Kirjoittaja Aihe: Joulu-topic!  (Luettu 5487 kertaa)

Rowena

Vs: Joulu-topic!
« Vastaus #140 : 16.12.2020 12:38:52 »
Miten teillä joulukuu sujuu?

Mä olen omaehtoisessa karanteenissa, jotta voin mennä aattona 90-vuotiaan isoisäni luo. On sujunut ihan mukavasti. Eniten on harmittanut ystäväporukan pikkujoulujen missaaminen, mutta yhtä ystävistäni tapaan huomenna, kun menen moikkaamaan häntä ja hänen lastaan puistoon. Ulkona kai uskaltaa ihan turvallisesti nähdä.

On ollut hauska huomata, että joulustressiä ei oo tänä vuonna ollenkaan. No siis joo, kyllähän tämä virustilanne stressaa, mutta semmonen yleensä viimeistään joulukuun puolivälissä iskevä "en saa kaikkea valmiiksi" -stressi on pysynyt poissa, koska eihän mulla oo nyt mitään muuta kuin aikaa ;D. Koskaan ei oo joululahjat olleet näin ajoissa valmiina! Ja haha, viime joulukuussa elin remontin keskellä (ja osan kuuta evakossa), ja päätin, että ensi jouluna oon tukevasti kotona. No, oon ollu todella tukevasti ;D.

Olisko teillä Netflix-suosituksia joululeffoista? Jouluprinssit on ihan mun lemppareita, mutta sitten kaikki muut katsomani on olleet tarinan puolesta niin ohuita, että ees jouluteema ei oo niitä pelastanut. Nyt katson Merry Happy Whatever -sarjaa, mutta en tiedä, jaksanko katsoa sitä loppuun saakka. Huumori on jopa mulle vähän liian kuivaa (vaikka kaikki mun ficcejä joskus lukeneet varmasti tietää, että mun huumori on tosi kuivaa).

Tästä kirjoitin jo yhteen joulukalenterin luukkuun, mutta pakko vielä sanoa tässäkin, että Finin joulukuu on jälleen kerran ollut tosi ihana ja monipuolinen <3. Joulukorttirali oli mukava uusi keksintö! Minun parini oli Parris, ja sain häneltä ihanaa postia; kivoja kortteja, kaakaota ja kirjeen. Piristi tosi paljon tätä karanteenia. Niin joo, sain myös Mischief Managed -magneetin, joka koristaa nyt mun eteisen vaatetelinettä :).

Tämän topicin aiemmissa viesteissä oli keskusteltu itse tehdyistä joulukalentereista. Mä tein tänä vuonna kalenterin ystävälleni. Kirjoitin luukkuihin muistoja meidän ystävyyden varrelta, suunnittelin yhteistä tekemistä kyseiselle päivälle tai myöhemmälle ajankohdalle (esim. glögit ulkona) ja muutamaan luukkuun kirjoitin jouluisen Game of Thrones -vitsin ;D. Ystäväni on tykännyt kalenterista, mutta harmittaa, ettei kaikkia yhteisiä aktiviteetteja voida nyt mun karanteenin takia toteuttaa.

Tähän loppuun pitää vielä sanoa, että olen aina ajatellut, että Jouluradioon ei voi kyllästyä. Nyt tiedän sen olevan mahdollista.

Vanilje

• haywiress
  • Valvoja
  • © Ingrid
« Vastaus #141 : 16.12.2020 14:55:39 »
Tuntuu, että joulukuu on mennyt tosi nopeasti! Viime viikot on olleet sellaista haipakkaa, että harmillisen vähän on jotenkin tullut joulua fiilisteltyä. Tämän viikon jälkeen pitäisi toivon mukaan vähän helpottaa, niin ehtii vielä muutaman päivän rauhoittua ennen joulua. :) Harmi että missasit ystäväporukan pikkujoulut, mutta toisaalta ihanaa, että pääset sitten jouluna isoisän luo! ^^ Luulisi myös, että ulkona olisi suhteellisen turvallista tavata!

