Kirjoittaja Aihe: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-11)  (Luettu 5838 kertaa)

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-11)
« : 22.05.2012 20:22:33 »
Nimi: Kultainen trio jr.
Kirjoittaja: LunaLovegood
Ikäraja: K11
Paritukset: Rose+Scorpius luultavasti, en ole vielä suunnitellut niin pitkälle :D
// Ikäraja ja paritus merkitty otsikkoon. :) -R
Juoni: Harryn, Ronin & Hermionen sekä Dracon lasten kouluajalta, lähinnä trion Rose+Albus+Scorpius, seikkailuja
A/N: Tämä ensimmäinen luku on lyhyt, mutta jatkossa on pidempiä lukuja. :)

Kultainen trio jr.

1. Tylypahkaan

On tavallinen syyskuun ensimmäinen päivä, kun King's Crossin asemalle saapuu aivan tavallisen näköinen perhe. Äidillä on säkkärät ruskeat hiukset ja pitkähköt etuhampaat, kun taas isällä on punaiset hiukset ja runsaasti pisamia naamassaan. Heillä on kaksi lasta, vanhempi noin 11-vuotias tytär ja nuorempi poika. Tytöllä on punertavanruskeat hiukset ja pojalla punaiset. He kävelevät laiturien 9 ja 10 välissä, kunnes saapuvat erään laiturien välissä olevan tolpan eteen. Kukaan ei huomaa, kuinka nelihenkinen perhe kulkee kahdessa osassa tolpan sisään, ensin äiti ja tytär ja sitten isä ja poika. Tytär on aloittamassa ensimmäisen vuotensa Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa. Hänen nimensä on Rose Weasley.
   
Tolpan sisästä löytyy Tylypahkan pikajunan laituri 9 3/4. Siellä on paljon mitä ihmeellisintä porukkaa meille ei-taikoville, siis jästeille, mutta noidille ja velhoille tämä on täysin normaalia. Rose kävelee perheensä edellä, innoissaan pääsystään kouluun. Yhtäkkiä jossain joku huutaa:
   -Weasley! Olet sitten saanut rahaa elääksesi? Vaikka naitkin kuraverisen.. Rose etsii katseellaan huutajan, ja löytääkin hänet, vaaleat hiukset, puku päällä ja ivallinen ilme kasvoillaan. Rose pystyy arvaamaan, kuka tämä on. Draco Malfoy, isän kouluajan vihollinen. Hänen vieressään seisoo ruskeahiuksinen nainen, oletettavasti miehen vaimo, ja heidän edessään isänsä käsi olkapäällään seisoo poika. Isänsä näköinen, mutta selvästi kiltimpi ja mukavampikin ehkä.
   -Malfoy! Et selvästikään ole vieläkään keksinyt parempaa tekemistä kuin toisten haukkumisen vai? Hanki elämä! Rose kuulee miehen huutavan, kääntää päänsä äänen suuntaan, ja näkee kummisetänsä, äidin ja isän kouluajan parhaan ystävän, Harryn. Harrylla on musta sekainen tukka, silmälasit ja kumma salamanmuotoinen arpi otsassaan. Rose on monta kertaa kysynyt mistä se on tullut, mutta kukaan ei ole suostunut sitä hänelle kertomaan. ”Saat sen kyllä ajan myötä selville” he vain jankuttavat. Mitä tarkoittaa ajan myötä? Rose tietää vain sen, että se on jotain merkittävää. –Hermione, Ron, hyvä nähdä taas. Ja Rose paras kummityttöni, Harry jatkaa.
 
 -Esittelyt taitavat olla paikallaan.. Tässä on poikani Scorpius, hän aloittaa tänä vuonna Tylypahkassa, Draco sanoo naurahtaen, -Vitsiähän tuo vain oli, hän jatkaa osoittaen sanansa Ronille. Rose ihmettelee Dracon lämmintä äänensävyä, ja vilkaistessaan isäänsä, hän näkee tämänkin kasvoilla hämmennyksen, mutta tämä kuitenkin jatkaa:
   -Tässä on tyttäremme Rose, hänkin aloittaa Tylypahkassa, ja tämä on poikamme Hugo.
   Harry ihmettelee selvästi keskustelun sävyä, mutta kuitenkin esittelee Dracolle:
   -Poikamme James aloittaa kolmannen luokan Tylypahkassa ja Albus ensimmäisen. Ja tämä on nuorimmaisemme, Lily.
   
Kun esittelyt on hoidettu, miehet kantavat matka-arkut junaan, ja ensiluokkalaiset astuvat junaan heidän perässään. He eivät tunne juurikaan muita ensiluokkalaisia, joten he valtaavat yhden vaunuosaston kolmistaan. Heistä on tulossa junamatkan aikana hyvää matkaa uusi kultainen trio, Rose, Albus sekä Scorpius.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 17:46:15 kirjoittanut Vanilje »
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

MiNi

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #1 : 22.05.2012 20:29:14 »
Tämä on ihana  :D. Mutta siis kiitos kun vinkkasit mulle  ;). Mutta siis yks mua jäi mietityttää...

Lainaus
Äidillä on säkkärät ruskeat hiukset ja pitkähköt etuhampaat
Eikö Hermioneen loitsittu se hampaan isonnus loitsu? Ja sitten Hermione antoi matamin pienentää niitä jonkun verran liikaa. Muistaakseni se oli niin.

Mutta kuvailet hyvin asioita. Ja sitä kuinka tietämätön Rose on :D. Mutta yhdestä luvusta ei vielä paljoa voi sanoa, joten lopetan tähän ;D

MiNi

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #2 : 23.05.2012 12:31:08 »
MiNi: En taas nyt sit näköjään muistanu tota. Joo mut ei kai se nyt sit haittaa vaik siel on tommonen. Ja koska yhdestä luvusta ei voi paljoa sanoa, tässä seuraava :D

A/N: Tämäkin on vielä lyhyt luku, ja tää on kyllä aika lailla samantyylinen kun Viisasten Kivessä toi lajittelu... Mutta lukekaa, kommentoikaa ja ennen kaikkea nauttikaa.. :)

2. Lajittelu

Tylypahkan pikajuna kiitää läpi maaseudun, kunnes se saapuu Tylyahon asemalle. Oppilaat astuvat ulos junasta, ja laiturilla ensiluokkalaisia on odottamassa Hagrid, joka toimii Tylypahkassa riistanvartijana, sekä taikaolentojen professorina. Rose ja Albus tuntevat Hagridin etukäteen, mutta monet ihmettelevät riistanvartijan suurta kokoa.
   -Ekaluokkalaiset tänne! Hagrid huutaa, -Tulkaa, seuratkaa mua – onko vielä ekaluokkalaisia? Kattokaa mihin astutte! Ekaluokkalaiset seuratkaa mua!
   
Ensiluokkalaisten ryhmä seuraa Hagridia alas jyrkkää, kapeaa polkua. Heidän molemmilla puolillaan on pimeää metsää. 
   -Näätte ekavilauksen Tylypahkasta ihan kohta, Hagrid huikkaa olkansa taakse. He kävelevät polkua, joka kaartaa oikealle, pitkin ja hetken kuluttua he saapuvat suuren mustan järven rantaan, ja vastarannalla näkyy suuri linnamainen, upea rakennus. Kuuluu äänekäs ”Ooh”, oppilaiden ihastellessa näkymää.
   -Korkeintaan neljä yhteen paattin! Hagrid huutaa ja osoittaa pienten veneiden laivuetta rantavedessä. Rose, Albus ja Scorpius saivat seurakseen erikoisen oloisen tytön, Lizzie Lovekivan.
   -Kaikki kyydissä? Hagrid huutaa. Hän istui suuren kokonsa takia omassa veneessään.  –Ja ETEENPÄIN! Sillä hetkellä koko venelaivue lähtee lipumaan järvelle yhtäaikaa. Ensiluokkailijat ihailevat uutta kotiaan, joka tulee kokoajan lähemmäksi. Hetken matkan jälkeen Rose kuulee Hagridin huutavan edessä ”Päät alas” ja ensiluokkalaiset tottelevat käskyä, kun veneet kulkevat murattiverhon alitse. Sitten veneet karahtavat rannalle, ja ensiluokkalaiset nousevat pois veneestä.
   
He kävelevät linnan pääovelle, johon Hagrid koputtaa kolme kertaa. Suuri ovi aukeaa samantien, ja sen takana on varsin rennon näköinen mies. Neville Longbottom, Rose tietää, koska tämä oli hänen vanhempiensa ja kummisetänsä kanssa samalla luokalla. Ensiluokkalaiset kävelevät sisään suurista ovista suureen aulaan.
   -Tervetuloa Tylypahkan noitien ja velhojen kouluun, Neville aloittaa, - Minä olen professori Longbottom, ja olen tämän puljun vararehtori ja yrttitiedon opettaja. Noniin. Nyt asiaan. Pääsette pian istumaan vanhempien koulutoverien seuraksi, mutta ensin teidät on lajiteltava tupiin. Ne ovat Rohkelikko, Puuskupuh, Korpinkynsi ja Luihuinen. Onnistuneista koulusuorituksista saatte pisteitä tuvallenne, ja sääntöjen rikkomisesta menetätte niitä. Lukuvuoden lopuksi eniten pisteitä saanut tupa voittaa tupapokaalin. Nyt siirrymme lajitteluun.
   Sillä hetkellä suuret ovet aukeavat ja niiden takaa paljastuu suuri Sali. Siellä on neljä pitkää pöytää, joiden ääressä vanhemmat oppilaat istuvat. Ovien auetessa heidän katseensa siirtyy ensiluokkalaisiin. –Seuratkaa minua, professori Longbottom sanoo kävellen salin keskikäytävää pitkin opettajainpöydän eteen. Hän näyttää kädellään merkin ensiluokkalaisille pysähtyä. Opettajainpöydän edessä on jakkara, ja sen päällä kulahtanut hattu.   
 
 -Kutsun teidät nyt yksitellen eteen, ja asetan Lajitteluhatun päähänne, professori Longbottom selostaa,   
 -Aloitetaan. Linda Abbot! Ensiluokkalaisten joukosta eteen saapuu pieni, punahiuksinen, lettipäinen tyttö. Professori asettaa hatun tämän päähän, ja se valahtaa tämän silmille. Salissa on hetken aivan hiljaista kunnes...
   -PUUSKUPUH! hattu huutaa koko salille. Oikeanpuolimmaisin pöytä hurraa ja taputtaa, kun Linda menee istumaan Puuskupuhin pöytään.
  Tobias Bootista tulee Korpinkynsi, Albert Brocklehurstista Puuskupuh ja Michelle Bullstrondesta Luihuinen. Lucy Danielsista ja Jonathan Finch-Fletchleysta tulee Puuskupuheja. Anne Finniganista tulee ensimmäinen Rohkelikko.
   -Lizzie Lovekiva! professori Longbottom huutaa hymyillen. Rose tietää miksi.  Lizzie on Nevillen ja Luna Lovekivan tytär, ja he olivat halunneet hänelle äitinsä sukunimen. Oudon oloinen, vaaleahiuksinen tyttö on aivan äitinsä näköinen, mutta hänellä on isänsä silmät. Olemukseltaankin hän on aivan kuin äitinsä. Tyttö istuu jakkaralle ja hänen isänsä asettaa Lajitteluhatun hänen päähänsä. Hattu miettii päätöstä selvästi hetken aikaa, kunnes huutaa ”KORPINKYNSI!”, kuten Lizzien äidillekin. Professori Longbottom näyttää hieman pettyneeltä. Kaipa hän olisi halunnut tyttärestään Rohkelikon, kun tämä muuten on aivan kuin äitinsä. Sitten..:
   -Scorpius Malfoy! professori huutaa. Rose ajattelee mielessään, että kumpa pojasta ei tulisi Luihuista, kuten isästään. Toki hän on erilainen kuin Draco, mutta hänen molemmat vanhempansa olivat Luihuisia. Rose katsoo, kuinka Scorpius istuu jakkaralle ja professori Longbottom asettaa hatun hänen päähänsä. Tai oikeastaan hattu ei edes ehdi koskettaa hänen päätään, kun se jo huutaa ”ROHKELIKKO!” Rose on onnensa kukkuloilla, mutta vielä on se mahdollisuus, ettei hän pääsekään Rohkelikkoon.
   -Moon!.. Norman!..Nott!... Perks!.. Ja sitten:
 
 -Albus Potter! Rose katsoo serkkunsa kävelevän eteen, ja Lajitteluhatun asetettavan tämän päähän. Tulee pisin hiljaisuus tähän mennessä. Mutta kuitenkin hattu huutaa: ”ROHKELIKKO!” Enää neljä lajiteltavana. Marc Thomasista tulee Rohkelikko ja Philip Turpinista Korpinkynsi. Sitten..:
   -Rose Weasley! Rose kävelee itsevarmasti eteen ja hengittää syvään. Ei mitään syytä huoleen hän ajattelee. Hän istuu jakkaralle, ja tuntee, kun professori asettaa hatun hänen päähänsä.  Sitten yllättäen hattu alkaa puhua hänelle.
   -Hmm.. Kahden Rohkelikon tytär, rohkeutta löytyy, mutta myös viisautta. Päättäväinenkin olet, toivot saavuttavasi sen mitä yrität saavuttaa. Luotettava ystävä, hmm... Tämä on vaikea tapaus, sillä sopisit jokaiseen tupaan. Olet kuitenkin ROHKELIKKO! Viimeisen sanan hattu huutaa koko salille, ja vasemmanpuoleisin pöytä hurraa. Rose juoksee hymyillen pöytään Scorpiuksen viereen ja Albusta vastapäätä.
   
