Kirjoittaja Aihe: Joulu-topic!  (Luettu 5481 kertaa)

ReginaRiddle

• Vieras
Joulu-topic!
« : 27.10.2011 16:07:24 »
Kyllä, nyt on vasta lokakuu. Mutta joulusuklaat on jo kaupoissa, joulukortin vastaanottajien listat selvillä, jolulahjalistat valmisteilla, joulumainoksia pukkaa joka luukusta - ja tämä luonnollisesti tarkoittaa sitä että joulusekoilijat heräilee.

Juhlitteko te joulua? Lähetättekö joulukortteja? Ootteko jo joulutäpinöissä vai ostatteko lahjat vasta 23.12? Juhlitteko muita joulun ajan juhlapäiviä? Käyttekö joulukirkossa? Syöttekö joulukalenterin suklaat heti 1.12?

Milgia

• Kapteenska
  • He'd be Her Bert.
Vs: Joulu-topic!
« Vastaus #1 : 27.10.2011 16:30:45 »
Jouluun on enää 58 päivää.

Ensimmäiset joululahjat ostin tälle vuodelle jo ennen viime vuoden joulua, ajoissa kun olin ^^ Ja tässä on pikkuhiljaa osteltu muitakin, silti tuntuu puuttuvan vielä hirveästi. Viime vuonna mulla oli kaikki lahjat jo ostettuna joulukuun alkupuolella : )

Meillä koristellaan kuusi ja koti, sekä tehdään kortit joka vuosi eri väriteemoilla, tänä vuonna on vuorossa pinkki ja hopea, kun Roseira voitti Samba carnevaalit. Aiemmin meillä on ollut hopeaa ja sinistä, kulta&pronssi&violetti, punaista ja valkoista, mustaa ja hopeaa yms.

Joulukorttien suunnittelu on aloitettu jo ties koska, ne tehdään kyllä ajoissa ja aina ihan itse, mutta silti perinteen mukaisesti niiden postitus jää viimeisille postituspäiville : '')

Kuusi taasen saa ylleen kaikenlaista, uusia koristeita joita on osteltu pitkin vuotta ja vanhoja koristeita, kun äidillä alkaa olla jo todella kattava värivalikoima erilaisia joulukoristeita, nauhoja ja palloja yms.

Joulukalenteria tyhjennetään tarkasti vain yksi luukku kerrallaan, eikä aloiteta etuajassa ;) Tai no tavallaan aloitetaan ^^ kun Partiolaisten kuvajoulukalenterin ensimmäinen luukku avataan jo adventtina.

Adventista puheenollen, silloin vasta odotus alkaakin kun Jouluradio alkaa soida taas, sen jälkeen lyödään jouliinat pöytiin ja lisätään kynttilöitä ja valoja, mitä ei olla vielä marraskuulla ehditty laittaa, täytyyhän sitä nyt vähän säästellä lähipiiriä, kun eivät niin innoissaan joulusta ole.

Meillä joulu on läheisyyttä, yhdessäoloa suvun ja perheen kanssa, hyvää ruokaa joka on tehty rakkaudella, ei pää kolmantena jalkana- kiirettä. En voisi kuvitellakaan mitä joulu olisi ilman ihania ruokia ja sukua. Lahjatkin ovat tärkeitä, on ihana antaa lahjoja (No okei on niitä kiva saadakin) ja fiilistellä niitä yhdessä.

P.S Olen niin perso jouluruuille, etenkin kaloille ja juustoille, voisin elää niillä <3

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Vanilje

• haywiress
  • Valvoja
  • © Ingrid
« Vastaus #2 : 27.10.2011 18:49:42 »
Täällä tunnustautuu yksi jouluhömppäihminen! Varmaan äidiltä perittyä, hän on nimittäin kanssa niin jouluihminen kuin olla ja voi. Tänäänkin oli jo ostanut kaupungilta ties mitä joululehtiä ja -suklaata. :D Mutta en valita, minulle kelpaa ainakin!

Jouluvalmistelut yleensä aloitetaan meillä hyvissä ajoin. Kortit on perinteisesti tehty itse käsin, samoin osa lahjoista. Tykkään itse näperrellä kaikkea, ja muiden ilahduttaminen pienillä lahjoilla on ihanaa. Mikäs sen mukavampaa olisikaan - iltasella istuu vaikka keittiön pöydän ääreen, laittaa pari kynttilää, kuuntelee joulumusiikkia ja näpertelee jotakin muille lahjaksi. Jotenkin vaan joulussa se koko tunnelma on niin ihanan lämmin ja sellainen, vaikka ymmärrän kyllä myös sen että kaikki eivät siitä pidä. Minä puolestaan rakastan sitä. Se on myös ihanaa kun joulun alla voi kirjoitella kaikkea ihanaa pientä jouluhömpää (voi toki muulloinkin, mutta joulun alla on se fiilis varsinkin) ja niin. Oon kai sitten vähän romanttisuuteenkin taipuvainen, mutta tykkään juuri polttaa paljon kynttilöitä, juoda glögiä, kuunnella joulumusiikkia ja käpertyä sohvannurkkaan lukemaan jotakin kivaa kirjaa. Tai paistaa vaikka pipareita, jee.

Meillä on myös perinteisesti tapana viettää joulua perheen ja sukulaisten kanssa. Silloin tällöin kyllä ollaan vaan kotona ihan oman perheen kesken, mutta monesti lähdetään kyllä Keski-Suomen suunnalle, missä äidin puolen suvusta suurin osa asuu. Rakastan siellä sitä tunnelmaa - serkut asuu maalla isossa hirsistä rakennetussa talossa, jonne mahtuu paljon väkeä. Yleensä viimeistään jouluaattona on haettu metsästä kuusi ja koristeltu se pienempien serkkujen kanssa. Sitten itse jouluaattona syödään tietysti, saunotaan, vietetään muuten aikaa yhdessä, ehkä käydään ulkona, ja illemmalla sitten laulellaan yhdessä jotakin joululauluja (saan aina soittaa pianoa tai huilua hih) ja avataan lahjoja sen jälkeen kun joulupukki on käynyt. Parasta siinä on juuri se, että meitä on yleensä yhdessä joulu viettämässä aika monta henkeä; vaikka meitä ei paikalla olekaan kuin meidän perhe, sekä äidin siskon ja veljen perheet+mummo ja pappa, on väkeä silti paikalla n. 20 henkeä. :D (okei, ei tuo ehkä ole edes niin paljon, mutta ihan sama) Minusta se on vaan ihanaa kun on edes kerran vuodessa kunnon aikaa milloin voi viettää aikaa perheen ja sukulaisten kanssa. Vaikka muulloinkin kyllä nähdään, mutta jotenkin sen joulu on vain sellaista aikaa.

