Kirjoittaja Aihe: Kaikki sanat, joita ei sanottu, Sirius/Remus raapaleita, K-11, kaksi uutta 21.11.2014!  (Luettu 23884 kertaa)

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Nimi: Kaikki sanat, joita ei sanottu

Kirjoittaja: Sleeping Sun

Ikäraja: K-11

Genre: Angst, Romance, Drama

Paritus: Sirius/Remus +muita

Beta: hommaan, jos tarvetta ilmenee  ;)

Summary: Ja alkujaan se oli pelkkä vitsi... vaikka lopussa ketään ei tainnut naurattaa

A/N. Olen jo pitkään suunnitellut kirjoittelevani jotain eräällä mieliparituksellani, ja tässä tätä nyt sitten olisi ainakin muutaman raapaleen verran.


Raapale 1
Aluksi


Heillä vain oli tapana olla yhdessä.

He juoksivat ulkona antaen nummien tuulen pyyhkiä hiuksiaan, ja he lojuivat oleskeluhuoneen sohvalla jalat toistensa lomassa. Oppitunneilla he istuivat vierekkäin. Remus kirjoitti muistiinpanoja, ja Sirius puhalsi hänen niskaansa saaden ruskeat hiukset leijailemaan.

Kun Sirius teki jotain tyhmää, Remus ei sanonut mitään. Mutta Sirius tekikin sen hänen takiaan ja joskus jopa hänen ehdotuksestaan. He suutelivat toisiaan suulle niin että huulet turposivat ja vaatteet menivät miten sattuu. He nauroivat, jos joku kysyi. He nauroivat katketakseen. Ei, he vastasivat, aivan ehdottomasti se ei tarkoittanut mitään. Se on vain pilaa, sellaista ajanviettoa, tiedättehän? Ja he tarkoittivat sitä oikeasti.


//Kommentteja...?
« Viimeksi muokattu: 24.05.2015 03:18:06 kirjoittanut Beyond »
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Vs: Ja mitään en myönnä! Sirius/Remus raapaleita, K-13
« Vastaus #1 : 05.06.2012 22:38:39 »
Tässäpä toinen heti perään, jos vaikka ihmisten kiinnostus heräisi lisämaistiaisita :P


Raapale 2
Etkä voi kääntää päätäsi


Joskus Sirius huomasi jäävänsä katselemaan Remuksen selkää, kun tämä kumartui solmimaan kengännauhojaan. Ei niin pitkäksi aikaa, että kukaan muu olisi huomannut, mutta tarpeeksi pitkäksi aikaa, että hän itse ehti huomata.

Hän selitti itselleen, että se johtui arvista. Remuksen alaselän yli risteilevät vaaleat arvet olivat omalla tavallaan hyvin kiehtovia. Siitä huolimatta, että hän oli nähnyt ne niin monta kertaa, että osasi ulkoa niiden kartan.

Joskus Sirius jäi katselemaan Remuksen nilkkoja, kun poika istui vuoteellaan. Jalat ristissä, niin kuin Remus aina istui, yllään vain liian lyhyet pyjamanhousut. Toisinaan Sirius keksi jonkun tekosyyn, mutta useimmiten hän vain ajatteli, että Remuksen nilkat olivat kauniit.
« Viimeksi muokattu: 06.06.2012 21:02:48 kirjoittanut Sleeping Sun »
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Melizza

  • ***
  • Viestejä: 22
Alkujaan pelkkä vitsi, joka ei lopussa naurata ketään... Miten surullista, miten totta niin kovin usein.
Absoluuttista yhdessäoloa, luonnollisuutta. Läheisyyttä, etäisyyttä, arkisena, pysyvänä ja silti tavoittamattomana, yhtä paljon totta kuin samalla valhetta tai toisinpäin. Rakastan kuvaustapaasi, raadollisuutta ja kauneutta siinä kuten elämässä ja tätä paritusta ja koskettavaa tarinaa. Edellämainitut ja tunnelma välittyvät aitoina näissä.
Kiitos jälleen koskettavasta mielensisäisestä matkasta:)
    -Melizza

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Morjensta, kommenttikampanjastahan minä! Vanhana siriusremuksettajana olin oikein riemuissani kun tätä tarjottiin.

Ensimmäinen asia, mikä mieleen tulee, on genretys. Ehkä tämä on menossa angstimpaan suuntaan, mutta nämä kaksi ensimmäistä raapaletta eivät kyllä kovinkaan angstisia ole enkä näiden perusteella Pimeyden voimia olisi sijoituspaikaksi valinnut.

Ajatus on hyvä, pidän lähtökohdista, totta kai ne ovat hieman kliseiset mutta kun se vaan toimii niin se toimii ja mitäpä sitä turhaan muuttamaan. Onhan se nyt traagista että ystäville käy noin.

Nimeämisestä haluaisin myös keskustella. Raapalesarjan nimi ei tee oikeutta sille, miten nättiä tekstiä tämä on. Toisaalta taas; oletko ajatellut nimetä raapaleitasi? Siitä tulisi ehkä vähän vähemmän kliininen olo, jotain kauneutta saisi heijastettua vielä sitäkin kautta, vaikka taiteilijan vapauden allehan tällainen kuuluu.

Ehkä vähän vaikea kuvitella, että Sirius ja Remus ajanviettona ja hupina suutelisivat kuin korkeintaan todella kovassa humalassa. Toimii ehkä 2000-luvulla tyttöjen kesken, mutta ficin ympäristöön on vaikea sijoittaa tuollaista tilannetta niin että muut kuittaisivat sen vain olankohautuksella. Ymmärrän kyllä, että ajatus on kiehtova ja voihan todellisuutta hieman taivutella, mutta no, tiettyä epärealismia tuossa suutelussa kuitenkin on.

Mutta niin. Kyllähän mun sisäinen fanityttöni kiljuu ja awwittelee ja kaikin puolin on sykkyrällä, koska näin söpöä siriusremusta hyvänen aika.

Kirjoitat todella kauniisti. Ainoa kielellinen juttu, johon betana puuttuisin, on tuo 'pitkäksi aikaa - niin pitkäksi aikaa', jossa jälkimmäisestä ottaisin vaikkapa sen 'aikaa' pois, ettei ole turhaa toistoa. Muuten tykkäsin kautta linjan kuvailusta ja siitä, millaisten yksityiskohtien kautta olet päättänyt kuvata tämän suhdekiemuran.

Jään mielellään lukemaan, jos kirjoitat lisääkin! Hyvää työtä, pidin näistä :) Kiitos.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Kiitos todella paljon, Melizza rakas!
Kiva, kun tykkästi ja nämä sinusta toimi... sinuun kun nyt aina voi luottaa ;D

Kiitos paljon kommentistasi, RoastedGarlic! Ja erityisesti rakentavasta! Sellaista palautetta saa kuitenkin niin harvoin :)

Genre tosiaan menee angstin suuntaan vielä paljon... toki itsekin mietin, että mihin nämä kuuluu, mutta kyllä minä luulen, että tämä on ihan oikea osasto, kun raapaleita tulee kuitenkin vielä paljon lisää.
Ja tuo nimi! Voi luoja... olet oikeassa, että se on kauhea, ja vaihdan sen heti, kun keksin paremman. Ja raapaleet voisin kyllä nimetä..(olen vaan aika huono siinä ::))

Ja tuosta suutelusta... niin. Se on omalla tavallaan vaikea juttu saada näihin raapaleihin niin kuin se oikeasti oli. Oikeastaan se lähti siitä, että yksi tyttö vainosi Siriusta ja he sitten keksivät Remuksen kanssa(humalassa), miten karkoittaa hänet. Sitten he jatkoivat sitä, kun se oli jotenkin kivaa... Toiseksi ajattelen, ettei velhot ota tuollaisia asioita yhtä huonosti vastaan kuin jästit, se on heille normaalimpaa. Mutta jokaisella on tietysti oma mielipiteensä, mikä on uskottavaa.

Kiva, että tykkäsit ja aiot lukea jatkossakin. Tämä on eräs suosikkiparini, mutta jostakin syystä en ole oikeastaan koskaan kirjoittanut heistä.

- Sleeping Sun kiittää!
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Tässä taas uusia... en näköjään saa millään hillittyä haluani julkaista. Raapaleiden, ja koko tekstin, nimestä voi sanoa mielipiteensä. En ole vieläkään täydellisen tyytyväinen.


