Kirjoittaja Aihe: Kirjat & kirjasarjat #2  (Luettu 68401 kertaa)

Slytherin

• Vieras
Vs: Kirjat & kirjasarjat #2
« Vastaus #20 : 28.05.2012 22:46:31 »
Mulla on nyt koko Nälkäpeli sarja koottuna, tosin oon lainannu ne heti kaverille ku haluun et muutki lukee niitä :D
Mutta pakko sanoa että oon tosi pettyny Mockinjayhin. Hunger Games oli loistava, luin sen kyllä sellaisessa ekstaasissa että ehkä se oli siksi niin loistava mutta jo Catching Firen kohdalla aloin miettiä, ettei tää ookkaan niin hyvä. Tai siis, joitakin ihan ihme epäolennaisia ja epäloogisia juttuja siellä oli mitkä muistutti mua kauheesti Twilightista mut annoin sen olla ja olin ihan semi-tyytyväinen Catching Fireen vaikka se olikin lopussa vähän sekava. Mut Mockinjay oli jotenkin vähän kömpelö ja mä aloin melkeen vihaamaan Katnissia siinä kirjassa. Sekin oli tosi sekava ja hätänen eikä ollu niin hyvin kirjotettu ku eka kirja. Pitää vielä varmaan lukee sarja uudestaan niin kattelen mitä mietin mutta nyt on outo olo.
Muita jotka petty noihin jatko-osiin?

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #21 : 29.05.2012 00:33:22 »
^ Itse en kyllä pettynyt kovinkaan tuohon viimeisenkään. Suosikiksi nousi ehkä Vihan liekit ja tuo Matkijanärhi oli ehkä huonoin noista, mut ei mikään paska. Pitäskin lueskella pitkästä aikaa nuokin kirjat :)

Onko täällä muita kirjasarja-hirmuja ja ostatteko kirjanne kovakantisena vai pokkarina? Itse olen rohmunnut hyllyyn mm. Twilightit, Vieraan, Black Daggerit, Manalan valtiaat, Kissojen kesken, Kuolemattomat, Yön talot, Varjojen valtakunnat, Idhunin kronikat, muutaman Potterin, Langenneet enkelit, Nälkäpelin, Sookie Stackhouset, Tarkoitetun jne. ja kerään ahkerasti kirjoja puuttuviin sarjoihin. En edes uskalla miettiä mikä voisi olla kirjojen yhteisarvo  ;D Kovakantisena ostan jos mahdollista kun se säilyy paremmin.

Nyt kyllä ärsyttää kun ei ole luettavaa. Kaikki julkaisut, joita odotan on edessä päin eikä kirjastostakaan kuulu mitn. Vierotusoireita  :D

EDIT: Nyt on lueskeltu taas...

Ally Condie - Rajalla

En ole koskaan pitänyt tätä trilogiaa kovinkaan mielenkiintoisena, mutta kyllä se ensimmäinen osa oli parempi kuin tämä. Oikeastaan koko kirjassa ei tapahdu kiteytettynä yhtään mitään. Se vain kertoo karkureiden vaikeasta matkasta kohti päämäärää ja mahdollisen kansannousun tutkimista. Cassia ja Ky herättivät mielenkiintoa ensimmäisessä kirjassa, mutta tässä heistä ei ollut nimeksikään juttua. Välillä minulle tuli kirjan teemasta mieleen Nälkäpeli. Tässäkin osa maailman ihmisistä haluaa elää elämäänsä ilman jonkun ylemmän tahon määräyksiä joten on selvää, että kapina kytee ja syttyy vielä. Tässä kirjassa ei päästy vielä sinne asti, mutta on selvää, että viimeisessä kirjassa tunteet kuohuvat. Vaikka juoni on tässä vaiheessa aika selvä, tuli tarinasta välillä sellainen olo, että Cassialla ja muilla ei ole mitään mahdollisuutta muuttaa maailmaa, joka on ollut olemassa pitkään ja vakauttanut asemansa maailmankartalla. Noh, se selvinnee sitten seuraavassa kirjassa, joka on tietenkin uteliaisuudesta luettava.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012 15:36:31 kirjoittanut Q+Black »

