Kirjoittaja Aihe: Saako tyttöä rakastaa? (femme, K-11, 6/?) -- 2.12  (Luettu 5916 kertaa)

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Title: Saako tyttöä rakastaa?
Author: Ciffie
Pairing: Pihla/Noona
Rating: K-11, saattaa nousta^^'
Genre: Romance, angst
Summary: Miten on mahdollista rakastaa toista niin paljon, pystymättä koskaan kertomaan siitä kenellekään?

A/N: Taitaa olla ensimmäinen femme, mitä on tullut kirjoitettua... ^^' Eli ei saa olla kovin pahana. Alkaa ehkä hieman sekavasti, mutta eiköhän siihen saada selkoa sitten kun hieman odotellaan.

Ja luvut on melko lyhyitä, kun se nyt omasta mielestä sopi tähän vähän paremmin. ^^'

--

Prologi

Kesä tuli ja kesä meni, niin kuin se on aina tupannut tekemään. Jos talvet menisivät yhtä nopeasti ohi, emme ehtisi kuin huokaista, että “Johan se on taas kohta joulu.” ja “Kesälomahan alkaakin jo huomenna.” Jostain tuntemattomasta syystä tuo synkkä aika tuntuu kuitenkin aina venyvän ja vanuvan, ja pieni pirteä kesä vain sujahtaa välistä ohi. Ei sen pitäisi niin mennä. Vielä edellisenä päivänä olin viettänyt ystävieni kanssa aikaa auringon lämmittämällä laiturilla, ja sitten alkoivat koulun ovet avautua ja sulkeutua edessäni innokkaiden - ja vähän vähemmänkin innokkaiden - oppilaiden luikahdellessa niiden väliin muodostuvasta rakosesta sisään ja ulos.

Katselin aamuisin kohtalotovereideni ovibaletti-esitystä niin hurmioituneena, että eräänä aamuna pomppasin melkein pystyyn huomatessani vieraan ihmisen istuvan vieressäni. Tämä tuijotti ovelle hämmentyneen näköisenä ja yritti muodostaa kasvoilleen rohkeaa hymyä. Kun sydämeni alkoi hiljalleen toipua säikähdyksestä ja hakata normaalimpaan tahtiin, uskalsin avata suuni ja tervehtiä tuota tuntematonta, jonka olin jo epähuomiossa ehtinyt luokitella pojaksi hyvinkin jätkämäisten vaatteidensa vuoksi. Suuret siniset silmät katsoivat minuun eksyneinä ja täynnä huolta. Ja siitä se lähti.

--

1. Kaunista katsella

Noona on kaunis. Katselen hänen nukkuvia kasvojaan ja olen enemmän kuin onnellinen, että saan olla tässä ja nähdä hänet näin. Pieni hymynkare huulillaan tyttö torkkuu keskellä valtavaa sänkyään valtaisan tyynymäärän keskellä. Eikä hän aavista ajatuksistani mitään. Hän ei edes tiedä mitä olen tehnyt, vaan hymyilee tyytyväisenä syvällä epätietoisuudessaan. Ikkunalautaa peittää alati paksuuntuva lumivalkea kerros luoden osaltaan huoneeseen rauhallisen harmonian tunteen. Kunpa se vain ulottuisi mieleeni asti. Mieleen, jossa ajatukset puikkelehtivat ympäriinsä liikennesääntöjä noudattamatta ja jossa kevyiden lumitäytteisten pilvien sijasta taivaalla lilluu syyllisyyden salamoiden valtaamia tummia myrskypilviä.

Annan kännykän soida hiljaa itsekseen tyynykasan alla. Vieno tärinä häiritsee Noonaa varmasti vähemmän kuin se, jos vastaisin siihen ja rikkoisin tyynen hiljaisuuden. Värisevä huokaus purkautuu keuhkoistani, kun yritän painaa mieleen tytön jokaisen piirteen. Hänen suklaanruskeat hiuksensa ovat jo kasvaneet puolet pidemmiksi kuin mitä ne olivat silloin, kun ensi kerran tapasimme. Nutturasta valuneet suortuvat kehystävät vaaleita kasvoja loivin kiharoin. Kapeiden, pehmeiden huulien yläpuolella vasemmalla on kauneuspiste. Kuin koru, mutta kauniimpi. Liu’utan sormeni Noonan kylmien sormien lomaan ja painan pienen suukon hänen ohimolleen. En haluaisi menettää häntä näin.

Sänky heilahtaa, kun saan itseni vihdoin irti tytön lumosta ja ylös, seisomaan hämmentyneenä keskelle huoneen lattiaa tietämättä, mitä nyt tehdä. Siniset silmät tuikkivat ihmetteleviä säteitään kohti minua ja arvaan kohta joutuvani selittämään lähtöni syytä. Miten on mahdollista rakastaa toista niin paljon, pystymättä koskaan kertomaan siitä kenellekään? Pystymättä koskaan toteuttamaan omaa tahtoaan ja vain rakastaa, vaikka vaan ihan salaa. Yritän olla nopea ja karata ovesta kylmään vapauteen, mutta ohut kuiskaus lassoaa minut ja sitoo kiinni niin tiukkaan, ettei pakoon enää pääse. “Mihin sä Pihla menet? Etkö sä jääkään enää?” Pyyhin kyyneleet hihaan ja käännyn kohtaamaan todellisuutta. “En, en mä voi jäädä.” Silmien tuike himmenee, mutta ei anna armoa. “Nähäänkö me huomenna?” Lattialla kiertää pölypallo hiljaisen vedon voimasta. “Ei…”
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 21:58:02 kirjoittanut Pyry »
"It's the boogeyman's grandpa!"

howboring

  • ***
  • Viestejä: 720
  • master of rottamatto
    • my Yuu/Yokozawa
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 1/?)
« Vastaus #1 : 11.11.2007 18:34:49 »
Alku oli lupaava.

Lainaus
jonka olin jo epähuomiossa ehtinyt luokitella pojaksi hyvinkin jätkämäisten vaatteidensa vuoksi. Suuret siniset silmät katsoivat minuun eksyneinä ja täynnä huolta.
Tästä kohdasta pidin erityisesti. Parasta kuvailua. Jätkämäisyys ja eksyneisyys on <3

Prologi oli parempi kuin eka luku, kuten eräs kaverini tässä totesi. Ja tykkäisin et luvut olis selkeempiä ja pidempiä.

Kiitos.
'Nezumiiii, where are we going?'
'To a hotel.'
'Huh?'
@ no.6

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 1/?)
« Vastaus #2 : 11.11.2007 18:48:54 »
Awy: Kiitän kommentista, ja tuota... Seuraavista luvuista on kyllä tulossa selkeämpiä, ja niissä on vähän selitystä tuosta ensimmäisestäkin. ^^' Pituuden puolesta en kyllä vielä osaa sanoa mitään sen enempää, kuin että aina voin luvata yrittää. ^^
"It's the boogeyman's grandpa!"

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 1/?)
« Vastaus #3 : 11.11.2007 19:15:31 »
Aww, suloinen. Tosi lyhyt luku kyllä oli, seuraava pidempi, jooko? Kirjotat tosi hyvin. Ja mä tykkään ton päähenkilön nimestä. (Hehe, sattuisinko ite olemaan Pihla  :roll: ) Jatkoa ;)
I've got blisters on my fingers!

Villasukka-chan

  • ***
  • Viestejä: 79
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 1/?)
« Vastaus #4 : 11.11.2007 19:35:07 »
Tämä on <3. Suloista, ku mikä! Aww. *kierii lattialla*

Kerronta on jotenkin niin... Mukaansa tempaavaa, herkkää, kaunista. Tunteitä herättävää. Oikeasti tämä on ihana! <3 Harmillista tuo lyhyys, mutta kyllä se siihen sopii. Tosin olisihan sen voinut tehdä niin, että seuraavat luvut olisi laittanut jotenkin vaan tuon luvun sisäisiksi kappaleiksi (tähtösiä väliin!)... Mutta kunnioitan päätöstäsi. ^^ Hmm, kysyisin niistä lopussa olleista repliikeistä. Puhuvatko he sillä hetkellä, kun se Pihla lähtee sen Noonan luota vai onko puhe jostain menneisyydestä? Tuo loppu särähti pahasti, kun en tiennyt miten asiat oikein menee.. Alku meni niin hyvin, että kävi melkein novellia sääliksi, kun tuollainen hämmennyshommeli oli siellä lopussa. ^^' Voi olla, että minä olen se ainoa tyhmä ja tajuamaton tässä, mutta toivoisin silti selvennystä. Eli onko kursivoidut repliikit vain omaan tyyliisi kuuluvia vai onko puhe jostain kaukaisuudesta ja onko se Pihla oikeasti lähdössä johonkin?  

Kiitos kumminkin tästä. Kuten sanoin, novelli on loistava (aina sinne neljänneksi alimmalle riville asti ^^'). Anteeksi, jos kuulostan kamalalta tiukkapipolta.. Mutta! Tahdon tähän jatkoa. :D Joten olethan pikainen, kiitos? x)

Villasukka-chan
Villasukat ovat oikeasti tärkeitä. Tiedätkö miksi? Tarvitsevathan villasukkanöyhtäpallotkin kodin!

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 1/?)
« Vastaus #5 : 11.11.2007 19:47:12 »
Villasukka-chan: Siis tuota. Pihla on lähdössä Noonan luota ja he puhuvat siinä niin. ^^' Eikä ole tyhmää kysyä mitään, ei ainakaan mun kirjotelmistani. Tuppaan jättämään tärkeät kohdat omaan mieleeni, kun kirjoittaessa on liikaa ajatuksia. Pahoittelen.
Ja pyrin aina kirjoittamaan lukujen loput hieman epämääräisiksi, ihan vain sen takia, että mielenkiinto säilyy, eikä idea olisi niin ennalta-arvattava.
Käytin kursiivia repliikeissä, koska sisäinen hörhöni halusi niin, kai se ajatteli että se olisi jotenkin... runollista? eh, ei sitä aina tiedä. Kovinko paljon se häiritsee? ^^'

Pihlajanmarja: Onnittelen, nimesi on ihana... ^^' Yksi harvoista tytön nimistä, joista oikeasti pidän.

Jatkoa tulee heti, kun kerkiän. Liikaa juttuja kesken taas samaan aikaan.^^'
"It's the boogeyman's grandpa!"

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 1/?)
« Vastaus #6 : 11.11.2007 21:56:25 »
Tuulessakulkija: Voih, kiitän oikein kovin... ^^'

Ja innostuksissani kirjoitin lisää ja noh, tuli tästä ehkä hieman pidempi. Ihan pikkuisen. Ja siitä selkeydestä... Nhih... ^^' Kestäkää, immeiset, kyllä se siitä vielä.

--

2. Savun läpi

Pimeässä hämärässä haisee tupakka ja kalja. En tiedä onko se hyvä vai paha, enkä oikeastaan välitäkään siitä sen enempää. Kauempana, baaritiskin vastakkaisessa päässä istuu äänekäs porukka, joka kohisee ja nauraa. Ja pitää hauskaa. Eräs porukan tytöistä näyttää aivan Noonalta, mikä saa kyynelet uudestaan kohoamaan silmiin. Yritän olla vahva ja unohtaa hänet. Unohtaa sen kaiken, mitä tunsin, sillä en usko että saan häneltä samaa takaisin. En ainakaan sen jälkeen, mitä tyhmyyksissäni tein. Muistan sinisten silmien himmeän hämyn ja sen eksyneen ilmeen, joka Noonan kalpeita kasvoja niin usein koristi, enkä alkoholin huuruisessa mielessäni saa mielikuvaa torjuttua.

Tarjottimen taakse naamioitunut nainen läväyttää pöydälleni lasin, jonka vaaleanpunaisen sisällön kaveriksi on yritetty asetella jonkinnäköinen hämärästi paperista varjoa muistuttava tekele. “Tuo jätkä tuolla tiskin päässä tarjoo…” Vilkaisen kohti ja huomaan tutun blondin pojan heilauttavan ujosti kättään. Ei tällaista enää. Ei nyt, ei koskaan. Kiskaisen polttavan nesteen nielusta alas ja poistun juomalasta kenellekään mitään sanomatta. Miksei kukaan osaa jättää surullisia ihmisiä rauhaan?

Ajatusteni maailmassa raskaat lumipallerot katoavat ilmasta ja taivaan ja maan väliin asettuu kermanvalkea katto. Seinät valuvat paikalleen ääntäkään päästämättä ja antavat luvan herättää tyttö hellästi, hiljaa kuiskaten. Käteni tärisevät kylmästä. Käteni tärisevät jännityksestä, kun saan vihdoin koskea Noonaa. Sujautan käden hänen pehmeiden hiustensa sekaan ja varovasti painan suudelmaa hänen huulilleen, kun ymmärrän kaiken kuvitelmaksi. Pysähdyn odottamaan valojen vaihtumista ja ohitseni kiitää autoja eri väreissä. Sisälläni palaa halu päästä Noonan syliin, itkeä paha pois ja pyytää anteeksi kaikkea, mistä hän ei edes tiedä mitään. Noonalla on jo Matias, joten hän ei saa koskaan saada tietää, kuka häntä oikeasti rakastaa. Kuinka paljon ihoni huutaa koskettamaan häntä kun hän nukkuu.

***

Aamun hämärässä valossa päästän mielipahan ulos. Keltaruudulliseen kankaaseen syntyy kosteita läikkiä, jotka hiljalleen vapauttavat Noonan lempeää ominaishajua tyynyn kätköistä. Kohta on pakko kohdata Noona ja selittää. Sanoa, ettei voida enää nähdä. Etten kestä olla hänen lähellään ilman häntä. Tuntuu pahalta rakastaa ja tuntuu pahalta päästää irti. Yöpöydällä seisoo kehyksissä kouluvuoden alussa otettu kuva meistä. Silloin koko juttu oli vain pieni ihastus, joka johtui mitä luultavimmin pelkästä uutuudenviehätyksestä. Uudenlaisesta sosiaalisesta mahdollisuudesta, jota Noona tarjosi yksinäiseen elämääni. Hän on jaksanut kanssani, vaikka tietää kuka olen. Hän ei ole välittänyt muiden katseista. Joskus hän on kysynyt, mutta olen vain kuitannut sen valehtelemalla. “Ei, et se ole sinä.”

Hammasharja yhä suussani avaan oven tytölle, jolla on mukanaan pieni, punaiseen lahjapaperiin kääritty paketti. Tänään himmeää tuiketta tehostaa pieni kyynel oikeassa silmäkulmassa. “Älä jätä mua yksin…” Paketti putoaa räsähtäen lattialle hammasharjani kanssa, kun Noona äkkiä tempaisee itsensä tiukasti syliini. “Noona, mikä sun on?” Eteinen täyttyy suolaisista kyynelistä ja kirpeän hiuslakan hajusta. “Miksei tyttöjä saa rakastaa?” Työnnän itkevän tytön käsivarrenmitan päähän ja tuijotan. En pysty muuhun. En osaa kuin tuijottaa. Siniset silmät, kauniit kasvot, kiiltävät valkoiset hampaat. Miksi se kaikki itkee sitä, mitä minä itken?
« Viimeksi muokattu: 12.11.2007 20:44:07 kirjoittanut Ciffie »
"It's the boogeyman's grandpa!"

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 2/?)
« Vastaus #7 : 12.11.2007 16:29:22 »
Voi, ihana jatko. Kuvailet kauniisti, tykkään tästä kielestä. Ja tuo loppu jäi mielenkiintoiseen kohtaan. Jatkoa haluaisin lukea (:
I've got blisters on my fingers!

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 2/?)
« Vastaus #8 : 13.11.2007 22:46:49 »
pihlajanmarja: voi kiitos, kiitos.. ^^' Ja jatkoahan tulee aina hetimmiten sitä mukaa, kun saan sitä kirjoitettua. Eli nyt. ^^'

--

3. Sanoja tarinassa

Noona istuu sängynpäädyssä ja tärisee. Pitkävartinen pirtelölusikka kolisee jättimäisen Puh-mukin laitoihin ja teehöyryistä muotoutuu viehkeitä kiemuroita kattoon. Korjaan asentoa vaihtamalla painoa jalalta toiselle. Lunta putoilee rymisten alas katonharjalta ja kello tikittää hiljalleen ylähyllyllään. Muina ääninä on vain Noonan murheellinen niiskutus. Tartun varovasti mukiin tytön kädessä ja nostan sen syrjään lattialle sängynjalan viereen. “Sä oot niin surullinen.” Painan poskeni vasten heikosti nykivää olkapäätä ja avonaisen ikkunan läpi tuuli tuo lumipyörteen tanssimaan balettia kirjoituspöydän kulmalle. “Ja se sotkee mun suunnitelmat tosi pahasti.” Noonan katse murhaa. Se tunkeutuu syvälle, yhä syvemmälle. Alueille, joilla ei mitään uskonut enää edes olevan. “Sä halusit lähteä pois.” “Niin.” Noonan kylmät sormet etsiytyvät ristiin omieni kanssa. “Jouluna?” Lumen hypnoottinen tanssi loppuu ja hiutaleet valahtavat velttoina pitkin pöydän pintaa.

Punainen paketti odottaa pöydällä avaamistaan. Tärisevin käsin vedän nauhoista, jotka pitävät kantta kiinni. Henkäys pyyhkii ilmavirrallaan hiuksia olkapäälläni Noonan kietaistessa kätensä kylkiluideni suojaksi. Kun kävelimme ensikertaa yhdessä koulun käytävällä, kun vaihdoimme läksyjä tekstiviestein, en lupautunut tähän. En mihinkään tällaiseen. Kiiltävät kangaskaistaleet lipuvat käsistäni. “Puhutaanko?” Yritän hidastella lahjan kanssa. Yritän hidastella Noonan lähdön kanssa, vaikka samalla työnnän häntä mielessäni ovesta ulos yhä kovempaa. Haluaisin kertoa tytölle siitä, kuinka iloinen olen, että hän on siinä. Ja siitä, kuinka paljon se sattuu. “En mä halua puhua. Mä haluan olla vaan sun lähellä nyt.”

Kaivan kaapista omaa lahjaani. Noona on yhä täällä, vaikka olen yrittänyt pyytää häntä lähtemään. Silmät eivät enää täyty kyynelistä, mutta niissä ei näy himmeintäkään tuikahdusta. Eksymys on poissa, mutta huoli on vielä siellä. Hän on löytänyt paikkansa, enkä minä voi ymmärtää sitä yhtään. Miten toisen paikka voi olla luonasi, jos itse pyrit hänen luotaan, omalta paikaltasi, pois? Sinistä kapeaa samettilaatikkoa ei ole paketoitu. En uskonut enää muutama päivä sen ostamisen jälkeen antavani sitä Noonalle. Kannen alla pehmoisella pedillä lepää kimmeltävä hopeaketju kirkkaanvihreä kivi koristeenaan. Se sointuu kauniisti yhteen Noonan vaalean ihon kanssa.

Tunnin kestäneen sanattoman keskustelun jälkeen ei ole enää mitään sanottavaa. Olen katsellut tummuvaa taivasta ja sen syvyyksistä tippuvia kauniita hiutaleita niin kauan, etten enää erota niitä ikkunan heijastuksien läpi. Olen kuunnellut kellon koneiston herkkää raksutusta niin kauan, että kuuloni on sille immuuni. Olen jatkuvasti tuntenut Noonan sydämen raskaiden lyöntien vavisuttavan sängyn kautta omaa kehoani, eikä mikään ole koskaan iskenyt minuun kovemmin. Voisin itkeä, haluaisinkin. Tällä hetkellä, tässä näin, Noonan sinisten, valtavien silmien alla on kuitenkin niin hyvä, että epätoivo ja itkun seuraukset saattaisivat olla vielä ajatustakin pahemmat. Miksi elämän tärkeimmät ihmissuhteet ovat aina niin julmetun vaikeita?

Lasken käden varovasti Noonan paksun ruskean kankaan verhoamalle kyljelle ja silitän häntä hellästi. Ei enää sanoja, sanat satuttavat. Ei ajatuksia, ne ovat vain pitkiä joukkoja pahoja sanoja. Kolme sanaa sallitaan, yksi ainoa ajatus. Jos on niin sielukkaat silmät ja niin puhdas katse kuin Noonalla, ei tarvita muuta. Kolmella sanalla hän antoi itsensä minulle, ja hänen silmistään voi lukea, ettei hän kestäisi, jos toteuttaisin jo pitkän aikaa mielessäni pyörineen suunnitelman. Huoneeseen laskeutuu pehmeä pimeys, kun viimeinenkin kynttilä palaa lyhdyssään loppuun. Jääkaapin ovessa valkoiset magneetit todistavat vaikeaa tarinaa: minä. rakastan. sinua.

--

A/N: Nonniin, sellaista tällä kertaa. ^^' Oliko tämä nyt yhtään selkeämpi, kuin nuo kaksi ekaa, vai sekoittiko tämä vielä enemmän? x)
"It's the boogeyman's grandpa!"

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 3/?)
« Vastaus #9 : 14.11.2007 15:59:12 »
Aww, suloista. ^^

Hmm, mä kun aina oon niin hyvä tässä rakentavassa palautteessa  :roll: No, toivottavasti tämmönen kommentti kelpaa. Luvut vois kyllä olla pidempiä, muuten tosi hyvä.
I've got blisters on my fingers!

howboring

  • ***
  • Viestejä: 720
  • master of rottamatto
    • my Yuu/Yokozawa
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 3/?)
« Vastaus #10 : 15.11.2007 16:08:38 »
En voi sanoa ymmärtäneeni tästä paljon mitään. Viimeinen osa oli ehdottomasti kahta parempi, siinä oli sellasia pieniä kivoja piristyksiä, kuten toi jääkaappimagneettien muodostama sana. Paitsi en oo varma onk se prologia parempi, pro taitaa kyllä yhä olla paras.

Noona-nimestä kans pidän ja ekassa osassa on söpöä fluffya. Tollast epätavallista.

Selkeyttä mä toivoisin tähän, että ymmärtäisi ees vähän enemmän. Tässä kai hypitään ajassa eteenpäin monta harppausta, eikä se oo oikein hyvä. Luvuista toivon kanssa pidempiä ja et yhdes kohtaukses pysyttäs pidempään.

Kiitos.
'Nezumiiii, where are we going?'
'To a hotel.'
'Huh?'
@ no.6

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 3/?)
« Vastaus #11 : 15.11.2007 16:43:13 »
Awy: Ihan tässä vaan sen verran, että ei ne aikaharppaukset ole kuin muutamia tunteja korkeintaan. Prologi oli tottakai eri aikaa, kun siinä kerrottiin miten nuo kaksi tapasivat toisensa koulun alettua. Itse luvut ovat sitten noin puolen vuoden päässä tuosta, joulua edeltävää aikaa...

Luvuista on tavallaan vaikeaa tehdä kovin pitkiä ja pitää niitä silti kasassa. Omalla kohdalla se on onnistunut vain yhden tarinan kanssa, ja muissa ne ovat sitten tuollaisia tynkiä. Pahoittelen. Ja se, että tämä nyt on tällainen epäselvä, on valitettavaa, mutta jos tarpeeksi uskotaan, niin voi se siitä selkeytyä vielä. Ja jos jotain jää vaivaamaan hampikoloon, niin sitä voi ihan kysyä, kun omassa mielessä se saattaakin olla ihan selvä. Että näin. ^^'
Ja sitten jatkoa kirjottelemaan...
"It's the boogeyman's grandpa!"

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG, 3/?)
« Vastaus #12 : 15.11.2007 22:13:41 »
A/N: Tässä taitaa nyt vaihtua tuo rating asteen korkeammaksi... Tai ainakin varmuuden vuoksi nostan sen. ^^' Ja toivottavasti joku nyt ottaa tästä jotain selvää... Pituutta tulee myös ilmeisesti hippusen lisää joka luvun yhteydessä. ^^' Ei siinä nyt vieläkään paljoa ole, mutta on siinä nyt jotain kuitenkin. :>

Huomaan myös vahvaa angstia tässä, mikä ei nyt ollut ihan alkuperäisen suunnitelman mukaista. Eh... ^^'

--

4. Kirkkaita kahleita

Herään tuulen kuiskauksista ja myrskyn värittämistä laivoista omaan sänkyyni. Huoneessa on pimeä, mutta kello loistaa vasta neljää. Huokaus höyryää avonaisen ikkunan viilentämässä huoneilmassa. Sanoin Noonalle ei, vaikka tarkoitinkin toisin. Noona kuuli toisin, vaikka sanoinkin ei. Hän tuli luokseni, vaikka niin kylmästi hänen luotaan lähdin. Tyttöä ei näy missään, mutta oven ääriviivat on piirretty keltaisella valolla. Paahdetun leivän tuoksu valuu huoneeseen tuoden syvän, sisäisen lämmön mukanaan. Tahdon Noonan syliin. Tahdon pidellä häntä lähelläni tiukasti, enkä koskaan päästää pois enää. Jos haluankin lähteä, jos tekeekin pahaa, haluan ottaa hänet mukaani. En haluaisi enää kipuilla sen tuskan kanssa, vaan oppia nauttimaan siitä. Rakkaus satuttaa. Olenko masokisti, jos tunnen mielihyvää jäänsinisten silmien terävien viiltojen alla? En tiedä parempaa helvettiä kuin se, mihin Noonan lähellä joudun.

Oven toisella puolen on liian kirkasta. Kirkkaus iskee niin äkisti ja niin kirpeästi, ettei edessään näe hetkeen muuta kuin kämmenen varjostamia tummia läikkiä. Noona nauraa keittiössä. Hänen naurunsa on kuin sata lintua kesäyössä mökin saunan rannassa, laiturilla seisten kuultuna. Suklaiset kiehkurat heilahtelevat hänen olkapäillään. Vain sädekehä puuttuu herkältä enkeliltä. “Sä sitten nukut sikeästi.” Silmät tuikkivat kuin seitsemän tähteä. “Sun vierelläs on niin hyvä olla.” Hymy on kuin kasa suklaata ja kermavaahtoa aamiaiseksi murokulhollisen sijaan.

En tiedä, mikä sai Noonan tuntemaan niin. Enkä tiedä milloin. En edes tiedä, onko hän tosissaan, vai yrittääkö hän vain saada minua jäämään. Jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin, on totuus kuitenkin tuleva julki. Miksi Noona valehtelisi niin vakavasta asiasta? Tosin, on sitä ennenkin sanottu asioita, joita ei olla tarkoitettu. Jos uskaltaisin, voisin varmistaa asian helposti. Voisin painaa hellästi huulet vasten hänen kaulaansa, joka hiljalleen sykkii verisuonensisäisen virtauksen vuoksi. Voisin suudella lujaa. Pieni ääni kuitenkin huutaa jostain selkäytimestä asti kitkerää vastalausettaan. “Ei, ei! Ei niin saa tehdä!”

***

Noonan täytyy lähteä. “Se on Matias, joka soittaa…” Hän ei aio edes kertoa pojalle mitään. En tahdo turhaa draamaa enää, en ainakaan muodostaa kolmioita sellaisesta. Eihän kahta voi rakastaa? Yritän pidättää pahaa mieltä, mutta Noona huomaa ja painaa kasvoilleen huolestuneen hymyn. “Älä ole noin… Matias ei saa tietää. Ei se ymmärrä tällasesta.” Yritän olla vihainen ja katsoa pahasti, mutta en voi. Ei Noonaa voi. “Älä tee itselles pahaa.” Miten voisin olla tekemättä, jos kukaan ei saa koskaan tietää? Ehkä minulle ei vain riitä se, että istutaan hiljaa pimeässä huoneessa, kynttilän itkiessä keltaisia kyyneleitään lasipöydälle. Haluaisin huutaa kurkkuni käheäksi, keuhkoni rikki. Niin, että kaikki varmasti tietäisivät.

Toisin kuin uskalsin uskoa, löysin koulusta jonkun. Löysin useampiakin, mutta löysin yhden, josta haluan pitää kiinni. Enkä silti tyydy siihen, mitä saan. Haluan, että Noonakin haluaa. Että hänkään ei koskaan osaisi unohtaa. Miksi sitä on niin vaikea uskoa? Noona tulee lähelle, ja vaikka rapussa on kylmä, en osaa palella. Tytön kädet tiukasti ympärilläni nautin hänen tuoksustaan. Edessäni seisoo jotain niin kaunista, ettei sitä voi kuin kehua ja imarrella. Palvoa ja kiittää. Pitäisi kirjoittaa kirja, runoja ja lauluja Noonasta. Tarinoita ja elokuvia. Kolumneja, mielipidekirjoituksia ja muutama kansalliseepos.

