Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50825 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #160 : 10.07.2014 12:22:26 »
Mä en tiedä, miksi en Messistä pidä. Toki se on taitava ja tekee paljon duunia joukkueessaan, mutta jotenkin vaan mulle tulee negatiivisia tunteita. Tosin Robben on toinen pelaaja, josta en pidä paljoa. En nyt tiedä onko Messin kohdalla kyseessä joku vastareaktio siohen, että pelaajaa kuitenkin hehkutetaan ja npstetaan esille ja mä yleensäkin sellaseen eagoin niin, että tulee lähinnä fiilis, että tuosta en ainakaan pidä.

Oon ehkä vähän pettynyt eilisen tulokseen. Argentiina pelas hienosti, sitä en kiellä, mutta silti. Pakko kyllä hehkuttaa Argentiinan molaria, mielettömät rankkaritorjunnat. Finaalista tulee luultavasti jännittävä, kun kaks loistavaa maata vastakkain ja pidän peukkuja Saksalle. Ihan jo senkin takia, että olis kiva voittaa mestaruus Eurooppaan. Toki en pety kauheesti, jos Argentiina pärjää ja nappaa mestaruuden.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #161 : 10.07.2014 13:20:32 »
En tota eilistä peliä nähnyt, mutta se Saksa-Brasilia tuli kyllä katsoa. Joo olen kyllä Saksan kannattaja ja murskavoitto oli ihana ja hyv asia, mutta pakko kysyä, mitä helvettiä kävi Brassien puolustukselle. Peliä on pelattu puoli tuntia ja saksalaiset on tykittäny verkkoon jo viisi kertaa. VIISI KERTAA, ja vielä semi-finaalissa. Jotenkin tuntui vaan siltä, että Brasilia luovutti, että ne ei enää edes yrittänyt. ja joo, puuttuhan sieltä kaksi kantavaa pelaajaa, mutta silti. Säälittihän siinä vähän, mutta oli se 1-7 voitto kyllä hieno. Sunnuntaina sitten nähdään, kun saksa nostaa pokaalin.

Se ois nyt ohi, mitä mä nyt teen kaikki illat?

Mutta joo, SAKSA ON UUSI MAAILMANMESTARI!!!! En vaan oo koskaan ollut näin onneliinen, tää on vaan ihan upeeta. Peli oli ihan helvetin tiukka ihan loppuun asti, enkä mä vaan saa mun ajatuksia kasaan ku oon ihan tiloissa. Kiitos Götse, kiitos Löw, kiitos Saksa!!!!!!!!!!!! Voi herran jumala, vihdoinkin, tää on vaan ihan upeeta, tää on uskomatonta. Aivan ihanaa.

// ja musta tuntuu, et mun on pakko kirjoittaa joku Götse/schürrle teksti tän jälkeen..
« Viimeksi muokattu: 18.07.2014 10:21:47 kirjoittanut nami »

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #162 : 14.07.2014 01:29:17 »
Se ois nyt ohi, mitä mä nyt teen kaikki illat?

Mutta joo, SAKSA ON UUSI MAAILMANMESTARI!!!! En vaan oo koskaan ollut näin onneliinen, tää on vaan ihan upeeta. Peli oli ihan helvetin tiukka ihan loppuun asti, enkä mä vaan saa mun ajatuksia kasaan ku oon ihan tiloissa. Kiitos Götse, kiitos Löw, kiitos Saksa!!!!!!!!!!!! Voi herran jumala, vihdoinkin, tää on vaan ihan upeeta, tää on uskomatonta. Aivan ihanaa.
Mulla on just tämä sama~ mitä mä nyt teen illat?

Ja samalla laulan sekaisin We Are the Championsia ja "Saksa on uusi maailmanmestari, hei! Maailmanmestari, hei! Maailmanmestari!" Oli kyllä hemmetin hermojaraastava matsi, aloin äänenvoimakkuudelta mennä koirien taajuudelle, mutta tulihan se maali sieltä <3 Kiitos Saksan maajoukkue, hyvin pelattu!
We had each other. That's how we won.

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #163 : 14.07.2014 01:37:13 »
En muista olleeni näin onnellinen sitten viime kisojen ja Espanjan voiton. Tärisin viimeiset viisitoista minuuttia ja Götzen tehdessä maalin olin pelkkää hymyä. Kun pilliin vihellettiin, niin rupesin tunteelliseksi ja kyynelehdin täällä sen kymmenen minuuttia typerä kestohymy naamalla. Götze on ollut yksi mun ehdoton suosikkipelaaja näissä kisoissa. En ole siitä koskaan kuullut, mutta tuo Tinttimäinen olemus ja hyvä pelaaminen kyllä vakuutti. Asdajhfkj en osaa edes sanoa mitään pelistä, kun olen niin fiiliksissä tästä!! Vähän ottaa toki sydämestä kun tuo Argentiinan joukkue näytti niin lyödyltä, mutta ei hemmetti kun olen onnellinen. Ehkä ensimmäinen peli näissä kisoissa joka päättyi niinkuin toivoin.

Tätä on hyvä muistella EM-kisoja odotellessa ;).
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #164 : 14.07.2014 01:51:25 »
Yeeeeeeaaaaaaa Saksa!!!!! Kyllä tuli huudettua, pureskeltua kynsiä, haukuttua ja rakastettua pelaajia illan mittaan :D huhhuh mikä peli, oli musta ainakin viihdyttävä ja paikkoja oli puolin ja toisin - Saksalla tosin vähän enemmän, Argentiinan maalipaikat tuntuivat syntyvän lähinnä nopeista vastahyökkäyksistä (ja Saksan puolustuksen olemattomuudesta...). Mielestäni voitto meni ansaittuun osoitteeseen ja yritän nyt ottaa saksalasit päästäni pois ja tarkastella peliä objektiivisesti. Saksa pyöritti monessa kohdassa peliä ja ratkaisu oli hyvin lähellä parikin kertaa, mutta tulihan se Götzen maali sieltä <3 Toki Saksalta huonoakin pelaamista nähtiin, varsinkin loppua kohden syötöt tahtoi karkailla minne sattui ja Argentiina pääsi tuikkaamaan keskikentän ja puolustuksen ohi. No, loppu hyvin kaikki hyvin. Ei huono finaali ollenkaan ja thank god ei menty rankkareille, vihaan kun ottelu ja näinkin tärkeä ratkeaa sillä tavalla. Toki hatunnostot Argentiinalle tasaisesta pelistä ja yrittämisestä, näin tällä kertaa.

Oon kyllä niin iloinen Saksan puolesta, die Mannschaft pelas kaikenkaikkiaan upeat kisat ja sietävät olla tyytyväisiä suoritukseensa! Spessupusut tietty porukan madridistalle Khediralle ja mun ultimatelempparille Mesutille, xo. Saksan pelaajien juhlintaa oli ilo katsella, iloiset pelaajat on parasta :-* yritän unohtaa kuvan itkevästä Di Mariasta tosin, voi raasu :( aattele la decimaa!!

Pronssipeli oli kyllä pettymysten pettymys enkä Hollannista suostu tykkäämään vaikka ansaitsivatkin voiton. Säälittää Brasilia mutta oli ne kyllä taas ihan ulapalla, ei sentään tuon pahemmin turpaan tullut. Ihan käsittämätöntä mitä niille tapahtui, täysin eri joukkue kuin turnauksen alussa. Ei neljäs sija toki huono ole, mutta... Joo.

