Kirjoittaja Aihe: Joulu-topic!  (Luettu 5484 kertaa)

Vlad

• Sudenmorsian
  • Loveatar
Vs: Joulu-topic!
« Vastaus #120 : 07.12.2016 03:22:59 »
Mä itse yleensä hankin lahjan lähinnä lähipiirille. Eli käytännössä siskolle, kahdelle lähimmälle serkulle (jotka tuntuu useimnin siskoilta eikä serkuilta) ja miehelle. Varmaan tänäkin vuonna jotain itsetehryä, vähän mietin miehelle kalenteria mun ottamista luontokuvista.

Meillä on aina muovikuusi jouluna. Meillä ei edes voi olla aitoa kuusta allergisen astman takia. Meillä oli joskus muksuna aito kuusi, mutta saatiin siitä oireita ja nyt ei oo enää melkein 20 vuoteen ollut aitoa kuusta. Mummilassakin vaihtui aito muoviseen ja se helpotti omaa oloa, vaikka ollaankin siellä aina vaan yks päivä ja oireet ei ehdi niin pahaksi kuin kotona aidon kuusen kanssa. En edes tiedä, mikä siinä oikeestaan on se juttu, mutta on tullu todettua, että muovikuusi on välttämätön. Toki sekin tiputtelee "neulasia" ja aina saa imuroida, mut helpompi se silti on. Vaikka aina onkin ihana kasausrimba jouluaatonaattona. Meillä on kans jotenkin pikkutarkka joulu, koska koristeet on aina samat ja samoilla paikoilla.. Jotenkin tuntuu, et tulevaisuudessa mies on helisemässä mun kanssa, kun koristeiden on oltava samoilla paikoilla kuin ekana yhteisenä jouluna.

Joulukirkkoja en itse harrasta, oon käynyt joulukirkossa viimeks muksuna ja mulle joulussa ei ole mitään kristillistä vaan se on pakanallinen valon paluun jujla. Sentään mua ei oo enää vanhemmiten pakotettukaan kirkkoon enkä kyllä aio miehen kanssakaan kirkossa käydä. Jos mies haluaa mennä, niin menkööt itseksensä, ei se multa ole pois mitenkään, mutta itse en halua viettää kristiölistä joulua (en myöskään mene mihinkään koulun joulujuhliin yms, jos ei ole pakko, esim. kuoron esiintymisen vuoks).

Jouluruuat... Mä olen nirso jo muutenkin ja jouluruoka on ihan samanlainen. Mä en tykkää mistään joululaatikoista, mä inhoan graavilohta, en tykkää rosollista tai siitä pinkistä mömmöstä siihen päälle. Lähinnä jouluna syön kalkkunaa, kinkkua, leikkeitä, katkarapuja ja isän tekemiä riistajuttuja (ne on parhaita) ja sillejä. Nykyään oon oppinut myös syömään mätiä, niin sitä tulee syötyä kans jouluna, mut suurin osa "perinteisistä" jouluruuista on yök. Vähän jännittää, mitä voin syödä ens tiistaina kun yliopistolla on jouluruokaa. Luultavasti en voi syödä siellä oikein mitään, koska varmasti on tarjolla lähinnä laatikoita ja mä inhoan niitä. Oon joskus toki maistanut niitä ja todennut, että yöh, ei ole mun makuun sitten yhtään. Joskus kyllä tuntuu, että pitäis olla vähemmän nirso, koska mulle on varmaan vähän hankala kokata, koska jotkut ruokalajit on auttamatta hyi-listalla. Mutta kun mulle on tärkeetä sekä maku että ruuan suutuntuma ja jos toinen tai molemmat on pielessä, niin ruoka on pahaa (esim. tykkään keitetyistä perunoista, mutta inhoan perunamuusia, kiusausruokia ja perunalooraa).
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。

"Always"
1946-2016

Abarat

« Vastaus #121 : 12.12.2016 15:26:58 »
Joululahjan lähettämisestä asiaa! Cd-levy on kuplamuovissa voiko sen lähettää C4-isossa kirjekuoressa joulumerkillä? Nyt ei ole pienempää. Ennen lähetin ongelmitta levyn tavallisessa kirjekuoressa. En haluaisi mennä Postista kyselemään kun jonoa. Niin pieni lahja kuitenkin kyseessä. Tilannepäivitys: kävin aamulla postissa hoitamassa asian kunnolla.  ;D
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016 14:47:22 kirjoittanut Abarat »
"They sense that you´re close to death. They lick their lips in anticipation."
Shape grew contemptuous now.
"Insects don´t have lips", he said.
"I doubt..." said Vol, approaching Shape,
"...that you´ve ever looked closely enough."
(Clive Barker-Abarat: Days of Magic, Nights of War)

Wolferain

« Vastaus #122 : 12.12.2016 17:40:07 »
Abarat: C4-kirjekuori menee kokonsa puolesta kirjeenä, jos sen paksuus ei ylitä 3,0 senttimetriä (eli se mahtuu postiluukusta). Joulumerkin käyttäminen taas riippuu kirjeen painosta. Postin sivujen mukaan joulumerkillä (tarkoittanet "Joulutervehdyksen ikimerkkiä") voi lähettää maksimissaan 50 g painoisen joulutervehdyksen, eli jos levy ei paina sen enempää, voit laittaa kirjeen menemään pelkästään sillä.

Ilomiete

• Ava Crystedin, joulukalenterista
« Vastaus #123 : 04.11.2018 12:00:06 »
On aika (minun mielestäni) herättää tämä joulu topa ja tuun kyselemään Onko täällä hyviä reseptejä maidottomista jouluherkuista?
Riisipuuro on ainakin mitä mieli kaihoten mietin.

Toinen on että joko ootte keksineet lahjoja vai onko liian aikaista niille  ;D
orbis unum

Dokumentti

« Vastaus #124 : 04.11.2018 12:13:01 »
On aika (minun mielestäni) herättää tämä joulu topa ja tuun kyselemään Onko täällä hyviä reseptejä maidottomista jouluherkuista?

Kookos- tai kauramaitoon tehty riisipuuro on ainakin tosi samettista ja hyvän makuista!

Tyttärelle oon ostellut jo muutaman lahjan, mutta yritän välttää kamalaa lahjavuorta. Todennäköisesti epäonnistun siinä tänäkin vuonna, mutta aina on hyvä yrittää. :D

Mua kiinnostaisi hyvät vinkit aineettomiin lahjoihin, etenkin omille vanhemmille?
Oon joskus heille ostanut lahjakortin suolahuoneeseen ja viime vuonna tein "lahjakortteja", joissa oli pieniä lupauksia, että autan heitä jossain. Niitä ovat vuoden aikana nyt käyttäneet.
Tavaraa he eivät tosiaan tarvitse, ellen saa jotain superideaa, mutta mieluummin ostaisin jotain muuta.

Meillä on ystävien kanssa perinteenä ollut pienet lahjat, joihin oon pyrkinyt aina saamaan jonkun "jujun". Viime vuonna tein "Leffailta" paketin, johon laitoin Netflix lahjakortin, popparipussin, karkkia, limutölkin ja villasukat.
Ystävienkin lahjoihinkin olisi siis mukava saada ideoita? :)
Ava&banner @Waulish
Spend life with the people who make you happy,
not the people who you have to impress.

Eririn

• valomiekkalesbo
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
« Vastaus #125 : 08.11.2018 12:47:45 »
Hommasin eilen ekan joululahjan, muumikulhon äidille^^ tai se on oikeastaan sekä multa että siskolta, mutta silti (sisko jäi mulle velkaa 17 euroa ja paketoinnin xD)

Meilläkin on nykyään tavoitteena se, ettei tulisi mitään järkyttävää lahjavuorta. Itse en ole vielä toivonut yhtään mitään, mutta olen kyllä miettinyt, mitä hommaisin iskälle ja siskolle. Ei tosin ole vieläkään mitään hajua. Niille on niin vaikeaa ostaa. (Itse koen olevani helpompi asiakas kun on nää kaikki fandomit. Tällä hetkellä olen tyytyväinen mistä tahansa Star Wars kamasta jossa ei komeile Kyle Ron, koska Kyle Ron on perseestä.) Siskolle voisin kyllä hommata jotain söpöä kosmetiikkaa, se pitää sellaisesta. Pitää vaan varmistaa, että se sopii sen estetiikkaan.

