Kirjoittaja Aihe: "Saatanan Suomifanaatikko!" (7. LUKU 13.05.2012!! Sirius/Remus, adventure, fluffy, romance, drama, humour) K11  (Luettu 16092 kertaa)

Kissanminttu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • I need some coffee

ps. hävetkää te sadat lukijat, jotka ette kommentoi tätä ficciä!  >:(
Juu, mua hävettää, kun olen näin laiska lukija. Mun piti kommentoida jo ajat sitten....
Lainaus
Kipikipi ja hopihopi! Ehdit etsiä elettyä lapsuuttasi myöhemmin.”
En voinut muutakuin nauraa, vaikka olikin tavallaan surullinen kohta
Lainaus
”Pidin sinua aina omana veljenäni. Isoveljenä, joka piti minusta huolen. Et antanut minun satuttaa itseäni, vahdit aina askeleitani. Olit kaipaamani esikuva, joka minulta oli puuttunut lapsuuteni ajan. Olit kuin veli, joka Regulus ei pystynyt minulle olemaan.”
Tämä oli äärimmäisen koskettavaa, Siriuksen surun ja kaipuun voi tuntea.

Lainaus
”Ei se ole noin iso asia. Se on ihan järkeen käyvää.”
”Kuinka niin?” Sirius rojahti nyt istumaan toiselle pitkälle penkille, irrottamatta katsettaan Remuksesta.
”Kuinka kaikki velhot voisivat asua samassa maassa? Miksi velhot eivät olisi levittäytyneet maailmalle? Myönnä pois, suomalaiset ovat perin omituista kansaa. Tämä oli enemmän kuin odotettavissa.”
Sirius lipaisi rohtuneita huuliaan kallistaessaan päätään: ”Ovatkohan kaikki suomalaiset velhoja?”
”Eivät”, Remus hymyili pienesti, ”kaikki omituiset ihmiset eivät ole tekemisissä taikuuden kanssa."
Sirius nyrpisti nenäänsä näyttäessään kieltään: ”Lässynlässynlää.”
”Sirius, älä - ”
”Ploploploplpl”, pitkätukkainen mies jatkoi noustessaan ylös penkiltä ja tallustaessaan makuuhuoneeseen, ”Jos haluat vielä päteä, puhu suusi puhtaaksi ennen kuin liityt seuraani.”
 

Kilometrilainaus....Mutta tuo kohta oli vain niin täydellinen.

Haluaisin lainata koko saunakohtauksen, takaumat ja ja ja..No jaa, koko ficin, mutta muut eivät välttämättä arvostaisi sitä....
Kokonaisuutena ficci on loistava, hahmojen kuvailut,hullut suomalaiset yms, ovat mahtavia.

Anteeksi, pelkkää lainausta ja ihkutusta, mutta kun ei näin hyvään ficciin keksi mitään rakentavaa.
Jatkoa!

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
tätä..ät..tät..ätät..ät.ät.ätt.tä.ätt.t... tää tyttö meni sanattomaksi.
ihana kamala angsti... mitä tästä nyt vois sanoa.
Hyvä luku ja sympaattinen säälittää Sevin puolesta

Kiittäen

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämähän mielenkiintoiseksi kääntyi. :) Ei olisi alusta heti havainnutkaan. Jäin koukkuun siihen miten tarinasi päättyy, ja muutenkin on ollut hauska seurata velhokaksikon seikkailemista Suomen Lapissa ja vieläpä viettämässä saunailtoja paikallisten äijien kanssa. Avantouintikohtaus oli vallan veikeä. :) Pikkuvelhot ja kalevalaishenkiset muinaistarut vielä mukaan niin menee entistäkin kiintoisammaksi.

Olet todistanut hyvin sen, että osaat kirjoittaa muutakin kuin lyhyitä huumoripaloja (jotka nekin ovat mainioita, eikä niitä sovi vähätellä myöskään!) ja myös angstia. :) Severus rukka! Toivottavasti kohtalo kääntyy kuitenkin vielä onnellisempaan suuntaan, kun tässä häämatkallakin sentään ollaan.

Ainut pikkuseikka, josta tahtoisin hieman kritisoida, on melko runsas kirosanojen käyttö aina otsikkoa myöten. Jotenkin minusta esimerkiksi Remuksen suuhun eivät suomalaiskansalliset ärräpäät luontevasti sovi, mutta ei se mitään, hypin niiden yli ihan sujuvasti. En oikein tykkää kirosanoista muutenkaan, ja vaikka joissain paikoin ne tuntuvatkin ihan osuvilta, kuten suomalaisten metsämiesten sanoja painottamassa, niin läheskään kaikki ficin voimasanat eivät ole mielestäni todella tarpeellisia paikoillaan, vaan enemmänkin ylimääräisiä täytesanoja, joita ilmankin pärjäisi, minkä näkee tästäkin viimeisimmästä luvusta, jossa niitä ei ole montaakaan.

Meinasin että luen ja kommentoin tähän kun kommenttiketjussa bongasin vahingossa ficin johon olin jo kommentoinut, mutta ei kyllä harmita yhtään että tuli tämä avatuksi. :) Päinvastoin, aion seurata jatkossakin miten tarina rullaa eteenpäin. Tykkään pitkistä ficeistä.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012 00:53:31 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

NicuQ

  • Vieras
Eh .. tälläinen pikku piilolukija ilmottautuu nyt. En oikeasti osaa mitään järkevää sanoa, tai kliseisiä kehuja ja muuta sopertaa,
mutta on ihan pakko kertoa, että rakastan tätä ihan mielettömästi ja olet piristänyt tällä lukemattomia iltapäiviäni.
Eli täällä jatkan piilolukemista .. eh .. anteeksi.

Paju

  • ***
  • Viestejä: 227
  • Okaketulta
Samalla kertaa myös minä ilmoittaudun! Tykästyin kovasti teemaan, suomificcejä en ole lukenut pitkään aikaan: tämä oli kovin onnistunut alkuasetelmaltaan ja paritus ei olisi voinut olla yhtään parempi.  ;) Tekstissä ei todellakaan ole moitittavaa, hyvää ja sitä on kiva lukea. Mä kuitenkin ihastuin tähän miljööseen, talvi ja mökit ja sauna ja se Suomi.  :D

Tää on kuitenkin etenemässä juonellisesti mielenkiintoiseen vaiheeseen, ja pidin tosi paljon edellisestä angstikappaleestakin. Nyt vain tahtoo tietää, mitäs seuraavaksi tapahtuu...
Kiitoksia, pidän ja toivon vielä lisää!
pju
Ei askeltakaan, ei sanoja
En löydä enää tarvetta karata
Jos totuus ei pala tulessakaan
Oli paluuni oikein ja puhe turha

Jaei

  • Stand Up- Koomikko
  • ***
  • Viestejä: 77
  • Mää nään sut... Mulla on sun toinen kenkä...
Voi että :'(
Tuli kyllä tippa linssiin tätä lukiessa. :'(
Olen tyytyväinen ja en valita mistään. ^^ Kiitos ja kumarrus.
Jaei, se omintakeinen makeinen.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
ohoh, jopas alkoi kommenttia puskemaan! :o Kiitos kovasti kaikki, kirjoittaja arvostaa aina kaikkien mielipiteitä, plussia ja miinuksia. Kiitos siis kovasti kaikille, näiden voimilla sitä jaksaa kirjoittaa ficille aina jatkoa! :) Ja tässäpä tuolle angstille jatkoa, ihmissuhdekoukeroita ja ennakkowarning, luvusta löytyy jälleen muutama uusi paritus ;)




