Kirjoittaja Aihe: House M.D: To be alone on a Valentine's Day || S  (Luettu 1747 kertaa)

Draco Potter

  • Vieras
Title To be alone on a Valentine's day
Author minäää
Beta Wördi
Fandom House
Pairing House/Wilson tavallaan
Rating S
Genre Angst, Drama, Songfic, Deathfic
Warnings angstia ystävänpäivänä :c
Disclaimer En omista sarjaa tai sen hahmoja, ei ole tapahtunut, enkä omista myöskään lyriikoita, ne kuuluvat Linkin Parkille

A/N HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ WestyTää on sit Wilsonin PoV


To be alone on a Valentine’s day



Sameat sadepisarat tipahtelivat rytmissä tummien pilvien keskeltä maahan. Ilman kylmyys kalvoi luiden ytimiä ja tuuli kaatoi herkimmät kumoon vaivatta. Minä en edes huomannut tuota kaikkea kiskoessani mustaa huppua syvemmälle pääni suojaksi.

Lähdin tänään töistä aikaisemmin kotiin. En vain yksinkertaisesti jaksanut kuunnella sitä, kun joka kolmas minuutti joku hänen tiiminsä jäsen kävi ovellani kyselemässä vointia. ”Wilson, olethan ihan kunnossa?” ”James, eikö sinun pitäisi olla lepäämässä?” Enhän olisi mennyt edes töihin, jos olisin mukamas jollakin lailla epäkuntoinen.

Paitsi että olin. Sitä ei ehkä näkynyt päällepäin muuten kuin surullisena ilmeenä kasvoilla, tai tavanomaista hitaampana toimintana. Mutta sisältä olin täysin hajalla. Hengittäminen sattui, kyyneleet yrittivät paeta väkisin kasvoille. Silti minä tein työni urheasti, välittämättä siitä, että sisintäni pisti joka ikinen kerta kun kävelin hänen toimistonsa ohitse.

Muutenkin tämä koko työpäivä oli yhtä kidutusta. Koko sairaala oli täynnä ällöttävän pinkkejä sydämiä, hoitajien valkoiset takit olivat vaihtuneet hempeän vaaleanpunaisiin ja muutenkin kaikki oli liian sokerista makuuni. Jopa kaikki kuolemaantuomitut potilaatkin jaksoivat toivottaa iloista ja aurinkoista ja rauhallista ja suloista ystävänpäivää. Joka ikinen heistä. Minä vain nyökyttelin ja ohjasin heidät ulos toimistostani ennen kuin kyynelkanavani pettivät.

Siitä on nyt tasan vuosi. Vuosi sitten, tähän samaan aikaan satoi pehmeää valkoista lunta, joka peitti meidät – minut ja hänet – kokonaan. Vuosi sitten vaihdoimme ensimmäisen suudelman myös. Se tapahtui kotonani, lumisen kävelyretken jälkeen. Me nauroimme enemmän kuin ikinä, kun yhtäkkiä tunsin pehmeät huulet omillani ja karhean parransängen sileää poskeani vasten. Silloin tajusin, miksi yksikään avioliitoistani ei koskaan onnistunut.

Saavuin asunnolleni lumesta märkänä, aivan kuin silloin. Heitin ruman takkini lattialle ja painelin silmiäni pyyhkien istumaan pehmeän parisängyn viininpunaiselle päiväpeitolle. Meidän yhteiskuvamme irvisti minulle yöpöydältä. Nostin sen käteeni.

”Voi House, näytät niin kovin iloiselta.” Totta se olikin. Hänen kasvoillaan loisti ikuinen hymy, se jos mikä oli harvinaista.

”Mikset voinut kertoa minulle? Luulitko että kärsisin vähemmän, jos en tietäisi?” Syöpä hänet vei. Siitä on nyt tarkalleen kaksi viikkoa, neljä tuntia ja kuusitoista minuuttia. Jos hän vain olisi kertonut minulle, kaikki olisi hyvin, eikä minun tarvitsisi viettää ystävänpäivääni yksin.

