Kirjoittaja Aihe: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (K-11)  (Luettu 6704 kertaa)

hobby

  • ***
  • Viestejä: 155
    • http://darthenin.livejournal.com/
3 tapaa saada huispauskapteenilta (K-11)
« : 02.12.2007 14:12:03 »
3 tapaa saada huispauskapteenilta
Ikäraja: K-11
Paritukset: Selviävät kyllä
Oikolukija: Ei ole käytössä tällä kertaa, pahoittelen.
Kirjoittaja: hobby
Juonikuvaus: Huispauskappteenit ovat aina olleet aikansa seksisymboleja, mutta miten saa tällaisen unelman lankeamaan? Siinäpä vasta pulma.

A/N: 3-kertaa, kun... -haasteeseen osallistun tällä.




Ensimmäinen –ei niin toimiva – tapa

- Ruinaaminen -

Harry Potter on Rohkelikon huispausjoukkueen nykyinen kapteeni, se ei ole mikään salaisuus. Harry Potter on erittäin hyvännäköinen poika, se ei ole myöskään mikään salaisuus. Mutta se on salaisuus, että minä olen hieman ihastunut tähän Rohkelikon huispausjoukkueen hyvännäköiseen kapteeniin. Se on salaisuus. Vaikka jotkut vuosikurssini pojista ovatkin hämmästelleet valokuvia, joita olen liimaillut sänkyni kattoon, en ole jäänyt kiinni tunteistani.

Siinä se Harry taas menee, mietin lysähtäessäni puupenkille suuressa salissa. Istun usein hänen lähellään Rohkelikon tupapöydässä. Kuuntelen, miten hänen kaverinsa yrittävät miellyttää Harrya. Harry ei kuitenkaan nauranut.

”Harry, hei, Harry!” huudan tahtomattanikin. Harry kääntyy katsomaan minua silmälasiensa takaa. Huomaan heti, miten hänen katseensa kiristyy. Harry ei todellakaan taida pitää minusta.
”No, mitä sinä nyt haluat?”
”Tuota ajattelin, että voisin ottaa sinusta muutaman kuvan tänään… Päivän Profeetta on tilannut - ”
”Ei, älä edes ajattele minun suostuvan tuollaiseen.”

Harry kääntyy takaisin menosuuntaansa ja alkaa loikkia pitkillä askelillaan kohti eteisaulaa. Vaikka miten yritän, en pääse Harryn lähelle. En pääse hänen kanssaan kahden, enkä edes saa hänestä lähikuvia.

Minä olen Colin Creevey ja alan olla epätoivoinen.



Toinen – hieman onnistuneempi – keino

- Kehuminen -

”Hei, Draco!” huudan yrittäessäni ottaa poikaa kiinni. Hän kävelee pitkin, mutta vakain askelin kohti pukuhuonetta.
”Niin?” ylevä, hieman kylmä ääni vastaa huutooni. Draco kääntyy katsomaan minuun nenänvarttaan pitkin.
”Pelasit aivan mahtavasti”, kehaisen saatuani hänet vihdoin kiinni.
”Minähän hävisin”, Draco murahtaa, ”Rohkelikko voitti. Taas.”
”Nii’in, mutta lensit silti hienosti.”
”Enkö muka yleensä lennä?”
”Et- tai siis totta kai! Mutta tänään keräsit varmasti jokaisen peliä seuranneen katseen.”
”Jaaha.”

Kiroan itseni hiljaa maan alle. Miksen keksi mitään fiksua sanottavaa?

”Aiotko tulla sisälle vai jäätkö siihen seisomaan?” Draco tiuskaisee. Seison pukuhuoneen kynnyksellä ja astun toki sisään. Haistan mädäntyneet sukat ja voimakkaan hien, en ymmärrä, miten Draco kestää tällaista lemua.
”Mennään minun pukuhuoneeseeni”, Draco sanoo ja odottamatta vastausta hän tönäisee minua kohti tammista ovea. ”Siellä ei löyhkää näin pahasti.”