SuklaaKissa

« Vastaus #22 : 03.06.2012 21:16:42 »
Onko täällä muita kirjasarja-hirmuja ja ostatteko kirjanne kovakantisena vai pokkarina?
Pakko myöntää, etten osta kirjoja. Saan joskus lahjaksi, mutta kirjahyllyni on oikeastaan hävettävän tyhjä. Tajusin muuten juuri, että TSH:kin on melko sattumankaupalta sinne päätynyt: yksi sukulaisnuori teki itsemurhan ja hänen äitinsä jakoi lähes kaiken pojan omaisuuden vähitellen suvulle. Minä aloin lueskella kerran heillä vieraillessani erästä paksua kirjaa, ja lähtiessä aloin laittaa sitä takaisin hyllyyn, niin tämä äiti sanoi, että ota mukaasi vain. Sisäkannessa lukee: Hyvää 14-vuotis syntymäpäivää --lle tai jotain sinnepäin. Kiva. Hups, eksyin täysin sivuraiteille... :-[

Tällä hetkellä odotan Eoin Colferin kirjaa Viimeinen vartija, joka päätttää Artemis Fowl-sarjan. Muistaakseni ilmestyy suomeksi lokakuussa.

Viime aikoina olen lueskellut mm. George Orwellin Eläinten vallankuomousta, joka oli yllättävän hyvä, Ally Carterin Suloista Huijaria, josta pidin, mutta jäin odottelemaan jatkoa ja Maria Küchenin Perhosen lentoa, joka oli kummallisella tavalla hyvä.

Onneksi on näin huono sää, niin voi jäädä sisälle lukemaan. ;)
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 10:43:26 kirjoittanut SuklaaKissa »

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #23 : 04.06.2012 02:00:56 »
Onko täällä muita kirjasarja-hirmuja ja ostatteko kirjanne kovakantisena vai pokkarina?
Ite ostan pokkarina, koska ne on halvempia, silloin kun ostan. Enemmän tykkään kyllä lukea kirjoja kirjastossa, kun ei maksa mitään ja jos ei olekaan hyvä. Parhaimmat on kyllä pakko ostaa omaks. Kirjapörssi on siisti paikka, koska siellä kaikki on niin halpaa. Eilen sain juuri Tuhkakaupungin omakseni, puuttuu vielä Luukaupunki niin sitten on kaikki.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

flawless

• Deathbat
  • Administrator
  • Folie à deux
« Vastaus #24 : 04.06.2012 11:15:45 »
Vaikka olisikin samaa mieltä toisen kanssa, niin tulevaisuudessa pitäkää mielessä, ettei silti postata pelkkää toisen viestin lainausta ilman mitään omaa kommenttia. Sellaiset viestit saavat topan vain pursuilemaan yli äyräiden ns. "turhaan". Ja tuplapostaus on myös soosoo, eli mieluummin Muokkaa-nappulasta klikkaamalla muokkaamaan uusi asia vanhaan viestiin kuin postaamalla kokonaan uusi perään.

Poistin vastaavanlaisen kommentin, ei sellaisia jatkossa. :)

Lupus Daemonis

• The White Wolf
  • Queen In The North
    • Lupa In Fabula
« Vastaus #25 : 04.06.2012 12:11:58 »
Mä ostan kirjoja liikaa. Aivan liikaa. Justiin nauroin, sillä lähtiessäni Turkuun mukanani oli seitsemän kirjaaa, ja takaisin tullessani niitä olikin sitten laatikollinen. Lisäksi sukulaiset lahjoivat minua kirjakauppojen lahjakorteilla nyt yo-juhlissa, mikä oli esim. parasta ikinä. Kirjoja tulee kyllä ostettua paljon ja ihan fiiliksen mukaan, eli en edes välttämättä suunnittele mitä ostan vaan napsin kirjakaupasta kaikkea kivan kuuloista. Vaihtelevasti pokkareina ja kovakantisina, useammin pokkareina.