Olisko teillä Netflix-suosituksia joululeffoista? Jouluprinssit on ihan mun lemppareita, mutta sitten kaikki muut katsomani on olleet tarinan puolesta niin ohuita, että ees jouluteema ei oo niitä pelastanut. Nyt katson Merry Happy Whatever -sarjaa, mutta en tiedä, jaksanko katsoa sitä loppuun saakka. Huumori on jopa mulle vähän liian kuivaa (vaikka kaikki mun ficcejä joskus lukeneet varmasti tietää, että mun huumori on tosi kuivaa).
Itse tykkäsin leffasta Klaus tosi paljon!! Jos et ole nähnyt vielä, niin suosittelen katsomaan! Katsoin sen muistaakseni öö viime vuonna ja ajattelin kyllä katsoa uudelleen nyt ennen joulua. Olen katsonut myös Christmas Chronicles 1 & 2, vähän ovat cheesyjä paikka paikoin, mutta ainakin jouluisuutta niissä on. Ihan symppiksiä, sopii sellaiseen hyvän mielen joulufiisitelyyn. Ensimmäisestä osasta tykkäsin enemmän. Jouluprinssejä en olekaan itse vielä nähnyt, eli voisin taasen itse tutustua niihin. ;)

i lost my heart / my home is the ocean

Fairy tale

« Vastaus #142 : 19.12.2020 10:57:58 »

Aivan kuin Vanilje tuossa sanoi, viikot ovat aivan liukuneet ohitse. Vähän ollut olo että hyvä kun mukaan on ehtinyt ja liian vähän olen mitään kummoista ehtinytkään. Marraskuun lopusta alkaen laitoin talviverhot ja kaivoin esiin kyntteliköt, koristeet ja valosarjat. Eilen pikkuruinen kuusikin pääsi esille ja siinä on jo valot, mutta koristeiden vuoro on sitten tänään.

Lainaus käyttäjältä: Rowena
Mä olen omaehtoisessa karanteenissa, jotta voin mennä aattona 90-vuotiaan isoisäni luo.
On varmasti mukava tavata isoisää, jos viime näkemisestä on kulunut pitempikin aika. Itselläni ei isovanhempia enää ole. Appivanhemmat alkavat tuossa vähitellen vanhentua. Eilen tuttavapiiristä tuli soitto että tuttava oli itse altistunut koronaan. Lähteenä oli neljän vanhemman ihmisen (juuri tuota yli 80-vuotiasta) kahvittelutapaaminen kun yhdellä heistä oli syntymäpäivät ja kaikki neljä ovat nyt saaneet koronan, koska yhdellä heistä jo oli. Tuohon voi sanoa vain että voi ei. Tietysti on hauska tavatakin välillä mutta näin voi sitten käydä.

Olen toki ehtinyt muutaman kerran keittää riisipuuroa. Aivan ihanaa luumukeiton kanssa.
Minulle riisipuuro, glögi ja piparit kuuluvat ehkä enemmän tähän joulukuun joulunodotukseen kuin jouluun (toki sinnekin) mutta jouluna on niin paljon ja laajemmin kaikkea hyvää syötävää, että eihän sitä kaikkea ehdi parin päivän aikana maistelemaan. Täytyy siis tasoittaa syömistä joulukuun alusta loppiaiseen, niin ehtii kaikkea.

Töissä on vuoden kiireisintä aikaa. Tänäänkin on ylitöitä, mutta onneksi jouluna ja loppiaisen nurkilla on muutama vapaa. Pari kirjaa tuolla jo odottaa että ehtisin niitä lukea.  :)

« Viimeksi muokattu: 20.12.2020 16:02:29 kirjoittanut Fairy tale »

Felia

• jokainen päivä on sun arvoinen
« Vastaus #143 : 20.12.2020 10:02:20 »
Joulukuu on kyllä mennyt äkkiä ja pieniä jouluvalmisteluja on tullut jo tehtyä, vaikka en joulua omassa kämpässä/poikaystävän luona vietäkään. Koristevalot on laitettu pihalle, samoin sisälle + joulukoristeita ja kuusi. Torttuja oon paistellut monena viikkona, kun ne on hävinnyt aika äkkiä tekemisen jälkeen. ;D Tarkoitus olisi vielä ennen jouluaattoa paistella pipareita ja torttuja. Jouluaattona menen sitten vanhempien luo niin kuin yleensäkin. Jouluherkut oottaa siis siellä. ;D

Aikaisempina vuosina mulla on ollut joulukalenteri, mut nyt mulla ei oo. Oishan sellaisen voinu hommata mut aika tosiaan meni niin nopeasti ja kun synttäritkin oli vasta ja niitä piti suunnitella etukäteen niin kalenteri sitten jäi hommaamatta. Ehkä taas ensi vuonna sit. ;D

Mulla ei oo virallista joululomaa, oon töissä 23. päivään asti ja sit loppuviikko on vapaata. Pidempi loma on sitten vasta tammikuussa.