-Hienoa serkku, kolmasluokkalainen James Potter sanoo Roselle. Vielä Sean Zabini lajitellaann Luihuiseen, ja lajittelu on ohi. Rehtori McGarmiwa nousee seisomaan ja puhuuu.
   -Tervetuloa! hän sanoi. -Tervetuloa aloittamaan uusi lukuvuosi Tylypahkassa. Ennen kuin rupeamme juhlimaan tahtoisin kuitenkin sanoa muutaman sanan. Ja ne ovat: Käykää kimppuun! Kiitos!
   Hän istuutuu. Pöytiin on ilmestynyt valtavasti ruokaa; paahtopaistia, perunoita, porsaankyljyksia, makkaroita, pekonia ja pihviä, herneitä, porkkanoita, kastikkeita, ketsuppia ja minttukaramelleja. Monet ensiluokkalaiset eivät ole uskoa silmiään ja ihmettelevät minttukaramelleja. Rose kuitenkin tietää, se oli ollut entisen rehtorin professori Dumbledoren tapa, jota uusi rehtori McGarmiwa oli halunnut kunnioittaa. Oppilaat syövät. Ruokailun päätyttyä rehtori nousee seisomaan ja varoittaa, ettei Mustaan Metsään ole lupaa mennä. Sitten hän hoputtaa oppilaat nukkumaan.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012 18:17:48 kirjoittanut LunaLovegood »
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #3 : 23.05.2012 17:55:47 »
Hii, on kyllä kiva ja hyväntuulinen teksti. Toki ei nyt kahdesta osasta vielä voi sanoa kuinka dramaattisia tarinoita aiot kirjoittaa, mutta jotenkin tuli sellainen söpö koululaismeininki meieleen. Ei ainakaan vielä mitään suuria ristiriitoja ilmassa, ellei nyt sitä vääjäämätöntä konfliktia Malfoyn kannsa lasketa.Saa nähdä aiotko kertoa paljonkin näin ensimmäisistä söpöistä lapsuusvuosista, vai aiotko pian skipata eteenpäin teinivuosiin. Kumpikin voi olla ihan hyvä ratkaisu, riippuen siitä haluaako kirjoitella arkipäiväisiä ja vähemmän arkipäiväsiä koulukommelluksia, vai keskittyä orastavaan romantiikkaan, jota alkutiedot lupailevat.

Tapanani nyt ei ole pikku asiista nillittää, mutta kun nyt ensimmäisessä lauseessa osui silmään niin King Cross kirjoitetaan King's Cross.

Mitäs muuta nyt voisin sanoa... no, mitä muotoiluun ulee, niin monien mielest yhteen kirjoitettua tekstia ilman kappalevälejä on raskasta lukea. Tietysti mukava tapasi käyttää repliikki-viivaa rytmittää tekstiä, mutta ehkä itse olisin silti ihan muutamassa sopivassa kohdassa painanut entteriä. Ihan siis ettei silmät väsy. Mutta tämä nyt vain siksi että se minun silmääni miellyttäisi, puhdas makuasia.

Niin, kakkosluku ehkä vähän seurasi liiankin tiukasti Viisasten kiven kaavaa, mutta tykkäsin hirveästi esimerkiksi Lizziestä. Lizzie on hurjan kiva nimi, ja Neville ja Luna yhdessä on selkeää parhautta <3  Neville kutsumassa Tylypahkaa puljuksi LOL. No, ehkä se on vähän vanhemmiten relannut. Hehe, jotenkin niin ihanan puolikiinnostunut esittely, hihittelin itsekseni. Olisin olettanut McGarmivan pitävän rehtorina pidemmänkin puheen, mutta niin. Hauskempihan sitä on vain syöldä. Minttumellejä <3

Kiitän tästä, oli kivaa.
T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #4 : 23.05.2012 21:10:37 »
jossujb:Kiitos kommentistasi! Tämä ficci tulee olemaan muutakin kuin sitä romantiikkaa, kuten se pian selviääkin. Olen itseasiassa huomannut tuon King's Cross virheen, mutta en ole muistanut korjata sitä... Kappalevälit korjasin, voi olla että unohtuu taas seuraavassa luvussa -.-.. Kiva että tekstini sai sinut hihittelemään :D

A/N:Tämä luku on jälleen pidempi kuin edellinen, toivottavasti pidätte!

3. Menneisyys
Valvojaoppilaat johdattavat tuvat oleskeluhuoneisiin, ensiluokkalaisten osalta innostuneen hälinän saattelemana. Rose on innoissaan. Hän on ostanut Säilä&Imupaperista koulukirjojensa lisäksi muutamia ylimääräisiä kirjoja, kuten Aikamme Merkittävät Taikojat, jota hän aikoo aloittaa tänä iltana.
   -Ensiluokkalaisten makuusalit ovat ensimäisessa tasossa, tyttöjen vasemmalla ja poikien oikealla puolella, johtajapoika Teddy Lupin selittää, -Pojat eivät pääse tyttöjen puolelle, eikä tyttöjenkään suositella menevän poikien puolelle. Matka-arkkunne ovat jo kannettu sänkyjenne viereen, ja tuolilta sängyn vierestä löytyy Rohkelikon huivi ja solmio. Aamiainen on huomenna aamulla Suuressa Salissa kello 8. Tuvanjohtajamme professori Longbottom jakaa vuoden lukujärjestyksenne aamiaispöytään. Eiköhän siinä ollut kaikki tältä erää. Nyt nukkumaan!
   Rose kiiruhtaa makuusaliin muiden ensiluokkalaisten tyttöjen kanssa, ja löytää sieltä viisi siististi pedattua sänkyä, joista kolmen vieressä on matka-arkut. Heidän ikäryhmässään on hyvin vähän oppilaita. Miksiköhän? Rose pohtii itsekseen. Rosee menee makoilemaan omalle sängylleen ja tervehtii iloisesti toisia Rohkelikkotyttöjä iloisesti.
   -Olen Rose Weasley. Entä te?
   -Anne Finnigan, ruskeahiuksinen, pieni tyttö vastaa.
   - Alice Norman, blondi, ikäisekseen pitkä ja kaunis tyttö sanoo. 
   -Hauska tutustua. Olen todella innostunut koulun aloittamisesta. Olen odottanut sitä 7-vuotiaasta asti. Olen jo lukenut kaikki koulukirjat läpi, Rose kertoo innostuneesti.
   -Sinä taidatkin olla aikamoinen lukutoukka, Anne naurahtaa, - Ihme ettet ole Korpinkynnessä.
  -Taidatte molemmat olla velhoperheestä? Alice kysäisee ja näkee tyttöjen nyökkäävän, -Minä olen jästisyntyinen, ja olin todella hämmästynyt saadessani kirjeen. Toki olin huomannut saavani kaikkea kummallista aikaan, mutta en todellakaan edes ajatellut että se voisi johtua siitä, että olen noita! Äiti ja isä ovat molemmat innoissaan tästä, mutta kuitenkin hieman hämmästyneitä, Alice kertoo, -Olen hieman huolissani miten pärjään, kun en tiedä mitään..
   -Minun äitini on jästisyntyinen, ja hän oli luokkansa paras koulussa, Rose kertoo, -Joten ei mitään syytä huoleen.
   -Isäni on puoliverinen ja äitini puhdasverinen. Minulla ei juurikaan siis ole kokemusta jästijutuista, joten selittäkää minulle jästijuttuja, etten olisi aivan pihalla kokoajan, Anne pyytää. 
   -Tottakai! Rose ja Alice sanovat yhteen ääneen ja nauravat. Pian Annekin yhtyy nauruun. Kaikki kolme ensiluokkalaista Rohkelikkotyttöä nauravat kovaan ääneen. Nauru kuitenkin keskeytyy, kun Rosen serkku, ja valvojaoppilas Victoire Weasley saapuu huoneeseen. Hänellä on vaaleat, pitkät hiukset ja erittäin kauniit kasvot. Hän on perinyt ulkonäkönsä äidiltään.
   -Mitä te täällä noin kovin nauratte? Teidän olisi tarkoitus nukkua eikä nauraa räkättää, Victoire moittii ja kävelee serkkunsa sängyn luo, -Onneksi olkoon Rohkelikkoon pääsyn johdosta serkkuseni! hän sanoo Roselle ja suutelee tätä molemmille poskille.
   -Tässä on serkkuni Victoire Weasley, Rose selittää ihmetteleville huonekavereilleen, - Anne Finnigan, Alice Norman, Rose esittelee serkulleen.
   - Enchantée, Victoire sanoo ja suutelee tyttöjen poskia. Anne ja Alice katsovat Victoirea hetken ihmetellen tytön käytöstä, kunnes Victoire huomaa heidän ihmetyksensä, - Oh, pardon, olen puoliksi ranskalainen, hän selittää, -Mutta nyt jätän teidät nukkumaan. Bonne Nuit!
   Victoiren poistuttua huoneesta syntyy pieni hiljaisuus. -Victoire on isäni vanhimman veljen Billin ja ranskalaisen puoliveelan Fleur Delacourin tytär, Rose kertoo, -Nyt voisin lukea hieman Aikamme Merkittävimmistä Taikojista, koska lupasin itselleni aloittavani sen tänään, Rose sanoo ja ottaa kirjan arkustaan. Hän ei ymmärrä, miten ei ole ehtinyt edes avata kirjaa vielä. Toiset tytöt nyökkäävät ja ryhtyvät iltatoimiin.
   Rose avaa kirjan sisällysluettelon ja lukee taikojien nimiä. Yhtäkkiä hänen katseensa osuu erittäin tuttuun nimeen. Harry Potteriin. Hänen kummisetänsä nimeen. Rose selaa kirjasta sen sivun missä kerrotaan Harrysta ja alkaa lukea, kiinnostuneena yllättävästä löydöstään.

Harry James Potter syntyi 31. heinäkuuta vuonna 1980 lordi Voldemortia vastaan taistelevien James ja Lily Potterin poikana. Harryn ollessa noin vuoden vanha, Voldemort murtautui heidän kotiinsa Godrikin notkossa, ja tappoi Jamesin ja Lilyn. Hän yritti myöskin tappaa pienen Harryn, muttei onnistunut siinä. Sen sijaan Voldemort menetti voimansa ja katosi. Harry sai kirouksen voimasta otsaansa salamanmuotoisen arven, josta hänet nykyäänkin tunnistaa.  Monet olettivat Voldemortin kuolleen, ja kohottivatkin maljoja Harrylle, ”Pojalle, joka elää”.
   Seuraavat 10 vuotta elämästään Harry asui ainoiden sukulaistensa, jästisyntyisen äitinsä siskon ja tämän miehen ja pojan kanssa. Harrylla ei ollut mitään tietoa taustastaan.11-vuotissyntymäpäivänään Harry kuitenkin sai Tylypahkan riistanvartijan Rubeus Hagridin toimittamana kirjeen, joka kertoi hänen päässeen Tylypahkaan opiskelemaan.
   Ensimmäisenä vuonnaan Tylypahkassa (1991) Harry pelasti Viisasten kiven Voldemortin kynsistä ystäviensä Hermione (o.s. Granger) ja Ron Weasleyn avustuksella. Toisena vuonna Harry pelasti nykyisen vaimonsa Ginny (o.s. Weasley) Potterin Salaisuuksien kammiosta, ja surmasi jättikokoisen basiliskin. Neljäntenä vuonna Tylypahkassa Harry osallistui kolmivelhoturnajaisiin, ja voitti ne yhdessä Cedric Diggoryn kanssa.Viimeisen haasteen jälkeen hän ja Cedric joutuivat hautausmaalle, sillä Kolmivelhoturnajaispokaali oli muutettu porttiavaimeksi. Hautausmaalla Cedric joutui yllättävän Avada Kedavra –kirouksen uhriksi ja kuoli Harryn silmien edessä. Harry joutui katsomaan, kuinka lordi Voldemort nousi uudelleen. Hän selvisi jo toisen kerran elämässään tappokirouksesta, ja onnistui hämäämään Voldemortia ja palaamaan porttiavaimella takaisin Tylypahkaan ottaen henkensä uhalla Cedricin ruumin mukaansa.
   Viidentenä kouluvuotenaan Harry perusti pimeyden voimilta suojautumis –kerhon, Albuksen Kaartin, jossa opetti koulutovereilleen itsepuolustusta. Yhdessä koulutoveriensa Ronin, Hermionen, Ginnyn, Luna Lovekivan ja Neville Longbottomin kanssa Harry lähti pelastamaan kummisetäänsä Sirius Mustaa Taikaministeriöön. Reissu oli kuitenkin epäonnistunut, ja Harry menetti kummisetänsä. Seuraavana vuonna Harry auttoi rehtori Dumbledorea etsimään Voldemortin Hirnyrkkejä (esineitä, joihin on piilotettu osa sielua). Harry joutui todistamaan rakkaaksi tulleen rehtorinsa surmaa. Harry päätti jättää seitsemännen vuoden Tylypahkassa väliin, ja lähteä etsimään lisää Hirnyrkkejä yhdessä Ronin ja Hermionen kanssa. He löysivät kaikki Hirnyrkit, ja lopulta Harry päätyi jälleen vastakkain Voldemortin kanssa, tällä kertaa voittaen. Harry Potter, poika joka elää, onnistui surmaamaan vuosikymmeniä hallinneen pimeän lordin.
   Harry meni naimisiin Ginnyn kanssa vuonna 2002. He saivat esikoisensa James Sirius Potterin vuonna 2004, toisen poikansa Albus Severuksen vuonna 2006 ja tyttärensä Lily Lunan 2008. Harrylla on kaksi kummilasta, Remus Lupinin (k. 1998) ja Nymfadora Tonksin (k.1998) poika Teddy Lupin(s.1998) sekä Ronin ja Hermionen tytär Rose Weasley(s.2006).
Tiedot Harry Potter, kirjoittanut Luna Lovekiva (Saivartelijan päätoimittaja)


   Rose katsoo silmät pyöreinä tekstiä, jonka oli lukenut. Miksei hän ollut tiennyt tästä mitään? Miksei hänelle oltu kerrottu, että hänen kummisetänsä on kuuluisa, ja hänen vanhempansa ovat suuresti avustanut tätä asioissa, joita hän on tehnyt. Rose oli istunut varmasti pidemmän aikaa silmät pyöreinä, kun yhtäkkiä Anne kysyy:
   -Oletko kunnossa? Näytät melko kalpealta.
   -Olen niin kunnossa, kuin voi olla saadessaan selville kummisetänsä pelastaneen velhomaailman 19 vuotta sitten, Rose vastaa hiljaa, -Ei en todellakaan ole kunnossa. Mitä kello on?
   - Mitä?! Onko Harry Potter kummisetäsi? Anne huudahtaa järkyttyneenä ja jatkaa: -Kello on pian yksitoista.
   -No minun täytyy sitten vasta aamulla kysyä Albukselta, tiesikö hän tästä, vaikka oletan hänen tietävän, koska Harry on kuitenkin hänen isänsä. Ja kyllä Harry Potter on kummisetäni, eikä minulla ollut mitään hajua hänen kuuluisuudestaan, Rose vastaa turhautuneena tiedosta, että Annekin tiesi Harrysta, -Olen kyllä aina tiennyt hänessä olevan jotain erikoista. Hän ei vain ole ikinä suostunut kertomaan arpensa tarinaa. Voisin ehkä kirjoittaa Harrylle kirjeen aiheesta, Rose kaivaakin nopeasti arkustaan pergamentin palan ja sulkakynän.

