Kirjoittaja Aihe: Jalkapallo #3  (Luettu 50858 kertaa)

Clarity

  • pretty little liar
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #120 : 10.09.2013 19:50:33 »
Hei ja anteeksi randomista väliinhyppäyksestä mutta näin finicomebackin kunniaksi pakko tehdä paluu myös lempitopaan! Näin kahden vuoden lähes täyden fini- ja futistauon jälkeen oon yhä vähän ulapalla, mutta kyllä se sydän sykkii aina FC Barcelonalle, mitä nyt välillä on pientä kammiovärinää Bayern Münchenin suuntaan. Antakaa siis anteeksi pieni pihalla olo, oon kuitenkin uutisia seurannut ja silloin tällöin muutamia pelejä katsonut, joten kyllä sitä osittain kartalla ollaan.

Mutta jopas oli tapahtumarikas siirtoikkuna! Moneen otteeseen sai pudottaa silmät päästä ja itkuakin tihrustella, mutta nyt odotan innolla suuria pelejä ja sitä miten kausi lähtee tästä kehkeytymään. En ruostuneilla mielipiteillä uskalla mitään lähteä spekuloimaan, mutta mielenkiintoisia seuravaihdoksia ja uusia valmentajakuvioita tapahtui kyllä.

Espanja-Suomi peliin ei kai ole mitään lisättävää, Espanja pelasi laimeahkosti ja Suomi olisi hyvin voinut nousta pisteille, mikäli peli olisi toiminu vielä siellä boksinkin tuntumassa. Olen edelleen katkera kun seurasin ottelua kotona kipeänä teeveeruudun läpi...

Suomen futiskulttuuri on kyllä melkoisen köyhä, mutta uskon sen johtuvan hyvin paljon siitä, että jääkiekossa on menestytty paremmin. Mm Etelä-Euroopassa ja muissa futismaissa jalkapallo on kuitenkin suosittu laji ja harrastajamäärät suuria. Menestyksen myötä laji saa tietenkin myös niitä gloryhunter faneja joita Suomenkin Jellonat saivat varmasti osakseen kultavuonna. Pitkäaikaisen menestyksen kautta laji on myös veressä ja tällaiset perinteet periytyvät helposti isältä pojille. Rascalilla oli kuitenkin loistava pointti, ihan hyvin jonkun puulaakijoukkueen matsissa voi olla mahtava meininki  ;D

Pointiton viesti, mutta sormet syyhysi jo niin kovasti kirjoittamaan tänne, anteeksi. Nyt taidan lukea koko ketjun alusta. 
you've built your wall so high that no one could climb it

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #121 : 15.09.2013 19:12:42 »
Johan oli maajoukkoetauko, sillä Suomi-Espanja oli kyllä loppujen lopuksi hienoa seurata, vaikka ristiriitaista osittain, kun kannattaa Espanjaa, mutta kuitenkin Suomelle toivois menestystä. Tosin näkee hieman vieläkin se resurssien ero, mutta minkäs käytännössä teet, kun jääkiekolla Suomessa ehkä pidemmät ja menestyksellisemmät perinteet. Ja sen lisäksi oli kyllä mielenkiintoisia tuloksia MM-karsintojen osalta, kun ainakin muistojeni perusteella siel oli mm. Islanti yllättävän hyvänä ja Ranska törmäsi Georgian puolustukseen ja muuta kiintoisaa. Ja melkein Valko-Venäjäkin oli lyhyen aikaan yllätyksessä kiinni, kunnes Ranska suvaitsi herätä ja voitti lopulta pelin 2-4. Toisaalta taas yllätyksenä itse koin Viron ja Hollannin 2-2 tasapelin. En siihen aluksi edes uskonut. Mutta kuten tässä huomasi, niin karsinnat on täynnä yllätyksiä.

Ja nyt taas pääsen purkamaan ehkä pientä turhautumista. Siis mitä helkuttia se eilinen peli oikein oli olevinaan. Tokihan siinä nyt oli La Ligassa tällä hetkellä olevat 3. ja 4. mutta siltikin. En oikein tajua mitä siel nyt oli. Hienoahan se oli, että Bale debyytissään teki maalin, mutta en tiiä mitä muuta ajatella tuosta. Hienoja pelastuksia Diegolta, mutta toisaalta kaipaisin Ikeriä maalille, mutta tiedä sitten mitä siel on meneillään siinä leirissä. Sen lisäksi muutenkin oli ihmeellinen peli, musta melkein jopa katastrofaalinen ja ihme kyllä saatiin piste mukaan edes. Ei varmaan voisi sanoa, että jopa häviö ois melkein ollut ansaittua, mutta onneksi se vältettiin, eikä pahemmin menetetty täysiä pistepotteja, jotka voi kauden edetessä tulla kalliiksi mestaruuden tullessa ajankohtaisemmaksi. Toisaalta jos ei mennyt La Ligassa hyvin, niin Valioliigassa kyllä Arsenalin peli oli ilo katsoa, vaikka Özilin lähtö sattuikin ja sen näkeminen Arsenalin peliasussa. Josta voin taas palata Realiin, sillä jostain syystä toi pelipaita ja varsinkin ne fontit näyttää ainakin musta aika oudoilta. Eikä Chelsealla sen hienommin eilen mennyt, 1-0 häviö Evertonin kotona. No ehkä tää tästä viikonlopusta, vois Valencia piristää päivää, kun eilen sentään Atletico Madrid vaikutti hyvältä ja David Villakin löytänyt taas itsensä ja maalin teon salat.

//Tulipahan Ballon D'or gaalakin katsottua. Ja jotenkin herkässähän ne tunteet oli, kun katsoi viime vuoden FIFA XI-pelaajia ja Seseä siellä yhtenä puolustajista. Sen lisäksi herkkä olo vain tuli entistä selkeämmin esiin, kun seurasi CR:n saamaa Kultaista palloa. Jotenkin Juniorikin oli kauheen suloinen. Ja no Leo Messi ihan piristävä väriläiskä siellä muutoin pääsääntöisesti mustissa puvuissa olevien joukossa. Ja kuitenkin tuo gaala sai jo malttamattomana odottamaan kesäkuuta. Ja jäihän toki gaalasta vielä Pelén palkinto, joka on kyllä ansaittu, sillä eipä kukaan muu 3 voittoa MM-tasolla ole saavuttanut joukkueessaan, ei ainakaan pelaajana eikä kyllä muistaakseni valmentajanakaan.

/// Miten voi olla näin surkea onni. Veikkasin pahinta painajaistani Mestareiden Liigan välieriin siten, että Real Madrid saisi Bayern Münchenin vastaansa ja eikä mitään, sen Real Madrid sitten saikin vielä vastaansa. En taida enää koskaan povata mitään sellaista. Toinen osaottelu Dortmundia vastaan ei kyllä ollut kovinkaan tasokasta ja häviökin 2-0, mutta toisaalta kotona voitto 3-0 riitti välieriin, jossa jos historiallisesti Real Madrid ja Atletico Madrid voittais välieränsä, niin ois historiallinen finaali, kun silloin kohtais saman kaupungin kaksi joukkuetta samassa finaalissa Mestareiden Liigassa. Mutta toisaalta jotkut melkein odotti Bayern- Real Madridia finaaliin, mutta kuinkas sitten kävikään. Mua melkein pelottaa tää välierä enemmän kuin mikään. Nitroja kai siinä tarvitaan, vaikka oli Dortmund-pelissäkin jo sellaisia vaiheita, jolloin niitä nitroja ois tarttenut. Ja ehkä mulle kaikkein isoin yllätys kuitenkin oli se, kuinka hyväksi Diego Simeone on Atleticon tehnyt ja juuri oman näköisekseen, sillä onhan FC Barcelonan tiputtaminen ehkä isoin temppu tuolla. Tai sitten Chelsean "huikea" nousu välieriin. En tajua vieläkään, miten Mourinho saanut Chelsean taas sellaiseen iskuun, mut 4 suhteellisen "kovaa" valmentajaa joukkoeidensa kanssa välierissä.

//// Ja mitenkä niin meinasin unohtaa keskiviikkona pelattavan Copa Del Reyn finaalin Mestallan stadionilla FC Barcelonan ja Real Madridin välillä. Sen muistin kyllä jo eilen, mutta palasi taas kerran mieleen, kun luin twitteriä ja sitä, kuinka siitäkin jo puhutaan. Sen lisäksi taisin siellä törmätä ensi kauden pelipaitaankin (käsittääkseni vieraspaitaan tai ainakin kuvittelisin sen olevan ensi kauden mallia) ja jotenkin mielenkiintoista tajuta sen olevan PINKKI (tai jotain siihen vivahtavaa se väri oli kuvan perusteella.) :D
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014 02:05:52 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #122 : 26.05.2014 13:31:13 »
Okei, tää topa on uinaillut autuaasti syksystä asti, lienee wake up callin aika! MM-kisoihin enää reilu pari viikkoa! UCL-finaali on pelattu! Valioliiga on done, La Liga on taputeltu pakettiin ja hei, Tico vei mestaruuden! Ja tietysti last but not least (ainakaan meitsin prioriteettilistassa, ahaha), Arsenalin kuiva kausi katkesi 9 vuoden jälkeen ja FA cupin voitto on plakkaris! Apuaapua niin paljon kaikkea tapahtunut, nyt kaikki hereille ja pölisemään ja herättelemään tää topikki MM-kisoja varten :3

Noni nami, hengitä. Ok, jos mä aloitan vaikka siitä tärkeimmästä eli arsusta, oon mun pojista niiiiiin mielettömän ylpeä. Toki olin törkeän pettynyt siihen, mihin homma meni EPL:n puolella sit loppujenlopuks - tietty okei, oli loukkaantumista ja kaikkea, kaikki pahat tappiot tuntui iskevän samaan saumaan ja kierre ikään kuin syveni, eärghtkohrkp edelleen too painful to think. Kuitenkin, oltiin johdettu koko liigaa kauan ja eäh, uskoin että nyt oikeesti taistellaan ihan ykkössijasta ja sit alkoi putoilla pisteitä ja kaboom nelossija once again tsek tsek. Mut no, sanotaanko et FA-cupin finaalin jälkeen se kyl unohtui aika nopeaan..... :-D Okei oishan EPL-title nyt herranjumala tietysti isompi ja painavampi voitto kuin FA-cupin pytty mutta ei hitto soikoon saa valittaa, tää seura ja fanit on juhlansa ansainneet. Ja imo tän pokaalin symbolinen merkitys on vaan niin helvetin painava koko goonerklaanille että ah, en voi ees kuvaa sitä sanoin. Plus oon oikeesti niin ylpeä siitä, että pojat pystyi klaaraamaan cuppelit pitkin kautta kunnialla ja vielä nousemaan finaalis 2-0 tappioasemista ja rekopkgep en edes tiedä mitä sanoa, pari viikkoo nyt on menny vähän arsupilves ja rakastan koko squadii etcetc.

Spessumaininta lienee kuitenkin annettava Aaron bb:lle, siis en voi ees sanoin kuvata kuinka onnelliseksi se jäbä on mut pelillään tehnyt paitsi ton FA-cupin finaalin, ylipäänsä koko kauden aikana. Siis mä vielä muistan niin elävästi kun se toipui vasta siitä helvetillisestä loukkaantumisesta ja jengi ei uskonut et se enää koskaan palaa ennalleen ja omatkin fanit dissas ja väitti et Wenger peluuttaa sitä ihan turhaan jne, in your face, Azza on palannut ja on liekeissä etc. Ja heck, niin hyviä ja tärkeitä kuin monert muutkin (mm. Mesut) on tän kauden aikana olleet niin kyllä mä voisin melkeen nostaa Aaronin kauden parhaaks pelaajaks imo.

Okei, phuhhh. Mitähän muuta. Atletico! Siis vaikka La Ligassa Barca onkin mulle numero uno niin en voi sanoa olevani millään tapaa pettynyt siihen, et Atleti sit vei koko liigan - ei, päinvastoin, musta on hemmetin hienoa että nykyfutiksessa noin pitkälle voi päästä joukkue, jota ei oo kasattu jäätävällä summalla rahaa vaan menestyksen takana on helvetin kova duuni. Ja siis, Tico oli niin lähellä tuplaa... Srsly, arvostan.

Sit, siirtoikkuna, jokakesäinen ja -talvinen kirous. Oon tällä hetkellä kyllä kummallisen chilli tän koko homman suhteen. Idk, arsujen osalta en vaan usko siihen, että kukaan avainpelaaja lähtis, kaikki vaikuttaa niin omistautuneilta, Aaron kirjoitti just uuden sopparin, Mesut vasta tuli meille jne. Okei Sagnaa vähän hermoilen, toivoisin kyllä että se jäisi koska hei, onhan se hiton hyvä, mutta toisaalta taas se on ollut meillä ikuisuuden ja omistautunut seuralle ja on silleen kyllä dutynsa täyttänyt. Aaa toivon että se jäisi vielä, mutta jos se lähtee niin voin kyllä sanoa että no hard feelings jne. Ja hnnngh, toivon vaan että Cesc piru vie pysyis siellä Barcassa ja huhut pysyis vaan huhuina.

Okei, lopetan arsumonologin, puhutaan MM-kisoista! Mikä on fiilis, onko jo ennakkosuosikkeja? Mun on kyllä tosi vaikea tällä hetkellä nostaa ketään ylitse muiden. Espanja nyt on oma fave ollut useempia vuosia, mut jos nyt puhutaan siitä kenellä on oikeesti edellytyksiä voittaa niin... Idk, kyllä mä sanoisin et Espanjalla on saumaa kuitenkin. Sit no, Saksa on aina vahva, Brasilialla voi olla melko kova nälkä kotikisoissa, enkä täysin kyllä unohtais Argentiina ja Uruguaytakaan. Apua, ootan vaan niin himona et kisat alkaa ja pääse oikeesti tsiigaa joukkueiden tän hetkistä kuntoa!!

Ja loppuun vielä fangirlkevennys: uusi otp:ni, Mesut-bb ja royal waving, and too fucking adorable
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #123 : 26.05.2014 23:02:49 »
Ooh tää topsu on heränny talviunilta!