Lahjaostokset tein kerrankin hyvissä ajoin niin ei tarvitse lähteä tekemään mitään paniikkiostoksia niin kuin joskus on tullut tehtyä. Mites on muiden joululahjaostosten laita?
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Abarat

« Vastaus #144 : 22.12.2020 00:16:19 »
Onko teillä joku tietty pipariohje jota käytätte vai tekeekö joku täysin ulkomuistista? Viime joulun ohje katosi, mutta tällä kertaa nappasin ohjeen norjalaiselta nettisivulta. Taikinan tein ja odottelee jääkaapissa, seuraava askel sitten tulossa päin. Meillä on 3 piparimuottia ja se riittäköön tällä kertaa..... Ootan innolla että pääsen koristeleen piparit! 
« Viimeksi muokattu: 22.12.2020 00:18:49 kirjoittanut Abarat »
"They sense that you´re close to death. They lick their lips in anticipation."
Shape grew contemptuous now.
"Insects don´t have lips", he said.
"I doubt..." said Vol, approaching Shape,
"...that you´ve ever looked closely enough."
(Clive Barker-Abarat: Days of Magic, Nights of War)

Juhos

« Vastaus #145 : 22.12.2020 13:12:33 »
Onko teillä joku tietty pipariohje jota käytätte vai tekeekö joku täysin ulkomuistista? 

En tiedä pitäisikö olla noloissaan vai ylpeä, mutta itse käytän joka kerta Marja Tyrnin ohjetta mitä tulee piparitaikinaan. Ja vaikka ko. fiktiivisestä henkilöstä ja hänen näyttelijästään voi olla montaa mieltä, niin voin sanoa että se ohje on tosi hyvä. Aika perus ja perinteinen, on siinä sentään kaikki peruspiparimausteet erikseen laitettu, ja niistä pipareista tulee aina ihan törkeän hyviä. ;D Miksi vaihtaa pois kun on löytänyt jonkun mistä tykkää!

Itse en tänä vuonna ostanut yhtäkään (!) lahjaa tutuille. Kumppanille vielä ostan varmaan yhden supporter packin yhdestä pelistä, mutta sekin on erikseen sovittu lahja. Olen vaan kirjoitellut ihmisille, ja porukoille keksin jotain sitten kun heitä taas näkee. Joulu ei ole itselleni mikään iso juttu, pari ylimääräistä vapaata lähinnä, joten hyvä näin.
"I fuck for God, Exile. Who do you fuck for?"

Rowena

« Vastaus #146 : 27.12.2020 18:24:01 »

Itse tykkäsin leffasta Klaus tosi paljon!! Jos et ole nähnyt vielä, niin suosittelen katsomaan! Katsoin sen muistaakseni öö viime vuonna ja ajattelin kyllä katsoa uudelleen nyt ennen joulua. Olen katsonut myös Christmas Chronicles 1 & 2, vähän ovat cheesyjä paikka paikoin, mutta ainakin jouluisuutta niissä on. Ihan symppiksiä, sopii sellaiseen hyvän mielen joulufiisitelyyn.
Kiitos suosituksista, Vanilje! Katsoin Christmas Chronicles 1:sen ja oli tosi kiva!

Lainaus
Eilen tuttavapiiristä tuli soitto että tuttava oli itse altistunut koronaan. Lähteenä oli neljän vanhemman ihmisen (juuri tuota yli 80-vuotiasta) kahvittelutapaaminen kun yhdellä heistä oli syntymäpäivät ja kaikki neljä ovat nyt saaneet koronan, koska yhdellä heistä jo oli.
Voi ei, tosi ikävä kuulla, Fairy tale! Toivottavasti tuttavasi voi hyvin.

Toivottavasti teillä kaikilla oli mukava joulu! Mä meen töihin vasta 1.1., niin tässä ehtii vielä muutaman päivän nauttia konvehdeista, joululahjakirjasta ja kiireettömästä neulomisesta :). Edessä on myös turnaus muuttuvan labyrintin Harry Potter -versiosta, jonka sain ystävältäni lahjaksi :D.

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Who am I?
« Vastaus #147 : 04.12.2023 05:06:38 »
Hei tonttu-ukot, Joulu-topic on tullut Joulukadulle, joten höpötelläänkö hetkinen joulusta?

Aloitan itse, mutta kaikilla tuttuun tapaan tässä Tylyahosta peräisin olevasta topicista, on lupa vähän polveillakin ja sen sellaista. ;) Tämä palaa sitten Tylyahoon, kunhan Joulukatu menee kiinni. :) Minä olen sekä kriiseillyt, intoillut, askarrellut ja myllännyt vaatekaappia. :D Intoilu ja askartelu mätsää (askartelen tänä vuonna kaikki joulukortit itse! samoin joitain lahjoja). Myös vaatekaapin levahtaminen kaikkialle mätsää sen "kriisin" kanssa, kun luvassa mm. kumppanin perheen "joulupuurot", jotka oikeammin on neljäntoista hengen koko pöydän kattaus ja yhdessäoloa. Nyt on asu valittu ja kun se on done, voisin alkaa laitella viimein viime vuotisia joulukoristeita ympäriinsä, joita meillä olleisiin joulupuuroihin (2022) hamstrasin. Tänä vuonna ne ei ole meillä, että nyyttärievästä pitäisi miettiä (sos!) ;D

Oletko joulusisustaja, vai pysyykö koti samanlaisena vuoden ympäri? Mitä joulukuun alkuusi kuuluu? Joulukalenteria kenties, jos oikein arvaan. ;) Jos arvaan oikein, millainen joulukalenteri sinulla on? Entäs, onko tullut askarreltua kuusenkoristeita, joulukortteja tai jopa diy-lahjoja?

Ps. Topic tullaan kiinnittämään Joulukadun alkuun, jotta se on helposti löydettävissä. :)
Got it memorized, Roxas?

C'mon, let's get some ice cream.

Fairy tale

« Vastaus #148 : 04.12.2023 20:41:12 »
Tänä vuonna venahti tavallista pitemmälle ja lähemmäs joulukuuta, että alkoi yhtään olla joulun tuntua (yksi viikko kun meni flunssassa). Mutta kun viimein sain vaihdettua tähän olohuonekeittiöön punaiset verhot ja kesäinen vaalea matto vaihtui ruskeaksi karvalankamatoksi, niin alkoi tuntua joululta. Ja ilokseni kyntteliköt toimivat ja varapolttimoita on laatikossa. Parvekkeella on lyhtyvalosarja joka sekin toimii pienen alkuhankaluuden jälkeen. Haribon joulukalenteri on tämän vuoden valinta kalenteriksi ja se jaetaan kahden henkilön ja kahden pehmokaverin kesken.

Jos en nyt kauheasti muita huoneita sisusta, niin tämä olohuonekeittiö vaihtaa jouluksi/talveksi ilmettä tummiin ja lämpimiin sävyihin. Myös koristeet ja valot keskittyvät pääasiassa olohuoneeseen. Jouluiset herkut tuovat piristystä arkeen. Tänään sain maistaa yhdistyksen palaverissa luumulumipallokakkua glögin kanssa ja olipa hyvää. Koristeita lisään aina enemmän kun joulua kohti mennään. Esim. joulupallot ja pieni joulukuusi saavat vielä odottaa vuoroaan. Pidän siivouslistaa, jotta mikään tärkeä ei unohtuisi siivota. Uuni vaatii vähän paremman puunauksen ja tietysti sauna on kiva pestä näin joulun alla. Vaikka mietin just tuossa yksi päivä rättiväsyneenä, että kyllä se joulu sieltä tulee, vaikka ei jaksaisikaan siivota.  :D

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Who am I?
« Vastaus #149 : 10.12.2023 10:51:39 »
Kyllä se joulu todellakin tulee, vaikka ei jaksaisi siivota, Fairy Tale. Itsehän en ole laittanut joulusiivouksen eteen tikkua ristiin, että arkiset pölyjen pyyhkimiset taisi jäädä ainoaksi spessummaksi, kun ollaan vähän laiskoja sen osalta. Vessanpesut ym. kuitenkin myös sitä arkisiivousta, etten laskisi "joulusiivoukseksi" ja kumppani huolehtinut imuroinnista ja minun pitäisi yrittää tämä työhuoneen kaaos taittaa voiton puolelle. :D Meillä ei varsinaisesti siis joulusiivota lainkaan, ehkä viime vuonna panostettiin vähän enemmän, kun tuli 12 vierasta. :D Kumppanin perheen joulupuurot, eli täyden pöydän kattaus ja väkeä ku pipoa, järjestettiin meillä (taisinkin kertoa siitä).