Miten muilla, käykö pukki kylässä?
Joo meillä käy pukki kyllä, ainakin silloin kun serkkujen luona ollaan. :D Tosin se on yleensä kyllä lähinnä nuorempien serkusten takia, en usko että meille enää pukkia tulisi jos ihan oman perheen kanssa joulua vietettäisi, kun meidän perheessä nyt ei enää ihan niin pieniä lapsia ole. Tai ei sitä tiedä jos vaikka tulisikin, kyllähän se tietenkin tuo oman tunnelmansa jouluaattoiltaan kieltämättä.

Apua, nyt tuli taas sellainen fiilis että tahdon joulun jo tänne!

i lost my heart / my home is the ocean

Penber

• Vieras
« Vastaus #3 : 27.10.2011 19:11:57 »
EI! SKÖRNS! What the hell is this? D:

Okei, joulu ei ehkä allekirjoittaineen ihan suurimmista suosikeista ole. Ok. On se kiva kun on jouluaatto ja on ruokaa, perhe ja hauska tunnelma. On joulukirkko ja lahjojen avaaminen etc. Mutta aika ennen tätä autuutta... on yks kamalimmista ajoista ikinä! Nimittäin se koko rumba, että kelle lahjat, mitä hankin ja uups... riittäkö rahat?

Kaiken lisäksi miulla on tosi paha mieli ku tiedän, että entinen kämppikseni ei tule viettämään joulua ): Tai hänen joulunsa nyt koskaan kovin hohdokkaita ole. Mut aattelin ostaa hänelle ainaki edes todella hienon ja upean lahjan. Ehkä siihen käytänkin tyylii eniten aikaa, vaivaa ja rahaa. Koska tämä ihminen ansaitsee sen.

Miulla on mielessä sellainen tietty idylli-joulumaisema. Lunta on runsaasti maassa (muttei liikaa!) ja sitä sataileekin hiljaa taivaalta. Taivas on sysimusta ja ehkä vähän tähtiä näkyy siellä täällä. Itse olen tässä maisemassa sisällä lämpimässä. Ehkä kietoutuneena johonkin vilttiin :3. Glögiä ja joku kiva jouluinen televisio-ohjelma. Tai ehkäpä joku kaunis joululaulu sen sijaan. No enigeis. Tässä olisi niin idyllinen ja ihanan joulu.

Ja kysymykseen käytkö joulupukki... Niin miulle ei koskaan ole äidin puolelta isovanhemmilla käyny. Se on aina mystisesti käyny sillä välin ku myö ollaan oltu joulukirkossa! :'D Mut isällä (tai siis sen isällä, jossa useimmiten joulu vietetään) nii pukki käy. Vaikka tuskin tarvitsee ruudinkeksijä olla, että arvaisi kuka siellä maskin alla oikeasti lymyää.

Sofiesque

• Vieras
« Vastaus #4 : 27.10.2011 20:09:20 »
Uijuijui, täydellinen topic mulle. Joulu on ehdottomasti paras aika vuodesta. :)

Mulla alkaa iskeä kohta lievä paniikki, aattoon on nimittäin vajaa kaks kuukautta, enkä oo toistaiseks valmistautunut vielä mitenkään. Yleensä alan katsella lahjoja sillä silmällä jo joskus lokakuun puolivälissä, mutta nyt on ollut jotenkin liikaa muuta tekemistä. Lahjoja ostan tosiaan vain ydinperheelle elikkä äidille, veljelle ja siskolle. Senkin takia yritän aina saada ton lahjarumban pois tieltä ajoissa, että inhoan niiden ostamista. Tai siis, lahjojen antaminen on ihan parhautta silloin, kun saa jonkun ihan mahtavan idean ja tietää täsmälleen, mistä toinen tykkää, mutta se pähkäily on tosi stressaavaa, kun mitään sopivaa ei tunnu löytyvän. Kun saa lahjaostokset äkkiä pois alta, jää aikaa nauttia siitä itse joulunodotuksesta.

Muttajoo, rakastan joulua. Rakastan niitä perinteitä, ruokia, yhdessäoloa, joululauluja (Bing Crosbyn, Nat King Colen ja Sinatran versiot on parhautta) ja lahjoja. Meillä on aina ollut just sellainen perhejoulu, että kaikki on koolla kotona ja vaan syödään hyvin ja nautitaan toistemme seurasta. Rakastan herätä aattoaamuna ihan naurettavan aikaisin katsomaan Joulupukin kuumaalinjaa ja hakea siskon kanssa kuusi samasta paikasta kuin aina aiempina vuosina ja syödä riisipuuroa ennen joulusaunaa ja katsoa telkkarista Ihmeellinen on elämä miljoonannen kerran ja äää. Sitten joulupäivänä tulee aina jotain Jane Austen -sarjoja telkkarista ja saa syödä suklaata ja vaan olla.

Meillä ei ole käynyt joulupukki moneen vuoteen, ei ainakaan mun elinaikana. :D Joskus kun oltiin vielä lapsia, isoveli kävi viemässä lahjat pyykkikorissa oven taakse ja sitten leikittiin, että joulutonttu oli tuonut ne. Mutta tosiaan, joulupukkia en ole koskaan osannut kaivatakaan, kun sitä perinnettä meillä ei olla noudatettu.

Lainaus
Meillä joulu on läheisyyttä, yhdessäoloa suvun ja perheen kanssa, hyvää ruokaa joka on tehty rakkaudella, ei pää kolmantena jalkana- kiirettä. En voisi kuvitellakaan mitä joulu olisi ilman ihania ruokia ja sukua. Lahjatkin ovat tärkeitä, on ihana antaa lahjoja (No okei on niitä kiva saadakin) ja fiilistellä niitä yhdessä.

