Kirjoittaja Aihe: Aamusumu (hiljaisuudenrikkoja) | Luna/Draco, S  (Luettu 1799 kertaa)

feveray

  • ***
  • Viestejä: 99
Title: Aamusumu (hiljaisuudenrikkoja)
Author: feveray
Rating: S
Fandom: Harry Potter
Pairing: Draco/Luna
Genre: fluff, pikkuriikkinen angst
Disclaimer: Kaikki Rowlingin omaisuudeksi tunnistettava kuuluu hänelle. Kukaan ei maksa mulle mistään.
Summary: Lunan katse on utuinen ja lämmin ja melkein väritön; Draco eksyy aamusumuun ja lumihiutaleihin, jotka putoilevat katulamppujen valossa.

A/N: Mulla on pakkomielle parittaa Luna kaikille. Tällä kertaa valitsin Dracon, koska no se on Draco. Tästä tuli enemmänkin tämmönen tunnelmankuvailueletäänhetkessä-teksti, välipala :> joo ja Ficlet 300 sanalla 251. Utuinen (vapaavalintainen), sekä Aakkoshaaste kirjaimella A.

Aamusumu (hiljaisuudenrikkoja)

”Jos näytän sinulle maailman, jaatko sen kanssani?”

Lunan katse on utuinen ja lämmin ja melkein väritön; Draco eksyy aamusumuun ja lumihiutaleihin, jotka putoilevat katulamppujen valossa.

”Minulle sinä olet koko maailma. Enkä kovin mielelläni jakaisi sinua.”

Dracon ääni on yhtä sarkastinen kuin aina, pinnallinen, ja Luna yrittää nähdä pinnan alle (aamusumusilmillä näkee kaiken), mutta Draco luo katseensa maahan. Hymykuopan hän kuitenkin säilyttää (koska Lunakin tarvitsee kodin).

Luna hymyilee, silittää Dracon poskea ja siirtää platinaisen hiuskiehkuran korvan taakse, antaa hymykuopan syventyä ja painaa huulensa pikaisesti sitä vasten. Draco kietoo kätensä Lunan ympärille ja silittää tytön likaisen vaaleita hiuksia hajamielisesti.

”En edes muista, miten tämä tapahtui”, Draco kuiskaa.

”Rikkokirit saavat ajatukset harhailemaan”, Luna vastaa, eikä Draco tiedä tarkoittiko Luna sanoillaan sitä, miten tähän oltiin päädytty vai vastasiko hän Dracon kysymykseen vai puhuiko itsekseen

eikä sillä ollut väliä

sillä Luna oli kutsunut Dracon maailmaansa.

Lunaa ei voinut kutsua minnekään sillä tyttö oli kaikkialla, hiljaisuudenrikkoja ja valo taivaanrannassa (keskellä yötä tai auringon takana, aina paikalla) joten Draco tyytyi osaansa. Kunhan hän sai olla Lunan kanssa, pitää käsiään tytön ympärillä (vaikka Draco puristikin aavistuksen liian kovaa; pelkäsi poistuvansa tytön maailmasta) ja silittää tämän pehmeitä hiuksia, samalla kun Luna kertoi miksi limpit olivat kaloja ja retiisit korvakoruja.
I see the truth in your  white lies

Antelope

  • Vieras
Vs: Aamusumu (hiljaisuudenrikkoja) | Luna/Draco, S
« Vastaus #1 : 15.06.2012 23:05:42 »
Oi, aaw!

Draco/Luna on tosi mielenkiintoinen paritus; sillä ei tavallaan ole mitään pohjaa canonissa - tai sillä tavalla yhtään missään, mutta se on aina yhtä kaunis ja ihana! Se vaan ihastuttaa kerta toisensa jälkeen melkein missä tekstissä vain, koska se sopii sekä angstiin että fluffiin. Draco on toisaalta ihan hirmu vaikea hahmo (ainakin minulle), minun on vaikea saada häntä taipumaan fluffiin ollenkaan, koska Draco on tosiaan Draco. Sinä kuitenkn sait tämänkin toimimaan, ja hih. Tämä oli kyllä niin hirmu kaunis, että hui.