Kavereiden kanssa meillä on jonkinlainen sanaton sopimus, että saa ostaa lahjoja, jos löytää jotain josta reaktio on heti että tosta se tykkäisi, mutta ei väkisin. Välillä kun on inspiraatio iskenyt olen kirjoittanut ficcejä (tässäkin asiaa helpottaa se, että tykätään samoista fandomeista ja parituksista).

Kuinka moni muuten kuuntelee Jouluradiota? Se on taas auennut, ehkä pikkaisen aikaisin, mutta mä en valita. Sitä on ihana kuunnella aamuisin samalla kun juo kahvia ja lukee hesaria <3
We had each other. That's how we won.

Kosmik

« Vastaus #126 : 11.11.2018 23:54:05 »
Minäkin olen jo pari lahjaa saanut hankittua. Joskin nyt jo hirvittää miten kalliin lahjan hankin äidille, eli lipun Rammsteinin keikalle mun ja työkaverin kanssa. :'D Mutta kun on veronpalautuksiakin tulossa, niin ehkä nyt voi kerrankin ostaa jotain kallista äidille, koska hän jos kuka on sen ansainnut ja yhdessä vietetty aika on sellainen, mitä on oppinut arvostamaan enemmän näin "vanhemmalla" iällä. :) Meillä on niin hyvät muistot Linkin Parkin ja Billy Talentin keikoista, niin ajattelin sitten yllättää äidin, että ostin sillekin lipun tuonne Rammsteiniin ja kun se keikka on jumalauta kerrankin Tampereella, niin eihän sinne voi olla menemättä, kun kerrankin ei mene matkoihin ja hotelleihin rahaa. :D Noin muuten olen todella huono ostamaan lahjoja ihmisille. Olen yrittänyt kuollakseni etsiä jotain Red Dead Redemption -oheistuotteita pikkuveljelle lahjaksi, mutta kun mistään ei löydy mitään. >:( Ei edes mitään hienoa t-paitaa... Pitää jatkaa etsimistä.

pihlajanmarja

• Cool, jee jee
« Vastaus #127 : 27.11.2018 07:25:00 »

Chocochilin vegaaniblogissa on valtavasti maidottomia reseptejä, ja hän juuri julkaisi vuosittaisen joulupostauksensa, josta löytyy vaikka ja mitä jouluherkkuja! Kookosmaitoon tehty riisipuuro on mielestäni melkein parempaa kuin lehmänmaitoon tehty, ja Chocochililtä taitaa löytyä siitäkin resepti. :> Tämä ei ole maksettu mainos, suunnittelin vain itse juuri (vegaanista) joulupöytää, ja Chocochiliä saan kiittää monista ideoista.

Lahjoja en ole vielä keksinyt kenellekään, ahdistaa ajatus turhan krääsän ostamista. Viime jouluna lahjoitin vaan WWF:lle rahaa, ehkä jotain aineetonta voisi keksiä sisaruksille ja äidille tänäkin vuonna. Poikaystävälle on tosin mielessä yksi lahjaidea. Viime jouluna sovittiin, että ostetaan molemmat kaksi lahjaa toisillemme, toinen käytännöllinen ja toinen viihdyttävä. Se toimi aika hyvin. Poikaystävän vanhemmat toki toivat ison kassillisen kaikenlaista krääsää joulukuusen mukana, joka oli lahja, jota heiltä oikeastaan toivoimme. Saa nähdä, tuleeko samanlainen lahjasäkki tänäkin vuonna. Pakko kyllä myöntää, että oli niitä lahjoja kyllä kiva katsella kuusen alla, ja availlakin, vaikkei niin montaa kippoa ja kuppia olisi oikeasti tarvinnut...  ::)

Ihmiset jotka ovat parisuhteissa, vietättekö joulun kumppani(e)n kanssa kotona, vai menettekö vanhempien luokse? Viime vuonna oltiin poikaystävän kanssa eka joulu kahdestaan ja se oli paras joulu pitkiin aikoihin. Ei hössötystä, syötiin vain sitä mitä haluttiin, ja oltiin rauhassa. Ihan parasta. Availtiin lahjoja pitkin päivää ja se oli jotenkin hauskaa, kun oli tottunut siihen, että kaikki avataan vasta illalla ja sitä vain odotetaan koko päivä. Poikaystävän perheen luona kun on kaikki sisarusten lapsetkin jouluaattona, niin sieltä ei oikein rauhaa löydy, ja munkin perhe on niin iso ja vielä kaikki pakkautuneena äidin pieneen omakotitaloon. Siinä hermot menee hyvin nopeasti, vaikka perhe ihana ja rakas onkin. ;D

Tänäkin vuonna aiomme siis viettää rauhallisen joulun kahdestaan, ja käydä joulua edeltävänä viikonloppuna miehen perheen luona, joulun jälkeen välipäivinä mun perheen luona. Odotan jo innolla joulua, toivottavasti siitä tulee yhtä rauhaisa ja ihana kuin viime vuonnakin!
I've got blisters on my fingers!

Fairy tale

« Vastaus #128 : 27.11.2018 08:59:29 »
Joulunodotukseni alkoi lauantaina kun siivosin tavallista paremmin ja vaihdoin olohuoneeseen (joulu) talviverhot. Kaivoin valosarjoja esille ja eilen sain ostettua joululahjan kummitytölle. Minulle on viime vuosina tullut joulua edeltävät viikot jotenkin tärkeämmiksi. Kun ottaa vähin erin koristeita esille ja syö joulua odotellessa herkkuja (joulutortut, piparit, glögikakkua ja luumurahkaa) niin ei sitten jouluna ole enää "pakko" ehtiä parissa päivässä syömään kaikkea tai väkisin ihailemaan niitä koristeita kun niitä on jo ehtinyt ihailla ja nauttia niistä jo muutaman viikon. Ja silti joulunpyhiin jää paljon mitä joulunodotukseen ei kuulu.  :)

Viime joulu oli ihan poikkeus, sillä olin puolisoni kanssa Luostolla hirsimökissä. Sinnekin tuli pakattua muutamia joulukoristeita mukaan. Se oli ensimmäinen kerta kun olin jouluna jossain muualla kuin kotona tai lähisukulaisten luona. Tänä vuonna loma on vasta tammikuun alussa, joten mökkeily siirtyy sinne uudenvuoden ja loppiaisen väliin, joten ehkäpä joulu tulee oltua kotona - kahdestaan.

Dokumentti tuo leffapaketti ystäville kuulostaa jo vallan ihanalta idealta. Eihän tuosta voi paremmaksi pistää.
Itse muistan lähinnä niitä ystäviä tai tuttuja joiden luona tulee vierailtua joulun alla. Itse olen muutamina vuosina vienyt sellaisen setin jossa on kynttilä, serviettejä ja haudutettua teetä(puruja) ja paketoinut ne sellofaaniin. Kahvinjuoja voi pitää tietysti enemmän kahvista kuin teestä.

Ilomiete

• Ava Crystedin, joulukalenterista
« Vastaus #129 : 27.11.2018 09:03:43 »
Kiitos pihlajanmarja! niin ja tietysti kiitos myös muille vinkkaajille :)

Oon kokeillu tällä hetkellä FODMAP ruokavaliota ja saanut sillä vatsani rauhoittumaan niin vegaanisista ohjeista on apua ainakin maidottomien ruokien etsimisessä. Gluteenittomuut tuottaa vähän hankaluuksia vielä mutta onneksi valmis piparitaikina löytyi lähikaupasta, maitoproteiiniton ja gluteeniton Fria merkkinen, muillekin tiedoksi.

Ja katsoin laittamasi linkin ja ainakin persimon-riisipuuro kuulostaa hyvältä, hyvä vaihtoehto luumulle.

Miulla on itselläni on tuo lahjaongelma kyllä, kun ei olis oikein varaa mitään lahjottaakaan järjestöille mikä nyt tuntuis kivalta idealta ja sit taas ei oo rahaa niihin aineellisiinkaan lahjoihin hirveesti.  Meillä on leipuri perheessä joten muille tuntuu vähän kiusalliselta mitään leipoa ja etenkin kun leipoisin sitten mieluiten maidottomia ja gluteenittomia. Mitä luullette, kelpaisko joku itsetehty joulukoriste tms askartelu? En oo kyllä mikään mestari että viittiikö niitä sitten antaa  ???

Fairy talen joulunodotus on ihana idea ja itelläkin on sama suunnitteilla että kun 1.12. pärähtää niin joulusisustus tulee ja herkuista nauttia.

//muoksista
« Viimeksi muokattu: 27.11.2018 09:17:57 kirjoittanut Ilomiete »
orbis unum

mursuhilleri

• legenda
  • Valvoja
« Vastaus #130 : 01.11.2019 18:03:48 »
Jee, täälläkin jouluintoilija! Minä laitoin tänään jouluvalot samalla kun muutin uuteen kämppään. Tosin mun jouluvalot on nyt pinkit, mutta olkoon :D Mulla on myös Fingerpori-joulukalenteri odottamassa avaamista. (vaikka onhan se suklaakalenteri myös ostettava) Mieli tekisi myös jo alkaa tehdä pipareita ja torttujakin! Tuntuu että alan joka vuosi hössöttää joulujutuista ihan etuajassa :D

mursuhilleri

• legenda
  • Valvoja
« Vastaus #131 : 01.11.2019 18:48:38 »
Mulla on kans tapana ostaa koiralle joulukalenteri! En oo vielä löytänyt sellaista, josta toi mun nirso rakki söis enempää ku parin luukun namit :D Vitsi, en malta kans odottaa, että pääsen askartelee joulukortteja! Yleensä lahjoiksi teen myös itse jotain, en oo oikein kaupasta ostettujen lahjojen ystävä :D Askartelusta ja muusta näpräämisestä kun tykkään, niin miksi ei!

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #132 : 01.11.2019 21:03:25 »
Meikäkin tekee itse joulukortit. Tossa oli pitkä väli, kun en tehnyt, mutta viime vuonna otin itseäni niskasta kiinni ja tein. Askartelu on kivaa. Jouluaskarteluja oon tehnyt yleensä joka vuosi, joskus tosin vähemmän. Tänä vuonna suunnitelmissa on monia juttuja, yhdestä olen vasta ehtinyt aloittamaan.

Harvemmin teen itse joululahjoja, mutta parina vuonna olen tehnyt itse korvikset. Tänä vuonna on suunnitelmissa tehdä muutama lahja itse, yksi on melkein valmis. Pientä viilausta vielä vaille. Muutoin joululahjojen suhteen mulla on vähän sellattiin, että ostelen pitkin vuotta joululahjoja jemmaan. Pitää ostaa niin monelle, niin sillä tavalla pääsee helpommalla. :P

Veljenlapsille on tässä muutaman vuoden aikana tullut tehtyä joulukalenteri, jossa on ollut pieniä yllätyksiä. Ovat tykänneet. Tänä vuonna ajattelin kokeilla, että millaisen vastaanoton piparkakkukalenteri saa heiltä. Toivottavasti tykkäävät siitäkin.

Joulutorttuja on tullut nautittua samoin kuin glögiä. Kumpainenkin suurta herkkua. Mieli halajaa jo joulukinkkua ja veljen tekemää porkkanalaatikkoa.

Glögistä puheen ollen, jos tykkäät siitä, niin juotko sen mieluummin lämpimänä vai kylmänä? Itse juon lämpimänä, en ole tainnut edes kylmänä maistaa.  Pari sukulaista tykkää glögistä kylmänä. Lämmin glögi ei heille kelpaa.

Pidän punaisesta glögistä enemmän kuin vaaleasta. Se taitaa pidemmän päälle johtua siitä, että yleensä vaalea glögi valmistetaan omenamehuun. Kerran pari tein itse glögiä tullen siihen tulokseen, että kaupasta ostetut ovat parempia. :D
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

>> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Radar

• Northern Chapters
« Vastaus #133 : 04.11.2019 18:47:11 »
Tekeekö kukaan itse joulukalenteria joko itselle tai jollekin muulle?

Ajattelin tänä vuonna pistää kasaan kalenterin, joka olisi puoliksi lahja miehelle ja puoliksi vaan kivaa yhteistä tekemistä :D

Olisiko vinkkejä mitä laittaa ko. kalenteriin? Pientä, halpaa, helppoa. Itse olisin maailman helpoin kohde (joku Tigerista napattu euron pyyhekumi menisi ihan täydestä  ;D ) mutta mies ei kaipaa turhaa hörhöä. Arkipäiviksi ei myöskään voi osua mitään aikaavievää (pisin "aktiviteetti" mitä keksin on 10min pikahieronta). Harrastuksena tuolla on lähinnä tietokonejutuilla hifistely ja pelaaminen, ja niistä on tosi vaikea keksiä mitään halpaa hupia.

Mulla on periaatteessa kaikki luukut kasassa, mutta siellä on toistuvia elementtejä kuten useampi suklaapatukka, parit glögit, muutaman kerran kynttilä jonka valossa illastaa... Olisi hauskaa jos saisi melkein joka luukkuun jotain omaa.
Tonight we're flying and we're free
We're free before the thunderstorm
On towards the wilderness
Our quest carries on

Far beyond the sundown
Far beyond the  moonlight
Deep inside our hearts and all our souls

Violetu

• Draamaprinssi
« Vastaus #134 : 04.11.2019 20:13:02 »
Lainaus

Halu olisi kyllä kova, mutta lähinnä mietin, että haluaisin kirjoittaa jonkun kalenterificin/runokalenterin tms. Muuten joku "krääsäkalenterin" tekeminen voisi olla myös kivaa, mutta ei oikein ole kenelle tehdä. Ja varsinkin hankala, jos sinne ei saa laittaa krääsää :'D

On jouluttanut kyllä satunnaisesti nyt varsinkin, kun välillä on ollut kylmempää ja melkein luntakin maassa. Glögikausi avattiin jo lokakuun puolella ja satunnaisesti on niitä paperillisten konvehtien laatikoita kulkeutunut kotiin ::) Ehkä torttuilu voisi olla seuraava virstanpylväs joulua kohti, kun tänä vuonna skipataan joululahjat 8) Paitsi jokainen ostaa itselleen, jos haluaa ;D

Itsekin tykkään ajatuksena joulukorttien askartelusta, mutta sitten se käytäntö jotenkin kusee tai kärsivällisyys ei riitä... hyvä jos yhteen korttiin ::)

"Kovaa työtä tämä kattila päässä sahaaminen."
~Hosuli

mursuhilleri

• legenda
  • Valvoja
« Vastaus #135 : 04.11.2019 20:37:56 »
Lainaus

Minä tein viime vuonna miehelle joulukalenterin! Keksin joka luukkuun jonkun ns. "lahjakortin" millä se voi esim lunastaa halutessaan vaikka leffaillan mun piikkiin tai romanttisen illallisen tms. Jotain kivaa yhteistä tekemistä. Pari vähän tuhmaakin juttua tuli sinne laitettua. Se oli meistä molemmista tosi hauska!

Radar

• Northern Chapters
« Vastaus #136 : 05.11.2019 07:55:13 »
Violetu: Ficci/runokalenteri on kyllä kiva! Mä tein joskus monta vuotta sitten kaverille joulukalenterificin ja oli oikein iloinen siitä  ;D Vieläkin tulee joskus selattua läpi ja hymyiltyä, eli extrana ei ole yhtä kertakäyttöinen kuin "tavallinen" kalenteri.

mursuhilleri: Lahjakortteja mietin aluksi, mutta jäin jotenkin jumiin ajatukseen että päivän luukkua pitäisi heti samana päivänä päästä käyttämään. Toisaalta semmoiset voisi olla hyviä kun aikataulujen suhteen ei voi varmasti suunnitella etukäteen mitään isompaa... Kiitos ideasta!
Tonight we're flying and we're free
We're free before the thunderstorm
On towards the wilderness
Our quest carries on

Far beyond the sundown
Far beyond the  moonlight
Deep inside our hearts and all our souls

