Kirjoittaja Aihe: Lemmen polkuja S (one shot)  (Luettu 1568 kertaa)

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Lemmen polkuja S (one shot)
« : 25.05.2012 17:11:27 »
                                                      Lemmen polkuja

Kirjoittaja:Olivia
Tyylilaji: romance
Ikäraja: S
Summary: Kertoo Siriuksesta ja tämän rakkaudesta Marjaan (<-ofc).

A/N:Siis kirjoitus virheitä voi olla (ja paljon). Ensimmäinen ficcini, joten en tiedä onko teksti luettavaa, mutta lukekaa ja kommentoikaa! :)



Kulman takaa ilmestyi komea, mustahiuksinen poika, yksin mietteisiinsä vaipuneena. Sirius Musta, tuo viides luokkalainen rohkelikko, aina löydettävissä kauniiden tyttöjen luota, mutta nyt kaikki näytti olevan toisin.

Aivoissani tuntui outo paine, joka sai minut vain vaeltamaan käytävällä eteenpäin. Kaikki oli muuttunut hänen muutettuaan Tylyahkaan ja pääsevän vielä rohkelikkoon. Sirius ei ollut koskaan tuntenut näin, hän oli aina vain ajelehtinut tytöstä toiseen eikä koskaan kuvitellut, hänen, kaikkien naisten, mummojen, vauvojen ja koirien naurattamisen jälkeen kokenut ihastumisen täyttävän hänen päätään.

Tuo tyttö oli vetänyt maton yhtäkkiä poika rukan alta. Tietämättään tietenkin. Huokaus pojan suusta kaikui tyhjällä käytävällä. Turhautuneena Sirius valui seinää pitkin alas lattialle painaen päänsä käsiinsä, jotka tärisivat hillittömästi.

Vaikka yrittäisin ajatella muuta tyttö hyppää aina minun ajatuksiini salakavalasti. Marjan koko päiväinen ajattelimen oli saanut Siriuksen mutisemaan, jotain raittiista ilmasta kolmelle kelmille, jotka olivat tuijottaneen kaikki eri suuntiin huomaamattaan jo kuukauden masennuksissa olevaa poikaa.

Pian käytävälle kaikui, auringon laskeutuessa hiljalleen mailleen, tyttöjen naurua, jostain läheiseltä käytävältä. Olisi outoa nähdä Sirius yksin, ilman kelmejä, siksi Sirius yritti nousta ylös, mutta jalat kuin spagettia hän liukui takaisin kivi lattialle. Tytöt ilmestyivät kulman takaa, ihan liian pian, Siriuksen mielestä. Tytöt pysähtyivät heti etummaisen tytön huomattua Siriuksen lattian rajassa.

Ei voi, ei voi olla totta! Juuri kaikista tytöistä siinä seisoi, Marja tytöistä kaunein, kerrassaan syötävän hyvän näköinen, punaisine poskineen ja ruskeine kiharineen. Siinä hän seisoi halveksintaa tihkuva katse kohti Siriukseen punastuneisiin poskiin. Poika ei ollut koskaan pounastunut tai nolostunut tyttöjen nähden, ja miksi Marja nyt olisi poikkeus?

Marjan kaverin olivat korpinkynnestä, joten Sirius ei heitä tuntenut. Tytön kaverin katsoivat ällistyneinä Marjaa ja sitten Siriusta ja heidän huulilleen nousi jännittynyt hymy. He vaihtelivat keskenään katseita ja yrittivät sitten poistua käytävältä, mutta Marja oli lähteä heidän mukaansa. Poika ei ehtinyt ajatella, mikä häneen meni kun hän huusi.

-Odota! Minne nyt noin kiire?

Tytöt rupesivat kikattamaan ja juoksivat pois, mutta Marja oli jäänyt. Hän rypisti otsaansa ja puhui.

-Miksi, miksi luulet, että minua kiinnostaisi?

Jopa tytön ääni sai Siriuksen pään menevään sekaisin, jolloin hän änkytti, jotain, mutta ei ehtinyt sanoa mitään,  kun tyttö jo lähti kohti rohkelikko tornia.