Juuripa näin.

sicGhoul

• Vieras
« Vastaus #5 : 27.10.2011 20:26:10 »
Joulu on yksi lempijuhlistani. Vielä näin "aikuisenakin" on niin kivaa ja jännää hankkia/tehdä joululahjoja, leipoa ja koristella kuusi - meillä on aina ollut perhejoulu, ja sitä kelpaa odottaa vuodesta toiseen. Mulle joululla ei tosiaan ole mitään kristillistä merkitystä (joulu kun on hieman eri muodossa ollut olemassa jo ennen koko kristinuskoa enkä muutenkaan ole kristitty), eli en käy kirkossa tai tykkää laulaa joululauluja, mutta meillä pääasia onkin aina ollut se yhteinen aika perheen kanssa. Sitä on nykyään kovin vähän, kun sisko asuu toisessa kaupungissa ja minä omassa kodissani. Siinä puoliltapäivin jouluaattona olemme kasassa ja syömme riisipuuroa, koristellaan kuusi, halukkaat käyvät saunassa ja sitten autetaan äitiä joulupäivällisen tekemisessä (ja pöydässä istutaan piiitkään), sitten katsotaan Samu Sirkan joulutervehdys, käydään lahjojen kimppuun ja loppuilta ja joulupäivä sitten menee herkkuja syödessä, lautapelejä pelaillessa ja muuten vaan oleilussa. En vaihtaisi tuota parin päivän rupeamaa kyllä mihinkään! Rakastan myös suklaajoulukalentereita. Se suklaa vaan on niin hyvää, vaikka onkin tosi huonolaatuista verrattuna muihin. Ja sitä saa vaan kerran vuodessa... Tunnustan olevani rohmu ja ostan useamman kalenterin, etenkin sitten kun ne siirtyvät tarjouskoriin. :D

Se kyllä on pakko myöntää, etten ole ikinä kuulunut varsinaisiin jouluhössöttäjiin ja se lokakuussa alkava joululaulujen kaupassa soittaminen kyllä käy hermoille pidemmän päälle. Ja ihmismassat ja tungos ja sekoavat ihmiset ja argh! Ostan lahjat yleensä vain perheenjäsenille, kavereille ja sukulaisille leivon tai ompelen itse jotain. Välttelen siis itse jouluhysteerikoita niin, että hankin lahjat hyvissä ajoin, ettei tarvitse lähteä siihen viime hetken ralliin mukaan kun osa porukasta on vihaisia kiireen takia, hikoilevat isojen listojen kanssa, etuilevat, tönivät kyynärpäillä ja tappelevat niistä viimeisistä suosikkilahjoista mitkä kaikki haluavat tänä vuonna. Oma pieni joulumieli menee pilalle kun jotkut ovat niin kärttyisiä. Eihän se ole joulun idea? Relatkaa, ihmiset. Vaikka äiti on pahemman luokan hössöttäjä, se on aina pysynyt nauravana kaiken kiireen keskellä.
Amiksessa ollessani oli ihan kiva, että käytettiin päivä-pari ennen loman alkamista kaikkeen jouluiseen, esim koristeiden tekoon, mutta kyllä vähän ketutti koska: "Voisin käyttää tän ajan niin, että tekisin asiakastyötäni jolloin se EHKÄ valmistuisi ajoissa, kun tää aikataulu on aika tiukalla muutenkin..." mutta oli toki hienoa että opettajat huomioivat sen, ettei suurin osa luokasta ehkä jaksa enää keskittyä mihinkään oikeaan kun kaikki ovat jo ihan joululomafiiliksissä. En itsekään jäänyt nurkkaan murjottamaan vaan hulluttelin muiden mukana väkertäen kaikkea joulukrääsää.

Mitkä muuten ovat teidän lempijouluruoat/herkut? Tähän saa toki listata niitä ei-niin-perinteisiä jouluruokia, jotka teille kuuluvat joulupöytään muuten vaan. Mun lemppareita ovat riisipuuro, kinkku, kalkkuna, savulohi, suolakeksit päällystettynä erilaisilla juustoilla (Pikkusisko ja Mustapekka <3) ja leipäjuusto-savuporosalaatti. Laatikoista en tykkää yhtään. Jälkiruoista taas parhaat ovat suklaa, pähkinät ja erilaiset leivonnaiset, kuten kakut. Meillä perinteisiä ovat suklaakakku ja mokkakakku.

Lizlego

• Vieras
« Vastaus #6 : 27.10.2011 23:14:18 »
Mä rakastan joulua ajatuksena, mutta käytännössä on sen verran riitaisat vanhemmat, että joulu kotona on lähinnä angstin aihe kun aina jossain välissä tapellaan ja on paha mieli. Monta vuotta oon nyt viettänyt joulua kaverin luona, mutta sekin on vähän ankeaa sinänsä, koska on siitä suvusta ja perheestä ulkopuolinen ja ylimääräinen. :P Enkä välttämättä jaksaisi laittaa joulua muuten kuin ruokien puolesta LOL.

Siitä huolimatta mä otan ilon irti joulusta. Tykkään joululauluista ja erityisesti jouluruuista. Olen just tehnyt ensimmäiset joulutorttunikin ja kohta ostan taas glögiä ja joulusuklaita ehtii syömään useammankin rasian ennen varsinaista juhlaa. :D Musta joulu on siis enemmän rauhallisen olemisen ja syömisen aikaa, lahjoista en niin perusta.  :D En stressaa niitä. Yleensä mulla ei ole rahaakaan ja keskitynkin enemmän ruokiin kuten riisipuuroon, luumusoppaan. Kinkkua käyn syömässä kavereilla jos niillä on.  :D Ai joo, rakastan myös lanttulaatikkoa. Oi ja kirkossa on kiva käydä joululauluillassa ja joulukuustakin on kiva koristella, mutta ei mulla itselläni sitä ole, jos vietän joulua yksin.

Musta olisi aika cool tehdä omin pikku kätösin joulukortteja, mutta oon sen verran käsi etten kehtaisi lähettää niitä kenellekään vaikka ajatushan se on tärkein...

Lainaus
Me mennään joka vuosi aika pitkälti saman kaavan mukaan, minä ainakin vastustan muutoksia tällaisissa asioissa viimeiseen asti, joten aina pitää katsoa Lumiukko ja käydä päivällä saunassa ja syödä samoja ruokia ja niin. Eihän se muuten olisi sama asia!

Joo, näin se menee. Lumiukko on pakko katsoa. Jos vietän joulua vanhempieni kanssa, käydään ensin iltahämärissä hautausmaalla sytyttämässä kynttiöitä ja katsomassa kynttiämerta, joka on kaunis ja rauhoittava, sitten saunotaan ja syödään ja avataan paketit samalla kun katsotaan toisella silmällä leffaa telkasta tai pelataan jotain lautapeliä.

Angelina

• disapproves
« Vastaus #7 : 29.10.2011 12:33:52 »
Mulla on jouluun liittyen vähän ristiriitaiset fiilikset. Tai no siis ensinnäkin mua ärsyttää ihan suunnattomasti se, että kaupoissa on jo viikkoja ollut ties mitä jouluvaloa, joulukalenteria yms. hömppää. Haloo, joku raja sentään! Eiköhän kaupat ehdi tekeen niillä voittoa, vaikka tavarat laitettaisiinkin esille hiukan myöhemmin. Joulukalentereiden osto lokakuun puolessa välissä on (mun mielestäni) vähän omituista.