Raapale 3
Kastepisaroita elämän lehdillä


Sinä vuonna oikeastaan kaikki päivät olivat kauniita. Auringonpaiste, sade, kura ja tuuli eivät määritelleet niiden ominaislaatua. Sinä vuonna päivät olivat kauniita, koska Sirius lainasi Remukselle takkiaan, ja Remus piti sitä.

Sinä vuonna Sirius ei jatkuvasti yrittänyt olla lapsellisempi kuin oli, eikä Remuskaan yrittänyt teeskennellä, että olisi tahtonut olla jotenkin aikuisempi. He olivat ihan samanikäiset. He sanoivat odottavansa seitsemättätoista syntymäpäivää innolla, mutta oikeastaan he eivät olisi mistään hinnasta halunneet olla vielä aikuisia. He tahtoivat pysyä juuri siinä, missä olivat.

Keväällä Remus makasi mahallaan ruohikossa, ja Sirius piirteli kuvioita hänen selkäänsä. Kumpikaan heistä ei huomannut, kuinka usein he nykyään olivat ihan kahdestaan.



Tuplaraapale 4
Loppu alkoi niin varhain


Se ei koskaan sen vuoden jälkeen ollut ihan samanlaista. Mikään ei ollut ihan samanlaista. Sirius ja Remus suutelivat yhä, ja kelmit olivat yhä kelmejä, mutta taivas oli tummunut, eikä sitä voinut enää jättää huomiotta.

Sirius ja Remus istuivat usein hereillä, kun muut olivat nukahtaneet. Joskus he puhuivat, mutta useimmiten he olivat aivan hiljaa. Sirius oli vakava. Toisinaan Remus ojensi kätensä ja kosketti pojan hartiaa ja silloin, hetkittäin, näytti siltä, että Sirius olisi voinut itkeä.

Päivisin he haistattivat pitkät koko maailmalle. Tekivät mitä tahtoivat, olivat mitä tahtoivat. Remus alkoi seurustella tytön kanssa. Hän ei ollut enää ujo ja sulkeutunut. Sirius ei alkanut seurustella yhdenkään niistä kanssa, jotka hän lauantai-iltaisin kantoi vuoteeseensa ja nai. Hän ei vieläkään uskaltanut laskea housujaan ellei ollut humalassa, ja Remusta nauratti.

Toisinaan he näkivät sen selvästi. Saattoivat ihmetellä, mihin se kaikki oli kadonnut. Kaikki se, mikä oli saanut auringon paistamaan sateella: löytämisen riemu, välittömyys ja ilo. Se oli käynyt niin vakavaksi, he olivat käyneet vakaviksi. Niin vakaviksi, että alkoi pelottaa, oliko siitä, mitä heidän välillään oli, tulossa vakavaa.

Iltaisin Remus ja Sirius joivat kumpikin aina hiukan liikaa. Sillä tavalla oli helpompi olla lähellä. Olla olemassa. Kukaan ei osannut surra viattomuuden katoamista, vaikka juuri se kai siinä surettikin.


Kertokaahan mielipiteenne ;D
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012 10:09:35 kirjoittanut Sleeping Sun »
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Meisi1

  • ***
  • Viestejä: 14
Tykkään  ;)
Juuri sellaista tekstiä jota osasin odottaa sinulta, vie totaalisesti mukana  :)
Itse en oikein rääpele sarjoja paljoa lue (johtuu varmaankin lyhyestä tekstisä :S), mutta tämä vaikuttaa lupaavalta  ;)

Uutta rääpäle lukua odotellessa.

-Meisi kiittää ja kuittaa

Nice story BRO!

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Kiitos kommentista Meisi!

Ennakko-odotuksia... pelottavaa. Ei kun ei vaan. Imartelevaltahan se tuntuu, että odotan teksteiltäni paljon :D Ja että sitten täytin odotukset.
No, lisää on kyllä tulossa, julkaisen kunhan tämä saa vähän enemmän huomiota :P

- Sleeping Sun kiittää!
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Herkkuoone

  • Vieras
Kommenttikampanjasta toivottelen hyvää huomenta. Ja mikäs olisikaan sen parempi tapa aloittaa perjantai, kuin lukea ihania raapaleita maailman parhaimmalla parituksella Sirius/Remus!