Sydän rullalla kuuntelen tennareiden rytmikästä tumahtelua rappusia vasten. Muutama kerros alaspäin ja sitten kolahtaa ovi. Noonan hyräily himmenee ja katoaa oven pamahdukseen. Vinkeä, vino huoli kasvoillani astun kynnyksen yli ja jään nojaamaan suljettuun, valkoiseen välioveen. Tekee pahaa, tekee kipeää. Sattuu niin, että kämmenet puristuvat nyrkkiin ihan itsestään. Mielessä pyörii kuva pullosta, ja pullon pohjalla siintävästä tähdellisestä vastauksesta kaikkeen. Kaappi notkuu kuitenkin puolityhjää, pulloja ei ole, ruokaa sitäkin enemmän. Jään hetkeksi tuijottamaan suljettua, kapeaa ylätason kaappia, mutta päätän, että ei tänään. Ei pillereitä, ei veitsiä, ei pulloa.

Napsautan television päälle ja jämähdän tunneiksi tuijottamaan sitä. Muistan silloin joskus valinneeni sohvan väriksi pirteän oranssinpunaisen sen energisoivan vaikutuksen takia. Jotenkin en tahdo uskoa sitä enää. Niin monet kerrat siinä on tullut makoiltua päivät pitkät ja väristään huolimatta se on mitä kahlitsevin.
"It's the boogeyman's grandpa!"

Riz

  • ***
  • Viestejä: 6
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG-13, 4/?)
« Vastaus #13 : 16.11.2007 10:17:04 »
Mykistit minut.

Toisaalta tuo jatkuva epäselkeys ja asioiden kertomatta jättäminen hämäävät ja häiritsevät välillä pahastikin tätä lukiessa, mutta pidän niistä silti osana tarinaa. Kerrot ja kuvailet kauniisti, eikä se piirre ehkä säilyisi yhtä vahvana jos tästä yrittäisi tehdä yhtään selvemmän kertomuksen.

Kirjoitat hienosti kipeistä tunteista, lähestulkoon itkin lukiessani.

Kiitos tästä. (Ja hyvin valituista päähenkilöiden nimistä, tuovat osaltaan tunnelmaa tähän)

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
Re: Saako tyttöä rakastaa? (femme, PG-13, 4/?)
« Vastaus #14 : 24.11.2007 21:09:27 »
Riz: Voi kiitän kovasti kommenteistasi. ^^' Ja mukavaa, että joku muukin näkee siinä epäselvässä kerronnassa jotain, ettei se nyt jää ihan omaksi onnekseni.

Tässä siis uusi luku. Tämä ei nyt varsinaisesti ihan kamalasti kerro nuitten tyttöjen suhteesta, mutta selittää ehkä Pihlaa vähän enemmän. ^^' Jos siitä nyt siis sitä erottaa.

---

5. Yksinäinen kylmyys

Yritän keskittyä niihin muutamiin koulutehtäviin, joita sydämettömät opettajat meille joululomaksi antoivat. Se pieni tosiasia, että on jouluaatto, tekee keskittymisestä kuitenkin melko mahdotonta. Voin kuvitella iloisesti hihkuvat perheet istumassa jouluruokien painosta notkuvien pöytiensä ääressä. Myöhemmin he avaavat lahjat ja riisuvat itsensä lämpöiseen joulusaunaan. Sauna ja ruokaa on minullakin. Seura ja lahjat puuttuvat. Katseeni hakeutuu valkoisesta, haaleanharmailla viivoilla ruudutetusta paperista jääkaapin oveen. Magneettisanat killuvat ovessa kukin hieman omaan suuntaansa kenollaan, muodostaen soman, pienen lauseen. Hymy kohoaa vaistomaisesti huulilleni ja jatkuu hitaasti poltellen aina silmiini asti. Ajatus Noonasta, maailman tähdellisimmästä tytöstä, saa lyijykynän putoamaan sormien välistä kiiltävälle pöydälle ja silmät painumaan hennosti kiinni.

Painan hiljaisen, rauhallisen musiikin valumaan stereoista huoneeseen. Letkeä melodia keinuttaa minut kynttilöiden vihreässä hämyssä kylpevän huoneen läpi takaisin keittiöön. Siirrän koulukirjat pöydältä laukkuun ja asetan laukun nojaamaan seinää vasten oven viereen. Avatusta uunista huokuu pieneen tilaan mahtava tuoksu. Katselen hetken pienen kaavan mukaan muotoiltua jouluateriaani ja nostan rasiat ja kulhot sitten työpöydälle jäähtymään. Jääkaapin kätköistä löytyy puoliksi tyhjennetty viinipullo täydentämään ruokailukokemusta.

Muutaman haarukallisen jälkeen ovikello soi varovasti. Nousen lautaseni äärestä vastentahtoisesti ja laahustan eteiseen myrtyneenä. Kuka nyt jouluna häiritsee ihmisiä kesken illallisen? Raotan ovea sen verran, että tunnistan käytävässä seisovan pojan. Vaaleat hiukset heilahtelevat kylmästä punehtuneiden käsien pörröttäessä niistä turhia lumia pois. “Mitä sä täällä teet?” Ruskeat nappisilmät kääntyvät tapittamaan minuun ja punaisilla, kapeilla huulilla häälyy ujo hymy. “Mä näin sun valon, ja aattelin et sä oot yksin.” Nostan toista kulmaani mielenosoituksellisen kysyvästi. “Just…”

