavani jossain vaiheessa.

Kiitoksia vielä kommentistasi ja anteeksia myöhäisestä vastauksesta :)
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.