Nyökkään, kun en keksi mitään sanottavaa. Draco heittää oven kiinni takanaan ja ottaa naulasta roikkuneen pyyhkeen käteensä. Naamaansa hieroen hän astelee penkille ja istuutuu. Seuraan lumoutuneena hänen tekemisiään. Vaikka olen asunut hänen kanssaan samassa makuusalissa monia vuosia, en ole täysin tottunut olemaan kahdestaan Dracon kanssa. Siinä on aina outoa kitkaa.

Draco taputtaa penkkiä vieressään, mutta olen jumissa. En saa katsettani irti hänestä, tunnen itseni täysin lamaantuneeksi.
”Kuulehan nyt”, Draco aloittaa ja nousee ylös istuimeltaan. ”Hävisin juuri pelin ja olen todella vittuuntunut. Jos aiot vain seistä siinä, voit saman tien lähteä, mutta jos -”

En enää pysty estämään itseäni, vaan painan kiihtyneet huuleni hänen suulleen. Runnon ajattelematta kieleni Dracon suuhun enkä jaksa ajatella sen seurauksia.

Minä olen Blaise Zabini ja toivon, että ihastumiseni Draco Malfoyhin saa edes hieman vastakaikua.




Kolmas – takuuvarma – keino

- Suoratoiminta –

Oliver Wood oli kaikkien aikojen pakkomielteisin huispauskapteeni, joka koskaan oli luotsannut ainoatakaan Tylypahkan tupajoukkuetta. Ja se juuri teki hänestä minun unelmieni panon. Halusin saada selville, piilikö tämän urheilija-imagon takana jotain muutakin – jotain, mistä minä voisin hyötyä. Oliver käsitteli luutaansa niin hyvin, ettei tämä voinut olla täysi tumpelo muiden soikioiden esineiden kanssa, jos tiedätte, mitä tarkoitan.

Rohkelikko oli juuri voittanut huispausottelun Korpinkynttä vastaan, ja Oliver rynnännyt pukuhuoneeseensa muutamien fanaattisten tyttöjen saattelemana. Päätin seurata häntä pukuhuoneeseen ja onnitella häntä oikein isän kädestä.

Onneksi minulla oli aina ollut paljon luontaista vetovoimaa. Oliver varmasti lakoaa edessäni heti, kun vähän vihjaan. Ovi kolahti kiinni takanani ja astuin Rohkelikon typötyhjään pukuhuoneeseen. Edes heidän kapteeniaan ei näkynyt siellä – oliko Oliver asettanut minut ansaan?

Mutta suihkusta kuuluva itsetyytyväinen lauluntapainen ääni sai minut suuntaamaan kulkuni sinne.

Riisuuduin nopeasti vaatteistani. Saisi pikku-kapteenimme vähän silmänruokaa heti kättelyssä. Ei sillä – en minä kädelläni aikonut mitään tehdä. Itse asiassa, en itse ajatellut tehdä mitään. Oliver saisi tehdä likaiset työt, minä kuitenkin tarjoudun tulemaan tänne, auttamaan paineiden purussa.

Avasin suihkukopeille vievän oven ja menin välittömästi viimeiselle kopille, josta laulu kuului.

”Hei, Wood”, sanoin kiskaistuani kopin oven auki. Oliver säikähti sanoinkuvaamattoman paljon. Suihkukapula tippui lattialle ja vesi alkoi ryöpytä minun päälleni. Poimin sen käteeni ja annoin veden laskeutua paljaalle iholleni.
”Flint? Mitä helvet- ”
”Tsot, tsot, Wood, tulin vain onnittelemaan sinua hyvästä pelistä”, kerroin ja suljin kopin oven takanani.

Minä olen Marcus Flint ja olen varma, että Oliver on myös suorantoiminnan ihmisiä
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 13:00:11 kirjoittanut Kaapo »
Jumala ei heitä noppaa.