Kuudes luku


”Kaksi viikkoa”, Sirius hymisi istuessaan puoliksi Remuksen sylissä, ”Pitäisikö meidän lämmittää tänään saunaa?”
Remus hymähti myöntävästi silitellessään Siriuksen selkää. He olivat saaneet asiat sovittua, kaikki suhdetta kalvaneet kysymykset oli esitetty ja selvitetty. Remus tiesi voivansa vihdoin irroittaa otteensa tuosta vuosien takaisesta muistosta, hän tiesi ettei Severuksen sydän ollut särkynyt tuona päivänä. Joten minkä ihmeen takia hänen pitäisi enää miettiä sitä? Nyt hän tunsi suurta kiitollisuutta miestään kohtaan, tämä oli oikeasti saattanut pelastaa hänet. Pieni vilunväre kiiri pitkin Remuksen selkää – niin, saattanut.
”Remukka?”
”Hmm?” Remus pyöräytti ajatuksen omaan pienen pimeään lokeroonsa kohottaessaan katseensa, ”Anteeksi, ajatukset vellovat.”
”Milloinpa eivät velloisi”, Sirius naurahti hypätessään nyt jaloilleen ja venytellessään raajojaan, ”Minun ajatukseni eivät vello, ne ovat kaikki tainneet valua sulan aivomassan mukana korvistani.”
”Kiitos mielukuvasta”, Remus irvisti ruskeanvihreälle mönjälle, jonka saattoi sieluinsa silmin nähdä valumassa miehensä kaulaa pitkin, ”Mutta siis se sauna?”
”Niin. Minä osaan nyt lämittää sen, se toimii samalla tapaa kuin takka.”
”Mm, voisihan sen lämmittää. Mutta ei niin kuumaksi kuin viimeksi!”

* * *

Sirius ja Remus saivat pitkän vastahakoilun jälkeen työnnettyä nenänsä ulos ovenraosta ja tervehtivät nyt raikasta pakkasta paikoillaan hytisten.
”Eikö tähän perkele totu ikinä?” Siriuksen hampaat kolisivat toisiaan vasten miehen hieroessa käsivarsiaan, ”Teen edelleen kuolemaa tällaisissa sääolosuhteissa.”
”Sirius-rakas, älä itke”, Remus vetäisi pipoa paremmin päähänsä siristellessään silmiään vasten taivaalla iloisesti loistavaa aurinkoa, ”Mikä tuo on?”
Sirius tarkensi katseensa ylös miehen osoittamaan suuntaan. Jokin musta pieni pallo lensi suoraan heitä kohti, kasvaessaan kokoa vähitellen. Sirius älähti hiljaa hypätessään Remuksen taakse, tietenkin hän vain suojeli itseään. Suomessa kaksikko oli törmännyt jos jommoiseen pyssymieheen ja äpärään, Sirius ei kaivannut enää yhtään uutta epämääräistä hyökkäystä. Hän kuuli Remuksen huokaisevan turhautuneena, ennen kuin toinenkin mies hypähti hivenen paikoillaan.
”Mikä se on?” Sirius löysi itsensä terassin lattialta sikiöasennosta, suojellen päätään käsillään, ”Remus, mikä se on?”
Ei vastausta.
”Remus?” Sirius tunsi pienen hätääntymisen lipuvan huulilleen.
”Remus?”

Varjo lankesi Siriuksen ylle. Mies vetäisi käsiään tiiviimmin yhteen, edes Siruksen hengitys ei paennut nähtäville käsivarsien suojista.
”Hölmö”, Remus potkaisi pienesti miestään kylkeen, ”Nouse ylös, se oli vain pöllö.”
Sirius vetäisi käsivartensa erilleen, katsellen nyt yläpuolellaan hymyilevää Remusta.
”Harry ja Ron lähettivät meille kirjeen.”
”Kyllä minä tiesin se olevan pöllö”, Sirius murahti kömpiessään ylös ja puhdistellessaan vaatteitaan irtolumesta, ”Weasleyden pöllö on ollut aina huono kohdistamaan laskeutumisensa, siksi suojauduin.”
”Aaa, niin arvelinkin”, Remus naurahti pyyhkiessään miehensä takin olalta lumihiukkasia, ”Nytkin se pöllähti suoraan lumihankeen. Ymmärrän kyllä.”
Sirius loi Remukselle varoittavan katseen, ennen kuin siirsi vähitellen innostuva katseensa kirjeeseen: ”Mitä siinä seisoo?”
Remus katsoi hetken Siriusta pienoinen hymy huulillaan, ennen kuin alkoi aukomaan huolella suljettua kirjettä.

”He tulevat kyläilemään luoksemme!” Remus hihkaisi iloisesti antaessaan silmiensä vaeltaa vasemmalta oikealle. Harry oli selvästi toiminut kirjoittajana, teksti oli jopa ymmärrettävää. Ronin käsiala oli vähän – noh, mitä oli.
”Milloin?” Sirius sai vaivoin esteltyä itseään hyppimästä paikoillaan, ”Lukeeko siinä?”
”He ilmiintyvät tänne.”
”Mutta milloin?”
”Niin kuin nyt?” Remus kohotti katseensa Siriukseen juuri parahiksi, ennen kuin jostain kaukaisuudesta kuului epämääräistä kiroamista.

”Olisit antanut minun...”
”Hiljaa!”
”Harry?”
”Ron?” Sirius ei voinut olla naurahtamatta, ennen kuin kovensi ääntään melkein huudoksi, ”Ohoi, olemme täällä!”
Kuului kiroamista ja rauhallista tyynnyttämistä. Ron oli ilmeisesti toiminut kaksikon ohjaajana, päätellen Harryn mitä-minä-sanoin -asenteesta. Pian kaksikko tallusti mökin takaa näkyville. Molemmat olivat yltäpäätä lumessa, kumpaisenkin posket punoittivat hyytävässä pakkasessa.