Hmm ekana mielessä toki CL-finaali joka näin madridistana välkkyy silmissä varmaan vielä vuoden päivät, la decimaaa!!!!!!! On jotenkin sanoinkuvailematonta päästä kokemaan se fiilis kun viimein tuli se kauan odotettu CL-voitto. Jotenki ku siitä on puhuttu niin paljon (ja ku oon aika tuore fani kuitenkin) niin la decima on ollu vähän kuin joku ~kaukainen myytti tuolla jossain ja yhtäkkiä se tapahtui. Ramos sen meille lupasi ja piti lupauksensa, siis herranjumala kuinka paljon huusin ku se pusku lisäajalla tapahtui! Olin jo poru kurkussa heittämässä kirvestä kaivoon, että sinne meni voitto tänäkin vuonna mutta eii, aaaa ihanaa :-* Tosi hyvä finaalipeli mielestäni vaikka vähän kahinoitiin puolin ja toisin. Ei me huonolle oltais hävitty jos Atleti ois sen vieny mutta nyt kävi näin ja hyvä niin. En oikeastaan ees muista ajatuksiani Balen maalin jälkeen koska about itkin koko loppuajan... :-D Pysyin aika lujana siihen asti ku näin Marcelon itkevän, sen jälkeen oli menoa. Tosi paljon hienoja hetkiä oli sen illan aikana, mm. Zizoun reaktiot (priceless), Xabin loikka katsomosta alas ja Ikerin ja Sesen halit sen Sergion maalin jälkeen. Muutenkin Ikerin ja Sergion madirisimo on jotain niiiin upeeta, mun sydänparka ei kestä.

Mulla on kyllä ihme viha/rakkaussuhde Balen kanssa. Jotenki et aina kun se mokaa niin aattelen "susta me maksettiin 100 miljoonaa???" mut sit ku se onnistuu niin aattelen "susta me maksettiin sata miljoonaa!!!". Oon nyt vähän alkanu lämpee sille ja onhan se nyt aika ässä, mutta toki toi summa häijylee takaraivossa. Lisäks Balen osto tuo mulle väkisinkin mieleen Mesutin lähdön vaikka eihän ne nyt sinänsä liity toisiinsa, mutta ku. Ugh :c Isco on ihan kivasti täytellyt Mesutin saappaita ja kiva että meillä on jonkin verran nuortakin verta joukkueessa. Myös Varane on nappiostokseksi osoittautunut! Sen sijaan esim. Khediran esitykset kentällä saa lähinnä irvistelemään ja muistuttamaan miksi kaipaan erästä toista saksalaista hänen tilalleen :/ Mitähän vielä olis sanottavaa yksittäisistä pelaajista... AI NIIN, Cristianon Ballon d'or <3 Oon niin ylpeä ja iloinen etc etc, tulihan se sieltä ja mielestäni erittäin ansaitusti.

Mesutista jatkaakseni kiva nähdä että Arsut on pärjänny, onnea FA cupista! Ihan Mesutin takia oon välillä seuraillu Arsujen pelejä mutta jotenkin EPL on edelleen mulle sellanen että en pääse ihan samalle kiinnostustasolle ku La Ligan kanssa. Liverpool on tosin aina kiinnostanut hieman ja nyt toiseksi noussut tuo Arsenal, mutta toistaiseksi en oo kovinkaan intohimoinen fani ja asia tuskin muuttuu. Katotaan nyt jos tää on joku pikkuhiljaa kehittyvä asia :-D Mun Mesutfanitus on jo vähän säälittävääkin mut whatever. Joskus mun oli vaikea ymmärtää ihmisiä joille joku pelaaja oli Se Tärkein mutta nyt oon alkanu tajuta tällaisiakin fiiliksiä. Sitä omaa seuraa ei tietenkään hylätä vaikka lemppari lähtisikin mutta kyllä siinä pakosti siirtyy ko. pelaajan mukana katsomaan mitä uudessa joukkueessa tapahtuu.

Jatkan vielä hetken valkoisella linjalla, sillä pakko hehkuttaa: meen elokuussa kiertämään Espanjaa ja Madridin pysähdyksen aikana aion vaikka tapella tieni Bernabeulle peliin! Kausi on jo silloin alkanut niin sormet ja varpaat ristiin että silloin kun oon mestoilla ois kotipeli ja että saan lipun! Jännittää ihan kiitettävästi.

Mutta sitten! MM-kisat. Viime kisojen aikaan jalkapallo oli lähinnä uutta ja ihmeellistä ja olin silloin 15-vee joten mun espanjafangirling oli aika maanista, haha. Kyllä Espanjaa edelleen pidän hyvänä joukkueena mutta osaan jotenkin suhtautua objektiivisemmin arvokisoihin, varsinkin kun isänmaallisuus on saanu musta yliotteen ja Suomi tuntuu olevan se ainoa jota voin tosissani fanittaa. Toki kun rakas kotimaamme ei oo mukana eikä varmaan tulekaan olemaan hyvään toviin niin on helppo valita muita suosikkeja! Espanjaa tosiaan pidän hyvänä ja kaikki menneet voittonsa ansainneena, mutta toisaalta haluaisin nähdä muitakin onnistumisia. Portugali jostain syystä kiinnostaa mua, lieneekö syynä Realin portugalilaispelaajat vai mikä, mutta siinä ainakin yksi maa jota aion seurata! Saksa ja Englanti on vähän niin ja näin, tälleen etukäteen mulla ei oo mitään erityistä fiilistä niistä ja suhtautumiseni kehittyy todnäk pelien mukaan. Brasilia tosiaan on yksi potentiaalinen menestyjä koska kotikisat ja kaikki, siitäkään joukkueesta mulla ei muita ennakko-odotuksia silti ole. Mutta jos tässä nyt yksi joukkue pitäisi valita niin omalta kohdaltani se on tosiaan se Portugali jolle mun kiinnostus tällä hetkellä menee!
in the bleak midwinter

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #124 : 27.05.2014 22:46:32 »
Olihan finaali tuolla Mestareiden Liigassa ja varsinainen tunteiden vuoristorata se kyllä oli. Muistan siitä vaan sen, että itsekin olin tyyliin heittämässä kaiken toivon kaivoon ja itkin isälle ja veljelleni, että mä en kestä tätä, että eikö Real halua voittaa jne ja olin viel kuin maani myynyt vaan voi olla, sillä itse muistan jopa 2002 voiton eli 9. ja kuitenkin jo ajattelin, ettei kai tarvi 12 vuotta pidempään odottaa. Mä kyllä itkin Sesen puskun aikana niin paljon ja sen jälkeen aloin hymyillä kuin Naantalin aurinko. Se oli kieltämättä suloista katseltavaa kuinka Xabi katsomosta hyppäs pelin loputtua (ja siitä piru vie UEFA meinaa antaa sanktioita ja kuuleminen Xabillakin 17.7 eli heti MM-kisojen jälkeen jne.) Se "suukko" vai mikä olikaan Ikerin ja Sesen välillä sai sydämen sulaan ja helpotuksen aallon sisälle. Tosin jatkoajalla se oli taas vähän sellaista vuoristorataa ennen Balen ja Marcelon maaleja, kun aattelin, että pahinta mitä vois vielä tapahtua, olisi joutua rankkareihin. Onneksi niin ei käynyt tai en ois vieläkään selvinnyt siitä varmaan. :D Ja se Cristianon rankkari nyt oli se kirsikka kakun päälle ja La Décima. Mä en vieläkään voi uskoa sitä. Muuten peli kyl jätti vähän ehkä jopa oudon fiiliksen, kun en aikoihin noin "tunnepitoista" peliä muista, jossa tais peräti 12 keltaistakin viuhahtaa. Ja enemmän jäi miettiin, mitä Simeonen tuli pelin loppuessa, kun Varanen kanssa "sanaili" eikä mitään mukavaa varmastikaan sanonut.

Voin sanoa, ettei tuon finaalin jälkeen paljoa nukuttu, kun juhlintaa Cibelesiltä tuli katsottua silloin yö/aamuyön aikaan. Ja eilinen (muistaakseni joo tuli eilen se) La Déciman juhlallisuudet Santiago Bernabéulla. Mielestäni se oli upea 2-3 tuntinen juhlallisuus, jossa tietenkin parhaita kohtia oli monia. En esim. ollut lainkaan tietoinen siitä, että Ancelottilla on noinkin hyvä lauluääni jne. Ja Sese oli kyllä sellainen, joka saa piristymään aina teoillaan ja ihmeellistä kyllä, pokaalikin säilyi ehjänä. Joo, myönnetään, mulla on ikuiset traumat tullut siitä Copa del Reyn (?) pokaalista, jonka ylitse bussi menee, kun Sese sen meni ja tiputti asfaltille juhlinnan lomassa.  ;D Ja kuitenkin kaikkein ehkä eniten sydän suli sitten, kun näki Martinin ja muut lapset (Zoen + kumppanit). On siinä kuitenkin iloista seurata ja toivoisin, että edes joku pojista jatkais vanhempien (isien jalanjäljissä). Ja en mm. ollut tiennyt Fabion tyttärestä tai no, en ainakaan siitä, että toinen on niinkin iso tyttö jo. Ja miten mua ei yllättäis, jos Sese ois kummi Martinille, koska ainakin "setä"-Sese mielikuvia osa kuvista ja teoista sai mieleen tuossa juhlallisuuksien loppupuolella, missä lapset mukana. Ja mitenkä niin vaikeaa katsella Balea jahtaamassa tytärtään ja tajuta oikeasti ettei monet noista oo mua juurikaan vanhempia ja osa jopa nuorempia ja niillä juoksentelee jopa sellaisia 2-4 vuotiaita muksuja Santiago Bernabéun nurmikolla.  :D

Naisten Mestareiden Liigan finaali (Tyresö- Wolfsburg) tuli nähtyä vähän ennen miesten peliä (torstaina ja toimi kai Lissabonissa harjoituspelinä tavallaan stadionille ja UEFAn porukoille tai vastaavana.)  ja voin sanoa, että kyllä ne näemmä osas pelata ja naisten puolella näemmä Ruotsin liiga on yllättävän kovatasoinen, ei ehkä vähiten kuitenkaan mm. Martan pelaamisen vuoksi, mutta kuten yllättävää, niin Saksan Wolfsburg vai mikä olikaan, vei sitten Mestareiden Liigan voiton ja pystin toistamiseen peräkkäin. Joten näyttää ehkä naisten osalta siltä, että Saksassa parasta naisfutista, mutta myös meidän länsinaapurissa korkeatasoinen liiga. Ehkä siinä on syynsä, että suomalaisiakin mennyt ammattilaiskentille Ruotsiin pelaan naisten puolella. Mutta välillä kyl tuntui, ettei puolustusta ollut ja välillä oli kuin muuri, mut 3-4 voitto ja yllättävän paljon maaleja noin 90 minuuttiin ja finaaliin, mutta ei siitä sen enempää.

No niin, ehkä mä nyt jo pääsen aiheeseen eli MM-kisoihin. Suosikkina tai lempijoukkueenani pidän toki Espanjaa, mutta kiinnostuksen kohteena myös eurooppalaisina Saksa, Hollanti ja Portugali. Sen lisäksi Argentiina vaikuttaa kiinnostavalta, sillä siellä on niin paljon tuttuja Espanjan La Ligasta tai entisiä pelaajia, kun jossain puhuttiin jopa Gagon, Benegan ja Higuainin olevan Messin lisäksi tiimissä mukana. Sen lisäksi oli kyl hauskaa kattoa, kun veljeni osti MM-kisojen sen "tarrakirjan" jossa kaikkien joukkueiden tarrat ja muut, että Romerokin ois lyhythiuksinen jne (ja ehkä Romeron peleihin ei aikoihin kiinnittänyt huomiota muuten kuin maajoukkueessa, koska pelaa kuitenkin Hollannissa eikä Hollannin liiga ole kovin tuttu minulle ainakaan, että sitä seuraisi kovin usein. Kiinnitän kyl outoihin asioihin huomiota, mut aina muistanut sen vaan ponnarista ja sen "pahan pojan" olemuksesta. Kuitenkin Brasiliakin kiinnostaa, vaikka siellä pelaa myös niitä, joita inhoan ylitse kaiken eli mm. Neymar. En tiiä, mikä Neymarissa on, mutta se jätkä tökkii jostain syystä kovasti aina mua, eikä vähiten pelatessa Barcelonassa. Mut ehkä sen yltiöpäinen kaatuilu jopa silloin, kun syytä ei oo, niin ärsyttää tai joku muu syy. Toisaalta oon kyllä aika samoilla linjoilla sen suhteen, mitä jossain puhuttu, että Belgia saattaa olla iso musta hevonen kisoissa, sillä oikeasti se Belgian "junioriosasto" johon varmaan isoin osa pelaajista kuuluu, on todellisia ikäluokkansa huippunimiä, toki väheksymättä muita maita. 

