Kirjoittaja Aihe: Iivarin tähti, romance, het, S  (Luettu 1433 kertaa)

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Iivarin tähti, romance, het, S
« : 16.05.2012 11:18:58 »
Tekijä: Haruka
Otsikko: Iivarin tähti
Genre: Romance, het, ficlet
Ikäraja: S
Paritus: Iivari / tyttö
Vastuunvapaus: Minun ovat.

A/N: Idea tähän lähti eräästä tosielämässäni tapaamastani henkilöstä, jonka nimi on sama kuin tämän ficletin miespäähenkilön. Tunnustan, että tämä ottaa jonkin verran vaikutteita hänestä, mutta tätä ei ole koskaan tapahtunut. Tuli tehtyä tällainen pieni tunnelmapalanen jälleen. Ja tämä osallistuu ficlet300 – haasteeseen sanalla 190. tunne.


Hän pyytää, että pysähdymme hetkeksi, kun olemme kävelyllä. Ilta on alkanut hämärtyä ja tähdet syttyvät taivaalle yksitellen. Istun penkille ja asetan hänen pyörätuolinsa niin, että hänkin voi katsoa taivaalle, mutta samalla minuun. Hän tarttuu käteeni kevyesti, pitää sitä hetken omassaan.

- Mitä mietit? kysyn katsoessani hänen siniharmaisiin, vakaviin silmiinsä.
- Sinua, sitä miten kaunis olet, hän vastaa ja samalla hänen huulilleen nousee pieni, hieman ujo hymy.

Huokaan ja katson taivaalle hiljaa. Erotan siellä juuri syttyneen kirkkaan tähden ja sanon sitten:

- Joskus mietin, olisinko onnellinen, jos en olisi tavannut sinua koskaan. Jos minusta ei olisi tullut avustajaasi enkä olisi koskaan ihastunut sinuun.
- Älä mieti sitä nyt, hän pyytää minulta.
- Miksen saisi miettiä tätä tilannetta, Iivari? kysyn häneltä hiljaa, hieman surumielisesti, sillä olen jo monesti pelännyt, että menetän työpaikkani, menettäisin hänet, jos työpaikallani kuultaisiin, mitä tunnemme toisiamme kohtaan.

Hänkin on hetken hiljaa, kietoo sitten kätensä ympärilleni ja halaa minua lujasti. Katsomme hetken aikaa toisiimme, jonka jälkeen hän painaa huulensa huulilleni. Suudelmasta irtauduttuamme hän tunnustelee toisella kädellään kaulassani roikkuvaa hopeista korua, tähteä ja sanoo:

- Sillä ei ole merkitystä, mitä meillä on ollut ja mitä tulee joskus olemaan. Tärkeintä on tämä hetki, se, että olet nyt siinä. Olet tähteni, joka valaisee tieni, kun minulla on synkkä päivä. Olet tähteni, kaunis, nuori nainen, jonka hymy saa minutkin hymyilemään. Ja pidän sinusta juuri tuollaisena kuin olet.
- Kiitos Iivari. Minäkin pidän sinusta, sanon hänelle hymyillen.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 21:12:06 kirjoittanut flawless »

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Iivarin tähti, romance, het, K-7
« Vastaus #1 : 27.05.2012 14:06:27 »
Kommenttikampanjasta hei! : ) Pahoittelut, etten aivan heti päässyt kommentoimaan, mutta toivottavasti se ei hirmuisesti haittaa.

Ficletit ovat usein hienoja juuri siksi, kun niissä kuvataan vain pieniä hetkiä, otteita elämästä. On hienoa nähdä, miten niin vähäiseen sanamäärään saadaan mahdutettua paljon kaikkea; niin tunnetta kuin sitten itse tarinaakin. Tykkäsin tämän kertomuksen tunnelmasta. Sopivasti tietynlaista haikeutta, toisaalta toiveikkuutta ja lämpöä. Asetelma oli myös aavistuksen yllättävä, mikä sekin oli positiivinen asia. Ehkä siksi olisinkin kaivannut lisää yksityiskohtia hahmoista, sekä heidän suhteestaan. Tässähän kävi ilmi, että nainen oli Iivarin avustaja, mutta tavallaan kaikki muu jätettiin lukijan mielikuvituksen varaan. Näin lyhyessä ficissä se ei tietenkään ole maailmanloppu, mutta koska tilanne oli niin kiinnostava, olisi siitä mielellään enemmänkin lukenut.

Dialogi oli ehdottomasti parasta, ja onnistuit siinä minusta hyvin! Uskottavaa ja luontevaa, sellaista sopiva söpöä ja ehkä tietyllä tavalla vähän haikeaakin. Pidin myös siitä pohtivasta sävystä, jossa oli mukana syvällisyyttäkin, joka teki tarinasta vaikuttavamman. Ehkä lopussa olisi ollut riipivämpää ja tunteikkaampaa, jos päähenkilöt olisivat ilmaisseet tunteensa voimakkaammin tai hieman eri tavalla. ”Minä pidän sinusta”, kun on lopulta aika lattea ilmaisu ja viestittää (ainakin minusta) enemmänkin sitä, että pitää toisesta kyllä, mutta lähinnä ystävänä/ihmisenä, eikä siinä ole sen suurempaa. No, tietenkin suurempi rakkaudentunnustus olisi saattanut olla loppuun liian kliseinen, joten hyvä se oli näinkin!

Kaiken kaikkiaan tämä oli virkistävä ja mukava lukukokemus. Tyylisi on mukavan arkinen ja luonteva, ficciä oli helppo lukea ja se eteni sopivalla rytmillä eteenpäin. Pidin myös itse ideasta, siinä oli jotain tosi suloista ja myös toiveikasta. Muutenkin kokonaisuudessaan hyvä ficci, kiitos tästä! (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella