Kirjoittaja Aihe: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet  (Luettu 809 kertaa)

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« : 23.11.2021 09:28:09 »
Ikäraja: S
Fandom: Harry Potter
Paritus: Harry/Draco
A/N: Eilen illalla kirjoitin tämän ihan vallan paperille, kun tuli äkillinen inspiraatio tähän pieneen kohtaukseen. Ekaa kertaa vaikka kuinka pitkään aikaan kirjoittaminen tuntui hyvältä, ja siltä ettei sanoja tarvinnut pakottaa. Lyhyt se on, mutta halusin julkaista, koska sen kirjoittaminen oli niin mukavaa!


Joulumieltä

Oli marraskuu. Joululaulut raikuivat Draco Malfoyn pienessä yksiössä muovisten joulukuusen osien lojuessa lattialla.

”Me emme pystytä joulukuusta marraskuussa”, Harry mutisi, joskin turhaan, sillä asunto tosiaan oli Dracon, joka parhaillaan tanssahteli joululaulujen tahtiin kuin ei olisi kuullutkaan mitä Harry sanoi.

”Hoi, aiotko auttaa vai tanssia siinä kuin hullu?” Harry tivasi saaden Dracon pysähtymään.

”Hei, vähän joulumieltä kiitos”, Draco nauroi. Hän otti taikasauvan lipaston päältä ja heilautti sitä kevyesti ilmassa. Joulukuusen osat nousivat ilmaan, kiinnittyivät toisiinsa ja lopulta valmis kuusi asettui huoneen nurkkaan.

”En tiennyt, että siihen on loitsu”, Harry sanoi nolona. Draco hymähti

”Se lukee kasaamisohjeessa, hölmö.”

Draco tarttui sängyllä istuvan Harryn käsiin ja veti tämän yksiönsä keskikohtaan, jota hän sellaisina hetkinä kutsui tanssilattiaksi. Hän alkoi tanssittaa Harrya Selestina Taigorin laulaessa taustalla hidasta kappaletta.

Kieltämättä joulumieli alkoi tarttua Harryyn, joka huomasi hymyilevänsä Dracon villapaitaa vasten.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 268
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #1 : 23.11.2021 10:20:14 »
Aww, söpö :D

Olipa tämä ihana pieni ficlet missä oli aivan ihana tunnelma. Ehkä marraskuu on hieman aikainen joulukuuselle ;D mutta toisaalta samaistun Dracoon, koska itse olen vähän samanlainen joulufiilistelijä! Tuo kokoamisloitsu oli jotenkin suloinen ja samoin Harry, joka oli nolona kun ei tiennyt. Mutta toisaalta, mistäs Harry olisi voinut tietää kun on jästiperheessä kasvanut :) Tanssiminen oli jotenkin ihan supersöpä tuossa lopussa.

Kiitos tästä, tuli tosi mukava fiilis tästä :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 968
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #2 : 23.11.2021 10:30:28 »
Haha, voi Harry, tietysti siihen on loitsu xD
Tulipas tästä mukavan jouluisa olo, ja jotenkin hyvä mieli myös tuosta Author's notesta ^^
Kiva kun kirjoitit ja julkaisit <3

~Violet


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 501
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #3 : 23.11.2021 17:58:23 »
Lainaus
”Me emme pystytä joulukuusta marraskuussa”, Harry mutisi

AGREED, joskin hävittiin Harryn kanssa nyt tää taistelu :D Draco on hauska kuvitella tosi jouluihmisenä, koristelemassa pientä yksiötään marraskuun pimeydessä. Harry taas sopii paremmin tuollaiseksi hieman rauhallisemmaksi ja ei ehkä niin jouluihmiseksi :D

Tää oli hyväntuulinen ja söpö, kiitos ♥


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #4 : 23.11.2021 19:17:08 »
Oi että, tulipa hyvä mieli sekä tästä ficistä että siitä, kun sait iloa tämän pikku pätkän kirjoittamisesta :) ihanaa lukea sinulta uutta tekstiä ja pimeinä iltoina parasta onkin jouluisten ja talvisten tekstien fiilistely. Kuorolaulun harrastajana hoilaan usein joululauluja lokakuusta lähtien, koska silloin aletaan harjoitella joulukonsertteihin, joten olen vähän Dracon puolella tässä, vaikka kotiin en haluakaan jouluisia juttuja esille ennen kuin joulukuussa :D Minusta oli myös ihanaa, että Dracolla oli villapaita ja yksiön lattia oli nimetty tanssilattiaksi. Kiitos tästä!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 754
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #5 : 27.11.2021 11:24:45 »
Olipa tämä ihana ja hymyilyttävä pieni ficlet! Kohotti minunkin joulumieltäni tämä Harryn ja Dracon hölmöily :D Tykkään kauheasti näistä jouluficeistä, jossa Draco on jouluihminen ja Harry yrittää jarrutella parhaansa mukaan (mikä varmaan johtuu siitä, että hän vietti ensimmäiset 10 jouluaan Dursleyden kanssa, jotka tuskin olivat kauhean hyvät - eivätkä siksi opettaneet Harrya jouluihmisen tavoille). Siksi tuo Harryn ensimmäinen repliikki osui ja upposi, se kuvasti niin täydellisesti tuota näiden kahden välistä eroa :P