Aivan ensimmäiseksi täytyy sanoa, että tykkäsin paljon tuosta summaryssa olevasta lauseesta Ja alkujaan se oli pelkkä vitsi... vaikka lopussa ketään ei tainnut naurattaa. Tuli vain heti sellainen fiilis, että hei, mä tiedän tuon tunteen. Jostakin, mikä aluksi on ollut kaikille vain pelkkä, ehkä hieman typeräkin vitsi, onkin tullut jotain vakavaa, mikä ei saa ketään enää nauramaan. : <
Raapaleissa käyttämäsi kuvailu on todella kaunista ja tykkään paljon käyttämistäsi yksityiskohdista, joilla kuvaat näiden kahden suhteen kiemuroita. Lisäksi myös tunnelma välittyy näistä pätkistä ja erityisen hyvin välittyi tunnelman vaihdos siirryttäessä kolmannesta raapaleesta neljänteen. Kolmannessa Sirius alkaa jo hieman aikuistua ja pojat viettävät aikaa kahdestaan, kun taas neljännessä kerrotaan, kuinka Remus alkaa seurustella tytön kanssa, Sirius on vakava ja kaikki muukin alkaa olla jo vakavaa.

Mutta niin. Lähtökohdat tälle raapalesarjalle vaikuttivat mukavilta – tosin hieman kliseisiltä, mutta kliseisyydestä huolimatta aloitus toimi mielestäni hyvin. Tuossa yhdessä kommentissasi taisit mainitakin, että miksi Sirius ja Remus suutelivat toisiaan. Minusta olisi ollut kivaa, jos tämä selitys olisi tullut esiin myös jotenkin tuossa ensimmäisessä raapaleessa, sillä sen jälkeen jäi hieman hämmentynyt olo, kun tuota selitystä ei vielä tiennyt. Onneksi kuitenkin satuin lukemaan tuon vastauksesi kommenttiin, niin sekin asia selvisi! :3

Ensimmäisessä raapaleessa oli myös toinen kohta, joka sai minut hieman hämmentyneeksi. Nimittäin se, että kun Sirius teki jotain tyhmää, Remus ei sanonut mitään. Minulle on HP-kirjojen ja –leffojen pohjalta muodostunut sellainen kuva, että Remus oli kelmeistä se kaikista vastuuntuntoisin, valvojaoppilaskin, joka yritti saada ystävänsä katumaan tyhmiä pilojaan, vaikka myös itsekin saattoi olla näissä piloissa mukana. Mä en itse osaisi mitenkään mieltää, että Remus ei kommentoisi Siriuksen tyhmäilyihin mitään, mutta noh, makuasioista ei voi oikein koskaan väitellä. :3

Yhden virheen pongasin tuosta ensimmäisestä raapaleesta:
Lainaus
He suutelivat toisiaan suulle niin, että huulet turposivat ja vaatteet menivät miten sattuu.

No entäs sitten raapale numero kaksi. Voi luoja, kun melkein kuolin sen ihanuudelle. Sirius katselemassa Remuksen selkää.. Sirius katselemassa Remuksen nilkkoja.. Sirius keksimässä selityksiä, tekosyitä näille teoilleen, jotka selittää itselleen, muttei suostu myöntämään, miksi oikeasti tekee, niin kuin tekee… Awww! Vähänkö söpöä! :3

Lainaus
Ei niin pitkäksi aikaa, että kukaan muu olisi huomannut, mutta tarpeeksi pitkäksi aikaa, että hän itse ehti huomata.

Tykkäsin kauheasti myös tästä kohdasta, koska siinä on mielestäni kiva ajatus. Sirius jää hajamielisesti tuijottelemaan Remuksen niskaa tai selkää, mutta huomaa tekevänsä sitä, vaikkeivät muut huomaa. Ehkä Sirius jossain vaiheessa viimein myöntää itselleen totuuden, eikä turvaudu enää tekosyihin. :/

Jos minun pitäisi valita näistä ilmestyneistä raapaleista suosikkini, se olisi ehdottomasti tuo kolmas raapale. Pidin kauheasti heti tuosta aloituksesta sekä tuosta, ettei Sirius enää ollut lapsellisempi kuin oli, eikä Remus yrittänyt olla aikuisempi kuin oli, vaan he olivat samanikäisiä. Jotenkin tuossa kolmannessa raapaleessa tuo tunnelma ja käytetty kuvailu iskivät hyvin yhteen, tykkäsin siitä todella paljon! (:

Lainaus
He sanoivat odottavansa seitsemättätoista syntymäpäivää innolla, mutta oikeastaan he eivät olisi mistään hinnasta halunneet olla vielä aikuisia. He tahtoivat pysyä juuri siinä, missä olivat.