Poika lysähti kasaan hiljaa itsekseen kiroillen. Miksi juuri kaikista tytöista Marja ei tykännyt minusta? Kylmä tuulen vire sai pojan heräämään ajatuksistaan ja huomaamaan illan olevat jo pitkällä. Päättäen paeta lämpimään  pylvässänkyynsä hän kokosi itsensä, nousi ja lähti laahustavin askelin käytävää takaisin tulo suuntaansa. Vain Marja ja turvaa tuova sänky pyörivät pojan päässä, eikä edes mahankurina saanut häntä hakemaan ruokaa.



Saavuttuaan torniin, pitkältä tuntuvan matkan jälkeen. Oleskeluhuoneessa Sirius kuuli hiljaista nyyhkytystä kauimmaisesta nojatuolista, jossa punahiuksinen tyttö, Lily silitteli itkevää Marjaa.

Jotkut ohikulkevat suunnistivat askeleensa suoraan makuusaleihin, mutta Sirius oli jämähtänyt paikoilleen. Mikä oli saanut Marjan itkemään noin nopeasti heidän viime tapaamisestaan?

Kumpikaan tytöistä ei huomannut poikaa, joka oli jotenkin menettänyt aivonsa, nähtyään itkevän Marjan. Hän heräsi eloon vasta, kun James kiiruhti poikien makuusaleista, hypäten tämän niskaan kovalla äänellä, niin että tytötkin huomasivat heidät. Marja pyyhki pikaisesti silmiään ja ryntäsi sitten järkytyksestään tyttöjen makuusaleihin vieviin portaisiin. Lily sen sijaan katsoi moittivasti poikia, varsinkin Jamesia. Pudisti päätään Siriuksen nopeille askelille tytön perään ja lähti itse perään.

James joutui raahaamaan Siriuksen rappusia ylös ja asettamaan pojan sänkynsä laidalle. Hän rupesi tenttaamaan, missä Sirius oli ollut ja miksi oli menettänyt jalkansa. Monen tyynyniskun jälkeen Sirius kertoi kavereilleen, kun Peter ja Remuskin olivat liittyneet seuraan, mitä oli tapahtunut.



Samaan aikaan Lily oli saanut Marjan itkukohtauksen vähenemään. Tytön jäänsiniset silmät olivat punaiset ja ruskeat kiharat sekaisin kehystäen Marjan kauniit kasvon piirteet.

-Mikä sinulla on hätänä? Puhuminen auttaa. Lily kannusti , Suomesta peräisin olevaa tyttöä sanomalla kaksi viimeistä sanaa suomeksi.

-Sirius... Marja nyyhkytti, mutta veti syvään henkeä ja jatkoi.

-Ihastuin Siriuskseen, melkein heti tavattuani hänet. Kuulin noin viikko sitten kun Kelmit puhuivat, että Sirius olisi ihastunut minuun. He perustelivat sen sillä, että Sirius on ollut masentunut siitä asti kun tapasi minut. Sirius on pyytänyt minua pariin otteeseen  Tylyahoon, mutta olen kieltäytynyt, koska tiedän tai luulen, ettei Siriukselle se merkitsisi mitään. Jos seurustelisimme hetken, Siriuksen tietäen, sen aikaa kunnes on saanut minulta seksiä, se vain pahentaisi asiaa. Siksi olen yrittänyt pysytellä kaukana hänestä ja olla niin tyly kuin pystyn. En halua särkeä sydäntäni... Marjan ääni petti ja niin hän painoi päänsä alas ja antoi kyynelten taas tulvia poskilleen ja levittää ripsivärin hänen silmiensä alle.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012 17:37:31 kirjoittanut Olivia »
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.

MiNi

  • Vieras
Vs: Lemmen polkuja S (one shot)
« Vastaus #1 : 26.05.2012 17:15:40 »
Aww... ♥. Sirius on ihana kun se rakastuu ♥.

Mut siis joo... Luin tän siksi koska sinä olet kirjoittanut tämän. Ai miksi siksi? Koska sinä luet minun fikkiä niin on kohteliasta tietty lukea sinunkin ;D. Ja kannatti lukea :D.

Ja siis... Eka fikki. Hyvin mennään :D. Ja toivon ja rohkaisen sinua jatkamaan kirjoittamista ja julkaisemaan niitä myös ;). Ja niitä virheitä löydän muilta, mutta en itseltäni ;D.