Katan pöydän toiselle puolelle toisen ruokapaikan ja ojennan ottimet kohti ovensuulla seisovaa poikaa. Yritän hymyillä ystävällisesti, mutta se alkaa olla kerta kerralta vaikeampaa. Jutellessa ujo hymy häviää ja ruoan loppuessa poika nauraa jo rennosti. Niin se on aina mennyt. Joskus parhaita kavereita, joskus myöhemmin enää ei. Nykyään poika on hiljainen, melkein mykistynyt. Silloin harvoin, kun kärsivällisyyteni ja keskittymiseni riittää, ja jaksan viettää hänen kanssaan aikaani, olen oletettavasti ainoa, joka saa hänet vapautumaan ja palaamaan sellaiseksi, mitä hän oli joskus aiemmin. “Oletko sä jutellut isän kanssa?” Katson poikaa hetken seisten keskellä minimaalista keittiötä. Lautaset kolisevat vienosti käsissäni ja hymy jumittuu kasvoille. Lasken lastini tiskialtaaseen ja jään nojaamaan työpöytään katse suunnattuna ulkona siintävään pimeään. Lumi leijailee keveinä, iloisesti kieppuvina hippusina pitkin iltaa. Maassa ne muodostavat sateenkaarenväreissä kimmeltäviä massoja peittämään puita ja teitä. “Voi vittu, Kai… Sä tiedät ihan hyvin, etten mä oo sen kanssa missään väleissä.”

***

Noona ilmestyy ovelleni sovittuna aikana hieman myöhemmin, yön jo laskeutuessa lumisen maiseman päälle. Illan mittaan totuin pörröpäisen veljeni seuraan niin hyvin, että melkein pettyneenä pyydän häntä lähtemään. Surumielisyys palaa pojan kasvoille kuin varkain. Ymmärtäväisen hymyn yläpuolella suklaasilmät saavat hämmentyneen sävyn. Hetken, silmänräpäyksen ajan, palaan lapsuuteen ja juhannusjuhlille, jossa Kai juoksi luokseni ja itki, että isä löi. Poika tervehtii Noonaa kohteliaasti kätellen ja sulkee itsensä oveni taa kylmään käytävään.

Noona sujauttaa kylmät kätensä hupparini sisään lämpiämään. Hänen huulensa tuoksuvat vienosti mansikalle vastalisätyn huulirasvan tähden. Vihreä koru sädehtii himmeässä valossa hänen kaulansa varjossa. Korvissa roikkuvat ennennäkemättömän kauniit, hopeiset korut, jotka saavat itsetuntoni hyppäämään voltteja sydämeni ympärillä. Ne ovat Matiaksen lahja Noonalle. Näprään varovasti toista korua yrittämättäkään estää murtunutta ilmettä, jonka tunnen kasvoilleni kohoavan. “Älä, Pihla…” Nopeasti Noona kiskaisee helyt irti ja pudottaa ne kasaan eteisen lipaston päälle. “Noi ei oo mulle mitään muuta kun pallo jalassa.”

 Päivä on jo hiljalleen vaihtumassa huomiseen. Suosiolla jätämme valvomisen valoisan aikaan ja sammutamme olohuoneen kynttilät ja keittiön valot. Makuuhuoneen pimeässä ei näe enää mitään. Voin ainoastaan tuntea tytön viileän käsivarren lepäävän rintakehäni päällä. Hänen tuhiseva hengityksensä kutittaa olkapäälläni. Jostain naapurista kuuluu vielä joululauluja ja innokasta hihkumista, mutta ääni on niin hiljainen, ettei se häiritse Noonan keveää unta. Ainainen, hieman satumainen hymy kasvoillaan tyttö nukahtaa viereeni lauseeni puolivälissä. Puhelen vielä pimeässä hetken, kunnes pääsen asiani loppuun. Pehmeät hiukset liukuvat kämmeneni alla ja sormieni lomassa. Huone on turvallinen ja kotoisa vaikka synkkä jouluinen yö tunkeutuu verhoamattomasta ikkunasta sisään julkeasti ja lupaa kysymättä. Viimeinen järkevä havainto ennen unisia epäselvyyksiä on Noonan jääkylmien varpaiden painautumien pohjettani vasten.
"It's the boogeyman's grandpa!"

Ciffie

  • ***
  • Viestejä: 62
    • Antold Story
A/N: Tässäpä hieman jatkoa tällekin. ^^' En nyt tiedä, mitä tästä luvusta pitäisi sanoa... Pyörii melkeinpä pelkästään yhden aiheen ympärillä, mutta... Niinhän ne kaikki!

--

6. Höyryävää hellyyttä

Unessa matkustan yksin veden alla. Happi on loppumassa, mutta pintaa ei näy. Joka puolella on järkyttävän pimeää, ja häälyvät varjot seuraavat minua ympäri syvyyksiä. Kauhun ruumiillistuma kiertää kätensä kaulani ympärille ja litistää minut vasten pehmeää pohjaa puristaen näin keuhkojeni viimeisetkin ilmat ympäröivään siniseen massaan. Viimeinen henkäys ja herään. Paine kaulallani heikkenee, mutta ei katoa. Raskaan uloshengitys tuntuu törmäävään johonkin ja puhaltavan takaisin omille kasvoilleni.

Valoarat, hätäännyksestä kostuneet silmäni pyrkivät varovasti auki. Ylläni häilyvä sumea hahmo tarkentuu kohta Noonaksi, jonka siniset, tuikkivat silmät katselevat huolestuneina syvälle minuun. “Painajaista?” Nyökytän nielaisten kuuluvasti. Noona on liian lähellä. Hän makaa puolittain rintakehäni päällä ja hänen vasen kätensä lepää kaulallani. Paineen tuntu muuttuu hiljalleen uhkaavasta rauhoittavaksi. Hymy huulillaan ja unta silmissään tyttö makaa paikoillaan. Hänen kylmä ihonsa vasten omaani aiheuttaa sisälleni pahoja rytmihäiriöitä. Kuuluu hellä naurahdus ja huulet painautuvat toisiaan vasten suudelmaan. Ja se suudelma on pitkä ja lämmin ja puhdas.