Lainaus
Päivisin he haistattivat pitkät koko maailmalle. Tekivät, mitä tahtoivat, olivat, mitä tahtoivat. Remus alkoi seurustella tytön kanssa. Hän ei ollut enää ujo ja sulkeutunut. Sirius ei alkanut seurustella yhdenkään niistä kanssa, jotka hän lauantai-iltaisin kantoi vuoteeseensa ja nai. Hän ei vieläkään uskaltanut laskea housujaan ellei ollut humalassa, ja Remusta nauratti.

Minusta tämä oli kiva kohta. Ajatus siitä, kuinka Remus aikuistuu ja löytää itselleen tyttöystävän, mutta Sirius ei. Itse jotenkin aina ajattelen helpommin niin, että Remus vakiintuu ennen Siriusta, koska noh.. Sirius on vain liian Sirius, jotta voisi vakavasti seurustella kenenkään kanssa.. paitsi ehkä Remuksen, joka ymmärtää tätä. Mahtaa Sirius-parka olla mustasukkainen Remuksesta.. :/ Viimeinen lause oli kiva, se sai mut naurahtamaan pienesti ja miettimään, mitenkäs Sirius yhtäkkiä noin ujoksi on tullut. :D

Hmm.. ja niin. Mä ottaisin tuosta lainaamani pätkän toisesta lauseesta ”Tekivät, mitä tahtoivat, olivat, mitä tahtoivat.” pilkut pois noiden mitä-sanojen edestä, sillä noin pilkutettuna tuo lause näyttää mun silmääni vähän hupsulta. Mä laittaisin siis tuon näin mieluummin: ”Tekivät mitä tahtoivat, olivat mitä tahtoivat.” Tämäkin on makuasia, eli sen voi tehdä molemmilla tavoilla, mutta mä olisin jättänyt tuolta nuo kaksi pilkkua pois. (:

Toivoit myös mielipidettä raapaleiden ja myös koko tekstin nimestä, joten tässä tulee minun mielipiteeni: tykkään erityisen paljon tuosta 3. raapaleen otsikosta Kastepisaroita elämän lehdillä, sen taakse piiloutuu mielestäni todella nätti ajatus, joka olisi ollut täysin erilainen jos esim. elämän-sana olisi jäänyt tuosta otsikosta pois. 2. ja 4. raapaleen otsikot ovat myös kivoja (otsikoiden keksiminen on yhtä tuskaa D: ) ja 1. raapaleen otsikko Aluksi on kliseinen, koska sitä käytetään paljon nimenä niin ficlettien, raapaleiden kuin jatkistenkin ensimmäisessä osassa. Tämän osan nimen kliseisyys ei kuitenkaan ainakaan minua haittaa, sillä tykkään paljon pienistä kliseistä. :3

Tykkään myös nykyisestä otsikostasi Kaikki sanat, joita ei sanottu. Se on todella nätti ja sopii mielestäni paljon paremmin raapalesarjasi tunnelmaltaan kuin edellinen Ja mitään en myönnä! - otsikko.

Kiitoksia näistä raapaleista! Jään varmasti seurailemaan tätä ja odottelemaan jatkoa innolla! :)
« Viimeksi muokattu: 08.06.2012 13:10:40 kirjoittanut Herkkuoone »

Melizza

  • ***
  • Viestejä: 22
Todella kaunis tuo Kastepisaroita elämän lehdillä. Aito, herkkä, kaihoisa tunnelma ja paljon kertovista virkkeistä muodostuva kokonaisuus. Kiertämättömiä totuuksista niin tunnelman ja hahmojen näkökulmasta kuin yleisestikin. Pidän lauserakenteesta, sen muodostamista elämän totuuksista ja siitä ristiriidasta juuri tämän hetken, pysyvän ja kuitenkin ohikiitävän ja nyt-jo-tavoittamattoman välillä.
 