Mennäkseen lohkoihin, niin kaikkein kauhein lohko minusta on Saksan. Saksan toivon jatkoon, mutta kova se on silloin, kun seurana Portugali (jonka toivois jatkoon monestakin syystä, ei pelkästään Real Madridin pelaajien Pepen, CR:n ja Fabion vuoksi) ja sen lisäksi siellä vielä Ghana ja USA. Ghana on yllätävän, tai ei edes voi sanoa yllättävän, kova afrikkalainen ja usein myös pudotuspeleihin selvinnyt ja sen lisäksi vielä USA, joka ei välttämättä ole näin soccer puolella niin kova kuin omassa jalkapallossaan. Espanja taas tyylikkäästi lohkossaan aloittaa Hollantia vastaan 13.6  (toki piti tietenkin olla se perjantai 13. aloituspäivänä MM-kisoille Espanjan osalta :P , vaikka pelit alkaa A-lohkon osalta jo 12. päivä) ja luultavasti tai toivoen parasta, niin kyseisen lohkon kaksi jatkoon menijää ois juuri Hollanti ja Espanja. Ei toki pidä unohtaa sitä, että Chile voi ainakin yllättää ja Australiakin on kuitenkin todesta otettava eikä mikään "heittopussi", sillä eipä kai tuolla heittopusseja juuri ole. Itseä mietityttää myös se, millainen Belgian lopullinen realistinen mahdollisuus on, kun lohkossa Etelä-Korea, Venäjä ja Algeria samassa ryhmittymässä. Toisaalta Venäjän joukkue tällä kertaa tuntuu syystä tai toisesta painottuvan omassa maassa pelaaviin, jos olen käsittänyt oikein, eikä oikein näitä muualla pelaavia Venäjän pelaajia oteta, tosin en enää tällä hetkellä muista missä mm. Arshavin tällä hetkellä pelaa, jos vielä pelaa. Luultavasti kuitenkin Venäjällä, ehkä. :-\

Mutta voin sanoa, että odotan malttamattomana kisoja ja jostain syystä sen vuoksi en edes hermoile siirtoikkunoiden kanssa, vaikka en kyl oo varma, että pysyykö Real Madrid kesän ajan muuttumattomana vai meinataakon joku viedä mm. Englannin viheriöille tai Ranskaan isolla rahalla jne. Ja tuleeko mahdollisesti Real Madridiin ketään hankintoja, vaikka itse koen, ettei niille ehkä tarvetta oisikaan. Sen tietää ainoastaan, ettei Barcelona saa hankkia siirtoikkunassa ketään, kun siitäkin oli joku Fifan/Uefan tai muun päätös, kun oli kuulemma aikanaan hankkinut akatemiaansa ja muuhun aivan liian nuoria pelaajia jne. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että Chelsea tulee ainakin käyttään puntiaan, ManU niin ikään ja sit vielä varmaan Monaco/PSG tulee hankkiin niiden sheikkiensä avulla isollakin rahalla ehkä jotain. Tosin en tiiä käyttäiskö Man Cityn omistaja isoja summia, ehkä. Tosin epäilen eniten, että Atletico saattaa pelaajia siirtomarkkinoilla menettää hyvän kauden jälkeen, mutta sen näyttää kesä. Yleensä niin on vaan tupannut käymään, että menestyneistä seuroista saattaa isommilla rahoilla pelaajia lähteä eri puolille maailmaa. 8)

// Ja mitenkä niin Fini ja twitteri on korruptoinut mun mieleni. Ei mitään, kun Lukankin haastattelu, niin todennut vaan, kuinka Cibelesin juhlallisuuksien jälkeen oli "pakotettu" mennä nukkuun Balen kämpille, kun oma oli täynnä sukulaisia ja kavereita. Ja viel ajatus Modricista juomassa shamppanjaa. Voi ei. Ja muutenkin La Déciman jälkeen ollut varsin ihanaa olla sekä finiläinen että Real Madrid-fani, ainakin noiden erittäin monimielisten ajatusten kanssa, ehkä tässä se suola, mikä johtaa RPF:n suunnitteluun taas kerran mielessä. Enkä tiedä vieläkö on ens vuoden pelipaita julkaistu, ainakin jossain vaaleanpunaista viitattu Realin yhdeksi vieraspaidaksi, mut saas nähdä toteutuuko se. Sese ja vaaleanpunainen peliasu tai Bale tai CR7, on se varmaan näky. :D

/// Ainakin muistan nähneen twitterissä keskustelua siitä, kuinka kaudella 2014-15 saattaisi olla todennäköistä, et Real Madridin vieraspaidat ois pinkkejä. Tuossa se on jo jonkinlaisena ilmoituksena, mutta ei siitä varmaa ole, mutta toisaalta twitterin kautta ja googleen, kun laittaa ens kauden paidat, niin johan tulee esille Real Madridin pinkki. Ainakin tuon käsityksen saanut, kai oli vuotanut vähän ennen aikojaan (tai taisi se jo olla maaliskuussa, jolloin ensimmäiset viitteet "vuodosta" vai miksi sitä sanoisi, oli ja sen ois pitänyt vasta julkaista toukokuun aikana), mutta Mestareiden Liigan vieraspaita kai tulisi olemaan mustaa tai vastaavaa, se virallisesti tosin kai julkaistaan vasta elokuussa, tai sen sain tuosta ymmärrettyä. Eli kai se käytännössä vasta silloin julkaistaan, kun kausi lähempänä ja Mestareiden Liigakin varmaan jo silloin taas pyörähtämässä käyttöön. Ja luulen, ettei Real Madrid ole ainoa, jonka peliasut saattaa kokea erilaisia muutoksia, sillä jossain puhuttiin jopa sitä, kuinka Barcelonan ja Arsenalinkin ens kauden peliasut ois vuotaneet ennen aikojaan, mut toisaalta Real Madridin teki. En tosin ymmärrä miten se on edes mahdollista, mutta kai tuo on.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2014 14:00:21 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #125 : 29.05.2014 16:33:01 »
Ne oikeesti teki sen! (CL-finaalista siis puhun.) Mä aloin siinä loppua kohden olla jo epätoivoinen. Kello kävi ja edelleen oltiin tappiolla! Mä ajattelin sen koko helvetin pitkän ajan, että ette te nyt jumalauta voi hävitä 1-0!!! Ja purin kynsiä, ja meidän sohvassa on varmaan edelleen kynnenjäljet. Ja sitten se tuli, se Sesen maali. Mä taisin itkeä ja huutaa varmaan ääneen! Iskän, jonka kanssa katoin peliä, mä melkein kuristin ku halasin sitä niin lujaa. Ja äiti kävi karjumassa meille, että olkaa nyt hiljaa. Seuraavana päivänä nimittäin serkun rippijuhlat, että ruhtinaalliset viis tuntia ehdin nukkua, mutta oli se sen arvoista!!! Mäkin taisin kirota Balea aika useasti, kun jokainen laukaus tuntui menevän ohi! Ja ajatukset oli suuntaan, että tostako maksettiin 100 miljoonaa?!? Mutta se jatkoaika, Real niin vei Atleticoa, joka alkoi kyllä olla jo aika väsynyt. Mutta se tunne, kun niitä maaleja alkoi tulla, voi se oli jotain sanoinkuvaamatonta! Ancelotti oli mahtava, tyynen rauhallinen, ka se purkan jauhanta. Simeone juoksi toisella puolella edestakaisin ja huusi kuin syötävä, niin oli aikas hauskat kontrastit siinä. Ja sitten kun se viimeinen sekuntti oli kulunut niin se tunne! Ei oikeasti, mä taisin itkeä ja nauraa yhtä aikaa, edellisestä kerrasta 12 vuotta! Huh huh. (Okei Atleticolla, mitä 40 vuotta..? jos en väärin muista). Mutta La Décima! Real on nyt virallisesti Euroopan menestynein seura! Mä en harmikseni kerennyt näkemään niitä juhlia, arvatkaapa ärsyttääkö? Ja se Cristianon hieno rankkari (olikse rankkari?) oli kyllä kuin, kermat täytekakussa. Seitsämäntoista maalia Mestareiden liigassa on kyllä huippu saavutus, ja se Ballon D'or meni kyllä ihannoikerseen osoitteeseen! Mä tuun hekumoimaan tällä voitolla vielä aika kauan!
  Ja sitten ne MM-kisat. Portugali on mun henkkoht suosikki ja sille tietty toivon onnea ja menestystä! Espanja tulee hyvänä kakkosena, ja sillä varmaan on myös isompi todennäköisyys pärjätä, niin on ainakin tähän mennessä aina käynyt... No melkein aina. Brasilialla on varmaan kova nälkä pärjätä hyvin kotikisoissa, kotiyleisön edessä. Tosin Argenttiina mua enemmän joukkueena kiinnostaa. Mua lievästi sanottuna vituttaa ärsyttää etten mä pääse näkeen mitalipelejä, sillä mulla ei just sillä viikolla ole mahdollisuutta kattoa telkkaria, eikä oikeestaan hirveesti käyttää nettiä, ellei puhelinta lasketa, mikä taas ei hirveästi lohduta. No, elämä on, ja onhan seuraavat MM-kisat jo neljän vuodenpäästä...
  Mitä Fire? Pinkit paidat Realille? Tosin, olis ne paremmat kun ne oranssit... Mä en yksinkertaisesti voi sietää, niitä karmean neon-oransseja hirvityksiä, tiedä sitten miksi... Ja Crisu linkissä paidassa olis aika herkullinen näky!  :D
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #126 : 30.05.2014 23:16:57 »
Lainaus
Mesutista jatkaakseni kiva nähdä että Arsut on pärjänny, onnea FA cupista! Ihan Mesutin takia oon välillä seuraillu Arsujen pelejä mutta jotenkin EPL on edelleen mulle sellanen että en pääse ihan samalle kiinnostustasolle ku La Ligan kanssa. Liverpool on tosin aina kiinnostanut hieman ja nyt toiseksi noussut tuo Arsenal, mutta toistaiseksi en oo kovinkaan intohimoinen fani ja asia tuskin muuttuu. Katotaan nyt jos tää on joku pikkuhiljaa kehittyvä asia :-D Mun Mesutfanitus on jo vähän säälittävääkin mut whatever. Joskus mun oli vaikea ymmärtää ihmisiä joille joku pelaaja oli Se Tärkein mutta nyt oon alkanu tajuta tällaisiakin fiiliksiä. Sitä omaa seuraa ei tietenkään hylätä vaikka lemppari lähtisikin mutta kyllä siinä pakosti siirtyy ko. pelaajan mukana katsomaan mitä uudessa joukkueessa tapahtuu.
Hihi ty :3 Ja hey älä huoli, imo on vielä normaalia seuraa lempipelaajaa tuossa määrin - tietty sillä oletuksella että se ei tee Na$reja ole RVP lähtee silleen et joku ~tunneside säilyy. Eli turha huolehtii säälittävyydestä, ainakaan jos multa kysytään, haha oma lehmä ojassa. Mutjoo, pointti oli et ihan luonnollista seuraa jotain muuta seuraa sen Oman Seuran ohella, vaikka sit jonkun pelaajan perässä. Siinä vaiheessa kun aloin pikkuhiljaa päästä Cescin siirrosta yli, niin aloin kyl tsiigailee Barcan pelejä aiempaa ahkerammin, joten oh well been there done that.

Ja woop!! Wengerin sopparia on jatkettu vuoteen 2017!! Onhan The Boss nyt saanut kritiikkiä vuosien varrella, ansaittunakin sitä voi ainakin osittain pitää ja mä tiedän ettei se voi arsujen peräsimessä jatkaa ikuisesti mutta, mun on vaan ultimaattisen vaikea nähdä sitä, että se todella lähtis. Tai aikaa sen jälkeen! Tai siis what the heck, kuka niihin saappaisiin astuisi? Mitä tää joukkue olis ilman sitä miestä? Uhhuh, kivi vierähti kyllä sydämeltä. Vielä ainakin kolme vuotta Arsenea ja sen toppatakkeja :3 tosin se kolme vuottakin kuulostaa ihan sekopäisen lyhyeltä yyyy ;___;

Lol ei mul oikeesti ollu mitään asiaa.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #127 : 31.05.2014 15:23:38 »
Tämän takia kukaan ei kirjoita futistopaan ja liity keskusteluun. :D Hirveitä romaaneja ootte väsänneet, huhhuh. Kaipa sitä ulos oksennettavaa kertyy, kun ei pitkään aikaan pura feelsejä mihinkään. Katsotaanpas nyt sitten.

Hyppään suorilla yli kuluneesta kaudesta, mun on tunnustettava, että oon tällä kaudella seurannut harvinaisen laiskasti futista. Sääli sinällään, kun EPL:ssä kausi oli taas ehkä yksi jännittävimmistä vuosikausiin ja Ligaankin saatiin musta hevonen voittajaksi siitä kuulusta kahden juoksijan taistosta. La Decima oli huippu juttu ja onneksi on Sergio olemassa silloin, kun kärjessä ei meinata saada aikaan mitään. Siitä kyllä saa varmaan kiittää myös Atletín kurinalaista ja hienoa puolustamista, Crisu saatiin pidettyä ihan pimennossa. Komppaan raitakarkkia kaikissa kommenteissa Balesta (oon kyllä vähän alkanut lämmetä sille, se pelaa yllättävän kivasti yhteen Crisun, Di Marian ja Lukan kanssa) ja Khedirasta, ja imo Ancelottilta oli aika riskaabeli veto heittää kentälle jotain niin vähälle peliajalle jääneitä kavereita kuin Khedira ja Varane. Ei sillä, että Khedira edes parhaimmillaan pystyisi mitenkään korvaamaan Xabia ja toivon kyllä kaikki sormet ja varpaat ristissä, että sille osoitettaisiin ovea tänä kesänä. Samaa sanoisin Benzestäkin, toivottavasti ensi kaudella Jesé loistaa ja ottaa sen paikan. Isco ja Marcelo kentällä heti alusta alkaen olisivat aiheuttaneet paljon vähemmän stressiä, I'd say, mutta onneksi vaihdot tehtiin ajoissa. 2/3 pytystä tällä kaudella = onnellinen madridista. <3 Jospa vuoden päästä taas Ligaakin metsästettäisiin vähän vakavammin.

Sitten nämä Brasilian kisat. Odotan kyllä kiinnostuksella ja innolla, mitä näistä tulee. Viime kesän jälkeen olin ihan valmis  veikkaamaan kotijoukkueelle finaalipaikkaa, mutta enää en ole ihan yhtä varma. Brassien tähdillä ei ole ollut ihan paras kausi liigoissa, mutta toisaalta taas maajoukkue on aina eri juttu ja kotikenttäetu merkitsee tuossa maassa aika paljon (ja toisaalta pakko kysyä merkitseekö - pääsevätkö ne tunnelmaa ylläpitävät paikalliset niihin ratkaiseviin otteluihin 12. pelaajaksi, kun kyseessä on MM-kisat ja kalliit liput). Ja vaikka Neymarilla ja Oscarilla, jotka Confedseissa loistivat, ei ole ihan huippu kausi takana, niin molemmille on kertynyt kokemusta eurooppalaisesta pelityylistä ja se kokemus voi olla avaintekijä peleissä isoja joukkueita vastaan. Mielenkiintoinen joukkue joka tapauksessa, odotan menestystä vaikkakaan en ehkä finaalipaikkaa. Brasseilla on tunnetusti vähän sellainen asenne futiksen suhteen, että heikoista peleistäkään ei kannata vetää suuria johtopäätöksiä, seuraavassa matsissa joukkue voi olla jo ihan eri luokkaa.