Nyt olen aika onnellinen kun sain Adlibrikseen 75 euron lahjakortin (kummisetä ♥) ja sain tilattua uusimman Richard Dawkinsin, sen hyllystäni pitkään puuttuneen Hobitin ja kasan Kingiä.

Ainoa ongelma tässä kirjavimmassa on se että nämä ei kohta sovi mihinkään! Mun kirjahyllyssä, joka siis täyttää yhden seinän huoneestani, loppuu kohta tila ja mihin minä sitten kirjani laitan?

- Gua

(uudelleenkirjoitus 2016 ->)

We are coming / And we'll howl on your graves."
- Karliene

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #26 : 04.06.2012 19:11:56 »
Minä tulin lukeneeksi Nälkäpelin kaksi ensimmäistä osaa nyt viikonloppuna, ja olin positiivisesti yllättynyt. Tappaminen ei ollut niin raakaa ja kokonaisuus muutenkin paljon kevyempi kuin olin odottanut. (Mielessä oli varmaan jotain Kärpästen herraan päin kallistuvaa ennakkoasennetta...) Päähenkilöt olivat miellyttävämpiä ja kirjan henki kaiken kaikkiaan inhimillisempi kuin odotin. Niinpä jään kiinnostuksella odottamaan kolmatta kirjaa. Ensimmäisen luettuani täytyy sanoa, että mietin miten ihmeessä jatko-osiin saadaan mitään samanlaista jännitettä, mutta kyllä tuo toinen kirjakin vielä otteessaan jaksoi pitää.

Lainasin kirjastosta pari kotimaista lyhyttä romaania testimielessä tässä hiljattain myös, mutta en tykännyt kummastakaan. Molemmissa oli sinänsä hyvän kerronnan ja kiinnostavan aiheen lisäksi se epämiellyttävä pohjavire josta en yhtään pidä; kun kaikki menee huonosti ja lähtee menemään vielä huonommin, kun on paha olla ja ei se siitä varsinkaan paremmaksi muutu. :( En tiedä miksi kidutan itseäni lukemalla kotimaisia kirjailijoita, kun tuntuu että suomalaisilla harvoin on mitään onnellista sanottavaa. Jälkimmäinen on tosin vielä vähän kesken, eihän sitä tiedä vaikka loppu yllättäisi. Sinisalon tuntien, ei todennäköisesti yllätä ainakaan sellaisella tavalla josta minä tykkäisin.
Eeva Rohas: Syvä pää
Johanna Sinisalo: Enkelten verta

Lainaus
Ainoa ongelma tässä kirjavimmassa on se että nämä ei kohta sovi mihinkään! Mun kirjahyllyssä, joka siis täyttää yhden seinän huoneestani, loppuu kohta tila ja mihin minä sitten kirjani laitan?
Tämä ongelma on tullut minulla jo ajankohtaiseksi. Ainoa ratkaisu mitä on enää jäljellä, on ikävä kyllä kokoelman karsiminen... En ole raaskinut uusiakaan ostaa kuin todella tiukalla seulalla nyt kun entisetkään eivät sovi enää mihinkään. Kirjarivi kulkee jo ikkunalautaa pitkin, ja osa on säilötty laatikoihin, vaikka minulla on koko seinän korkuinen ja levyinen kirjahyllykin. *huokaus*
I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #27 : 04.06.2012 20:43:33 »
Becca Fitzpatrick - Hiljaisuus