Tuplaraapaleen tunnelma on haikea ja  lopullisuus on jo musertavana alussa ja syvenee yhä,  samalla kuvauksessa herkkää riipaisevaa kauneutta ja toki samaistuttavuutta, mitä näissä on aina.
Sitten tulee enemmän vakavuutta, raadollisuutta, aitoutta. Surkuhupaisuuttakin ja taas sitä vakavuutta tuolla rakastettavalla tavalla kuvattuna, aww on ehkä sopimaton ilmaus tarinaa ja varsinkin tuota hetkeä ajatellen, mutta... <3 Ja sitten tuollainen haikean absoluuttisen raadollisen kaunis lopetus ja viimeinen virke juuri noita kolmosraapaleenkin lauserakenteita, joilla saa erinomaisesti kuvattua kiehtovia, surullisia totuuksia.

Yritän ehtiä muitakin kirjoituksiasi lukea ja kommentoida, mutta kiitokset näistä ja luen varmasti mielelläni näitä aina, kun julkaiset.

        - Melizza

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Kiitos superkommnentistasi, Herkkuoone!

Ihanaa, että yleisesti tykkäsit näistä :D

Jeps, tuo alku on vähän tuollainen. Alkaiessani julkaista näitä minulla ei ollut kovin selvää kuvaa, että aion jukaista nämä kronologisessa järjestyksessä, joten en tajunnut laittaa 'alkua alkuun' mikä nyt vähän harmittaa. Täytyy vaan toivoa, ettei se haitaa ihmisiä kovin pahasti.
Joo ja tuo kepposasia. Itse asiassa, eihän Remus tehnyt siinä Kalkaroksen muistossakaan yhtään mitään. Toki hän varmasti oli se, joka jäi kaikken vähiten kiinni jekuistaan, mutta olen ajatellut, että hän kyllä piti niiden suunnittelusta ;D juu ja ehkä hän viitosella, (raapaleet alkavat kutosesta)hän vielä vähän yrittikin, mutta ei sitten myöhemmin niin paljon viitsinyt, varsinkaan Siriusta komentaa heh heh... Olen kyllä samaa mieltä, että varmasti hän oli vastuuntuntoisin ja pani stopin kaikkein jättimäisimmille ja vaarallisimmille jutuille. Tarkoitin lähinnä sellaisia pikkupiloja. Olihan hän kumminkin kelmi (vaikka kuinka olisi itseään Azkabanin vangissa koittanut puolustella)

Kiva, että olit lainnnut suoksikkikohtiasi :D On aina kiva kuulla, mistä lukijat ovat erityisesti tykänneet! Helpottavaa myös kuulla, että otsikot ovat ok ;)

Ja noita pilkkuja mietinkin. Äidinkilelellisesti ne kuuluvat siihen, mutta lause on niin lyhyt, että ne näyttävät kai vähän hassulta. Eli saatuani toisen mielipiteen omani lisäksi taidan ne poistaa.. :P
Jos jatkat näiden lukemista, olen todella otettu!


Kiitos kommentista, Melizza!
Kiva, että tykkästi jälleen, eikä mikään tökännyt korvaasi sisällöllisesti eikä muutenkaan.

- Sleeping Sun kiittää!
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Tässä taas pari uutta! Toivottavasti nautitte!



Raapale 5
Mustia salaisuuksia


Välillä Siriuksella oli tyhjä katse, joka sai hänet näyttämään siltä, kun hän ei kuuluisi siihen maailmaan. Siihen keväisten kukkien, nauravien ihmisten ja punakultaisten rohkelikkolippujen silaamaan satumaailmaan. Remus ymmärsi eikä syyttänyt. Ei se mitään haitannut. Ei hänkään aina tuntenut kuuluvansa siihen.

Silti, Siriuksen tyhjässä katseessa oli jotakin, mikä sai Remuksen ihon nousemaan kananlihalle. Tummat hiukset tippuivat verhona hänen ystävänsä kasvoille, eivätkä suun katkerat juonteet olleet kauniit. Remus näki, että Siriuksen katse oli musta, ja hän tiesi, ettei voisi koskaan täysin ymmärtää. Remus ei ollut Musta.

Joskus Remuksen mielessä käväisi kauhea ajatus, että jos hän ei ymmärtänyt, tuskin kukaan muukaan voisi ymmärtää.




Raapale 6
Koira, joka ulvoi suden kivulle



Sirius olisi kironnut kuun pois, jos olisi voinut. Kerran se oli ollut hänestä kaunis, mutta siitä oli jo vuosia. Kuun paistaessa hänen huoneensa ikkunasta sisään, hän sulki verhot ja yhä painaessaan tyynyä korvilleen, Sirius kuvitteli kuulevansa Remuksen tuskanhuudot.

Toinen puoli Siriuksesta odotti kuutamoa innokkaasti, kuten muutkin kelmit, mutta se toinen, koko ajan kasvava puoli, tunsi ensioireet Remuksen vartalossa ja pelkäsi yhdessä hänen kanssaan. Remuksen purressa hampaansa yhteen ollakseen huutamatta muutoksen kourissa, Sirius huomasi joutuvansa pidättelemään omaa huutoaan.

Joskus Sirius pyysi Remusta huutamaan helpottaakseen oloaan, mutta siihen Remus ei suostunut, ei sen jälkeen, kun hän kerran erehtyi katsomaan Siriusta silmiin muuttuessaan.

Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Kiitos ihanasta kommentista Chelsey!

Mieletöntä kuulla, että tykkästi paljon ja että tyyli miellytti. Varsinkin, kun et edes parituksesta pidä. Otan todella kohteliaisuutena :P
Ja on hyvä, että otsikko on nyt kelvollinen. En tiedä, mikä minua riivasi, kun sen aiemman keksin ???
Joo, ja kiva kuulla, että tuo susijuttu toimi noin hyvin. Halusin siihen tuollaisen tunnelman, jonka kuvailit, mutta en tiennyt onnistuinko.

- Sleeping Sun kiittää!
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
No, tässä yksi uusi raapale suunnattoman runsaslukuiselle lukijakunnalleni :P



Raapale 7
Linnunrata yläpuolellamme


Tähtitaivaan yönmusta samettikatto oli korkealla heidän päidensä yläpuolella, ja ainoa, mitä Remus saattoi kuulla, oli Siriuksen hengitys. Valo ei virrannut kylästä ylös nummille. Oli niin pimeää, että he saattoivat nähdä linnunradan tähtisumun kulkevan korkeuksissa taivaankanne halki.

Sinä olet tähti, Sirius, Remus ajatteli, taivaan kirkkain tähti. Mitä minä olen tässä maailmankaikkeudessa, mitä minä olen sinuun verrattuna? He makasivat aivan lähekkäin, jalat sotkeutuneina toisiinsa. Siriuksen kylmät sormet puristivat Remuksen omia.

Koulu oli loppunut. He eivät enää koskaan menisi takaisin. Remusta huimasi, hän luuli olevansa liian humalassa, ja kun Sirius kumartui suutelemaan häntä ja sitten kysyi, mitä hän ajatteli, Remus ei kyennyt vastaamaan.
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Meisi1

  • ***
  • Viestejä: 14
Hei taas =)
Mennäänpä suoraan asiaa ;) kiva luku taas sinulta, erityisesti muutama kohta jäi hyvin mieleen
Lainaus
Sinä olet tähti, Sirius Remus ajatteli, taivaan kirkkain tähti.
Tuli mieleen heti Elokuva: tyttö sinä olet tähti  :o
Lainaus
Siriuksen kylmät sormet puristivat... 
Jätänpä lauseen tahallaan kesken nii saa omia mielikuvia asiasta, Hyi ;) Sairas ihminen kun olen.

Kiitos taas ihanasta luku hetkestä.

-Meisi
Nice story BRO!

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Kiitos kommentista Chelsey!
Ihana ;) kuulla, että pidit jälleen...
Ja korjaan tuon virheen, hyvä kun sanoit ;D

Kiitos kommentista Meisi!

Joo, mielikuvia ::) me finiläiset ollaan usein hyviä tässä...
ja jatkoa pitäisi tulla tänään illemmalla

- Sleeping Sun kiittää!
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012 20:32:06 kirjoittanut Sleeping Sun »
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Uutta tullee ;D tässä päästäänkin pois koulusta


Raapale 8
Kaikki kaunis katoaa


Remus ei oikeastaan koskaan oppinut viihtymään siinä asunnossa. Se oli niin ahdas ja pölyinen nurkkaus, hankalassa paikassa laitakaupungilla. Alhaalla kadulla epämääräinen kansanosa metelöi vielä silloinkin, kun normaalit ihmiset olivat jo ymmärtäneet mennä nukkumaan. Remus ei ollut normaali.