Harry,      Ei. Ei noin voi aloittaa kirjettä näin vakavasta aiheesta, Rose miettii.

HARRY JAMES POTTER!
Miten kehtasitkin olla kertomatta rakkaalle kummitytöllesi, että olet kuuluisa? Kyllä, sain selville. Aloitin rauhallisesti lukemaan Aikamme Merkittävimpien Taikojien sisällysluetteloa, kun löysin sieltä sinun nimesi. Sinä käytännössä pelastit koko velhomaailman, etkä ole kertonut minulle! En ole vielä kysynyt Albukselta tietääkö hän, jota epäilen, sinut tuntien. Tästä lähin kerrot minulle kaiken. Onko selvä?
   Sitten pienempiin asioihin, jotka ovat sinulle varmaan tärkeämpiä (!). Minut lajiteltiin Rohkelikkoon, kuten Albuskin, vaikka oletankin sinun jo saaneen häneltä kirjeen. Muita Rohkelikkoja ovat Anne Finnigan, Alice Norman, Scorpius Malfoy (osaan kuvitella ilmeesi lukiessasi tämän) ja Marc Thomas.
   Tulikin mieleeni, että voisin käydä juttelemassa tuvanjohtajallemme, vararehtorillemme ja Yrttitiedon opettajallemme professori Longbottomille sinun historiastasi, koska hänkin näyttää siihen kuuluvan. Mutta nyt minä yritän saada unta, joka tuskin onnistuu lukukokemukseni jälkeen. En ymmärrä miten olet voinut jättää tällaisen asian kertomatta!

Hyvää yötä,
Rakkaudella,
Kummityttösi Rose.


   Rose päästää pöllönsä Roswellin häkistään ja kiinnittää kirjeen tämän jalkaan. Hän avaa ikkunan ja päästää pöllön lentämään ulos. Rose katsoo pöllön kulkua, kunnes tämä on kadonnut horisonttiviivan taakse. Rose päästää mahtavan haukotuksen, ja tajuaa, että kello alkaa olla jo paljon. Niimpä hän siirtyy arkkunsa luokse, ja kaivaa sieltä pyjamansa, hammasharjansa ja -tahnansa. Hän vaihtaa pyjaman ylleen ja menee kylpyhuoneeseen pesemään hampaitaan. Hän harjaa punaiset hiuksensa letille, ja asettuu makaamaan sängylleen peiton alle. Hän miettii sitä, että yhtäkkiä hänen tuikitavallinen(tai sitten ei niin tavallinen) kummisetänsä onkin kuuluisa. Vaikka sitä tämä onkin ollut jo pidemmän aikaa, mutta Rose ei sitä ollut tiennyt.  Hetken päästä  Rose simahtaa sänkyyn rauhallisin mielin, sillä hän oli tajunnut, että hänhän on vielä melko nuori.
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #5 : 23.05.2012 21:29:21 »
Hei. En ole vielä ehtinyt kommentoida tätä, mutta pidin tästä kovasti. Anteeksi laihasta  kommentistani.

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #6 : 24.05.2012 15:35:57 »
Rentun Ruusunen:Minua ei haittaa vaikka kommentti olisikin laiha, on hyvä tietää, että joku tätä ficciäni lukee. :)

A/N:En nyt osaa tähän alkuun sanoa mitään fiksua, muutakuin että toivottavasti pidätte tästä luvusta!

4.   Tehtävä

   Seuraavana aamuna Rose herää pieneen koputusääneen. Hän aukaisee silmänsä ja katsoo ikkunaan, ja huomaa sen takana olevan Roswellin. Se on valkoinen tunturipöllö, aivan kuten Harryn Hedwig-pöllö oli ollut. Rose nousee sängystään ja päästää pöllön sisään. Hän irroittaa kirjeen huolellisesti tämän jalasta ja aukaisee sen.

Rose,
Anteeksi etten kertonut historiastani sinulle. Se oli vanhempiesi ja minun yhteinen päätös, ettemme kertoisi teille ennen Tylypahkaan menoanne. Halusin kyllä kertoa sinulle ja Albukselle itse, mutta olet tainnut periä lukuintosi äidiltäsi, joten en ihmettele, että sait sen näin nopeasti selville. Tarina on pitkä, eikä todellakaan ole kokonaan Aikamme Merkittävimmissä Velhoissa. Ethän kerro Albukselle, jos et ole jo kertonut. Haluaisin kertoa tämän hänelle itse joululomalla, kun tulette Godricin notkoon. Lupaan silloin kertoa koko tarinan.
   Mitä?! Malfoy Rohkelikossa? Maailma on kääntynyt päälaelleen! No, ehkä hän on mukavampi kuin isänsä. Dracokin vaikutti kumman ystävälliseltä asemalla. Noh, eikai tämä sinulle kuulu. Mutta voin sanoa, että isäsi ei tykkää jos menet naimisiin Malfoyn kanssa, joten lupaathan minulle, että teet sen? No ei ehkä kuitenkaan. Saat puolestani tehdä aivan kuten itse haluat.
   Voit kyllä jutella historiasta Nevillen kanssa, itse asiassa hän kutsui sinut teelle, perjantaina kello 17. Älä unohda. Tiedän hän on tuvanjohtajasi ja vararehtorikin, mutta hän on hyvin kiinnostunut taidoistasi, koska olet perinyt älykkyytesi äidiltäsi, joka tunnetusti oli ikäluokkamme paras joka aineessa. Luultavasti sinä pärjäät yhtä hyvin.
Hyvää ensimmäistä koulupäivää Chili!
Sinun,
kummisetäsi Harry Potter (poika, joka elää)
P.S. Terveisiä Nevillelle ja Hagridille.


   Rose katsoo kirjettä hetken, ja päättää, ettei kerrokkaan Albukselle asiasta. Ehkä se onkin parempi, että Harry kertoo itse. Rose vilkaisee kelloa, ja huomaa sen olevan jo seitsemän. Hän kävelee makuusalin toiseen päähän, jossa on ovi kylpyhuoneeseen. Hän peseytyy ja harjaa hiuksensa letille. Hän palaa makuusaliin, ja huomaa toisten tyttöjen jo heränneen. Anne on jo pukenut ylleen kaapunsa, kun taas Alice on vielä pyjama päällä.
   -Huomenta! Rose huudahtaa tytöille hymyillen. Tytöt nyökkäävät tälle ja jatkavat omia puuhiaan. Rose pukee kaapunsa päälle, sitoo solmion kaulaansa ja laittaa kengät jalkaan. Kello on jo kymmentä vaille kahdeksan. Mihin se aika oikein meni, Rose miettii mielessään. Tytöt lähtevät yhdessä kävelemään kohti suurta salia. Oleskeluhuoneessa joukkoon liittyy Rohkelikon ensiluokkalaiset pojat, Albus, Scorpius ja Marc. Suuressa salissa Rose istuu Albuksen ja Scorpiuksen väliin, ja toiset ensiluokkalaiset menevät heitä vastapäätä. He syövät innokkaasti pekonia, nakkeja, hillovoileipiä, sitruunakaramelleja, suklaavanukasta ja vaikka mitä muuta. Hetken kuluttua professori Longbottom saapuu Rohkelikon tupapöydän viereen ja alkaa jaella lukujärjestyksiä. Rose tutkii lukujärjestystään. Tänään hänellä on Taikajuomia Luihuisten kanssa, Taikuuden historiaa Puuskupuhien kanssa ja Pimeyden voimilta suojautumista, jälleen Luihuisten kanssa.
   
-Lähdetäänkö hakemaan kirjat? Albus kysyy Roselta ja Scorpiukselta, -Ensimmäinen tunti alkaa kuitenkin jo yhdeksältä.
   -Joo, lähdetään vaan, Rose vastaa ja nousee seisomaan. Pojat nousevat myös ylös tuoleiltaan, ja trio lähtee kävelemään kohti Rohkelikkotornia. 
   -Tämä tuntuu jotenkin kummalliselta, olla nyt täällä. Ja kotiin takaisin vasta Jouluna! Scorpius miettii, -Tosin minua ei oikein kiinnostaisi mennä kotiin. Äiti ja Isä eivät ole vielä vastanneet kirjeeseeni, jossa kerroin päässeeni Rohkelikkoon, enkä oikein usko heidän olevan kovin innoissaan.
   -No ei ihmekään, kun koko sukusi on ollut Luihuisia, eivätkä Luihuiset ja Rohkelikot ole ikinä olleet oikein sovussa keskenään, Rose pohtii, -Mutta uskon, että Luihuisten ja Rohkelikkojen välit saataisiin joskus korjattua.
   -Olet väärässä. Ei aivan koko sukuni ole ollut Luihuisessa. Isoäitini Narcissan serkku Sirius Musta oli Rohkelikko, Scorpius korjaa, -Eikä hänen suhteensa sukuun ollut kovin hyvä. Hänet erotettiin suvusta, kun hän karkasi kotoa 16-vuotiaana.
   -Ja hän muutti minun isoisäni James Potterin luokse asumaan kesäksi ennen seitsemättä kouluvuottaan, Albus täydentää, -He olivat parhaat ystävykset.
 
 Kolmikko saapuu Lihavan Leidin muotokuvan luokse, ja Rose lausuu salasanan. Pojat rientävät omaan makuusaliinsa ja Rose omaansa. Hän nappaa taikajuomien oppikirjansa laukkuunsa, ja lisää sinne pergamenttia ja sulkakynänsä. Rose poistuu makuusalista ja jää oleskeluhuoneeseen odottamaan poikia. Hetken kuluttua pojatkin tulevat ulos makuusalista ja kolmikko lähtee kävelemään taikajuomaluokkaa kohti. Tänä vuonna ei oltu esitelty uusia opettajia, joten taikajuomia opettaa edelleen viimevuotinen Douglas Bellamy.
   Hetken sen jälkeen kun trio on saapunut taikajuomaluokan eteen, nuori professori saapuu. Hän on ehkä noin 26 ikäinen, hänen hiuksensa ovat ruskeat ja melko pitkät, mutta kauniit. Hänellä on suklaanruskeat silmät, ja Rose uskookin, että monet kuudes- ja seitsemäsluokkalaiset tytöt ovat hulluna mieheen. Tällä on yllään yksinkertainen, mutta siisti musta kaapu, joka näyttää nuorekkaalta, vaikka onkin hyvin tavallinen. Ehkä Professorin muu ulkoasu tekee kaavustakin nuorekkaan. Oppilaat istuvat luokkaan, Rose, Albus ja Scorpius vierekkäin melko eturiviin.
 
 -Tervetuloa ensimmäiselle oppitunnillenne Tylypahkassa. Minä olen professori Douglas Bellamy, ja tämä oppiaine on taikajuomat, professori Bellamy aloittaa. Hän alkaa luetella nimiä listasta, ja merkitsee ylös, ketkä ovat paikalla. Päästessään Albuksen nimen kohdalle hän nostaa katseensa ylös listasta, - Oletko Harry Potterin poika? hän kysyy Albukselta. Tämän vastatessa myöntävästi, tosin hieman ihmetellen, professori nyökkää ja hymyilee pienesti. Hän jatkaa vielä listan loppuun.
   -Tänään teemme hyvin yksinkertaista lientä, Paiseidenparannuslientä. Avatkaa kirjan sivu 13, ja ryhtykää hommiin. Kysykää neuvoa jos tarvitsette. Tuolla nurkassa olevassa kaapissa on tarvittavat aineet, professori kertoo.
   Oppitunti kuluu rattoisasti oppilaiden valmistaessa lientä. Tunnin lopuksi professori Bellamy tarkastaa liemet. Monien liemi on epäonnistunut, ja professori näyttää pettyneeltä, mutta tullessaan tarkastamaan Rosen lientä tämän ilme muuttuu.
   -Mikä on nimesi? professori kysyy tytöltä.
   -Rose. Rose Weasley, tyttö vastaa ujosti.
   -Weasley, professori toistaa mietteliäänä,  -Ketkä ovat vanhempasi?
   -Ronald ja Hermione Weasley, Rose vastaa kysymykseen hämmentyneenä.
   -Vai niin, vai niin, Bellamy mutisee itsekseen, -Liemesi on erittäin onnistunut, hän sanoo vielä, ja jatkaa sitten kierrostaan. Kierroksen päätteeksi hän kävelee takaisin luokan eteen ja sanoo: -Olen hyvin pettynyt teihin, ainoastaan Rose Weasley sai liemensä onnistumaan. Siitä syystä saatte kotitehtäväksi kirjoittaa esseen, miksi liemeni epäonnistui. 13 tuumaa riittänee. Rose saa vapautuksen kotitehtävästä, koska osasi valmistaa liemen. Professori Bellamy katsoo Rosea ja hymyilee tälle, - Tunti on päättynyt, hän vielä sanoo. Oppilaat nousevat pulpettiensa äärestä, ja lähtevät yhtenä rykelmänä ulos luokasta.
 
 -Aika mukavan oloinen tuo professori Bellamy. Mistäköhän hän tunsi isän? Albus kysyy mietteliäänä.
Rose tietää vastauksen serkkunsa kysymykseen, muttei viitsi kertoa. Kaikki tuntee Harryn historian. Paitsi tämän oma poika. Rose mutisee hiljaa, ettei hän tiedä. Rose ei ole ikinä oikein pitänyt valehtelemisesta, mutta joskus vaan on pakko. Rose tietää, ettei Albus koskaan tule lukemaan Aikamme merkittävimpiä taikojia, koska tämä muutenkaan tunnu olevan oikein innokas opiskelija. Nytkin hän mutisee esseestä, joka pitää kirjoittaa, valittaen.
   -Kolmetoista tuumaa! Ensimmäisellä oppitunnilla!
   Scorpius sensijaan tuntuu olevan hyvin mietteliäällä päällä. Kolmikko kävelee rohkelikkotorniin, ja hakee sieltä taikuuden historian kirjat. Sen jälkeen he kävelevät taikuuden historian luokan eteen. Oppiainetta opettaa haamu, professori Binns, joka on ilmeisesti kuollut nukkuessaan, ja seuraavana aamuna lähtenyt vaan jatkamaan opettamista, kuolleena. Oppitunti on todella tylsä, jopa innokkaan opiskelijan, Rosen mielestä. Professori vain selittää jotain maahissodista. Rose kirjoittaa kyllä muistiinpanoja, muttei silti ole kovin kiinnostunut oppiaineesta. Tunti kuluu madellen, mutta lopulta kuitenkin kello soi tunnin päättymisen merkiksi. Oppilaat ryntäävät ulos luokasta lounaalle. Rosellakin alkaa olla jo nälkä.
   
Lounaalla Albus, Rose ja Scorpius istuvat taas vierekkäin. Lounaan lopuksi on postiaika. Sadat pöllöt liihottavat katossa olevista aukoista saliin. Eräs lehtopöllö, joka kantaa suurehkoa pakettia tulee Rosen luo. Sen perässä tulee pieni hiiripöllö, joka pudottaa kirjeen paketin päälle. Rose lukee kirjeen ensin.

Hei Rose!
Aukaise paketti, kun olet yksin. Siellä on selitykset niihin tavaroihin joita siellä on. Lisäksi minulla on sinulle siellä tehtävä. Muista varmistaa, että olet yksin avatessasi paketin!
Rakkaudella,
Kummisetäsi


   Rose ihmettelee hieman kirjettä, mutta päättää kuitenkin totella Harrya. Luultavasti siellä on jotain tärkeää, mutta jostain syystä hyvin salaista. Hän nousee ylös pöydästä ja lähtee kävelemään rohkelikkotorniin. Oleskeluhuoneessa on porukkaa, joten Rose kävelee tyttöjen makuusaliin. Anne ja Alice eivät ole siellä, joten Rose istuu sängylleen ja avaa paketin. Hän löytää sieltä tyhjän, taitellun pergamentin palan, ja jonkinsorttisen viitan. Lisäksi siellä on Harryn lupaama ohjeistus.

Rose,
Tässä on minun isäni vanha näkymättömyysviitta, jota minäkin käytin kouluaikanani. Ajattelin ensin antaa sen  Albukselle, mutta mielestäni sinä olisit järkevämpi sen käytössä. Lisäksi tässä paketissa on isäni ja hänen koulutoveriensa valmistama Kelmien Kartta. Se on kartta Tylypahkasta, josta löydät myös kaikki salakäytävät. Saat sen näkyviin, kun osoitat sitä taikasauvallasi ja sanot ”Vannon pyhästi, ettei minulla ole hyvät mielessäni”. Piiloon saat sen kun lausut ”Ilkityö onnistui”.
   Sitten tehtävääsi. Saat käyttää Albusta apunasi. Ja vaikka Scorpiustakin, kunhan olet varma, että voit luottaa häneen. Olen kuullut, että jokainen Tylypahkan perustajista rakensi linnaan oman huoneen. Olen löytänyt niistä vasta yhden, Luihuisen huoneen, Salaisuuksien Kammion. Haluaisin sinun käyvän myös siellä, jos sieltä vaikka löytyisi vihjettä muiden huoneiden löytämiseen. Tässä tarvitset kuitenkin Albusta, koska Luihuisen huoneeseen ei pääse, jos ei osaa käärmeskieltä, ja Albus on perinyt taidon minulta. Toivon kuitenkin edelleen, ettet kertoisi Albukselle historiastani. Myöskin tarvehuoneesta voi olla hyötyä tehtävässäsi. Se löytyy seitsemännestä kerroksesta, kuvakudoksen vierestä. Sinun täytyy vain ajatella, millaiseksi huoneen haluat, mitä sinne haluat, ja kävellä sitä ajatellen pari kertaa edestakaisin. Seinään ilmestyy ovi. Voisit toivoa vaikka huonetta, josta löytyy vanhoja päiväkirjoja Tylypahkan perustamisen ajalta. Niistä voisi olla apua. Kiitos jo etukäteen.
Harry.


   Rose katsoo kirjettä kummissaan ja lukee sen vielä muutamaan kertaan läpi. Näkymättömyysviitta ja Tylypahkan kartta? Tehtävänä löytää Tylypahkan perustajien huoneet. Mielenkiintoista. Rose nappaa pergamentinpalasen sängyltään ja ottaa sauvansa. Hän kuiskaa hiljaa: -Vannon pyhästi, ettei minulla ole hyvät mielessä. Pergamentin päälle ilmestyy teksti: ”Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara ylpeinä esittää; Kelmien Kartta”. Rose avaa kartan, ja löytää sieltä täydellisen Tylypahkan pohjapiirroksen. Lisäksi se näyttää jokaisen ihmisen olinpaikan. Rose huomaa, että Anne on kävelemässä tyttöjen makuusaliin johtavia portaita kohti. –Ilkityö onnistui, Rose kuiskaa nopeasti, taittelee kartan ja laittaa sekä kartan että viitan nopeasti sänkynsä alle. Juuri silloin Anne avaa makuusalin oven.
   -Mitä sinä täällä vielä kyhjötät? Tunti alkaa ihan pian, Anne ilmoittaa. Rose katsoo kelloa ja huomaa sen olevan jo viitta vaille yksi. Hän nousee sängyltään, nappaa laukkuunsa Pimeyden voimilta suojautumisen kirjan, ja lähtee Annen perään kävelemään kohti luokkaa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2012 13:13:39 kirjoittanut LunaLovegood »
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

MiNi

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #7 : 24.05.2012 16:07:08 »
APUAA!!! En oo päässy koneelle ja sit täällä onkin näin monta lukua... (luin kaikki muut kuin uusimman kännykällä Ja en tykkää kännykkä kommaamisesta, sillä se sitten julkasee sen kaks kertaa tai pimahtaa täysin  :-\ ) Ja korjaan sitten tätä kun olen lukenut uusimman luvun ;).

Lainaus
Sitten tehtävääsi. Saat käyttää Albusta apunasi. Ja vaikka Scorpiustakin, kunhan olet varma, että voit luottaa häneen. Olen kuullut, että jokainen Tylypahkan perustajista rakensi linnaan oman huoneen. Olen löytänyt niistä vasta yhden, Luihuisen huoneen, Salaisuuksien Kammion.
Oi! Ihana idea :). Mutta olisin luullut Kelmien löytäneen jonkun niistä... Ja sitten eikö se ole: "Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessä"?

Lainaus
Teddy Lupin(s.1998)
Aww... Hyvä vuosiluku :D. ♥♥♥

Lainaus
HARRY JAMES POTTER!
Miten kehtasitkin olla kertomatta rakkaalle kummitytöllesi, että olet kuuluisa? Kyllä, sain selville. Aloitin rauhallisesti lukemaan Aikamme Merkittävimpien Taikojien sisällysluetteloa, kun löysin sieltä sinun nimesi. Sinä käytännössä pelastit koko velhomaailman, etkä ole kertonut minulle! En ole vielä kysynyt Albukselta tietääkö hän, jota epäilen, sinut tuntien. Tästä lähin kerrot minulle kaiken. Onko selvä?
   Sitten pienempiin asioihin, jotka ovat sinulle varmaan tärkeämpiä (!). Minut lajiteltiin Rohkelikkoon, kuten Albuskin, vaikka oletankin sinun jo saaneen häneltä kirjeen. Muita Rohkelikkoja ovat Anne Finnigan, Alice Norman, Scorpius Malfoy (osaan kuvitella ilmeesi lukiessasi tämän) ja Marc Thomas.
   Tulikin mieleeni, että voisin käydä juttelemassa tuvanjohtajallemme, vararehtorillemme ja Yrttitiedon opettajallemme professori Longbottomille sinun historiastasi, koska hänkin näyttää siihen kuuluvan. Mutta nyt minä yritän saada unta, joka tuskin onnistuu lukukokemukseni jälkeen. En ymmärrä miten olet voinut jättää tällaisen asian kertomatta!

Hyvää yötä,
Rakkaudella,
Kummityttösi Rose.
Tykkäsin hirveesti Rosen kiirjeestä Harrylle. (muistuttaa mun sekoiluja kännykälle.

GIORTTTI imien.th n.fiil:n:h .neil.yveli:h ok.meidilo genei.wiIK OLIOIN. Äidi:h:K. King.aung. Ohjail:l.fi 

TÄÄ KÄNNYKKÄ PIMAHTI JA SIT MÄÄ VÄHÄN SUUTUIN JA PURIN SITÄ JA SE HEITTI MUT ULOS FACEST. NYT MÄÄ HEITÄN SUT SEINÄÄN JOS ET ALA TOIMII!!!!


Rakkaudella kännykälleni ♥
Siis toi oli mun viesti yhelle mun kaverille ;D )

MiNi (joka nyt pahoittelee, jos saitte traumoja minusta ;D )
« Viimeksi muokattu: 24.05.2012 17:00:16 kirjoittanut MiNi »

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #8 : 25.05.2012 13:28:07 »
MiNi:Nojoo, nää kieltämättä tulee tänne aika nopeeseen tahtiin, kun haluan saada nää samaan tahtiin vuotiksen kanssa :D Mä jotenkin ajattelin, että kelmit ei niitä löytänyt, tai jos löysi, niin ainakaan tieto ei saavuttanut Harrya, jos ne vaikka ei kerennyt lisäämään karttaan.. Ja kyllä se vissiin on että "Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni", mutta ei kai se nyt niin tarkkaa ole... Hyvä että tykkäsit Rosen kirjeestä, vaikka itse en siihen niin kauhean tyytyväinen olekaan.. Ja arvaa nauroinko tolle sun viestilles... Onneks olin siinä kohti yksin kotona :D

A/N:Tässä luvussa päästään lähemmäs seikkailua :))

5.   Pyyntöjä

Nuori, korkeintaan kahdenkymmenenviiden oleva nainen saapuu pimeyden voimilta suojautumisen luokkaan. Hänellä on yllään polvien yläpuolelle ulottuva sininen hame, valkoinen kauluspaita ja hameeseen sointuva pitkä viitta. Jalassaan hänellä on valkoiset, kymmenen sentin koroilla varustetut avokkaat. Hänen sileät, ruskeat, nilkkoihin ulottuvat hiuksensa ovat kevyellä poninhännällä. Hänellä on kaunis, oliivinruskea iho ja kirkkaan vihreät silmät. Rose tietää hänen olevan kotoisin Afrikasta, ja käyneen siellä koulua. Hänen nimensä on Lachina Robinson. Professori Robinson istahtaa tuolin sijasta pulpetille ja ristii jalkansa. Oppilaat menevät istumaan pulpettiensa ääreen.
   -Moi! Minä olen Lachina Robinson, ja opetan teille Pimeyden Voimilta suojautumista. Näin opintojen aluksi huomautan, että älkää koskaan kutsuko minua professoriksi. Minulle tulee siitä niin vanha olo, kutsukaa minua vaikka Lachinaksi tai neiti Robinsoniksi, nainen sanoo ja naurahtaa, -Tänä vuonna meidän on tarkoitus käydä läpi yksinkertaisimmat itsepuolustustaiat ja joitakin pimeyden otuksia. Suurin osa oppitunneistamme on käytännön harjoitusta, koska muistan yhä, kuinka tylsää teoria on, koska lähdin koulustani vasta 5 vuotta sitten, Lachina kertoo. Sen jälkeen hän alkaa huudella nimiä nimilistasta. Loppuun päästyään hän nousee  ylös pulpetilta. - Ottakaa taikasauvanne ja nouskaa ylös! hän huudahtaa. Oppilaiden noustua pulpeteilta Lachina heilauttaa taikasauvaansa, ja pulpetit painautuvat tiivisti seinää vasten niin, että luokassa on paljon liikkumatilaa.