No niin, olihan sitä Noran ja Patchin tarinan jatkoa odotettukin! Tämä sarja nousi kyllä suosikkeihin heti ensimmäisestä kirjasta lähtien eikä tämäkään kirja jäänyt paljoa huonommaksi vaikka se ei ihan kahden ekan kirjan tasolle yltänytkään. Tässä kirjassa Norasta löytyy muistinmenetyksen myötä lisää särmää ja luonnetta kun taas Patch näyttää itsestään vähän pehmeämmän puolen, menettämättä tietenkään pahan pojan titteliään missään vaiheessa. Näistä kahdesta on vain niin herkullista lukea. Vaikka edellisen kirjan lukemisesta onkin aikaa, tässä pääsi mukavasti taas tarinaan mukaan. Kirjassa on tiukka juonikuvio, josta ei puutu tapahtumaa eikä yllättäviä käänteitä. Suuni varmasti loksahti loppumetreillä auki. Noralla onkin haastavampi tulevaisuus kuin kukaan voisi odottaa kirjan alussa. Sanomattakin selvää, että jään janoamaan viimeistä osaa sekä Noran ja Patchin räiskyvää suhdetta.

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #28 : 04.06.2012 21:01:03 »
Mun mielestä Nälkäpeleistä kaikista paras oli eka, koska siinä kaikki oli uutta ja tosi mielenkiintoista. Vihan liekit oli huonoin, koska se oli vain toisinto Nälkäpelistä. Matkijanärhikin oli kiva, mutta ei niin kiva kun Nälkäpeli. Katniss valitsi väärän henkilön.

Langenneesta enkelistä ja Riitasoinnusta mä en tykänny yhtään. En edes jaksanut lukea Riitasointua loppuun asti. Ekasta varsinkin tuli koko ajan mieleen Twilight. Mä kyllä luulin, että se olisi ollut tosi hyvä, mutta sitten se olikin tosi tylsä.

Tykkääkö kukaan muu täällä muuten Angie Sagen Septimus Heap-sarjasta?
my heart

flying_unicorn

• Ernu
  • Joskus vaan onnistuu ja useimmiten ei
« Vastaus #29 : 05.06.2012 17:55:31 »
Lainaus
Becca Fitzpatrick - Hiljaisuus

No niin, olihan sitä Noran ja Patchin tarinan jatkoa odotettukin! Tämä sarja nousi kyllä suosikkeihin heti ensimmäisestä kirjasta lähtien eikä tämäkään kirja jäänyt paljoa huonommaksi vaikka se ei ihan kahden ekan kirjan tasolle yltänytkään.

Mitäh? joko Hiljaisuus on ilmestyny? Mie kävin vähänaika sitten sitä kirjakaupasta kysymässä ja miulle väitettiin kiven kovaa että se ilmesyy vasta syyskuussa. Ja mie olin kuullu että se ilmesty jo viimekuussa. Eli onko se nyt ilmestyny ja mistä niitä saa?? en malttais oottaa että pääsen lukemaan sen.

Jee saan rippilahjaksi Taru sormusten herrasta trilogian ja sittenpä pääsen niiden kanssa viettämään laatuaikaa vähäksi aikaa. Harmi vaan että noi kesätyöt vähän rajottaa sitä lukemista...

Melba

« Vastaus #30 : 05.06.2012 19:28:05 »
Lueskelin noita viimeisimpiä viestejä ja ei vitsi että tekee nyt mieli lukea Nälkäpeliä :------D Oon lukenu sen läpi vaan kerran, mutta tykkäsin kyllä todellakin tosi paljon. Ainoo vaan ettei oo itellä ja kirjastoonkin on matkaa, ja sitä paitsi se varauslista luultavasti on jonkun parin kilometrin pituinen, eli ei kannata yrittääkään varmaan.

