Kirjoittaja Aihe: House, Lumitanssit || S House/Wilson  (Luettu 2605 kertaa)

Draco Potter

  • Vieras
House, Lumitanssit || S House/Wilson
« : 26.12.2011 02:49:00 »
Name Lumitanssit
Author Moi (8
Beta -
Fandom House M.D
Pairing House/Wilson
Rating S
Warnings Kiroilu
Disclaimer En omista sarjan hahmoja enkä saa rahaa etc.

A/N Joooooo moi. Tää on joku tällanen mink Westy pakotti mut kirjottaa (Y) Omistettu sille ja Hyvää joulua kans♥



                                                            Lumitanssit


Juhlapaikan tummat ääriviivat näkyvät pilvetöntä taivasta vasten. Mä nielaisen, onkohan mun ihan viisasta mennä kuitenkaan? Se yksi kuitenkin vääntää jotain vitsikästä mun surkeasta asusta. Eihän se nykyään muuta tee kun kiusaa ja pilkkaa kaikkia muita.

Hengitän syvään ja päätän mennä sisään, Housesta huolimatta. Kyllä mulle aina tanssiseuraa riittää, vaikka yksikään niistä naisista ei merkitse mulle kyllä yhtään mitään.

Suuri puinen ovi aukeaa ja mä astun sisään avaraan saliin. Vaaleahiuksinen, kissaksi pukeutunut nainen tulee hymyillen kysymään mua tanssimaan. Vilkaisen salin reunalla seinään nojailevaa Housea hermostuneena, nähdessäni toisen murhaavan katseen, nyökkään naiselle ja lähden viemään häntä tanssin pyörteisiin.

Vähän turhan pitkään kestäneen tanssihetken jälkeen mä toikkaroin seinän luokse lepäämään. Toiselle puolelle salia, mahdollisimman kauas tohtoristani. Mä en jaksa juuri nyt sen turhaa valitusta siitä, miten mä muka ignooraan sen aina, ja miten se ei koskaan tee mitään väärin. Ihme itsekäs idiootti. Sitten se vielä miettii, miksei sillä ole ystäviä.

Suljen silmäni ja pyyhin hikipisaroita otsaltani harmaaseen hihaani. Musiikki soi voimakkaana, enkä siksi kuule lähestyviä askelia. Hetken päästä joku tökkää mua jollakin kovalla selkään.

"Auts!" mä kivahdan ja käännyn ympäri vain nähdäkseni Housen jäätävät sillmät.

"Et sitten voinut tulla edes moi sanomaan", välinpitämätön ääni tokaisee.

"Sä olet mulle suuttunut, miksi mun pitäis tulla sulle puhumaan, kun vaan raivoat?"

"Sä et käsitä!" mies ärjähtää ja paiskaisee keppinsä maahan, ansaiten metelillään paheksuvia katseita. House kääntyy pois ja jättää kävelykepin mun jalkojen juureen.

Ihmiset tuijottaa miten sekopäisin, mutta kiistatta taitavin lääkäri sairaalassamme ontuu kiukkuinen ilme kasvoillaan suurista kaksoisovista ulos. Mä jäädyn paikalleni, mutten kauaksi aikaa. Nappaan kepin lattialta ja lähden juosten toisen perään.

Ulkona on pimeää. Jäätävä ilma iskee mun kasvoihin, mutta mä en anna periksi. Kyllä mä Housen saan vielä kiinni.

"House, odota!" mä huudahdan ja tarraan edessäni kävelevän olkapäähän.

"Mitä nyt, Jimmy?" toinen vastaa ivallisesti kääntymättäkään muhun päin.

"Mä toin sun kepin", sanon hiljaa ja tyrkkään esineen toisen käteen.

"Pitäisikö mun nyt hyppiä riemusta kun sä uhrauduit raahaamaan itsesi mun luo tän vaivaisen kävelysauvan takia?"

"No ei tietenkään."

"Vaan?"

Käännän lääkärin muhun päin ja suutelen suulle. Eikö toi älypää ymmärrä selviä vihjauksia? Liiallinen lääkkeensyönti on varmaan turruttanut sen aivot.

"Mitä helv-?"

"Just sitä. Äläkä unohda, mä rakastan sua aina, vaikka sä mua vihaisitkin", tämän sanottuani halaan hämmästynyttä miestä edessäni ja käännyn kotiin päin. Ei tanssaisiinkaan olisi enää mitään mieltä palata.

Taivaalta satavat lumihiutaleet koristavat paikalleen jäänyttä, hölmistynyttä tohtoria.

"Lumiukko", mä hymähdän ja askellan kotiin kylmästä ilmasta.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 08:44:10 kirjoittanut plööt »

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #1 : 26.12.2011 13:47:09 »
Välillä oli liian usein sana "mä", mutta muuten tämä oli tosi hyvä. Tämä oli niitä ficcejä, joissa House/Wilson oikeasti toimii. Ja lopun suudelma oli juuri sopiva! :}
Saatoin melkein nähdä koko ficin tapahtumat lukiessani. Loistavaa!
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

Westy

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 435
  • What's the meaning of Stonehedge?
    • Tumblr
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #2 : 26.12.2011 20:20:21 »
Oot ihnu. ♥

Moi. :D Tykkään hilsonista (enkä suinkaan saanu sua tykkäämään siitä en ♥) ja tää oli sulonen! Wilson myös.