 -Noniin. Tämä loitsu on kutitusloitsu, jolla saa vastustajan nauramaan. Sanokaa perässä, ensin ilman taikasauvoja. Halkinaurus!
   -Halkinaurus! sanovat oppilaat innokkaana.
   -Jaetaampa teidät pareihin.  Anne Finnigan  ja Albus Potter ovat pari, kuten myös Rose Weasley ja Scorpius Malfoy. Alice Norman ja Marc Thomas, Michelle Bullstronde ja Sean Zabini, Cecelia Perks ja Elize Nott, neiti Roberts luettelee. Hän tuntuu tietävän, ettei luihuisia ja rohkelikkoja kannata laittaa pareiksi keskenään, -Nyt yritätte saada toisenne nauramaan loitsun avulla. Poikatyttöparien tytöt aloittaa, tyttöparista aloittaa Cecelia.
   Luokka täyttyy äänestä, kun jokainen tyttö, paitsi Elize sanovat yhtäaikaa ”Halkinaurus”. Kukaan muu ei kuitenkaan onnistu kuin Rose. Rosella itselläänkin kestää hieman tajuta, että on onnistunut, kunnes huomaa Scorpiuksen makaavan lattialla ja nauravan katketakseen. Lachina saapuu parin luo.
   -Hienoa. Äitisi on Hermione Granger, eikö vain? hän kysyy, ja saa vastaukseksi nyökkäyksen, -Kuulin hänen olleen paras oppilas tässä koulussa aikanaan. En siis ihmettele menestystäsi, Lachina selittää ja lähtee kävelemään poispäin, mutta kääntyy kuitenkin pian takaisin, -Ai niin. Lopeti, hän sanoo ja heilauttaa rennosti taikasauvaansa ja samalla hetkellä Scorpius lopettaa nauramisen. Pian koko luokka raikuu naurusta, kun muutkin saavat loitsunsa onnistumaan. Pian, liian pian, kello kuitenkin soi tunnin päättymisen merkiksi.
   
-Kirjoittakaa minulle, miltä tuntui, kun olitte loitsun vaikutuksen alaisina. Moikka! Lachina vielä huutaa luokan perään. Oppilaat kävelevät ulos luokasta tyytyväisesti pulisten. Rose miettii yhä kummisetänsä lähettämää pakettia, ja rientääkin joukon edellä rohkelikkotorniin. Hän nappaa sänkynsä alta paketin ja kävelee sitten rauhallisemmin poikien makuusaliin. Siellä sängyillään istuvat Albus ja Scorpius. Pojat huomaavat tulijan, ja katsovat tätä hieman ihmetellen.
   -Huomasitte varmaan, kun lähdin lounaalta niin kiireellä, saatuani paketin, tyttö selittää, -Se oli isältäsi, Rose jatkaa ja katsoo Albusta, jonka ilme muuttuu hämmästyneeksi, -Nyt toivon teiltä molemmilta täydellistä luotettavuutta. Ette saa kertoa tästä kenellekkään, Rose toivoo ja aukaisee pakettinsa uudelleen, vetää sieltä Albuksen sängylle viitan ja kartan, -Nämä kuuluivat aikoinaan Harrylle, mutta nyt hän antoi ne minulle, luottaa minuun kuulemma enemmän kuin sinuun Albus, Rose kertoo ja naurahtaa, -Kuitenkin tässä on näkymättömyysviitta, jota käytämme minun tehtävässäni, jossa autatte minua. Lisäksi täällä on Kelmien Kartta, Tylypahkan kartta, jossa näkyy kaikki salakäytävät, huoneet ja ihmiset ketä täällä liikkuu. Albus, sinua tarvitsen tehtävässäni, koska olet perinyt Harryn käärmeskielen taidon, mutta Scorpius, en pakota sinua auttamaan, saat päättää aivan itse.
   Pojat katsovat suu auki tyttöä, joka nappaa tavaransa Albuksen sängyltä ja livahtaa poikien makuusalista ennen kuin tulee lisäkysymyksiä. Albus pörröttää hiuksiaan ja pohtii serkkunsa käytöstä. Rose ei ollut kertonut mitään tehtävästä, paitsi että siinä tarvitaan käärmeskieltä.

***

   -Tylypahkan perustajien huoneet? Miten me ne muka löydämme? Scorpius kuiskaa ärtyneesti Roselle, joka oli juuri kertonut Harryn antaman tehtävän laadun.
-Ei meidän niitä kaikkia tarvitsekaan löytää, Luihuisen huoneen, Salaisuuksien kammion Harry löysi jo toisena kouluvuotenaan, Rose rauhoittelee vaaleahiuksista poikaa, - Sitä paitsi, meillä on seitsemän vuotta aikaa, kyllä me ne löydämme.
-En aina oikein ymmärrä isää.. Miksi ihmeessä hän haluaa meidän löytävän ne huoneet? Albus pohtii ääneen, -Sitä paitsi, et kertonut missä tämä Salaisuuksien kammio sijaitsee, hän tokaisee Roselle
-Sitä täytyy kysyä Harrylta, Rose mutisee ja kaivaa samalla laukustaan palan pergamenttia ja sulkakynänsä. Hän alkaa jälleen kirjoittamaan kirjettä kummisedälleen.

Hei Harry,
En tiedä oliko se tahallista, mutta et kertonut missä Salaisuuksien kammio sijaitsee. Sain nimittäin sekä Albuksen että Scorpiuksen mukaan tehtävääni. Haluaisimme aloittaa tehtävän mahdollisimman pian, joten vastaathan nopeasti!
Chili


   -Tuletteko kanssani pöllölään? Rose kysyy pojilta, jotka istuivat hänen vieressään.
-Ei, en usko että meidän tarvitsee tulla, Albus vastaa.

***

Chili,
Salaisuuksien kammion sisäänkäynti on toisen kerroksen tyttöjen vessassa. Vessa on ollut jo kauan epäkunnossa, kun seitsemisenkymmentä vuotta sitten kuollut aave, Murjottava Myrtti,  asuttaa sitä. Vessassa on lavuaarit, joista yksi ei toimi. Kun katsoo tarkkaan, siinä on pieni käärmeen kuva. Tässä kohtaa tarvitset Albusta. Hänen tulee sanoa ”Aukene” käärmeskielellä, jolloin kammion sisäänkäynti ilmestyy. Muistakaa olla varovaisia, vaikka basiliski onkin jo kuollut, voitte silti kompastua ja loukkaantua.
Harry


   Heti kirjeen saatuaan Rose ryntää poikien luo Rohkelikon oleskeluhuoneeseen. 
-Nyt meillä on tieto kammion sisäänkäynnistä. Ja  myöskin mihin tarvitsemme käärmeskieltä, Rose kuiskaa hiljaa pojille ja rientää takaisin makuusaliinsa. Hän ottaa sänkynsä alta näkymättömyysviitan ja Kelmien kartan. Sitten hän kipittää takaisin oleskeluhuoneeseen,
 -Tuletteko nyt sinne kammioon? tyttö kysyy pojilta. Pojat katsovat hetken Rosea hämmästyneenä, kunnes kääntävät katseensa toisiinsa, ja sitten jälleen Roseen. Kuin sopimuksesta he nyökkäävät yhtäaikaisesti ja nousevat ylös nojatuoleilta. Kolmikko lähtee yhdessä, Rose joukon johtajana, kävelemään kohti Salaisuuksien kammiota.
   
Päästessään toisen kerroksen vessan ovelle, Rosen jo avatessa sitä Albus huudahtaa nopeasti:
-Ei me tuonne voida mennä, sehän on tyttöjen vessa!
-Älä ole hupsu Albus, tottakai te voitte tulla, tämä on ollut ikuisuudet epäkunnossa, kukaan ei käytä tätä, Rose selittää ja avaa oven. Hän kävelee määrätietoisesti kohti lavuaareja, epävarmat pojat perässään.
-Kuka siellä? kimisevä tytön ääni kysyy eräästä wc-kopista. Kaikki kolme hätkähtävät.
-Sinähän sanoit että tämä on epäkunnossa, Scorpius kuiskaa vihaisesti Roselle, -Mitä me nyt tehdään?
   Sillä hetkellä pää nousee sen wc-kopin, josta ääni oli kuulunut, yläreunan yläpuolelle, ja Rose tajuaa.
-Se aave, hän mutisee itsekseen, -Hei Myrtti, olemme vain ohikulkumatkalla, hän jatkaa ja alkaa tutkia lavuaareja. 
-Hmm.. Myrtti hymisee itsekseen leijuessaan Albuksen luokse, -Sinä näytät tutulta, et sattuisi olemaan sukua Harry Potterille?
-Kyllä, hän on isäni, Albus vastaa edelleen järkyttyneenä tiedosta, etteivät he ole yksin.
-Harry Potterin poika on aina tervetullut vessaani, Myrtti kihertää.
-Noniin Albus, tule tänne, Rose kutsuu lavuaarien luota, -Kuten näet, tässä hanassa on käärmeen kuva. Sinun täytyy sanoa käärmeskielellä aukene. Valmis?
-Okei, lavuaarin luokse saapunut Albus sanoo, ja sihahtaa sitten jotakin. Käärmekuvioinen lavuaari siirtyy eteenpäin, ja vajoaa alas. Lavuaarien keskellä on valtava kuilu.
-Kokeile sanoa jotain, vaikka portaat, en mielelläni putoaisi tuosta alas, Scorpius sanoo hädissään. Albus sihahtaa taas. Kuilun reunoihin muodostuu kierreportaat.
-Noniin, nyt mennään, Rose sanoo määrätietoisesti ja lähtee kävelemään alas portaita. Pojat lähtevät hetken pohdittuaan tytön perään.

A/N2: Tiedän, tää etenee aika nopeesti, mutta toivottavasti tykkäätte.. Seuraavassa luvussa päästään kammion sisälle ;)
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #9 : 25.05.2012 14:21:18 »
Törkeetä jättää tälläiseen kohtaan :P No mutta joka tapauksessa. Repeilin tuolle Myrtti kohtaukselle.

Ruusunen

MiNi

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #10 : 25.05.2012 15:36:31 »
Oi! Sää koukutit mut! Se on sinulle hyvä asia, mutta minulle ei, jos en saa pian jatkoa! Mutta siis Myrtin repliikki oli kyllä mainio! :D. Mutta eikö se loitsu ole lopetiloitsumes? Pilkunviilaus... Mutta jatkoo pian. Ja sorry laadusta ja pituudesta ja sekopäisyydestä, mutta olen kännykällä.

MiNi

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #11 : 26.05.2012 09:56:02 »
Rentun Ruusunen: Anteeksi että jätin tollaseen kohtaan, mutta halusin kammiovierailusta oman lukunsa. Hetken kyllä mietein, oisko pitänyt laittaa samaan lukuun, niin olisi tullut piiiiitkä luku.. Mutta päädyin kuitenkin tähän ratkaisuun.. Noo.. Olihan se Myrtti sinne pakko laittaa :D

MiNi:Hienoa, että sain jonkun koukkuun :) Ja jatkosta, saat sitä nyt. Mites nyt näin paljon saan Myrtistä kehuja :O Ja siin on vissiin kaks versiota, ni ajattelin jättää sen tuohon lyhyempään muotoon, en tiiä onko sillä silleen jotain väliä. :D

A/N:Nyt sinne Salaisuuksien kammioon. Tästä luvusta olen jostain syystä itse hyvin tyytyväinen, koska sain käyttää niin paljon mielikuvitusta, ja taustalla soi Harry Potter Soundtrackit :D Elikä LunaLovegood Ylpeänä esittää:

6.   Salaisuuksien kammio

Kolmikko saapuu hämärään likaiseen tilaan. Lattia on epätasainen, ihankuin siinä olisi kiviä. Rose vilkaisee jalkoihinsa ja säpsähtää. Ei, eivät ne ole kiviä, ne ovat luita. Rose yrittää olla välittämättä siitä, että kävelee miljoonien luiden päällä, vaan jatkaa matkaansa eteenpäin. Hetken päästä hän saapuu pyöreälle ovelle, jossa on kivisiä käärmeitä. Rose ei viitsi edes yrittää itse avata ovea, käärmeistä on helppo päätellä, että oven avaamiseen tarvittaisiin käärmeskieltä.
-Albus, hop hop! hän huudahtaa serkulleen, joka on jäänyt tytöstä jälkeen, -Tarvitsen taas käärmeskieltä.
   
Albus kävelee epävarmasti, selkeästi tietoisena jalkojensa alla olevista luista, kohti serkkuaan. Hän katsoo ovea, ja suhahtaa nopeasti. Luikerteleva käärme tulee pienestä kolosta, ja kivikäärmeet väistävät sen tieltä yksitellen, kunnes käärme on palannut jälleen koloonsa. Ovi aukeaa. Rose astuu ovesta jälleen määrätietoisena ja varmana, pojat pelokkaina perässään. He ovat jonkinnäköisessä tunnelissa, jossa leviää mädäntynyt haju. Rose nyrpistää hieman nenäänsä, mutta jatkaa matkaansa. He saapuvat kahden tunnelin risteyskohtaan, johon Rose pysähtyy. Hän katsoo kysyvästi poikia takanaan.
-Vasemmalle, Albus sanoo, kun taas Scorpius sanoo samanaikaisesti: -Oikealle. Asia on siis Rosen päätettävissä. Rose miettii hetken, ja lähtee sitten kävelemään tunnelia oikealle. Pian he saapuvat puisen oven luo. Rose painaa varovasti kahvasta ja ovi aukeaa. Oven takana on huone, jollaista Rose ei todellakaan odottanut löytävänsä Salaisuuksien kammiosta. Se on jonkunnäköinen työhuone. Suoraan oven edessä on vanha, umpitammea oleva työpöytä, jolla on hapertuneen näköinen sulkakynä ja mustepullo. Seinällä Rosen vasemmalla puolella on suuri taulu, joka esittää ruskeahiuksista, ehkä noin kahdenkymmenenviiden ikäistä miestä. Olkapäällään miehellä on suuri käärme. Rose katsoo taulua kummissaan, ja vilkaisee kehyksen alareunaan. Siinä lukee: ’Salazar Luihuinen 987 AD’.
   