~Einstein

Eruru

  • ***
  • Viestejä: 398
  • easy, breezy, beautiful
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #1 : 02.12.2007 15:05:40 »
Nämä oli hyviä :D Parempi olisi ehkä kuitenkin ollut, jos olisit tehnyt vain yhdellä parituksella, jossa tämä henkilö yrittää kaikkia kolmea keinoa. Ihan hyvin tämä meni silti näinkin, tykkäsin varsinkin viimeisestä, siinä oli jotain tosi ihanaa. Ahdas suihkukoppi namss<3 Piristit päivääni, kiitos.

Angelico

  • Vieras
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #2 : 03.12.2007 13:05:04 »
Minä olen Marcus Flint ja olen varma, että Oliver on myös suorantoiminnan ihmisiä

Voi Luoja varjele  ;D Kiitos kun piristit apaattista koulupäivääni.

Bloody Mary

  • ***
  • Viestejä: 3
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #3 : 03.12.2007 15:31:54 »
Tykkäsin :D Tosi mahtava, eipä oikein voi muuta sanoa. Enemmän tälläisiä!  8)
It's ok to be Gay. Isn't it?

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #4 : 03.12.2007 15:53:04 »
Oi, ihania. Oli jännä huomata, miten arvasin kertojan aina jo ennen kuin hän oli nimensä kertonut, olit saanut henkilöistä sen verran itsensä tuntuisia.

Draco/Blaisea. Nammmm. Tykstyks. Pidin tuosta aivan erityisesti, mutta muutkin olivat ihania.

Kiitän.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Rakkaus

  • ***
  • Viestejä: 44
  • weetabiksit <3
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #5 : 05.12.2007 18:35:02 »
Tyksin paljon paljon paljon <3 Eniten kuitenki tykkäsin keskimäisestä. ;D Tosin itse kokeilisin mitä luultavimmin tota suoraatoimintaa.  ;D

Minä olen Rakkaus ja aivan varma, että tämä ficci oli lukemisen arvoinen.
Metallica - Nothing else matters <3

So close, no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
No, nothing else matters

Emu_

  • ***
  • Viestejä: 175
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #6 : 06.12.2007 18:04:43 »
Eikä vähän tää oli hyvä. :'D Toi kolmas oli kyl auttamattomasti paras. :'D<3 Kiitos tästäkin ;D<3.
"No ei se mua haittaa, mun isukki on oikea panopupu, oikea rusakko!" Draco hihkaisi.
 Emun ficit

Sanskrit

  • ***
  • Viestejä: 79
  • tilulilulaa
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #7 : 01.01.2008 15:18:34 »
Hehe, tämähän on ihan loistava "3 kertaa kun..." -haasteficci: lyhyehkö, hauska ja oivaltava. Jee. Kaikki pätkät ovat hyviä, ja minä taas nimenomaan tykkäsin siitä, ettei jokaisessa ollut sama paritus. Se olisi saattanut käydä hivenen yksitoikkoiseksi, joten parempi näin. Ja olisi muutenkin ollut ehkä haastavaa löytää hahmo, joka olisi ollut uskottava kaikkien keinojen toteuttaja.
Pakko muuten sanoa, että tuon ensimmäisen pätkän ensimmäinen kappale on aivan mahti.

Muutama kieliopillinen juttu:
Suoratoiminta --> Suora toiminta, ihan erikseen vain.
urheilija-imagon --> urheilijaimagon. Tiedän, näyttää todella pöljältä, mutta ilman väliviivaa silti. x)
soikioiden esineiden --> soikeiden esineiden. Soikio on se kuvio, adjektiivi on soikea.

Mutta niin, minua tämä ficci kyllä nauratti. :) Suuret kiitokset tästä ja hyvää uutta vuotta!

