Kirjoittaja Aihe: Kirjat & kirjasarjat #2  (Luettu 70987 kertaa)

Melba

Vs: Kirjat & kirjasarjat #2
« Vastaus #40 : 13.06.2012 16:57:53 »
Haaaa, viimeinkin onnistuin kalastamaan kirjastosta itselleni Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia! Oon jo pitkään halunnut lukea sen. :--D Toivottavasti ei vaan oo liian pelottava mulle.

Nii ja sitten kans Maggie Stiefvaterin Ikuisuus lähti mukaan. :--) Oon lukenu kaks aiempaa ja mielipide niistä on lähinnä että ihan ok, ei ehkä mitään maailmaa mullistavia kirjoja, mutta ihan hyviä kuitenkin. Ainoo vaan että siitä on jo aikaa kun oon viimeksi lukenut, niin en yhtään muista esimerkiks aiempia tapahtumia... No, eiköhän ne tuossa kirjan myötä selviä.

Mut nyt viimeisimmät lukemani kirjat on ollu Kurt Cobainin päiväkirjat ja Terry Pratchettin Maanalainen elefantti. Ai että rakastan Pratchettin kirjoja, tämä kirja vaan onnistui entisestään vahvistamaan käsitystä siitä, kuka on lempikirjailijani.. :--D Melkein kaikki lempikirjailijoista on brittejä, en sitten tiiä mikä siinä on, ehkä ne vaan taitaa parhaiten tuon genren minkä kirjoista oon nähtävästi eniten tykännyt eli sellaisen mustaa huumoria sisältävän fantasian. :--D

Pientä mainontaa tähän loppuun, anteeksi, noista kahdesta viimeisimmästä esimerkiks on jonkinlaista arviota melko uudessa blogissani, ois mahtavaa saada sinne kommentoijia :--) Tuolla on enimmäkseen kirjajuttuja siis, ei sinänsä ees arvosteluja vaan ennemminkin vaan pohdintaa. Käykää katsomassa jos vähänkään kiinnostaa tai ehdottakaa vaikka hyviä kirjoja! :--D
ja mitä vähemmän susta mä muistan sen täydellisempi mun mielessäni oot

- Finin lukupiiri -

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #41 : 13.06.2012 20:15:05 »
Jaaha, nyt alkaa sitten kauhea kirjojen kahmiminen  ;D

Kirjastosta on lainassa Sara Shepardin Kaivattu, Douglas Carlton Abramsin Don Juanin päiväkirja, Aki Raatikaisen Kristallikuningas, Danielle Steelin Myrkylliset poikamiehet ja Linda Howardin Hetki lyö. Huh, siinä on aiiiiika monta sivua luettavana. Onneksi nuo muut eivät ole kauhean paksuja, mussa Kristallikuninkaassa on tuplasti sivuja muihin verrattuna. Apuva, nyt alkaa lukutalkoot  ;D

Eririn

• captain of skyrissian
  • Jedi like my father before me
    • kiliel is a lesbian ship
« Vastaus #42 : 13.06.2012 20:37:47 »
Kirjakaupassa kävin ja mukaan tarttui vihdoin ja viimein Cassandra Claren City of Bones. On ollut hankintalistalla jo ikuisuuden, nyt sain hommattua.
Olen kyllä lukenut TMI:n suomeksi jo aikaisemmin, mutta halusinpa kirjat omaksi, sen verran hyvä sarja on, ja ekasta kirjasta on hyvä aloittaa kerääminen^^

Lisäksi luin taas Narnian tarinoita pitkästä aikaa. En muistanutkaan, että ne oli niin hyviä. Lapsena vietin aika tasaisesti aikaa osin Muumilaaksossa, osin Tylypahkassa ja osin Narniassa. Keskimaa ja Puoliveristen leiri ovat tulleet mukaan vasta teinivuosina.

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #43 : 15.06.2012 15:48:53 »
Sara Shepard - Kaivattu

Melkein toivon, että olisin lukenut ensin kirjan ennen kuin olisin katsonut Pretty Little Liarsin ekan kauden. Jotenkin olisi tuntunut kivemmalta ensin lukea ja sitten tutustua maailmaan dvd:n kautta, mutta menihän tämä näinkin. Sarja tukee aika vahvasti kirjaa vaikka tekstissä poikkeavuuksia olikin. Saran kirjoitustyyli on hyvin yksinkertainen ja ehkä liian vähän kuvailevaa. Kirja sisältää melko lyhyitä lukuja, joista jokainen kertoo aina yhden tytön elämästä. Sarja meni ehkä pidemmälle ekalla kaudella kuin tämä ensimmäinen kirja, veikkaisin, että toisessa kirjassa on myös ensimmäisen kauden juttuja. Joka tapauksessa pidin tästä kirjasta. Ei ollut kovin pitkä eikä pitkäveteinen. Suosittelen teinihömpän ystäville.

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #44 : 15.06.2012 16:06:20 »
Q+Black, mistä löysit Kaivatun? Minustakin olisi kiva lukea, mutta Suomalaisessa kirjakaupassa ei ainakaan näkynyt yhtään kappaletta.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #45 : 15.06.2012 19:29:50 »
Q+Black, mistä löysit Kaivatun? Minustakin olisi kiva lukea, mutta Suomalaisessa kirjakaupassa ei ainakaan näkynyt yhtään kappaletta.
Kirjastosta lainasin :) Esimerkiksi Bookplussalta saa kyseisen kirjan. Itse en edes tavallisesta kirjakaupasta kirjoja ostele ku sieltä ei saa ikinä mitään. Nettiin tulee nopsempaan  ;D

Slytherin

• Vieras
« Vastaus #46 : 15.06.2012 21:59:40 »
Jos rekkaroituu suomalaisen kirjakaupan nettisivuille niiin saa mukavasti alennusta kirjoista kun ne tilaa suoraan kotiin! siinä saa sen kortin samalla himppee jolla saa kaikenlaisia plussia kun ostelee ihan kaupassa kirjoja. Mutta se alennus on aika suuri välillä kun tilaa netin kautta.

Booky.fi on mun mielestä kanssa tosi hyvä, siellä on kaikkkia kirjoja ja postimaksut ilmaisia jos oikein muistan! ihan vain vinkkinä kaikille kannattaa tsekata!

unskilo

« Vastaus #47 : 15.06.2012 22:10:38 »
Viime aikoina luettuja: Hänen varjonsa tarina (Audrey Niffnegger) ja Muukalainen by Diana Gabaldon.

Hänen varjonsa tarina oli... ihana. Ei ehkä mikään maailmani mullistaja, mutta siinä oli kiinnostavia ajatuksia ja mielestäni joitain tilanteita ja tunteita oli kuvattu tosi osuvasti. Siinä siis on kaksossiskot, jotka ovat joutuneet eroon toisistaan riitautumisen ja erinäisten kuvioiden vuoksi. Toinen siskoksista kuolee ja jättää asuntonsa sekä mielenkiintoiset naapurinsa siskonsa lapsille, jotka niinikään ovat kaksoset. Tämä kuollut sisko kuitenkin jää vahingossa? sattumalta? kummittelemaan, minkä jälkeen tapahtumat etenevätkin sitten ihan omia ratojaan. Se tunne, kun ihminen huomaakin olevansa haamu, ja aluksi ihan aineeton, käytännössä pelkkä jonkinlainen tajuaminen olemassaolosta... hrrr.

Muukalainen sitten. Odotin jo ihan erilaista, koska joskus taisin ostaa kirjaa seuraavan osan, joka oli todella tylsää luettavaa, enkä lopulta tainnut sitä koskaan lukeakaan kokonaan. En onneksi edes muista siitä enää mitään. Vasta nähdessäni Muukalaisen tajusin, että kyse on moniosaisesta sarjasta.

Ihana, ihana, rakkaustarina, joka sijoittuu 1700-luvun Skotlantiin. No, ihan sama minne se sijoittuu, mutta ne ihmiset, tunteet ja se tuska, mitä kirjassa kuvataan. Huh huh. Vaikka mies puhuu vähän maalaisesti "mää" ja "sää" ynnä muita sanontatapoja, niin se tekee tarinasta vain enemmän aidon ja välittömän. Kirja ei edes ollut yhtään tylsästi kirjoitettu, vaikka saattaahan tuolla aikuistumisella ja ajattelun kehittymisellä olla jotain tekemistä sen kanssa.

P.S. Kirja sisältää paljon seksiä.
"To worship a great mystery was just to worship your own ignorance."

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #48 : 16.06.2012 00:11:40 »
Q+Black ja Slytherin, kiitos noista sivuista. Pitääpä tutustua. En minäkään kyllä kauheasti Suomalaisesta tykkää, harmi vain, että täällä ei ole muita ja kaupasta saa nopeiten. Voisi myös käydä kirjastossa etsimässä. Kirjapörssi on ihan ok ja halpa, se vain on harmi, että siellä on aika vanhoja kirjoja ja tosi vähän nuortenkirjoja.
my heart

please.save.my.soul.