Argentiina ja Uruguay onkin jo tullut mainittua potentiaalisina yllättäjinä, ja epäilen samaa. Uruguaylla on kova joukkue (vaikka Suárezilta menisikin alkulohkot ohi toipilaana) ja menestyminen on ollut  viime vuosina pienestä kiinni. Argentiinalla niin ikään se palasten loksahtaminen kohdalleen on vain ajan kysymys. Joukkue on täynnä pelaajia, joilla riittää yksilötaitoa ja eurokentiltä saatua kovien pelien kokemusta ja aika dream teamin Sabella on saanut kasaan. Henk koht olisin toivonut luottoa myös nuoriin, olin aika pettynyt sekä Lamelan että Pastoren poisjäänteihin. Lamelan nyt vielä jotenkuten tajuaa, mutta Flaco sentään oli voittamassa PSG:n kanssa Ligue 1:tä. :/ No, kova joukkue on silti kasassa ja sillä on kaikki edellytykset menestyä - tosin niin on ollut monesti ennenkin, mutta jospa nyt Brasiliassa onnistaisi. Jep, saa lukea rivien välistä toiveikkuutta, olisi kiva jos futismaailman painopiste siirtyisi taas vaihteeksi Latinalaiseen Amerikkaan ja jokin lattarimaa juhlisi mestaruutta.

La Roja on La Roja, hyökkäyspää on vähän huolestuttava kombolla Torres-Villa-Negredo-Diego Costa, yksikään tällä akselilla ei oikein atm vakuuta, mutta Espanja nyt on ennenkin vetänyt pelejä läpi ihan menestyksekkäästi pelkästään vahvalla keskikentällä. En usko, että tuo kärki aiheuttaa ylitsepääsemättömiä ongelmia taaskaan, La Roja tulee olemaan vahva. Finaalissa jopa? Ehkä. Saksan nuoreen ja lahjakkaaseen joukkueeseen jaksan niin ikään uskoa edelleen, siitä ei ees sen enempää tarvitse selitellä. Götze, Reus, Özil, Schweini, Poldi, Schürrle, Neuer, Lahm - tuollaisia kavereita kun pistetään samalle kentälle, niin väistämättä jälkeä syntyy, kevyesti läpi alkukarsinnoista ja finaalikandidaatti. Toivoisin menestystä myös Italialle ja Portugalille, koska kumpikin on pelannut sellaista mun silmää miellyttävää vauhdikasta ja hyökkäävää futista. Italia nyt on ihan kuolemanlohkossa ja saa kyllä pelata kaikki pelit tarkasti, mutta uskon heidän menestykseensä (krhm, Azzurri-fanitukseeni ei yhtään sitten vaikuta tieto siitä, että Gigin ja Pirlon viimeiset arvoturnaukset kyseessä... :___: Kyynelkanavat ainakin aukeaa joka tapauksessa).

Portugalille toivon menestystä, koska viihdyttävä futis ja Realin pojat, mutta en vain jaksa uskoa siihen. Selvinnevät alkukarsinnoista (Saksa-pelistä tulee btw yksi kinostavimmista), mutta ei asiaa finaaliin. Toivottavasti erehdyn though. :D Haluan tulla yllätetyksi ja olla väärässä kaikessa, sen takia nämä kisat ovat niin hienoja!

Onnistuin jatkamaan romaaniviestien kulttuuria, whoops. Piti ilmaista lyhyesti spekulaationi MM-kisoja kohtaan, mutta as if tällaista voisi lyhyesti ilmaista. Sitten kun näistä kisoista selvitään, niin voidaan alkaa spekuleerata Huuhkajien taivalta Ranskaan EM-kisoihin! Tshekki-peli oli ihan toiveita herättävä tasurista huolimatta (c'mon, Teme sentään scoretti kahdesti!), ja Baltic Cupin failailut voidaan ignoorata, ne eivät ole vielä oikeita matseja.

Ai nii, raitakarkki!
Lainaus
Jatkan vielä hetken valkoisella linjalla, sillä pakko hehkuttaa: meen elokuussa kiertämään Espanjaa ja Madridin pysähdyksen aikana aion vaikka tapella tieni Bernabeulle peliin! Kausi on jo silloin alkanut niin sormet ja varpaat ristiin että silloin kun oon mestoilla ois kotipeli ja että saan lipun! Jännittää ihan kiitettävästi.
Eiks meillä ollut the Diili, että mennään joskus kimpassa Bernabéulle hurraamaan meidän pojille!! :D Backstabber, saat kyllä uhrautua ja lähteä toisen kerran. Tiiän, hirvee uhraus ja oot takuulla vastahakoinen, mutta ei auta. Tai sit tungen sun matkalaukkuun.

//Ja just sillä välin kun kirjoittelin tätä on näköjään tullut vahvistus, että Negredon tilalle squadiin onkin otettu Pedro Rodriguez. Ei vaikuta pointtiini tosin, La Rojan kärki on edelleen suhteettoman huolettava kokonaisuuteen verrattuna, mutta as said, ne pystyy kompensoimaan sen kyllä.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 15:32:51 kirjoittanut Rascal »
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #128 : 01.06.2014 17:16:31 »
Olen kyllä niin ulkona futiksen kuvioista kuin ikinä, mutta mä odotan MM-kisoilta sitä normaalia: draamaa ja suuria tunteita ja sen näkymisenä ficcituotannossa ja omassa futiskiinnostuksessa. En lähde nimeämään suosikkijoukkueita, koska totuus on se, että en edes tiedä mitä joukkueita kisoissa pelaa. :D Perinteinen suosikkini on Hollanti, koska 90-luku ja Marco van Basten (sen jälkeen Dennis Bergkamp), mutta en olisi tiennyt Hollannin selviytymisestä kisoihinkaan ellen olisi stalkannut edellistä viestiä. On hieman kiinni otettavaa, jos meinaa seurata kisoja edes puoliasiantuntevallla silmällä. Seurasin jonkun verran noita cupeja ja Mestareiden liigan finaalia, joka oli aika huikea, vaikka en koe mitään intohimoja kummankaan seuran puoleen. Kyllä ne suosikit ja sympatiaa itseltä saavat joukkueet aina jotenkin löytyy, mutta ainoa vakava toive olisi ettei tapahtuisi ylilyöntejä tai pahoja, ratkaisevia tuomarivirheitä, jotka tahrisivat edelleen lajin mainetta. Jalkapallon yhteydessä vähän liikaa puhutaan vilpistä vedonlyönnissä sun muissa ja sen kitkemiseksi pitäisi tehdä lisää modernisointeja.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #129 : 03.06.2014 02:22:33 »
Nyt mä olen kyllä shokissa. Mitääääh?  ??? Miks ihmeessä David Villa siirtyy MLS:ään ja upouuteen New York City FC:hen. Eiks yksikään siirtoikkuna selvitä ilman shokkeja. No on tää ehkä yllättävää tai ei ihan vähää, siirtyä nyt Atleticosta New Yorkiin ja liigaan, mikä ei välttämättä ole se paras liiga maailmassa (ja itselle ainakin tullut hieman sellainen fiilis, että saattaa olla se liiga, jonne yleensä lähdetään "jäähdytteleen" ennen uran loppua.). Ehkä tää vaatii pientä totuttelua. Ja en tosin osaa nyt sanoa, onko pelkästään tää ainoita siirtoja, jotka tän kesän aikana tulee joko pohdituttamaan tai mietityttään oikein kunnolla. Ja ainakin Frank Lampard on niin ikään lähtökuopissa Chelseasta 13 vuoden jälkeen ja huhujen mukaan ois Frank myös lähdössä New Yorkin suuntaan. Tosin en tiedä mitä ajatella, kun seura perustettu 2013 ja alkais MSL:ssä pelaan 2015. No toisaalta eipä tässä tuohon 2015 vuoteen kauaa aikaa ois, mitä nyt puol vuotta tai vuosi, riippuen miten tuol kausi alkaisi jne.

Siirtohuhujen ja siirtojen keskellä kyllä melkein aloin pohtimaan sitä, että viitsisikö alkaa analysoimaan syvemmin näitä juttuja vai miettiä vain MM-kisoja. Jostain syystä mua alkoi ärsyttämään MM-kisoihin liittyvän Iltasanomien vaiko Iltalehden extra, jossa Neymaria sanottiin uudeksi Peléksi. Ei kyllä mun mielestäni tuu koskaan Pelén tasolla pelaamaan, mutta toisaalta Pelé on jalkapallon elävä legenda, jonka saavutuksista monet voi vaan haaveilla, sillä osallistunut mm. 4kertaa MM-turnaukseen ja 3.kertaa saavuttanut Brasilian kanssa kultaa ja kerran hopeaa. Ja kuitenkin urakin kesti sellaiset 22 vuotta. Toki pitkiä uria voi monet jalkapalloilijat vielä tehdä, mikäli paikat kestää, mutta toisaalta jalkapallon taso on laajentunut, joten aika harvinaista kai olisi voittaa 3 MM-kultaa uransa aikana ja taitaa niitä joukkueita olla muutenkin enemmän kyseisessä turnauksessa nykypäivänä, verrattuna siihen 50-70-luvun alkuun. Lohkot MM-kisoissa on kyllä varsin kiinnostavia, sillä en usko, että kovin paljoa noita, niin sanottuja kuolemanlohkoja ois. Sillä lohkot on mielenkiintoisia kaiken kaikkiaan. Omat mielipiteet lohkoista:

A-lohkossa; Brasilia, Kroatia, Meksiko ja Kamerun. Epäilisin, että jollei ihmeitä tapahdu, niin Brasilia ainakin jatkossa, mutta  Kamerun voi koittaa yllättää. Kuitenkin epäilen, että Meksiko tai Kroatia voi olla se 2. jatkoon menijä. Toisaalta Meksikolta loukkaantunut ainakin yksi pelaaja, joten en tiiä miten Meksikon käy. Toisaalta karsinnoissa Meksikolla ei sujunut, joten tiedä sitten, jatkuuko sama tahti MM-kisoissa, jolloin Kamerun tai Kroatia ois varmaan ne, jotka kisaisi 2. jatkopaikasta.

B-lohko: Espanja, Hollanti, Australia ja Chile. Tulen olemaan erittäin yllättynyt, jos ei eurooppalaiset mee tästä jatkoon. Luulisi, nyt Espanjan ja Hollannin olevan vahvimmilla tässä lohkossa, vaikka eihän vastustajia saisi aliarvioida koskaan. Toisaalta ihmettelen, miksi mm. Isco ja Soldado tippuivat kokonan MM-miehistön ulkopuolelle.  Hollanti tosin on arvoitus, millainen lopullinen 23 hengen miehistö on, kun hyökkäyskalusto on kyllä varmasti kunnossa, mutta puolustuksessa on kyl ainakin itselle tuntemattomia nimiä. No ehkä, jos Ajaxin pelejä olisi enemmän seurannut, niin osan puolustajistakin tunnistaisi paljon helpommin. Jos Chileen lopulliseen joukkueeseen valitaan Malmössä FF:n riveissä pelaava keskikenttäpelaaja, niin Brasilian MM-kisoissa pelaisi edes yksi suomalaissukuinen henkilö, jolla juuria Suomessa äitinsä puolelta ja no jaa, jossain muistaakseni Australian valmentaja oli todennut, että kokematon joukkue, joka lähinnä "opintomatkalla" jalkapallon pyhättöön, sillä harjoitusotteluissa, tai jossain, jopa tainnut 0-6 hävitä Ranskalle.

C-lohko: Japani, Kolumbia, Kreikka ja Norsunluurannikko. Tää on siinä mieles paha, sillä itse toivoisin Japanin jatkopaikkaa, mutta tää tuntuu ainakin omasta mielestäni tasaiselta ryhmältä ilman sellaisia ennakkosuosikkeja. Voin toki olla väärässä, mutta en tiedä oisiko Kolumbia liikaa Falcaon varassa ja isoin kysymys siinä onkin, että ehtiikö Falcao parantua loukkaantumisestaan, vaikka joukkueeseen onkin nimetty alustavasti. Jostain syystä en välttämättä Norsunluurannikkoa pitäisi muuten jatkoon menijänä, jollei siellä oisi vahvaa hyökkäyskalustoa, mutta toivoisin kyllä Japanille menestystä kisoissa eniten tämän lohkon maista.

D-lohko: Englanti, Italia, Uruguay ja Costa Rica. On ehkä toinen sellaisista lohkoista, jossa on suhteellisen tasaista 3 joukkuetta ainakin, jolloin voidaan sanoa, että luultavasti yksi kovista jalkapallomaista jää rannalle jatkopeleistä. Jostain syystä mulla on pieni kutina, että Englannin epäonni tulee vielä jatkumaan, jollei ihmeitä tapahdu. En tiedä miksi, mutta kai siihen vaikuttaa Uruguayn joukkueen ja myös Italian alustavat joukkueet. Toisaalta mm. Totti ja Luca Toni jätetty kotiin ja raa'asti kisojen ulkopuolelle.

E-lohko: Sveitsi, Ranska, Ecuador ja Honduras. Isoin yllätys on se, jos ei Ranska ole 2. parhaan joukossa tässä lohkossa. Mikään muu ei voi olla mahdollista, sillä on tää nyt Ranskan mittapuulla sellainen lohko, joka olisi jopa periaatteessa voitettavissa. Tai siis pitäisi olla voitettavissa, kävi miten kävi. Sveitsi on varmaan tässä se 2. joukkue, jonka pitäisi jatkoon selvitä, vaikka en usko, että Ecuador ainakaan lähtee luovuttamaan kovin helposti. Honduras taas sellainen maa, joka mietityttää, että miksi on välillä jopa näin isoja tasoeroja MM-kisoissa. Miksei suoraan voitaisiin valita Fifa rankingista ne maanosa-kohtaisesti korkeimmat maajoukkueet, niin ei välttämättä tulisi sellaisia tilanteita, että joukkue saattaa voittaa vaikka 6-0 tai 10-0 jne. Tosin melkein Euroopassa tulis ehkä poikkeama tässä, kun useampia maita kuin rankingin 13. ekaa ois tasoltaan sellaisia, jotka pärjäis MM-kisoissa ilman rökäletappioita. Ainakin siltä se tuntuu, kun tuloksia vertailee.