Minua hymyilytti myös tuo, että Harry ei tajunnut kuusen mukana tullutta kokoamisloitsua :D Se oli jotenkin tosi sympaattinen kohta ja kuvastaa myös Harryn ja Dracon taustojen erilaisuutta, kuinka Harry ei vuosien kuluessa vieläkään ole oppinut velhomaailman kaikkia yksityiskohtia ja salaisuuksia. Tämä olikin kaikin puolin ihana ja söpö ficlet, sain tästä kovasti iloa! Ihanaa, että kirjoitit, ja kiitos ♥

between the sea
and the dream of the sea

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #6 : 01.12.2021 09:20:06 »
Vendela, ihana juttu, että jäi mukava fiilis <3 Marraskuu saattaa ehkä joidenkin mielestä olla hieman aikainen ajankohta joulukuusen pystyttämiselle :P

Violetu, kiva kun pidit tästä, kiitos kun jätit kommenttia!

Angelina, haha, oon kyllä itse ehkä Dracon puolella tämän asian suhteen, voisin itse hyvinkin pystyttää joulukuusen jo marraskuussa ;D Kiitos kommentista, kiva kun luit :-*

Thelina, kiitos itsellesi! Ilahduin kommentistasi valtavasti!

hiddenben, minustakin on hauska ajatella Dracoa jouluihmisenä, ja Harrya taas järjen äänenä, joka yrittää rauhoitella toisen jouluvimmaa! Kiitos paljon, ihana kuulla, että sait tästä iloa <3

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #7 : 10.12.2021 16:39:49 »
Draco on kyllä pahuksen aikaisessa. Itse kuuntelin ensimmäiset joululaulutkin vasta itsenäisyyspäivänä ja kuusi on vielä ensiviikonkin laatikossaan. Ehkä tuo voidaan Dracolle suoda, kun hän siitä noin riemastuu. Jäin tietysti miettimään mikä on kuusenpysytysloitsu. Jos kerran valtavat monen huoneen sisältävät teltatkin kootaan loitsulla pystyty, niin tämän on oltava jokin vastaava lyhyt ja ytimekäs.
Kiitos hauskasta ficletistä.  ;)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Joulumieltä | S | H/D | lyhyt ficlet
« Vastaus #8 : 23.12.2021 01:06:12 »
Jouluhulluutta marraskuussa, parasta! ;D Itse olen kyllä sitä ihmistyyppiä, joka kaupoissa pyörittelee silmiään vuosi vuodelta aikaisemmin saapuvalle joululle - mutta toisaalta minun on myös helppo ymmärtää, että kun joulumieli iskee, se myös iskee, ja se vie helposti muutkin mennessään. ;) On sitä itsekin tullut joskus intoiltua ja laitettua joulua jo marraskuussa, myönnettäköön.

Dracon into on jotenkin niin hyväntuulista ja tarttuvaa! Minusta on hauskaa, miten hän Harryn mutinoista piittaamatta päättää pystyttää joulukuusen marraskuussa, ja samaten hauskaa on se, miten hän intonsa vallassa pitää huoneiston keskikohtaa tanssilattiana. Jotenkin Draco on yllättävänkin helppo nähdä tällaisena innostujana, joka inspiraation vallatessa heittäytyy siihen täysillä. Harry puolestaan on itselleen uskollisesti vähän skeptinen, mutta totta kai häneenkin lopulta joulumieli tarttuu. ♥

Minusta on jotenkin kamalan viehättävä ajatus, että taikamaailman kasaamisohjeet saattavatkin sisältää loitsuja! Tuo yksityiskohta ja Dracon loitsinta sitovat tätä ficlettiä kivasti taikamaailmaan, vaikka joulukuusen pystyttäminen on tuttua niin jästeille kuin velhoillekin.

Onpa hymyilyttävä iltalukupala - kiitos! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day