Tala Sohalia

  • ***
  • Viestejä: 184
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #8 : 07.01.2008 21:10:22 »
Hauska ja keveä. Loppujen lopuksi pidän siitä, että jokaisessa on kyse kolmesta eri parituksesta, koska olet niiden kautta onnistunut käsittelemään myös kolmea erilaista ihastusta. Harry ja Colin on tietenkin sen kevein ja viattomin (näin minun silmissäni), viatonta teini-iän ihastusta, jossa suurin toive on saada lähikuva ihastuksesta -ehkä jopa kuva itsestä toisen vieressä! Plussaa myös "ruinaaminen" sanan käytöstä. Tuli taas sellainen olo, että kyllä tässä suomenkielessä jotain hyvääkin on. Ruinaaminen myös sopii heidän välilleen, koska edes Colin ei voi oikeasti uskoa, että voisi saada Harryn itselleen. Hän olisi täysin tyytyväinen pelkkään kuvaan ja on valmis tekemään mitä vain sen eteen. Jos oikeasti uskoisi, että olisi saumaa, ruinaaminen ei ikinä kuuluisi kuvioon. :)

Draco ja Blaise taas ovat astetta edellä. Blaise on ihastunut Dracoon, enemmän kuin kunnioittavana fanipoikana, ja luottaa itseensä jo sen verran, että tietää kaiken olevan mahdollista, jos aika vain on suotuisa. Tällaisen tilanteen luomista tietenkin auttaa kehuminen, josta Draco varmasti pitää ja mikä saa pojan -sanotaanko- myöntyisälle mielelle. Tietenkään Draco ei ole tyhmä, joten hän näkee Blaisen yritysten lävitse, mutta on niin hyvällä päällä tämän kehuista siitä huolimatta, että päättää antaa hänelle mahdollisuuden. Kun toinen kerta haluaa, niin mitä sitä kieltämään?

Oliver ja Marcus taas ovat sitten siinä ääripäässä, jossa kummatkin tietävät mitä haluavat, eivätkä ala leikkimään leikkejä saavuttaakseen haluamansa. Suoraa toimintaa. Tässä osapuolet ovat hieman vaihtuneet: huispauskapteenia ihaileekin, joku joka pitää itseään ylempänä (oliko Flintkin huispauskapteeni -se selittäisi paljon). Siksipä sen tulisi olla Oliver, joka ruinaa tai kehuu. Oliver ei tietenkään sitä tee, joten Flintin ei auta muu kuin mennä puolitiehen ja odottaa, että Oliver tulee vastaan. Ehkä tasapainoisin valta-asetelma.

Tässä oli myös hienosti käytetty tupia hyväkseen (tai en tiedä oliko, mutta minä näin senkin). Ensimmäisenä on rohkelikko-rohkelikko, joka ei tietenkään voi olla muuta kuin puhtoista :) , sitten on luihuinen-luihuinen, joka ei tietenkään voi olla muuta kuin kylmää ja epätoivoista  :) ja viimeisenä on rohkelikko-luihuinen ja kas kummaa! sehän toimii!

Lainaus
Mutta se on salaisuus, että minä olen hieman ihastunut tähän Rohkelikon huispausjoukkueen hyvännäköiseen kapteeniin. Se on salaisuus.

Heivaa jompi kumpi salaisuus pois niin on paljon sujuvampaa.
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #9 : 15.01.2008 17:10:51 »
Ah, olipas hupaisaa. Flint oli niin täynnä itseään, että hänelle oli pakko hieman virnistää ja Colin oli söpö ihastuksissaan. Blaisen toimintatapa iski hyvin, oli hauskaa lukea jähmettymisestä ja lukkiutuneesta katseesta. (:

Otsikko oli aivan mahtava, sattui sivulta silmään ja vilkaisu kirjoittajaan sai sitten klikkaamaan linkkiä. Mutta tuo nimi on aivan mahtava, niin suora ja varma, kuvaa hyvin ficin luonnetta muullakin tapaa kuin sisännöllisesti.