F-lohko: Argentiina, Bosnia ja Hertsegovina, Iran ja Nigeria. Tää tuntuu kyllä siltä, että Argentiinan pitäisi hoitaa homma kotiin ja Nigeria on ehkä mielestäni se toinen, jonka saadessa 2. jatkopaikka, ei voisi puhua suurestakaan yllätyksestä. Iranin joukkueessa tosin fysiikasta huolehtii tamperelainen henkilö, joten suomalaisväriä MM-kisoissa. Ja toisaalta Iranilla yksi sellainen pelaaja, jota on "Iranin Messiksi" sanottu ja kuulemma Arsenalin ja Juventuksen kiinnostuksen herättänyt otteillaan Rubin Kazanissa pelatessaan Roman Eremenkon rinnalla, joten jään kiinnostuneena kyllä odottamaan Iranin otteita MM-turnauksessa, vaikka epäilen Nigerian ja Argentiinan olevan vahvoilla jatkopaikkojen ollessa kyseessä.

G-lohko: Saksa, Portugali, Ghana ja USA. Kyseessä varsinainen kuolemanlohko, jossa jokainen peli tärkeä. Jostain syystä yllätyin eniten, ettei Saksassa Gomez ole joukkueessa lainkaan. Toisaalta siellä on niin nimekäs joukkue jo kuitenkin tulossa taas kerran, että voidaan melkein odottaa, että Saksa on korkealla MM-kisoissa jälleen kerran. Portugalin alustava miehistö vaikuttaa siltä, että mietin ainoastaan, että riittääkö materiaalin laajuus eli onko vaihtopenkillä tarpeeksi vahvoja ehdokkaita vaihtopelaajiksi, sillä onhan Portugalillakin kokenut miehistö ja CR kirkkaana tähtenä joukkueessa. Ghanaa pidetään ehkä afrikkalaisista joukkoista kovimpana, mutta lohko on kova, joten mitä vaan voi käydä. Ja USA on kyllä yllätysvalmis, vaikka epäilisin, että olisi isoin yllätys, jos USA 2. parhaan joukossa ja menossa jatkoon, kunhan lohkovaihe olisi lopuillaan.

H-lohko: Venäjä, Algeria, Etelä-Korea ja Belgia. Odotan paljon Belgialta, sillä voi hyvinkin olla kisojen musta hevonen. Toisaalta 2016 EM-kisoissa Belgia on varmasti kova, mutta mihin yltää MM-kisoissa. Se jää kyllä nähtäväksi. Venäjä yllätti siinä mielessä, että jokainen pelaaja omasta liigasta, mutta kyllä sieltä kovia nimiä löytyy. Algeria on sellainen "nimetön" minulle, mutta toisaalta Etelä-Korea voi olla mielestäni se 3. joukkue, joka taistelee Venäjän ja Belgian kanssa jatkosta. En oikein muuta keksi, mutta Algeria tuntuu mielestäni eniten sellaiselta, joka tässä voi jäädä jalkoihin, mutta ikinä ei voi kyllä tietää, miten käy.

/// Eikä! :o Mä en oikeasti enää tiedä, mitä ajatella noista Qatarin 2022 järjestettävistä MM-kisoista. Jostain kumman syystä noi kisat, vaikka kaukaiselta tuntuu, on sellainen murheenkryyni varmaan koko jalkapalloilevalle maailmalle. En oikeasti enää tiedä, itkeäkö vai nauraa, kun viimeisimpänä nää lahjontaepäilyt/epäselvyydet. Ihan kuin ei mm. kisojen stadioneita rakentavien työläisten huonot ihmisoikeudet ja kisojen aikana oleva kuumuus olisi jo tarpeeksi aiheuttanut keskustelua. En oikeasti enää tiedä, mitä tässä pitäisi ajatella, sillä enpä ainakaan itse tahtoisi Blatterin saappaissa olla. En tosin tiiä, mitä ne puheet 5 miljoonan lahjuksista oikein on, sillä kuitenkin äänestys oli 14-8 aikanaan Qatarille, mutta tokihan se ois voinut päättyä miten vain, jos selviää, että 5 miljoonaa oikeasti käytetty voitelemaan valitsijoita, jotta Qatar saisi 2022 MM-kisat. En oikein tiedä, mihin muuhun maahan ne pitäisi äänestää/ siirtää, jos tuo lahjontasyytökset näytetään toteen. Sen lisäksi pohdin vielä sitä, miten voi Brasiliassakin olla ongelmia aikataulujen ja muiden suhteen, kun kyse mm. stadioneiden kunnostuksesta/rakentamisesta. Eikö oisi järkevämpää kisoja pitää maissa, joissa kaikki edellytykset, sillä Ronaldokin kai oli jossain haastattelussa sanonut, että 30% aiotusta on vain valmiina kisoja varten. Ja mielestäni se ei kyllä anna MM-kisoille kovin lupaavaa mainetta tai vastaavaa. Toisaalta en kyllä käsitä sitä, miksi stadioneita korjataan MM-kisoja varten ja sit kuulemma ainakin puhuttu, että Rio de Janeiron Maracanã-stadioni menisi jälleen remonttiin ennen olympialaisia, mikä musta kyllä oikeasti järjetöntä. Ja ton perusteella ymmärrän melkein, miksi tavallinen brasilialainen osoittaa mieltä MM-kisojakin vastaan. Ja toisaalta, eipä noilla tavallisilla brasseilla taida olla edes mahdollisuutta päästä katsomoihin, sillä liput oikeasti järjettömän hintaisia, jos miettii tavallista brassia. Taitaa MM-kisat olla vain eliittien juhlaa katsomossa. ???


Puhuakseni vielä MM-kisojen ulkopuolisestakin jalkapallosta, niin nyt se sitten on virallista. Real Madridin vieraspelipaidat liigassa on julkaistu virallisesti ja siihenkin yllättävästi törmää twitterissä ensimmäisenä. Ja mitenkä niin mua alkoi naurattaa toi Bale ja pinkki. :D Mutta toisaalta Iker taas näyttää kuumalta tuossa sinisessä maalivahdin asussaan. Ja sen lisäksi huhuina oranssi "kakkosasu", jossa ois lohikäärme niin ikään oranssina, mutta sitä ei kyllä vielä varmennettu. Marceloa yllättävästi ainakin tuo pinkki pukee, mutta Bale kyl aiheutti parhaat naurut. Tosin kuvas melkein harmittaa se, että Sese tai CR ei vielä oo tossa ainakaan pukeutuneena pinkkiin. :)

//// Johan oli kisojen avajaiset. Mielestäni todella hienot kieltämättä. Jäin katselemaan ristiriitaisin tunnelmin Brasilia-Kroatia peliä. Hieman ehkä mua säälitti Marcelo ja sen oma maali kisojen ekaksi maaliksi, mutta kaikki lasketaan. Kroatia, ei voi sanoa, että yllätti, mutta samalla se kyllä yllätti.  :o Ei vähiten sillä, että jäin oikeasti seuraan pelin aikana, että oliko Luka oikeasti kapteeni mitä aloituskokoonpano-lista sanoi vai ei. Sen lisäksi kyllä Nikon ja Lukan peliä oli ilo seurata kyllä. Eikä voi sanoa, etteikö vielä Niki Juusela selostajana kruunannut paketin. Tosin Luka lyhyissä hiuksissa vaatii vähän totuttelua, vaikka Real Madridissakin pelannut jo lyhyellä tukalla. Ainoa miinus musta pelissä oli se rankkari, sillä mielestäni suhteellisen helppo ratkaisu japanilaiselta tuomarilta, joka on viime vuonna esikisoissakin tullut siitä mm. tutuksi, et antaa joko omituisia/heppoisia kortteja tai rankkareita tai muuta. Olisi kiva tietää, mitä muut rankkariin johtaneesta tilanteesta ajatteli ja muutenkin kisojen avauksesta?  ??? :-\ Itse odotan kyllä eniten tätä "epäonnen" perjantain Espanja-Hollanti-peliä, onneksi siinäkin saa nauttia Juuselan äänestä, kun viimeinen lohkopeli Australiaa vastaan menee 23. pvä "sietäessä" Kaj Kunnasta ja sen enemmän tai vähemmän typeriä laukomisia.  >:( Chile-pelissä on Härkönen, jos oikein muistan selostajana, mut jostain syystä Kunnas on mulle se ärsyttävin selostaja jalkapallon ja urheilun saralla muutenkin.

// Mitä jää historiankirjoihin Espanja-Hollanti-pelistä. Paremmin ainakin noi Juuselan selostukset ja toi nöyryyttävä 1-5 häviö ja multa ei löydy kyllä mitään hyvää sanottavaa Piquesta, jos ei oo ennen löytynyt, niin nyt löytyy vielä vähemmän. Edes Shakira ei auta asiaa. Mulla ei oikein paljoa ilostuta toi tosiasia, että 2010 Espanja hävis niin ikään ekan pelinsä ja voitti sit kaiken muun, sillä toi on nöyryytys. Ja ei kyl kivalta näytä, kun ensimmäisenä pudotuspeleissä luultavimmin Brasilia vastassa. Chilekin menee varmaan menojaan tänään, parissa minuutissa 2-0 ja B-lohkon 2 muuta päivää tekee tilanteen kimurantiksi. Huoh. No mitäpä muuta odottaa perjantailta ja 13. päivältä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2014 01:32:06 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #130 : 14.06.2014 10:34:38 »
Hei nyt wtf toi eilinen!! Tai siis mitä kerpelettä, tai siis. Okei, en nyt sano että oon varsinaisesti Yllättynyt Hollannin vahvuudesta (imo niitä on suotta aliarvioitu joka fucking mediassa) mutta Espanja.............. ei hyvää päivää mitä tähän voi ees sanoa?? Helloooo, onks tää ees sama joukkue joka pelasi kisat neljä vuotta sitten? Alkaako tässä oikeesti nälkä loppua vai onko pelivire oikeesti noin pohjamudissa vai oliko eilen vaan saakelin huono päivä vai täh. Okei, nyt tästä tuli oikeesti jännää! En nyt La Rojaa symppaavana tietenkään ole iloinen tästä plot twististä mutta olihan tää.... sanotaanko tietyllä tapaa virkistävä näytös ja todellakin uusi twisti Espanjan turnaukseen. Täytynee olla iloinen siitä, että wake up call tuli näinkin ajoissa, vaikka tietty olihan tää avausotteluna shokeeraava. Mitä taas tulee Hollantiin... en mä nyt alkais ainakaan niiden finaalipaikan puolesta lyömään rahoistani vetoa, mutta tän jälkeen lienee päivänselvää että joukkueessa on potentiaalia odotettua enemmän.

leofurioson mainitsema Villan siirto  mua nyt ei sen kummemmin hetkauta. Onhan Villalla kuitenkin ikää jo, ja kuten sanottua niin monet lähtee Ameriikan mantereelle ns. jäähdyttelemään uran loppuvuosina (esim. Titi, Becks jne), sääli vaan että se päivä tuli jo nyt. Mä jotenkin aina unohdan että Villa on kuitenkin jo kolmissakymmenissä ja ettei *gasp* ookkaan ikinuori :D

Mistä sen sijaan oon helvetin upset, on Cesc motherfucking Fabregas. Chelseassa. Afeogpekphkpo mitä tähän ees sanois?? Trololol onks ees normaalia että yks pelaajasiirto ja meitsi on heti tällanen emotional mess? Okei, sanotaanko vaan et a) wtf b) sattuu vitusti nähdä se paikallisvastustajan ja kilpakumppanin paidassa. Yritin suhtautua Cesciin ~viileästi tyyliin päivän, sit lähdin tutkailee tota sen siirtoo tarkemmin, sit näin sen eilisessä Espanjapelis ja who am I kidding, mun rakkaus sitä miestä kohtaan on jo säälittävällä tasolla. Idek, jos Arsenal kerran on kieltäytynyt ostamasta Cesciä (Cescin siirtosopparin takaisinosto-oikeus vaimikäolikaansekorrektitermi in case jos joku ei tiennyt) ja vapauttanut sen ns. vapaille markkinoille eikä ostajia oo ollut jonoks asti niin le sigh, voiko tässä alkaa pitkävihaiseks, jossainhan miesparan on pelattava jos se kerran on Barcelonasta haluttu potkia pois. En tiedä oisko joku United tai City jotka (ilmeisesti) ois kans ollu Cescistä kiinnostuneita ollu yhtään parempia vaihtoehtoja.

Ylipäätään, mä en ees tiedä, ei nykyfutiksessa seurauskollisuus oo siinä määrin selvää kuin joskus, ainakin näitä pelaan-koko-ikäni-samassa-seurassa-Stevieitä on ihan vitun harvassa. Ja tuntuis typerältä ehkä fanina vaatia moista pelaajilta ja pitää kaikkia ihannetta vastaamattomia pettureina. Eikä se ylipäätään oo ammattifutareille sama asia kuin faneille - tai siis, ei Cescin siirtyminen Chelseaan oo henkilökohtainen loukkaus jokaiselle arsufanille (varsinkin kuin Arsenal kieltäytyi Cescin ostosta....), se on vaan seura ja jossain Cescin on pelattava ja tottakai se on innoissaan kun luvassa on peliaikaa ja paluu EPL:ään. Se nyt vaan on kilpailijan leirissä ja gotta get over it. Mutta kun se sattuu kuitenkin niin vitusti vaikka cannot hate him ja gaaah ;___;

Fangirl!monologue päättyy. Aiemmin tuli sivuttua raitiksen kans aihetta lempipelaajien säälittävä fanitus - jos sun suhtautuminen Mesutiin on noloa, mä en ees tiedä, missä sarjassa tää mun cescismi pyörii.

Okei, mikä tässä Cescin siirrossa lienee kuitenkin mulle relevanteinta on Arsenalnäkökulma. Mä en voi ymmärtää, että jengi on taas vaatimassa Wengerin eroa koska se ~päästi Cescin Chelseaan~, mutta kun. Okei, Cesc on huippupelaaja ja jonkin sortin homecoming ois ehkä ollu ikoninen mutta mitä helvettiä, keskikenttä on viimeinen asia, mihin me tarvitaan vahvistusta. Toisin sanoen, Cescin ostaminen ois tarkoittanut vähintäänkin Mesutin ja Aaronin varpaille astumista - ja mä en todellakaan ois halunnut nähdä, että ketään nykyisestä miehistöstä totally heivataan Cescin takia. Budjettikin on toinen juttu... Cescin kohdalla tarpeellisuus ja hinta ei kohdanneet vaikka Cescin kai periaattees ois ollu varaa. Mikä on tavallaan shame - vuosi sitten oisin intopiukeena liputtanut Cescin paluun puolesta kun sen sortin pelaajalle ois oikeesti ollut kysyntää, mut nyt tilanne on ihan toinen.