Lainaus
Sirius oli siksikin mutissut, jotain raittiista kolmelle kelmille, jotaka olivat tuijottaneen kaikki eri suuntiin huomaamattaan jo kuukauden masennuksissa olevaa poikaa.

Lause oli sekava... Miksi Sirius puhuu raittiista Kelmeille? :D. Käytän siis itsekkin sanaa siksikin, mutta muuttaisen sen vaikka... vaikka... vaikka Sen takia Sirius oli mutissut... jne. Ja jotakan kuuluisi varmaan olla jotka ;)

Lainaus
Kumpikaan tytöistä ei huomannut poikaa, joka oli jotenkin menettänyt aivonsa, nähyään itkevän Marjan.
nähtyään

Lainaus
niin että tytötkin homasivat heidät.
huomasivat

Lainaus
Samaan aikaan Lily oli saanut Marjan itku kohtauksen vähenemään
mun mielestä (voi olla että oon väärässä ;D) tuo olisi yhteen itkukohtauksen

Eli nyt loppuu rakentava ja sanon, että pidin paljon ja toivon hartaasti, että jatkat kirjoittamista. Kiitos

MiNi

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Vs: Lemmen polkuja S (one shot)
« Vastaus #2 : 26.05.2012 17:50:35 »
MiNi kiitos ja tuossa: Sirius oli siksikin mutissut, jotain raittiista ilmasta...  Joo se kohta on hieman outo nyt kun kerroit se mulle, mutta se tarkottaa sitä että koska Siriuksella oli vaan Marja mielessään niin siks Sirius oli tarvinnu raitista ilmaa. Mulla on suurena ongelmana selittää lukijoille se mitä mää tarkotan... :( Kirjoitus virheet ovat ärsyttävii >:( Mutta joo mulla on jo pian tulosa yks uus ficci, että pääset sen sitte lukemaan ja yritän keksiä muutakin kirjotettavaa! :) Ja kivaa kun kesäloma tulee niin on aikaa kirjottaa :D
Kiitos kun luit ja kommentoit :)
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012 19:42:08 kirjoittanut Olivia »
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Lemmen polkuja S (one shot)
« Vastaus #3 : 16.06.2012 16:26:45 »
Ensimmäisen ficin julkaisu on usein hermostuttava, ja itse asiassa epävarmuutta on useimmiten aina ihan huolimatta siitä kuinka monta ficciä on kirjoittanu tai kuinka kauan on mitään julkaissutt. Ei silti kannata vähätellä täi pyytää kirjoittamaansa anteeksi, tämä on kuitenkin sinun työlsi ja luovuutesi hedelmä. Kyllä siitä kannattaa itsekin olla ylpeä, eli ihan turhaan kainostelen A/N:ssä :D

Ihanan perinteinen ihastumistarina, sillä tavalla tyypillisen teini-ikäiseen ensirakastumistapaan suuria tunteita, kyyneliä ja draamaa. Sitähän nimenomaan kunnon romantiikkaan kuuluukin, siitähän ne kaikkein eeppisimmät tarinat kirjoitetaan. Minua itseäni aina viehättää tarinat missä molemmat osapuoet ovat rakastuneita toisiinsa, mutta eivät syystä tai toisesta uskaalla sitä toisilleen tunnustaa. Tai tulkitsevat toisen käytöksen väärin yms. Jotenkin Siriuksella ja Marjalla on selkeästi kommunikaatiokatkos meneillään. Vähemmän tulisi itkettyä, jos artikuloisitte suoraa toisillenne, ettekä pietäroisi yksin ihastuksen poltteessa. Mutta kuuluu asiaan, kuuluu asiaan ;D

Sanon tässä välissä etten ole itse mikään oikeinkirjoituksen maailmanmestari, kunhan vain nyt pistän merkille joitakin asioita ja päätä itse missä olet samaa mieltä tai et :)

Pilkuttaminen on ehkä sellainen asia mikä ehkä eniten aiheuttaa jonkinasteista kömpleyyttä ilmaisuusi. Moneessa kohtaa virkkeen olisi itse asiassa voinut pilkkoa useammaksi, jotta ajatus tulisi selkeämmin esiin. Pilkutuksessa on suomeksi oikeasti hyvinkin vapaamuotoiset säännöt, eli mitään absoluuttisia totuuksia ei kai ole olemassa. Joskus hyvä kikka on vaikka lukea lause ääneen ja miettiä mihin kohtaan tauot tulisivat kaikkein luonnollisimmin ja käykö virkkeen ajatus järkeen.