Kuvailet tosi nätisti! Pystyin näkemään kaikki nämä tapahtumat ihan sieluni silmin! Onnistut luomaan muutamallakin sanalla sellaisen tietyn tunnelman - tässä se oli sellaisen talvisen taianomainen, mistä minä tykkään ihan hirveästi - kesälläkin. : D Pidän siitä, miten kaikilla sanoilla on se tietty merkitys, eikä siellä joukossa tavallaan ole sellaista yhtään ns. turhaa, vaan jokainen on sana - pienikin - on tärkeä teksteissäsi. Ja puhumattakaan siitä, miten valitset ne sanat! Jotenkin onnistut kiteyttämään kaiken sen hienon ja tärkeän tälläiseen lyhyeen tekstiin. Se on muuten jotenkin hienoa, miten kirjoitat väljästi. Et pelkästään kappalejakojen, vaan koko tekstin kanssa, hiih.

Luna oli tässä todella suloinen! Ja oma utuinen itsensä! Ehkä minulla on välillä vieläkin vaikeuksia sillä tavalla nähdä Lunaa ja Dracoa yhdessä, vaikka pidänkin siitä parituksesta hirmusti, niin silti en lue sitä kovin usein, koska pelkään, että jossain vaiheessa se ei etoimi enää ollenkaan mielessäni ja - äää. : D Mutta tämä oli kyllä laatuteksti, ja iih ihana. Molemmat hahmot tässä ihastuttivat, ja olen suorastaan yllättynyt, miten onnistuit tekemään tästä näin kaunista, mutta silti niin aidonoloista. Draco oli juuri sellainen sopivan pidättyväinen ja epävarma, koska kaikesta huolimatta se on silti Luna, jota pidetään vähän hömelönä ja sellaisena. Minä sain kuitenkin sellaisen kuvan, että ehkä se oli siinä alussa merkinnyt enemmän kuin enää nyt tällä hetkellä - tässä kohtauksessa.

Hih, tämä oli siis jotain varsin kaunista ja taianomaista (miksi minusta tuntuu, että toistan itseäni tässä kommentissa koko ajan, lol), ja tuo liian kova puristus oli niin Dracoa, jotenkin sitä Draco HBP:ssä sitä haavoittuvaista, ja voi miten sulin tuostta sinä olet minun maailmani kohdassa, voi aaw! Ei siis muuta kuin hirmuisen iso ja kaunis kiitos sinulle tästä pikkuisesta! ♥

Lainaus
Luna hymyilee, silittää Dracon poskea ja siirtää platinaisen hiuskiehkuran korvan taakse, antaa hymykuopan syventyä ja painaa huulensa pikaisesti sitä vasten.
Hiiih, nättiäää, en kestä!

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Aamusumu (hiljaisuudenrikkoja) | Luna/Draco, S
« Vastaus #2 : 15.06.2012 23:17:27 »
Oooo! Draco/Luna on todella hieno paritus, aika vähän käytetty (liian vähän!), mutta toimiva juuri tällä tavalla, tosi ihana. Se saa kuitenkin aina miettimään, että miten tähän on päädytty – toisin kuin vaikkapa Ronin kanssa, koska ovathan nuoret olleet naapureita, ja vaikkapa Harryn kanssa he olivat ystäviä pitkään – ja tässä se oli hienosti väistetty. No ei vais. : D Ihana idea, ettei sitä tavallaan muistanut, koska tavallaan tärkeintä että he ovat nyt, ja hetket ovat vierineet sillä tavalla, ei jotenkin enää hahmota, miten siihen päädyttiin.

