Kirjoittaja Aihe: Vihasuudelmia - K11 8/8 + epilogi  (Luettu 7938 kertaa)

Draco Potter

  • Vieras
Vihasuudelmia - K11 8/8 + epilogi
« : 14.03.2012 20:39:52 »
Author Minäää
Beta mychemicalGD ♥
Rating K-11
Pairing yksipuolinen Noel/Anthony. Caleb/Noel.
Genre Angst, Slash, Deathfic.
Warnings no kiroilua löytyy.
Summary Sanaakaan sanomatta lähden tarpomaan hautuumaan takaosaan, suuren valkoisen kiven luo. Ruusu, jonka tuon aina käydessäni, on sävy sävyyn kiven kanssa laskiessani sen tuoreeseen multaan. Sormeni sivelee kultaisella kirjoitettua nimeä ja mä hymyilen taas.

A/N ONNEA Ametrine ♥ vaikka meidän aikaa ikäsi muuttuu vasta huomenna, laitan tän jo tänään tänne (8 joo, ideani tähän lähti Kristiina Wheelerin biisistä Sininen sydän tarkemmin vielä musiikkivideon kohdasta 1.08 - 1.27 :--) niin ja se mun vielä piti sanoa, että linkkaan jokaisen luvun oman "teemabiisin" aina mukaan. Se ei välttämättä liity mitenkään itse luvun sisältöön, oon vaan ite kuunnellut sitä kirjoittaessa (8 ja tähän on tosiaan tarkoitus tulla 5-6 lukua :--)
//edit. tälle löytyy spinoff/jatko-osa täältä näin, K-11


Prologi

Noel

Kylmä sade piiskasi kirkon seiniä ja korkeaa kattoa. Jokin ikkunamaalaus näytti pisaroiden ansiosta itkevän, joten mä jäin tuijottamaan sitä. Viileä ilma puski inhottavasti puvun takin läpi saaden mut tärisemään.

Vilkaisin toiselle puolelle hiljaista rakennusta ja kohtasin tutut tummanharmaat silmät kaikkien mustien suruvaatteiden seasta. Se oli Caleb, Anthonyn toinen paras kaveri. Mä olin luonnollisesti se toinen.
Me oltiin Calebin kanssa aina vihattu toisiamme. Eskarissa se varasti mun ihan uuden leikkiauton, jonka sain kummitädiltäni synttärilahjaksi, ja siitä tää meidän vihanpito kai alkoi.

Ekalla luokalla mä tutustuin Anthonyyn, siitä tuli mun paras kaveri. Sitten nelosella Caleb liittyi seuraan ja pilasi kaiken.
Enää ei Anthon tullut meille leikkimään koulun jälkeen mun uusilla leluilla, vaan meni Calebin kotiin pelaamaan pleikkaria.
Siinä ne sitten koulussa puhuivat omista peli-insideistaan, mun jäädessä ihan yksin.

Yläasteella meistä tuli taas kavereita Anthonyn kanssa, mutta Calebia en voinut sietää edelleenkään. Luulen, että viha Calebia kohtaan johtui siitä, kun sain kuulla siltä niin paljon homoudestani. Ei se mua tietenkään Anthonyn kuullen haukkunut.

Ysillä kaikki muuttui. Anthony alkoi olla masentunut. Se viilteli, se joi viikonloppuisin itsensä räkäkänniin ja alkoi uhkailla itsensä tappamisella. Mä olin sen tukena niin paljon kun vaan ikinä kykenin; kuuntelin sitä kun se soitti mulle iltaisin ja itki. Otin sen meille yöksi silloin, kun promilleja oli jo kertynyt paljon ja hoivasin sen kuntoon. Kaipa mä sitten olin siihen jopa vähän ihastunut.

Muutama viikko sitten Caleb tuli meidän oven taakse. Mä olin jo passittamassa sitä hevon vittuun pilaamasta maisemaani, kun se pamautti mulle ihan päin naamaa, että Anthony oli tehnyt itsemurhan aiemmin sinä päivänä.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2020 19:03:55 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

mychemicalGD

  • hankeuttaja
  • ***
  • Viestejä: 153
  • And I know, I'm Indestructible
Vs: Vihasuudelmat - K15 prologi ilmestynyt 14.3
« Vastaus #1 : 14.03.2012 21:31:59 »
Hiihii, malta odottaa seuraavia lukuja, idea oli hyvä :D:D Mutta joo, Caleb on paska pleikkariaddikti, joka pilaa muiden elämiä. Noel, kai tiedät, ettei itsemurha ole ratkaisu? Niin, saat paremman sitten muihin lukuihin, mutta tää on kiva alotus!

JA ONNEA AMETRINE!!! (niin, etukäteen mutta)
Look to the stars
Let hope burn in your eyes


Part of Green Day Family

Westy

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 435
  • What's the meaning of Stonehedge?
    • Tumblr
Vs: Vihasuudelmia - K15 prologi ilmestynyt 14.3
« Vastaus #2 : 16.03.2012 19:16:51 »
Lainaus
Kylmä sade piiskasi kirkon seiniä ja korkeaa kattoa. Jokin ikkunamaalaus näytti pisaroiden ansiosta itkevän, joten mä jäin tuijottamaan sitä. Viileä ilma puski inhottavasti puvun takin läpi saaden mut tärisemään.

Toi kuulosti hienolta. Tykkään kuvailustas! (8

Lainaus
Se viilteli, se joi viikonloppuisin itsensä räkäkänniin ja alkoi uhkailla itsensä tappamisella.

Kuulostaa minulta! Eikun... Käy sääliksi pienoista ):

Lainaus
Mä olin jo passittamassa sitä hevon vittuun pilaamasta maisemaani, kun se pamautti mulle ihan päin naamaa, että Anthony oli tehnyt itsemurhan aiemmin sinä päivänä.

Hyvä tapa kuulla asiasta, vihamiehensä suusta...

Odotan lukua!

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Vihasuudelmia - K15 prologi ilmestynyt 14.3
« Vastaus #3 : 16.03.2012 20:21:53 »
mychemicalGD moi :3 ja kiitos kommasta ♥
Westy moi! aww, oot söpö ^^ tässä saat luvun! ja kiitos kommasta ♥


1.

Siitä on nyt puoli vuotta, kuusi pitkää kuukautta ja tuskallisen monta viikkoa, kun Anthony riisti henkensä. Mä olen käynyt hautausmaalla lähes joka päivä hautajaisten jälkeen, vienyt joka kerta ruusun muistuttamaan ystävääni minusta. Uskon, että Anthon on nyt turvassa ja hyvissä käsissä.

Aurinko kiiltelee läheisen lammen pinnalla mun hölkätessä sillan yli. Sipaisen pikaisesti muutaman vaalean hiuksen otsaltani ja jatkan sitten matkaani.

Ilma on hyvin lämmin. Musta bändipaita imee kuumuutta itseensä ja siirtää sen itsekkäästi mun kehooni. Voi miksi mun piti pukea juuri tämä paita tänään? Siksi koska Anthony piti siitä.

Hiljennän vauhtiani kukkakioskin kohdalla ja ojennan nätille myyjälle muutaman euron. Tyttö hymyilee kauniisti takaisin ja kysyy minkä kukan haluaisin.

”Yksi valkoinen ruusu, kiitos”, vastaan ja pyyhkäisen sen ärsyttävän hahtuvan jälleen pois silmiltäni.

”Tässä, ole hyvä. Saanko udella, että ketä menet katsomaan?” Tummahiuksinen myyjätär hymyää edelleen ja ojentaa kukkasen käteeni.

”Parasta ystävääni”, tokaisen ja onnistun saamaan ilmeen toisen kasvoilla hieman järkyttyneeksi. Sanaakaan sanomatta lähden tarpomaan hautuumaan takaosaan, suuren valkoisen kiven luo. Ruusu, jonka tuon aina käydessäni, on sävy sävyyn kiven kanssa laskiessani sen tuoreeseen multaan. Sormeni sivelee kultaisella kirjoitettua nimeä ja mä hymyilen taas.

Äkkiä kauniin hetkeen pilaa ilkeä ääni selkäni takaa.

”Painu vittuun. Sä häpäiset Anthonyn muiston.” Calebhan se siinä.

”Anteeks?”

”Kyllä sä kuulit. Ala vetää.”

”Sä tässä kyllä häpäiset jos joku. Luulen ettei Anthony tykkää riitelystä sen haudalla.”

”Haluan sanoa sille pari sanaa, joten ala vetää ennen kun mä heitän sua kivellä tai jotain.”

Säikähdän toisen uhkausta – se ei ole koskaan pelännyt toteuttaa niitä – joten häivyn paikalta ajatuksiini uponneena.

Koko matkan kotiin mä mietin mun ja Calebin vihanpitoa. Mä voisin olla tässä se aikuisempi ja yrittää hieroa jonkinlaista sovintoa. Ties vaikka meistä tulisikin kavereita.

”Noel!” Havahdun ajatuksistani siihen, että joku käyttää nimeäni. Käännän pääni suuntaan josta huuto kuului ja kohtaan siskoni Norahin kasvot.

”Onko sulla avaimia? Äiti ei ole kotona, eikä Liamkaan sen puoleen.”

”On mulla.” Sisko nyökkää ja me lähdetään yhdessä meidän ovelle, joka sijaitsee pienen kerrostalon toisessa kerroksessa.

Meidän koti ei ole mikään kovin iso. Keittiön, olohuoneen ja kylppärin lisäksi on kolme makuuhuonetta. Yhdessä asuu
Norah, yhdessä mä kaksoisveljeni Liamin kanssa ja kolmannessa meidän vanhemmat. 

Avaan oven asuntoomme ja painelen itse suoraa päätä huoneeseeni.

Seinillä on paljon julisteita; mun puolella Green Dayta ja sen sellaista, kun Liamin seinä taas on tapetoitu Slipknotin kuvilla. Toisinaan meillä menee mun veljen kanssa sukset ristiin, kun se haluaa soittaa Corey Taylorin kitkerää ääntä sillä kaikista suurimmalla volyymilla, kun mä taas tahtoisin kuunnella rauhassa mp3-soittimestani omaa musiikkia.

Onneksi Liam on tällä hetkellä jollain kaverillaan, niin että mä saan maata huoneen lattialla ja lukea Kerrang!in kerrankin ensimmäisenä. Lehti on mielenkiintoinen, se vie mut niin muihin maailmoihin, että havahdun vasta kun Tundra ryhtyy naukumaan ruokaa. Höpsö katti.

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Vihasuudelmia - K15 1/? 16.3
« Vastaus #4 : 16.03.2012 20:56:19 »
Luin tän prologin tuossa aiemmin, kun tän tekstin nimi kiinnitti mun huomion.
Taitaa olla eka teksti, jota luen sulta, koska en fanita niin paljoa Green Dayta, vaikka niillä onkin hyviä biisejä :)

Mut siis... Pointti oli, että tykkäilin näistä, mitä oot saanut aikaiseksi, sulla on kiva tyyli kirjoittaa.
Mä hajosin tosin noille kaksosten nimille, koska mulle tuli mieleen Oasiksen Gallagherin (vai miten se nyt kirjoitetaankaan?) veljekset. Mut... Noel on tosi kiva nimi :)

Lainaus
”Sä tässä kyllä häpäiset jos joku. Luulen ettei Anthony tykkää riitelystä sen haudalla.”

”Haluan sanoa sille pari sanaa, joten ala vetää ennen kun mä heitän sua kivellä tai jotain.”

Auts... Caleb on kusipää ja tyhmä, kun uhkailee Noelia tolla tavalla.

Toivottavasti jatkat tätä mahdollisimman pian taas.

-Haruka

Lasikuula

  • ***
  • Viestejä: 699
    • www.lasikuula.net
Vs: Vihasuudelmia - K15 1/? 16.3
« Vastaus #5 : 18.03.2012 12:19:34 »
En oikein tiedä pitääkö vai eikö pitää tästä. Minusta vihamiehien väliset suhteet ovat aina niitä kiihkeimpiä ja ihastuttavimpia lukea, mutta toisaalta taas tässä herätit minussa niin negatiivisia tunteita Calepia kohtaan etten tiedä. Haluaisin sanoa, että joo, se on vain osa tarinaa, kyllä ne pian ystävystyy, mutta jostain syystä en haluaisi, että nää päätyis yhteen :)

Prologi oli ihanan kutkuttava ja suloinen, vaikka tunnelma oli tyhjä ja jotenkin haikea. Loppujen lopuksi se kuitenkin koukutti minut ja harmikseni tähän ei ollut tullutkaan enempää osia :( Eli jatkoja odottelen :D

Lainaus
Mä voisin olla tässä se aikuisempi ja yrittää hieroa jonkinlaista sovintoa. Ties vaikka meistä tulisikin kavereita.
Tai sit ei :)

Eli ristiriitaiset tunteet miula tällä hetkellä ja se on jo hyvä saavutus :P

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Vihasuudelmia - K15 1/? 16.3
« Vastaus #6 : 19.03.2012 11:58:50 »
Ihan ensiksi, iso iso iso kiitos tästä lahjasta! ♥ Ihastuin ja rakastuin ja sulin ja kuolin ja vaikka mitä. Hihii kiitos, olet ihanaparas. <3 Toiseksi, anteeksi kamalasti kun en ole kommentoinut tätä aikaisemmin. Nyt olen kuitenkin täällä ja voin ihkuttaa kommentin täydeltä koska aww teinipoikaslash.

Lainaus
Voi miksi mun piti pukea juuri tämä paita tänään? Siksi koska Anthony piti siitä.
Tällaiset kohdat iskee muhun aina. Voi Anthony- ja Noel-raukkoja.

Ihme kyllä, en pidä Calebia kusipäänä vaikka se onkin aika ilkeä. Pakko kai silläkin on olla jotain suuria tunteita ulkokuorensa alla, jos sillä kerran tulee olemaan juttua Noelin kanssa. En muuten malta odottaa sen suhteen kehittymistä.

Lainaus
”Tässä, ole hyvä. Saanko udella, että ketä menet katsomaan?” Tummahiuksinen myyjätär hymyää edelleen ja ojentaa kukkasen käteeni.

”Parasta ystävääni”, tokaisen ja onnistun saamaan ilmeen toisen kasvoilla hieman järkyttyneeksi.
Tää jotenkin laittoi hymyilemään. On se kieltämättä vähän hassua jos poika tulee ostamaan ruusun  parhaalle ystävälleen. Köhköh, ihan takuulla siellä on muutakin kuin ystävyyttä.

 Hihhihhii Green Day. Jotenkin oli ehkä arvattavaa että tunget sen tähänkin. No jaa, en valita. Kaksoisveljet on söpöjä btw. Tykkään hahmoista, tykkään juonesta, tykkään nimestä erittäin paljon, tykkään tästä ja sun kirjoitustyylistä. ♥ Jatka samaan malliin!

Lainaus
JA ONNEA AMETRINE!!! (niin, etukäteen mutta)
Uuuii, kiiiiitos sullekin! (näin ihanasti jälkikäteen, heh..)
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Westy

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 435
  • What's the meaning of Stonehedge?
    • Tumblr
Vs: Vihasuudelmia - K15 1/? 16.3
« Vastaus #7 : 26.03.2012 18:57:56 »
Lainaus
”Painu vittuun. Sä häpäiset Anthonyn muiston.” Calebhan se siinä.

”Anteeks?”

”Kyllä sä kuulit. Ala vetää.”


HAAAAAAA VIHARAKKAUSSUHDE PERKELE. Ihanaa.

Lainaus
”Haluan sanoa sille pari sanaa, joten ala vetää ennen kun mä heitän sua kivellä tai jotain.”

Säikähdän toisen uhkausta – se ei ole koskaan pelännyt toteuttaa niitä – joten häivyn paikalta ajatuksiini uponneena.

Ihana, toinen on uhkauksiaan toteuttava... noh, uhkailija, ja toinen pienoinen pelkuri. Kiva asetelma.

Odotan kakkoslukua!

Ps.

Lainaus
Höpsö katti.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: Vihasuudelmia - K15 1/? 16.3
« Vastaus #8 : 26.03.2012 22:38:55 »
Nappasin tämän kommenttikampanjasta koska nimi vaikutti kiinnostavalta ja ajattelin, että olisi pitkästä aikaa kiva lukea originaalia. Niin kyllä olikin - oli mukavaa lähteä lukemaan tekstiä ja tutustumaan henkilöihin ihan puhtaalta pöydältä ilman ennakko-oletuksia. :) Päähenkilökin herätti heti sympatiani ja pidin hänestä, vaikka en itse esimerkiksi Green Dayta fanitakaan.

Anthony sen sijaan jäi etäisemmäksi. Miksi hänellä alkoi mennä huonommin? Olisin kaivannut vähän taustaa, jotain mikä sen laukaisi. Toisaalta myös itsemurhan tekemisen syystä olisin halunnut kuulla enemmän, mutta ehkä sitä valotetaan myöhemmin. Noel tuntui myös suhtautuvan aika valoisasti ja kevyesti ystävänsä kuolemaan, luulisi hänen surreen sitä hieman enemmän.

Calebista ei vielä oikeastaan ole juuri minkäänlaista kuvaa, mutta etköhän esittele hahmon sitten myöhemmin paremmin. :) Vaikuttaa toistaiseksi aika riitaahaastavalta veikolta, mutta kenties se on vain kuorta. ;) Katsotaan, mitä saat hänestä aikaiseksi.

Kieli on sujuvaa, teksti soljuu mukavasti eteenpäin ja maailma tuntuu realistiselta. Hieman turhan nopeasti esittelit ehkä Noelin perheen kakkosluvusta, tuli sellainen listausfiilis, mutta ainakin sait kaikki henkilöt kerralla mukaan. Ja viittaus kissaan oli söpö!

Toimiva alku, jatkoa odotellessa. :)


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Vihasuudelmia - K15 1/? 16.3
« Vastaus #9 : 29.03.2012 21:04:39 »
MOI.

Haruka Kyllä vaan : D nimet ovat Oasiksen pojilta, mietinkin että kuka sen keksii ekana. Kiitos hurjasti kehuista, tässä tulisi jatkoa c: ♥

Debbi moi sinä randomness otus ♥ kiitos kommasta :3

Lasikuula voooou. Iiiiiso kiitos kommentistasi (8 äh jee ristiriitaisia tunteita :c toivottavasti kuitenkin innostut parituksesta vielä c: + kiitos kertaalleen vielä ♥

Ametrine Awwwwwwww : D joo. Paljastan että Noel kyllä tykkäsi Anthonystakin joskus c: kiitos kultapienirakas kommentistasi ♥ jatko is hier!

Westy AWWWWW pienoinen pelkuri : D no sitähän se on. Höpsö katti indeed kuvittele tähän Wilson pitelemässä sitä kissaa :3 kiitos kommentistasi ♥

Nevilla hui, sinäkin täällä o: olen otettu. Kyllä, tämä kappale on Calebin näkökulmasta ja toivon sen olevan mieleinen (8 Joo, tiedän että toi on vähän silleen nopeasti ehkä "surusta ohi", mutta oon surkea kuvailemaan kunnon surua ja ahdistusta, joten siksi laitoin ton tolleen puolen vuoden päästä (:

vielä isosti kiitos kommenteista kaikille ♥

2.

Caleb

Ilta-aurinko valaisee hiukan huoneeni valkoista parkettilattiaa. Seiniä valloittavat Linkin Park -julisteet heijastaa valon niin, että hämärä ei muutu pimeäksi.  Mustan sänkyni punaisella päiväpeitolla makaa toffeenvärinen koira, joka ynisee silloin tällöin. Mä itse löhöän elukan vieressä tietokone sylissäni.

Avonainen meseikkuna kertoo mulle, että lisäkseni vain yksi henkilö on online, mutta se on yksi niistä jonka kanssa juttu loppuu, kun moit on sanottu. Selaan yhteystietojani tylsistyneenä, kunnes huomaan sen yhden.

Anthony Williams –Because good music can be so hard to find

Miksi mä en ole poistanut sen meseä vielä? Kyllä mä oikeastaan tiedän itsekin, se olisi liian lopullista. Klikkaan keskustelun auki ja ryhdyn selaamaan historiaa. En edes huomaa itkeväni, ennen kuin siskoni Elmina tulee kysymään olenko kunnossa. Ehdin vain pudistaa päätäni, kun sisko halaa mua tiukasti.

”Anthonyako sä vielä mietit?” se kuiskaa mun korvaan ja silittää hiuksiani.

”Joo”, vastaan ja painan pääni toisen olkapäälle.

”Sähän voisit edes yrittää hieroa sovintoa Noelin kanssa.”

”Sen aivokääpiön vai?”

”Miksi te ylipäätään vihaatte toisianne?”

”En mä edes tiedä, jos totta puhutaan.”

”Siinä on sulle loistava syy. Soita sille.”

”Ei mulla ole sen numeroa.”

”Varmasti on!”

Oikeastaan jos nyt tarkkaan mietin, saattaapa ollakin. Kiitän Elminaa ja kaivan harmaan kännykkäni peittojen alta jostakin. Mitenköhän se sinne on eksynyt?

”Caleb! Vie Äksy ulos välittömästi!” äiti kirkaisee jostain päin. No, ehkä soitan lenkin jälkeen.

Ulkona on aika hämärää jo. Onhan kellokin kymmenen illalla. Nukkuukohan Noel jo? Voisin käydä katsomassa onko se kotona. Tosin, en halua ottaa sitä riskiä, että Liam avaa oven. Se on nimittäin niistä kahdesta kusipäästä inhottavampi, ja mä olen aivan varma, että jos kysyisin Noelia ovelle, se esittäisi veljeään ja sitten nauraisi mun tyhmyydelleni.

Ikäväkseni Noelin kissa Tundra on ainoa eläin, ketä meidän Äksy sietää lähellään – en todellakaan tiedä miksi - joten tietysti tämä piski lähtee vaistomaisesti niiden kämppää kohti. Ei olisi pitänyt lähteä kiertämään tätä lenkkiä.
Valkoisen kerrostaloalueen viides talo, keskimmäinen rappu ja toinen kerros. Siinä se olisi nyt, Dawsonien kotiovi.

Tärisen hetken jännityksestä, mutta ojennan sormeni ovikellolle. Kuulen särisevän äänen asunnon sisältä, samoin kuin lähenevät askeleet. Kohta mun edessä seisoo hyvin vaalea ja hyvin kaunis tyttö.

”Ai moi, Caleb. Mitä sä täällä?” Tytön on pakko olla Norah. Tosin viimeksi kun nähtiin, sen hiukset olivat paljon lyhyemmät ja meikkiä oli paljon.

”Umm, mä tulin kysymään, josko Noel olisi täällä.”

”Joo, odota vähän.” Tyttö lähtee ovelta toiseen makuuhuoneeseen ja karjaisee Noelin nimen ilmoille.

”Vittu mä olen Liam! Senkin idiootti! Etkö sä opi ikinä?” Jahas, ilmeisesti Norah sekoittaa veljensä usein toisiinsa.

”Mä oon täällä! Mitä asiaa Norah?” Noel huutaa jostain kauempaa. Tyttö komentaa huutajan ovelle, joten kohta Noel sitten seisoo mun edessäni nyrpeä ilme naamallaan.

”Mitä sä täällä teet?”

”Mä tulin kysymään, lähdetkö sä katsomaan Anthonya mun kanssa.”

”Sä vihaat mua. Kuka sut tänne käski?”

”Ihan omasta vapaasta tahdostani tulin. Lähdetkö vai et?”

”Tarkoittaako tää jotain välirauhaa, vai?”