• ghost in snow
« Vastaus #49 : 18.06.2012 15:42:15 »
IHMISET suositelkaa mulle huonoja kirjoja koska olen kipeästi itsekidutuksen tarpeessa :DDDDD teksti voi olla ärsyttävää, paskaa, yleisesti huonoa tai kirja voi olla muuten vaan vittumainen. :---D saa sisältää esim. ylitäydellisiä päähenkilöitä sun muuta sellasta shittiä. nuortenkirjoista varmaan löytyy enemmän niitä oikeesti kälysiä, mutta voi olla aikuistenkin puolelta.

kirjoja vaan tulemaan Cx
sä olet maa, mä olen kuu
sä olet kuu, mä olen maa

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #50 : 18.06.2012 15:55:29 »
Jos haluaa lukea ns. huonoa kirjallisuutta, niin suosittelen kyllä Francine Pascalin Sweet Valley High -sarjaa. Toisaalta rakastan noita kirjoja, koska ne = lapsuus, mutta vanhempana oon kyllä tajunnut, kuinka paskaa se teksti on, tapahtumat epäuskottavia, kaikki hahmot suunnilleen hipoo täydellisyyttä jne. :D

please.save.my.soul.

• ghost in snow
« Vastaus #51 : 18.06.2012 16:00:45 »
Jos haluaa lukea ns. huonoa kirjallisuutta, niin suosittelen kyllä Francine Pascalin Sweet Valley High -sarjaa. Toisaalta rakastan noita kirjoja, koska ne = lapsuus, mutta vanhempana oon kyllä tajunnut, kuinka paskaa se teksti on, tapahtumat epäuskottavia, kaikki hahmot suunnilleen hipoo täydellisyyttä jne. :D
kiitti, tsekkaanpa nuo :DD
sä olet maa, mä olen kuu
sä olet kuu, mä olen maa

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #52 : 18.06.2012 16:18:43 »
Mun mielestä huonoin on Leidi, elämäni narttuna. Siinä oli yksi mies, joka muutti ihmisiä vahingossa koiriksi ja kirjassa seurattiin yhtä tyttöä, joka koiraksi tultuaam eleli kahden poikakoiran kans
my heart

Slytherin

• Vieras
« Vastaus #53 : 18.06.2012 22:47:28 »
Omasta mielestäni Sieppari Ruispellossa oli järkyttävää paskaa mutta se onkin aika suosittu joten voi olla että tykkäätkin siitä :d Mutta se on sellanen "turha" kirja, ei mitään sanomaa, juonta tai tarinaa. Vaan ympärikävelemistä ja menneisyyden muistelua, eikä niissä ole mitään järkeä tai mitäään koskettavaa.

Jos oikein masokistinen olet niin suosittelen myös Twilightia mutta sekin on sen verran suosittu ettei ikinä tiiä kuka siitä tykkää :D Hahah, tulen saamaan huutoja tästä mutta!

Angelina

• Queen of cynicism
  • Valvoja
« Vastaus #54 : 19.06.2012 01:43:12 »

Oi jes, kyllä! :D Luin Sweet Valley -kirjoja ihan hitosti joskus vitos-kutosluokalla, olin ihan koukussa. Hyviä muistoja sinänsä, mutta eihän ne todellakaan mitään kovin laadukkaita teoksia ole... Hitto, pitäsköhän itekkin käydä lainaamassa muutama :'D

ava © red_candles | bannu © Fracta

Intia

« Vastaus #55 : 19.06.2012 11:00:00 »
IHMISET suositelkaa mulle huonoja kirjoja koska olen kipeästi itsekidutuksen tarpeessa :DDDDD

Luin joskus muinoin kirjan Prep - elämänkoulu, ja pidän sitä edelleen yhtenä huonoimmista kirjoista mitä olen lukenut. Siitä on useampi vuosi kun luin kyseisen kirjan, mutta muistaakseni siinä ei ollut mitään kunnollista juonta ja päähenkilö oli rasittava teini. Kirja sijoittuu sisäoppilaitokseen, eikä siinä oikein tapahdu mitään. :p Teinit harrastaa seksiä keskenään ja jotain. Twilightit on kivaa aivotonta höttöä urpoilla päähenkilöillä. Sitten on tietysti 50 Shades of What the Fuck... Eikun siis 50 Shades of Grey. En ole lukenut muuta kuin muutamia katkelmia netistä, mutta:

K-18"When did you start your period, Anastasia?” he asks out of the blue, gazing down at me.
“Err… yesterday,” I mumble in my highly aroused state.
“Good.” He releases me and turns me around.
“Hold on to the sink,” he orders and pulls my hips back again, like he did in the playroom, so I’m bending down.
He reaches between my legs and pulls on the blue string… what! And… a gently pulls my tampon out and tosses it into the nearby toilet. Holy fuck. Sweet mother of all… Jeez. And then he’s inside me… ah!

Tälle kirjalle pitää ehkä tehdä joku oma luokitus jossain järkyttävän huonon alapuolella.

Haaaa, viimeinkin onnistuin kalastamaan kirjastosta itselleni Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia! Oon jo pitkään halunnut lukea sen. :--D Toivottavasti ei vaan oo liian pelottava mulle.