Lainaus
Kulman takaa ilmestyi komea, mustahiuksinen poika, yksin mietteisiinsä vaipuneena. Sirius Musta, tuo viides luokkalainen rohkelikko, aina löydettävissä kauniiden tyttöjen luota, mutta nyt kaikki näytti olevan toisin.
Niin, siis, älä nyt ota tätä minään korjailuna, mutta tietynlaista selkeyttä ehkä toisi jos kirjoittaisit vaikka:
"Kulman takaa ilmestyi komea mustahiuksinen poika yksin mietteisiinsä vaipuneena. Hän oli Sirius Musta, viidesluokkalainen rohkelikko joka oli aina löydettävissä tyttöjen luota, mutta nyt kaikki näytti olevan toisin.

Siis ihan toki tuon voi sanoa monella tapaa, mutta minusta varsinkin jälkimmäisessä virkkeessää jää vähän jotain uupumaan. Samaa näkee muutamissa muussakin kohtaa. Kirjoitat minusta hyvin kaunista ja runollista kieltä, älä sitä toki hukkaa! Voi olla että joskus selkeys kuitenkin katoaa kun yrittää pitää tunnelmasta kiinni. ja tunelmaa sinä todella osaat kirjoittaa. Tuli molemmin puolin seka Marjasta että Siriuksesta vahvat tunnelataukset mieleen.  Ainoa mitä tämä tarvitsee on pientä kiillottamista, pilkkujen ja pisteiden uudelleen harkitsemista. Ehkä hyötyisit beta-lukijan avustuksesta, henkilöstä joka antaisi kirjoittamisvaiheessa mielipiteitä ja korjausehdotuksia?

Mutta joo, toivottavasti en nyt kuulostanut kamalan lyttäävältä näin ensimmäiseen tekstiisi. Kielioppi ja tällaiset asiat kuitenkin oppii parhaiten tekemällä, eikä istumalla. Kannattaa kirjottaa vaa lisää, eikä pelätä virheitä.

Mahtoiko tämä muute loppua tähän, vai aiotko kirjoittaa jatkoa? Tuli vähän mieleen että ehkä tuosta saisi hyvin jatkokappaleenin kirjoitettua, hyvä pohjustus pitkällekin suhdedraamalle :D
Oho hups, otsikossa oli one-shot xD No joo, jatko-osakin toimis xD

Terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Olivia

  • Homo harakka
  • ***
  • Viestejä: 238
  • 365 päivää <3
Vs: Lemmen polkuja S (one shot)
« Vastaus #4 : 16.06.2012 17:14:05 »
Jossujb, hienoja vinkkejä annoit kirjoitukselleni. Aika moni on kyllä sanonut että lauseeni voisi pilkkoa pieneenpään osaan ja itsekkin yritän harrastaa sitä usein. Lauseistani voi hyvin nopeasti saada erikuvan kuin minä yritän selittää... Luenkin siksi hyvin usein ääneen kirjoittamaani, korjatakseni mahdolliset virheet, jotka nään tai ihan väin sujuvuuden vuoksi. Tää ficci oli alunperin tarkotettu jatko ficiksi, mutta ne on mulle liian suuri haaste niin päätin katkasta tähän. Tunteista kirjottaminen on ollu mulle aina helpompaa, kuin tapahtumien kuvaus ??? Kyllä oot aika oikeessa, ton alun vois muokata monella tavalla, ja betta olis mulle todella hyödyllinen ( varsinkin jatko-osissa).
Todella iso kiitos kommentista!!  :)
Kuin pienet sadepisarat kimmeltävät kauniina kirkkaana kevätaamuna. Tuhansina pieninä pilkkuina maassa ne jotka säkenöivät ja kääntävät maisemaa ylösalaisin.
Tekstini ovat vain kalpeita. Tekstejä, jonka aurinko on jättänyt valaisematta.