”No vaikka sitten sitä. Anthonkin arvostaisi sitä, että me opeteltaisiin elämään sovussa.”

”No voidaanhan me yrittää.”

”Hyvä. Missä Tundra on? Äksy tahtoo nähdä sen.”

Hyvä että ehdin sanoa lauseen loppuun, kun ruskeanharmaaraidallinen kissa tulee meidän luo naukuen kovaäänisesti. Siitäkös koira innostuu ja hyökkää tökkimään kattia nenällään. Samalla sekunnilla Noel kääntyy naulakon luo ja nappaa sieltä mustan Green Day – hupparin.

”No, joko me mennään?”



Joo, selvitän tässä pari epäkohtaa :---D tiedän, nopeaa toimintaa. sitä siksi, ettei tästä tule kovin moniosainen. Sitten, tuolla sanotaan pari kertaa "Anthon", se on tarkoituksellista (---:

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Vihasuudelmia - K15 2/? 29.3
« Vastaus #10 : 31.03.2012 19:03:05 »
Taidan olla eka, joka tätä kommentoi, mut kuitenkin...
Mukavaa, kun sait tähän jatkoa ja kerrot hieman Calebin näkökulmastakin asioita :)

Ei se poika sittenkään vaikuta niin pahalta, kun se on kuitenkin surullinen Anthonyn takia ja yrittää siskonsa kehotuksesta sopia Noelin kanssa välinsä...  Onko Elmina muuten Calebin isosisko? Mulle ainakin tuli sellainen mielikuva tuosta, miten se lohduttaa Calebia ja antaa neuvoja sille.
Ja toi koiran ja kissan ystävyys tai se, että toi koira tykkää Tundrasta... Se sai mut ainakin hymyilemään.

Jatkahan taas pian...

-Haruka

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Vihasuudelmia - K15 2/? 29.3
« Vastaus #11 : 06.04.2012 17:54:57 »
Mä haluaisin kirjoittaa tähän romaaninmittaisen hahmoanalyysin (koskaseonkivaajamuutenkin) joten voisin tehdä sen nyt. Hih.

Tykkään tästä koska tässä on se hieman vähemmän tyypillinen asetelma, ja pääparituksen henkilöt on alussa vihasuhteessa toisiinsa. Lähtökohdat on haastavat, sillä nuo kaksi pitää saada yhteen realistisesti, ja musta on tosi mielenkiintoista seurata miten onnistut tässä. c: Toinen juttu jota tykkään lukea on se, kuinka hahmot muuttuu tarinan aikana, ja mitä uusia puolia niistä paljastuu.

Tämä toinen luku oli kirjoitettu Calebin näkökulmasta, mikä avarsi käsitystä kummastakin päähenkilöstä ja niiden välisestä suhteesta. Olin itse asiassa vähän yllättynyt; kuvittelin Calebin erilaiseksi, jotenkin pidättyväisemmäksi tai jotain. En olisi arvannut että se tulisi tuosta vain Noelin ovelle. No mutta joo, varmasti Anthonyn kuolema sai sen ajattelemaan asioita eri kantilta. Nyt vaan jään pohtimaan, mitä Noelin päässä mahtaa liikkua tämän jälkeen. (eli siis toisin sanoen jatkoa äkkiäpianhetivälittömästi!) Noel taas on söpö surumielinen poika, ja vaikka ne on erilaisia Calebin kanssa, niitä yhdistää tuo murhenäytelmä. Sinänsä tosi jännää kuinka vaihtelevuus viehättää ja vetää puoleensa.

Sitten mä mietin vähän kissaa ja koiraa. Tunteeko ne toisensa kun ne kerran on noin tuttavallisissa väleissä? Ja miten se on mahdollista jos niiden omistajat vihaa toisiaan? Kai tällekin tulee myöhemmin selitys, mä vaan pohdiskelen yksinäni kun tuo sattui tulemaan mieleen.

Ellen ole vielä maininnut, niin tykkään tykkään tykkään tästä tosi paljon (vaikken osaakaan ilmaista sitä paremmin kuin sössöttämällä jotain täysin epämääräistä hahmoista ja kaikesta muusta, trololo). Jatkahan siis! <3

Lainaus
Anthony Williams –Because good music can be so hard to find
No awskis : )

P.S. Tundra ♥
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Vihasuudelmia - K15 2/? 29.3
« Vastaus #12 : 21.04.2012 00:37:09 »
Haruka juu, Elmina on Calebin isosisko c: tässä olis jatkoa, kiitos kommentista ♥

Rajis aww sua ♥ oot ihan tollanen höpöpöpö :3 kiitos kehuista muru ♥

Ametrine ♥ Voiapua : D pelkään etten osaa kirjottaa ihmisten odotusten mukaisesti D: eli siis noi niiden lemmikit tykkää toisistaan, koska pojat on raahannut niitä mukanaan aina kun ne on Anthonyn vaatimuksen mukaan tehnyt jotain kolmistaan. (tästä puhutaan muistaakseni vitosluvussa) Aww, oot söpöin ja tässä olis jatkoo ♥

Heimoi. Tää luku on betaamaton, koska rakas betani (Anni ♥) ei oo nyt just koneella, enkä halua venyttää tätä taukoa mahdottoman pitkäksi niin julkasen tän nyt. Yritin katsoa wordin avulla pahimmat virheet läpi, mutta saa ilmoitella typoista.

3.

 
Noel

Sängyn nurkassa on hyvä istua keskellä yötä, varsinkin kun kaksoisveli on parhaan kaverinsa luona pelaamassa jotain aivottomia sotapelejä, eikä vanhemmistakaan ole mitään näköhavaintoa. Norah taitaa kuherrella omassa huoneessa poikaystävänsä kanssa, joten sekään ei häiritse angstihetkeäni.

Peittoni alla on oma salainen maailmani aina näinä yksinäisinä hetkinä. Taskulampun valossa Anthonyn kuva on jollakin tapaa eläväisempi kuin luonnonvalossa, eikä peiton läpi kukaan näe mun kyyneleitäni, saati sitten rumia arpia jotka peittävät kyynärvarteni melkein kokonaan. Niihin ei enää koske, mutta ne punertavat silti vieläkin.