En olekaan vähään aikaan lukenut sinulta mitään ja tämä oli iloinen piristys.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Ollivanders

  • ***
  • Viestejä: 150
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #10 : 15.01.2008 20:44:53 »
Tämä oli loistava. Minäkin pidin siitä, että tässä oli kolme eri paritusta. Ei käynyt tylsäksi. Tosin tämä laittaa miettimään, että miten paljon prosentuaalisesti Tylypahkassa on homoja  :o  Tiedän kyllä, että Englannin sisäoppilaitokset tuppaavat suljettuina instituutioina hieman vääristämään tätä lukua, mutta käsittääkseni ko. koulussa on molempia sukupuolia. Ettei vain Albuksella olisi sormiaan pelissä tässä asiassa. Kyllä se tiedetään kun sellaiset opettajat pääsevät lapsia opettamaan  ;D

No joo, taisin eksyä aika pahasti sivuraiteille. Mutta tämä oli hyvä ja Tala Sohalia sanoikin jo kaiken paljon paremmin, mitä minä tästä ajattelin. Erityisen paljon pidin viimeisestä osiosta, Marcus ja Oliver vain ovat niin ihania ja lähellä sydäntäni. Sinun Marcuksesi oli upean itserakas tyyppi, juuri sellainen jollaiseksi hänet kuvittelenkin. Tykkäsin myös siitä, että annoit lukijalle tilaisuuden viedä nämä tarinat mielessään päätökseen.

Kiitos.
Ollivanders - hienoimpia taikasauvoja vuodesta 386 eKr.
~Harry Potter ja viisasten kivi~

April

  • funky aphrodite
  • ***
  • Viestejä: 395
  • since 2007, biatch.
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #11 : 18.01.2008 21:16:59 »
Oij! Nää 3 kertaa-ficit on kivoja.
Tää oli kyllä erittäin ihastuttava! ^o^
Viimeinen oli "luku" paras, mutta tykkäsin silti kaikista.
Sujuvaa ja sopivasti hiukan humoristista tekstiä (varsinkin viimeisessä).
Tykkäsin, tykkäsin! ♥

~April kiittää
« Viimeksi muokattu: 05.03.2008 23:51:52 kirjoittanut April »
If a writer falls in love with you,
you can never die.

   - Mik Everett

pikkuinen

  • ***
  • Viestejä: 344
  • Kahta en vaihda; toinen on Fred
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #12 : 20.01.2008 12:32:51 »
Olisit nähnyt mikä virne naamalleni levisi, kun luin tuon otsikon. 8'D Se oli niin houkutteleva, että oli pakko käydä kiinni ja lukea, jos vaikka saisin jotain vinkkejä (Oliver...). Olin ihan täysin varma, että kolmas syy olisi joku "ole toinen huispauskapteeni", ja siinä olisi H/D:tä, joten sait meikäläisen yllätettyä, en todellakaan odottanut Flint/Woodia. Ihan hyvä, koska tykkään siitä parituksesta kuitenkin.

Lainaus
”Tsot, tsot, Wood, tulin vain onnittelemaan sinua hyvästä pelistä”, kerroin ja suljin kopin oven takanani.
Virnuilin aika vietävästi koko tämän ajan, mutta tässä kohtaa suupieleni kohtasivat takaraivossa. Flint on ihana. *fanityttöihkutus*

Nuo "Minä olen plaaplaaplaa ja plaaplaaplaa":t tuossa lopussa olivat kivoja. En oikeastaan keksi tästä mitään pahaa sanottavaa, paitsi että onko suoratoiminta/suora toiminta yhdyssana ?

Nojoo, tämä oli ihan paras välipala tälleen aamusta (...).
If you like slash, clap your hands.

Adrianne Castellani

  • Vieras
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #13 : 21.01.2008 20:13:18 »
Eksyin ilmoittautumaan Luihuisen ficcipiiriin ja täällä olen, kommentoimassa.