Mut joo, oon viimeisimmän kuukauden ajan ehkä kahlannu George Orwellin Vuonna 1984 -kirjaa läpi ja pakko kyllä todeta, etten nyt ihan helpointa valintaa kevyeksi kesälukemiseksi ottanut. Tosi mielenkiintoinen kirja kylläkin, tosin ihmettelen ehkä vähän, miten siitä ei ole sillon 40-luvulla kun se on kirjoitettu ilmeisestikään noussut minkäänlaista haloota, vaikka nuo viittaukset esimerkiks kidutukseen onkin ihan selviä, ja faktoihin muutenkin. :--D
..No, ehkä maailma ei ollut silloin ihan niin takapajuinen kuitenkaan kuin mitä ilmeisesti luulen. Mutta mielenkiintoinen kirja kyllä aiheena ilman muuta, kerronta ehkä vähän pitkäveteistä toisinaan, nimenomaan siltä kannalta, että ehkä olis kuitenkin pitänyt odottaa vielä vähän aikaa ennen kuin yritänkään lukea. :--D Meinaa keskittyminen aina herpaantua nimittäin.
Suosittelen kyllä jos vähääkään kiinnostaa, on kyllä ihan kulttimaineensa arvoinen.

Jos joku ei ole aiemmin siis kuullutkaan, niin kyseessä on siis toisen maailmansodan aikaista ja jälkeistä diktatuuria suoraan jäljittelevä kirja, jossa tosin on viety tosissaan paljon pitemmälle kaikki tapahtumat, ihmisten ajatuksiakin esimerkiksi vainotaan ja kontrolloidaan jne. Aika hyvin varmaan kyllä kuvastaa sitä tilanteen ankeutta, mikä on Euroopassa toisen maailmansodan jälkeen vallinnut.

Tykkääkö kukaan muu täällä muuten Angie Sagen Septimus Heap-sarjasta?
Minä, nuorempana tuli kahlattua läpi koko sen astinen sarja, en oo sen jälkeen kyllä sitten lukenutkaan. :--) Mikäs siitä sarjasta onkaan se viimeisin kirja, oonkohan mahtanut sitä lukeakaan? Voisin kyllä muutenkin ottaa joskus uusiksi, mitä nyt muistelen niin ihan hyväntuulinen ja helppolukuinen sarja oli. Helppolukuisuudella tarkoitan siis sitä, että pysyi ihan mielenkiintoisena koko ajan.
ja mitä vähemmän susta mä muistan sen täydellisempi mun mielessäni oot

- Finin lukupiiri -

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #31 : 05.06.2012 20:00:35 »
Melba, Pimeä ilmestyi tässä pari viikkoa sitten. Itselläni se on vielä kesken, mutta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Minusta on outoa, kun monet eivät pidä/ole tutustuneet Heapeihin, vaikka ne ovat tosi hyviä. Omia lempihahmojani on Nicko, Beetle, Marcia ja Lucy ainakin ja kirjoista Kivi tai Peili.
my heart

leikisti

« Vastaus #32 : 05.06.2012 23:55:47 »

Ostan aika paljon kirjoja. On mukavaa, kun lempikirjat löytyy omina ja niitä voi napata hyllystä hetken mielijohteesta. Siskoni kyllä aina jaksaa huomauttaa, että tuhlaan kirjoihin kaikki rahani, mutta itse olen sitä mieltä, että voisi ne kyllä paljon huonomminkin sijoittaa. :D Lähes kaikki kirjani ovat kovakantisia, johtuen lähinnä siitä että luen paljon sarjoja, joista on aina pakko saada uusin osa silloin kun se ilmestyy enkä viitsi jäädä odottelemaan pokkaria.

Ihanaa että on kesä, oon jo muutamassa päivässä lukenut huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi viime viikolla, kun oli vielä koulua.
ava © Dani

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #33 : 06.06.2012 00:22:23 »
Langenneesta enkelistä ja Riitasoinnusta mä en tykänny yhtään. En edes jaksanut lukea Riitasointua loppuun asti. Ekasta varsinkin tuli koko ajan mieleen Twilight. Mä kyllä luulin, että se olisi ollut tosi hyvä, mutta sitten se olikin tosi tylsä.
Pöh, ei voi millään muotoa verrata Twilightiin, jossa on hönkivä Bella ja aina jumissa oleva Edward, mur!  >:( :D Voih, Patch... se vaan on mies mun makuun ;)