”Noel! Ootko vielä hereillä?” Norahin ääni säikäyttää mut puolkuoliaaksi. Mä kiskaisen äkkiä jostain pitkähihaisen päälleni, piilotan sakset patjani alle ja sitten hiivin vasta olohuoneeseen.

”Mä heräsin siihen että tää alkoi soittaa jotain American Idiotia täällä”, sisko tokaisee haukotellen ja riiputtaa kädessään mun puhelinta. Nappaan kapistuksen käteeni, pyydän Norahilta anteeksi hiljaa ja katson sitten kännykän tilanteen. Kolme puhelua, ja yksi viesti. Kaikki Calebilta.

”Voitaisiinko me nähdä joku ilta? Lähde mun kanssa bileisiin tai jotain! Meistä voi tulla hyviäkin kavereita : ) –Caleb”

Luen viestin yhä uudestaan ja uudestaan läpi. Tuo siis haluaa tehdä mun kanssa oikeasti sovinnon? Mä kun olin aivan varma, ettei se halua pilata suuren suurta egoaan mun takia, mutta kai sen rinnasta sitten jonkinlainen sydän löytyykin. Hengitän syvään ja näpyttelen sitten vastauksen viestiin.

”Tää tuli aika nopeasti : D mut kyllä mä varmaan johonkin voin sun kanssa tulla. – Noel”
Pimennän puhelimeni näytön ja hiivin takaisin huoneeseeni. Nyt voisin vaikka yrittää nukkua tai jotain.

~

”Noel! Vittu nouse ylös!” Liamin ääni karjuu korvani juuressa ja saa mut havahtumaan hereille.

”Mikä nyt on?”

”Sulle on vieras. Ja kello on kaks päivällä, ihan hyvä aika nousta.”

Onneksi on kesäloma, muuten mä olisin kusessa. Nousen sängyltäni, etsin jostain Murder city – t-paitani ja punaiset farkut. Vilkaisen vielä naamaani peilistä ja kipitän sitten ovelle. Yllättävää kyllä, tulija on Caleb.

”Moi. Mä vaan mietin, tuutko mun kanssa hautausmaalle?”

”Joo, toki. Otetaanko Tundra mukaan? Se on ehkä kissa, mutta mikä estää lenkittämisen?”

”Otetaan vaan. Mulla on vähän rahaa, voidaan viedä Anthonylle joku kiva kukka.”

Mä nyökkään vieraalle ja etsin kissanvaljaat valmiiksi. Tämän jälkeen alkaa operaatio ”etsi Tundra, pue sille valjaat ja selviä hengissä.” Noin vartin päästä me ollaan kaikki kissaa myöten lähtövalmiina.

Aurinko loistaa kirkkaana ja iskee mun tajuntaani. Silmiin sattuu, päähän sattuu ja huimaakin. Tartun äkkiä Calebin olkapäähän, etten kaatuisi kivikkoiselle polulle.

”Hei, mikä tuli?” poika vieressäni kysyy ja tarttuu Tundran hihnaan, ettei kissa karkaisi multa tässä rytäkässä.

”Mulla on vähän paha olo”, mumisen ja siirrän käden silmien suojaksi. Caleb vilkuilee ympärilleen ja tökkää aurinkolasinsa mun nenälle.

”Parempi?”

”Joo, unohdin et mun silmät on vähän yliherkät auringolle.”

”Okei, voidaanko me siis jatkaa?”

”Toki.”

Me lähdetään hautuumaan porteille kuin äskeistä ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Caleb tähyilee taivaalle, näyttäen miettivän jotakin.  Mä hymyilen, koska sen harmaat silmät ovat musta tosi kauniit, en vaan kehtaa myöntää sitä.

Äkkiä Caleb pysähtyy ja haukkoo henkeään. Mä käännän kysyvän katseeni sen puoleen ja kallistan päätäni hiukan. En voi sille mitään, tuo on tapa, jota olen tehnyt pikkulapsesta asti.

”Mikä tuli?” kysyn vielä tehostaakseni haluani saada vastauksen outoon käytökseen.

”Tää on mun taskussa vieläkin”, poika tokaisee ja näyttää pieneksi taiteltua paperin palasta. ”Se on Anthonyn itsemurhaviesti.”



No niin, tuolla siis puhutaan Murder City paidasta. Se näyttää kutakuinkin tältä:
http://mintees.com/files/tees/3/319936/800x400-GD_MURDER_CITY.jpg
mutta ainakin se minkä mä omistan, on oikeesti ihan eri värinen vihreä. Sellainen kirkas.
kommenttia saa heittää, ootte ihania ♥
« Viimeksi muokattu: 22.04.2012 14:12:57 kirjoittanut Amalia »

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Vihasuudelmia - K15 3/? 21.4
« Vastaus #13 : 21.04.2012 09:25:03 »
Sä oot saanut taas jatkoa tähän...
Mua ei haittaa, että nää luvut on lyhyitä. Toi biisi sopi tähän lukuun hyvin ja oli muutenkin kivaa kuunneltavaa :)

Noel-parkaa käy tosin sääliksi, kun se viiltelee ja angstaa, mut onneks Caleb saa sen edes hieman piristymään ja lähtemään sen kanssa ulos. Ja Caleb on ystävällinen, kun se lainaa Noelille aurinkolasejaan :)

Mua kiinnostais tietää, mitä siinä Anthonyn viestissä sanottiin. Miksei Caleb näyttänyt sitä aiemmin Noelille? Siksikö, kun Noel vihasi Calebia?
Jatkahan taas mahdollisimman pian.

-Haruka

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Vihasuudelmia - K15 3/? 21.4
« Vastaus #14 : 22.04.2012 13:58:06 »
Jeejee, jatkoa!
Aww ja voi Noel-raukkaa. Angstipojat on söpöjä tai sitten mä oon vaan tosi outo ja kieroutunut. Hehe.