”Hyi helvetti miten kylmä täällä on!” Ron ennätti ensimmäisenä sanomaan tuon päivänselvyyden, ”Tännehän kuolee!”
”Hahah, olen sanonut samaa jo kaksi viikkoa”, Sirius naurahti astellessaan puoliväliin portaita vastaan, ”Olisi ollut helpompi yrittää osua suoraan terassille.”
Ronin mulkaisu sai Siriuksen hiljenemään. Remus naurahti iloisesti vetäessään Harryn tiukkaan halaukseen: ”Mukava nähdä!”
Vasta nyt portaille kivunneiden poikien takaa erottui tumma tukkapehko. Hermione asteli hyväntuulisena portaille halaamaan häämatkalla olevia aikuisia: ”Kuinka te olette pärjänneet täällä?”
”Hyvin, kiitos kysymästä”, Remus hymyili irrottautuessaan halauksesta ja katsellessaan vastassaan olevia iloisia kasvoja, ”Tulittekin hyvään aikaan, meillä on tänään saunailta!”
”Mikä?” Ronin kulmat kurtistuivat. Remus eikä sen paremmin Siriuskaan ennättäneet vastaamaan, kun Hermionen huulet alkoivat jo liikkumaan kiivaasti: ”Sauna! Ihanaa! Sauna on sellainen kuumaksi lämmitettävä huone, siellä on helpostikin yli 90 astetta lämmintä.”
”Sehän on kuin Helvetissä istuisi”, Ronin pelästynyt älähdys sai aikuiset nauramaan.
”Olet tainnut perehtyä asiaan?” Remus kallisti hieman päätään katsellessaan Hermionea. Tyttö nyökkäili hieman nolona kaivaessaan pikkiriikkisestä käsilaukustaan valtavan kirjan: ”Kävin lainaamassa tämän Suomieepoksen kirjastosta. Tässä kerrotaan kaikkea mielenkiintoista. Tiesittekö te, että Suomessakin on velhoja? He tosin eivät saa paljastaa itseään muille – tai saavat, mutta se on häpeällistä. Heitä ei ole enää kovin paljoa näinä päivinä täällä, yleensä velhot ovat paljastuttuaan muuttaneet toiseen kaupunkiin ja jopa toiseen maahan!” Hermionen posket punottivat nyt jopa enemmän nolostumisen johdosta, ”Minusta se on kiinnostavaa...”
”Olemme törmänneet muutamaan velhoon”, Sirius oli lähestulkoon yhtä innoissaan kuin Hermione, ”Kaksi pientä poikaa olivat metsässä harjoittelemassa loitsuja, kun minä ilmestyin paikalle.”
Sirius vaikeni yllättäen, muistaessaan poikien piikittelevät sanat. Remus vilkaisi miestään, ennen kuin tarttui tätä rohkaisevasti kädestä: ”He tulivat käymään luonamme ja kertoivat kaikkea jännittävää suomalaisista velhoista.”
Hermionen silmät laajenivat, hänen jälleen tonkiessaan lumottua käsilaukkuaan: ”Minulla pitäisi olla mukana Kalevala, se kertoo suomalaisista velhoista...”

* * *

Remus oli Ronin ja Harryn kanssa lämmittämässä saunaa Siriuksen ja Hermionen puhuessa kiivaasti keskenään suomalaisesta velhoudesta. Kaksikolla oli täysin erilaiset näkökulmat asiaan, joten kolme muuta olivat nähneet parhaaksi vaihtoehdoksi livahtaa paikalta. Harry oli tutustunut sauna-ilmiöön asuessaan Likusteritiellä, jästimaailmassa, joten hänen tiedoillaan saunan savupiipusta saatiin hentoinen savu tupruamaan. Kolmikon varmistuttua tulen palavan ilman vartioimista he marssivat alas viettävää rinnetta rantaan. Ron ei ollut uskonut kaksikon pulahtaneen jäätyneeseen veteen, vaan pojan piti itse saada nähdä tuo jäässä ammottava aukko.

”Mitä helvettiä?” Ron toljotti hennosti jäätynyttä avantoa leuka laiturilla leväten, ”Te uitte – tuolla?”
”Tavallaan”, Remus kohautti harteitaan naurahtaessaan, ”Se on kuulemma yleistä täällä.”
Ron kääntyi katsomaan Remusta perin järkyttyneenä: ”Onko tämä kansa jotenkin mielenvikainen?! Onko näiden hullujen esi-isät jäädyttäneet aivonsa ja antaneet perimäksi näin fiksut geenit jälkipolville?!”
Harry mutrusteli suutaan katsellessaan ympärilleen: ”Täällä on pelkkää metsää?”
”Kutakuinkin”, Remus hymähti viittoessaan Ronia johtamaan joukkoa takaisin mökille päin, ”Mutta on täällä ihanan rauhallista.”
”Uskon”, Ron jupisi astellessaan rivakoin askelin rinnettä ylös, ”Ei kai kukaan järjissään oleva tänne eksykään.”
Harry loi Remukselle vähän surkuhupaisan katseen.

* * *

Muutamaa tuntia myöhemmin Sirius ponkaisi ylös sohvalta: ”No niin pojat, on aika tehdä teistäkin miehiä. Saunaan mars!”
”Sielläkö Ron vihdoin ja viimein miehistyy?” Remuksen hauskaksi osoitettu heitto sai punapään huokaisemaan: ”Voisitko jättää tuon vitsailun sellaisten työksi, jotka sen osaavat?”
Remus punastui hivenen, ja piilottaakseen sen, marssi ensimmäisenä ulko-ovelle: ”Mennään sitten.”
”Miten saunassa ollaan?” Ron nousi mukavan pehmoiselta sohvalta hieman arastellen, ”Tarkoitan – miten siellä ollaan?”
”Alasti”, Sirius huikkasi vetäistessään ulko-oven auki ja laskiessaan Remuksen edeltään ulkopuolelle, ”Voitte jättää vaatteet saunan pukuhuoneeseen.”
Ulko-ovi sulkeutui aikuisten perästä. Ron kääntyi katsomaan paikoillaan tiukasti istuvaa Harrya: ”Tuota...”
Harry huomasi punapään katseen. Pojat katselivat hetken toisiaan silmiin, ennen kuin kumpaisenkin katseet eksyivät toistensa haaruksiin.
”Te voitte pitää siellä pyyhkeitä lanteillanne”, Hermione huikkasi keittiöstä hieman nolona, joutuessaan ottamaan osaa tällaiseen keskusteluun.

* * *

Harry ja Ron kapusivat pyyhkeet lanteillaan saunan ylimmälle lauteelle. Sirius naurahti hieman poikien tyylille, muttei viitsinyt huomauttaa siitä. Mies itse istui leveässä haara-asennossa, eikä hän voinut olla huomaamatta Ronin hieman kateellista katsetta.
”Minä läkähdyn tänne”, Ron nurisi asettuessaan paikoilleen ja antaessaan selkänsä koskettaa polttavan kuumaa seinää, ”Mikä suomalaisia vaivaa?!
”Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu”, Remus ähisi tuntiessaan nahoissaan Siriuksen heittämän roimat löylyt, ”Tämä on ihan virkistävää.”
Sirius painautui kaksinkerroin Remuksen toisella puolella: ”Ei täällä viimeksi ollut näin kuuma.”
”Olit silloin niin humalassa ettei se siltä tuntunut”, Remus silitti Siriuksen punoittavaa selkää, ”Koita kestää.”
”Humalassa? Kappas vain”, Harry irvisti painaessaan leuan vasten rintaansa, ”Sinähän olet suomalaistunut.”
”Kuinka niin?”
”Suomalaiset ovat minun kuulemani mukaan melkoisen kovia juomaan”, Harry naurahti nojatessaan nyt takaraivonsa vasten seinää, ”He juovat ja saunovat oikein olan takaa yhtenään.”
”Ja polttavat tupakkaa jatkuvalla syötöllä”, Remus täydensi tätä kuvausta, ”Ei kotosalla näe juuri koskaan ketään savuke huulessaan.”

Ron ähisi punaisena nurkassa. Poika oli varma, ettei tajunnan pimennys ollut kaukana.
”Mikä saatanan suomifanaatikko sinusta on tullut?” Sirius suoristi ryhtinsä heittääkseen lisää vettä sihisevälle kiukaalle, ”Sinähän tiedät heistä enemmän kuin minä.”
Remus hymähti sulkiessaan silmänsä ja kuunnellessaan nahkansa tirisevän. Löylyihin tottui yllättävän nopeasti, mutta kuumuus oli raastavaa. Velhonelikko lähti yksissätuumin terassille jäähyttelemään, Ronia ei kuulemma saanut avantoon vaikka itse Pimeyden Lordi olisi ollut hänen perässään.

* * *

Miehet saapuivat saunasta punaisina kuin pienet porsaat. Hermione tuumi hetken uskaltautuisiko saunaan, mutta tehtyään muutaman loitsun saunan ovelle, tyttö riisuutui ja hyppäsi lauteille. Hän halusi varmistaa, ettei kukaan yllättäisi häntä, eikä muutama loitsu voinut olla koskaan pahitteeksi.

Ron rojahti huokaisten sohvalle. Pojan kasvot punoittivat, näytti kuin hän olisi juuri huutanut keuhkonsa tyhjiksi kirouksia: ”Minä en tule enää ikinä Suomeen.”
Remus ja Sirius nauroivat, Harryn tyytyessä virnistämään tyhmästi.
”Ron, tällainen kokemus avartaa ja opettaa.”
Punapää loi tympääntyneen, jokseenkin haastavan katseen Remukseen: ”Mitä sinä olet oppinut?”
Mies katsoi hetken Ronia tämän silmiin, ennen kuin pyörähti kannoillaan ja asteli makuuhuoneeseen pukemaan: ”Ettei kaikki ole sitä miltä näyttää.”
Harry kurtisti kulmiaan istuutuessaan Ronin viereen: ”Mitä hän tarkoitti?”
Sirius punnitsi hetken vaihtoehtoja katsellessaan makuuhuoneen sulkeutunutta ovea.
O-oou, teillä taitaa olla tummia pilviä teidän ihanan punaisen taivaanrannan yllä?” Ron naksautti niskaansa vetäessään kätensä niskan taa ja katsellessaan yläviistoon oven edustalla seisovaa Siriusta.
Harry vilkaisi Ronia kulmiaan kurtistaen, mutta minkä Ron ajoituksilleen mahtoi. Ja ajattelemattomuudelleen.

”Voi olla”, Sirius hymähti istuutuessaan sohvan käsinojalle, ”Mutta kellä ei olisi. Kai ne kuuluvat tähän koko avioliittojuttuun.”
”Mmm, kyllä se siitä”, Harry irvisti pienesti kummisedälleen, ennen kuin nousi ylös ja huikkasi menevänsä pukemaan yläkertaan.
Ron hyräili hiljakseen omiaan, liu'uttaessaan katseensa huomaamattaan Siriuksen lantiolla olevaan pyyhkeeseen. Sirius katseli revenneitä kynsinauhojaa omiin ajatuksiinsa uppoutuneena. Mies tunsi jonkun tuijotuksen, se polttava tunne oli ajaa hänet aina hulluksi. Mies vilkaisi syrjäkarein punatukkaista Weasleyta, jonka katse oli unohtunut napittamaan Siriuksen haaruksia. Sirius katseli tuota nuorempaa poikaa ajatellen, että se oli vain tuon iän uteliaisuutta. Kyllä Siriuskin oli usein katsellut ystäviään miettien, minkä kokoisia värkkejä heillä oli, ja miltä ne ylipäätään näyttäisivät. Mies ei tuolloin vielä ollut ollut varma seksuaalisesta suuntautumisestaan. Mutta nyt Ronin silmät tavoittivat Siriuksen omat. Katse kertoi, ettei se todellakaan ollut pelkkää uteliaisuutta. Eikä kateutta.

Sirius nousi huomaamattaan ylös, kai hän ajatteli kävelevänsä tilanteesta ulos. Mutta askeleet eivät vieneet pois, hän astui askeleen lähemmäs. Ron nousi hitaasti, katsoessaan Siriuta edelleen ahnaasti, samalla kuin lupaa kysyen. Sirius tiesi ettei antaisi lupaa, mutta miehen kädet eivät totelleet. Jalat eivät ottaneet käskyjä himon sumentamilta aivoilta. Hän laski kämmenensä Ronin paljaille olkapäille, hivuttaen niitä kaulalle ja siitä ylös leukaperiin. Ron sulki silmänsä, antoi Siriuksen ohjata heidän huulensa yhteen.

Sekuntia liian myöhään kaksikon tajuntaan kuului oven sulkeutuva ääni. Sirius tyrkkäsi automaattisesti Ronin kauemmas itsestään. Mies kääntyi ympäri kohdatakseen Hermionen järkyttyneen katseen. Tytön posket punoittivat ja tukka valui vesipisaroita. Hänen huulensa liikkuivat, mutta sanoja ei päässyt ilmaan. Ron raapi niskaansa ennen kuin kietoi pyyhettä tiukemmin lanteilleen. Hermionen katse kohdistui polttavana punapäähän, ei syyttävänä vaan pettyneenä. Tytön sylissä mytyssä ollut pyyhe putosi lattialle ääneti.
”Hermione...”
Sirius katsahti suunsa aukaissutta Ronia, ennen kuin astui askeleen lähemmäs Hermionea, ”Kuule – älä kerro -”

Makuuhuoneen oveni aukeni, Remus asteli huoneesta iloisesti hyräillen. Aivan kuin olohuoneen piinaava tunnelma olisi imaissut hänet sisäänsä samantien, miehen hyräily hiipui ja olemus muuttui varovaiseksi: ”Onko jotain tapahtunut?”
Sirius puraisi huultaan kääntyessään ympäri. Hermione seisoi miehen takana kyyneleet silmissään, Sirius näytti syylliseltä, kadoksissa olevalta lapselta ja Ron seisoi muutaman askeleen päässä Siriuksesta hämillään. Tilanne näytti sekavalta kenen tahansa ulkopuolisen silmiin. Remuksen kulmat kurtistuivat hivenen, lattia narahti hänen paljaiden jalkojensa alla. Huoneessa oli aivan hiljaista, lattian narina tuntui päätähuumaavalta asfaltin poraukselta.

”Hermione, oletko kunnossa?” Remus katsoi tytön jaloissa lepäävää pyyhettä ja silmiin jääneitä kyyneliä. Hermione nyökkäsi kyynelten paetessa poskille, kääntyi ympäri ja säntäsi paukkupakkaseen.
Remus vilkaisi Siriusta ja Ronia, ennen kuin huitaisi taikasauvallaan villatakkia ilman halki käsiinsä, ja asteli tytön perästä ulos.

Ron ja Sirius tuijottivat toisiaan typertyneinä. Aivan kuin kumpainenkin olisi herännyt hypnoosista, molemmat näyttivät olevan aivan eksyksissä.
”Tuota...” Ron potkiskeli tyhjää vasemmalla jalallaan, ”Olen pahoillani. Kai.”
Sirius katseli Ronin heiluvaa jalkaa, ennen kuin kohotti katseensa tämän silmiin: ”Sinun sietäisikin olla. Pahoitit Hermionen mielen”, mies asteli sohvan toiselle puolen ja teki tietään läpi narisevan lattian makuuhuoneeseen, ”pahasti.”