Sanoisin, että joulukoristeita meillä on suht. maltillisesti, vaikka niitä toki kertyi huomattavasti normaalia (omaa jouluani) enemmän juurikin joulupuurojen tähden. Mutta toisaalta tykkään, kun niitä on, tai siis kun joulut on osanneet olla aika kipeitä, kauhullakin odotettu "juhla", jossa on paljon ikäviäkin muistoja. Tottumista ollut, että kumppanin kanssa vietetty rauhallisissa merkeissä, hyvän ruuan ja jonkun jouluelokuvan parissa useampi vuosi, vaikka muutamiin edeltäneisiin kuului se pahempikin puoli joulusta (oman perheperheeni joulut kun on vähän ongelmallisia). Sitten on nämä joulupuurot, että miten 14 ihmistä meidät mukaan lukien viettää aikaa yhdessä, alkotta, ja siten ettei kukaan tappele tai muutakaan, visko lapsia pakkaseen ulos kotoa. Tällaisia on minun "joulumuistoni", että tämä "uusi joulu" on todella erilainen, lämmin, ja olen alkanut pitää jouluista. Mutta niistä joulukoristeista, että meillä on työhuoneessa pieni kuusi, jossa palloja, helmiä ja jouluvalot (pöytäkuusi, siis). Välillä poltan keittiönpöydän punaisia kynttilöitä ja ei niin sesonkiin sopivissa tuikkukipoissa tuikkuja, mutta nyt ihan jo unohtamisvaaran vuoksi, olen laittanut ledikynttilöitä ympäri vuorokautiseksi iloksi. Ja laitoinpa jouluvaloa myös keittiöön, sellaisia joulupalloja, jotka on minusta aivan ihanat. Lisäksi meillä on niitä Prismasta saatavia joulupaketteja, jotka on jouluvaloja ulos tai sisälle (yksi sisällä, pienin, ja kaksi isompaa ulkona). Pikkukoristeita on sitten yksi höpönsöpö joulupallo työhuoneen ovessa, misteli !! (joskin tekosellainen) ja joulusukka olohuoneen ja eteisen tuollaisessa väliseinässä. :)

Askartelin myös viime vuonna maisemalyhdyn, jossa on sisällä maisemaa ja leluilves, joka on aivan ihana jouluvaloineen kaikkineen, että haluaisin tehdä toisen isomman, mutta ensinnäkin haaveilemani peuraperhe-lelut maksavat aika syntisesti, enkä tajunnut ostaa isoa lyhtyä silloin, kun niitä myytiin -40% tai jopa -50% alessa, kun nyt ne taas on (hiivatin) kalliita. :D

Ehkä nyt isoin "joulukriisi" (ottaen huomioon ikävät joulukokemukseni, tämä on aika höperö), on todellakin asukokonaisuuteni, kun pitäisi sinne joulupuuroille jotain kehitellä. Punaiseen tukkaani ei minusta mätsää punainen jakku, koska yläosa päätäni myöten olisi liian yksivärinen, ja koska minulla ei ole rahaa uuteen mekkoonkaan, ajattelinkin olla shortseissa. :D Ei, ei sentään missään täysin kesäshortseissa, vaan sellaisissa korkeavyötäröisissä kangasshortseissa (mustat), joiden alle sopii mielestäni hyvinkin harmaat paksut sukkahousut, mursuhillerin neulomat vihreät villasukat (<33), ja yläosan kanssa vielä jokseenkin painin, että olisiko se sellaista omituisen vihreää toppia ja violetti kauluspaita, jonka lisäksi löydin todella herttaisen tummanvihreän rusettipannan, joka sopii punaiseen tukkaani. Olisin ehkä haaveillut jostain kimallemustasta mekosta, mutta ei tässä nyt ole vara mekkokaupoille. :D

Toki se toinen kriisi on joululahjat, kirjeet ja kortit, joiden kanssa tulee jokseenkin kiire. :D Mulla on nyt pakattuna yksi kirjeeseen menevä joululahja, kortti ja pieni joululahja toisessa kuoressa ja pelkkä joulukortti kolmannessa postitusvalmiina, ja joulumerkkejä silti vielä 3kpl, joihin yhteen on kortti ja kirje (kirjavinkkeineen!), mutta siitä uupuisi kirjanmerkki. On myös kaksi korttia kirjettä vailla, ja puhumattakaan projektista, joka on mielestäni AIVAN ihana joululahja, johon sain toki epäröidessäni myös rohkaisua. Sen kanssa tulee vain aikas kiire, mutta otan sille tänään aikani. :D Pyrin nimenomaan askartelemaan aika lailla ja intoilen laminointikoneesta, jolla tehdä ehkä ainakin niitä kirjanmerkkejä ja mietin, että ystävieni muksuille tekisin ainakin värityskuvista (itse väritettynä!) pokemonmuistipelin ja jos runosuoni sykkii, sellaiset iltasatukortit, joissa on hupsusti kerrottu Tolkienin Keski-Maan hahmoista. Siinä vain rassaa, ettei minulla ole kuvia niihin, että visualisoisi sitä kertomusta. :D Mutta katsotaan nyt, mitä näistä askarteluista tulee.