My insides all turn to ash,
So slow.
And blow away as I collapsed,
So cold.
A black wind took them away,
From sight.
and held the darkness over day,
That night.

And the clouds above move closer,
Looking so dissatisfied.

But the heartless wind kept blowing, blowing.
I used to be my own protection,
But not now.
'Cause my path has lost direction,
Somehow.

A black wind took you away,
From sight.
and held the darkness over day,
That night.

And the clouds above move closer,
Looking so dissatisfied.
And the ground below grew colder,
As they put you down inside.
But the heartless wind kept blowing, blowing.

So now you're gone,
And I was wrong.
I never knew what it was like,

To be alone on a Valentine's Day,
To be alone on a Valentine's Day.

I used to be my own protection,
But not now.
'Cause my mind has lost direction,
Somehow.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 22:09:20 kirjoittanut Beyond »

Varjuska

  • sanojen sirottaja
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Clue-ing for looks.
Vs: To be alone on a Valentine's Day || House M.D K-13
« Vastaus #1 : 15.02.2012 20:34:07 »
Ystävänpäiväangsti on selkeästi lähempänä omaa sielunmaisemaani kuin se perinteinen pinkki hössötys. Silti... kieltämättä tämä oli aika ahdistavaa luettavaa. En ole tottunut tämmöiseen Wilsoniin, ei sen kuulu olla angstaava ja epätoivoinen .__. House on näistä kahdesta enemmän se melankolinen persoona.

Housen kuolema oli aika yllättävä veto. Olet kuitenkin onnistunut kuvaamaan hyvin Wilsonin mielenmaisemaa, vaikka edelleen synkkä ja surunsa vuoksi jopa kyyniseltä kuulostava Wilson on tavallaan vähän pelottava. Tekstin kuvailu on kaunista ja pidin myös lopun lyriikoista. (Biisiä en pelkkien sanojen perusteella tunnista, taidan mennä seuraavaksi kuuntelemaan.) Lisäksi tekstin kontrastiasetelma on tehokas: alun sade luo mielikuvan sinisyydestä (alakuloisuus jne.), joka myöhemmin kohtaa ystävänpäivän värin, vaaleanpunaisen. Tässä ficissä ne edustavat kuin kahta eri maailmaa. Sitten aivan erityisesti pidin tekstissä tuosta valokuva-yksityiskohdasta. Valokuvassa hymyilevä House on hyvin koskettava mielikuva.

Kiitänkiitänkiitän tästä koskettavasta ja kauniista ficistä. ♥ Nyt tekee niin mieli halirutturutistaa Wilson-raukkaa. :'<
- V

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Westy

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 435
  • What's the meaning of Stonehedge?
    • Tumblr
Vs: To be alone on a Valentine's Day || House M.D K-13
« Vastaus #2 : 16.02.2012 21:24:16 »
Tulee alentava olo ku noi kommentit on hienoja, he.

Tää oli hieno hävettää jo nyt! Tykkäsin Wilsonistan ajatusmaailmasta ja siitä että se oli surullinen. Lol, olen kyyninen enkä itkenyt. Awwittelin vaan. I'm weird...

Lainaus
Koko sairaala oli täynnä ällöttävän pinkkejä sydämiä, hoitajien valkoiset takit olivat vaihtuneet hempeän vaaleanpunaisiin ja muutenkin kaikki oli liian sokerista makuuni.

I feel the pain, bro.

Draco Potter

  • Vieras
Vs: To be alone on a Valentine's Day || House M.D K-13
« Vastaus #3 : 06.03.2012 17:03:08 »
Rajis moi kulta ♥ kiitos kun kommentoit ja kehuit ja silleen oot söpö c:

Varjuska anteeksi jos pilasin Wilsonin )8 mutta kiitos kun jaksoit kommentoida ♥ itteenikään ei pinkki hösvellys iske ja silleen ~

Westythespämmihitler moi 8------) kiitos kommentista höpsö ♥