-Taidamme olla Luihuisen työhuoneessa, Rose kuiskaa pojille takanaan.
-Olet aivan oikeassa tyttö pieni, mutta minäpäs kysyn, että mitä te täällä teette? Kaavuistanne päätellen olette kaikki rohkelikkoja, taulun Luihuinen kysyy nuorilta.
-Tulimme etsimään tietoa muiden Tylypahkan perustajien huoneista. Setäni Harry halusi meidän yrittävän löytää ne, herra, Rose kertoo nolostuneena vanhalle muotokuvalle.
-Voitte ottaa tuosta kirjahyllystä niin monta päiväkirjaani kuin haluatte lapsikullat, muotokuva lupaa. Kolmikko katsoo hämmentyneenä toisiaan ja Salazar huomaa sen, -Jonkun teistä on oltava perilliseni, kun kerran olette päässeet tänne, hän jatkaa ja suhahtaa sitten, käärmeskieltä varmaan, Rose arvelee. Ja ajatustensa varmistukseksi Albus suhahtaa takaisin. Vanha Tylypahkan perustaja ja Albus keskustelevat keskenään kiivaasti käärmeskielellä, kun taas Scorpius ja Rose istahtavat kiusaantuneina tilanteesta seinän vieressä oleville tuoleille.
   
-Voitte nyt etsiä niitä päiväkirjojani. Niistä löydätte varmasti apua, Salazar jossain vaiheessa ilmoittaa Roselle ja Scorpiukselle, minkä jälkeen hän jatkaa keskusteluaan Albuksen kanssa.
   Rose ja Scorpius siirtyvät kirjahyllylle, josta he nappaavat syliinsä useampia pieniä kirjoja. Hetken kuluttua Albus ja Salazar lopettavat keskustelunsa ja kolmikko poistuu työhuoneesta hyvästellen yhden neljästä Tylypahkan perustajista.
  -Mistä te oikein keskustelitte? Scorpius kysyy Albukselta.
-Vaikka mistä, suvustani lähinnä. Hän kysyi minulta, ketkä ovat vanhempani, isovanhempani ja niin edelleen. En kuulemma olekaan hänen perillisensä, Albus kertoo, -Miksiköhän silti osaan käärmeskieltä? Isäkin osaa, täytyy varmaan kysyä häneltä...
   
Rose nielaisee hiljaa. Hänelle tuli yhtäkkiä sellainen tunne, että tämä liittyy jotenkin Voldemortiin. Rose pysähtyy ja kääntyy ympäri.
-Odottakaa hetki, hän sanoo hämmästyneille pojille, tulen pian takaisin, hän lisää ja lähtee juosten takaisin työhuoneelle, -Anteeksi että häiritsen herra Luihuinen, mutta voisikohan Tom Lomen Valedro olla sinulle jotain sukua? Rose kysyy. Hän oli lukenut, saatuaan tietää Harrysta, kaiken Voldemortista, ja oli silloin saanut myös tietää tämän oikean nimen.
-Valedro? Ei, ei sano mitään, muotokuva vastaa tytölle hämmästyneenä.
-Ainiin, Voldemortin isä oli jästi.. Rose mutisee ääneen, ja alkoi kaivaa muistinsa perukoilta entisen Pimeyden Lordin äidin sukunimeä, -Kolkko! hän huudahtaa muistettuaan nimen, -Entä Kolkko?
-Kolkko? Salazar vastaa hymyillen, -Tyttäreni Catherine nai Kolkon. Onko Kolkko kenties tämän Valedron äidin sukunimi?
-Kyllä, Rose vastaa hymyillen, -Onko mahdollista epäonnistuneen tappokirouksen mukana siirtää omia ominaisuuksiaan, kuten käärmeskielen taidon uhrilleen? hän kysyy vielä.
-Eiköhän se ole mahdollista, muotokuva vastaa myhäillen, -Taidatkin olla melko viisas nuori neiti.
-Okei, selitän nyt tämän jutun, Rose sanoo, -Olipa kerran mies nimeltä Tom Lomen Valedro. Hän oli suurin pimeyden velho päällä maan. Hän kutsui itseään Lordi Voldemortiksi. Hän tappoi Albuksen isän vanhemmat, Lilyn ja Jamesin. Sen jälkeen hän yritti tappaa vuoden vanhaa Harrya, mutta epäonnistui. Taika kimposi Voldemortiin itseensä. Hän ei kuollut. 11 vuoden kuluttua selvisi, että Harry osaa käärmeskieltä. Hän itseasiassa kävi silloin täällä kammiossa, muttei ilmeisesti täällä työhuoneessasi. Voldemort nousi uudelleen valtaan, ja yritti jälleen tappaa Harrya. Seitsemäntenä vuotenaan Harry kuitenkin onnistui tuhoamaan hänet. Minusta tuntuu että setäni tappoi viimeisen perillisesi, Rose kertoo.
-Hmm. Kuulostaa hyvin mahdolliselta, että tämä Harry vastaanotti käärmeskielen taitonsa lisäksi muitakin voimia perilliseltäni. Tylypahkan perustajien perillisiä on nimittäin hyvin vaikea tappaa. Setäsi niinkö? Hän taitaa olla melko kuuluisa?
-Kyllä, isäni ja Albuksen äiti ovat sisarukset.. Mutta nyt minun täytyy mennä. Pojat odottavat, Rose sanoo ja lähtee ovesta ulos. Oven ulkopuolella hän on törmätä Albukseen, joka selvästi on kuunnellut koko keskustelun oven läpi.
 
  Rose nielaisee kovaan ääneen ja katsoo Albusta. Albus näyttää hyvin vihaiselta.
-Sinä tiesit tämän kaiken? Sinä tiesit, että isäni on kuuluisa, etkä kertonut minulle? Albus huutaa pää punaisena serkulleen, joka katsoo järkyttyneenä Albusta.
-Kyllä, olen tiennyt viikon ajan. Mutta kun lähetin kirjeen aiheesta isällesi, hän sanoi, että haluaa kertoa sinulle itse. Muuten olisin jo kertonut sinulle, Rose selittää.
-Sinun olisi silti kuulunut kertoa. Hän on isäni herranjestas sentään!
-Albus, rauhoitu! Harry lupasi kertoa meille ihan kaiken jouluna, Rose rauhoittelee mustahiuksista serkkuaan.
-Albus hei, eihän tämä nyt niin suuri asia ole, Scorpiuskin liittyy keskusteluun.
-Tiesitkö sinäkin? Albus ja Rose huudahtavat yhtäaikaa.
-Tiesin. Isäni kertoi tästä minulle. Harry pelasti hänen henkensä useammin kuin kerran, Scorpius selittää hämmästyneille serkuksille.
 
 Tämän kuultuaan Albus lähtee kiukkuisena poispäin työhuoneelta.
-Albus älä mene! Rose huutaa hänen peräänsä, -Tarvitsen apuasi Albus! Tämä viimeinen lausahdus saa Albuksen pysähtymään. Hän rientää halaamaan ystäviään.
-Anteeksi, että suutuin teille. Mennäänkö katsomaan sitä vasenta tunnelin haaraa? Albus sanoo heille.
-Mennään vain, toiset sanovat yhtäaikaa. Niin he lähtevät takaisin päin, kunnes saapuvat tunnelin haarautuvaan kohtaan, ja lähtevät kulkemaan vasenta haaraa.
 
 Hetken käveltyään kolmikko saapuu valtavaan kammioon. Kammion perällä on valtava, huonossa kunnossa oleva patsas, joka esittää selvästi Salazaria. Patsaan edessä on jotain, mikä näyttää epäilyttävästi valtavan käärmeen luurangolta. Rose henkäisee syvään.
-Basiliski. Harry tappoi sen, hän kertoo pojille, -Se on paljon suurempi kuin luulin.
-Onkohan tuo se sama käärme, joka on Salazarin olkapäällä siinä muotokuvassa? Scorpius kysyy toisilta.
-On. Sekin oli basiliski, huomasin sen samantien, Rose vastaa.
-Luulen että täällä ei ole oikein muuta tutkittavaa, ja nuo kirjat ovat varmasti painavia, joten eiköhän ole aika poistua tästä kammiosta? Albus kysyy Roselta, -Anna minä otan nuo, hän lisää vielä ja nappaa kirjat tytön sylistä ennen kuin tämä ehtii esittää vastaväitteitä.
   
Kolmikko lähtee yhdessä, tyytyväisenä löytöönsä kohti rohkelikkotornia jutellen samalla retkestään. Jossain vaiheessa Albus vilkasee kelloansa ja huomaa sen olevan jo kymmenen.
-Meidän on paras  kiirehtiä, hän huomauttaa, -Ettemme saa jälki-istuntoa.
-Älä huoli Albus, meillä on kartta, ja varmuuden vuoksi minulla on myös viitta mukana, Rose rauhoittelee ja huomaakin Albuksen huokaisevan. Hetken kuluttua trio saapuu rohkelikkotorniin, ja he hyvästelevät toisensa Rosen suunnatessa kohti tyttöjen makuusalia ottaen Albuksen sylistä kirjat todeten samalla, ettei Albus niitä kuitenkaan lue. Hän saapuu makuusaliinsa ja huomaa toisten jo nukkuvan. Hän istahtaa sängylleen, laittaa kirjat sängyn alle, nappaa hieman pergamenttia ja alkaa kirjoittamaan kirjettä Harrylle.

Iltaa Poika joka Elää,
Kävimme poikien kanssa tänään Salaisuuksien kammiossa. Taisit silloin kääntyä tunnelien haarasta vasemmalle? Me käännyimme nimittäin oikealle, ja löysimme sieltä Salazar Luihuisen työhuoneen. Seinällä oli hänen muotokuvansa ja keskustelimme hänen kanssaan. Hän antoi meille luvan ottaa kirjahyllystä hänen päiväkirjojaan mukaamme (Ei, en ole vielä lukenut, saavuimme juuri äsken retkeltämme).
  Se Basiliski, jonka tapoit taisi olla valtava. Ainakin sen luurangosta päätellen. Itse asiassa se sama basiliski oli Salazarin muotokuvassa hänen olkapäällään. Koomista eikö? Miten käärme voi elää niin kauan?
   Ai niin. Albus sai tietää sinusta. Hän salakuunteli, kun kävin kysymässä sinun ja Voldemortin välisestä yhteydestä, käärmeskielentaidosta sun muusta. Hän suuttui minulle ensin, mutta leppyi sitten. En kuitenkaan kertonut hänelle mitään muuta sinusta. Saat hoitaa sen itse.
Rakkain terveisin,
kummityttösi,
Tyttö joka puhui juuri Salazar Luihuisen kanssa.


Rose lukee vielä kerran kirjeen läpi, ennen kuin antaa sen pöllölleen vietäväksi. Tässä illassa on niin paljon kaikkea ajateltavaa. Rose ei kuitenkaan kerkeä ajatella paljoa, kun väsymys iskee ja hän nukahtaa kaapu yhä päällään sängylleen.
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #12 : 26.05.2012 18:36:32 »
 Hieihei!

Uusi lukija ilmoittautuu!!! Jei.

Ekaks haluun sanoo, et kirjotat ihan sairaan hyvin, oon ihan koukussa:)

Tyksin hirmusti noist kaikist lisäyksist, perustajien salahuoneist ja yms. (siisku alukshan niit oli vaan Salaisuuksien kammio.)

Voisin oikeesti kuvitella, et Rowling olis kirjottanu tällast jatkoo Pottereille=)

Juu eli näin siis joo.
Mut eiks se oo kärmeskieli eikä käärmeskieli? Voin toki olla väärässäki, mut mul on tollanen mielikuva. Ainaki se on kärmessuu.
Juu, SK:n sivulla 213 Ron sanoo: "Kuulin vain, että puhuit kärmeskieltä."
Anteeks, mut oon vähän tällanen pilkunviilaaja.


Ja kiitos hirveästi tästä ihanasta ficistä, odotan innolla jatkoa!

hiphei!!!
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012 18:28:04 kirjoittanut hiphei!!! »
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

MiNi

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #13 : 26.05.2012 18:49:38 »
Hei hei Jatkoo!! ♥ ♥ ♥

Hei siis joo järkevä karkas kun oon ihan Euroviisu fiiliksessä

Euroviisut ♥

Hei joo korjaan tätä järkevämmäks ehkä myöhemmin ;D.

Ja sit tähä fikkiin (heippuliheipähei!) niin se Myrttikohtaus oli hyvä, koska monessa ficissä ei muisteta että Myrtti oli lääpällään Harryn. (Myrtti ♥ Harry    Siitä sais hyvän fikin ;) )

Ja uuteen lukuun (suih! ) (ei huomaa, että oon vähän sekasin... Haittaakse? :D ) Salaisuuksien kammio reissu oli kiva, mutta musta ei saa enään mitään irti vaan häippään siks nyt huitsin nevadaan missä asun.