Muuten sen sijaan mulla on tänä vuonna taatusti joulufiilis päällä. Ensimmäinen joulu ihan omassa kodissa, saa hankkia ihan omat joulukoristeet ja tehdä niillä mitä haluaa. Eipä sillä, ei meillä kotikotonakaan mitään tiukkoja sääntöjä ollut, mutta onhan tää ihan eri asia ;). Ruokaa sen sijaan en jaksaisi vääntää, toivottavasti porukat kutsuu syömään!

Viime vuonna mulla ei jostain syystä ollut joulufiilistä ollenkaan, mua ärsytti kaikkien ostovimma ja niiden pakollisten joulukorttien lähettäminen, mikä tuntu vähän teennäiseltä. Ehkä sen takia kuuntelin Jussi Hakulisen "Joulu avaruudessa"-biisiä pyhien ajan  ;D.

Nyt odottelen kuitenkin erilaista fiilistä ja (vaikka saatan puhua itseänipussiin tässä) glögi on sellanen juttu mitä ajattelin ostaa jo ajoissa.

I'm okay with being a villain in your story — you're a loser in mine

grafiikat © Inkku ♥

Surunmurhaaja

• Arvuuttaja
« Vastaus #8 : 29.10.2011 13:47:05 »
Joulussa tykkään eniten kaikesta paitsi sen perimmäisestä tarkoituksesta. Anteeksi vain, mutta rakastan sitä rauhan, ruoan, yhdessäolon (ja materian) juhlana, mutta joulukirkkoon minua ei saa kirveelläkään ja laitan mielenosoituksellisesti napit korville (tai laittaisin, jos en olisi hävittänyt mun mp3:a </3 Hei, nyt tiedän mitä haluan joululahjaksi!) jos joku soittaa sitä jeesustelumusiikkia.

Muuten olen ihan hemmetin odottavalla mielellä ja samalla kuitenkin ahdistunut siitä, että sitä lahjatavaraa pitäisi ostaa niin monelle. Joskus toivon, että minulla olisi munaa sanoa että ei, älkää antako mulle lahjoja. Antakaa mun ostaa omat lahjani ja säästäkää minun ja omia rahojanne. Mutta kun joku ostaa kuitenkin, ja sitten sille pitäisi ostaa ihan vaan koska se on hyvä tapa ja tulee selkärangasta.

En tarkoittanut, etten haluaisi ostaa kenellekään lahjoja. Haluaisin antaa lahjat vain läheisimmille ihmisille: poikaystävälle ja perheelle. Mutta kun pitäisi antaa sille kummille jonka luona en saa ikinä käytyä vaikka se asuu samalla paikkakunnalla, kaverille ja toiselle kaverille ja merkityksettömälle kolmannelle. Ystävälleni tahdon toivottaa joulumieltä, antaa halauksen ja kutsua pikkujouluihin. Jos asuisin tarpeeksi lähellä.

Äh, nyt mä stressaannuin ja sain taatusti pari harmaata hiusta kun ajattelin mitä pitäisi ostaa. :D Jouluvalmisteluja tekisi kyllä mieli tehdä. Päätin, että tahdon valkoisen kuusen ja siihen punaisia palloja ja köynnöksiä ja tähden. Ja sitten siihen itsetehtyjä koristeltuja pipareita roikkumaan. Sitten tahdon tehdä itse voitaikinan ja tehdä torttuja ja tehdä laatikkoja (mutta hitto, kun olen kotona vain joulupyhät ja pari seuraavaa ja edellistä päivää ja silloin ne syödään).

Takuuvarmoja joululahjavinkkejä ihmisille joilla on jo kaikkea? (Ruokatavarat on pois laskuista)
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Q+Black

• ★Lheage★
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
« Vastaus #9 : 29.10.2011 20:14:01 »
Oh, rakastan joulua!!!

Alan suunnitella joululahjoja jo hyvissä ajoin. Nytkin alkaa olla kaikki tiedässa, pitäs vaan ruveta ostelemaan niitä. Kortteja teen perheenjäsenille ja parille kaverille...

Joulun vietän porukoilla. On kinkkua, karjalanpaistia, lohta, laatikoita jne. sitten isoveli käy vaimonsa kanssa ja sisko perheensä kanssa. Joulu on melkein parasta vuodessa. Saa rentoutua, on joulukoristeita, hyvää ruokaa, joulusauna, perhe ja lahjoja.

Mitäpä sitä sen enempää kertomaan kun kaikki olennainen tuli esille  ;D

Phanny

• slightly mad
  • ready for my close-up
« Vastaus #10 : 29.10.2011 23:03:16 »
Aah, mikä ihana topic! Nyt kun syysloma alkaa olla ohi, niin voinkin tässä alkaa odotella joulua :D

Rakastan joulun tunnelmaa, yhdessäoloa sukulaisten ja kavereiden kanssa, ruokaa, lahjojen antamista (ja pikkuisen saamistakin :D)... Jouluperinteet ovat aina olleet mulle tosi tärkeitä. Jos joutuisin viettämään joulun kotona, en oikeasti tiedä mitä tekisin :D Olen ihan pienestä saakka viettänyt joulua samalla tavalla, mummolassa sukulaisten kanssa. Jouluaaton ohjelma on aina samanlainen. Jouluruoat ovat aina ne kaikkein perinteisimmät, kinkku on pakollinen, samoin laatikot. <3 Mummoni, joka jaksaa näitä kaikkia väsätä joka joulu :D Kaikkein parhaat jouluruoat ovat kuitenkin glögi ja piparit (varsinkin edellämainittuun dipattuna!)

Kavereiden kanssa on ihanaa pitää pienellä porukalla pikkujoulut, katsoa hyvä leffa tonttulakit päässä ja vaihtaa lahjoja.

Lahjojen hankkiminen on ihanan kamalaa puuhaa. Mä aina kiertelen kauppoja vaikka kuinka pitkään pohtien pääni puhki, mitä hankkia :D Joillekin ihmisille lahjan löytää heti, ja sitten on niitä ihania tyyppejä, joilla on jo kaikkea... Joulukorttien jakelemisessa olen surkea. Askartelu-/piirtämistaitoni ovat niin olemattomat, etten ikinä jaksa vaivautua tekemään mitään. Eivätkä Tiimarin 10 sentin kortit juuri houkuttele... Panostan mieluummin lahjoihin.

Rakastan ihan ylipaljon TV:n jouluohjelmia. Ihmeellinen on elämä on totally must see, samoin Lumiukko. En sitten tiedä, olenko ihan säälittävä, mutta mun mielestä jouluna on ihanaa tuijotella leffoja tv:stä maratonina! Niitä vaan tulee niin paljon... Ja esim. Teema näyttää loistavia leffoja jouluisin.

Hmm, tulikos tästä edes joulufiilis? Mun tekee mieli painua koristelemaan kuusta ja paketoimaan lahjoja :D Ja tarvitsen ehdottomasti glögiä justhetinyt. Anyone? ;D
freedom is just another word
for nothing left to lose

Angelina

• disapproves
« Vastaus #11 : 30.10.2011 10:59:44 »
Mitkä muuten ovat teidän lempijouluruoat/herkut?
Oi nam, mulla alkaa kuola valuun kun vaan mietinkin! Meillä porukat, tai yleensä iskä, kysy aina multa ja pikkuveljiltä että mikä on yks juttu, mitä meidän on pakko saada. Niitä oli sitten ainakin varmasti ^^. Mun ehdottomat lempparit (kinkun lisäks) on graavi-/kylmäsavulohi, sienisalaatti, erilaiset juustot ja tietysti laatikot. Mulle menee niistä oikeestaan ihan kaikki, ennen peruna oli ihan ehdotonta lempparia, sitten lanttu, mutta nyt oon alkanu lämpeneen jo porkkanallekin  ;). Maksalaatikkoakin meillä on aina ollut, toinen veljistä haluaa yleensä sitä.

Jälkkäreitä meillä ei oo yleensä ollut, koska kaikki on saanu niin hirveet läjät suklaata. Mikäpä toisaalta sen parempaa. Riisipuuroa ei yleensä meillä oo, mutta mulle iski pari päivää sitten ihan hirvee himo siihen o___O Ah kanelilla (ja ehkä luumukiisselillä) maustettuna ♥.

Maistoin muuten viime jouluna ensimmäistä kertaa jotain joulusuklaata ja se oli ihanaa! Mitäköhän se mahtoi olla, niitäkin on vissiin useempaa sorttia... Siinä maistu piparkakut, mutta myös joku pehmeä makea? Täytyy alkaa testaileen  ;D.

//EDIT: Googlasin ja se oli ilmeisesti ihan vaan tota Fazerin joulusuklaata. Sitä on pakko saada.

I'm okay with being a villain in your story — you're a loser in mine

grafiikat © Inkku ♥

Camilla

• Vieras
« Vastaus #12 : 30.10.2011 12:17:54 »
Voh, ihana topic! Ilmoittaudun siis yhdeksi näistä jouluihmisistä, ja tänä vuonna odotan sitä erityisen paljon sillä olin viime jouluna toisella puolen maapalloa, enkä päässyt siis suomalaista joulua viettämään.

Joulua vietellään perheen ja sukulaisten kesken, sillä meille se on juurikin sitä yhdessäolon aikaa ja rauhoittumista. Mennään usein mummulassa käymään jouluna, ja se on aivan valtavan ihanaa kun saadaan pitkästä aikaa iso joukko sukulaisia saman katon alle. Mummuni asuu kauempana kaupungin hälinästä suurehkossa talossa, ja se me sitten porukalla koristellaan ihan jouluiseksi. Joulupukki tulee vierailemaan varmaan vielä monenakin vuonna, pikkusiskoni ja osa serkuistani kun ovat vielä alle ala-asteikäisiä. Mummuni asuu sillä tavalla pellon laidalla, että pukki aina kömpii sieltä hangista niin, että nuorimmat saavat innoissaan tiirailla ikkunasta.

Joku puhui tuolla Lumiukko -elokuvasta, niin täytyy sanoa että itselleni kyseisen elokuvan sijaan perinne on katsoa pikkusiskon kanssa The Grinch. Se on mielestäni aivan ihana elokuva, ja se saa joulufiiliksen nousemaan kerralla kattoon. Joulupukin kuumalinja ja Tonttu Toljanteri ovat myös perinneohjelmia.
Mikä on teidän suosikki jouluelokuva tai -ohjelma?

Kuuluu munkin jouluun perinteitä, joista en halua koskaan luopua. Ja yks niistä on isovanhempien haudoilla käyminen. Jouluna haudoilla käyminen tuntuu siltä, et sais hetken taas olla edesmenneiden rakkaiden kans.
Yhdyn tähän täysin. Vaikka joulu onkin ilon juhla, niin haudoilla käyminen on perinne, joka tulee varmasti aina säilymään. Itselle haudoilla käyminen on iso osa joulua, se viimeistään saa rauhoittumaan ja miettimään läheisten tärkeyttä sekä yhdessäolon merkitystä. Mukavat yhteiset muistot tulevat mieleen, ja se kynttilän sytyttäminen haudalle on kuin hyvän joulun toivotus pilven reunalla olevalle sukulaiselle.

No ihan ykkösiä ovat tietenkin piparit! Oon aina ihan intona, kun äiti tai mummu ostaa piparkakkutaikinaa ja päästään leipomaan. Rakastan sitä tuoksua, joka valtaa koko talon! Tätini on tehnyt upeita piparkakkutaloja nuoruudestaan asti ja valmistaakin niitä kaikille sukulaisille joka vuosi. Hmmm. Kinkku on hyvää, ja pidän myös maksalaatikosta. Puurot eivät ole koskaan kuuluneet suosikkeihini, mutta mummun valmistama riisipuuro manteleineen on aivan ihanaa! Lanttulaatikko ja lohi tuovat myös veden kielelle.

Takuuvarmoja joululahjavinkkejä ihmisille joilla on jo kaikkea? (Ruokatavarat on pois laskuista)
Osaatko kutoa tai virkata? Miten olisi tumput, kaulahuivi, villasukat...? :) Itselläni ei ainakaan koskaan ole liikaa villasukkia! Ja parasta on se, että ne on tehty itse!

Upsila

• aallotar
    • and here are all your lies
« Vastaus #13 : 30.10.2011 12:57:01 »
Juuri etsinkin jotain joulu-topicin tapaista tai kivoja jouluaiheista keskustelua, kun tämän huomasin. Joten kyllä, ihana topic ja joulusta on hirveän kivaa puhua - varsinkin kun lokakuukin menee nopeasti ja joulu on jo kohta ovella!

Odottelen siis innolla jo tulevaa joulua, aloitin nimittäin jo tänään kirjoittamaan joululahjalistan (ja tähän mennessä suunnilleen puolet on koostunut pelkistä kirjoista haha) ja kerroin, että aion lähettää muutamille ihanille finiläisille sekä yhdelle ystävälle joulukortteja, jonka laitan joulukuun alussa postiin sitten. Pitäisi ne vielä ostaa, mutta onneksi on aikaa vielä! Ja kaiken lisäksi voisi miettiä pikkuhiljaa myös, että mitä ostaisi perheelle. Pikkuveljelle varmaan kaksi Paavo Pesusieni - dvd:tä, isäpuolelle jotain kivan pientä ja äidille en oikeastaan tiedä vielä - mitä äidit yleensä tahtoo?)

Joulussahan on juuri ihanaa se, että voi viettää yhdessä aikaa rakkaitten kanssa ja kaikki on onnellisia. Ruoat, hymyt, lämpö, rentoutuneisuus, iloisuus ja lahjat. Valoja on kaikkialla sekä kuusia ihmisten taloissa. Oi.

Lainaus
Ah, jouluruoat ja herkut! Piparit ovat tosiaan ihania, kuten myös joulutortut (viime vuonna onnistuin käräyttämään ne uunissa, joten jouduin heittämään pois :D). Kaupasta ostettu glögi on myös tosi hyvää, ainakin viime jouluna oli ja joulukinkku on ykkönen! Varsinkin papan tekemä oli todella herkkua, söin liikaakin. Laatikkoruoat ovat myös syötäviä - itseasiassa jouluruokia on niin paljon, että en melkein osaa päättää, melkein kaikki on niin hyvää.

Lainaus
Haleja ei ole koskaan tarpeeksi! Jotain runoja, tarinoita, ficciä voisit ruveta ihan hyvin myös väkertämään. Itsetehdyt tavarat ovat aina omaperäisiä myös, kuten tosiaan noi villasukat ja suloisesti koristeltut kortit!

Milloin on teidän mielestänne hyvä aika ryhtyä ostamaan lahjoja? ja onko teillä yleensä jouluisin muovikuusi vai luonnonkuusi? Kumpi on teidän mielestänne parempi joulupuuksi?
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011 13:04:40 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Sädekehä

• Hömelö otus
  • Until you believe
« Vastaus #14 : 30.10.2011 13:27:57 »
Oi, joulu! <3 Ehdottomasti paras juhla vuodessa, ja tunnustan miikin sekoavani aina tässä marraskuun alussa joulun lähestyessä. Se odotus onkin yksi koko joulun parhaimmista asioista, ja vaikka se onkin nykyään ihan eri asia kuin lapsena, niin silti rakastan kynttelikköjä ja kodin koristelua, sekä leipomista. Joulukalenterit on myös niin uskomattoman ihania! (:

Meillä on aina ollut joulu sellainen ehkä vähän yliliioiteltukin, kun koko perhe nyt koostuu jouluihmisistä. :D Sinällään meillä on tosi pieni suku (olen koko äidin puolelta ainoa lapsi, kun tädillä ei ole lapsia, eikä mulla sisaruksia), mutta se on oikeastaan vaan kivaa, kun mahdutaan melkein saman pöydän ääreen ja vietetään tiiviisti koko joulu yhdessä. Ja jotenkin se on erityisen kiva, kun tapana on kokoontua juuri äidin siskon luokse jouluaattona, niin sinne kutsutaan myös isän äiti, eikä pelkästään vaan sitä ”oman puolen sukua”.

Oh olen lopulta aika nirso jouluruuan suhteen, vaikka siitä sinällään tykkäänkin. Äiti tekee aina hirmulaajan juustotarjottimen, mikä on ehdottomasti se ykkösjuttu! Tykkään myös tietysti leivoksista ja glögistä, mutta ihan ruokaruoasta parhaita on salaatit (sienisalaatti!), kinkku, porkkana- ja perunalaatikko. Erityisesti mummin tekemät laatikot vaan on niin syntisen hyviä!

Annatteko rahaa joulukeräyksiin?
Mm. Joskus olen varmaan antanut, mut meillä on enemmänkin tapana ollut osallistua niihin joulupuu-juttuihin, missä ostetaan lahjoja lapsille. Äiti ostaa joka joulu ainakin kaksi pakettia, ja nyt kun en tavallaan enää kuulu samaan talouteen, niin ostan minäkin omani. (:

Lainaus
Yhdyn tähän täysin. Vaikka joulu onkin ilon juhla, niin haudoilla käyminen on perinne, joka tulee varmasti aina säilymään. Itselle haudoilla käyminen on iso osa joulua, se viimeistään saa rauhoittumaan ja miettimään läheisten tärkeyttä sekä yhdessäolon merkitystä. Mukavat yhteiset muistot tulevat mieleen, ja se kynttilän sytyttäminen haudalle on kuin hyvän joulun toivotus pilven reunalla olevalle sukulaiselle.

Äh, mä sitten taas olen jättänyt viime vuosina käymättä, vaikka tunnenkin siitä syyllisyyttä. :/ Musta hautausmaat on todella ahdistavia paikkoja, ja jotenkin sinne meneminen tuntuu olevan niin suuren askeleen päässä. Mieluummin sytytän kynttilän kotona, vaikka se ei olekaan ollenkaan sama asia.

Lainaus
Lahjakortti? Monet aina sanoo, että lahjakortti on persoonaton lahja, mut olen kyllä eri mieltä! Riippuen ihan henkilöstä, mutta esim. lahjakortti hierontaan, kasvohoitoon tai vaikka ihan johonkin kauppaan voi olla ihan tarpeellinen ja ilahduttava. Ja jos on vähän tiukkaa rahan kanssa, voihan tollasen lahjan ostaa vaikka kimpassa jonkun kanssa, niin ei tule niin kalliiksi.
All I wanted was you

Ava by Sinderella

EvilIsSexy

• Destiel <3
« Vastaus #15 : 30.10.2011 13:56:21 »
Ihana topic. <3 Oon niin täysin jouluihminen kuin vain voi olla, rakastan joulua ja ootan sitä koko vuoden! ^^, Tosin vasta syksyn alussa alan siitä vouhottamaan, vaikka joillekin sekin on vähän liian aikaista... :D

Itse ostin eilen jo joulukalenterin, lähinnä siksi että haluan aivan perinteisen kalenterin - en siis mitään Hello Kitty-, Disneyn prinsessat- tai Autot-kalenteria. Ihan perinteinen, jossa on jouluinen kuva ja josta tulee vaan sitä tavallista hieman hassunmakuista suklaata. ;D Viime vuonna jäin ilman kalenteria kun olin hieman liian myöhään liikkeellä eikä kaupoista enää löytynyt niitä perinteisiä kalentereita, olin ennemmin sitten ilman sellaista.
Lisäksi vaihdoin juuri hetki sitten meille jouluverhot ikkunoihin ja "joulumatot" lattioille! Olen niiiin iloinen nyt, sillä olen odottanut ties kuinka monta viikkoa että pääsen niitä vaihtamaan. :D Nyt kun siirryttiin talviaikaan niin katsoin että on sopiva aika verhojen vaihtamiseen. ^^, Viime vuonna kun täytyi odottaa joulukuun alkuun asti kun osui muutto juuri siihen kohtaan, eikä ollut järkeä siis vanhaan kämppään alkaa joulujuttuja laittamaan..

Kaikki! ;D Tai no jaa, rosolli on vaan sellainen ns. pakollinen paha, kyllä sitä tulee aina jonkin verran syötyä kun kerran kuuluu jouluun. Lanttulaatikkoakin olen oppinut syömään vasta muutama vuosi sitten, samoin perunalaatikkoa. Perunalaatikko tosin johtuu siitä ettei sitä kotona koskaan tehty koska aina oli kokoperunoita tarjolla, mutta nyt kun ollaan vietetty ton avokin (joka btw on tänä jouluna sitten jo aviomies! <3) kanssa jouluja kahden kesken niin olen tehnyt perunalaatikkoa, hän kun ei pahemmin kokoperunoista pidä..
Ja yksi sellainen ruoka jota itse ehdottomasti vaadin joulupöytään, vietin sitten joulua missä tahansa, on palapaistikastike! Suurinta herkkua pienestä pitäen, ja sitä ei koskaan syödä muualla kuin joulupöydässä, ja ai että se on hyvää. <3
Varsinaisista herkuista menee kaikki, niin joulupiparit kuin -tortutkin! Glögistä en tosin tykkää, sen makuun en ole koskaan päässyt. Se onkin sitten varmaan ainoa jouluinen asia josta en pidä. :D

Tänä vuonna ajattelin kokeilla että mitä syntyy jos väsäilen joulukortteja itse. En ole koskaan ollut mikään kovin taitava askartelija, mutta nyt ajattelin kokeilla ja katselin jo valmiiksi ohjeita niiden tekemiseen. Kaikkia hienoja malleja löytyi, tulee kyllä valinnanvaikeus sitten kun täytyy valita muutama joita alkaa kokeilemaan. :D

Onko teillä yleensä jouluisin muovikuusi vai luonnonkuusi? Kumpi on teidän mielestänne parempi joulupuuksi?
Ehdottomasti aito luonnonkuusi, mun mielestä se ei ole puu eikä mikään jos se on muovinen! Toki siitä aidosta kuusesta varisee neulasia ja kaikkea muuta, mutta se ihana tuoksu joka siitä lähtee... <3 Se jos joku tuo sen viimeisen silauksen joulun tunnelmaan. :)

En millään malttaisi odottaa joulukuuta ja niitä viimeisiä päiviä ennen jouluaattoa... ^^,

- Evil -

// Hah, piti laittaa jouluvaloja vasta joskus parin viikon päästä, mutta toi avokki nyt päätti että kynttelikkö laitetaan jo, on kuulemma melkeinpä ainoa sellainen asia mistä hän joulussa/jouluvaloissa tykkää. :D
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011 14:10:39 kirjoittanut EvilIsSexy »

Avasta ja bannerista kiitokset raitakarkille!

momentum

• Vieras
« Vastaus #16 : 30.10.2011 14:06:03 »
Itse ostin eilen jo joulukalenterin, lähinnä siksi että haluan aivan perinteisen kalenterin - en siis mitään Hello Kitty-, Disneyn prinsessat- tai Autot-kalenteria. Ihan perinteinen, jossa on jouluinen kuva ja josta tulee vaan sitä tavallista hieman hassunmakuista suklaata. ;D Viime vuonna jäin ilman kalenteria kun olin hieman liian myöhään liikkeellä eikä kaupoista enää löytynyt niitä perinteisiä kalentereita, olin ennemmin sitten ilman sellaista.

Ne perinteiset kalenterit on niin parhaita verrattuna mihinkään ihmeen Mars-,Karl Fazer - yms. kalentereihin! Itsekin taisin viime vuonna jäädä ilman juuri sen takia, että en ollut ajoissa ostamassa kalenteria! Pitääkin tänä vuonna pitää silmät auki ja ostaa heti, kun sellainen osuu silmään. Tuossa lähikaupassa ei ainakaan vielä ollut...

Ennen nautin joulusta hitusen enemmän kuin nykyään, johtuen nykyisin siitä, että vanhempani ovat eronneet eli koko perhe ei enää vietä joulua yhdessä. Lähinnä on aina aattona huoli siitä toisesta vanhemmasta, joka viettää joulun yksikseen kotosalla, kun ollaan vuorotellen aina toisen luona aatto ja joulupäivä toisen luona. Mutta on se kuitenkin hyvin toiminut näinkin ja onpa siinä tavallaan kaksi jouluaattoa sitten peräkanaa! :D

Nautin nimenomaan siitä joulun tunnelmasta, sen tuomasta rauhasta ja ilosta. Lahjojakin on kiva antaa ja saada ja jouluruoat on mielettömän hyviä. Sitä ahtaa aina mahan täyteen kinkkua ja muuta sellaista ja pitkin iltaa + joululomaa sitten mussuttaa suklaata niin, että joulun jälkeen on pyöreä kuin pallo! :D Mutta jouluna sitä saa ja pitää syödä niitä herkkuja, kun ei niitä joka päivä saa!

Jouluna kuuluu lisäksi olla lunta! Muistan yhden joulun, jonka vietimme äitini luona, silloin vielä hänen pienessä ahtaassa asunnossaan, kun vettä satoi koko aaton kaatamalla ja oli synkkää ja pimeää. Siinä ei oikein ollut sitä joulumieltä ollenkaan. Mutta sitten, kun maa on valkoinen ja pakkasta on, on aivan ihana tunnelma! Ja joulukirkkoon menen mielelläni joulullauluja laulelemaan ja aina, kun on mahdollisuus, on myös mentävä kuuntelemaan Tarja Turusen joulukonserttia (silloin, kun hänellä se kiertue sattuu olemaan) ja se yleensä avaakin sen joulutunnelman siinä ennen joululomaa, kuten tänäkin vuonna.

Tässähän ihan tekee mieli alkaa kuuntelemaan joululauluja ja juomaan glögiä + syömään pipareita, vaikka on vasta lokakuu!  :D

Antelope

• Vieras
« Vastaus #17 : 30.10.2011 14:30:34 »
Ih, joulufriikki ilmoittautuu! :-*

Rakastan joulua! Se tunnelma jouluaatto-iltana, kun sataa lunta isoina lumihiutaleina ja kynttilät palaa nätisti. Hihi, ja meillä on ainakin aina jouluna koko talo täynnä tonttuja, enkeleitä ja kaikkia söpöjä joulukoristeita. <3 Rakastan sitä!