En oikein tiedä mitä ajatella tästä. Hyvin kirjoitettu ja niin päin pois, muttei ainakaan minulla herättänyt mieleen mitään sen kummempaa. Toisaalta, tuskin oli tarkoituskaan. Nopeana päivänpiristeenä tämä toimii oikein hyvin, varsinkin kun viimeinen lause saa pakostakin tyrskähtelemään typerästi. Joo, varmasti Oliver on suoran toiminnan ihmisiä.

Muutenkin viimeinen oli minusta ehdottomasti paras. Marcus oli ihanan itsekeskeinen ja itsevarma (Oliver saa hoitaa likaiset työt...), me likes. Molemmat tuntuivat IC:eiltä, ei mitään suoraa fluffya tai ääriangstia, jotka eivät ainakaan minusta tunnu sopivan noiden kahden herran imagoon. Suoraa toimintaa ja mahdollinen seuraava seksisuhde, voisin hyvin kuvitella tuon jatkuvan niin.

Muista kahdesta en välittänyt niin kauheasti. Molemmat olivat kieltämättä hyvin kirjoitettuja, ja sellaisia, että nekin voisivat tapahtua, mutta jokin niissä ei kuitenkaan iskenyt. Liekö sitten syynä se, etteivät Colin, Blaise, Draco ja Harry ole kiinnostavien henkilöiden Top10:ssä minun listallani, vai joku muu, mutta niin vain kävi.

Pidin muuten noista keinoista aika järjettömän paljon.

Pihlaja

  • ***
  • Viestejä: 111
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #14 : 22.01.2008 09:38:32 »
Pisteet kotiin houkuttelevasta otsikosta. Se herätti heti monenlaisia kiinnostavia mielikuvia  ;) Ficin idea on myös ihan toimiva ja mukavan omaperäinen, mutta lopputulokseen olisin kaivannut aika lailla enemmän huolellisuutta. Viimeisen kappaleen mennyt aikamuoto häiritsi minua kovasti kahden preesensmuotoisen jälkeen. Muutenkin tuntui, ettet välttämättä ollut miettinyt aikamuotoja ihan loppuun asti, koska niistä taisi löytyä eniten virheitä.
Oliver varmasti lakoaa edessäni heti --> lakoaisi
Harry ei kuitenkaan nauranut --> naura
joka koskaan oli luotsannut ainoatakaan Tylypahkan tupajoukkuetta --> on luotsannut

Sanskrit jo poimikin suurimman osan muista virheistä, mutta ainakin tämä pisti silmään: pikku-kapteenimme --> pikku kapteenimme
Koska Flint oli ficissä ainoa, joka puhui suorasta toiminnasta, minun kieroutuneessa mielessäni tuntui jotenkin sopivalta, että se oli kirjoitettu väärin (vaikka ei ilmeisesti tarkoituksella) :D Flintiä ei oikein voi pitää minään ruudinkeksijänä, joten yhdyssananvirhe jotekin korosti viimeisen kappaleen flintmäisyyttä. Ajatuskulkuni meni jopa nin pitkälle, että suoratoiminta onkin Flintin oma sana, jolle poika on antanut tarkemmin määrittelemättömän yleismerkityksen jotenkin näin: "raju, spontaani (homo)seksi, ei turhaa lässytystä." Jos tilanteesta kehittyisi suhde poikien välille, voisin hyvin kuvitella heidät sohvalla iltakaljojen ääressä ja Woodin tiedustelemassa toiveikkaana:  "Olisiko tänään suoraatoimintaa?"

Hahmot olivat pääasiassa hyvin IC, sitä arvostan aina. Osaat hyvin tuoda kustakin esiin ne tärkeimmät asiat, jotka muodostavat luonteen. Paitsi kertojat, myös muut hahmot olivat uskottavia. Pidin siitä, että säilytit Harryn ärtymyksen Coliniin ja Dracon kylmän välinpitämättömyyden; eivät kaikki voi saada huispauskapteenilta mitä haluavat (:

Lainaus käyttäjältä: "hobby"
”Flint? Mitä helvet- ”
”Tsot, tsot, Wood, tulin vain onnittelemaan sinua hyvästä pelistä”, kerroin ja suljin kopin oven takanani.