Onnee Neuerille maalivahtipalkinnosta, olihan sekin ansaittu. James Rodriguez teki maaliennätyksen ja onnea myös siitä, hieno saavutus nuorelle pelaajalle!! Ainoo mistä marmatan on tää golden ballin antaminen Messille... Lmao keksin pelkästään Argentiinan joukkueesta ainakin Mascheranon, Higuainin ja Di Marian jotka ois ansainnu ko. meriitin ennen Messiä. Joo teki hyvät maalit kun oli tehdäkseen mutta niin teki moni muukin pelaaja, yleisesti ottaen Messi oli useaan otteeseen aika pimennossa eikä erottunut kummemmin Argentiinasta. Tiiän et mulla on antipatioita Messihypee kohtaan ja se vähän lisää vettä mun myllyyn mut come fucking on, oon valmis tappelemaan tästä maailman tappiin asti: Messi ei ansainnu golden bootia. Fifa i'm judging you.

Tosiaan vähän haikee fiilis ku ei tuu enää kisapelejä ltaisin :( klubifutista ootellessa. Ens kesänä on toki naisten MM-kisat joiden katsojana voisin kunnostautua, esim. naisten EM:ää seurasin hyvin laiskasti. Nyt futiksessa jännitystä aiheuttaa lähinnä siirtoikkuna, sopii ootella mitä kivaa Perez keksii Realiin ja muutenkin mitä muutoksia seuroissa tapahtuu.
in the bleak midwinter

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #165 : 14.07.2014 13:51:09 »
Lmao, tsemppasin ja kirosin vuorotellen kumpaakin joukkuetta ja iskä vain vieressä ihmetteli, kumman puolella oon olevinani. En olisi parempaa finaalia voinut toivoa, kahden symppaamani joukkueen kohtaaminen ja laadukas, tasainen, pitkälle venyvä matsi oli hienointa vähään aikaan. Oon yhä jossain hämmennyksen ja onnellisuuden rajamailla tuosta finaalipelistä. :D Siinä näpäytys kaikille, jotka luulivat Saksan vain marssivan Argentiinan yli voittoon. Kyllähän se paremmuus aika selväksi tuli ja ansaittu voitto Saksalle, mutta oon ylpeä siitä, miten hienolla ja toimivalla taktiikalla Argentiina pystyi ennakkosuosikin haastamaan. En mä olisi todellakaan uskonut näistä pojista finaaliin asti turnauksen alussa, mutta sinne ne meni ja hienon, viihdyttävän taistelun pistivät pystyyn kaikkien takaiskujen jälkeen. Paikkojakin oli, ja peli olisi voinut päättyä ihan kummin tahansa, mutta loppupeleissä oon ihan tyytyväinen, että Mannschaft sen vei. Pitkään tää Jogin nuori ja nälkäinen huippujoukkue on mestaruuksia metsästänyt ja lähellä ollut, ja kyllä tämä oli hieno kruunu sille matkalle. Siinä missä Argentiinasta ehkä pitkin turnausta heijastui sellainen tehdään mitä pystytään ja toivotaan parasta -meininki, niin Saksasta välittyi se todellinen voitontahto ja määrätietoisuus. Ja kun kaksi näin tasaista joukkuetta kohtaa, niin kyllä ne pelit vain tuppaa ratkeamaan sitten siellä henkimaailman ja asenteiden tasolla. Mutta joo, oon iloinen sekä voitosta että pelistä, ei tullut tuollaista rumaa massacreta kuin Saksan ja brassien peli tai tuo maailman turhin ja surullisin pronssipeli (fo real, pronssimatsit pois näistä turnauksista, ihan pelkkää lyödyn lyömistä ja todella epäviihdyttävää katsottavaa, kun kaksi hävinnyttä ja epämotivoitunutta jengiä vähän pallottelee keskenään ja pahimmassa tapauksessa tulee ihan tarpeettomia loukkaantumisia vielä sivuoireina).

raitakarkkiin yhdyn siinä, että Messin valinta turnauksen parhaaksi pelaajaksi oli erittäin kyseenalaista. Selostamossa otettiin kantaa siihen, että Messi pitkälti johti Argentiinan joukkuetta, mutta kun eilistä matsiakin katsoi, niin useammin Mascherano siellä mainittiin tekemässä ratkaisuja. Jos vaarallisista tilanteista puhutaan, niin aika moni niistä lähti Maschen katkoista ja syötöistä keskikentän pohjalta. Imo olisi ollut oikeus ja kohtuus, että Manuel Neuer olisi vienyt parhaan maalivahdin tittelin lisäksi myös sen parhaan pelaajan pystin. Vaikka Saksa onkin joukkue ja sieltä on vaikea poimia yhtä selkeää työmyyrää ja ratkaisijaa, niin minusta Neuer oli kyllä sellainen, ja lisäarvona suoritukselle vielä se, että nyt viimeistään maalivahtivalmentajat ympäri maailmaa käyttävät Neueria esimerkkinä omille suojateilleen siitä, miten moderni huippumaalivahti lukee peliä ja luo tilanteita sen sijaan, että tekisi pelkkää torjuntatyötä maalilla.

Reusin paidan tuominen mukaan sinne palkintojen jakoon ja juhlatilaisuuksiin oli upea, upea ele maajoukkueelta ja kyllä nousi tunteet pintaan. Todella herrasmiesmäinen ele muistaa loukkaantunutta joukkuetoveria. Götzen maali niin ikään ansaitsee jäädä historiankirjoihin, huikea suoritus noin nuorelta ja lahjakkaalta kaverilta ja vähän jo kirosin, että hän meinasi jäädä turnauksessa Klosen varjoon (ei Klosessa mitään vikaa, legendaarinen pelaaja ja nostan hattua etc, mutta Götze on oikeasti ihan helvetinmoinen lahjakkuus, joka missä tahansa muussa joukkueessa olisi takuulla avauskokoonpanossa), mutta sieltä Götzinho tuli ja iski.

Albicelesten fanina argujen pettyneet ilmeet kirpaisivat ofc, mutta kuten sanottu, he pelasivat todella hyvin niillä eväillä mitä oli, Sabella teki valmentajana huikean suorituksen, että päästiin tänne saakka ja tosissaan haastettiin Saksa loukkaantumisista huolimatta, ja Argentiinassa ei todellakaan pitäisi olla aihetta minkäänlaiseen omien pelaajien parjaamiseen ja mellakointiin. Paikkoja oli ja ne failattiin, mutta se on futista ja aina ei vain ole onnenpäivä. Higuaín paitsiossa tuli turnauksen aikana melkein yhtä tutuksi lausahdukseksi kuin Robben maassa tai Neuer kaukana maaliltaan. Tätä tapahtuu.

Kaiken kaikkiaan olipahan taas mieleenpainuva ja hieno turnaus, neljän vuoden odotus todella palkittiin! Tästä voisi spekuloida vaikka sun mitä, mutta siitä voisi tulla aikamoinen romaaniviesti. Tosin miksikäs en alkaisi veistellä sellaista, koska mitä ihmettä muutakaan mä nyt sitten teen taas elämälläni, kun nämä on ohi...? :D Kauhea ajatella, miten kaukana tulevaisuudessa ollaan, kun nämä skabat seuraavan kerran pelataan. Onneksi on EM:t tuossa välissä vähän helpottamassa futisikävää ja lyhentämässä odotusta.

Saksaa on jo muutama hehkuttanutkin, mutta miten muuten fiilikset kisoista? Mitä jäi päällimmäisenä mieleen tai keitä?
Täytyy sanoa, että itse löysin Meksikon NT:n ja Kolumbian tämän turnauksen myötä. Guillermo Ochoa ihan huikea maalivahti Meksikolla ja muutenkin pelaajakaluston laatu pisti silmään, sääli, että turnaustaival loppui niin lyhyeen heillä. Kolumbialta jäi mieleen ofc James Rodriguez, ja toivon, että setä Perez nyt on silmänä ja korvana miekkosen suhteen. Nuori ja lahjakas maalintekijä, joka haaveilee Realissa pelaamisesta - I do want him. (Huomattava yhdennäköisyys Robinin kanssa on niin ikään plussaa! ++ :DD just kiddin' but my point still stands, olisi kiva nähdä kaveri valkopaidassa.)