Istuessaan iltaisin ikkunalla teemuki kädessään Remus ajatteli, että oli itsekin muuttunut jotenkin ahtaaksi ja pölyiseksi. Taivas oli aina musta silloin, kun hän istui ja katseli alas, musta kuin aika, jota he elivät. Niin hän muisti vuosien päästä sen olleen, vaikka eihän se kai ollut totta.

Vaipuessaan unettomaan uneen pitkän työpäivän jälkeen, hän ei ymmärtänyt, miten oli edes löytänyt aikaa pölyyntyä.
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Kiitos kommentista Chelsey!
Kiva, että jälleen pidit ja jätit puumerkkisi. Lisää pitäisi tuleman tänään :D

- Sleeping Sun
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Uusi raapale pitkästä aikaa!


Raapale 9
Harha-askelia

Sirius ei osannut olla paikoillaan. Kun häneltä kysyttiin, hän vastasi omistavansa levottomat jalat ja levottoman mielen. Hänen retkensä olivat pitkiä, askeleet laskemattomissa, eikä hän silti koskaan päässyt minnekään.

Hänellä oli asunto, jossa tiskit kertyivät röykkiöksi pöydille ja pyykkipinoille kertyi pölyä. Nukahtaessaan milloin kenenkin viereen hän ei enää kyennyt muistamaan sen toisen nimeä. Aamuisin hän joi kahvia yksin ja joskus tupakoi, toivoi, että olisi ollut jotakin, millä vapauttaa itsensä ajattelemisesta.

Joskus Siriuksen jalat veivät hänet Remuksen luokse. He eivät koskaan puhuneet, eivät oikeasti, mutta Sirius keitti Remukselle kahvia. Remus sanoi, että se oli pahaa ja Sirius nauroi kuin se olisi ollut maailman hauskin vitsi.
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni

Sleeping Sun

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 346
  • Toivoton tapaus
Koska olen kärsimätön, en jaksa odottaa vaan julkaisen siihen tahtiin kuin kirjoitan. Ehkäpä joku saa näistä jotain iloa, vaikka ei kommentoisikaan.


Tuplaraapale 10
Jouluaatto

Jouluaattoaamuna satoi kevyttä pakkaslunta. Sirius istui ikkunalaudalla, puristi kahvimukia kaksin käsin hengittäen höyryn kuumuutta sisäänsä. Sisällä oli niin kylmä. Rinnassa ja sisällä huoneessa. Hän oli jouluna yksin. Se tuntui helpommalta kuin yhtyä Jamesin, Lilyn, Remuksen ja Peterin iloiseen seuraan.

Siriuksen sisällä oli musta, kylmä kohta. Jotakin, mitä kukaan ei koskaan tulisi ymmärtämään. Kaikki hänen joulunsa Kalmahanaukiolla, hyvät ja huonot muistot, eikä hän tiennyt kummat todellisuudessa olivat kamalampia. Joulu sai sen mustan kohdan aina tuntumaan niin suurelta.

Päivällä Sirius vaelteli kauppojen ihmisvilinässä. Valot ja värit häivyttivät hetkeksi rajan hänen ja muun maailman väliltä. Hän osti tupakkaa, joi kahvilassa glögiä, osallistui arvontaan. Ihmiset kiiruhtivat ohi tärkeillä asioillaan, heillä oli päämääriä, toiveita, jotain mitä odottaa. Sirius oli ainoa, jolla ei ollut kiire mihinkään. Häneltä puuttui se jokin, mitä muilla oli.

Illalla seinät tuntuivat kaatuvan Siriuksen päälle. Hän toivoi, että olisi mennyt Pottereille ja oli sammalla helpottunut siitä, että oli yksin. Hän voisi juoda ja sammua, nukkua pois joulun ja kaiken hössötyksen.

Sirius oli voittanut arpajaisista joulukorin. Oli puoliyö, kun hän päätti viedä sen Remuksen oven taakse. Mies ei saisi koskaan tietää kuka sen oli tuonut.

Ikkunoissa oli valot. Remus oli kotona. Siriuksen käsi oli painava hänen vetäessään soittokellon nyöristä, mutta sydän oli kevyt.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2012 20:56:13 kirjoittanut Sleeping Sun »
Ihmisellä on tapana haluta kaikista eniten sitä, mikä hänelle kaikista huonoiten sopii.


Sleeping Sun ylpeänä(?) esittää koko tuotantonsa nyt yhdessä paikassa : Varjolapsien maailmankaikkeus ficcilistaukseni