Tämä oli todella herkullinen kohta, varsinkin kun Woodina minä vielä tuossa vaiheessa uskoisin Flintin tulleen vetämään minua turpaan, olkoonkin alasti ja olkoonkin, että peli oli Korpinkynttä eikä Luihuista vastaan :D Toivonpa tosiaan, että Wood selviää nopeasti ensijärkytyksestään ja sisäistää suorantoiminnan syvimmän olemuksen (sisäistäminen on mukavan monimerkityksinen sana, jos mielikuvitus on likainen).
You fool! I am no ordinary pervert!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #15 : 23.01.2008 02:04:06 »
Ficcipiirin kautta kommentoin, vaikka itse asiassa olin lukenut tämän jo aiemminkin.

Oli toimiva ajatus, että kyseessä oli kolme eri paria, vaikkakin omalla tavallaan jännä olisi ollut myös yksi sinnikäs ihailija kautta linjan. Ja odotin kyllä, olisiko joukkoon mahtunut myös tasa-arvon nimessä joku heteroparituskin.

Tämä ficci periaatteessa ei ollut niinkään vastaus kysymyksen "kuinka saada huispauskapteenilta", kuin "kuinka yrittää saada". ;) Mutta mitäs pienistä, kun homma toimii. Tai toimii kenellä toimii, kuten tarinastakin kuulimme. ;) Colin/Harry oli vallan mainio aloituspariksi, ruinaaminen jos mikä oli osuva nimi tapaukselle, ja pojan idoli-ihastus huispauskapteeniin tuntuu uskottavalle.
Lainaus
Vaikka jotkut vuosikurssini pojista ovatkin hämmästelleet valokuvia, joita olen liimaillut sänkyni kattoon, en ole jäänyt kiinni tunteistani.

En pääse hänen kanssaan kahden, enkä edes saa hänestä lähikuvia.
Voi Colin... Söpöä ja säälittävää samaan aikaan.
Lainaus
Minä olen Blaise Zabini ja toivon, että ihastumiseni Draco Malfoyhin saa edes hieman vastakaikua.
Oli erikoista tavata Blaise vaihteeksi nöyrän arkana, kun hänestä on jäänyt aika päällepäsmärimäinen ja leuhkahko mielikuva. Mutta mikäs siinä. ;)
Lainaus
Onneksi minulla oli aina ollut paljon luontaista vetovoimaa. Oliver varmasti lakoaa edessäni heti, kun vähän vihjaan.
Voi ei... *kikatus* Itseluottamusta ainakin löytyy. (Tässä lauseparissa muuten aikamuodon vaihtuminen vähän häiritsi, sitä oli muutenkin havaittavissa siellä täällä, mutta tässä se osui eniten silmään.)
Lainaus
”Hei, Wood”, sanoin kiskaistuani kopin oven auki. Oliver säikähti sanoinkuvaamattoman paljon.
Oliverin säikähdys oikeastaan kertoo omalla tavallaan, miten varma Marcus hänestä lopulta olikaan. :D

Samoin kuin muutamaa muutakin edellä, minuakin pisti silmään pari asiaa, kuten soikiot = soikeat esineet ja suora toiminta, joka kirjoitetaan erikseen. Yleisesti ottaen oli kuitenkin sujuvaa ja veikeää kieltä, jota luki mielellään. Tämä toimi hyvin 3x -ficcinä, ja täytti haasteen onnistuneesti. :)

// Kieltämättä tuossa Pihlajan suorantoiminnan perustelussa oli ideaa ja jämäkkää Flint-meininkiä, mutta silti kallistuisin kirjoittamaan sen erikseen. ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Invisiblegirl

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Forever yours
Re: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (PG-13)
« Vastaus #16 : 10.02.2008 11:20:58 »
Luihuisen ficcipiiristä päivää. (Ehdotin itse tätä ficciä ja koska olen laiska, kommentoin vasta nyt.)