Sulan. :D

mychemicalGD

  • hankeuttaja
  • ***
  • Viestejä: 153
  • And I know, I'm Indestructible
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #3 : 27.12.2011 23:11:10 »
Tää on tosi söpö, vaikka hahmot paikoin aika ooc:eet mut joo. Heehee mun onkin jo ikävä ystäväämme gregorya/ä(joo en tiiä kumpi siihen kuuluu xD) Mut välillä sait hienosti kuvailtua Housen hulluuden 8) hyvä! et saa sitten lannistua, vaikka sanon suroaan(et kai et kai), en siis kuunnellut nygårdia...

Mutta joo, tää on hauska piriste arkeen! 8) lumiukko
Look to the stars
Let hope burn in your eyes


Part of Green Day Family

Draco Potter

  • Vieras
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #4 : 27.12.2011 23:17:50 »
lasisydän Kiitos kommentista ! Joo, mulla on ton kaa ongelmia ku mä en osaa enää kirjottaa kirjakielel ni sit toi "mä" toistuu  : D thänkjuu enivei (8

Westy Ite oot♥ et toki etetet 8D kiitos :3

mychemicalGD Lumiukko indeed. ♥

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 602
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #5 : 01.01.2012 18:57:27 »
oi :) tykkäsin, tykkäsin ja tykkäsin!
 en oo ennen juuri lukenu tätä paritusta, vaikka tämä onkin niin mahtava! ;O
sun kirjotuskieli jotenki sopi tähän pariin hyvin, vaikka tuo mä ja sä tuolla ärsyttiki välillä  :-*
KIIIIIIIIIIIIITOS, tästä ihanasta lukukokemuksesta, ihana oot! :)

jadie

  • ***
  • Viestejä: 154
  • sports nerd
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #6 : 02.01.2012 19:07:39 »
Epävirallinen kommenttikoiso tässä moi Kommentti, as I said. :)

Ensinnäkin, mä en hirveästi pidä mä/sä -puhekielestä, mutta siltikin se jollain oudolla tavalla istu tähän ficciin eikä se haitannut lukukokemusta mitenkään. Vaikka mun onkin hirveen vaikee ajatella Wilsonia puhumassa puhekieltä, ja se karisti vähän Wilsonin ICeyttä (kyllä tuo voi olla sana :D) Mutta tämä sun Wilson on silti ihana ja koska eräät ehti aivopestä mut tykkäämään Hilsonista niin mä tykkäsin sitten tästäkin ja niin edelleen, ihana. Kommentti on mitä on, mutta joo. :)

Lainaus
Käännän lääkärin muhun päin ja suutelen suulle.
Hihihi söpöä ♥

-Jadie :-*
The grand story, and we ripped up the ending, and the rules, and destiny, leaving nothing but freedom and choice.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Lumitanssit || House K13 House/Wilson
« Vastaus #7 : 12.01.2012 08:31:08 »
Moi. Mä en todellakaan tajua miksi tulen aina lukemaan House-ficcejä vaikka en ole koskaan nähnyt ainoatakaan jaksoa sarjasta, ja fandomintuntemus on muutenkin nolla. Jokin niissä silti viehättää.

Tämä ficci ei poikennut viehättävyyssäännöstä. Nättiä kirjoitusjälkeä, ja tuollainen lyhyehkö pituus toimi mielestäni tekstin eduksi, vaikka henkilöiden ajatukset ja tuntemukset jäivätkin varjoihin. Ehkä se oli tarkoitettu niiin - eikä se ollut mikään huono valinta. Ihastuin tekstissä juuri siihen että se oli arvoituksellinen, kertoi vain kaiken tarpeellisimman, ja lukija saattaa itse päätellä tai keksiä tai yrittää lukea rivien välistä, mistä ficin tapahtumat juontaa juurensa.

Hahmot ja paritus = ♥. Mä tykkäsin paljon siitä, millaiseksi kirjoitit Wilsonin ja Housen suhteen. Sekin näyttäytyi mulle aika arvoituksellisena. Live-esimerkki siitä on tuo herrojen loppusuudelma, josta tuli heti mieleen kaksi tulkintavaihtoehtoa. Voisi kuvitella että näiden kahden välillä on ollut näkyvää kemiaa aikaisemmin, ja se saattoi mahdollisesti liittyä välien kiristymiseen, josta kerrottiin alussa. Tai sitten Wilsonin valtasi hetkellinen huuma tai jotain sinne päin. :D Kumpi se nyt ikinä onkaan, pääpointti on se että pidin paljon. Muutenkin arvostan ficcejä, joissa mainitaan asetelma ja olennaisimmat seikat, ja loppu onkin aina erilainen riippuen lukijasta.

Rakentavaa jos pitää antaa, niin mun pilkunviilaajan silmiini töksähti pari hassua pilkutusta, mutta ne on pikkuvikoja. c: Tiivistetysti olen siis sitä mieltä, että tästä tekstistä saa irti älyttömän paljon, jos vaan viitsii lukea ajatuksen kanssa.

Love this.
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me