Mitäh? joko Hiljaisuus on ilmestyny? Mie kävin vähänaika sitten sitä kirjakaupasta kysymässä ja miulle väitettiin kiven kovaa että se ilmesyy vasta syyskuussa. Ja mie olin kuullu että se ilmesty jo viimekuussa. Eli onko se nyt ilmestyny ja mistä niitä saa?? en malttais oottaa että pääsen lukemaan sen.
Itse ennakkotilasin jo pari kk sitten Bookplussalta. Julkaisupäivä oli muistaakseni 1.6. Kirjakaupoissa ollaan aina jäässä, siksi en sieltä mitään ostakaan  ;D

flying_unicorn

• Ernu
  • Joskus vaan onnistuu ja useimmiten ei
« Vastaus #34 : 06.06.2012 19:16:08 »
Lainaus
Itse ennakkotilasin jo pari kk sitten Bookplussalta. Julkaisupäivä oli muistaakseni 1.6. Kirjakaupoissa ollaan aina jäässä, siksi en sieltä mitään ostakaan 

Loysinkin sen hiljaisuuden tänään! Oli sen kirjakaupan viimenen sellanen kirja, ja heti kun näin sen kaappasin sen mukaan ja menin kassalle. Sitten vasta kassajonossa älysin katsoa hintaa, vaikka ei sillä oikeestaan ollu mitään väliä. Oisin ostanu sen luultavasti jokatapauksessa vaikka oiskin ollu tosi kallis.:D
« Viimeksi muokattu: 06.06.2012 19:18:10 kirjoittanut flying_unicorn »

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #35 : 06.06.2012 20:30:23 »
Heh, hyvä että sait oman kappaleesi kirjasta :)

J.R.Wardin toisen kirjasarja eka suomennos - Halu - on lähtenyt tulemaan. Mielenkiinnolla odotan millainen kirja on. Ei kuulemma yllä Black Daggerien tasolle, mut... voihan se yllättää positiivisesti ;)

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #36 : 07.06.2012 20:26:54 »
Q+Black, minun mielestäni Patchilla ja Edwardilla on samanlaiset luonteet, mutta jokaisella on oma mielipide. Myös uusi bilsan pari haiskahti ihan Twilightilta. Ja tavallinen tyttö ja yliluonnollinen poika rakastuvat (tosin käytetty varmaan miljoona kertaa ja Norassa taisi olla myös langenneen enkelin verta) En yritä tässä mitenkään puolustella Twilightia, se on vain mielipiteeni.
my heart

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #37 : 08.06.2012 14:17:44 »
^ Jännä, että näet asian noin. Kun taas minusta ei niitä ei voi verrata millään muotoa. Okei, varmasti löytyy kaikista kirjoista yhtäläisyyksiä jos alkaa etsiä. Siksi en sitä teekään. Edward on minusta liian "pyhimys", joka puhuu jäykästi ja "ajattelee vain Bellan parasta" kieltämällä tätä tapaamasta Jakea. Ihan kuin Bella ei osaisi itse tehdä itsenäisiä päätöksiä. Patchissa sen sijaan on luonnetta. Se on räväkkä ja flirttaileva persoona, joka ottaa mitä haluaa, mutta osaa olla tarvittaessa kiltti... mutta ei imelällä Edward-tavalla. Lisäksi se kuulostaa paljon komeammalta kirjoissa. Näin minä asian näen  ;D

Nyt se Halu sitten tuli ja muutama sivu luettu. Hassua, että tämä Wardin Langenneet enkelit - sarja tavallaan on osa BDB- maailmaa. Tuli yllätyksenä! Nämäkin asuvat Caldwellissa ja on olemassa Iron Mask-klubi, jonka omistaja on Trez ja entinen omistaja Revenred. Mielenkiinnolla jään odottamaan lisää yhtäläisyyksiä. Kenties Lassiter vilahtaa jossain sivulla?!

EDIT: Wardin HALU luettu...