Negatiivisina mieleen jäivät Italia, Uruguay ja Portugali sekä Espanja. Kaikilta neljältä joukkueelta odotin enemmän ja laadukkaampaa pelaamista, Edinson Cavani Uruguaylla oli hirveä pettymys näissä kisoissa. Kyseessä kuitenkin entinen Serie A:n maalikuningas, joten en odottanut Uruguayn maalinteon olevan niin täysin yhden ihmissyöjän harteilla. Italia pelasi upean pelin Englantia vastaan, mutta sen jälkeen floppasi ja pahasti syistä, joita on vaikea edes analysoida. Yhtäkkiä syöttömylly ei vain toiminut ollenkaan ja maalintekotehot putosivat pakkaselle, palattiin ikään kuin takaisin puolustuspelaamiseen, joka ei sekään toiminut oikein mitenkään. Ihme sekoilua. Portugalista ja Espanjasta ei tarvinne edes alkaa, kaikki nähtiin mitä tapahtui ja mitä ei tapahtunut. Tuolla pelaajamateriaalilla ei voi failata noin pahasti.

//Ai niin, ja jos saan vähän futisslashata niin pidätin hitto soikoon hengitystä tässä vaiheessa ja olin että mitä sviidua!  ;D Schweinski!OTP-teasing. Video.

///Ja Mundo Albicelesten artikkeli An Argentina To Be Proud Of selittää oikeastaan kattavammin feelsini tästä Albicelesten kisataipaleesta. "So this is Argentina's World Cup 2014 story... heart breaking, yet memorable. Shortcoming, yet successfull. All I can say is that I am extremely proud of this team and this tournament just made me love Argentina more and more. Following the Albiceleste is a way of life, and even if it's filled with heartbreaks and pain, there's no other team I'd rather support."
« Viimeksi muokattu: 15.07.2014 15:28:29 kirjoittanut Rascal »
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #166 : 14.07.2014 16:48:30 »
Nyt kun on yö nukuttu ja ajatukset kasassa, niin voisi tännekin yrittää laittaa jotain järkevää.

Upea turnaus siis oli, kokonaisuus jäi parhaiten mieleen. Pelejä oli kiinostava katsoa, varsinkin näitä vähän vieraampia maita oli kiva seurata. Pienemmät jalkapallomaat pistää vastaan isommille nimille, yhtäkuin kiinnostavaa jalkapalloa. Muutenkin näitä kisoja oli miellyttävä katsoa (varsinkin Saksan vannoutuneena kannattajana), vaikkakin Brasilian kaksi viimeistä peliä jäivätkin vähän sellaisiksi... Negatiivisimmat vibat tuli juurikin tuosta pronssiottelusta, jotenkin siellä ei vain tuntunut olevan sitä oikeaa fiilistä. Pakko olla samaa mieltä Hollannin pelaajien kanssa, pronssiottelut ovat joksenkin turhia. Laittaa nyt hyvän turnauksen pelannut maa häviämään kahdesti peräkkäin, kai siinä nyt tasapainoisemmankin ihmiset mieli järkkyy... Pelaajista tietysti Saksalaisia seurasin, upeaa oli etenkin Klose tekemässä historiaa ja Neuerin U-P-E-A työ maalilla. Minä(kin) olin äärimmäisen närkästynyt, kun miestä ei oltu laitettu edes ehdolle parhaaksi pelaajaksi! Hei C'moon! Kai sitä nyt sokeakin näkee, että Neuer on ollut yksi näiden mm-kisojen parhaimmista pelaajista, ellei jopa paras.

Eilisen peli oli kyllä hieno. Molemmat puolet pelasivat, eikä peli jäänyt tylsäksi pyörittelyksi. Mä tykkään. Molemmat ovat pelanneet hienon turnauksen, vaikkakin Saksa kyllä ansaitsi voittonsa. Koko turnauksen ajan heiltä on nähnyt mahtavaa jalkapalloa, ja tämä voitto oli kyllä täysin ansaittu. Eilen ei tullut sellaisia tylsiä hetkiä, ei mitään vessataukopaikkoja tai vastaavaa. Pitkälle peli venyi, mutta tahti vain pysyi. Pakkohan kuitenkin on nostaa se Götse esiin, niin upeaan paikkaan tuo maali osui. Ikääkin vaan 22 vuotta, ja noin hyvin kykenee tämmöisten paineiden alla toimimaan.

Tää turnaus oli hyvä. Jotenkin musta tuntuu, että viimeisimmät arvokisat on menty kohtuu samalla kaavalla. Samat maat pelaa hyvin, ja sama maa voittaa. Espanjan tippuminen oli aika yllättävää, varsinkin noin aikaisessa vaiheessa, Portugalista ja muista puhumattakaan. Oon kyllä todella tyytyväinen siihen, miten nää kisat menivät. Vähän on nyt kyllä tyhjä olo...

// ja on vielä pakko kerran heittää capsi päälle: SAKSA ON UUSI MAAILMANMESTARI! <3
« Viimeksi muokattu: 14.07.2014 16:50:04 kirjoittanut Gwenhwyfar »

Luna-FAN

  • juonittelupelaaja
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kuka, mitä, missä?
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #167 : 07.09.2014 01:11:14 »
Messin ja Maradonan jalanjäljissä olen pelannut jalkapalloa, mutta nyt en enää
jalkavamman takia.
Suurtapahtuman voitto meni nyt Saksalle,  onnitelen vaikka olinkin Argentiina-kannattaja, koska Lionel Messi <3 *fanitus*
Tervetuloa Kylä-foorumille, juonittelupelien ystävät :)

Poissaolevainen kevään ajan, palaan kesäkuussa.

Don´t worry. Be happy.

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #168 : 13.09.2014 20:24:53 »
//Ihmeen vähän ihmiset on futista täällä kommentoinut…

On nyt pakko tulla hehkuttamaan Chelsean upeaa alkua tällä kaudella Valioliigassa. Siirtoikkunan tapahtumat hallittuja, harkittuja ja todella onnistuineita, niin myynnit, lainat kuin ostotkin. Etenkin kaksi ostoa. Fabrecas ja Costa on osoittautuneet loistaviksi sinisiksi,kahden yhteistyö on jotain aivan mahtavaa. Fabrecas on luonut suurimman osan maaliin johtaneista paikoista, ja Costa taas johtaa koko maailpörssiä! Mä tykkään. Jotenkin nää on vaan piristänyt Chelsean peliä, saanut muutkin pelaamaan parhaimmillaan, ja tilastot tietenkin puhuvat puolestaan.

Niin, neljä peliä takana ja kaikista tullut voitto. 15 maalia tehty ja 6 päästetty. Pisteitä 12 ja maaliero 9. Oisko parempaa alkua tälle kaudelle voinut ees toivoa?

sernando

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #169 : 17.09.2014 18:44:04 »
Oon niin super fiiliksissä HJK:n Eurooppa-liiga paikasta.

Ihan oikeesti, vihdoin, lohkovaiheessa. Reilu vuosi sitten Nömme Kalju munauksen jälkeen oli aikamoinen epäusko ja jos silloin joku olis sanonut että vuoden päästä Eurooppa-liigan lohkovaiheessa niin olisin kyllä ollut varsin epäuskoinen. Boströmin potkut keväällä olivat ratkaiseva tekijä. Tilalle (vihdoin) tullut Bana Lehkosuo on tehnyt niin upeea duunia. Toki tän kauden hankinnat olleet varsin huikeita jo ennen lohkovaihepaikkaakin, mutta eipä se Törnesin kova nollapeliputkikaan alkanut kun vasta Lehkosuon tultua.  Siirtoikkunan viimehetkien hankinnat eivät vielä ole pääseet näyttämään taitojaan mutta sitä innolla odotellessa.