« Viimeksi muokattu: 20.03.2012 21:33:19 kirjoittanut hymykuoppa »
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

puhpallura

  • höpelö
  • ***
  • Viestejä: 620
  • aww ♥
oijoi jatkoa tullut! Ihanaa! :D
muutamia kirjoitusvirheitä bongasin..mutta nyt en löydä niistä enää kuin yhden :3

Lainaus
Hermione tuumi hetken uskaltautuisiko saunaan, mutta tehtyään muutaman loisun saunan ovelle
loitsun varmaan pitäisi tuossa lukea?

niin ja joo sisältöön.. Loistavaa tekstiä ja juonenkäänteitä oli jälleen kerran (: edelleen koukussa olen tähän ficciin :3
“We are only as strong as we are united, as weak as we are divided.”

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Mahtava luku... sekasortoa, sauna ja Pottereita

Lainaus
”Mikä saatanan suomifanaatikko sinusta on tullut?”
Juuri se saatanan suomifanaatikko!

Innolla jatkoa odotellen

Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Salmiakkisydän

  • ***
  • Viestejä: 98
  • Kuningatar
MITÄÄ?! Ron/Sirius??! No se tuli ainakin puskista :D Mutta aivan mahtava luku jälleen kerran, oli mukana jos vähän vaikka sun mitä. Ihana yllätys kun kolmikko saapui paikalle! :)
Lainaus
”Mikä?” Ronin kulmat kurtistuivat. Remus eikä sen paremmin Siriuskaan ennättäneet vastaamaan, kun Hermionen huulet alkoivat jo liikkumaan kiivaasti: ”Sauna! Ihanaa! Sauna on sellainen kuumaksi lämmitettävä huone, siellä on helpostikin yli 90 astetta lämmintä.”
”Sehän on kuin Helvetissä istuisi”, Ronin pelästynyt älähdys sai aikuiset nauramaan.
Lainaus
Sekuntia liian myöhään kaksikon tajuntaan kuului oven sulkeutuva ääni. Sirius tyrkkäsi automaattisesti Ronin kauemmas itsestään. Mies kääntyi ympäri kohdatakseen Hermionen järkyttyneen katseen. Tytön posket punoittivat ja tukka valui vesipisaroita. Hänen huulensa liikkuivat, mutta sanoja ei päässyt ilmaan. Ron raapi niskaansa ennen kuin kietoi pyyhettä tiukemmin lanteilleen. Hermionen katse kohdistui polttavana punapäähän, ei syyttävänä vaan pettyneenä. Tytön sylissä mytyssä ollut pyyhe putosi lattialle ääneti.
”Hermione...”
Oooh, anteeksi pitkä lainaus, mutta henkäisin ääneen tuossa kohden. Hermione reppana, taitaa tykkäillä Ronista :(

Kuvailu oli jälleen kerran suorastaan herkullista ja juoni soljuu mukavasti eteenpäin. Ihana osoitus sinulta todellakin, että osaat kirjoittaa muutakin kuin huumoria. Kiitos kovasti tästä, jatkoa odotan enemmän kuin innoissani! Piru periköön koukuttavat lopetuksesi, sen jalon taidot osaat suloisen hyvin.
Poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä ruman naamasi?
Poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä mädän hajusi?



banneri by hymykuoppa

Jaei

  • Stand Up- Koomikko
  • ***
  • Viestejä: 77
  • Mää nään sut... Mulla on sun toinen kenkä...
Oi Roni, minun suloinen Roni. :3
Oli ihana luku, hymyilin ja hihittelin itsekseni, paritus (Ron/Sirius) oli hieman hämmentävä...
But i like it  ;D
Jaei, se omintakeinen makeinen.

Midnight

  • Kelmi
  • ***
  • Viestejä: 90
Vaikuttiaa tosi hyvältä fikiltä!!!

Oli pakko lukea kaikki luvut putkeen, ja nyt on ihan koukussa...
Musta noissa ihan ekoissa luvuissa oli hauskinta se, miten Remus ei yhtään tykännyt Suomesta, ja muutenkin kaikki Suomeen liittyvät ennakkoluulot naurattivat paljon.
Varsinkin sauna-kohtauksista oli hauska lukea! Ne taitavat olla lempikohtiani koko fikissä!!

Toi Sirius/Ron tuli kyllä ihan yllätyksenä ainakin mulle!
Nyt nopeasti jatkoa, että saadaan nähdä kuulla lukea, mitä seuraavaksi tapahtuu!

Elämäsi ei muodostu päivistä jotka ovat menneet, vaan päivistä jotka muistat.

hymykuoppa

  • Kuolonsyöjätär
  • ***
  • Viestejä: 2 255
  • You won't get out of life alive - so chill.
Anteeksi kamalasti kun tämä kesti näin kauan. Myönnettäköön, olin laiska. :/ Mutta kiitos miljoonasti kaikille kommentaattoreille, teille minä tätä kirjoitan! :-* Mutta viimeluvussa siis jäimme siihen kohtaan, kun pientä Ron/Sirius toimintaa oli käynnissä. Hermione-raasu pahoitti tästä mielensä ja ryntäsi saunanraikkaana hyytävään pakkasilmaan. Jos katsotaan miten tästä päästään eteenpäin, vai päästänkö mitenkään. Luvussa esiintyvät kursivoidut ja keskitetyt biisit eivät ole omaa tuotantoa, vaan kunnia kuuluu Gotye'lle (Somebody that i used to know), Rise Against'lle (This is letting go) ja Lil Wayne'lle (Mirror).




Seitsemäs luku




Remus sulki ulko-oven perässään. Hermione seisoi tukka vettä valuen terassin kaiteen edessä, katsellen kyyneltensä takaa järvelle.
”Saako tulla?” mies kysyi hiljaa vetäessään neuletakkinsa vetoketjun ylös asti. Hermone ei luonut katsetta mieheen, nyökkäsi vain hiljaa nyyhkäisten. Remus asteli tytön taa ja asetteli villatakin tämän sirojen hartioiden ympärille: ”Mitä tapahtui?”
Ei vastausta.

Remus henkäisi syvään astuessaan nyt tytön vierelle, samallatapaa järvelle katsellen: ”Sanoiko Ron jotain?”
Hermione vilkaisi kenkien uumenissa palelevia varpaitaan, kietoen samalla villatakkia tiukemmin ympärilleen.
”Älä välitä hänestä, Ron nyt ei aina ymmärrä ajatella sanomisiaan”, Remuksen katse tarkentui jäällä tallustelevaan eläimeen, ”Hän yleensä tuppaa töksäyttelemään kaikenlaista.”
”Ei tämä ole mitään sellaista”, Hermionen katkonaiset sanat heijastelivat riutuneen sielun syvimpiä tuntoja, ”Ei hän sanonut mitään sellaista.”
Remuksen kulmat kurtistuivat hänen vilkaitessaan tyttöä syrjäkarein: ”Tekikö hän jotain?”
Hermione pudisti päätään pienoisesti. Surua peitelleen kehonkielen antoi ilmi kyyneleet, jotka virtasivat nyt vuolaasti poskilla.