Ja itsellenikin ostin tosiaan joululahjan <333 Tolkienin Taru Sormusten Herrasta sen uuden painoksen, joka on aivan hiiskatin upea, himoittu ja ilmeisesti tuo punasyrjäinen sormusten sormus tekstillä loppuunmyyty painos, eikä 2. painoksessa ole sitä punaista, mutta Iisalmen Suomalaisessa oli yksi (1) kappale tuota 1. painosta ja se on nyt minun (my precious). Myös laminointikone oli joululahja kumppanilta minulle, se ostaa vuosittain jonkun käyttötavaran, jota pyydän ym. ja jouluna saan jonkun yllärin. Tänä vuonna se tuumasi, että "inhoat lahjaasi"??? Ja olen sata varma, että se on jokin moppi. :D Se jotenkin elää uskossa, että inhoan siivoamista (ei nyt niin kaukana totuudesta), etten oikeasti keksi, mitä muuta inhoaisin. Jos se ei ole mitään todella yllättävää, paljastuskelvotonta, tuun sitten kertomaan mikä se on. :D Muita lahjoja tuskin saan, mutta inhokki- ja laminointikone, on  nekin varmasi mieleen, jos nyt ei mitään kamalinta oo tulossa. Itse ostin kumppanille joululahjaksi Finlaysonin Pesue-lakanat, kun aiemmin tilaamani tuntui kamalilta, että palautan ne Jyskiin. JOS ne ei anna palauttaa rahaksi, pyydän lahjakortin, jonka lisään kumppanin joululahjasettiin (se on haaveillut tyynystä, jota en osaisi ostaa). Lisäksi on yöpöksyt, kun kumppani kuluttaa kohta puhki viime jouluna saamansa, että onpahan sitten toisetkin. :D
Got it memorized, Roxas?

Ingrid

• Ryöväriruhtinatar
« Vastaus #150 : 23.12.2023 17:46:53 »
Odo, gingerinä voin kyllä lämpimästi suositella erityisesti maanläheistä- ja tummanvihreää. Minusta myös silmien väri vaikuttaa paljon siihen, mitkä värit sopivat punapäille. Mulle itselleni ei sovi ollenkaan violetit, vaaleanpunaiset tai muutkaan tällaiset sävyt vaatteissa, mutta mulla on toisaalta luonnollisen punainen hiuspehko, jonka kanssa passaa parhaiten maanläheiset sävyt. Mulla on onneksi tuo kansallispuku, jota pidän jouluaattona. Joulupäivän dinnerille mulla on varattuna rennompi, tummanvihreä villamekko ja tummat sukkikset. :) On kyllä kivaa, kun jouluna pääsee pynttäytymään, varsinkin kun kansallispukua tulee muutoin käytettyä harvakseltaan.
She was life itself - wild and free.
Wonderfully chaotic.
A perfectly put together mess.

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Who am I?
« Vastaus #151 : 27.12.2023 09:49:51 »
Ingrid, maanläheiset värit on kyllä kivoja myös, niitä löytyy tosin varsin niukasti. :D Päädyin violettiin, vihreään ja mustaan. Vihreä tosin oli suht. neutraali. Ihanaa, että mahdollisuus käyttää kansallispukua!

