Kirjoittaja Aihe: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina  (Luettu 3972 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« : 30.12.2011 21:19:10 »
Nimi: Sateenkaarieläimiä
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: Draama, veljestarina
Vastuuvapaus: Nämä pojat kuuluvat minulle, samoin tarina (:
Oma sana: No kerrottakoon ensiksi, että olen aina ollut heikkona veljeksiin. Syytä en tiedä. Ne vain jotenkin... Iskevät minuun. Veljesrakkaus on siis lähellä sydäntäni. Tätä kirjoittelin autossa matkalla sukulaisten luo ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Palautetta saapi antaa! ^^


Sateenkaarieläimiä


Morgan rakasti kahta isoveljeään yli kaiken. He olivat hänen maailmansa loistavimmat tähdet ja hänen pienen elämänsä keskipiste. Siellä missä hän oli, olivat myös he, eivätkä he koskaan aikoneet hylätä häntä. Niin oli nyt ja niin oli aina oleva.

River, toisiksi nuorin ja vanhin heistä, saattoi toisinaan olla vähän äksy, mutta mumisi aina jälkeenpäin anteeksipyynnön ja nosti pikkuveljensä liitelemään yläilmoihin. Ja River sai hänet aina hymyilemään. Kurjimpinakin hetkinä hän saattoi löytää jotain iloitsemisen aihetta tai tehdä jotain älyttömän hassua, joka sai Morganin kikattamaan hullun lailla.

Domin viereen saattoi aina öisin hipsiä, jos pelotti, eikä hän ikinä kieltänyt sitä tai moittinut häntä siitä. Domin mieleen ei olisi koskaan tullut sellaista ikävää asiaa, että olisi kutsunut häntä pelkuriksi. Sen sijaan hän peitteli hänet sänkyyn ja kuiskaili mukavia asioita, jotka saivat Morganin aina rauhoittumaan.

Ukkosyöt olivat erikoisia öitä. Silloin he kaikki kolme nukkuivat samassa sängyssä, sillä Dom ja River eivät pitäneet ukkosesta. Se liittyi jotenkin äitiin, mutta Morgan oli liian pieni muistaakseen sitä itse.

Niinä öinä Morgan nukkui kahden veljensä välissä, kun nämä taas valvoivat, koska he eivät voineet nukkua. Nuorin veli ei pitänyt veljiensä ilmeistä niinä öinä. He näyttivät niin surullisilta, että Morgan tunsi olevansa itsekin surullinen, vaikkei hän tiennyt syytä sille eikä hän tykännyt olla surullinen. Silloin oli paha olla.

Yhtenä sellaisena yönä Morgan oli sanonut:

”Älkää olko surullisia.”
Dom hätkähti havahtuessaan omista ajatuksistaan ja katsoi häntä hämmentyneenä. Ukkonen pauhusi ulkona raivokkaasti.
”Ei me olla surullisia”, River sanoi hiljaa katsomatta poikaan. ”Meitä väsyttää.”
”Nukkukaa!” kuului Morganin komento.
”Kuulehan pikkumies”, River sanoi, ”mitä jos alkaisit laskea niitä sateenkaarieläimiä?”
”Jos te laskette mun kanssa!” Morgan vastasi. Hänen veljensä vilkaisivat toisiaan.
”Okei”, Dom sanoi hymyillen. ”Ekaks tulee… oranssi pingviini!”
”Sitten tulee keltainen kissa”, Morgan sanoi innoissaan ja katsoi sitten odottavasti Riveriä, joka katsoi tyhjyyteen, kunnes poika tökkäsi häntä.
”Mitä?” River älähti. ”En mä aio laskea elukoita.”
”Kilttiii!” Morgan aneli ruskeat silmät anovina.
”Oo sille mieliksi, R”, Dom sanoi. River huokaisi ja kääntyi selälleen.
”Pinkki mursu”, hän pamautti. Dom tyrskähti ja Morgan kikatti riemuissaan.
”Violetti norsu”, Dom sanoi ja Morgan oli tikahtua.

Ja niin peli jatkui, kun Morganin veljet viihdyttivät häntä keksimällä mitä hullunkurisimpia väri- ja eläinyhdistelmiä. Lopulta Morgan, joka oli jo melkein unessa, sai kunnian sanoa viimeisen eläimen.
”Kultainen enkeli”, poika mutisi silmät jo ummessa.