Vaikka Remus oli mies, hän tiesi noiden kyynelien syyn. Kun tyttö itki syyttä suotta, kyse oli yleensä pojasta. Ei kenestä tahansa pojasta, vaan tytön rakastetusta. Pojat, jopa aikuiset miehet satuttivat tyttöjä eniten ollessaan tietämättömiä asemastaan. Pojat saivat tytöt itkemään.

Hermione kohotti katseensa Remukseen. Kaksikko katsoi toisiaan suoraan silmiin, se katse oli rehellisin kaikista. Remus näki sen riutuneen sielun tytön sumeista silmistä.
”Sinä rakastat häntä.”
Pienoinen tuulenvire kantoi Remuksen henkäyksen tytön kuultavaksi. Niin arka kuin Hermione olikin, hän ei väittänyt vastaan. Tyttö ei koskaan puhunut kenenkään kanssa tällaisista asioista, ne hävettivät häntä. Mutta Remuksen katseessa oli turvallisuutta, hän oli kuin kummisetä – joka välitti. Hermione nyökkäsi hitaasti. Tyttö tunsi tuhansien kyynelien matkaavan jostain hänen sisimmistään, koko hänen näkökenttänsä sumeni. Hermione heittäytyi varoittamatta Remuksen syliin, kietoi käsivartensa tiukasti miehen ympärille, antoi kyyneltensä imeytyä tämän villapaitaan.

Remus painoi suukon tytön jäätyneeseen tukkaan silitellessän tämän selkää: ”Kyllä kaikki järjestyy, usko pois. Olen varma, että sinä ja Ron löydätte joku päivä toisenne ja voitte kokea sen, minkä minä ja Sirius. Lohduttavan ja rehellisen rakkauden.”

* * *

Sirius ja Ron tuijottivat toisiaan tietämättöminä siitä mitä tehdä tai sanoa. Ronin kasvot olivat värittömät, tukasta valui hiljakseen yksinäisiä vesipisaroita. Hetki sitten kohonnut pyyhe pojan lanteilla laskeutui, hengitys hidastui. Sirius katseli hetken ympärilleen, ennen kuin äkkäsi sohvalla makaavan taikasauvan. Mies nappasi se käsiinsä, riuhtoi muutaman rivakan heilautuksen ympäri huonetta ja kääntyi nyt Ronin puoleen: ”Mitä helvettiä?!”
”Voisin kysyä sinulta samaa”, Ron mumisi raapiessaan niskaansa kiusantuneena.
”Älä edes yritä vierittää tätä minun syykseni.”
”Sinä suutelit minua!” Ronin leuka tuntui putoavan pohjattomaan kuoppaan, ”SINÄ!”
”Sinä vihjailit katseellasi”, Siriuksen sanat tuntivat ponnettomilta, mies tiesi olevansa syyllisen valokiilassa.
”Sinä annoit luvan!” Ronin pudisti päätään, ”Sinä tiedät olevasi naimisissa.”
 
Ron ei olisi voinut valita sanojaan osuvammin. Ei poika ilmeisesti ollutkaan niin typerä kuin antoi yleensä ymmärtää. Eikä Sirius ollut koskaan ollut luovuttaja – mutta tätä hän ei voinut voittaa. Ron oli tehnyt aloitteen, mutta Sirius oli sallinut sen. Sirius itse oli antanut himolleen vallan, ottanut Ronin tarjouksen vastaan.

Sirius vilkaisi portaikon luona hämmentyneenä seisovaa Harrya. Ilmeisesti Siriuksen silmät antoivat hälytyksen, sillä Ron kääntyi parhiksi näkemään ystävänsä kasvot. Sirius pyöräytti sauvaa selkänsä takana.
”Häiritsenkö jollain tapaa?” Harryn tuuheat kulmat kurtistuivat vihreiden silmien yllä, ”Tuskin käyttäisitte vaimennousta huviksenne.”
”Mitä?” Sirius naurahti pujottaessaan taikasauvaan selkänsä takaa sohvan käsinojalle, ”Vaimennousta?”
Harry vetäisi kätensä puuskaan tarkkaillessaan kaksikkoa: ”Näin kuinka huusitte kasvot punaisina, mutta en kuullut sanaakaan. Kiintoisaa.”
”Minä vain harjoittelin”, Ron raapi jälleen niskaansa, eikä Sirius voinut peittää syvää huokaustaan. Mies laski katseensa lattialankkuihin, irrotakseen tilanteesta -  jättäen Ronin pulaan. Jollain asteikolla tilanne huvitti häntä.
”Ron, älä viitsi. Me molemmat osaamme sen loitsun täydellisesti, olemme molemmat käyttäneet sitä monta kertaa.”
”Koskaan ei voi osata mitään täydellisesti...”
”Mmm, niin juuri.”

”Me riitelimme emmekä halunneet häiritä teitä muita”, Sirius oli nyt kohottanut katseensa ja otti vastaan Harryn vaativan tuijotuksen, ”Emme ole kumpikaan tilivelvollisia sinulle, mutta jos välttämättä haluat tietää, kyse oli taikaministeriön nykyisitä toimintaperiaatteista.”
Harryn hartiat rentoutuivat hänen työntäessään kätensä taskuihi: ”Ei Ron ymmärrä mitään politiikasta.”
”Hei!”
”Sitähän minäkin sanoin”, Sirius naurahti, ”Liekkö kuulit Ronin äkäisen älähdyksen? Jos myös sinä haluat kinastella tästä asiasta, ole kiltti ja langeta vaimennous-loitsu. Uskon Hermionen muuten säntäävän paikalle.”
Harry vilkaisi Ronia ennen kuin pärähti nauramaan: ”Te kaksi ette olekaan niin typeriä kuin ajattelin.”
Sirius hymyili helpottuneena: ”Kiitos ja kumarrus, minä menen vetämään jotain vaatetta ylleni.”

* * *

Se ilta oli omituisin kaikista. Sirius istui hissukseen sohvalla Remuksen vieressä, Harry koitti naljailla Ronin kanssa jotain, Hermionen istuessa yksinään tuvan puolella. Yleinen tunnelma oli painostava, ilmakehä tuntui litistävän Siriuksen tiukkaan syleilyynsä. Olivatko muut huomanneet tilannetta, sitä mies ei tiennyt. Mutta hänen olonsa oli hirveä.

Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
I told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember

Ron pyöritteli peukaloitaan kuunnellessaan Harryn ja Remuksen keskustelua kolmikon paluumatkasta Kotikoloon. Ron tunsi sydämensä repeävän liitoksistaan. Hän oli sallinut itsensä antautua hetkelle, päästänyt intohimonsa valloilleen. Hän ei ollut koskaan tuntenut sitä, mitä tunsi nyt syvillä sisimmissään. Kuin hän olisi ollut ainoa ihminen maailmassa, karmeasti kirkuvan tyhjyyden keskellä. Kukaan ei nähnyt häntä, kukaan ei kuullut pojan hengitystä. Ei edes Sirius.