Olipa aivan kaamean kaoottista tekstiä ja vielä jatkuu, mutta tässä pitää johonkin purkaa energiaa ennen Kööpenhaminan reissua. Oikeasti pääsee ulkomaille katsomaan oman suosikkijoukkueen lohkovaihematsia. Ajatuksenakin jo aivan uskomaton. Kaikkiin kotimatseihin olen toki menossa, mutta jokin noissa vierasreissujen omassa fiiliksessä on ehkä ainutlaatuisempaa. Aiemmin en ole ulkomailla vierasmatseissa käynyt, mutta tätä mahdollisuutta ei voinut jättää väliin. Torino ja Brüggekin houkuttelisivat, mutta luultavasti jäävät vain haaveeksi.

Huomenna se Eurooppa liiga alkaa ja toivottavasti jatkuu vielä ensivuonnakin. On vain yksi Klubi.

Luna-FAN

  • juonittelupelaaja
  • ***
  • Viestejä: 79
  • Kuka, mitä, missä?
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #170 : 22.09.2014 09:32:06 »
Ite olen ihan La Liga-hurmassa, ja Messi.. Noh, voinkohan tarpeeksi hehkuttaa ja hokea, että olen
Messi-fani? FC Barcelonaa minä toivon La Ligan johtoon totisesti.
Kek kek, tuli muuten mieleen, ettei taida Luis Suárezilla olla nyt kivaa katsella pelejä sivusta,
mutta mitäs meni pureskelemaan vastustajapelaajaa Brasiliassa? Ihme pelleilyä sekin oli :o ;D
Tervetuloa Kylä-foorumille, juonittelupelien ystävät :)

Poissaolevainen kevään ajan, palaan kesäkuussa.

Don´t worry. Be happy.

luku_toukka

  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #171 : 22.09.2014 23:29:21 »
Aaa kiva ku katon näitä kommenttei täällä ja en oikeesti tajuu puolikaa teiän hienoist termeistä, vaikka oon ite pelannu futista jo ikuisuuden (okei kuus vuotta, mut siltä se tuntuu) ;D.

No kyl mä sen verran voin sanoo, että oon ite ManCity-fani ja oon sen takii katellu aika paljon valioliigaa. Zabaleetta on varmaa mun number one siinä joukkueessa. Paitsi, että se on aika korttien keräilijä ja sai just Chelsea pelissäkin punasen vaikka oli juuri päässyt pelikiellosta. Companykin on pelannu aika hyvin näin alkukaudesta. Joe Hart on ollu vähän pettymys. Se on tehny paljon arvointivirheitä ja huonoja päätöksiä.

Edin Dzeko on kanssa yks nimi joka nousee mieleen. Ja James Milnerkin on ollut aika yllättäjä. Tätä en siis tajuu, ettei muka Samir Nasri pelaa enää maajoukkueessa? Siis jätkä on todellakin tossun alla jos tyttöystävä päättää maajoukkueuran päättymisestä!

Ja myös Realin fanina voin sanoo, että oli kyl aika shokki mulle ku Özil lähti ja viel Di Maria siihen perää! Heh, en oo ollu koskaa mikää Xabi Alonso ihannoitsija, joten se ei ottanu yhtää tunteisii. Ja btw nyt ku Bayeristä puhutaan niin Arjen Robben on musta maailman naurettavin pelaaja! Rupee jo huomaa ettei tuomarit ota enää mitää tilanteita tosissaa kun se tulee kentälle. Siis ohhh my god se jätkä ansaitsee mitalin, filmaamisesta!

Mielestäni James Rodriguez osoitti MM-kisoissa, että on ansainnu paikkansa Real Madridin riveissä. Eihän sitä ois ees ostettu jos se ois ollu huono tai jotain ja hintalappuki kertoo yleinsä aika paljon pelaajan arvostuksesta.

Mullaki oli yhessä vaiheessa toi La Ligaa kausi meneillää ja olin myös Messi-fani. Mutta sitten mä tajusin, että eihän se Messi oikeesti tee mitää muuta kun kärkkyy siellä ylhäälla ja oottaa, että muu joukkue tekee kaiken työn. Messi tekee vain maaleja. En väitä, että se ois jotenkin huono pelaaja ja ei sitä varmaa turhaa olla valittu maailman parhaaksi, mutta oikeesti, Messi tekee vain maaleja. Maalithan on sen voiton edellytys, mutta turhan usein unohetaan monet pelin kannalta todella tärkeät pelaajat. Esim. MM-kisoissakin parhaan pelaajan pysti annettiin suoraan Messille, eikä ehdolla sen saajaksi ollut kuin ennakkosuosikkeja.

Tulipas siitä oikee kilometrikommentti ja paljon ois mulla viel sanottavaa, mutta en vaa enää jaksa kirjottaa.

Ainii ja Luiz Suarez, nauran sulle!
Maybe it's not about the happy ending
Maybe it's about the story

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #172 : 23.09.2014 11:03:29 »
Lainaus
Messi tekee vain maaleja. En väitä, että se ois jotenkin huono pelaaja ja ei sitä varmaa turhaa olla valittu maailman parhaaksi, mutta oikeesti, Messi tekee vain maaleja.
Oli pakko nostaa tämä tuolta kun pisti hymyilyttämään tuo, että Messi tekee "vain" maaleja... En sitten tiedä, että millainen on maailman paras hyökkäyspelaaja jos ei sellainen, joka tekee maaleja ;D Onhan se totta että futiksessa on paljon muutakin kuin maalien takominen, vaikka siihen sillä pelin rakentamisella loppujen lopuksi pyritäänkin, mutta ei se nätti pallonpyörittely tuo mitään jos ei joku sitä palloa sinne maaliin tökkää. Onhan se totta, että Messin maalinteko nojaa vahvasti muun kentän rakentamiin tilanteisiin, mutta ei se pelin rakentaminen hyökkäyksen tehtävä olekaan vaan keskikentän. Futis on joukkuepeli, ei yksi pelaaja voi hoitaa kaikkia pelin osa-alueita vaan joukkueessa olennaisesti kaikilla on oma tehtävänsä ja Messi hoitaa omansa aika mallikkaasti. Ja kyllähän se mies luo paljon tilanteita ihan sillä omalla kikkailullaankin, onhan Messi teknisesti todella taitava pelaaja. Ei sillä että tekniikka olisi kaikki kaikessa, onhan vaikka esim. Puyolilla paikoin jopa tökkäyksiä tekniikassa mutta on jätkä silti aika velho kentällä. Voi olla että olen vähän puolueellinen, koska Puyol on aina ollut lempparini ja roolimallini futiksen pelaamisen saralla, mutta onhan se fakta että maalien takojat saavat enemmän huomiota kuin esim. taitavat puolustajat kuten edellämainittu, joka on imo taitoonsa nähden todella aliarvostettu, että siinä mielessä ymmärrän ihmisten närkästyksen Messin palvonnan suhteen.

Mutta niin, pointti oli että Messi4ever ja silleen ;D

bannu by Ingrid

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #173 : 23.09.2014 17:50:39 »
Raaaa tää kauden alku on aiheuttanut ainakin meitsissä ihan vaan suunnatonta vitutusta, joten köh, ihan senkin vuoksi futistopa on mun osalta jäänyt, ei tulis kauheen kaunista tekstiä. Ei voi kuin ihmetellä että miten kerpeleessä a) lupaavasti alkanut siirtoikkuna voi päättyä noin pirun ankeesti ja oikeestaan ne hankinnat mitä ois eniten tarvittu jää tekemättä b) kauden alku kerta toisensa jälkeen onnistuu yllättämään tän seuran. Miksi Arsenal miksi?? Ja miten on mahdollista, että juuri kun peli alkaa näyttää snadisti lupaavammalta niin seuraava matsi ryssitään totaalisesti? Hnnngh, viikonloppuna onneks peli alkoi kulkea mutta eipä tässä kauheen toiveikkaaks uskalla heittäytyä, vuodet Arsenalin kanssa opettaa terveeseen itsesuojelupessimismiin. Ja oh dear bb Aaron Ramsey, mitä vittua jäbä duunaa siellä kentällä?? Ja Wenger, miksi peluuttaa Mesutia laidalla kun jätkästä sais paljon enemmän irti kymppipaikalla?? Toivontoivontoivon että lauantai ja Mesut keskellä ei oo vaan joku hetkellinen haksahdus vaan että tätä nähtäis enemmänkin.