Lainaus
Peittoni alla on oma salainen maailmani aina näinä yksinäisinä hetkinä. Taskulampun valossa Anthonyn kuva on jollakin tapaa eläväisempi kuin luonnonvalossa, eikä peiton läpi kukaan näe mun kyyneleitäni, saati sitten rumia arpia jotka peittävät kyynärvarteni melkein kokonaan. Niihin ei enää koske, mutta ne punertavat silti vieläkin.
Tää pätkä jotenkin iski muhun. Peiton alla oleva salainen maailma on mun mielestä tosi kiva ja fiksu keksintö, ja sitten tuo kun Noel katsoo kuvaa taskulampun valossa on myös jollain tavalla jännä kohta. Sellainen ei-niin-tavallisesti-ilmaistu menetyksen tuska. Okei, selitys meni metsään mutta siis tykkäsin kovasti!

Lainaus
”Mä heräsin siihen että tää alkoi soittaa jotain American Idiotia täällä”
Hihii, ihana. "joku American Idiot". Hurraa Norah kun tunnisti. : D Tuo paita on muuten kiva. Jos olisin bändipaitaihminen niin voisin haluta tuon. Nam. Mun tietääkseni T-paita kirjoitetaan isolla T:llä ja siihen väliin tulee yhdysviiva eli kaikki välilyönnit pois, muttamutta päätin olla olematta pilkunviilaaja tällä kertaa :'D Tätä on tosi kivaa lukea koska elävöität tekstiä musiikilla ja kuvilla. Tarina tuntuu tosi realistiselta, ja musta se on hyvää vaihtelua fantasiateksteille. Sitten tykkään myös tekstareista tekstin keskellä.

Lainaus
Tämän jälkeen alkaa operaatio ”etsi Tundra, pue sille valjaat ja selviä hengissä.” Noin vartin päästä me ollaan kaikki kissaa myöten lähtövalmiina.
Repesin. Paras operaatio ikinä, voin niin kuvitella tilanteen. :D

Jännä tuo Caleb kun se on yhtäkkiä noin mukava Noelille. Pakostakin rupeaa miettimään että juoniikohan se jotain.. Tai sitten Anhtonyn kuolema vaan muutti sitä. Anyway, tosi ystävällistä huolehtia toisesta. Me likes.

Ja iiiiik, voi että kun lopetit noin jännään kohtaan! Mä todellakin toivon eikun vaadin että saadaan lukea se viesti ensi luvussa! Eli siis jatkoa äkkiä. Hih.

It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 744
  • damnation daniel
Vs: Vihasuudelmia - K15 3/? 21.4
« Vastaus #15 : 02.05.2012 22:36:18 »
Tittidiu :3 moi vaan, tää on ihana.
Arvaa osaanko kommentoida, kun itken, nauran, oon hengittämättä ja yms yms ihan samaan aikaan, koska kuolema <3___<3
Tää on ihan täysi täydellisyys, fantastista ja asdfghjklöä en osaa ;__; :3
Olin ihan hermona siitä et kohta Caleb huomaa Noelin viillokkikädet ja ääää sit se nauraa tai vetää raivarit.
Mieluiten voisi kaataa sen Anthonyn haudalle ja - OKEI EI VAINESKAAN

Hihitän täällä nyt tälle ::D aaaww tui :3
Kiitos et saan lukea tätä <3

~ Crissie Radke

PS. Pitää mennä pesemään kajaalit poskilta ----->

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Vihasuudelmia - K15 3/? 21.4
« Vastaus #16 : 20.05.2012 18:25:32 »
Haruka hihihihh c: kiitos kommentistasi ♥
Ametrine Awwwwww, oot ihana! Nääääääääääääääääääääääin iso kiitos kommentistasi, aww oot söpö ♥
Criss Angel aww sinä kun kehut :c pöh en oo ees noin hyvä D8 kiitos kommentista ♥

niin mikä kuukauden tauko missä? mööö tääkin luku on betaamaton, mut syyttäkää mielummin mun betaa jolla ei oo ikinä aikaa :c kuitenkin here it is.

4.

Noel

Anthonyn itsemurhaviestin jälkeen mä olen pitänyt vähän etäisyyttä Calebiin.  Kaikki ikään kuin palautui mun mieleen kun luin tuon paperilapun, missä ystäväni hyvästeli mut ja kaikki muutkin sille läheiset ihmiset.  En vaan voi katsoa Calebia silmiin, koska ne ovat melkein täysin samaa sävyä kuin Anthonyn olivat.

”Noel! Lähdetkö rannalle mun kanssa?” Liam kiljahtaa eteisestä mulle katkaisten ajatusteni juoksun.

”Joo, hetki vaan, haen uikkarit.” En edes tiedä miksi suostun. Toisaalta, mieluummin Liamin kanssa rannalle nollaamaan ajatukset, kuin jäädä tänne ja saada äidin kyselytulva niskaan.

Mä etsin jostakin vihreät uimashortsini ja heitän pyyhkeen olalle. Vielä nopea vilkaisu peiliin, etten mä vaan ole ehtinyt meikata tänään. Se olisi kamalan noloa nousta meren aalloilta näyttäen räjähtäneeltä mursulta.

”Tuletko sä?”

”Joo joo.”

Liam hymyilee mulle kun saavun vihdoin eteiseen. Se pyyhkäisee mun suupieltä suurpiirteisesti ja lähtee sitten tyytyväisenä kävelemään porraskäytävän rappusia alas.

”Miksi sä noin teit?”

”Sulla oli suklaata siinä.”

~

Aurinko paistaa kirkkaampana kuin pitkään aikaan. Meidän vakiorantamme, Sunset Beach, on aivan täysi. On lapsiperheitä hiekkaleluineen, teinejä siidereineen ja röökeineen, aikuisia epätoivoisine rusketusyrityksineen sekä ryppyisiä vanhuksia liian pienine uikkareineen. Viimeisten kohdalla puistatus kulkee lävitseni.