Dom ja River jähmettyivät. He katsoivat toisiaan tyrmistyneinä. Morgan ei saattanut mitenkään muistaa…
”Mutta eihän toi oo eläin, Morgan”, River kähisi, mutta pikkuveli oli jo unten mailla. River tunsi kuinka kyyneleet kohosivat hänen silmiinsä. Ukkonen jylisi.
”Ei ollenkaan eläin”, River kuiskasi. Sängyn toisessa päässä makaava Dom ei edes yrittänyt piilotella kyyneliään.
”Ei niin”, hän vastasi ja nielaisi vaikeasti. River veti vavisten henkeä Morganin toisella puolella.

”Ei niin.”

Isoveljillä oli edessä taas yksi uneton ja lohduton ukkosyö.


Oma sana 2: Jos mietitte kunkin veljeksen ikää niin tässä selvennys: Morgan on viisi, River neljätoista ja Dom kaksikymmentä.

SamiPetteri

  • Korpinkynsi
  • ***
  • Viestejä: 62
  • Larry Stylinson
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #1 : 31.12.2011 03:20:43 »
Aaaw. Tämä on niin aaw. Tämä oli jotain niin hienoa tekstiä. Todella taidokkaasti kirjotettu, ja minä tykkäsin tästä. Todella paljon.

Hahmosi ovat uskomattoman suloisia, varsinkin Dom, kelpaisi minullekkin isoveljeksi, josta olen aina haaveillut.

Idea oli ihana, rakastan juuri tuommoista söpö pikkuista ihmistä, joka ei vielä ymmärrä maailman menosta miltei mitään, ja ei ymmärrä miksi isommat tekee asioita, niinkuin he tekevät:3 niin aaw:3 Itsekkin pelkään ukkosat vähäisen, pystyin samaistumaan isoveljien päätökseen nukkua yhdessä:3

Kiitos tästä, ja sanon edelleen, tämä oli aivan upea teksti.
ps. Mä pyydä, harkitse edes, että kirjottaisit edes pienen raapaleen siitä, mitä tapahtui heidän äidilleen. Se olisi mukava saada tietää:3
eksyneenä vektoriavaruudessa

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #2 : 08.01.2012 14:09:00 »
Kiitos SamiPetteri! Dom on kyllä aika unelmaisoveli. Ei ehkä aina, mutta suurimman osan ajasta :) Minäkin rakastan söpöjä pikku ihmisiä, jotka katsovat maailmaa omasta turvallisesta kuplastaan kirkkain ja uteliain silmin. Heidän näkökulmastaan on jotenkin huoletonta kirjoittaa. Kiitos hirmuisesti kehuista ja ihanaa, että pidit!

Ja totta puhuen en ole ihan vielä varma, mitä veljesten äidille tarkkaan ottaen on käynyt, mutta kyllä siitä varmaan raapaletta pidempi tarina syntyy sitten kun sen keksin ^^

Mansikkalimu

  • Ärsyyntynyt kakara
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Sapienti sat.
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #3 : 20.04.2012 14:03:08 »
Oi!
Säikähdin ja luulin tätä sellaiseksi tunteettomaksi pehmeilyksi (ymmärsitkö :D), joista en pidä. Mutta tämähän oli ihana! Veljesten välinen side oli vakaa ja turvallinen niin pienemmälle kuin isommallekin.
Naiivi Morgan on aivan perus viisivuotias poika. Hieman naiivi, mutta silti osaa lukea ihmisiä.
Lainaus
He näyttivät niin surullisilta, että Morgan tunsi olevansa itsekin surullinen, vaikkei hän tiennyt syytä sille eikä hän tykännyt olla surullinen. Silloin oli paha olla.
Lainaus
”Älkää olko surullisia.”
Näitä tarkoitin <3

Huomaa että veljekset ovt toistensa tuki ja turva. Jokainen tuo tähän suhteeseen jotain omaa, johon toiset voivat sitten turvautua.

Kerjään, jatka tällä idealla vielä muutaman raapaleen ajan ainakin. ;) Juuri äidin menetys (ehkä myös Domin ja Riverin näkökulmasta) olisi mielenkiintoista lukea. Jäin myös miettimään perheen isä-tilannetta. Onko sitä, jos on niin jakaako hän muistot edesmenneestä äidistä.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
- Dr. Seuss
ava: raitakarkki

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #4 : 07.07.2012 15:23:16 »
Mansikkalimu: Juu, en tykkää minäkään sellaisesta tunteettomista perhesiteistä. Ja Morgan on hiukan naiivi, täytyy myöntää, mutta niin ne 5-vuotiaat saa ja pitää ollakin, eikö niin? :) Kyllä minä näistä hahmoista voisin enemmänkin kirjoittaa (olen heihin hyvin kiintynyt). Tässä on takana sellainen tarina, että veljeksillä on kaikilla sama äiti, mutta Morganilla on eri isä, joka myöskin - valitettavasti - on kuollut, kuten heidän äitinsäkin. Domin ja Riverin isä taas on teillä tietämättömillä, lähti, kun River oli pieni. Eli pojat asuvat kolmestaan, mutta heillä on muuta perhettä ja sukulaisia tukemassa heitä, joten he eivät ole aivan yksin maailmassa :) Kiitos kovasti kommentista!

Sukkula

  • Näätäpipari
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #5 : 10.12.2012 20:06:25 »
Luin tän, ja oon oikeastaan lukenu melkein kaikki sun ficit, ja oon pahasti koukussa näihin. Varsinkin sun Apollon/Hermes ficit on ihania, mutten oo uskaltanu kommetoida. ::)
Elikkäs, River ois justiin unelma! Haluun tollasen veljen, omani kun sattuvat olemaan tosi ilkeitä mulle... Sitten tää oli ihana, ja sellanen todentuntunen. Morgan oli niin söötti sellanen pikkunen. Ja sitten kun se ymmärsi että sen veljet on surullisia ja koitti piristää niitä. Tuli ihan kunnon "Awwwwwwww!" - kohtauksia kun luin tätä.
Olisi kiva lukea lisää sun ficcejä... Mutta ne taitaa loppua kesken. Luen kyllä vielä, ja meen oikeestaan kattomaan nytten mitä luen seuraavaks.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #6 : 16.12.2012 13:18:32 »
Sukkula: Lukenut melkein kaikki mun ficit? Oho! :o Ja uskaltaudu ihmeessä kommentoimaan, en minä pure ^^ Mutta kiva, että pidät Apollon/Hermes -ficeistäni, niitä kun on siellä ylivoimaisesti eniten :D

River on kyllä ihana, minäkin haluaisin hänet oitis omaksi veljekseni jos vain saisin ^^ Nämä pojat ovat kyllä ehdottomasti ihanimpia omia hahmojani ja heistä kirjoitan varmasti vielä jatkossa. Kiitos kovasti kommentista!

Lily-Rose

  • ***
  • Viestejä: 836
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #7 : 14.01.2013 08:34:36 »
Viime yönä kello kolme taisin tämän ensimmäisen kerran lukea. Just sellanen yö, et ei saanu millään unta ja finissä puhelimella datasin. Loppujen lopuksi olin kuitenkin sen verran väsynyt kello kolme, etten jaksanut enää kommentoida, vaan suljin netin ja työnsin puhelimen lataukseen ja nukahdin saman tien.

 Ensinäkin nää sun originaalitarinas on hurjan kiehtovia. Just tälläset söpöt veljestarinat, aww, ku tuo mieleen omat veljet ja niiden välinen rakkaus. Niin ja minäkin olen heikkona veljeihin, ollut aina siitä asti, kun seiskalla luin ensimmäisen kerran Me kolmen ja jengen (mahtava kirja, jos joku ei ole lukenut, suosittelen!).

 Dom on nimenomaan tollanen ihana unelmaisoveli, jollaisen itsekin haluan ja jollaisella mua ei ole siunattu xD No ei vaan, on tuo mun kaksoisveli ihan jees veli. Mutta siis, Dom tollanen aww, söpö ja sulonen (kyllä, niin voi sanoa 20 vuotiaasta).

 Morgan sitten! Vitsit, mä ihastuin tohon! Halutko taikoo munki pikkuveljestä tollasen? xD Niin viaton ja samalla naiivi.

 Ja River, pinkki mursu, jumalauta mä hajosin jo sillon kolmen aikaan yöllä ja uudestaan nyt aamulla. River on kans sellanen ihana tyyppi.

 Jumalauta, tää oli hyvä, kirjota taas lisää Riveristä, Morganista ja Domista - ne ansaitsee tulla uudestaan eloon paperille (finiin)!

 - Flo
"Niin kauan kuin sinä hengität - sinä taistelet."
- The Revenant
Pääset listaukseeni tästä

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #8 : 18.01.2013 16:01:20 »
Florida: Olen lukenut kyseisen kerran, itse asiassa jo ainakin kolme kertaa ja kyllä se vaan on ihana. Samalta kirjoittajalta on myös sellainen kirja kuin Tex ja siinä on kanssa veljekset pääosassa, suosittelen lukemaan senkin, sillä jos tykkää Me kolme ja jengi -kirjasta, tykkää melko varmasti siitäkin ^^

Dom voi vaikuttaa täydelliseltä isoveljeltä, mutta sitä se ei ole. On se toki ihana, reilu ja vastuuntuntoinen, mutta täytyy (niin munkin kuin lukijoidenkin) pitää mielessä, että se on vasta kakskymmentä ja sen ikäisenä kehitys jatkuu yhä. Yritän työstää näitäkin juttuja seuraavalla kerralla, kun saan pojista aikaiseksi jotain. Realistisuus kunniaan!

Mulla on niistä itse asiassa toinen teksti täällä finissä. Tässä linkkiä, jos et ole sitä lukenut: Oodi sukutapaamisille, miten olis?, K-11 (häpeämätöntä mainostusta, kyllä :D) Kiitos kommentista!

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #9 : 19.01.2013 20:38:01 »
Tää on ihana!

Veljeksistä lukeminen on mukavaa (ja Me kolme ja jengi on tosiaan ehkä yksi ihanimmista veljeskuvauksista ikinä). Nää sun kehittämät veljekset oli tosi suloisia ja etenkin loppu iski allekirjoittaneeseen.

Näinkin lyhykäiseksi tekstiksi oli hahmot saatu eroteltua toisistaan hyvin ja mä suorastaan kadehdin sitä, että miten oot saanu niiden suhteisiin tollasta lämpöä.

En saa mitään järkevää ulos päästäni, mutta innolla odotan, mitä seuraavaksi saamme näistä veljeksistä lukea (ja oon lukenut jo ton Oodi sukutapaamiselle -jutun ja siinäkin oot onnistunut loistavasti! En vain saanut aikaiseksi kirjoittaa kommenttia siihen)!

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Sateenkaarieläimiä, S | Veljestarina
« Vastaus #10 : 07.01.2014 20:17:39 »
Kommenttikamppanjasta tämän nappasin kiehtovan otsikon takia, ja täällä ollaan!

Oi tää oli tosi sulonen ja ihana tarina. Tosi kaunista tekstiä, jossa ilmenee ihanasti tuo asian ydin: veljesrakkaus. Tää oli tosi kivasti kirjoitettu tarina, jossa oli mielenkiintoisia asioita ja mielenkiintoisia hahmoja.

Morgan oli tosi suloinen ja tavallinen 5-vuotias. Niin yksinkertainen, joka ei sen suuremmin maailman menosta tiennyt / välittänyt. Isoveljien rakkaus ja hyväksyntä on kaikki kaikessa, ihana :3
River oli hauska hahmo, josta ilmeni kyllä se teini-ikäkin hyvin. Mm. se, että hän eka "äksyili", että ei hän mitään tuollaisia pelejä pelaa. Ja se, että hän yritti peitellä kyyneliään, kun taas Dom ei yrittänyt.
Domista kuvastui juurikin se, että hän on vanhempi. Hän on se unelmien isoveli, joka minullekkin kelpaisi...

Tosi kaunista tekstiä oli siis, tykkäsin näistä veljeksistä ja lukisin heistä oikein mielelläni lisää ++ tuosta poikien äidin kohtalosta olisi mielenkiintoista lukea (;

Kiitokset tästä,
-A

© Raitakarkki