Kirjoittaja Aihe: Uudenvuodentervehdys (S/L, Sallittu)  (Luettu 1470 kertaa)

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 022
Uudenvuodentervehdys (S/L, Sallittu)
« : 28.12.2011 17:26:01 »
Nimi: Uudenvuodentervehdys
Kirjoittaja: Rowena
Tyylilaji: Kevyt romanssi
Ikäraja: S
Paritus: Lily/Severus
Yhteenveto: Lily kirjoittaa Severukselle kirjeen uudenvuodenyönä.
Vastuuvapautus: Hahmot ja maailma kuuluvat Rowlingille.
Kirjoittajan sana: Tämä menee Sataseen sanalla 95. Uusi vuosi. Lisäksi tämä osallistuu 12 + VIII -haasteeseen. Sanalista ficin jälkeen.





UUDENVUODENTERVEHDYS


Noidanhatullisen verran onnea uudelle vuodelle 1975, Severus!

Huu, onpas vaikeaa kirjoittaa, kun minulla on nyt niin pitkät kynnet - uuden vuoden kunniaksi Selestina taikoi näihin pidennysloitsun. Lisäksi kirjoittamistani vaikeuttaa tämä kylmyys, kotitontut ovat ilmeisesti naukkailleet kermakaljaa siinä määrin, että ovat unohtaneet lämmittää Tylypahkaa.

Kirjoitan Rohkelikon makuusalissa ja ikkunaan heijastuu luminen talvimaisema. Selestina istuu vieressäni ja kuoriutui juuri puhpalluraviitastaan. Hänen mielestään tämä linnassa vallitseva koleus tuo mieleen virkistävän kevätpäivän, hohhoh...

Mikä menetys, ettet sinä ole täällä lämmittämässä minua. Tuntuu tyhjältä joululomailla ilman sinua. Kiitos joululahjaksi lähettämistäsi kalloista, pidin niistä kovin. Tosin James, se vanha uurrenaama, sanoi, että ne ovat kuolemankukkia. Pyhpah, James askeltakoon pyhään Mungoon!

Selestina oli todella vastahakoinen, kun kerroin kirjoittavani sinulle. Hänen mielestään sinä et saisi merkitä minulle enempää kuin "sudenkorennon painon verran". Toisinaan minä sitten haluaisin vetää Selestinaa hänen valkoisista hiuksistaan!

Severus, olen kaivannut sinua kovin. Välillä on ollut tuskaisaa olla ilman yökävelyitämme ja retkiämme tähtitorniin. Tylypahka ilman sinua tuntuu kovin harmaalta. Se ajatus, joka minulla käväisi mielessäni syksyllä, se, ettemme enää voisi olla ystäviä, se oli täysin naurettava. Joskus vain tunnut niin uhkaavalta. Mutta kyllä minä jaksan uskoa, että meidän polkumme on tarkoitettu kuljettaviksi vierekkäin. Olkoonkin, että välillä on jäätikköä ja pieniä pintavaurioita.

(Oho, suo anteeksi, sotkin tätä pergamentinpalaa huulirasvallani.)

Taivaankansi alkaa jo valjeta, uudenvuodenyö on taittamassa aamuun. Taidan käydä viemässä tämän kirjeen Posteljooni-pöllölle, niin ehkä saat tämän jo iltaan mennessä.

Voi hyvin,

toivoo elämäsi ailahtelevaisin noita

Lily






Sanalista:

1. hattu
2. kynnet
3. kylmä
4. heijastus
5. kuoria
6. kevätpäivä
7. menetys
8. tyhjä
9. kalla
10. uurre
11. askel
12. vastahakoinen
13. sudenkorento
14. valkoinen
15. kaipaus
16. tuska
17. maailma
18. ajatus
19. uhka
20. polku
21. jäätikkö
22. huulirasva
23. taivaankansi
24. posteljooni
25. elämä

« Viimeksi muokattu: 28.12.2011 17:39:16 kirjoittanut Rowena »

Marlene McKinnon

  • ***
  • Viestejä: 84
Vs: Uudenvuodentervehdys (S/L, Sallittu)
« Vastaus #1 : 07.01.2012 15:28:08 »
Omia ajatuksia/tunnetiloja? Ei muuta sanottavaa. No, ehkä pitää koittaa olla kiva ja sanoa jotain. Muuta. Voi kotitontut, mutta pitäähän niidenkin saada edes joululomalla juhlia. Ja ehkä joskus muutenkin. Liityn Sylkyyn.  Ihanaa, että Selestina on aina mukana, se kuuluu mullakin niin tähän maailmaan. Tuo on musta vähän hassusti sanottu, että Selde oli vastahakoinen, kun Lily kertoi kirjoittavansa Severukselle. Tai jotenkin vähän väärältä sanalta tuohon, kyllä sen nyt ymmärtää, mutta voisi olla parempikin sana/lause. En mä tiedä, hyvää tekstiä tämä on, kiva tällainen. Ei mitenkään erityisen vaikuttava, mutta sellaiseksi tätä ei ollut varmaan tarkoitettukaan.

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Uudenvuodentervehdys (S/L, Sallittu)
« Vastaus #2 : 10.01.2012 16:30:17 »
Oi, ompas tämä suloinen uudenvuodenteksti! Veikeä aloitus imaisikin jo heti mukaan lukemaan - ja tietenkin paritus on kovin ihana myös. Selestinan lisääminen tähän tuo hauskaa särmää, tämä kun ei pidä Jamesin tavoin Severuksesta. Onneksi Lily jaksaa olla pojan tukena ja kaivata tätä kirjeellään.

Ihanasti Lily on kirjoittanut Severukselle, pientä sanaleikkiä ja kaipauksia. Selestinan mainitseminen luultavasti saa vastaanottajan nyrpistämään nenäänsä, oletan nimittäin, että Severus ja Selestina eivät tule kovinkaan hyvin toimeen. Mutta ehkäpä Jamesin haukkuminen ja passittaminen Pyhä Mungoon saa selvästi pojan hymyilemään edes hiukan. Varmasti ei ole muuta piristävämpää kuin kuulla miten Lilykin närkästyy Jamesin suorahkoista puheista ja haluaisi potkaista tämän taikasairaalaan.

Lilyn ja Severuksen suhde vaikuttaa niin ihanan läheiseltä, miten toinen kaipaa toisen viereensä; yökävelyt ja retket tähtitorniin. Miten Severuksen ollessa poissa kaikki on harmaata Lilylle. Hymyilyttävää lukea myös, että Lily jaksaa uskoa heidän ystävyyteensä, vaikka Severus onkin näyttänyt uhkaavalta ja antanut Lilylle kuvan siitä, että he eivät olisi enää ystäviä.

Varmasti tämä suloinen uudenvuodentervehdys piristää Severusta, hän ei luultavasti saa paljon kirjeitä muutenkaan ja no, Lilyn kirje ihan varmasti ilahduttaa aina! He ovat kuitenkin sen verran hyviä ystäviä.

Oikein ihana uudenvuodenkirjeily tosiaan, tykkäsin kovasti alusta varsinkin. Noidanhatullisen verran onnea uudelle vuodelle on oikein kekseliäs kohta, pidän miten liitit taikamaailman niin kivasti tähän alkuunkin. Ehkäpä noidilla ja velhoilla on tapana toivottaa onneaan noin. ;) Minäkin tahdon, ehkäpä ensi vuonna sitten, kun uusi vuosi tulee taas.

Lainaus
Selestina istuu vieressäni ja kuoriutui juuri puhpalluraviitastaan.
En tiedä, jotenkin tämä on niin Selestinaa. :D Puhpalluraviitta, pidennysloitsut kynsiin, vastahakoisuus Severukseen, linnassa vallitseva koleus tuo mieleen virkistävän kevätpäivän... Jotenkin nuo piirteet sopivat hänelle todella hyvin! Selestina on kieltämättä erikoinen nainen, mutta hän kieltämättä sopii todella hyvin Lilylle kaveriksi.

Kiitos tästä lukukokemuksesta!
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.