Miten itse kunkin joulu meni? Tuntuu, että se vaan hujahti. Eikä hirmuisesti tuntunut miltään. :D Ne kumppanin perhejoulut (23.12.) oli ja meni ihan ok, syötiin, juteltiin, seinäruusuilin. Otettiin ryhmäkuva. Kotiin. Jouluaattona olin töissä 6-13, illalla syötiin vähän lohta ja kinkkua (ym.) ja katsottiin "jouluelokuvana" Saksikäsi Edward, sekä vähä piirrettejä Disney+, joulupäivänä olin töissä 10-18:05 (sanonpahan vaan, että oli aika juhannusaattomainen jano asiakkailla...), eikä siihen nyt oikein mitään jouluja, Tapsana sitten 12:15-19:15 töissä (asiakkaat oli jotenkin todella uupuneen, kärttyisän jne. oloisia...), eikä kotona jälkeäkään jouluista kuin konvehdin verran tasolla. Nyt  lähden kohta taas töihin, ei sinällään haittaa että pyhät oli töissä (100% palkoilla), eikä varsinainen epäjoulutunnelmakaan, että työt riipii iha muista syistä. :D Mutta mun "joululoma" on nyt tavallaan 28.-30.12., josta toivosin jotain, mutta en oikeen itsekään tiedä mitä. Ehkä mua kuitenkin harmittaa, että kumppani ei ollut kovin innoissaan lähdössä äitini luokse (isäni luokse ei lainkaan, mutta iskä ihan ite kusi hommat viime vuonna ja oon iteki aika suolanen sille muista syistä...), ja itse sitten ehdotin, että äet jne. poppoo tulisi meille, kuten meidän "jouluihin" kuuluu niin marras-tammikuuakselilla, kun minun perheessä ollaan taksikuskia, sairaanhoitajaa ja kaupan kassaa, eli joulut töissä. Mut näyttää, ettei äiti viitsi tai halua ajaa tänne ja en usko, tai edes oikeen viitsi kysyä, haluaisiko kumppani sittenkin ajaa sinne. Matka on suht.pitkä ja 1/3 matkasta vuosikausien ajan huonokuntoista tietä jne. eikä meillä tai no puoliskolla tosiaan ole kovinkaan talvimenopeli tuo auto... En edes tiedä, miksi minua vaivaa näenkö äeteetä ja isäpuolta, kun joulumuistot on myös aika nihkeitä alkon takia, mutta ehkä juuri siksi, että täällä käymällä tmv. tai olosuhteissa, joissa se ei voisi ottaa alkoa, olisi ihan kiva kuitenkin nähdä. :(

En tiedä, mulla nyt kyllä muutenkin juttuja mielenpäällä, että rassaako minua nyt sitten joulukin "syyttä". Oon yleensä tykännyt olla töissä, syyä, kattoo leffan ja that's it ja nähdä perhettä, kun sille sattuu aikaa tuolla kolmen kuukauden haarukalla. Emt. Lahjaksi sain hierojalahjakortin, sekä aiemmin, laminointikoneen ja siihen kalvoja. Muita lahjoja ei taidakaan olla tulossa, eikä kyllä itsekään tullut hommailtua tmv. :D Mitäs pukki toi teille?
Got it memorized, Roxas?

Vlad

• Sudenmorsian
  • Loveatar
« Vastaus #152 : 28.12.2023 11:21:10 »
Meidän joulu meni aika perinteisesti. Aattona oltiin miehen perheellä lounaalla ja availemassa ekat lahjat. Sitten illalla hautuumaan kautta mun isoäidin luokse joulupäivälliselle ja avaamaan loput lahjat. Aattona käytiin taas miehen perheen luona, kun sen sukulaisia oli käymässä. Tapanina käytiin miehen munmulla ja mentiin mun serkun luokse lautapelaamaan ja kissankarvaistamaan omat vaatteemme. Joulumakeisia jaksettiin tehdä vasta joulun jälkeen, mutta niistä tuli meidän makuun about niin täydellisiä kun vaan voi. Ja aateltiin ottaa pieni tarjoomisvara mukaan uutena vuotena, kun mennään kai taas perinteisille uuden vioden susheille miehen perheen luokse ja sinne kai tulis miehen kummitkin.

Lahjuksia tuli saatua yllättävän paljon. Miehen perheeltä sain mm. uudistetun Taru sormusten herrasta suomennoksen. Mieheltä sain Gran Turismo 7:n, jota ollaan nyt molemmat pelailtu. Sit sain semmosen hassun lautapelin, ihonhoitojuttuja, hirveän kasan herkkuja, yhden neulontakirjan, lastenlaulukirjan (mm. töitä varten), semmosen hörröisen piiitkän hupparin, joka varmasti tulee oleen hitti töissä. Sain harrastukseen juttuja ja liput Taru sormusten herrasta -teatteriesitykseen, mikä on yhteistyöprojekti teatterin ja sinfoniaorkesterin kanssa (rooleissa mm. Antti Reini), mitä vähän himoitsin heti kun kuulin siitä. Pääsen siskon, miehen ja äitini kanssa sinne fiilistelemään - ja kai ihan hyville paikoille. Ja ehkä eniten innoissani oon siitä, kun sain semmosen tens-laitteen, joka on suunniteltu kuukautiskipujen lievittämiseen. Koska jos siitä olis edes jotain apua ja pystyisi vähentämään kipulääkkeistä tai edes pärjäisi näillä mun kipulääkkeillä sen sijaan, että vetää maksimiannosta ja silti sattuu.