Mä nyt vaan toivon että tää kieltäytyminen tarkoittaa sitä että ollaan oikeesti investoimassa sellaisten avainpelaajien hankintaan joille on oikeesti tarvetta. Sagna lähti, puolustukseen tarvitaan lisämiehitystä, kakkosvahtikin ois mukana Fabianskin poistumisen jälkeen, hyökkäykseen tarvitaan joku tehomies... Niin. Mä ymmärrän varsin hyvin loppupeleissä, miksi Wenger ei halunnut ostaa Cesciä takaisin. Nyt mä vaan toivon sormet ja varpaat ristissä, että saadaan hankittua ne pelaajat joita kaavaillaan eikä siirtoikkunan lopussa olla tilanteessa, jossa meillä olis ollu mahdollisuus Cesc Fabregasiin ja lopputulemana on saatu ehkä yksi junnulupaus ja sit joku neverheard Ranskan liigan mies.

Apua tästä tuli nyt oikeesti vaan jäääääääääääätävä Cesc-avautuminen. Okei. Peace, nami out.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2014 10:39:08 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #131 : 14.06.2014 15:51:37 »
Hollannin kannattamisesta huolimatta teki vähän pahaa katsoa Ikeriä jokaisen Hollannin maalin jälkeen. Se näytti niin pettyneeltä ja lyödyltä, vaikka kaiken rehellisyyden nimissä ei niistä maaleista ollut kuin yks tai kaksi, jotka voi laittaa Ikerin piikkiin. Nyt vielä koko espanjalaismediakin on tehnyt siitä tappion suurimman syntipukin, poor thing.
Iker on ainoa syy, miksi eilinen murskatappio tuntui niin saamarin pahalta. Sinällään en La Rojan takkuilua pistä pahakseni, terve kilpailu ja kiinnostavat kisat kaipaavat mustia hevosia ja yllätyksiä ja tbh en oo koskaan ollut tiki-takan suurin ystävä, joten sikälikään Espanjan kompurointi ei herätä kuin positiivisia tunteita. Mutta Iker, poor bb Iker. Twitterin seuraaminen eilisen pelin aikaan oli kyllä hauskaa, madridistat pääsääntöisesti olivat listimässä Piquén ja oikeastaan Iniestaa lukuun ottamatta muutkin Barcan pelaajat ja culét taas osoittelivat syyttävällä sormella El Capitánia. Lueskelen parhaillaan Jonathan Wilsonin maalivahtihistoriikkia The Outsider: A History of The Goalkeeper ja tämä oli oikeesti oppikirjaesimerkki siitä, miten epäkiitollinen maalivahdin paikka on joukkueessa. Ei ollut San Ikerilläkään paras päivä, mutta siinä on ne kymmenen muuta miestä, keistä on päästävä ohi, että ollaan siellä maalilla asti. Piqué-Ramos -akseli ei toiminut yhtään ja - can't believe I'm saying this - kaipasin Puyolia sinne enemmän kuin koskaan. En tiiä onnistuinko seuraamaan peliä jotenkin silmät puoliummessa vai miksi myöskään Busquets ei jäänyt mieleeni yhtään mistään (eiku wait, taisi se jossain vaiheessa kieriä nurmenpinnassa?) ja hakkasin päätäni seinään siinä vaiheessa, kun Xabi vedettiin vaihtopenkille.

Niin, ja case Diego Costa. UCL-finaalin aikaan puhuttiin siitä, miten nämä Atletín tähdet toimisivat muissa joukkueissa, ja tämän pelin perusteella oon valmis liittymään siihen koulukuntaan, jonka mielestä heidän yksilötaitonsa ei riitä. Soldado why u no there.

Mutta Hollanti! Oon aina ekana ja äänekkäimpänä dissaamassa Robbenia (imo Riberyn ohella yksi maailman yliarvostetuimmista pelaajista taitoihin nähden) ja karma iski kyllä takaisin. Mua yllätti eniten Hollannin pelaaminen nimenomaan joukkueena, siinä oli jokaisella paikkansa ja ne paikat pidettiin. Vaikka Van Gaal on ehdottomasti yksi henkkoht valmentajainhokeistani, jotain hän on onnistunut tekemään oikein. ManUtd:lle voi olla aika potti saada hänet ja RVP kokoonpanoon ensi kaudelle. Mutta juu, Hollanti yllätti, yllätykset ovat hyvä juttu ehdottomasti ja tekevät tästä urheilulajista viihdyttävän. En tiiä uskonko heidän yltävän silti ihan finaaliin saakka, mutta miksipä ei, jos kurinalainen peli ja positiivinen mieliala onnistutaan säilyttämään.

Tänään ykköspeli on ehdottomasti Englanti-Italia. Pirlon ja Gigin joutsenlaulua odotellessa, Montolivon loukkaantuminen ja sivuun jääminen oli pelkkää myrkkyä Azzurille ja siihen paikalle keskikenttää ei kovin montaa ehdokasta ole. Pitää toivoa, että Pirlo pysyy kunnossa ja jaksaa vetää nämä kisat. Englannin pärjääminen olisi positiivinen yllätys, mutta tässä on taas vastassa kaksi hyvin erilaista joukkuetta ja luulen, että brittien fyysinen peli tulee häviämään italialaisten kikkailulle ja lyhytsyöttöpelille. Jännä matsi tiedossa anyways, ovathan nämä ennenkin vetäneet jatkoajalle ja rankkareille kohdatessaan, eikä se olisi tänäänkään mitenkään hirmu yllättävää.

Puhutaanko kisojen tuomarilinjasta? Koska voi jesusnavas mitä tämä touhu on tähän asti ollut. :D Joka peliin pakko saada vähintään yksi kyseenalainen maali, herättää lievästi epäilyksiä. Avauspelin jälkeen kroatialaiset valittivat, että eivät voineet kommunikoida tuomarien kanssa, koska nämä puhuivat heille vain japania. Kyllähän Brasilia selvästi vei ja Kroatia valitettavasti vikisi, ei siinä mitään epäselvyyttä, mutta kaiken rehellisyyden nimissä tilastoissa kuuluisi olla tällä hetkellä Neymarin kohdalla yksi maali ja Giovani Dos Santosilla eilisestä Meksikon pelistä kaksi. Espanjan rankkari tuli kans kovin heppoisesti. Ymmärrän, että tuomarin tehtävä on vaikea ja kentän tasosta Costan divaus saattoi hyvinkin näyttää taklaamiselta, mutta näitä tuntuu tulevan nyt joka pelissä.

Siirtoikkunajuttujen spekulointi lyhyesti. Kyllähän tuo oli tiedossa, että Mou oli jo Realissa kiinnostunut Cescin hankinnasta, mutta en unissanikaan kyllä uskonut, että Cesc Chelseaan lähtisi tai ainakaan tälleen kesken kisojen. Yleensä siirtojutut kuitenkin vähän jääneet sivuun kisojen ajaksi, mutta ei tällä kertaa. Ymmärrän, että tuollainen kirpaisee faneja, mutta kuten säkin nami totesit, niin eipä Arsuillakaan ollut intoa hankkia sitä takaisin. Seurauskolliset pelaajat ovat valitettavasti aika uhanalainen ja katoava laji tänä päivänä futisbisneksessä. /: Mutta joo, ei oo herkkua seurata sivusta, miten se oma suosikki hehkuttaa kuin jees tämä uusi mahdollisuus on ja miten kivaa uudessa seurassa on ja todo bien.
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #132 : 15.06.2014 21:44:15 »
Jee topic elää! En oo kurkannut tänne aikoihin ku oon atm kesätyössä jossa istun 8 tuntia koneella joten en oo ihan hirveen innostunut tulemaan vielä kotonakin koneelle mutta näin viikonloppuna ehtii :)

Tosiaan erittäin jännittävästi lähti kisat käyntiin! Brasiliapeli oli aika peruskauraa, ihan hyvää futista varsinkin loppua kohden mut oli se Marcelon oma maali aika järkytys. Mua säälitti niin paljon, onneks se ei lopulta vaikuttanut tulokseen :-D Madridista-feels on piiikkusen läsnä siis nytkin, vaikka pyrin kyllä olemaan mahd. neutraali. niin Toi Hollannin voitto oli lähinnä iloinen yllätys, varsinkin kun nähtiin oikeesti tosi hienoja maaleja. Espanja tunaroi ihan käsittämättömällä tavalla ja Iker tosiaan säälitti, en ymmärrä miten sen peli meni noin penkin alle :( Lisäksi puolustus vuosi kuin seula, wtf?? Luin varmaan viikko takaperin pitkän hehkutusartikkelin Espanjan joukkueesta ja varsinkin puolustuksesta, kuinka Pique ja Sese on yhdessä kuin muuri ja joo-o :D Noh, ehkä tää on vain alkukankeutta? Hollanti ei tosiaan oo mikään lempparijoukkue ja Rascalin tavoin Robben on mulle 4 kokoa liian pienen paitansa kanssa lähinnä ärsytys mutta pakko on hattua nostaa jos peli kulkee ja maaleja tulee.

Englanti - Italian valitettavasti missasin ku olin viettämässä kaverin synttäreitä (tänpäiväsen darran olisin kyl mieluusti vaihtanut siihen että oisin nähny pelin mutta oh well se meni jo). Huomista Saksa - Portugalia olen odottanut kuin kuuta nousevaa mut voi tätä pettymystä ku tajusin tarkistaa mihin aikaan se alkaa, oon vielä töissä ja nään varmaan vain loput tokasta puoliajasta! :---( Huomaakohan pomo jos pistän koneella striimin pyörimään taustalle... Tosiaan kyseiset kaksi maata on varmaankin ne mun suosikit jos nyt jotkut pitäisi valita joten tuo peli olis niiin kiva nähdä kokonaan.

Siirtoikkuna tosiaan on saatanan sikiö ja toi Cescin siirto hämmästyttää mua suuresti, voin vaan nami kuvitella sun fiiliksiä :x Toki tilanne on miehelle itselleenkin varmaan hankala, jos Barcelonasta paikkaa ei oikein löytynytkään eikä takaisin Arsuihin enää pääse, niin pakko siinä on uusia ovia availla. Chelsea on kyllä aika mielenkiintoinen valinta, mutta koska en itse ole EPL:n suurin seuraaja niin en osaa sen enempää kommentoida. Cesc on kuitenkin hyvä pelaaja, joten toivon että hän saa vedettyä uransa loppuun kunnialla juuri hänelle oikeassa paikassa.

Realissa ei mitään sen kummempaa ole (vielä) tapahtunut, tosin viimekesäisen siirtoikkunan jälkeen olen varmaan valmis mihin tahansa :-D Kunhan nyt ei mitään ylidramaattisia ovet paukkuen -lähtöjä tapahdu niin kaikki on ookoo. En oikeastaan keksi että tarvittaisiinko me kipeästi jotakin pelaajaa, oon varmaan vielkin la decima-hurmiossa tai jotain mut mielestäni hyvää ei kannata vaihtaa, vai mitä c:

Eiks meillä ollut the Diili, että mennään joskus kimpassa Bernabéulle hurraamaan meidän pojille!! :D Backstabber, saat kyllä uhrautua ja lähteä toisen kerran. Tiiän, hirvee uhraus ja oot takuulla vastahakoinen, mutta ei auta. Tai sit tungen sun matkalaukkuun.
Of course my horse ja taitaa olla niin että teen hyvin pian uusintareissun sun kanssa, sillä ilmeisesti Realilla ei oo silloin kotipeliä kun oon siellä :--( Pettymys oli suuri. Koitan selvittää jos olis ylipäätään /mitään/ futispeliä jossain kaupungissa, kovasti haluaisin nähdä jonkun pelin livenä!
in the bleak midwinter

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #133 : 15.06.2014 23:40:42 »
Se Espanja-Hollanti peli... Pystyikö joku muka kuivin silmin katsomaan sitä Ikerin ilmettä. Ja herranjestas, eihän se yksin kaikkea voi tehdä. Siellä on ne puolustajat sitä varten, että ne puolustaa, eikä tule perässä, siinä vaiheessa kun pallo on jo maalissa. No turha itkeä kun maito on jo maassa, tai pallo maalissa, mutta silti. Ja ikävään tätä on sanoa, koska mä olin tässä pelissä La Rojan puolella, että niillä ei pitäis oikeastaan olla edes sitä yhtä maalia, Costa kun kompastui omiin jalkoihinsa, tai liukastui whatever. Peli kyllä takkuili pahasti ja siinä mielessä Hollantilaiset kyllä ansaitsi voittonsa. Ikeriä, ja kyllä muitakin, käy kyllä sääliksi, ihmisiähän nekin on. Maalivahdilla on kyllä karsea paikka. Sitä syytetään aina, jos vastustajalla on enemmän maaleja kuin itsellä, huoh. Eiihän se yksin sielä pelaa!
myöskään Busquets ei jäänyt mieleeni yhtään mistään (eiku wait, taisi se jossain vaiheessa kieriä nurmenpinnassa?)
Agreed.
  Uruguay-Costa Rica oli kyllä kanssa yksi yllättävimmistä vähään aikaan. Uruguaylaisten piti viedä peli kymmenen-nolla (okei vähän liioiteltua, mutta got the point?) mutta nepä hävisi. Ja Pereira meni vielä ottamaan punaisen kortin. Selostajan sanoin, ne kaivaa omaa hautaansa. Costa Rica kyllä pelasi aivan upean pelin ja sitä oli kiva katsoa, huolimatta siitä, että mä toivoin Uruguayn voittoa.
 Huomista Saksa-Portugali matsia mäkin odottelen innoissani. Saadaan iskän kanssa kunnon tappelu aikaan, sekun on Saksan puolella ja mä taas kannatan henkeen ja vertaan Portugalia. Ja tietty toivon, että ne yllättää mut iloisesti, kun tämä kisojen alku on nyt mennyt vähän niin, että se on aina se mun suosikki joka häviää. Mutta, peukut pystyyn. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #134 : 16.06.2014 02:01:41 »
Tää pelipäivä oli kyllä lähellä yllätystä, sillä kuitenkin Sveitsi meinasi vielä hävitä Ecuadorille, mutta voitto siitä sentään tuli 2-1. Ranska peli oli kyllä hieno, vaikka Honduras ei ollut niin "huono" kuin olin jopa miettinyt ja selostus kruunasi kyllä kaiken. Nyt tosin käynnissä Argentiinan ja Bosnia-Herzegovinan peli, niin 1-0 puoliajalla ja peli tuntuu tylsältä. Tosin melkein löytänyt nyt Kaj Kunnaksen lisäksi toisen selostajan, jota en oikeasti haluaisi kuulla enempää. Olli Ikäheimon selostus ei kyllä tuu toimiin, ainakin fiilis tuntuu musta paremmalta silloin, kun fanit laulaa kannatuslauluja, sillä toi monotonisuus ja flekmaattisuus on kyl jotain. Mitä mieltä muut ovat olleet MM-kisojen selostajista tähän mennessä, onko joku sellainen, ketä ei voi sietää tai kenen selostus on mukavaa kuunnella ja tilanteisiin sopivaa jne.