Fairy tale

« Vastaus #137 : 06.11.2019 14:35:43 »
Joulu tuntuu olevan vielä kovin kaukana, enkä pidä itseäni mitenkään erityisenä jouluihmisenä. Sen tähden olen viime vuosina luonut aivan oman jouluun laskeutumisen mallin ja joulunvieton, jotta mikään ei tuntuisi stressaavalta. Siivoan ja vaihdan talviset (jouluiset) verhot jo marraskuun lopulla. Valosarjat ja koristeet lisääntyvät aina viikko kerrallaan, vähin erin. Se alkaa valosarjoista ulos ja sisälle, sitten muita koristeita ja vähän ennen aattoa pieni joulukuusi koristeineen. Tänä vuonna kummityttö on ainoa, joka tulee saamaan joululahjan. Kortteja en harrasta, koska se on aivan liian ahdistavaa ja vaivalloista. Yritän lähinnä tehdä kodista itselleni sellaisen "viihtyisän talvipesän" jossa on tavallista enemmän koristeita parin kuukauden ajan esillä. Ison siivouksen jälkeen ei tarvitse kuin ylläpitää siisteyttä.

Taisin saada pienen starttiruiskeen jouluun kun päätin osallistua Finin joulukalenteriluukkuiluun.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2019 17:20:39 kirjoittanut Fairy tale »

carrowfan

• vitsi syntyessään
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
« Vastaus #138 : 06.11.2019 16:43:45 »
Minäkin lähden pakertamaan kalenteriluukkua ja lähinnä etsin inspiraatiota. Yritän kirjoittaa huumorificin johon etsin nyt hauskoja sattumuksia (vaahtosammuttimen säikähdys on jo tulossa)
"Papereissa 25, henkisesti aika penikka"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kunha nostat mut eka ylös täältä"

Fairy tale

« Vastaus #139 : 10.12.2019 09:42:31 »
Joulukuu menee omaan tuttuun tapaansa. Siivoan vähitellen myös sellaisia koloja, joissa ei imuri ihan joka viikko käy. Esim. hellan takaa ja viikonloppuna täytyy pestä sauna ja kylppäri. Joulukoristeita on esillä on kivasti ja riisipuuroakin olen keitellyt jo pari kertaa. Pidin kovasti siitä, että tuo itsenäisyyspäivä oli tuossa perjantaina niin tuli kivasti pitempi viikonloppu. Enkä tehnyt mitään järkevää! Ei edes tarvinnut tehdä mitään järkevää.

Olen parin kuukauden lukutauon jälkeen jälleen tarttunut kirjoihin. Kirjoittamisesta on selkeää taukoa vuorostaan eikä netissäkään jaksa roikkua ihan joka hetki. Pimeiden päivien vitsaus on siinä, että söisin ihan koko ajan jotain. Eilen olin jo marssimassa kauppaan kun peruutinkin takaisin. Ostokseni olisivat olleet pussillinen lakritsasuklaakuulia (viime aikojen kestosaatava) ja tölkillinen energiajuomaa. Päätin ettei siinä ollut tarpeeksi hyvää syytä marssia kauppaan. Kotona oli ihan tarpeeksi muuta hyvää syötävää.  :)

Tämä aamu oli tahmea heräämisen kannalta. En ole vieläkään täysin herännyt. Olisin mielelläni nukkunut vielä pari tuntia lisää. Olen viime viikkoina nukkunut apujen kanssa hyvin eikä 9 tuntia ole aika eikä mikään vedellä sikeitä. Nukkuisin mieluusti talven yli karhujen tapaan. Nissepolkka on ärsyttävän renkuttava joululaulu, mutta sanoitukseltaan jotenkin niin kiva.  :D "On nallekin noussut maistamaan nyt puuroa tonttujen." Laiskottaa. En ole vielä päättänyt viitsiikö sitä lähteä ehkä jouluviikolla johonkin. Mökille pariksi yöksi? Tai jotain muuta. Odotin että Frozen kakkonen olisi tullut elokuvateattereihin jo marraskuupuolelle. Muistan nähneeni alkuvuodesta mainoksen marraskuusta (tai sitten pää on niin laho että muistan niin väärin). Se täytyy käydä leffassa katsomassa ja puolisokin totesi että se on sellainen joka voitaisi katsoa. Kuvittelen mielessäni teatterisalin täynnä pikkuväkeä ja sitten siellä salin keskellä on minä puolisoni kanssa.  ;D