But you didn't have to cut me off
Make it like it never happened and that we were nothing
I don't even need your love, but you treat me like a stranger
And that feels so rough

Hermione löysi itsensä tuijottamasta tyhjyyttä. Koskaan ennen hän ei ollut joutunut pidättelemään kyyneliään niin, ne tuntuivat tunkeutuvan väkisin suojamuurin läpi. Jälleen kerran Hermione tiesi, miksi ei ollut antanut itsensä koskaan rakastua kehenkään – hän ei kestänyt sitä kipua. Remus oli osannut lohduttaa hetken, mies oli saanut pyyhittyä pahan olon pois. Mutta se tappava kipu palasi Ronin näkemisen myötä. Remus oli kehottanut tyttöä kertomaan pojalle tunteistaan, mutta ei se olisi muuttanut asioita miksikään. Ron piti miehistä. Lihaksikkaista, veikeästi virnistävistä miehistä.

This isn't giving up
no, this is letting go
Out with the old
Dreams I've borrowed
The path I carve from here on out will be my own
This path will be my own

* * *

Hermione tiukensi otettaan lämpimän huovan nurkasta. Tyttö oli kietoutunut siihen tiukasti, piiloon ikkunan viileältä vedolta. Hän makasi yksinään sikiöasennossa mökin alakerrassa. Kello oli jo hyvää matka vaeltamassa kohti aamuyötä, mutta Hermione ei ollut antautunut ajalle. Hän ei ollut edes ummistanut silmiään vielä, kuin ei olisi ymmärtänyt nukkumaanmenon ideaa. Remus kuului rohisevan makuuhuoneen suljetun oven takana, Ron kuorsasi antaumuksella yläkerrassa. Illan tapahtumat pyörivät tytön mielessä, hän ei ymmärtänyt tapahtunutta. Niin hän uskotteli itselleen, mutta se ei auttanut unohtamaan – ei sulattanut kipua.

Tyttö tunsi viileän ilmavirran pyyhkäisevän hennosti luokseen. Makuuhuoneen ovi oli auennut ja Sirius hiippaili villasukissa kohti ulko-ovea. Hermione ummisti silmiään ja tyytyi kuuntelemaan. Mies huokaisi vetäessään ulko-oven auki, eikä Hermione voinut olla inahtamatta sisään syöksyvää riipivää pakkasta. Mökin jykevä ulko-ovi sulkeutui. Olohuoneessa ei ollut enää muita.

Hermione kömpi istumaan ja katseli pää kallellaan ikkunaruudun takana seisovaa Siriusta. Mies kietoi takkia tiukemmin ympärilleen seisoessaan selkä ikkunaan päin. Hermione ei nähnyt yön synkässä pimeydessä muuta, mutta nousi nyt seisomaan ja vetäisi huovan ympärilleen. Lattia narahti hissukseen Hermionen astellessa verenpunaiset villasukat jalassaan ovelle. Hän vilkaisi taakseen tarkistaakseen muiden nukkuvan, ennen kuin raotti ulko-ovea haistaakseen tunkkaisen tuoksun.

”Milloin sinä olet aloittanut tupakoinnin?” tytön suora kysymys sai Siriuksen säpsähtämään säikähdyksestä. Mies vilkaisi Hermionea ennen kuin naurahti väsyneesti: ”Olisinko minä ollut kolmetoistakesäinen.”
”Et sinä ole ennen polttanut”, Hermione painoi selkänsä vasten ovea, pysytellessään tarkoin tuulensuojassa.
”Olen polttanut ahdistukseen, mutta en niinkään 'vakituisesti'”, Sirius hymähti kääntyessään nyt Hermionen puoleen, ”Herätinkö minä sinut?”
Tyttö pudisti päätään suunnatessaan katseen alas. Hän ei edes kyennyt katsomaan Siriusta silmiin. Tosin ei Siriuskaan liian innokkaasti tavoitellut Hermionen katsetta.
”Kuule, se mitä näit...” Sirius aloitti hiljaa heittäessään tupakantumpin kaiteen yli lumihankeen, ”minä...”

Sirius hymähti mielessään. Mitä hän yritti sanoa? Mitä hänen olisi pitänyt sanoa? Se asia ei itse asiassa edes kuulunut Hermionelle.
”Olet sika”, Hermione sano hiljaa, kohottaessaan nyt katseensa Siriuksen tummiin silmiin, jotka kiiluivat kuunvalossa, ”Sinä kuvotat minua. Remus-raukka ei tiedä mitään sinun touhuistasi, hän pitää suhdettanne rehellisenä ja lohduttavana.”
”Kuuntele - ”
Hermione loi mieheen niin murhaavan katseen, että Siriuksen oli pakko sulkea suunsa. Tyttö tärisi kylmyydestä ja itkusta: ”Toivon todella, että kerrot Remukselle totuuden. Jos et, olet vain moukkamainen pelkuri.”

Hermione pyörähti kannoillaan ja jätti Siriuksen yksin kylmään pakkasyöhön seisomaan. Ulko-ovi ei auennut, tyttö vain katosi savuna ilmaan.

* * *

Ron venytteli makeasti laskeutuessaan alakertaan johtavien portaiden juurelle. Unihiekat velloivat vielä melkein ummessa olevissa silmissä: ”Huomentaa...”
Vaikka tuvan pöyän ääressä istui kolme velhoa, yksikään ei vastnnut ynähdystä selvemmin. Punapää raapi uneliaasti otsaansa astellessaan kohti pöydää, luodessaan samassa katseen Hermionen yösijalle: ”Missä Hermione on?”
”Kotonaan”, Remus hymähti katsellessaan puoliksisyötyä leipäänsä, ”luulisin.”
”Mitä?” Ron rojahti Harryn viereen pitkälle puiselle penkille, luoden lievästi hämmästyneen katseen muihin, jopa hieman pelokkaan.
”Hän lähti yöllä”, Sirius venytteli niskaansa vältelläkseen parhaansa mukaan Ronin napittavia silmiä, ”Varmaan koti-ikävä iski.”
Harryn huulet olisivat ilmeisesti halunneet sanoa jotain, mutta luultavasti aivot käskivät pojan sulkemaan suunsa. Tunnelma oli kiusaantunut.
”Itse kyllä epäilen tuota selitystä, mutta miten vain”, Remus pureskeli huolellisesti leipäpalaa suussaan. Hän pyöritteli palasia suussaan, katsellessaan mietteliäästi pöydän pintaa. Harry vilkuili Siriusta vaihvihkaa, näytti epäilyttävästi siltä, että pojalla oli kovastikin asiaa - mutta mitään ei kuulunut.
”Omituista”, Ron mumisi levittäessään voita leipäpalalle. Poika tunnetusti söi voita leivällä, ei leipää voilla.
”Mmm”, Harry murahti yrittäessään tavoittaa nyt Siriuksen katsetta, ”Hermionella ei koskaan ollut Tylypahkassa koti-ikävä, vaikka siellä asuttiin koko lukuvuosi yhteen putkeen. Mitä minä tunnen häntä, vain käsittämättömän suuri suru tai järkytys saa hänet pakenemaan.”
Sirius tunsi kuumottavan katseen ohimossaan. Hänen oli pakko suunnata katseensa Harryyn ja hymähtää muiden mukana.