Jim Heronilla on synkkä menneisyys. Hän muutti entistä elämäänsä pakoon New Yorkin Caldwelliin ja alkoi ansaita rahaa rakennustyömailla. Huonon sattuman kautta Jim kuolee, herätäkseen uuteen kutsumukseensa.  Hänestä tulee Langennut enkeli, jonka on pelastettava seitsemän ihmissielua seitsemältä kuolemansynniltä. Tehtävä ei tietenkään tule olemaan helppo. Ensimmäiseksi hän saa tehtäväkseen pelastaan Vin di Pietron, joka on omistautunut vain työlleen ja rahalle.

Yllätti, että tämä sarja sijoittuu samaan maailmaan kuin Black Daggerit ja muutama tuttu hahmokin pyörähtää kuvioissa ohimennen, mikä oli aika huvittavaa. Tämä kirja oli täysin erilainen kuin Wardin vampyyrisarja, mutta huomattavissa oli tuttu kirjoitustyyli. Tämä kirja koukutti minut yhtä tehokkaasti kuin muutkin Wardin kirjat. Se sisälsi huumoria, mysteerejä, yliluonnollisuutta ja sitä Wardin tuttua räiskyvää romantiikkaa ja kuumia kohtauksia, ei kuitenkaan mässäilyyn asti. Hahmot olivat mielestäni realistisia ja jotkut jopa samaistuttavia. Vaikka kirja oli melkoisen pitkä, ei se jäänyt junnaamaan turhia vaan tarinassa päästiin sulavasti ja mielenkiintoisesti eteenpäin. Innolla jään odottamaan Jimin seuraavaa haastetta.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 14:59:58 kirjoittanut Q+Black »

Paju

• Okaketulta
« Vastaus #38 : 10.06.2012 16:30:36 »
Poikani Kevin luettu! Mun täytyy sanoa että kirja oli erityisen ahdistava, sillä jossain vaiheessa todellisuus ja fiktio sekoittuivat keskenään ja luulin lukevani tositarinaan pohjautuvaa teosta. Joka tapauksessa tuo oli hieno. Äitimyytin kääntämistä päälaelleen sekä elämää psykopaattisen pojan kanssa.
Ei askeltakaan, ei sanoja
En löydä enää tarvetta karata
Jos totuus ei pala tulessakaan
Oli paluuni oikein ja puhe turha

Lupus Daemonis

• The White Wolf
  • Queen In The North
    • Lupa In Fabula
« Vastaus #39 : 13.06.2012 12:59:58 »
Melba, jännä aina huomata erovaisuuksia kirjamauissa: minä en voinut kirjaimellisesti laskea 1984 käsistäni, kun kirja oli aivan liian koukuttava. Valvoin koko abivuoden avajaispäivää edeltävän yön lukiessani sitä ja vielä rehtorin avajaisinfossakin istuin nenä kiinni kirjassa. (Thank Flying Spaghetti Monster siitä että opettajat katsoo mun lukemisia aika pitkälle läpi sormien.)

Mä olen taas tapaani mukaan jäljessä ilmiöistä ja olen nyt tykästynyt Sookie Stackhouse-kirjoihin. Erilaista vampyyriviihdettä ja vaikka Sookie ei minuun päähenkilönä kauheasti vetoakaan niin ei se samanlaista vitutusreaktiota herätä kuin eräät toiset vampyyrejä deittailevat tytöt (köhbellaköhköh) ja maailma on mielenkiintoinen; selvää ficcimateriaalia kyllä! Omistan kaksi ensimmäistä osaa sarjasta pokkareina ja pian varmaan ostan myös ne loput.

Ah, minä olen tosiaan atm matkalla Turkuun ja pääsykokeiden jälkeen huomenna lähden Suomalaiseen tuhlaamaan yo-lahjaksi saamani lahjakortin. Tarkoitus olisi ostaa ainakin George R.R. Martinia muutama eepos lisää, Sookieita pari lisää niitäkin, joku koirakirja pitkästä aikaa ja ehkä jotain muutakin. ^^

- Gua

(uudelleenkirjoitus 2016 ->)

We are coming / And we'll howl on your graves."
- Karliene