1. tapa

Colin Creevey oli täysi söpis :) Sopi totisesti IC-Colinin hahmoon, ja kuvittelisin, että Row itse oli voinut kirjoittaa tuollaista tekstiä, olisi sopinut hyvin tuon Colinin persoonan ja kauhean innostuksen kanssa... :D

Lainaus
Kuuntelen, miten hänen kaverinsa yrittävät miellyttää Harrya.

Tätä kohtaa en oikein ymmärtänyt, että miten he yrittivät miellyttää Harryä? Tai sitten tuo juttu oli vain Colinin omaa mielikuvitusta...

2. tapa

FFF:ään on nyttemmin tullut ihan kauhea Blaise-mania, ja täytyy sanoa, että olen yksi niistä, jotka pitävät erityisesti tästä tyypistä. Tämä oli varmaan ensimmäinen ficeistä joissa Blaise oli enemmän kuin sivuhenkilö, ja pidin totisesti. Blaise oli jotenkin myöskin IC, vaikkei nyt ihan kokonaan :D Olet saanut tyypeistä hyvin IC:maisia, ja se on mielestäni ihan hyvä juttu ^^

3.tapa

Tämä oli varmaan lempparini. Marcus oli aivan niin IC kuin osaan kuvitella, mutta silti tämä juttu oli jotenkin todellinen, kuin Row olisi sen voinut kirjoittaa. Marcuksen jutut luontaisesta vetovoimasta saivat minut melkein tirskumaan, vaikka jotenkin uskon, että Marcus näin voisi oikeasta ajatella :D

Muut ovat varmaan virheistä huomauttaneet, joten jätän sen vähemmälle. ^^

-Invisiblegirl

Peikonsukka

  • ***
  • Viestejä: 101
Vs: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (K-13)
« Vastaus #17 : 16.04.2010 13:15:09 »
Vooi.  3-kertaa haaste on nii paras mut tää on kyl iha yliveto. En muista kuka sano, mut mustki olis ollu ehkä pikkasen parempi jos kaikki olis kertonu samast henkilöst ja sen yrittelyist, mut ei tää tapa tätä ollenkaa pilaa.
Loput oli hyvii ku kertojat esitteli ittensä ja sano viel jotain lyhyttä ja ytimekästä kohteestaan.
Myös alut oli ekassa ja vikassa hyviä ku myös kaput esiteltiin mut malfoyn olis voinu kans esitellä samal lail.
Sitte ku kaikil tavoil oli omat nimet (Suora toiminta, kehuminen, ruinaaminen) oli hyvä ja sitte niist kaikist eri tyyliset esimerkit. ja ku ne ei ollu samanlaisii vaa paremmuusjärkässä.

Sorry

  • ***
  • Viestejä: 106
  • loveable
Vs: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (K-13)
« Vastaus #18 : 16.04.2010 16:39:20 »
Oih ihan älyttömän ihana ja hyvä! :D Rakastan suorastaan  näitä 3 kertaa kun-ficcejä! :) Voi, käv sääliksi Colinia, mutta toisaalta uuhh tuo Marcus ja Oliver ;D Tykkäsin ja aivan mahtava, rakentava on valitettavasti muuttanut ulkomaille. ;c :D Joo mutta kiitti, pidin tosi paljon!


my breath is your breath

lumelääke

  • Vieras
Vs: 3 tapaa saada huispauskapteenilta (K-13)
« Vastaus #19 : 19.04.2010 18:26:24 »
Haha, jos ei mitään muuta, niin tämä oli ainakin piristävä.

Ensiksi tuo otsikko veti huomion ja pakko sanoa, että kyllä mulla nauru pääsi viimeistä osaa lukiessa. Varsinkin tuo viimeinen virke oli huvittava. Ehdottomasti onnistuit kyllä haasteessasi ja tämä oli oikeasti todella hyvä ja viihdyttävä. Toi mukavaa piristystä kotona kipeänä olemiseen.