Ja mitä vielä Ikeriin ja Espanjaan, niin en kyllä itsekään pystynyt kuivin silmin sitä sen ilmeitä ja kasvoja kattoon, mutta onneksi toisaalta ke-to aikana tulee jo uusi peli, jota varten asioiden on kyl muututtava (en muista tarkkaa aikaa, koska Espanjan peli oli, muistaakseni Chileä vastaan). Ei tosin lehdistö oo ikinä maalivahdin kaveri, mut olihan se, mut kyllä se tästä, ainakin toivon sitä. Uruguayn häviö yllätti ja se täysi "saamattomuus", mutta Costa Rica oli kyllä hyvä ja Kolumbia, Costa Rica, Brasilia etc. Tuntuu haluavan 3. maalia, onkohan siinäkin mystiikkaa. Ja nyt kyllä syntynyt paljon myös omia maaleja tai ei paljoa, mut normaalia enemmän ja muutenkin maaleja tehty jo enemmän kuin aikoihin, mut ehkä vielä Espanjakin laittaa tuulemaan ja Iker saa paremmat kisat jatkossa.

Huomenna kyllä mielenkiintoinen peli, kun Saksa-Portugali ja kieltämättä kyllä Ghana-USAkin kiinnostaa. Mutta onneksi se vasta myöhemmin ja sitten kyllä Venäjän peli ja Belgian peli kiinnostaa tiistaina, sillä niistä ei voi tietää mitä tapahtuu, kun yllätyksiä sattunut jo muutenkin kisoissa.

// Olipa peli lopulta. Hienoin hetki ehkä Gagon ja Pipitan kentälle tulo. 2-1 voitto Argentiinalle, mutta mulle ainakin jäi monia kysymyksiä vielä. Peli tosin parani toiselle puoliajalle kyllä, mutta ei toi nyt mitään "loisteliasta" ollut. Harmittaa, ettei Higuain saanut maalia, mutta aikaa on muissa peleissä. Mutta Bosnia oli kyllä hyvä, vaikka Ylelläkin puhuttiin, että tasoero ois ollut jopa huimaa. Ei se siltä aina näyttänyt, vaikka toisella onkin paljon enemmän "staroja" joukkueessa kuin toisella, kun Bosnia itselle huomattavasti ainakin Argentiinaa tuntemattomampi maa Dzekon jälkeen listoiltaan.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2014 02:57:01 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #135 : 16.06.2014 22:36:24 »
Onpahan ollut pari mielenkiintoista pelipäivää taas. Italia-Englanti ei tehnyt mitään hyvää mun muutenkin ylitsevuotavalle Pirlo-fanityttöilylleni, voi vain suu auki ihmetellä, miten tuon ikäinen kaveri pystyy yhä pelaamaan täysiä minuutteja ja tekemään niin kertakaikkisen upeita suorituksia. L'Architetto oli kapellimestari ja orkesteri soitti niin kuin pitikin, upeinta jalkapalloa mitä näissä kisoissa on so far nähty imo. Se syöttelypeli ja eteenpäin meneminen oli iloa silmälle, joka ikinen pelaaja Mario hiton Balotellia myöten piti paikkansa ja pysyi roolissaan ja kaikki toimi. Siinä oli hiottua joukkuepeliä ja atm liputan vahvasti Italian puolesta, vaikka se vaatii Pirlon 100 % kuntoa ja läsnäoloa joka ikisessä pelissä. Sirigulta hieno esiintulo arvoturnaukseen, PSG-tasoiseen veskariin pystyy kyllä luottamaan, vaikka uskon, että peli paranee vielä hitusen, kun Buffon saadaan tolppien väliin ohjaamaan peliä. Ahh, forza Azzurri, tätä lisää! /end of pirlogasm.

Argentiina vs. Bosnia-Hertsegovina sitten eilen jätti puolestaan paljon kysymysmerkkejä, vaikka Albiceleste voiton nappasikin ja Messille takuulla huojentava, kertakaikkisen komea maali tulikin. Tällä hetkellä en oikein isolla prosentilla luota mihinkään osa-alueeseen, puolustuksessa oli välillä huolestuttavia aukkoja ja B-H sai turhan paljon maalipaikkoja. Keskikentältä puuttui puolestaan jokin akseli hyökkäyspäähän, Messi ja Di María tekivät suuren työn pallon viemisessä boksia kohti ja heidät kun saa pidettyä kurissa, niin mitäs sitten. Kun oli vaisu, Messillä toimi melkein paremmin yhteispeli Gonzalon kuin hänen kanssaan, I'd say. Jonkinlainen maltti ehkä puuttui viimeistelyssä ja pikkuisen oli hakemisen makua (mikä taas esim Italialta ja Saksalta puuttui, heillä oli jokaisella paikkansa täysin selvillä kentällä ja sikäli tämä Argujen hapuilu vähän huolestuttaa, mutta idek, ei voi syväanalysoida vielä yhden pelin perusteella). Aika argentiinamainen suoritus, niukka voitto, joka jätti sellaisen tunteen, että seuraavassa pelissä voi taas käydä ihan miten hyvänsä. B-H:n oma maali alussa vei varmasti vähän paineita tästä ja pelkään, miten käy, jos Argentiina joutuu takaa-ajoasemaan pelissä. Vaihtoehdot ovat joko sisuuntuminen ja hyvällä joukkuetsempillä vetäminen tai sitten totaalinen pakan sekoaminen. Toki voi myös olla, että Argentiina ei näihin alkulohkopeleihin ihan sata lasissa lähde, mutta tuntuisi riskaabelilta löysäillä ja aliarvioida vastustajia tällä tasolla, kun niitä yllätyksiäkin on jo nähty. En jaksa uskoa, että siitä oli kyse. Mutta Gagon, Gonzalon, Garayn ja Di Marían näkeminen kentällä yhtä aikaa lämmitti mieltä, Madridin kokemuksella maajoukkueeseen ja MM-kisoihin.<3 Gagon esiintymisestä ei hirveästi jäänyt käteen valitettavasti, mutta ainakin hän sai minuutteja MM-kentällä.

Sitten tämä Saksa 4-0 Portugali.... Mulla on hyvin ristiriitaiset mielipiteet tästä. Periaatteessa oon semisti kummankin puolella, molemmissa joukkueissa on tyyppejä, joita tsemppaan kyllä sydämeni pohjasta ja kummallakin joukkueella parhaimmillaan on mun silmää miellyttävä pelityyli, mutta ei tämä nyt missään nimessä täyttänyt odotuksia, vaikka alussa vaikutti ihan lupaavalta. Mannschaft oli vahva ja voitto oli ansaittu. Portugalilta vain loppuivat aseet jo kättelyssä ja uskon, että tähän lopputulokseen olisi päädytty ilman Pepen järjettömän typerää punaista korttiakin, sry to say. Cristianoa piti parhaillaan 4-5 saksalaista siinä ympärillä, häneltä otettiin tila niin täysin pois, että vaikeapa siinä on ratkaisuja tehdä ja syöttölinjoja löytää. Ja muu joukkue pelasi huonosti. Moutinho-Veloso kaksikolta ei näkynyt lainkaan sellaista hyvää syöttelyä, jota aiemmin oon Portugalin peleissä joskus ihastellut, ja siellä Saksan puoliskolla jotenkin vain ideat tuntuivat loppuvan kesken. Tulee mieleen jotkin Maradonan aikaiset Argentiinan pelit, kun vaikutti siltä, että kukaan ei uskalla/ei ole sallittua tehdä ratkaisuja käyttämättä palloa Messin kautta. Samanlaista oli havaittavissa portugalilaisten epätoivoisesta ja välillä turhasta Ronaldon etsimisestä kentällä. Harmittaa jo valmiiksi Cristianon puolesta, kun hänestä tehdään mediassa se syntipukki, jonka olisi pitänyt pystyä ratkaisut tekemään mutta hitto soikoon, puhumme hyökkääjästä. Cristianokaan ei voi olla joka paikassa ja mun silmissä hän oli kyllä maalipaikkojen vähyydestä huolimatta Portugalin kirkkain tähti. Vaikea yksin on pärjätä 11 miestä vastaan, kun muusta joukkueesta ei ole riittävästi tukemaan. Vaikka sitten selässä lukee se Ronaldo ja tittelinä on atm maailman paras pelaaja. Lisäksi Crisu oli sentään portugalilaisista ainoa Realin pelaaja, joka selvisi alusta loppuun saakka kentällä, lmao.

Voidaan jossitella toki, olisiko Saksa saanut maalitilanteita niin helposti, jos Pepe olisi pysynyt puolustuksen tukena ja olisiko joukkue saanut kirin aikaan, jos se yksi tilanne Saksan maalilla olisi vihelletty pilkuksi (kuten olisi kuulunut, jos tuomari olisi yhtään pysynyt linjassaan, tapaus ei ollut juuri sen kummempi kuin se alun skene, josta Müller teki maalin). Coentrãon loukkaantuminen näytti äkkiseltään vähän siltä, että taisivat kisat olla siinä riippumatta siitä, miten pitkälle Portugali etenee ja siinä on kyllä yksi avainpelaaja sivussa. :/ Kurjaa että tällaista tapahtuu heti avausmatsissa. Sama pätee Hummelsiin.

Saksalaisten tyyli ei todellakaan hivellyt silmää. Kokonaisuus pelasi joo, Müller hoiti taas maalipaikat kuten kuuluikin, mutta kuten Twitterin puolella taisin heittääkin, niin tyylipisteitä tästä ei kyllä jaeta. Jos Pepen kortti oli idiotismia, niin yhtä uncoolia oli Müllerin filmaaminenkin ja kaiken maailman torikokoustelu. Portugalilaisilta tappioasemassa sen turhautumisen ja tulistumisen jotenkuten ymmärsi, mutta saksalaisilla siihen ei ollut yhtään mitään syytä, kuten ei niihin filmaamisiinkaan. Ei tyylipisteitä tästä, jotenkin hassua jopa nähdä tällaista saksalaisilta. Penkkiläisille nostan hattua korkeimmalle, Schweinilta todella ihana ele mennä lohduttamaan Cristianoa pelin jälkeen. Olihan tämä osoitus kuitenkin Saksan kovasta osaamisesta, joukkuepelin toimivuudesta ja maalitehokkuudesta, siitä ei pääse mihinkään ja takuulla menevät pitkälle näissä kisoissa. Muistettakoon silti, että Argentiina kaatui lähes identtisellä tavalla viime MM-kisoissa ja silti Saksan tie katkesi semifinaaleihin. Voi se huono päivä sattua näissäkin kisoissa.

Kauhee jättiromaani, mua ei vaan tiiättekö sais päästää vapaasti puhumaan futiksesta. :D Tarvin lapsenvahdin sanomaan, että nyt riittää. Nämä on olleet mahtavat kisat tähän asti, sopivasti yllätyksiäkin on nähty ja oon ihan koukussa seuraamaan jatkoa. Futishumalassa 24/7, työkaverit ja perheenjäsenet on saaneet huomata, että tää aihe vainoaa mua ja tulee väistämättä jossain vaiheessa mukaan keskusteluihin. Mitkä muilla feelsit näin alkulohkojen ekan kierroksen loppumisen hetkillä? Onko suosikit pärjänneet ja mitä odotatte jatkolta?
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.

Ellizia

  • ~Lonely heart~
  • ***
  • Viestejä: 388
  • I May be dead, but I'm still pretty
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #136 : 16.06.2014 23:20:12 »
No mut mun fiilikset on aika alhaalla. Portugalin karmea tappio vetää jo melkein vertoja Espanjalle, tosin sillä erolla, että La Roja on huomattavasti tasokkaampi joukkue. Vaikka Ronaldo onkin loistava pelaaja, niin ei sekään kaikkea voi yksin tehdä. Muu joukkue oli koko ajan vähän jäljessä tai väärässä paikassa. Ja se Nanin järjetön juoksu Coentraon eteen just kun Fabsilla oli maalipaikka. Ja sen loukkaantuminen oli kyllä aika surullista,, siinä taitaa sit mennä loppukuusta ohi. Ja se Pepen järjetön kortti. Argh! Aina se sortuu noihin samoihin temppuihin, missä vika, iso mies, pitäis kyllä pystyä pitämään pää kylmänä! Ei sillä että Saksakaan mitään tyylipisteitä ois tästä ottelusta vienyt. Huoh... No ehkä tästä vielä noustaan.
  Argenttiinalainen sentään sujui vähän paremmin, vaikkei sekään mitään niitten huippuosaamista ilmentänyt. Voittivat kumminkin. Ja se selostaja, Rascal jo aikaisemmin taiskin mainita, selostus oli niin flegmaattista ja puheääni monotoninen. Ja multa meinas mennä hermot siihen miten se äänsi Higuainin. Joo, okei, eihän kaikki voi tietää miten Espanjankieliset nimet ääntyy, muttei toi kyllä ole vaikeimmista päästä. Mä en edes tiedä miks tää ärsyttää mua niin suunnattomasti.
  Noup, ainakaan mun suosikit ei ole pärjänneet, paitsi että Argenttiina pn tuollainen piristysruiske tuolla. Mutta Espanja hävis, Uruguay hävis, Portugali hävis, nää on nyt sellaset "kaikki Ellizian suosikit häviää" kisat.  Jatkosta on paha sanoa mitään, mutta toivotaan parasta ka pelätään pahinta. As always. Tästä nyt ei tullut mitään syvällistä analyysia, lähin ärsytys avautuminen.
 