Luna ajattelee kaikkea niin eri tavalla, syvemmin, oikeastaan paljon vaikeammin, ja siksi Draco siinä rinnalla saattaa vaikuttaa hirveästi pinnallisemmalta – vaikka eihän hän ole, ajattelee vain eri tavalla. Draco tuntui pohtivan ja olevan jotenkin poissaoleva, mutta ainahan hän on vähän sellainen, että tuntuu olevan aika hiljaa ja ajattelevan tarkemmin, mitä sanoo, kun taas Luna vain puhuu mitä tulee mieleen ja mikä ihmetyttää. Mutta ihana, miten Draco ajatteli säästävänsä hymykuopan Lunalle kodiksi, ja miten kaikessa sarkastisuudessaan hän kuitenkin onnistui hempeilemään omalla tavallaan, hiljaisemmalla ja yksinkertaisemmalla, mutta kuitenkin. Lunan häilyväisyys ja se, ettei häntä voinut kutsua tervetulleeksi, olihan tyttö kaukana horisontissa, aamusumussa ja siinä lähellä tuulessa ja muutenkin jotenkin aina siinä, näki, se oli ihana ajatus! Sellainenhan Luna juuri on, hyvin osuvaa (okei ehken taas jumitu pohtimaan Lunaa niin kuin aina kaikkialla, joku toinen kerta sitten taas : D).  Ja miten Draco suhtautuikaan siihen kaikkeen; vähän ehkä peläten, koska oli niin tottumaton tällaiseen tyttöön johon ei kai voikaan tottua, kuitenkin seesteisesti, ja miten hän piti kiinni ”ehkä vähän liian kovaa”, oi. Tosi söpöä!

Tosi kaunista, tämä on hienosti onnistunut kuvaus Dracosta ja Lunasta ja siitä, miten erilaisia ja samanlaisia he ovat, miten he jotenkin kuuluvat toistensa maailmoihin niin jännällä tavalla että oi.  Ja sitten tuo loppu oli jotenkin vähän hölmö, sellainen lunamainen – ettei tarvita vain korusanoja ja nättejä lauseita, vaan että voidaan käyttää tuollaista vähän hassuntyhmää juttua ja saada silti aikaan tosi kaunis ja sellainen herkkä tunnelma – jotenkin ei ajattelisi, että ficistä voi jäädä tällainen tunnelma jos siinä käytetään sanaa ’retiisi’, mutta näköjään sekin onnistuu jos sen osaa, vau. : )

ääööö jotenkin niin söpöä etten osaa edes kuvailla, mutta siis awwwww aivan ihana. ♥ Kiitos!
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Aamusumu (hiljaisuudenrikkoja) | Luna/Draco, S
« Vastaus #3 : 25.07.2012 14:10:31 »
Moi kakkapää, tulin sit kommentoimaan.

Varmaankin suurin syy siihen etten oo kommentoinut vähään aikaan oikeen mihinkään sun ficceihin on se, että sä tykkäät parittaa Lunaa ympäriinsä eikä se oikein iske muhun, Luna siis. Mutta kun tässä oli Draco joka tekee lähes jokaisesta parituksesta kivan, niin.

Tässä oli hirmukiva tunnelma, talvinen ja mun mielestä ehkä vähän - väritön? Sellanen tosi neutraali ja rauhallinen, junou ihan kuin aika olis pysähtynyt. Molemmat hahmot toimi tässä, ja ehkä mä vielä opin tykkäämään Lunasta.

Lainaus
Dracon ääni on yhtä sarkastinen kuin aina, pinnallinen, ja Luna yrittää nähdä pinnan alle (aamusumusilmillä näkee kaiken), mutta Draco luo katseensa maahan. Hymykuopan hän kuitenkin säilyttää (koska Lunakin tarvitsee kodin).

Lempikohta, tui. Tässä kuvastuu lyhyesti molempien luonteet, Dracon sarkastisuus ja tietynlainen lempeys sekä Lunan utuisuus ja häilyväisyys. Kaunista granny.

Jos jotain ihan rakentavaa haluut, niin et saa. En jaksa nyt panostaa, mitäs herätit mut, oon vielki puoliunessa.
Kiitos, oli ihuna  :-*
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper