Ihana topic. <3 Oon niin täysin jouluihminen kuin vain voi olla, rakastan joulua ja ootan sitä koko vuoden! ^^, Tosin vasta syksyn alussa alan siitä vouhottamaan, vaikka joillekin sekin on vähän liian aikaista...

Itse ostin eilen jo joulukalenterin, lähinnä siksi että haluan aivan perinteisen kalenterin - en siis mitään Hello Kitty-, Disneyn prinsessat- tai Autot-kalenteria. Ihan perinteinen, jossa on jouluinen kuva ja josta tulee vaan sitä tavallista hieman hassunmakuista suklaata.

Viime vuonna jäin ilman kalenteria kun olin hieman liian myöhään liikkeellä eikä kaupoista enää löytynyt niitä perinteisiä kalentereita, olin ennemmin sitten ilman sellaista.
Lisäksi vaihdoin juuri hetki sitten meille jouluverhot ikkunoihin ja "joulumatot" lattioille! Olen niiiin iloinen nyt, sillä olen odottanut ties kuinka monta viikkoa että pääsen niitä vaihtamaan.

Nyt kun siirryttiin talviaikaan niin katsoin että on sopiva aika verhojen vaihtamiseen. ^^, Viime vuonna kun täytyi odottaa joulukuun alkuun asti kun osui muutto juuri siihen kohtaan, eikä ollut järkeä siis vanhaan kämppään alkaa joulujuttuja laittamaan..
Mitkä muuten ovat teidän lempijouluruoat/herkut?Kaikki!

Tai no jaa, rosolli on vaan sellainen ns. pakollinen paha, kyllä sitä tulee aina jonkin verran syötyä kun kerran kuuluu jouluun. Lanttulaatikkoakin olen oppinut syömään vasta muutama vuosi sitten, samoin perunalaatikkoa. Perunalaatikko tosin johtuu siitä ettei sitä kotona koskaan tehty koska aina oli kokoperunoita tarjolla, mutta nyt kun ollaan vietetty ton avokin (joka btw on tänä jouluna sitten jo aviomies! <3) kanssa jouluja kahden kesken niin olen tehnyt perunalaatikkoa, hän kun ei pahemmin kokoperunoista pidä..
Ja yksi sellainen ruoka jota itse ehdottomasti vaadin joulupöytään, vietin sitten joulua missä tahansa, on palapaistikastike! Suurinta herkkua pienestä pitäen, ja sitä ei koskaan syödä muualla kuin joulupöydässä, ja ai että se on hyvää. <3
Varsinaisista herkuista menee kaikki, niin joulupiparit kuin -tortutkin! Glögistä en tosin tykkää, sen makuun en ole koskaan päässyt. Se onkin sitten varmaan ainoa jouluinen asia josta en pidä.
Tänä vuonna ajattelin kokeilla että mitä syntyy jos väsäilen joulukortteja itse. En ole koskaan ollut mikään kovin taitava askartelija, mutta nyt ajattelin kokeilla ja katselin jo valmiiksi ohjeita niiden tekemiseen. Kaikkia hienoja malleja löytyi, tulee kyllä valinnanvaikeus sitten kun täytyy valita muutama joita alkaa kokeilemaan.
Onko teillä yleensä jouluisin muovikuusi vai luonnonkuusi? Kumpi on teidän mielestänne parempi joulupuuksi?Ehdottomasti aito luonnonkuusi, mun mielestä se ei ole puu eikä mikään jos se on muovinen! Toki siitä aidosta kuusesta varisee neulasia ja kaikkea muuta, mutta se ihana tuoksu joka siitä lähtee... <3 Se jos joku tuo sen viimeisen silauksen joulun tunnelmaan.
En millään malttaisi odottaa joulukuuta ja niitä viimeisiä päiviä ennen jouluaattoa... ^^,
- Evil -// Hah, piti laittaa jouluvaloja vasta joskus parin viikon päästä, mutta toi avokki nyt päätti että kynttelikkö laitetaan jo, on kuulemma melkeinpä ainoa sellainen asia mistä hän joulussa/jouluvaloissa tykkää.