Oon vaan koko joulun soitellut meidän pianolla joululauluja, mistä mies on ilmeisesti tykännyt. Nyt on joululahjanuottikirjan myötä vähän lisää soiteltavaa (muutakin kuin Für Elisen ekat tahdit repeatilla), ja myös muutama joululaulu lisää. En koe olevani mitenkään erityisen jouluihminen, mutta jouluun kuuluu jotain tiettyjä juttuja, joita ilman joulu ei ole joulu. Mm. itsetehdyt joulunamit ja joululaulut pianolla. Meidän joulukuusikin saa vuosi vuodelta sina jonkun koristeen lisää. Tänä vuonna siihen tuli parikin uutta, kun Yorkista ostettiin Potter-krääsäkaupasta joulupallot ja sain anopiltani kettukoristeen (kun selvästi muisti, että mä tykkään ketuista). Ens vuonna varmaan tarvii hankkia siihen toinenkin semmonen nauha, koska tuo yks on niin lyhyt, että toi on vähän aneeminen. Joka vuosi siellä on myös tähän mennessä roikkunut sellasia suklaakoristeita, mitkä sit syödään jossain kohtaa pois - niin nytkin.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。

"Always"
1946-2016

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #153 : 04.11.2024 23:52:36 »
Tämä topic on muuttanut jälleen Joulukadulle sesongin ajaksi, joten tervetuloa juttelemaan kaikesta jouluun liittyvästä jouluisassa ympäristössä! ♥
in this world there’s a kind of painful progress
longing for what we’ve left behind

and dreaming ahead

rosiee

« Vastaus #154 : 15.11.2024 12:38:36 »
Tulin niin iloiseksi, kun näin joulukadun täällä <3 Nyt kun vielä oikean maailmankin kadut näyttäisi edes vähän jouluisemmilta. No, eiköhän ne lumisateita lupailekin ens viikolla, niin josko sitten... :D

Valkeammat maisemat sais ehkä enemmän sitä joulumieltäkin heräteltyä. Sen verran mieltä kyllä on jo, että uuden (teko) kuusen hankinta on jo suunnitelmissa <3 Siihen tietysti täytyy (saa) hankkia uudet koristeetkin, uus kuusi kun tulee olemaan isompi kun edellinen, pieni pöytäkuusi ;D

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #155 : 01.11.2025 20:34:44 »
Tämä topic on taas muuttanut Joulukadulle sesongin ajaksi. 🎄 Tervetuloa tunnelmoimaan joulua ja kaikkea siihen liittyvää!
in this world there’s a kind of painful progress
longing for what we’ve left behind

and dreaming ahead

Ansa

• runostaja
  • romancing you
« Vastaus #156 : 02.11.2025 00:20:07 »
Halloween, samhain ja pyhäinpäivä on ohi, joten: Joulu-joulu-joulu, joulu jo jolkottaa! Täällä yksi jouluhullu ihminen ilmoittautuu tunnelmoimaan! Huutomerkit on pakollisia! Koska olen vuosi vuodelta yhä innostuneempi!

It's tiiiiiime!

Pikkujoulusuunnitelmat pitäisi hoitaa ensin, koska itse joulun juhliminen on jo pitkälti suunniteltu:

-Itsenäisyyspäivänä tulee kuusi ja joulukoristeet, leivotaan pipareita, kynttilät ikkunaan ja kuunnellaan YLE radiosta linnanjuhlia. Juhlitaan myös äidin syntymäpäivää.
-Jouluaattona herään milloin herään, kunhan ehdin ajoissa paikanpäälle kuuntelemaan joulurauhan julistuksen. Riisipuuro ennen tai jälkeen. Päivä menee rauhalliseen menoon miehen kanssa kaksistaan, syödään klassista ja vegaanista jouluruokaa, vaihdetaan lahjat, pelataan yhdessä, fiilistellään, nautitaan glögiä ja pipareita ja torttuja, luetaan uusia kirjoja. Illalla ehkä kävelylle fiilistelemään jouluista ja rauhallista kaupunkia.
-Joulupäivänä sukuloidaan, vaihdetaan lahjoja perheen ja ystävien kanssa, mennään pöydästä pöytään. Käyn ehkä kirkossa, tai ainakin hautausmaalla ja muistolehdossa viemässä kynttilöitä.

Mutta se joulun odotus, se on ihan parasta! Saa ihastella uusia ja vanhoja koristeita, tehdä ja hankkia lahjoja, eri joulukadut, markkinat ja puodit avaavat ovensa ja on ihana tunnelma jos osaa pysyä rauhallisena ilman kiirettä ja stressiä, ja ottaa kaiken vain vastaan. ♥️

-Ansa