Eli ollos hyvä teidän korkeutenne Tuppukylän kuningatar (kumartaa syvään)

MiNi eli tuleva Tuppukylän kuningatar, siis sitten kun entinen luopuu kruunustaan :D

LunaLovegood

  • Hippie
  • ***
  • Viestejä: 186
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #14 : 26.05.2012 22:35:59 »
hiphei!!!:Jee uusi lukija! :) Ja olen taas koukuttanut jonkun! :) Mä ajattelin, että tää ficci tarvittee jotain seikkailua, joten päätin sitten vetää päästäni hieman tuollaista muiden perustajien huone -jutskaa.. Haha kiitos vaan, en ite ehkä ihan heti rinnastais itteäni Rowlingiin :O Mutmut joo kärmeskieli taitaa olla, mulle siihen on vaan jostain tarttunut ylimääräinen ä... Joo mutta siis kiitos kovasti kommentistasi! :)

MiNi:Kyllä kyllä, jatkoa!. Mä en nyt kyl oikeen oo euroviisufiiliksis, ku en ikin innostu kattoo jos Suomi ei oo finaalissa.. (vammasta tämmönen) :D Mutta ficciin. Tuo voi kieltämättä olla totta tuo Myrtti-juttu, en oo totta kyllä monissa sitä huomannut :O en oo vaan tullu ajatelleeks, mun oli vaan ihan pakko laittaa se tähän :D Hyvinpäs kommentoit lukua :D Ja luuletkos tosiaan että mä aion luopua mun kruunusta? En ikinä! :D Ehkä jos kuolen sua ennen, ni sitten. Ainiin, mä oon kuolematon. HHHHAHHAHHAHAH! Oon ikuisesti vallassa. :D

A/N: Mutta nyt pidemmittä puheitta seuraava (mielestäni) pitkä luku, olkaa hyvä:


7.   Joulu

Syksy sujuu nopeaa tahtia oppitunneilla käyden ja iltaisin Salazar Luihuisen päiväkirjoja lukien. Rose ei ole vielä löytänyt mitään, mikä paljastaisi perustajien huoneiden sijainnit. Roselle kuitenkin selvisi, että jokaisella perustajalla oli ollut tuvan eläimen mukainen lemmikki. Luihuisella käärme, Rohkelikolla leijona, Puuskupuhilla mäyrä ja Korpinkynnellä kotka. Tiedosta ei olisi paljon hyötyä, mutta sitäkin mielenkiintoisempaa se on.
 
  Joulu saapuu Tylypahkaan ja monet oppilaista ovat lähdössä kotiin. Kuten myös Albus, Rose ja Scorpius. Albus ja Rose lähtevät Harryn luo Godricin notkoon ja Scorpius menee Malfoyn kartanoon vanhempiensa luo. Scorpius on hieman huolissaan siitä, että lähtee kotiin, koska edelleenkään hänen vanhempansa eivät ole vastanneet hänen kirjeeseensä, jossa hän kertoi päässeensä Rohkelikkoon. Kolmikko rientää Tylypahkan pikajunaan, joka vie heidät takaisin King’s Crossin asemalle, jossa heidän vanhempansa odottaisivat.
 
 Junamatka sujuu rauhallisesti kolmikon jutellessa keskenään. Junan saapuessa King’s Crossille Albus, Rose ja Scorpius ottavat matka-arkkunsa hyllyltä ja poistuvat junasta. He etsivät hetken aikaa tuttuja naamoja väkijoukosta, kunnes Rose löytää Harryn. Hän halaa nopeasti Scorpiusta, ennen kuin lähtee kävelemään kummisetänsä luokse raahaten perässään matka-arkkua. Albus ja Scorpius läpsäyttävät vielä ylävitoset ennen kuin Albuskin lähtee kävelemään isäänsä kohti.
 
 -Moi Harry, Rose sanoo kummisedälleen ja halaa tätä, -Kiva nähdä pitkästä aikaa.
-Moi Rose, Harry vastaa takaisin, -Moi Albus, hän lisää vielä pojalleen.
-Isä, Albus sanoo väliinpitämättömästi. Harry näyttää huomaavan väliinpitämättömyyden poikansa äänessä ja sanookin:
-Albus, olisin todella halunnut itse kertoa sinulle. Ajattelin, että olet vielä niin nuori, ettei sinun olisi vielä tarvinnut tietää. Joka tapauksessa olisin kertonut kaiken tänä jouluna.
-Ei sillä ole enää mitään väliä. Minä tiedän, niin tiedän, Albus sanoo, -Mennäänkö nyt?
-Mennään, Harry vastaa ja lähtee kävelemään kohti takkoja, -Matkustamme hormipulverilla, koska autoni Ginnyllä ja hän käy hakemassa Ronin, Hermionen ja Hugon, hän vielä ilmoittaa.
 
 Harry löytää vapaan takan ja ohjaa Albuksen menemään ensimmäisenä. Albus ottaa hieman hormipulveria käteensä, sanoo selkeästi
”Potterin Kartano” ja heittää pulverit liekkeihin. Siinä silmänräpäyksessä, kun pulveri osuu smaragdinvihreisiin liekkeihin, Albus katoaa. Rose menee seuraavaksi. Hän kulkee hormiverkostossa nopeaa vauhtia, kunnes vauhti hidastuu ja hän saapuu tutun takan luo. Hän astuu ulos takasta ja huomaa huoneessa olevan muitakin kuin Albus. Nojatuolilla takan edessä istuu tuttu, tällähetkellä sinihiuksinen poika.
   -Teddy, sinäkin täällä? Rose kysyy turhaan, nähden vastauksen edessään.
-Siltä se kovasti näyttää, Teddy vastaa nauraen ja nousee ylös tuolista halatakseen tulijaa, -Minulla ei oikein ole muuta paikkaa, missä voisin viettää joulun, paitsi tietysti Tylypahka, hän lisää ennen kuin kahmaisee melkein-serkkunsa karhunhalaukseen.
-Kivat hiukset, Rose huomauttaa nauraen vastaanotolleen.
-Ai, onko tämä huono väri, voin kyllä vaihtaa, Teddy nauraa ja hänen hiuksensa muuttuvat vaaleanpunaisiksi, -Tämä oli kuulemma äitini useiten käyttämä hiusväri, hän toteaa surullisesti.
-On varmaan kamalaa kasvaa ilman vanhempia, Rose sanoo surullisesti.
-Niin on, takkaan juuri ilmestynyt Harry vastaa, -Teddy, oletko varma tuosta väristä? Se saa meidät kaikki masentumaan, kun äitisi tulee niin kovasti siitä mieleen, hän lisää kummipojalleen.
-Äh, ehkä se sähkönsininen olikin ihan hyvä väri, Teddy toteaa ja hiukset muuttuvat takaisin sinisiksi.

-Haluatteko kuulla nyt sen tarinani? Harry kysyy Albukselta ja Roselta, jotka nyökkäävät samantien. Harry istuu nojatuoliin ja jatkaa: -Aloitan tarinani aivan alusta, jotta kaikki olisi selvää teille kummallekin. Jo ennen kuin minä synnyin, maailmaa hallitsi pimeyden velho, mahtavin kaikista, Lordi Voldemort. Kun minä olin syntynyt, tehtiin ennustus, että vain minä voisin tuhota Pimeyden Lordin. Voldemort ei itse kuullut ennustusta, vaan vain huhuja siitä. Hän päätti, että minut olisi tapettava, ennen kuin olisin kykeneväinen puolustautumaan. Niinpä eräänä iltana, ollessani yksivuotias, Voldemort tuli kotiovellemme. Isäni James ehti juuri huutaa varoituksen äidilleni, ennen kuin tappokirous osui hänen rintaansa. Isäni oli kuollut. Voldemort käveli huoneeseeni, löytäen sieltä minut ja äitini Lilyn. Lily käski Voldemortia tappaa hänet minun sijastani. Voldemort tappoi äidinkin, vaikka hänen oli pitänyt jättää äiti henkiin. Voldemort ei välittänyt, jos ylimääräisiä kuolisi. Äidin kuoltua Voldemort käänsi taikasauvansa minuun. Hän lausui tappavat sanat, joista kukaan ei ollut selvinnyt hengissä. Mutta jotain tapahtui. Kirous teki minuun vain tämän arven, Harry kertoo ja osoittaa otsaansa, -Voldemort tuhoutui, mutta hän ei kuollut. Sinä yönä minusta tuli kuuluisa. Dumbledoren käskystä Hagrid tuli noutamaan minut Godricin notkosta, se talo on itseasiassa tuossa aivan lähellä, ja vei minut Likusterintielle, äitini siskon perheen luo. He olivat pahimman luokan jästejä, ketä ikinä tunsin. Oloni siellä oli kurjaa. He eivät kertoneet minulle mitään taustastani, väittivät, että vanhempani kuolivat auto-onnettomuudessa, josta muka sain arpenikin. Jossain vaiheessa ympärilläni alkoi tapahtua kummia. Kun Petunia-täti leikkasi hiukseni rumiksi tahtomattani, yön aikana ne olivat kasvaneet samanlaisiksi kuin ennen. Eräänä päivänä, kun pääsin mukaan eläintarhaan, puhuin käärmeen kanssa, ja Dudley, serkkuni, tuli siihen ihmettelemään, suutuin kovasti, ja lasi käärmeen edestä katosi ja Dudley kaatui terraarioon. Minua rangaistiin, vaikken tajunnut itse aiheuttaneeni sitä. Pian sain kirjeen, ensimmäisen elämässäni. Vernon-setä ei kuitenkaan antanut minun lukea sitä. Kirjeitä rupesi tulemaan lisää, joka puolelta. Lähdimme pois Likusterintieltä, asumaan pieneen majakkaan, Vernonin mukaan sieltä meitä ei löydettäisi. Keskiyöllä kuitenkin Hagrid saapui sinne, ja toi minulle kirjeen. Hän selitti minulle, että olen velho, ja kuuluisakin vielä. En ollut uskoa korviani. Lähdimme Hagridin kanssa viistokujalle ostamaan koulutarvikkeitani. Siellä huomasin, että ihmiset tosiaan tunnistivat minut. Silloin Hagrid osti minulle pöllön, Hedwigin. Pian oli syyskuun ensimmäinen päivä, ja oli aika lähteä Tylypahkaan. Olin aivan hukassa King’s Crossin asemalla. En tiennyt miten pääsisin laiturille 9 ¾. Sitten kuitenkin, aivan sattumalta, kuulin puhetta jästeistä. Silloin tiesin, että tätä porukkaa minun olisi seurattava. He opastivat minulle kuinka laiturille pääsee. Myöhemmin minulle selvisi, että he olivat Weasleyn perhe. Junassa menin istumaan tyhjään vaunuosastoon ja hetken kuluttua Ron saapui sinne, koska muualla oli täyttä. Esittäydyimme, ja Ron oli melko, miten sen nyt sanoisin, hämmentynyt, kun oli päässyt tutustumaan Harry Potteriin. Pian myös Hermione tuli käymään vaunuosastoomme, koska Nevillen, kyllä professori Longbottomin, rupikonna oli kateissa. Lajitteluseremoniassa meidät kaikki kolme lajiteltiin Rohkelikkoon. Sinä vuonna saimme kuulla viisasten kivestä, ja huomasimme, että sitä yritettiin varastaa. Luulimme silloin että se olisi ollut Severus Kalkaros, kyllä hän on se jonka mukaan sait toisen nimesi Albus, mutta se tarina selviää vasta myöhemmin. Rupesimme selvittämään asiaa, ja loppuvuodesta onnistuimme kuin onnistuimmekin menemään lattialuukusta, jota vartioi kolmipäinen koira, Pörrö, alas. Kohtasimme matkallamme monia esteitä. Jouduimme ohittamaan pirunnuoran, pelaamaan jättiläisvelhoshakkia, pyydystämään siivellisen avaimen luudanvarren avulla ja vieläpä, tästä saan kiittää Hermionea, en itse olisi pystynyt läpäisemään, jouduimme selvittämään arvoituksen, mitkä taikajuomat auttaisivat eteenpäin. Perillä kohtasin, vastoin odotuksiani, professori Oraven. Lordi Voldemort eli hänen vartalossaan, Voldemortin naama oli Oraven takaraivossa. Onnistuin saamaan viisasten kiven haltuuni. Jouduin vielä taistelemaan Oravea vastaan, mutta hän tuhoutui kosketuksestani. Orave kuoli. Seuraava asia jonka muistan on se, kun heräsin sairaalasiivessä. Albus Dumbledore kertoi minulle, että viisasten kivi oli tuhottu. Tästä seikkailustamme tienasimme Rohkelikolle 170 pistettä, joiden ansiosta voitimme tupapokaalin kymmenen pisteen erolla Luihuisiin.
   
-Eiköhän nyt ole aika pienelle tauolle? miehen ääni sanoo ovensuusta. Harry katsahtaa sinne, ja näkee siellä kaksi parasta ystäväänsä, vaimonsa ja nuoren Hugon. Puhuja on Ron. Harry nousee ylös nojatuolilta, jossa oli istunut, ja menee tulijoiden luo. Hän halaa ystäviään ja suutelee vaimoaan nopeasti. Sitten hän hyökkää kutittamaan Hugoa, joka alkaa nauramaan kippurassa.
   -Ginny-kulta, käytkö katsomassa ovatko tontut saaneet ruuan jo valmiiksi? Harry pyytää. Punapää poistuu huoneesta ja saapuu hetken kuluttua takaisin.
-Ruoka näyttäisi olevan katettu, hän ilmoittaa. Seurue nousee ylös istuimiltaan ja lähtee talon emännän perässä ruokasaliin.