Ugh olen purkautunut. Oi futis, tuo laji joka tuo niin paljon iloa elämään.

Lainaus
Tätä en siis tajuu, ettei muka Samir Nasri pelaa enää maajoukkueessa? Siis jätkä on todellakin tossun alla jos tyttöystävä päättää maajoukkueuran päättymisestä!
Tbh musta tuntuu että kyse on kaikesta muusta kuin tossun alla olemisesta ;D Mun ymmärtääkseni tää tyttöystäväcase meni niin, että kun Nasria ei valittu MM-joukkueeseen niin tästä suivaantuneena tyttöystävä ehkä vähän purkautui ei-niin-asialliseen sävyyn Ranskan maajoukkuevalmentajasta Twitterissä ja tästä seurasi oikeusjuttu. Ja mitä noi eri lehtien löpinöistä voi tulkita, niin Nasrilla vaikuttaa olevan sukset ristissä niin valmentajan kuin joukkuetovereidenkin kanssa ja NT "makes him unhappy" (toim. huomautus: voi nyyh kun kamalaa)... joten tuskinpa toi on vaan tyttöystävästä kiinni. Näin hater-linssien läpi katsoen täytynee sivuhuomauttaa myös, että eipä Nasrille Deschampsin joukkueessa juuri peliaikaa herunut joten... päätelkää mitä haluatte.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #174 : 31.12.2014 00:08:31 »
Ei niin hirveen pitkä aika viime viestistä ei.

Mutta joo, tullaan tähän väliin nyt jotain sanomaan, kun futisvuosi 2014 tulee päätökseen. Itellä päälimmäisenä tulee mieleen World Cup, ja voi vitsi mä kaipaan noita pelejä. Pitääkö mun oikeesti odottaa neljä vuotta (okok 3,5) uusia varten? Nojoo, onhan ne EM-kisatkin siellä välissä (meikäpoika pääsee muuten niitä kisoja seuraamaan ihan paikanpältä), mut ei niissä oo sitä samaa fiilistä. Niin ja tietty kun Saksa sen mestaruuden vei...  ;)

Vuoden alku puolella meni Chelsealta niin Valio- kuin Mestareidenliigatittelikin, enkä muutenkaan mielellään jää niitä pelejä vatvomaan. Atleticolta tietenkin upee kausi, ja onhan se nyt ihan aasinpaskaa jos Diego Simeonea ei nimetä tän vuoden parhaaksi valmentajaksi.

Loppupuoli onkin se vähän parempi osuus (t: vannoutunut Blues fani). Sanoinkin jo tossa öö jotain kuukausia sitten, että Moun hankinnat on ollut upeita, ja että tällä kaudella me voitetaan, enkä oo muuttamassa mun lausuntoani. Eikä pelkästän Fabrecas ja Costa, mutta oon tykästynyt myös ihan hirveesti Filipe Luisiin. Tykkään siitä, että Jose tuo sen kentälle penkiltä tuomaan just vähän hyökäävämpää vaihtoehtoa Azpin tilalle. Costa ja Fabrecas myöskin upeita, tuntuu vaan vähän siltä, että nyt kun puoliväliin ollaan päästy, on molemmat vähän rauhottunut, jotenkin hidastanut tahtiaan. Costakaan ei enää tee maaleja sillä maalin pelivauhdilla, eikä Tilanteita oo luomassa pelkästään Fabrecas. Oon kans tykännyt ihan tajuttomasti (köh köh ei oo yhtään suosikki ei) Eden Hazardin esityksistä. Siis eihän tää kaveri ole kun 170cm pitkä, mutta silti jotenkin ihan äärettömän hyvä pelaaja kokonaisuutena.

Joo, vähän se Newcastle tappio jäi kyrsimään, mutta kyllä musta tuntuu että Chelsea vie valioliigan tällä kaudella, Man City tulee vahvana kakkosena, lopuista en osaa sanoa. Mestareiden liiga onkin sit ihan asia erikseen: Real Madrid on vahva, Bayern Muchen on vahva, Dortmund on vahva (mikä on vähintäänkin outoa jos ottaa huomioon sijoituksen pudotusviivan alapuolella Bundesliigassa), Barca on vahva, PSG on vahva jne. Liiga on nimetty ihan oikein. JOtenkin mulla on sellaset fiilikset, että finaalissa kohtaa Real ja Bayern. Voittajaa en osaa sanoa, mutta onhan noi jengit nyt herranjumala ihan tajuttoman vahvoja.

Eipä tässä muuta, toivottavasti vuosi 2015 tarjoaa vähintäänkin yhtä viihdyttävää jalkapalloa, kuin tämäkin vuosi.

// Joo alkoi sitten 2015 ihan mukavasti. Vittu 5-3 häviö Tottenhamille. En sit tiiä oliko uudenvuoden juhliminen menny pojilla vähän pitkälle, mutta siis toi jengi oli ihan pihalla koko 90 minuuttia, varsinkin puolustus. Johtunee varmaan väsymyksestä, mut keskikenttä oli ihan hukassa (varsinkin oscar idk siis se jätkä on näyttänyt niin upeita esityksii tällä kaudella ja nyt sit tommonen vaivanen 45 min säätö ja sit penkille loppupeliks...), hyökkäys oli hukassa vaikka maaleja kolme kappaletta tulikin (ja E. Hazard oli ainoona pelaajana vireessä ainakin hyökkäyssuuntaan) ja etenkin puolustus oli hukassa. En vaa tiiä... John Terry ja Gary Cahillkin ollu niin vahvoja toppareita ja nyt sit tommonen... Ääh vituttaa vaa alottaa tää vuos tollasel esityksellä, ja Manchester City nous tasoihin LAMPARDIN maalilla (idk se maail sillon syksyllä meitä vastaan aiheutti jo niin  hirveetä tuskaa, pitääks mun oikeesti kattoo sitä vaaleen sinisissä viel loppu kausi?) enkä oikeest oo ihan varma mitä mun pitäis tästä nyt ajatella. Ehkä on ihan periaatteessa hyväkin saada vähän palautusta takas maanpinnalle, mut pitääks se tehä näin rajulla tavalla? Onneks huomen FA cup matsi Watfordia vastaan, jos sieltä saatais jonkinlaista tulosta...
« Viimeksi muokattu: 04.01.2015 00:02:37 kirjoittanut Gwenhwyfar »

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #175 : 03.06.2015 01:16:27 »
Ehkä aika herätellä taas tää Jalkapallo-topic henkiin (eihän edellisestä viestistä ookaan kuin vajaa puol vuotta ;D ), vaikka ainakin iso osa suurimmista euroliigoista nyt saatukin päätökseen. Tosin onhan viikonloppuna Berliinissä Mestareiden Liigan finaali ja eihän siitä pääse yli eikä ympäri, että mieluummin siellä näkisi Real Madridin kuin Juventuksen tänäkin kautena. Tosin melkein mä sen Juventukselle soisin, tosin ehkä siitäkin syystä, että muutamia inhoamia henkilöitä pelaa Barcelonan riveissä. Olihan varmaan maanantaina IS:n sivuilla, kun isä sen osti lehtenä, että Suarezille 90minuutin rangaitus tai joku vastaava finaali on, sillä vastassa kuitenkin Juventuksella mm. kyseinen herra, jota edellisen vuoden MM-kisoissa puri jne. Ja toisaalta toivoisin muutamalle legendaariselle italialaiselle voiton, koska varmaan mahdollisuuksia ei kovin montaa enää ole tarjoolla. Ja viime viikolla Sevillan voitto Euroopan Liigassa ilostutti, koska siellä muutamia todella iloisia naamoja, joille sen voiton soi. Vaikka yllättävän hyvähän se Ukrainan joukkue oli, josta itse en ainakaan ollut kuullut mitään ennen UEFAn Eurooppa Liigan finaalia. Tosin muutenkin Eurooppa Liiga meni aika ohi silmien tänä vuonna. Muutenkin tuntui nää pokaalit kiertävän tänä kautena aika kaukaa Real Madridin. Mutta eipä auta siinä kuin suunnata nokka kohti ensi kautta.

