Kirjoittaja Aihe: Sama nainen [K-11, raapale]  (Luettu 1939 kertaa)

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Sama nainen [K-11, raapale]
« : 02.03.2012 10:29:28 »
Disclaimer: Biisi Sama nainen kuuluu Chisulle. Muu on omaa tekstiäni.

Title: Sama nainen
Author: ainoboy
Beta: Guadaloupe
Raiting: K-11
Genre: Drama, angst.
Henkilöitä: Nainen ja mies
Warnings: Väkivallan kuvailu, alistaminen
Haasteet: Tunne10 Kateus.
Summary: Sille mä olen jotain liian arvokasta menettää.

A/N: Osallistuin sitten Tunne10 haasteeseen, ja vannon, että se tappaa mut vielä. Päätin siis mennä siitä mistä aita on jo lahonnut, ja hoitaa ainakin osan näistä raapaleina.
Tunnelmanluojaksi suosittelen laittamaan yhtäaikaa päälle sekä Chisu - Sama nainen -biisin, josta myös raapaleen nimi on peräisin, ja ihanan Rainymoodin, becouse rain makes everything better (;



Mä kävelen peilin eteen. Mä en näe itseäni, tuo en ole mä. En mä ole alistettu, maahan tallottu. Mutta mun pelikuva paljastaa silti totuuden. Musta silmä ja verinen nenä. Kaljuja kohtia päänahassa.

Ehkä se on vain kateutta.

Mä en ole samanlainen sille kuin olen muulle maailmalle. Iloinen, kaunis. Sille mä olen jotain liian arvokasta menettää. Siksi se talloo mut ja merkkaa omakseen. Häpäisee.

Se on kateellinen muille, niille joille näytän itseni. Se on kateellinen siitä ajasta jonka oon pois sen elämästä.

Jos mulla olis voimaa lähteä, mä en olis tässä. Mutta se pitää mut otteessaan, kahlitsee omakseen.

Mä rakastan sitä.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2015 00:58:06 kirjoittanut Pyry »
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Vs: Sama nainen [K-13, raapale]
« Vastaus #1 : 02.03.2012 21:39:42 »
Hah, kiitos paljon Epik! Just tollasen tuntemuksen toivoinki jättäväni lukijalle, vähän semmosen mykistyneen ja vaikuttuneen. Ja silti pyysin rakentavaa? Osaan olla aika vaikee =D
Oot oikeassa tossa mut/mutta -jutussa, ite en ollu tajunnukkaa =D Kiitos vinkistä! (=
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Sama nainen [K-13, raapale]
« Vastaus #2 : 13.03.2012 16:24:33 »
Tämä oli vahvatunnelmainen ja valitettavan todennäköisesti myös realistinen. Varmasti jokainen lukija osaa jo raapalemitasta huolimatta kuvitella tätä niin pitkälle, että päässä oleva tarina on jokseenkin jatkiksen mittainen. Rivien välissä vaan lukee niin paljon.

Kieli oli yhtenäistä ja tykkäsin siitä.

Tuo kateus tunteena on jännä tässä. Jotenkin on tottunut mieltämään parisuhdeongelmiin vain mustasukkaisuuden, mutta kateus on jännä uusi näkökulma, koska se viittaa niin vahvasti siihen, että se mitä ne muut saa tästä naisesta on jotain ihan muuta, että se on ihan eri nainen niille, jotain mitä se ei pysty olemaan tälle alistavalle miehelleen. Kateuden ja mustasukkaisuuden erolla leikittely on siis erittäin toimiva tehokeino, kunhan se on harkittu. "Se on kateellinen muille, niille joille näytän itseni. " antaa ymmärtää, että nimenomaan siitä toisesta puolesta ollaan kateellisia, mutta sitten toisaalta "Se on kateellinen siitä ajasta jonka oon pois sen elämästä." kuvaa tilannetta johon jotenkin mun mielessä vaan mustasukkaisuus kääntyisi helpommin. Vaikka turhaanpa mää inisen, itsehän olet harkintasi ja päätöksesi tehnyt ja hyvin tämä toimii. Ajattelin nyt kuitenkin vaan sanoa, kun tämä oli se ensisijainen kommentti mikä mieleen tuli :)

Löysin tänne kommenttikampanjasta mut enpä taida poimia tätä siellä itselleni niin saat toisenkin kommentin, en mää nyt ehtis etsiä sinne kuitenkaan mitään uutta.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Sama nainen [K-13, raapale]
« Vastaus #3 : 13.03.2012 19:48:44 »
Minäkin bongasin tämän tekstin kommenttikampanjasta, ja olen hyvilläni että löysin sen. Kaikessa murheellisuudessaan se oli koskettavaa ja vaikuttavaa luettavaa.

Parisuhdeväkivallan ongelma lienee juuri se, että kun kuitenkin rakastaa, kaikesta huolimatta. Ei tahdo luopua silloinkaan kun tietää että se olisi järkevää. Ehkä sitä siinä tilanteessa tarvitseekin uskoa siihen että ei ole sellainen heikko, säälittävä, avuton nainen kuin ihmiset saattavat ajatella. Tämä nainen kuitenkin näkee myös sen totuuden, jota ei haluaisi; hän on uhri, häntä on kohdeltu väärin. Hän tahtoo selittää, ymmärtää, kertoa, että jää suhteeseen tarkoituksella, ei heikkouttaan, vaikka myöntääkin että hänellä ei rakkautensa takia ole voimaa irrottautua.

Hän on silti uhri. Se on surullista, ja koskettaa siksi, että niin usein ihminen joka näkee kaltoinkohdellun naisen, sanoo että lähde, jätä se, älä jää tuohon tilanteeseen. Ja kuitenkin niin moni jää, aina siihen asti että lähtee vasta ruumissäkissä.  :( Rakkaus väkivaltaisessa suhteessa ei ole todellista rakkautta.

Tämä raapale todellakin kertoo sanamääräänsä enemmän, ja jättää ajattelemaan. Hieno juttu, kiitos sinulle siitä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

ainoboy

  • ***
  • Viestejä: 312
Vs: Sama nainen [K-13, raapale]
« Vastaus #4 : 13.03.2012 20:20:04 »
!! Fiorella ja RoastedGarlic, ette arvaakkaan kuinka iltani parani, kun sain yhden kommentin sijasta kaksi! Kiitos teille ihanaiset, vielä noin pohdiskelevista kommenteista !<3

Roasted: Alunperin otin aiheekseni tunne10 -haasteeseen mustasukkaisuuden, ja niine hyvineni kirjoitin sit tän. Sitten iski epäilys, että saanko kymmenen erilaista ficciä mustasukkaisuudesta? Vaihdoin kateuteen, ja mielestäni tämä käy kyllä silti hyvin sääntöihin, sillä onhan mustasukkaisuuskin eräänlaista kateutta (; Kiva että tykkäsit (=

Fiorella: Juuri se on se ongelma. Ruumis haluaa lähteä, se ei enää kestä mutta sydän vain rakastaa. Ihanaa että sain sut ajattelemaan, sehän oli tän ideakin =D Tiivistää vain pieni pala perheväkivaltaa, saada ihmiset ajattelemaan sen monimuotoisuutta. Ei kai kukaan vapaaehtoisesti kärsi, jonkun tai jonkin on pakko saada heidät jäämään siihen.

Jos mä voin yhdellä ficillä ehkäistä perheväkivaltaa tai saada siihen joutuneet tokenemaan, mä teen sen.
I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor


inspis hukas, kaikki myöhäs. Sori.