***

-Se basiliski siellä kammiossa oli valtava, Albus sanoo Harryn kerrottua, että oli päässyt kammioon ja löytänyt sieltä 16-vuotiaan Tom Valedron, Ginnyn ja Basiliskin.
-Sitä se kyllä oli, Harry myöntää, -Minä tapoin sen, hän vielä lisää.
-Minä tiesin sen, Albus sanoo.
-Kuitenkin, kun basiliski tuli patsaan sisästä, menin hieman paniikkiin, mutta yritin pysyä rauhallisena, Harry jatkaa tarinaansa, -Kuten jo kerroin, Fawkes tuli sinne kammioon lajitteluhatun kanssa. Fawkes käytännössä pelasti minut helpolta kuolemalta, sillä kuten kerroin, basiliskin katse tappaa. Fawkes puhkaisi basiliskin silmät. Juoksin jonkin aikaa valtavaa käärmettä karkuun, kunnes sain hieman etumatkaa. Kävin tarkastamassa missä kunnossa Ginny on ja huomasin, kuinka lajitteluhattuun ilmestyi miekka. Vedin sen pois. Nyt minulla oli ase. Kun basiliski tuli taas, kiipesin Salazar Luihuisen patsaalle, ja sieltä työnsin miekan käärmeen kitalakeen, kun se yritti hyökätä. Käärme kuoli, mutta yksi sen myrkyllisistä hampaista jäi käsivarteeni. Menin Ginnyn luo ja vedin hampaan pois käsivarrestani. Fawkes tuli viereeni, ja itki. Ihmettelin sitä hetken, mutta sitten se antoi kyynelten tippua haavalleni. Feenikslinnun kyyneleet parantavat. Tom Valedro näytti myös huomaavan sen pettyneenä ehdittyään jo juhlia minun kuolemaani. Silloin keksin sen. Otin hampaan käteeni, ja iskin sen päiväkirjaan. Tom näytti kärsivän siitä. Iskin uudelleen, ja vielä kerran. Tom Valedro katosi, ja sillä samalla hetkellä Ginny heräsi. Myöhemmin Dumbledore kertoi minulle käyttämäni miekan olleen Godric Rohkelikon miekka. En enää epäillyt rohkelikkouttani.

***

-Billin ja Fleurin häihin tuli ilmoitus, että ministeriö oli kaapattu. Kuolonsyöjät olivat tulossa häihin, Harry kertoo, -Minä, Ron ja Hermione nappasimme toisiamme käsistä ja kaikkoonnuimme. Olimme tulleet ruuhkaisalle jästikadulle. Vaihdoimme vaatteet, ja menimme kahvilaan miettimään seuraavaa siirtoamme. Epähuomiossa tulin sanoneeksi Voldemortin nimen. Se oli tabu, eli jos joku sanoo sen ääneen, paljastaa olinpaikkansa kuolonsyöjille. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet siitä. Pian kaksi miestä tulivat kahvilaan. Huomasin heidän ottavan taikasauvat, huusin ystävilleni varoituksen ja olimme taas taistelussa. Onnistuimme tainnuttamaan molemmat kuolonsyöjät, ja varmuuden vuoksi pyyhimme vielä heidän muistinsa. Lähdimme nopeasti pois kahvilasta, Kalmanhanaukiolle. Siellä meille selvisi, että R.A.M., joka oli vienyt oikean hirnyrkin piilopaikasta, oli Siriuksen veli, Regulus. Aloimme etsiä medaljonkia, sillä emme tienneet, oliki Regulus ehtinyt tuhota sen. Saimme selville, että se oli ollut Oljolla, mutta Mundungus Fletcher oli vienyt sen. Mundungus oli kuitenkin joutunut luovuttamaan sen Dolores Pimennolle. Niimpä päätimme tunkeutua Taikaministeriöön, etsimään medaljonkia. Monijuomaliemen avulla meistä tuli ministeriön työntekijöiden näköisiä, ja pääsimme sisälle. Minä menin Pimennon työhuoneeseen, mutta medaljonki ei ollut siellä. Lähdimme Ronin kanssa oikeudenkäyntiin, jonne Hermione oli joutunut törmättyään Pimentoon. Ronin esittämän henkilön vaimo oli siellä kuulusteltavana, joten pystyimme helposti menemään sinne, kun minä olin selvästi niin sanottu ”Paha työntekijä”. Huomasimme kaikki kolme medaljongin, Pimennon kaulassa. Vedin sauvani esiin, ja Pimento huomasi sen. Hän kysyi mitä teen, vastasin siihen jotain, ja sanoin vielä lopuksi ”Ei saa valehdella, tiedäthän” ja tainnutin Pimennon. Pienen hämmennyksen vallitessa Hermione nappasi medaljongin Pimennon kaulasta. Monijuomaliemen vaikutus alkoi haihtua, minä näytin jo itseltäni. Lähdimme juoksemaan ja ehdimme juuri ja juuri ilmiintymään pois, ennen kuin kaikki takat olivat lukittu. Emme kuitenkaan menneet Kalmanhanaukiolle, vaan metsään. Kuolonsyöjä oli tarttunut Hermionen jalkaan, emmekä siis voineet jäädä sinne. Ron oli halkeentunut. Jouduimme siis pysymään metsässä. Huomasimme pian, että medaljongin kaulassa pitämisellä oli sivuvaikutuksia. Se teki meistä ärtyneempiä. Jossain vaiheessa Ronilla meni hermot ja hän lähti. Jäimme Hermionen kanssa kahden. Kävimme Godricin notkossa, koska sieltä olisimme saattaneet löytää Rohkelikon miekan. Löysimme sieltä kuitenkin vain Voldemortin käärmeen, joka yritti tappaa meidät. Onnistuimme kuitenkin karkaamaan siltä.

***

-Sen näyn jälkeen tiesin, että viimeinen Hirnyrkki olisi Tylypahkassa, Harry kertoo, -Ilmiinnyimme Tylyahoon, mutta siellä oli ulkonaliikkumiskielto öisin, joka aiheutti mouruloitsun laukeamisen. Pääsimme kuitenkin turvaan, Dumbledoren veli Aberforth pelasti meidät, ja pienen suostuttelun jälkeen hän avusti meidät Tylypahkaan. Saimme siellä aikamoisen vastaanoton, ”Murtauduitteko todella Irvetaan?” ”Ei, vaan lähdittekö sieltä oikeasti lohikäärmeellä?” olivat yleisiä kysyttyjä kysymyksiä. Lähdimme selvittämään mikä olisi Korpinkynnen esine, joka voisi olla hirnyrkki. Jossain vaiheessa Ron ja Hermione katosivat. Puhuin Korpinkynnen aaveen, Harmaan leidin, oikealta nimeltään Helena Korpinkynnen, kanssa aiheesta, ja pienen suostuttelun jälkeen hän antoi vihjeen, missä esine, Korpinkynnen kadonnut diadeemi, voisi olla. ”Siellä mihin kaikki piilotetaan”, hän sanoi. Tajusin heti sen tarkoittavan Tarvehuonetta. Löysin sen, mutta jotenkin Draco, Crabbe ja Goyle olivat onnistuneet löytämään meidät sieltä, myös Ron ja Hermione olivat jälleen seuranani. Goyle sytytti koko huoneen helvetintulella, joten meidän oli juostava. Diadeemi putosi, mutta myös helvetintuli näytti tuhoavan hirnyrkit. Saimme selville Voldemortin olinpaikan, ja saimmekin todistaa, kun hänen käärmeensä tappoi Kalkaroksen. Voldemortin lähdettyä paikalta riensin entisen opettajan luokse. Hän käski minun ottaa muistonsa. Otin ne talteen pieneen pulloon. Kalkaros käski minun katsoa vielä häntä silmiin. Sen jälkeen poistuin paikalta. Tiesin minne menisin, rehtorin kansliaan. Sieltä löysin ajatusseulan. Severuksen ajatuksista selvisi, että hän oli rakastanut äitiäni Lilyä. Hän oli siitä asti, kun Voldemort oli tappanut äidin, ollut hyvän puolella. Voldemortin uudesta noususta asti hän oli toiminut vakoojana. Hän tappoi Albuksen, kyllä, mutta vain siksi, että tämä oli käskenyt. Muistoista myöskin selvisi, että minä olin yksi hirnyrkki. Tajusin, että minun olisi kuoltava. Menin Kiellettyyn metsään, jossa Voldemort sillä hetkellä oli, kuolemaan. Voldemort tappoi minut. Tai niin hän luuli jonkun aikaa. En kuollut taaskaan hänen tappokirouksestaan, koska uhrauduin kuolemaan. Voldemort luuli voittaneensa, mutta ilmoitettuaan siitä minun puolellani taistelleille, hyppäsin pois Hagridin, joka oli joutunut kantamaan minua, sylistä. Taistelu jatkuisi. Neville veti hatusta Rohkelikon miekan. Tiesin, että voitto olisi meidän. Neville, täysin tietämättömänä tekojensa merkittävyydestä, tappoi Naginin, Voldemortin käärmeen, joka oli yksi hirnyrkeistä. Jäljellä oli enää vain minä ja hän. Onnistuin kuin onnistuinkin tuhoamaan Voldemortin oltuani merkittävänä osana kaikkien seitsemän hirnyrkin tuhoamisessa. Siinä koko tarina. Olen nyt kertonut kaiken.
    -Isä, sinä todella olet maailman mahtavin velho! Albus ilmoittaa innoissaan tarinan loputtua.
-Minä kyllä väitän molempien velhojen, joiden mukaan olet nimetty, olleen mahtavampia kuin minä, Harry toteaa vaatimattomasti.
-Harry, älä vähättele itseäsi, Rose sanoo komentavalla äänensävyllä kummisedälleen.
-En minä itseäni vähättelekään, nostan vain muut korkeampaan arvoon, Harry puolustautuu, -Mutta nyt taitaa olla aika mennä nukkumaan. Huomenna takaisin kouluun.
   Rose ja Albus nousevat vastahakoisesti sohvalta ja lähtevät kävelemään makuuhuoneitaan kohti. Harry katsoo heidän kulkuaan, kunnes he ovat kadonneet nurkan taakse.
-Olisi mukavaa olla vieläkin noin nuori, Harry toteaa itsekseen ennen kuin nousee itsekin ylös ja kävelee makuuhuoneeseen. Hän käpertyy jo nukkuvan vaimonsa viereen ja nukahtaa samantien. Tämä joululoma oli pistänyt hänet käymään koko elämänsä rankimmat kohdat uudelleen läpi. 
Mitä tehdä, kun mikään ei tunnu enää miltään?
Mitä tehdä, jos tuntuu ettei jaksa enää elää?
Se on ihan helvetin hyvä kysymys.

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #15 : 27.05.2012 16:16:16 »
Tää etenee suht nopeeseen tahtiin, mutta on aikas hyvä. Ja se feeniks itkee Harryn kädelle vasta, kun Harry on iskenyt sen hampaan päiväkirjaan ;) Sitten Harry ja Dursleyt kävi ennen sitä majakkaa hotellissa, mut sitten sinnekkin tuli niitä kirjeitä. No jatkoa odotellessa.

Ruusunen

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #16 : 28.05.2012 12:53:50 »
alotin tän eile ja lopetin tänää lukien kaks vikaa lukuu, ihastuin jo tähän!

minusta nää 3rd generation ficit on parhaita ku näissä ei oo niitä ns kahleita,
jotka on jamesin ja harryn aikana. näissä ajatus saa lentää vapaasti, kuten tässä.
joistai kohista totesin että ovelaan, jopa ovelampaa ku kirjoissa esim noitte portaitte
ilmestymisen kohalla. itse olisin kyllä halunnu liukumäen.....

mutta tää on ihana ja haluaisin tietää lisää ja lukee kanssa, noi huoneet on mielekiintosia, iteki haluisin löytää jos on noi ;)
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

tipe

  • luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 58
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #17 : 28.05.2012 14:14:44 »
Oih, ihanaa, uus luku!!!

Kivakiva, et Albuski sai kuulla Harryn menneisyydestä. Menneisyyden tapahtumat oli tiivistetty hyvin, sillee, ettei mitää tärkeetä ollu jätetty pois, mut ei sit ihan koko kirjasarjaa ollu tähän lukuun ängetty:) Paitsi ehkä Liekehtivän Pikarin Voldemortin paluun ois voinu jotenski mainita. Vai oliksmä hypänny yli, oliksä sen kirjottanu?

Ihanaa, et Teddynki olit tänne laittanu<3<3<3lovelove

Jatkoa ootellessa,

hiphei!!!
oikeesti mun pitäis olla opiskelemassa

          ----------------------

ava by kaapo

Miss Weezly

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #18 : 28.05.2012 20:03:14 »
Oi kuinka ihana tarina! Itse meinasin samanlaisen joskus kirjoittaa mutta se nyt vähän jäi :D
Jatkoa odotellessa ;)

MiNi

  • Vieras
Vs: Kultainen trio jr. (Rose/Scorpius, K-13)
« Vastaus #19 : 30.05.2012 22:47:34 »
Ihana luku ^^. Teddykin pääsi mukaan <3.

Ai et luovu sun kruunusta? Kuka neuvo sua tänne? Minä (kiitos, kiitos). Mutta ei tätä tyttöä viivästys haittaa (sillä minulla on aikaa (olen muutenkin kuninkaallinen (ai että mikäkö? (etkö arvaa? (Tietysti oon... (sulkeiden suuri kuningatar) mikäs muukaan ;D ) tietenkään et, vaikka sen ois voinut huomata sulkeista (joita rakastan (koska niillä on kiva sekottaa pää) mutta harmi kyllä rakastan montaa asiaa)) suurta sukua. Ja sain vielä lisänimen suuri ) minulla on aina aikaa (kunnes aika loppuu)) joten pidä kruunusi vielä vähän aikaa :D

MiNi