Tosin kesällä voi nyt nauttia kotimaan Veikkausliigasta, koska jos mahkuja, niin voisi Tammelan stadionilla käydä katsomassa jonkin Ilveksen kotipelin, sillä vaikka keväällä yllättävä "kabinetti"nousu koettiin, niin ihan tyydyttävä pelaajamateriaaliin (pelaajat joko opiskelee tai käy töissä pelaamisen oheella, eli käytännössä paljon ehkä "amatöörimäisempää", vaikka valmentajana Keith Amastrong onkin) sekä valmistautumisaikaan nähden joukkue pelannut. Ainakin musta positiivista, ettei Ilves Veikkausliigassa viimeisenä ja seuraavaksi taitaakin kohdata Helsingissä HJK:n. Sittenhän ois vielä EM-karsintojakin ja Unkari-pelikin ihan pian, mutta jostain syystä en oo oikein ikinä tajunnut, kuinka järkevää mm. pelata "joulukuusena" tai sitä, miksei Suomella huuhkajissa oo samanlaista laajuutta kuin edes Unkarin joukkueessa tai Pohjois-Irlannilla. Muutenkin ehkä musta outoa, että aina sanotaan, kuinka hyviä pelaajia Suomella on, mutta totuus on, ettei kovin moni suomalaisista pelaa kuitenkaan "Euroopan kovimmissa" liigoissa. Tosin mm. Roman Eremenko, joka muuten valittiin Venäjän liigakauden yhdeksi parhaista, niin pelaa kovassa sarjassa, mutta muuten tuntuu aika "heikoilta" osa, ainakin sarjojen perusteella. Tosin Suomen oma veikkausliigahan taitaa olla jossain sijalla 32, kun vertaillaan jalkapallosarjoja keskenään, kun jopa Kreikka, Sveitsi, Ruotsi jne. on jossain sijalla 13. puhumatta sitten näistä etelä-eurooppalaisista ja keski-eurooppalaisista muista sarjoista.

Vielä tosin kesällä pitäisi selvitä siirtoikkuna-ajasta ja sitten voikin nauttia kesällä myös Copa Americasta sen minkä aikaeroista ja muusta huolimatta nyt pystyy. Ennakkosuosikkeina ehkä pidän Argentiina, Brasiliaa ja ehkä Uruguayta, mutta toisaalta siinä kisassa on kyllä paljon sellaisia joukkueita 3 eri lohkossa, että joku voi yllättääkin. Ja jos ei kävisi liian tylsäksi, niin Kanadassa vielä pelataan jopa Naisten MM-turnaus. :D

Enemmän tätä topicin herättelyä kyllä mietin siksi, että tänään tai siis tiistain puolellahan Joseph Sepp Blatter ilmoitti vetäytyvänsä FIFAn johdosta ja kutsuvan ylimääräisen konferenssin paikalle äänestämään seuraavaa puheenjohtajaa. Tätä mä odotinkin jo viime perjantaina, koska silloin omasta mielestäni oli pettymys, että Blatter pääsi vielä 5. kaudelle, joka tosin 4 päivää myöhemmin päättyi hänen eroamiseen (tai eroaa sitten, kun seuraava valittu). Tosin mitä nyt muutaman päivän aikana seurannut Blatterin käytöstä, niin mua alkoi lopulta jopa ärsyttämään sen "ylimielisyys" tai muu, kun esim. UEFA todennut ja sen jäsenmaat eli Suomi muiden mukana, ettei äänestä sitä vaan vastaehdokasta jo perjantaina. Muutenkin vielä tänkin päivän esityksissä tuli tunne, että Blatter jopa itse syytti kaikkia muita tästä "kaaoksesta" ja siitä, ettei täyttä tukea saanut enää. Ei kai ne sponsoritkaan kauhean kauaan katso, jos maine FIFA:lla ryvettyy pahemmin. Onhan mua tosin ihmetyttänyt, miten ei Blatter voi tietää edes lähimpien "työtoverien" mahdollisista väärinkäytöksistä. Enemmän vaan mitä pidempään tää kohu jatkuu, tulee tunne, että Blatterilla itsellä alkoi liian lähelle tulla epäilykset väärinkäytöksistä ja, että mahdollisesti tiennyt asioista, joten tahtoi turvata selustansa edes jotenkin.

Muutenkin tullut hieman ikävä fiilis näitä FIFA:n skandaaleja/uutisia seuratessa, mutta toisaalta on kuitenkin jalkapallolle eduksi mielestäni, ettei korruptiota ja muuta sallita. Enemmän mua ärsytti viikon kuohunnassa jopa Putinin kommentit, että USA koittaa kaikin tavoin sabotoida Venäjällä 2018 pidettäviä MM-kisoja. Jotenkin vaikea uskoa kuitenkaan tohon, sillä onhan se kuitenkin lajille erittäin huonoa mainosta, jos tajutaan, että mm. 2018 tai 2022 Qatarin kisat ois lahjonnallakin saatu kyseisiin paikkoihin järjestettäväksi. Lajin mainehan siinä kyseessä silloin on. Vaikkei ois jalkapallostakaan kyse, niin silti tälläset uutiset on kaikkea muuta kuin hyvän hengen mukaisia ja puhtaan urheilun periaatteita vastaan. Itseä tässä eniten ehkä  harmittaa vielä se, että kyse kuitenkin rakastamasta lajista, jonka parissa viettänyt monia ilon ja surunkin hetkiä.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 01:23:29 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #176 : 06.06.2015 16:35:30 »
Mulla taas on aivan päinvastainen fiilis näistä FIFA:n skandaaleista. Sepp Blatterin meriitit näin valtavan ja maailmanlaajuisesti merkittävän organisaation johtoon ovat aina olleet riittämättömät ja otin erittäin riemumielin vastaan uutiset hänen eroamisestaan, ei tarvinnut kauan niellä pettymystä Prinssi Alin väistymisestä ja uuden Blatter-eran alkamisesta. Skandaalit ja korruptio eivät ole FIFA:n tapauksessa yhtään mitään uutta, monet asiantuntijat vertaavat Blatterin ym. johdon toimintaa rikollisorganisaatioihin, ja on jo aikakin nostaa kissa pöydälle ja tuoda syytteet päivänvaloon. FIFA:n puheenjohtajaehdokkaanakin käväissyt Luis Figo totesi osuvasti, että joko Blatter on ihan yhtä sidoksissa skandaaleihin kuin kaikki muutkin tai jos tämä on todella ollut niistä tietämätön, niin se osoittaa vain hänen kyvyttömyytensä FIFA:n kaltaisen jättiorganisaation johtamiseen.

Qatarin kisat erityisine aikatauluineen (tällä haavaa kisoja kaavaillaan joulukuulle paikallisten sääolojen takia) ovat imo pelkkä huono vitsi. Olkoonkin, että Qatarilla varmaan on varaa kisojen järjestämiseen, niin MM-kisastadionien kokoisten fasiliteettien tekeminen tyhjästä kuulostaa täydeltä ympäristöhasardilta ja tuo aikataulu sekoittaa pahemman kerran futiskautta, puhumattakaan vielä siitä, millaista ironiaa on järjestää globaalein ja suurin urheilutapahtuma maassa, jossa ihmisoikeusasiat ovat sillä tolalla kuin ovat - muistaakseni homoseksuaalisuus on Qatarissa yhä luokiteltu rangaistavaksi rikokseksi ja jossain Qatarin kisojen kritiikin yhteydessä mainittiinkin, että homopelaajien kannattaa pysyä kaapissa vielä 2022 vuoteen saakka. Toivon todella, että näiden FIFA:n korruptioskandaalien myötä löydetään jokin syy kyseenalaistaa kisojen pitäminen tuolla.

UCL-finaalin myötä tänään päättyvästä kaudesta ei sen enempää, pokaalit kiersivät Arsujen FA-Cupia ja Juven Serie A & Italian Cup -voittoja lukuun ottamatta kaukaa suosikkijoukkueeni. Forza Juvea huudan tänäänkin, jos kykenen sietämään Barcelonaa silmissäni sen verran, että tuon matsin katson. En vielä tiedä. Mutta vaikken Barcaa kohtaan tuntisikaan vastenmielisyyttä, niin hurraisin silti Juvelle, Gigi Buffon ja Andrea Pirlo ovat sellaisia legendoja, jotka ansaitsisivat uralleen tämän kaltaisen päätöksen ja sen kaikista kirkkaimman pokaalin. Vaikka näistä herroista nyt ei tiedä, kumpikaan ei meinaa malttaa lopettaa ja mikäs siinä, kun tällä tasolla pystyvät yhä pelaamaan ja ennen kaikkea haluavat pelata täysiä minuutteja ja olla yhä avauskokoonpanossa. Juveen ja näihin kahteen liittyen pakko quotata Pirlon omaelämäkerrasta kappale: "The whole thing works so well because of the democratic spirit that reigns in the dressing room. If Buffon really wanted to, he could quite easily stand up and say: 'I'll decide what happens here. I'm the captain; I've played in the Serie B with this shirt on.' But he's never done that and never will. He's too intelligent, too good, too everything, really. --- being Juventino is to carry oneself with pride and dignity. Til the very end." Juventus tosiaan on kulkenut pitkän tien, Calciopolin sopupeliskandaali pudotti heidät kakkosdivariin kaudeksi 2006-07 ja UCL-finaali on suuri saavutus paitsi suurille pelaajille, myös koko Vanhalle Rouvalle. Siksi forza Juve tänä iltana ja ei pitkävihaisuutta Realin pudottamisesta, se oli ansaittu pelivoitto.

Kauden sijaan kesä kiinnostaa, siirtoikkunahuhut käyvät jo kuumina ja hyvin mielissäni olen etenkin Marco Verrattin ja David De Gean vahvoista linkityksistä Realiin sekä bb Casemiron kotiinpaluusta. Puolustus ennen muuta osoitti kauden aikana haavoittuvaisuutensa avainpelaajien loukkaantumisten myötä, ja tuore valmentaja Benitez on sanonut sen olevan tällä hetkellä suurin huolenaihe ja tärkeintä on saada Kroosin takana keskuspuolustajan paikka täytettyä. Verratti on ilmaissut halunsa pelata Realissa ja totta kai nuori, kehittyvä ja äärettömän lahjakas olisi hyvä kiinnitys. Coentrãolle tämä varmaan tarkoittaa kesän aikana lähtöpasseja, ja tbh toivonkin sitä, ei ole saanut riittävästi peliaikaa ja luottoa Ancelottin kokoonpanossa ja pelivire on ehkä ollut vähän kateissa sen takia. Sama pätee Jeséen, Chicharito loppukaudesta pystyi tsemppaamaan ja parantamaan esiintymisiään saamallaan peliajalla, mutta Jesé on kyllä ollut ihan hukassa ja tarvitsee säännöllistä peliaikaa ja itsetuntonsa takaisin. Sääli sinällään, parhaimmillaan Jesé on ollut loistava, kuten syksyltä 2013 muistetaan, Jeséhän joutui kevätkauden olemaan sitten sivussa vakavan loukkaantumisen takia.

Voisin pyöritellä näitä siirtoikkunajuttuja esim ikuisesti. Ancelottin lähtöpassit olivat pettymys, joskaan eivät yllätys, vaikka sekä pelaajat että fanit protestoivat niitä vastaan. Toivoin, että hän olisi saanut vielä kauden verran aikaa näyttää kykynsä valmentajana, mutta Realista kun on kyse, niin pokaaliton kausi on huono kausi ja valmentaja kantaa vastuun (tho Ligan menetys johtui vain vaisusta kaudesta tammi-maaliskuun aikana, jolloin monia avainpelaajia oli sairastuvalla vuorotellen ja yhtä aikaa, mutta Pérezin mielestä sekin on kai valmentajan vika). Mutta joo, eiköhän elokuussa taas ole viimeisiä kauhunhetkiä lukuun ottamatta selvillä, mitä mullistuksia tämä siirtoikkunaksi kutsuttu hullunmylly on tuonut tullessaan. Futiskesän anti on vähän köyhää, kotimaiset sarjat toki pyörivät ja pitää yrittää ainakin jokin AC Oulun tai AC Kajaanin matsi käydä paikan päällä näkemässä ja tukemassa futistoimintaa, mutta kolmivuorotöiden takia Copa Americasta nauttiminen voi jäädä vähäiseksi. Ikävä viime kesää, isoja kisoja ja unettomia, valoisia öitä illan viimeisten pelien äärellä. :D Ainoa varma livepeli tälle kesää on ensi viikonlopun EM-karsinta Suomi-Unkari. Kaikkien aikojen farssiin on vähän mennyt maku, mutta jos nyt yksikään kotivoitto napattaisiin näistä jäljellä olevista matseista, niin paikan päällä oleminen stadikalla olisi palkittu. Tietty tie vie sinne kävi peleissä miten toivottomasti tahansa, mutta as said, yhdenkin voittopelin todistaminen paikan päällä olisi kiva juttu.

Sori romaani, ulkona sataa, oon yksin himassa ja mulla on tylsää ja liikaa aikaa ajatella. ;D
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #177 : 06.06.2015 23:51:22 »
Niinhän siinä sitten kävi, että FC Barcelona voitti Mestareiden Liigan tänä kautena. Jostain syystä oisin toivonut Juventuksen voittoa ja eniten Pirlon ilmettä oli tuskallista katsoa. Eikä toi pettynyt Morata auta yhtään sekään. Välillä kyllä ihmettelin tuota peliä ja tuomioita, mutta hieno peli kyllä. Ja ehkä ainoita Barcelonasta mikä ilostuttaa, niin oli se upean uran päätös Xaville, sillä eikös se nyt ollut sitten viimeinen peli Barcelonassa, vaikka kai ura jossain viel jatkuu. No nyt sitten jää enemmän kiinnostuun Real Madridin osalta siirtoikkunarumba ja se, että tuleeko Morata takaisin Italiasta Espanjaan. Ja jos mun pitäis Barcasta jotain, niin ihmettelin, että pieni kopautus nilkkaan, niin Neymar jr. aloittaa kunnolla kierimisen maassa. Muutekin välillä ihmettelin noita kaatumisia kummallakin joukkueella, mutta näin tällä kertaa. Ihmettelen muuten sitäkin, miksi mm. vanhemmat pelaajat lähtee lopettaan uransa Major League Socceriin. Tietysti kai rahallakin jotain merkitystä, mutta en tajua sitä ajatusta, että Pirlokin vielä lähtisi niin sanotusti uudelle mantereelle. Tulee kyllä ikävä sen pelien seuraamista, jos sinne lähtee ja iso pala lähtee kyllä Juventuksesta ja Torinosta silloin.

//Tätä mä pelkäsin siirtoikkunan aikana. Mitä hittoa Real Madrid oikein tekee maalivahtiensa kanssa. En ois ikinä tavallaan uskonut, että Iker jättäis Real Madridia ja siirtyis Portoon. Tää vaatii musta eniten ainakin itsellä sulattamista tän siirtoikkunan aikana, kun kuitenkin kyseessä yksi RM:n ikoneista ja siitä, ketkä olleet iso pala Realia ihan junnuvuosista alkaen. Jos muistan oikein, niin taisi olla seurassa n. 20 vuotta ja nyt tää siirto. Noiden jälkeen en oo ees uskaltanut muita huhujakaan lukea, sillä ainakin vielä Sesestäkin puhetta, mut toivon mukaan ei todellakaan jättäis Realia. Ei mun sydän varmaan kestäis liian monen lempipelaajan siirtoa ulos tosta seurasta. Enkä tosin tajua sitä Ikerin tilalle tulevaa, koska De Gea kai ne havitteli, mut sekään ei tullut ja ainakin YLE:n teksti-tv:ssä vaan kommentti jostain Espanyolin maalivahdista, joka tulisi nyt joukkueeseen. Ei näin. Mitäköhän tästäkin vielä tulee ja tulevasta kaudesta. Ja pelottaa oikeasti lukea niitä siirtoikkunan tapahtumia, vaikka pianhan kai harjoituskausikin taas alkaa ja harjoitusottelut täydellä teholla ja eihän sitä kai oo kuin kuukausi tai sitä luokkaa, niin kausikin alkaa taas kunnolla.

///Onko oikeasti vuosi jo siitä, kun tässäkin topicissa ollut keskustelua. Tänään oli Mestareiden Liigan finaali ja tunteet pinnassa. Jotenkin tää oli kuitenkin kuin peilikuva 2014 finaalista. Muutenkin tää kausi oli Mestareiden Liigan osalta ihan mieletön, vaikka ehkä pieniä notkahduksia sattui kauteen. Ja täytyy kyl sanoa, että Zidanen tulo Real Madridiin sai aikanaan aatteleen, että tervetuloa kotiin. Ehkä tässä nyt jo päässyt kauden aikana eroon siitä fiiliksestä, joka oli Ikerin lähtiessä Portugaliin ja Portoon, vaikka ois sitä jostain syystä "kaivannut" iloitseen Sesen rinnalle.

Tästä pelistä ei kyl pysty sanoon mitään järkevää. Olin jo kauhuissani Atleticon tasoituksen ansiosta ja pelkäsin lähes koko jatkoajan. Rankkarin on ehkä kaikkein karuin tapa hävitä, mutta toisaalta tänään rankkareissa oli Realilla jalkapallojumalatkin puolellaan. Ja juhlinta jälkeen ihan mahtavaa ja kyyneleet valui jopa kotona. Jos miettii millainen dynastia esim. Real Madridilla ois, jos varsinkin osa lapsistakin lähtis pelaan jalkapalloa. Kai se geeneissä ois ainakin joillain ja varmasti uusia tähtiä kasvaessa jalkapallon saralla. Muutoinkin mua hymyilytti mm. kuva Sesestä Ramos jr kanssa ja Navasista poikansa olkapäillään. Kaiken kaikkiaan ristiriitaisia tunnelmia, koska tavallaan myös Nandon suru ja pettymys häviöstä viilsi sydämeen. Ja ehkä ymmärrän sen tuskan, että ei halunnut sitä hopeista mitalia kaulaansa, vaikka ihmettelin miksi jäi San Sirolle vielä katsoon Realin juhlaa kuin kääntääkseen vielä veistä vuotavassa haavassa, joka häviö kai tässä oli. Ja näistä juhlatunnelmista ehtii juuri sopivasti palautumaan EM-kisoihin, josta odotan eniten Espanjan pelejä, mutta myös Unkarin.

//// Näin sitä alkoi EM-kisat Ranska-Romania pelillä. Yllättävän hyvää peliä Romanialta, kun pelkäsin Ranskan lähes kävelevän ylitse jo ensimmäisen puoliajan aikana. On kyllä maali ollut kummallakin todella lähellä, joskin näyttää siltä, että Romanian parhaat tilanteet syntyy erikoistilanteista ja kulmapotkuista. Tykkään jotenkin tästä pelistä enemmän kuin ajattelin. Ja harmittavasti aikaerojen vuoksi ei oikein Copa Americaa voi seurata, vaikka näytti Argentiinalla ja Kolumbialla ihan hyvin menevän, kun taas Uruguyailla ja Chilellä ei välttämättä niin hyvin.

Niinhän tässä kävi, että viimeisillä minuuteilla Dimitri Payet ratkaisi voiton Ranskalle. Peli oli toisellakin puoliajalla kiintoisaa ja yllättävän positiiviset fiilikset jäi Romanian pelaamisesta. Sen lisäksi kyllä jostain syystä romanialaisten pelaajien sukunimet tuntui välillä todella hämmentäville, kun niitä yritti itse lausua ääneen. Huomenna tai ni tänään on sit vuorossa kolme peliä, joista ehkä eniten odotan Walesin peliä tai sit illan lopetusta eli Englanti-Venäjä peliä. Saas nähdä miten niissä sit käy.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2016 00:23:44 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #178 : 22.06.2016 14:25:57 »
Oiskohan aika nostaa tämä topic kun EM-kisat on kuitenki jo ollut jonkin aikaa käynnissä? Mikä fiilis, onko jengillä mestarisuosikkeja?

Mulla on valitettavan iso osa peleistä päässy menemään sivu suun töiden takia mut ei anneta sen haitata. Luonnollisesti kannatan Espanjaa ja oon melkeen yllättynyt siitä miten La Roja -feelsit iskee huolimatta siitä, että squadi on aikas erilainen verrattuna siihen Espanjaan johon ihastuin joskus vuonna nakki. Mut voi hyvää päivää toi eilinen peli..... Kroatialle kaikki onnittelut, ansaittu voitto ja ei siinä mitään, mutta olin kyllä Espanjan esitykseen aikas pettynyt. Tuli kirottua monta kertaa telkkarille et SESE MITÄ SINÄ TEET PIQUE MISSÄ SEIKKAILET AAA, ei jeesus. No mutta, tällä kertaa ei jääty alkulohkoon niinku MM-kisoissa mut huhhuh, huolimatta hyvästä joukkueesta ja mun suosikkitiimistatuksesta niin en voi kyllä sanoa että pitäisin Espanjaa minään mestarisuosikkina. Espanjan lisäks oon koittanut pitää silmällä Saksaa (joka viime kisoissa sai tilaa mun sydämestä, myönnetään) ja Ranskaa. Lisäks Wales ja Islanti (!!) on herättäneet sympatiaa, hii.

Oonko ainoa kenellä ei oo mitään haisua kuka tän turnauksen vie? Tai siis mulla on ainakin sellanen mitä-vaan-voi-tapahtua-kutina, you know?
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #179 : 23.06.2016 00:20:15 »
onko jengillä mestarisuosikkeja?

Saksa, Saksa, Saksa, Saksa, Saksa!!! Saksa on se ultimate suosikki, voisivat vaan luovuttaa niille sen EM-pystin xD Islantia symppaan myös, ja olen tosi iloinen, että joukkue tuli lohkokakkoseksi. Tosi symppis joukkue ja ensikertalaisiksi tosi hyvää peliä. Ei ne nyt voittajasuosikkeja ole, mutta symppaan silti.

Saksa voittaa, meillä on kotona voiton tuova Saksan väreissä oleva vuvuzela. Se oli tuomassa onnea jokaisessa Saksan MM-pelissä kaksi vuotta sitten ja voitto tuli, MOT xD
We had each other. That's how we won.