Kaikki istuivat ikuisuudelta tuntuvan ajan hiljaisuuden syleilyssä. Joku karaisi välillä kurkkuaan, joku mätskytti ruokaa turhan äänekkäästi. Lopulta Remus nousi ylös tuvan pitkältä penkiltä, asteli kolmen silmäparin seuraamana makuuhuoneeseen, ja saapui sieltä takkia yllensä vetäen: ”Käyn hakemassa liiteristä puita. Ron, tuletko mukaan?”
Tietenkin Ron olisi mielellään kieltäytynyt ruumiillisesta työstä, mutta Remuksen vaativa katse sai hänet ynähtämään vastenmielisesti. Nyt Remus loi tärkeältä tuntuvan katseen Harryyn, ennen kuin asteli hiljaa kiroavan Ronin edellä ulko-ovelle.

* * *

Sirius vilkaisi sulkeutuvaa ovea, ennen kuin venytteli käsiään ja koitti livistää tilanteesta: ”Minäpä tästä voisin - ”
”Nyt kerrot.”
Sirius kurtisti kulmiaan lysähtäessään takaisin istumaan: ”Mitä minun pitäisi kertoa?”
”Älä jaksa”, Harry naurahti naiivisti, ”Sinulla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Jotain outoa on meneillään ja tiedän, että sinulla on enemmänkin tietoa siitä.”
Sirius kallisti päätään, ennen kuin loi veikeän, hieman pirullisen hymyn huulilleen: ”Miksi luulet minun olevan sinulle tilivelvollinen?”
”Koska olet säälittävä piski”, Harry tuhahti siristäessään silmiään ja noustessaan ylös pöydästä, ”Koska olet pelkurimainen kummisetä.”

Siriuksesta tuntui kuin aika olisi pysähtynyt. Harryn sanat kaikuivat hiljaisessa huoneessa, muuttuen kimakoiksi ja halveksuviksi. Hän oli pojan kummisetä, ainoa elossa oleva rakastava sukulainen. Ainoa aikuinen, joka piti Harrya omana poikanaan. Ainoa kunnollinen roolimalli – ainakin hänen olisi pitänyt olla. Sirius ei koskaan ollut edes hetkeä miettinyt menettäväsä Harryn, hän ei ollut koskaan ollut hänelle vihainen. Harry oli aika-ajoin suuttunut ja vihoitellut, mutta aina täysin syystä. Välillä tuntui kuin Sirius olisi ollut se teini-ikäinen pojankloppi, joka kaipasi aikuisen kummisetänsä neuvoja. Eikä heidän ainutlaatuinen, kasteessa annettu, elämänmittainen suhde olisi saanut olla sellainen.

I see the truth in your lies
I see nobody by your side
But I'm with you when you're all alone


Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
jes uusi luku!

yksi virhe löytyi:
Lainaus
, yksikään ei vastnnut ynähdystä selvemmin.
vastannut, kenties?

Hyvin kirjoitettu luku ja teksti oli sujuvaa, kuten aina.
Käy sääliksi Hermionea, kun miehet on tuollaisia idiootteja, ei ymmärrä naisia   ;)

Lainaus
”Koska olet säälittävä piski”, Harry tuhahti siristäessään silmiään ja noustessaan ylös pöydästä, ”Koska olet pelkurimainen kummisetä.”
jooh.. on Sirius sitäkin

Kiittäen
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Jaei

  • Stand Up- Koomikko
  • ***
  • Viestejä: 77
  • Mää nään sut... Mulla on sun toinen kenkä...
Ja Hermione läks :o
Mutta oli aivan fantastic :3 On vain niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin IIIIHANAA seurata Siriusta ja Remusta Suomessa ^^
Kohta ne menee tietenkin Turkuun (Suomen "perseen reikään") O___o
Mutta odotan jatkoa innolla
Jaei, se omintakeinen makeinen.

Salmiakkisydän

  • ***
  • Viestejä: 98
  • Kuningatar
Voi Hermionea! :(

Tämän luvun ehdottomasti loistavin kohta oli tuo pätkä, missä pysyttiin samassa ajassa, mutta tilanne kerrottiin eri henkilöiden näkökulmasta. Ja aah, nuo biisien sanat! Ne sopivat koko tähän luvun tunnelmaan täydellisesti, olen jälleen kerran kateellinen taidollesi ja ennen kaikkea TYYLILLESI kirjoittaa. Jos joku ei ole uskonut sinun pystyvän kirjoittamaan muuta kuin huumoria, sanoisin heille että "I told ya so."
Lainaus
Hermione kohotti katseensa Remukseen. Kaksikko katsoi toisiaan suoraan silmiin, se katse oli rehellisin kaikista. Remus näki sen riutuneen sielun tytön sumeista silmistä.
”Sinä rakastat häntä.”
Pienoinen tuulenvire kantoi Remuksen henkäyksen tytön kuultavaksi.
Tämä oli kerrassaan kaunis. Ja tuo tuulenvire joka kannatteli Remuksen sanat tytön kuultaviksi, kuolen <3

Ja tuo Ronin näkökulmasta kerrottuna pätkä sulatti sydämeni. En ole koskaan ollut noin harmissani pojan takia, Ron ei kuulu suosikkeihini juurikaan - mutta kuka ei voisi olla pitämättä tuosta?
Lainaus
”Olet sika”, Hermione sano hiljaa, kohottaessaan nyt katseensa Siriuksen tummiin silmiin, jotka kiiluivat kuunvalossa, ”Sinä kuvotat minua. Remus-raukka ei tiedä mitään sinun touhuistasi, hän pitää suhdettanne rehellisenä ja lohduttavana.”
”Kuuntele - ”
Hermione loi mieheen niin murhaavan katseen, että Siriuksen oli pakko sulkea suunsa. Tyttö tärisi kylmyydestä ja itkusta: ”Toivon todella, että kerrot Remukselle totuuden. Jos et, olet vain moukkamainen pelkuri.”
Näin. En tuhlaa enempää tilaa, kerron vain että pidän edelleen tajuttomasti tästä, ja odotan innostakihelmöiden jatkoa!
Poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä ruman naamasi?
Poistuisitko mun elämästäni, veisitkö mennessä mädän hajusi?



banneri by hymykuoppa

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Ooh
Mahtavaa,pidän todella paljon tästä ficcistä.Remus Ja Sirius häämatkalla suomeen.Oikeastaan nimi pelkästään herätti kiinnostukseni. :D
Hermionea käy säälikis.Joo Sirius ja Remus ei oikein osaa sulautua joukkoon.
Hmm ficci menee mielenkiintoisammaksi kun Ron ja Hermionekin astuivat kuvaan.

Jään odottelemaan jatkoa

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Kapsuuu

  • ***
  • Viestejä: 99
    • Gingerin ficcailut, a.k.a Kapsuuu ficcaa!
Oij, tätä oli aika kiva lueskella, jännää lukea ficciä missä kerrankin Remus on se vastahakoinen osapuoli ja Sirre hyppii innosta joka asian kohdalla :D Tässä on tosi jännittävä tää juoni ja ois ollu kiva lukea enemmänkin, mutta koska jatkoa tähän ei oo yli vuoteen tullut niin en tiiä että uskallanko sitä toivoa :D Pääpointtina nyt varmaankin kuitenkin se että tykkäsin paljolti :)

-Kapsuuu
“Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.”
                              -Albert Einstein