Kirjoittaja Aihe: Dark love | K11 | H/D H/G R/HG |  (Luettu 2157 kertaa)

♥ Dracusa ♥

  • Vieras
Dark love | K11 | H/D H/G R/HG |
« : 26.01.2012 12:17:09 »
Title: Dark Love
Author: Haudi, eli minä.
Beta: Tällä hetkellä minä, joten vastaan itse kirjoitusvirheistä.
Fandom: Harry Potter
Pairing: H/D, H/G, R/HG ja muitakin.
Genre: Romance, fluff, drama.
Rating: K11
Disclaimer: Kaikki tunnistettavat hahmot, paikat, esineet yms. ja olennot, kuuluvat rakkaalle J.K.Rowling ;lle. En saa kirjoittamisesta mitään palkkaa. Leikin vain J.K.Rowling ;n hahmoilla.
Warning: Mahdollinen lievä kielenkäyttö, sekä lievä väkivaltaisuus.
Summary: ”Minun on lähdettävä täältä, ennen kuin Hän löytää minut.” ”Ehei, olet niin loukkaantunut, ettet lähde täältä ainakaan kuukauteen. Ja kenestä sinä oikein puhut? Kuka ei saa löytää sinua? Malfoy, kerro. Ketä sinä pakoilet?”
A/N: En edes pysty laskemaan monesko aloittamani fic tämä on, mutta tämän jatkan loppuun saakka. Ja halusin antaa tämän teille luettavaksi. Järkevä ja rakentava palaute olisi mieluisaa.

-Protologi-

Ovelta kuului rytmikäs, mutta hätäinen koputus. Ja toinenkin. Nuori punatukkainen nainen, jonka tunsimme nimellä Ginevra Weasley, oli tuolloin Potter, meni avaamaan kotinsa ulko-ovea. Oven saadessaan auki ja nähdessään oven edessä makaavan miehen, hän järkyttyi perusteellisesti.
”Harry –kulta! Tule äkkiä tänne!” nainen pyysi tukahtuneesti, hänen oma kämmenensä suunsa edessä. Eikä mennyt minuuttiakaan, kun ystävämme Harry James Potter ilmestyi Ginevran taakse.
”Mikä on hätänä, rakkaani?” mies kysyi, mutta tajusi vaimonsa järkyttyneisyyden nähdessään maassa makaavan runnellun miehen, jolla oli platinanvaaleat hiukset. Oliko se, oliko se Malfoy!?

Hän näki valoa silmäluomiensa läpi ja hänen otsansa rypistyi tuskan voimasta. Hän kuuli vain muutamia sekavia sanoja, ei muuta.
Malfoy aukaisi silmänsä ja yritti nousta istumaan, mutta hänet laskettiin takaisin makuulleen. Miehellä oli kovat tuskat, sen saattoi huomata tuskanjuonteista hänen kasvoillaan, sekä tuskallisesta ilmeestä. Nuorukainen ei saanut selvää hahmoista, jotka olivat hänen ympärillään. Hänelle annettiin lasillinen vettä, minkä herra joi halukkaasti.
”Missä olen?” Malfoy kysyi viimein. Jokainen sana näytti ottavan koville. Hän piti kättään varovasti vatsansa päällä, aivan kuin se särkyisi käden painosta.
”Olet kotonani, Godricin notkossa. Muistatko mitä sinulle tapahtui, Draco Malfoy?” mies kuuli vanhan tuttunsa Harry Potterin äänen. Malfoy järkyttyi näyttävästi kuulleensa Potterin mainitsevan Godricin notkon. Hän nimittäin säpsähti ja miehen silmät laajenivat järkytyksestä, ehkä myöskin pelosta.
”Minun on lähdettävä täältä ennen kuin Hän löytää minut”, nuorukainen ilmoitti ja yritti nousta uudelleen, kivusta huolimatta.
”Ehei, olet niin loukkaantunut, ettet lähde täältä ainakaan kuukauteen. Ja kenestä sinä oikein puhut? Kuka ei saa löytää sinua? Malfoy, kerro. Ketä sinä pakoilet?” Harry kuulusteli ja pakotti Malfoyn takaisin makuulleen.

Malfoy alkoi nähdä jälleen selvästi. Hän oli jossain huoneessa, hänelle tuntemattomassa makuuhuoneessa, tummalla puisella sängyllä. Huoneen seinät oli maalattu tumman sinisiksi, lattia oli taas tummaa tammea. Huoneessa oli yksi ainoa ikkuna ja muutama vaatimaton kaluste. Nähtävästi huonetta ei käytetty usein. Tamminen vaatekaappi sijaitsi oven vieressä, sekä tumma kirjoituspöytä sängyn vieressä, suoraan ikkunan alla. Sänky, jolla Malfoy makasi, oli laitettu ovea vastapäätä.
Muutama tuoli oli kerätty sängyn viereen ja jokaisella tuolilla istui joku, tuijotti uteliain silmin Malfoyta. Mies tunnisti tuoleilla istuvat ihmiset, kaikki olivat hänen vanhoja tuttujaan. Ensimmäisenä hän tunnisti lähimpänä istuvan mustatukkaisen nuoren miehen, joka oikeastaan istui samalla sängyllä, jolla Malfoy makasi. Tuo tummatukkainen mies oli Harry Potter, tosin ilman pyöreitä silmälasejaan. Ensimmäisellä tuolilla istuva oli Malfoyn suureksi hämmästykseksi ruskea-, kiharatukkainen nainen, ja miehen oli pakko alkaa ärsyttää hieman;
”Oi, Hermione Granger. Sinäkin täällä. Tulitko ihan minua katsomaan ja varmistamaan, että olen yhtä komea ja hurmaava kuin ennenkin?” Huoneessa kajahti neljän ihmisen tuhahdus.  Heti Grangerin vieressä istui punatukkainen, pisamanaamainen, aivan varmasti Ronald Weasley. Weasleyn vieressä näytti istuvan toinenkin Weasley, mutta tyttö, oikeastaan nainen. Malfoy arveli nuoren Weasley –naisen olevan Ginevra Weasley, nuorin koko Weasleyn perheestä. Malfoyn arvaus osui oikeaan.