Miten jokin voi tuntua samaan aikaan niin oikealta ja niin väärältä? Tietää, että se jokin on juuri se, mitä itse haluaa. Ja tietää, että se jokin on juuri se, mikä sattuu loppujen lopuksi kaikkein eniten. Voisiko jommankumman tunteen sulkea vain tylysti pois? Noona painaa silmänsä kiinni, ja metallinen pallo kilahtaa kevyesti vasten hammastani. Kielikorun kosketus tuntuu hassulta. Se on vieras ja jännittävä - uskomaton. En tahdo päästää irti, mutta tunnen kuitenkin vastentahtoisesti työntävän tyttöä kauemmas. Tyytyväinen ilme kauniita piirteitä koristaen hän painaa lämpöisen suukon kaulaani ja nousee sitten varovasti pois päältäni. Noona ei tiedä, että tämä sattuu. Tai sitten hän ei vain välitä.

***

Aamiaispöydässä istun hiljaa. Noona kertoo eilisestä aattoillasta, ja miten se oli taas niin kuin se on heillä aina ollut. Kuuntelen häntä kyllä, minulla ei vain ole mitään sanottavaa aiheeseen. Puheen kääntyessä Joulupukin tuomiin ihmeellisiin lahjoihin katseeni liukuu tytön iloisesta hymystä alaspäin,  piirtämään hänen ääriviivojaan ja hellimään hänen vaaleaa ihoaan. Vino hymy kohoaa huomaamattomasti huulilleni. Kuvitelma on turhankin herkullinen. Painaisin hänen hennon, poikamaisen vartalonsa vasten keittiön kaapistoja. Antaisin kihelmöivien sormenpäideni juosta hänen yöpaitansa alle, ja kieleni saisi johdattaa minut hivenen kohoavilta solisluilta kaulan poikki aina punehtuneille, odottaville huulille…

Noonan nauru saa haavekuvat pöllähtämään tomuksi silmieni edessä. Hymyilen aurinkoisesti tytölle, vaikka en olekaan aivan varma, miksi. Käsi puikahtaa hiusteni sekaan pörröttäen ne pystyyn. Helähtäen nauru lähtee kimpoilemaan pitkin keittiön seiniä. “Mä käyn jooko suihkussa? Älä keksi tehä mitään tyhmää.” Katson loittonevaa selkää ja löyhästi sidottua poninhäntää, joka keinahtelee päättäväisten askelten tahtiin. Kylpyhuoneen ovella Noona pyörähtää ympäri, hymyilee hetken viekkaasti ja katoaa sitten valkoisen oven taakse.

Aamiaistarvikkeet jääkaappiin aseteltuani astelen eteiseen haromaan hiuspehkoani edes hiukan inhimillisempään muotoon. Hymyilen itselleni varovasti peilin kautta. Kuinkahan kauan viime kerrasta onkaan… Ohitan pesuhuoneen oven ja huomaan sieltä kuuluvan hiljaista hyräilyä. Ovi on jätetty raolleen, ja ohuesta väliköstä huokuu eteiskäytävään lämmintä ilmaa ja vesihöyryä. Jään nojaamaan oven viereiseen seinään. Noonan ääni on kirkas. Tyttö puhelee yksin iloisesti omille jutuilleen naureskellen. Irtaudun seinästä vasta, kun suihkun ääni lakkaa ja Noonan sanat hukkuvat hiuksia möyhivään pyyhkeeseen.

Lämmin höyry muodosti poskelleni pieniä pisaroita, joita pyyhkien nojaan sohvan selkänojaan. Noona sulkee oven perässään ja hipsii luokseni varpasillaan, pyyhkeeseen kietoutuneena. En jaksa ajatella muuta. En halua miettiä, onko tämä oikein vai ei. Nappaan vaatepinon, jonka tyttö on runtannut käsivartensa ja kylkensä väliin, ja pudotan sen sohvalle. Sinisten silmien tuike häilyy hämmentyneestä vinkeään ja takaisin. Sipaisen kevyesti pientä luomea hänen huulensa yllä ja painan saman tien suukon poskelle, joka punertaa vielä pienesti suihkun lämmöstä. Kierrän käteni tytön ympärille ja vedän hänet aivan itseeni kiinni.

Noona on hieman lyhyempi, joten hänen täytyy katsoa vinosti ylöspäin voidakseen kohdata katseeni. Halu suudella kasvaa sisälläni ja aiheuttaa räjähdysalttiin tunteen koko kehoon. “Sä kastut…” Liu’utan vienosti tärisevän käteni tytön niskalle ja suutelen häntä pienesti. Noona ei vastannut suudelmaan, mutta hymyilee tyytyväistä hymyään silmät suljettuina. “Ei se haittaa…" Kuiskaan ennen kuin painan huuleni uudestaan vasten hänen huuliaan. Pieni värähdys kulkee pitkin luitani tuntiessani Noonan nuolaisevan kevyesti huuleni herkkää pintaa. Hän vastaa suudelmaan muotoillen siitä vaativan ja intohimoisen. Hämmennys avaa silmäni vain voidakseen sulkea ne heti uudestaan. Sormet hapuilevat epävarmasti ihoa paidanhelmani alla.

“Pihla?” Noona vetäytyy hieman kauemmas. “No?” Siirrän tytön silmille valuneet märät otsahiusniput sivuun ja tuijotan häntä epäilyksen iskiessä ajatuksiini. Hymy kaartuu hitaasti, ujosti Noonan huulille ja hänen silmänsä loistavat eksymystä. “Se, mitä sä teet… ja ajattelet. Johtuuko se musta?” Hermostunut nauru kiipeää suustani vapauteen. “Älä hulluja ajattele. Ei tietenkään johdu.” Se on vale. Ja aika isokin sellainen. Omatuntoni soimaa heti, kun saan suuni kiinni. Vaikka Noonalle ei voi valehdella, on häntä vielä mahdottomampi satuttaa. Sehän oli vain pieni valkoinen valhe, eikö niin? Sodassa ja rakkaudessa kaikki keinot sallitaan. Jopa itsensä pettäminen.
"It's the boogeyman's grandpa!"