”Mennäänkö tonne? Siellä on mun kavereita, Johnny, Jay ja muut”, Liam ehdottaa ja osoittaa kaikista kovaäänisintä teinijoukkoa. Mua hiukan ahdistaa ajatus Liamin hulluista kavereista, mutten halua tuottaa veljelleni pettymystä, joten nyökkään pontevasti.

Me livahdetaan ihmisjoukkoon mukaan. Musiikki soi kovalla, jokin niistä tän päivän ärsyttävistä radiohiteistä, uskoisin. Muutama tyttö hörppii ympäriinsä kiertävästä siideritölkistä jatkuvasti. Mun ei tee mieli.

”Hei Liam! Oot mulle muuten vitosen velkaa”, joku mua metrin pidempi, vaalea poika tokaisee ja tökkii mua selkään.

”En mä ole Liam”, vastaan ja vetäydyn kauemmas.

”Etpä. Kaksoisolentoko sitten?”

”Kaksoisveli”, vastaan kuivasti. Poika jäätyy ja lähtee paikalta.

”Noel, tuutko illalla meille kotibileisiin?” Arthur, ainoa tuntemani henkilö täältä kysyy multa yhtäkkiä.

”En mä taida. Ajattelin vaihteeksi mennä moikkaamaan Anthonya.”

”Aa, okei”, poika nyökkää ymmärtäväisesti ja lähtee kai kutsumaan muita juhliinsa.

Tunnin rannalla lagaamisen jälkeen päätän tosiaankin lähteä hautausmaalle. Ei täällä mitään tekemistä ole, sitä paitsi mä en pidä Liamin kavereista sitten yhtään. Huikkaan veljelle lähteväni ja suunnistan kohti kotia. Mun on pakko vaihtaa ensin vaatteet; ei kukaan täysijärkinen mene hautuumaalle uikkareissa.

~

Tutut, korkeat portit aukeavat mulle uudelleen. Mä astun sisään hiljaiseen lehtoon ja astelen normaalia reittiäni kohti ystävääni. Valkoisen kiven äärirajat näkyvät aika kauas.

”Vietätkö sä nykyään kaiken aikasi täällä?” tuttuakin tutumpi ääni kysyy takaani. Hätkähdän ja nousen seisomaan.

”Niin kai sitten”, mutisen ja potkin pieniä kiviä ajatuksissani pois Anthonyn hautakummulta.

”Haluaisitko sä tulla meille?” Caleb kysyy äkkiä ja punastuu.

”Mitä helvettiä? Sunhan piti inhota mua.” Järkytyksen aalto lävistää mut.

”No kun ei tossa meidän vihanpidossa ole mitään järkeä niin ajattelin vaan. Mutta jos sä et halua, niin ei se mua haittaa.”

”Ei kun mä vaan järkytyin sun yhtäkkisestä ystävällisyydestä.”

Caleb kääntää päätään ja katsoo mua kummeksuen. Se on söpö, en voi kieltää sitä. Mutta en ole kuitenkaan varma haluanko mennä pitkäaikaisen vihamieheni kotiin tuosta vaan.

« Viimeksi muokattu: 14.06.2012 14:05:06 kirjoittanut Amalia »

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Vihasuudelmia - K15 4/? 20.5
« Vastaus #17 : 20.05.2012 19:24:05 »
Sä oot saanut tälle taas jatkoa :)
Mä en ainakaan löytänyt tästä uudesta luvusta yhtään virhettä.

Liamin kaverit ei vissiin oo tienneet, että Liamilla on kaksosveli? Ne vaikutti muutenkin melko stereotyppisiltä nuorilta.
Noelin pitäis rohkaista mielensä ja uskaltaa antaa mahdollisuus Calebille, jos se oikeesti haluaa tehdä sovinnon sen kanssa.

Eipä multa tule tällä(kään) kertaa mitään tän rakentavampaa muuta kuin että odottelen tälle taas jatkoa.

-Haruka

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 744
  • damnation daniel
Vs: Vihasuudelmia - K15 4/? 20.5
« Vastaus #18 : 22.05.2012 22:12:37 »
Ääää, voi ei Noelia D: mutta aaww kuitenkin ::3
Yhy. Aloin shippaamaan Noel/Liamia nytten ton suklaajutun takia, hihi : D joo älä vaan syö mua ;c
mutta äh, en mä oikein osaa kommentoida :c pidin tästä luvusta, taas mutkun mutkun :3

Tui :3

Westy

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 435
  • What's the meaning of Stonehedge?
    • Tumblr
Vs: Vihasuudelmia - K15 4/? 20.5
« Vastaus #19 : 24.05.2012 20:50:32 »
Lainaus
”Sulla oli suklaata siinä.”

Voihan.  :-*

Lainaus
”Mennäänkö tonne? Siellä on mun kavereita, Johnny, Jay ja muut”, Liam ehdottaa ja osoittaa kaikista kovaäänisintä teinijoukkoa. Mua hiukan ahdistaa ajatus Liamin hulluista kavereista, mutten halua tuottaa veljelleni pettymystä, joten nyökkään pontevasti.

Me livahdetaan ihmisjoukkoon mukaan. Musiikki soi kovalla, jokin niistä tän päivän ärsyttävistä radiohiteistä, uskoisin. Muutama tyttö hörppii ympäriinsä kiertävästä siideritölkistä jatkuvasti. Mun ei tee mieli.

Käy sääliksi Noelia. Tiedän niin tunteen!

Lainaus
”Mitä helvettiä? Sunhan piti inhota mua.” Järkytyksen aalto lävistää mut.

”No kun ei tossa meidän vihanpidossa ole mitään järkeä niin ajattelin vaan. Mutta jos sä et halua, niin ei se mua haittaa.”

”Ei kun mä vaan järkytyin sun yhtäkkisestä ystävällisyydestä.”

Ihana Noel :D + tykkään tosi paljon ilmaisusta "järkytyksen aalto"!

Lainaus
Meidän vakiorantamme, Sunset Beach on aivan täysi.

Sunset Beachin jälkeen pilkku 8D

Muita virheitä en löytänyt. Kirjoita ensi luvusta pitempi, jookosta >:3

Kiitusta tästä luvusta!