Katson aina jouluaatto-aamuna kaikki lastenohjelmat. :D Joulupukin kuumalinja ja Lumiukko ovat iki-ihania, ja joulurauhan julistuskin katsotaan aina. Sitten siinä niiden jälkeen syödään riisipuuroa sokerin ja kanelin kera, naminam.

Joulukortit on ihania ja lähetänkin niitä aika ahkerasti. Yleensä ne on ihan vain kaupasta ostettuja, mutta tänä vuonna ajattelin itse tehdä. :3 (aaw, teen finiläisillä kortit, jossa Voldemort on joulupukkina)

Lainaus
Mutta sitten, kun maa on valkoinen ja pakkasta on, on aivan ihana tunnelma!

Kompin! <3

Tykkään kalasta ja kinkusta. Itseasiassa melkein kaikista jouluruuista. :D Rosolli nyt vain on sellainen, josta en tykkää. Ja kaikki jouluherkut on ehdottoman nam. Varsinkin joulutortut ja piparit. :3

Onko teillä yleensä jouluisin muovikuusi vai luonnonkuusi? Kumpi on teidän mielestänne parempi joulupuuksi?
Luonnonkuusi! Ih, siitä lähtee ihana tuoksu ja muovikuuset on ehdottoman tylsiä. Onneksi meillä ei kellään ole allergiaa, niin saadaan pitää ihan oikeaa kuusta. ^^

Jouluvalot on ihana lisäys vielä ja kaikki, ih. <3 :-*

Piitu

« Vastaus #18 : 30.10.2011 16:50:42 »
Täälläkin ilmoittautuu yksi ihan henkeen ja vereen jouluihminen! Aikaisempina vuosina olen aloitellut puuhailemaan joulua jo joskus lokakuun alkuvaiheilla, ihan hyvissä ajoin siis, mutta tänä vuonna olin nyt päättänyt että yrittäisin hillitä innostustani edes jossain määrin koska tuo rakas avomieheni ei pahemmin perusta mistään ihan 24/7h jatkuvasta yltiömäisestä joulun hehkutuksesta ja hössötyksestä. Ihan hyvin mä onnistuin innostukseni kurissa pitämäänkin... aina siihen saakka kunnes eksyin viime viikolla vahingossa Stockan jouluosastolle ja näin kaikki ne ihanat pienet lumisadepallot, kyntteliköt, pallot ja köynnökset ja PHIU! siinä meni se itsehillintä. "Apua jouluaatto on alta kahden kuukauden kuluttua, täytyy tehdä joulukortit ja hommata ihmisille lahjat, ostaa piparimuotteja ja joulukoristeita jajaja apua olen myöhässä!"

Joulu merkitsee mulle ennen kaikkea yhteistä ajanviettoa perheen kesken ja siitäpä johtuen, vaikka mie en nyt sit tänä vuonna enää kotona asukaan niin aion silti pitää tiukasti huolta siitä että saan herätä aattoaamuna vanhempieni luota Lohjalta enkä omasta kotoa Tampereelta. Nimenomaan se aattoaamu on mulle ihan erikoisen tärkeä sillä aamuun ne meidän perheen joulutraditiot on yleensä aina sijoittuneet: katsotaan Joulupukin kuumaalinjaa ja muita lastenohjelmia telkkarista, Lumiukon (joka on ehdottomasti aivan pakko nähdä ja jonka lopussa itken ihan takuuvarmasti taas tänäkin vuonna) jälkeen lähdetään isän kanssa käymään haudoilla ja viemään joulukukat sukulaisille ja läheisille perheystäville, kotiin tullessa seuraavat sitten joulusauna ja syömiset. Joululahjat availlaan joko ennen haudalle lähtöä tai sitten vaihtoehtoisesti sieltä takaisin tullessa, vähän riippuen siitä mihin aikaan kaksi nuorempaa veljeäni suvaitsevat nousta sängyistään ylös, ja illalla me siirrytään avokin kanssa sitten taas vuorostaan sen perheen luokse loppupäiväksi. Kahtena aikaisempana jouluna ollaan nyt tehty niin että on lähdetty sinne avokin perheen luokse suoraan heti joulusaunan jälkeen ja syöty sitten vasta siellä, mutta katsotaan nyt sitten että tehdäänkö tänä vuonna enää samalla tavoin... saattaa nimittäin olla että mie haluisin ehkä mahdollisesti syödä oman perheeni seurassa tänä vuonna. :)

Itse pidän kaikista eniten kinkusta, pakasteherneistä ja perunalaatikosta, varsinkin viimeisenä mainitusta sillä äidin tekemä perunalaatikko on vaan yksinkertaisesti niin maailman parasta. Lohi on myös hyvää, olettaen että se on paistettua eikä graavia... lisäksi koska toinen pikkuveljeni lakkasi parisen vuotta sitten syömästä possua niin meillä on nyt pariin kertaan tarjottu jouluna myös kalkkunaa, eikä sekään mitenkään hassumpaa ole vaikka itse en yleensä paljon sitä syökään. Niin ja tietenkin jouluun kuuluvat olennaisena osana myös piparit ja suklaa, namnam.<3

Kompin tässä asiassa EvilIsSexyä ihan täysin: "mun mielestä se ei ole puu eikä mikään jos se on muovinen!". Muovinen kuusihan ei edes ylipäätänsä tuoksuisi yhtään miltään, jotenka en ymmärrä mitä ideaa on jouluna pitää nurkassa seisomassa joulukuusta joka ei edes tuoksuisi siltä miltä joulukuusen pitäisi?

Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

ReginaRiddle

• Vieras
« Vastaus #19 : 30.10.2011 18:18:12 »

Pakko tunnustaa tässä vaiheessa, että joulukuusi ei ole joulukuusi ellei se ole a) oikea kuusi ja b) kaupungin metsästä varastettu :D Joulukuusi _kuuluu_ varastaa. Meillä ei tosin ole moneen vuoteen ollut kuusta, ja tuskin tulee tänäkää vuonna. Mutta kun asuin kotona niin yks joulun kohokohdista oli nimenomaan joulukuusen varastaminen (siis se pitää käydä itse kaatamassa kaupungin metsästä). Edellisenä iltana käytiin valitsemassa metsästä kuusi ja sitten aamuyöllä se käytiin hakemassa kotiin  ;D Kuusivarkaiden eettiseen koodistoon kuuluu se, että se pitää hakea nimenomaan kaupungin tai valtion metsästä, yksityisen ihmisen metsästä sitä ei saa hakea.