”Lopeta jo ihmetteleminen ja kerro mitä on tapahtunut ja ketä sinä tällä kertaa pakoilet, Malfoy?” Granger sanoi ärsyyntyneesti. Malfoy naurahti ja virne nousi hänen naamalleen, tuskan ja samalla huvittuneisuuden virne. Mies sanoi;
”Äläs hosu, Granger. Haluatteko oikeasti tietää mitä on tapahtunut ja ketä sattumoisin pakoilen? Hyvä on. Täältä pesee…”


A/N2: Protologi oli siis nyt tässä. Toivottavasti piditte ja olisi mukava saada lukea niitä rakentavia palautteita teiltä. Kiitos kuitenkin kaikille, jotka jaksavat lukea ja kommentoida.

//Ei tää oikiasti voi missään nimessä olla niin huono, että kukaan ei uskalla sitä sanoa O.o Olisi mukavaa saada edes yksi kommentti, ennen kuin jatkan =/ //Classick yhdisti
« Viimeksi muokattu: 18.05.2015 06:29:25 kirjoittanut Kaapo »

kuraverinen

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Dark love | K13 | H/D H/G R/HG |
« Vastaus #1 : 11.03.2012 12:03:26 »
oioioi ♥
rakastuin, tää on ihana. ei tää oo huono!!jatka

harukaze

  • ***
  • Viestejä: 116
Vs: Dark love | K13 | H/D H/G R/HG |
« Vastaus #2 : 17.03.2012 06:36:40 »
Hmmm.
Koetan esittää rakentavan kommentin lyhyesti:

Huomasin, että toimit itse omana betanasi. Ensimmäinen ohjeeni on hankkia asiallinen oikolukija.

Monissa kohdin tekstiä lauserakenteet ovat hiukan outoja ja kielioppisääntöjen vastaisia.
Juoni lähtee heti alusta asti kulkemaan, mutta turhankin nopeasti. Prologissa ei tunnu olevan
tarpeeksi selkeää runkoa ja siksi fraasit sekä henkilöiden puheet tuntuvat irrallisilta toisistaan. On raskasta
lukea tekstiä, jossa ei oikein tunnu olevan järkeä.

Olisin mielummin halunnut kuvausta henkilöiden kanssakäymisestä ja heidän
ajatuksistaan kuin kuvausta yhden huoneen sisustuksesta (jolla siis loppujen lopuksi ei ollut mitään tekemistä minkään kanssa,
eikä se viritä lukijaa minkäänlaiseen tunnelmaan). Kannattaa miettiä aina kuvauksia kirjoittaessa niiden tarpeellisuus ja
niiden rooli juonen kannalta.

Ja viimeisenä, ottaen huomioon, että Draco oli ilmesesti lähes puolikuollut Harryn ovelle ilmestyessään on häiritsevän
epärealistista, että hän alkaa heittää nasevia kommentteja (jostain, ties mistä, ties mistä syystä) tulleille vieraille.

Tahdon, että saisit kommentistani jotain irti, jotta seuraavaa lukua tehdessäsi voisit vaikka ylittää itsesi. :)

Harjoittelemalla oppii!

Harukaze

Maom-mix

  • Vieras
Vs: Dark love | K13 | H/D H/G R/HG |
« Vastaus #3 : 18.10.2012 23:22:10 »
Voi, voi, kun saisi jo jatkaa :o Oon tän lukenut jo aiemmin, mutten nähtävästi jälkeäni jättnäny. Ihastuin ihan heti (Dracohan vetoo muhun aina ;D ) ja jatkoa tässä nyt kaikki ootellaan  :-X Kirjotusvirheitä en bongannu ollenkaan. Se, että vuorosanat oli kursivoitu, sopi prologiin, mutta toivottavasti kirjoitat tulevaisuudessa (kun sinä mokomakin tätä jatkat ihan heti ;D !) ne normaalisti mutta tietenkin mielipide kysymys. Kaiken kaikkiaan sujuvaa ja hyvää tekstiä, jota ilomielellä näkisin vastakin :) Loppu oli hyvä ja juuri mukavan koukuttava.

~Maom-mix

Fírinne

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 231
Vs: Dark love | K13 | H/D H/G R/HG |
« Vastaus #4 : 01.11.2012 19:07:51 »
Voii, ei. Tämäkin sinun aloittama ficci on vain niin hyvä! Sun pitää jatkaa sun kirjoittamat ficit loppuun! Nää on niin hyviä ihan oikeesti! En lötänyt mitään kirjoitus virheitä pistänyt silmäänkään, joten hyvin on kirjoitettu! Sun ficcien ideat on oikeasti niin hyviä!
You can run but you can’t hide
Time won’t help you
Cause karma has no deadline

Bring Me The Horizon - True Friends