If you can't say something nice, say nothing at all. - Bambi

Ava by: Auroora

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #137 : 17.06.2014 01:47:26 »
No, eipä kyllä munkaan ennakkoon fiilailemat joukkueet tuolla kauheen vahvasti porskuta :-D Saksan esitys nyt oli vahva - olkoonkin etten kummoinen Saksafani oo vaan symppaan lähinnä joukkueen arsutrion vuoksi - ja argujen voitto oli jees ja heidän pärjäämistään toivon koko sydämestäni. Mutta muuten.... voivoivoi, tää oli kyllä jännä kierros. Ei sillä että se ois välttämättä huono asia, koko lajin hienous kun piilee siinä ettei mikään matsi oo ennakkoon pelattu ja ylläreitä tulee matkassa mukana, eipähän tuu tylsät kisat. Toivon todella että La Roja sais itsensä kasaan ja ens matsiin kunnon draivin päälle.

Mutjoo toi Saksan ja Portugalin kohtaaminen. Päällimmäinen fiilis on kyl hämmentynyt, vaikka oonkin Saksan voitosta toki ihan iloinen. Harmittaa Portugalin puolesta, varsinkin loukkaantumiset on ylimääräinen takaisku mitä ei todellakaan tarvita, kun peli ei muutenkaan hyvältä näyttänyt. En nyt varsinaisesti Portugalia kannata, mut eipä tota ollut mitenkään kiva katsella :s Ja sit tää turhautumisen ja pelin likaisuuden taso...  vaikken nyt kuvais reaktiotani tohon case Pepeen millään tapaa yllättyneeks niin... äh, vaikea uskoa että käämi palaa tällaisessa turnauksessa tällaisessa vaiheessa tällaisessa tilanteessa. Okei, Müllerin filmaus oli niin räikeä että sillekin jäbälle ois voinut siitä kortin heittää, mutta silti. Ok oon ehkä biased koska antipatiani Pepeä kohtaan muutenkin mut. Eipä tosta kyllä Saksallekaan tyylipisteitä jaella, kurjaa nähdä että Saksan tapainen joukkue filmailee ja torikokoustaa kisojen avausmatsissa kuin suurimmassakin El Clasicossa.

//tosin Saksasta sanottava että Mesutin peli alkoi näyttää ihan muksalta varsinkin pidemmälle mentäessä! Voi että, toivottavasti se pelais hyvät kisat :3

Long story short: ei yhtä suurta lempparia, kannatan La Rojaa, Saksaa ja arguja. Toivoisin että Englanti pärjää mutta tuskinpa. Sivusilmäilen varmaan myös Ranskaa - arsut -  ja Hollantia. Brasilia vaikuttaa pelottavan vahvalta.

Lainaus
Siirtoikkuna tosiaan on saatanan sikiö ja toi Cescin siirto hämmästyttää mua suuresti, voin vaan nami kuvitella sun fiiliksiä :x Toki tilanne on miehelle itselleenkin varmaan hankala, jos Barcelonasta paikkaa ei oikein löytynytkään eikä takaisin Arsuihin enää pääse, niin pakko siinä on uusia ovia availla.
Jep ja siis. Ymmärtääkseni Barcelonasta on ollut aikamoinen savustus ulos, joten sikäli ymmärrän ettei tilanne oo varmaan ollu Cescillekään mikään maailman iisein enkä nyt varsinaisesti kamalaa Vihaa Cesciä kohtaan - jälleen kerran - arsufanien taholta voi täysin ymmärtää. Tai siis oishan se hienoa jos ois olemassa pelaajia, joiden uskollisuus ex-seuraa kohtaan ois sillä tasolla että jätkä kieltäytyy paikallisvastustajasta pelaamisesta siinäkin vaiheessa kun aiempi seura ei huolikaan takaisin, mutta kun se maailma ei vaan pyöri sillä tavalla ja jossain Cescin on pelattava. Le sigh, enemmän tässä ehkä kirpaisee ihan vaan se että mun täytyy nähdä se mies sinipaidoissa ja kohtaa jossain Lontoon Derbys ja yyyyyyyyyyy en haluu. Ja kun haluaisin toivoa Cescille kaikkea hyvää mut byhyhy en Chelskissä - jos se vetäis yhden floppikauden siellä ja sit se vietäis vaikka Italiaan ja siellä se ois vitunmoinen sensaatio??

////massive edit okei, La Roja o__o selvääääääääääääää. Oon nyt tästä Espanjasta ihan helvetin hämmentynyt. Siis tietenkään ne ei oo mikään ~ultimate voittamaton~ joukkue, mutta. Idk jotenkin oisin kuvitellut, että Hollantia vastaan tulleen nöyryytyksen jälkeen joukkue ois sisuuntunut ja VDB ois tehny jonku taikatempun ja kentälle ois eilen astellut joukkue, jolla ois halua ja nälkää voittaa mutta. Ei väkisin. Ja niin paljon kuin La Rojaa kannatankin, niin eipä tuolla pelillä jatkopaikkoja lunasteta ja Chile kyllä ansaitsi pisteensä ihan oikeutetusti. Siis miten edes voi pelata noin laiskan näköisesti? Olettiko jätkät että kyllä se pallo menee maaliin kun vähän tässä syötellään ja roiskitaan ees taas? Oikeastaan ainoa positiivinen asia minkä voin sanoa on se, että tokalle puoliskolle tultiin sentään yritystä pelissä + Koke oli kunnon piristysruiske, mutta se vähäinenkin draivi sit hiipui kun kavennusmaalia ei syntynyt.

Tai siis niin, on vaan kokonaisvaltaisen surullista kun tietää miten loistava pelaajamateriaali tuolla joukkueella on ja mihin ne on viime vuosina pystyneet ja sitten tulee tämä. En mä nyt Espanjan uusintamestaruutta minään varmana nakkina pitänyt ja olin varma että kovia haastajia tulee olemaan, mutta se että tää era lopahti tähän tapaan on kyl sort of shokki.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2014 09:19:07 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #138 : 19.06.2014 10:58:49 »
No olipa emämunaus Espanjalta :-D mikään asia ei toiminu, nehän pelas kuin krapulassa! Paljon enemmän odotin kyllä La Rojalta, mutta toisaalta kyllähän jossain vaiheessa on pakko tulla stoppi menestykselle, jos mennään kesät talvet samalla pelitaktiikalla vaikka joukkueeseen tulisi muutoksia. Costalle ei sellainen tiki-takailu vaikuttanu sopivan yhtään eikä Torreskaan hommaa pelastanu, kärki ei toiminut ollenkaan. Ei sillä että puolustus olisi ollut sen parempi, se vuosi pahemmin ku Titanic :D Chile sen sijaan pelasi hienosti, onnea heille voitosta! Oli ansaittu juttu, eihän siinä selittelyille ole sijaa. Espanjan kantilta harmittaa vain Realin pojat ja erityisesti Iker, joka tulee nyt todnäk viimeisissä MM-kisoissaan saavan hirveästi paskaa niskaan :c Poor guy.

En ees muista mitä pelejä oon viimeks kommentoinu tänne haha. Saksa - Portugalia en tainnu, ja no... Mua on perheen puolelta joka arvokisoissa patistettu kannattamaan Saksaa ja se on varmaan juurtunu mulle takaraivoon nimittäin en vain voi olla tykkäämättä ko. joukkuuesta :3 Peli ei nyt välttämättä kympin arvoista ollu mutta tuotti tulosta kuitenki ja voitto tuli. Portugali taas, i can't even. Tiesin että ei se mikään kisavoittaja ole mutta odotin kyllä paljon enemmän. Jätkät sooloili yksinään eikä yhtenäisyyttä ollut nimeksikään. Puolustus yritti vähän pitää porukkaa koossa mutta yritykseksi jäi. Fabion loukkaantuminen ja Cristianon turhautuminen peliin harmittaa toki madridilaisittain mutta eipä voi poikia päähänkään taputella edes hyvästä yrityksestä, kun sitäkään ei ollut. Cristiano tosiaan jää harmittavan yksin kärkeen eikä siellä paljoa ihmeitä tehdä omine nokkineen. Saksankin voitto oli siis ansaittu (tosin vaikka Saksasta pidänkin niin Mülleria en suostu symppaa, not now not ever).

Selostajista mulla ei oo oikeestaan juuta tai jaata sanottavana koska jotenkin onnistun ignoraamaan ne höpinät jos ei kinosta :D Vähän meni tunteisiin silti ku Tomi? Toni?? Karhua haukuttiin ärrävian takia. Itse ärrävikaisena vaadin oikeutta puhevikaisille!!11 Haha no tosiaan ei mulla pahaa sanottavaa oo kenestäkään. Kukin tyylillään jne.
in the bleak midwinter

Rascal

  • metsänhenki
  • ***
  • Viestejä: 1 507
  • Fernweh
Vs: Jalkapallo #3
« Vastaus #139 : 19.06.2014 12:09:36 »
-- kyllähän jossain vaiheessa on pakko tulla stoppi menestykselle, jos mennään kesät talvet samalla pelitaktiikalla vaikka joukkueeseen tulisi muutoksia. Costalle ei sellainen tiki-takailu vaikuttanu sopivan yhtään eikä Torreskaan hommaa pelastanu, kärki ei toiminut ollenkaan. Ei sillä että puolustus olisi ollut sen parempi, se vuosi pahemmin ku Titanic :D Chile sen sijaan pelasi hienosti, onnea heille voitosta! Oli ansaittu juttu, eihän siinä selittelyille ole sijaa. Espanjan kantilta harmittaa vain Realin pojat ja erityisesti Iker, joka tulee nyt todnäk viimeisissä MM-kisoissaan saavan hirveästi paskaa niskaan :c Poor guy.
Lmao, kuulostaa ihan multa kun yritin äsken puhelimitse siskolle analysoida, mikä meni vikaan. :D Tai siis - ihan kaikki. Puolustus, *ttu mitä ees, hyökkäys - avutonta, ei yhtään aikaansaatua pelitilannemaalia, keskikenttä - wtf, Iker - another bad day. Maalivahdin epäkiitollinen asema tuli aika selkeästi esiin, kun just edeltävänä päivänä Ochoasta tulee kansallissankari nollapelissä brasseja vastaan ja nyt sitten kaikki syytökset Ikerin niskaan. Ne keskikentän ja puolustuksen virheet vain eskaloituivat päästessään maalille asti, ja maalitilanteet lähtivät nimenomaan ylempänä kentällä tehdyistä virheistä. Vettä myllyyn lisää niille, keiden mielestä Mourinho oli oikeassa ja Iker alkaa olla jo liian vanha tälle tasolle, hyvät CdR-pelit ja UCL-kausi on täysin unohdettu.

Huhhuh. En tosiaan ennen kisojen alkua olisi veikannut La Rojan jäävän näin hampaattomaksi. Ei tuntunut kumpaakaan Hollantia tai Chileä vastaan olevan yhtään mitään plääniä, miehet vain menivät kentälle höntsäilemään ja toivomaan, että josko sieltä veivaamisen keskeltä aukeaisi maagisesti ne pari hyvää maalipaikkaa. Chileä vastaan tokan puoliskon alussa oli vähän tsemppiä, mutta maalin tekeminen oli ylivoimaisen vaikeaa. Diego Costan taidot eivät vain imo riittäneet ja olleet muun joukkueen tasolla, ehkä se yhdessä pelaamisen vähyys maajoukkueessa sitten paistoi tuolla lailla läpi. Ei sillä, että Nando olisi ollut yhtään sen parempi vaihtoehto. Idek, kaipasin itse erityisesti Mataa kentälle. Ei hän toki mikään hyökkääjä ole, mutta on toiminut ihan hyvänä tukena siinä ja olisi voinut tuoda jotain energiaa. Ehkä. Eniten mua La Rojan pelissä hämmensi se, että miten näin kauan suht samanlaisena pysynyt joukkue ei tuntunut yhtään löytävän toisiaan kentällä - syötöt menivät minne sattuu ja taitavien kuvioiden sijaan toisteltiin vain jotain ihmeellisiä sinne päin -roiskaisuja vastakkaista päätyä kohti. Ei ollut yhtään heidän tyylistä pelaamista. Siinä missä ennen on lähes silmät ummessa tiedetty, missä toinen on kentällä ja mistä se syöttölinja löytyy, niin nyt koko Furia Roja pelasi kuin unessa. Ansaittu kotimatka jos nyt ihan rehellisiä ollaan, ei sinne jatkopeleihin vain ole asiaa pelkällä hallitsevan mestarin tittelillä. Chile oli voitonnälkäisempi ja pelasi rohkeasti ja hyvin, end of story.

Harmittaahan se vähän. Emt, Espanja on kuitenkin niin kauan ollut hallitseva futismaa ja jotenkin siihen on jo ehtinyt tottua. Vaikka kannatan hyvän futiksen voittoa ja lattarimaiden futishuumaa ja pärjäämistä on ollut ihana seurata, niin kyllä tämä herättää irrationaalisen tunteen, että maailmassa on jotain pielessä. :D Mutta no, Espanjalla on uusi sukupolvi kasvamassa, U-21-joukkue on vienyt EM-kullan kahdesti peräkkäin viime vuosina ja siellä on lahjakkuuksia tulossa puolustamaan titteliä. Surettaa tämän squadin kanssa niiden puolesta, joiden kohdalla viimeisen MM-taiston piti päättyä tällä lailla (poor bb Iker... Jotain Real-karmaa, että viimeisten MM-kisojen pitää vain mennä pieleen? Zidane voi pitää sille ehkä jotain vertaistukiterapiaa).
"Sille, joka on kerran joutunut metsänhaltijan valtaan, jää kuitenkin
ainainen kaipuu metsään eikä hän koskaan oikein palaa entiselleen."


Yes, I'm a football romantic.