Uu, kannattaa lukea! Eka osa lähtee vähän hitaasti käyntiin, mutta loppupuolella sitä ei enää pysty laskea kädestä. :D Toinen osa, eli Tyttö joka leikki tulella, on mun mielestä paras. Luen nyt viimeistä osaa, vähän hitaasti etenee ton äärimmäisen koukuttavan kakkososan jälkeen. Viimeisessä osassa on vähän turhan monia hahmoja samassa sopassa. Eri ryhmittymien tutkimuksia seurataan vuorotellen, ja tuntuu ettei kukaan oikeen pääse eteenpäin, ennen kuin taas hypätään seuraamaan muita hahmoja. :p

// flawless muokkasi seksiä sisältävän otteen kirjasta pienelle fontille ja lisäsi ikärajan sen eteen varmuuden vuoksi, ettei kellekään tule ikäviä yllätyksiä
« Viimeksi muokattu: 19.06.2012 11:12:00 kirjoittanut flawless »
"Can we move on from this and focus on me?

Sassa

« Vastaus #56 : 19.06.2012 12:04:08 »
Poikani Kevin luettu! Mun täytyy sanoa että kirja oli erityisen ahdistava, sillä jossain vaiheessa todellisuus ja fiktio sekoittuivat keskenään ja luulin lukevani tositarinaan pohjautuvaa teosta. Joka tapauksessa tuo oli hieno. Äitimyytin kääntämistä päälaelleen sekä elämää psykopaattisen pojan kanssa.
Komppailen tätä sataprosenttisesti! Todella hieno ja erittäin, erittäin taitavasti kirjoitettu kirja. Ansaitsi ehdottomasti paikkansa suosikkilistallani.
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin

Lupus Daemonis

• The White Wolf
  • Queen In The North
    • Lupa In Fabula
« Vastaus #57 : 19.06.2012 17:43:04 »
Lainaus
Luin joskus muinoin kirjan Prep - elämänkoulu, ja pidän sitä edelleen yhtenä huonoimmista kirjoista mitä olen lukenut. Siitä on useampi vuosi kun luin kyseisen kirjan, mutta muistaakseni siinlä ei ollut omitään kunnollista juonta ja päähenkilö oli rasittava teini. Kirja sijoittuu sisäoppilaitokseen, eikä siinä oikein tapahdu mitään. :p Teinit harrastaa seksiä keskenään ja jotain.
Olen lukenut tän kirjan itsekin ja yksi niitä kirjoja joista mulla on ihan järkyttävän ristiriitaiset fiilikset. :D Päähenkilö oli rasittava, mutta toisaalta kirja oli kirjoitettu jotenkin jännän addiktoivasti. Ainakin itse luin kirjan loppuun enkä nyt sanoisi hirveän huonoksikaan. Mielipiteitä, toki.

Kaikille jotka lukee 50 Shades Of Grayta tai haluaa tietää mistä kyse: tämä tumblr on miehen reaaliaikainen kommentointi ja irrottaa kyllä nauruja. :D

Itse kävin eilen täydentämässä kirjahyllyjä ja olen aivan euforiassa kahden kirjamuovikassillisen kanssa. Kirjastoonkin pitäisi mennä ja kirjablogia viritellä.

- Gua

(uudelleenkirjoitus 2016 ->)

We are coming / And we'll howl on your graves."
- Karliene

please.save.my.soul.

• ghost in snow
« Vastaus #58 : 19.06.2012 23:27:05 »
Maww: oioii että :DDDDD kidi
Slytherin: jännä miten nää vaihtelee, itse kun kovasti pidin Sieppari ruispellossasta (vitun suomenkieli, vaikee taivuttaa järkevästi) C:: mulle oli jotenkin mieleen just se turhanpäivänen kuljeskelu josta ite et tykänny
Intia: tänks, vilkaisen! C:
sä olet maa, mä olen kuu
sä olet kuu, mä olen maa

Paju

• Okaketulta
« Vastaus #59 : 20.06.2012 20:10:26 »
Kaikille jotka lukee 50 Shades Of Grayta tai haluaa tietää mistä kyse: tämä tumblr on miehen reaaliaikainen kommentointi ja irrottaa kyllä nauruja. :D

Tuo blogi on upea, täsmää ainakin mun huumorintajuun täydellisesti.  ;D
Lueskelin tässä Amazonista ekan osan ensimmäisen kappaleen ja osan toista, sai lukea ilmaisen näytteen. Itse asiaan ei kylläkään vielä päästy...  ::)
Ei askeltakaan, ei sanoja
En löydä enää tarvetta karata
Jos totuus ei pala tulessakaan
Oli paluuni oikein ja puhe turha