Kirjoittaja Aihe: Lumipallo takaraivossa [K-11, het, romance, drama, Lily/James] TÄRKEÄ ILMOITUS!  (Luettu 20001 kertaa)

Vedette

  • V.I.P.-HP-fani
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Coollike-fan
IHANAA, IHANAAA, IHANAAAA!!!!!!!!!!!  ;D
Jopas oli luku... Lily/James osuudet oli ihan sika hyviä :D, mut jotenkin toi Joelle/Remus tuntuu vastenmieliseltä... Sori  :P
Mutta että häät on tiedossa, vuosiluvut korjattu... En kuule enää odota muuta kun jatkoo.
Mut niistä Lily/Jameseista, tuntu ett niiden toi tarvehuoekohtaus ois jääny kesken: mää oletin jo, ett James näyttäis suojeliuksensa Lilylle  ::) Ai nii muuten, pottereissa mainittiin mun muistaakseni, ettei kelmit teinny tarvehuoneesta, koska ne ei merkannu sitä kelmien karttaan... Tai sit mä vaan kuvittelen  ???
Mutta kiitos. Ja jatkoa.  ::) ;D :D ;) :)
« Viimeksi muokattu: 22.01.2012 09:24:56 kirjoittanut Vedette »
"Elämä on kuin vesiposti. Kovin on märkää."
"It's leviousa, not leviousaAA."

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
No niin... Tässä näin luvun luettuani reaktiot ovat: ... ;D ... ;D, äläkä kysy. Ja mullakin on käytössä OpenOffice.org Writer, joten tiedän täsmälleen mistä puhut. (kun Wordistakin on kokemusta)

Joten, hyvä luku oli jälleen, hauska ja aww. Muttamuttamutta, mä en yhtään tykkää Joëllesta, ja vielä vähemmän siitä ja Remuksesta yhdessä. (siis kyllä Remuksesta, mutten sen kanssa) Joten hä tähdätköön siihen korpinkynteensä. Rehellisesti sanottuna yllätyin jo moisesta ajatuksesta. Se flirttailu oli kyllä vähän överi. Kuten Tonks, olisin toivonut Sirius/Remusta, mutta sun ficcisihän tämä on, tee miten haluat. (ja tuo olen kuitenkin minä, suuri S/R -shipperi, fluffyisti & slasheri) Lily/James on aww.

Ja kootut parhaat:

Lainaus
”Hei Chili!” karjaisi Sirius ja rojahti penkille Lilyä vastapäätä.
”Huomenta Lily!” sanoi Remus ja istuutui Siriuksen viereen.
”Moi Lily!” tervehti Peter ja istui Remuksen viereen.
”Terve taas, hani”, kuiskasi James Lilyn korvaan ja painoi suukon tämän poskelle.
Kivat tervehdykset. ;D

Lainaus
Siriusta, joka söi nakkia, leipää, puuroa ja jotain ihme vanukasta samanaikaisesti ja Peteriä, joka oli nukahtanut sämpylä suussa puurolautaselleen.
Siriuksella varmaan hieno makuyhdistelmä. ;D Tai siis nakki ja leipä on vielä ok yhdessä, puurokin ehkä menee, mutta vanukas kruunaa kaiken. ;D Peterillä on varmaan kiva huomata hiustensa olevan puurossa. Tai mulla ainakin on niin pitkät ja paksut hiukset, että kauhistus jos ne puuroon joutuis. Ties kauanko niitä pitäis selvitellä.

Lainaus
”Niin että siitä vedonlyönnistä... Tuo teidän aiheenne oli totaalisen surkea, ja ihan oikeastiko te luulette, että Lily ja James menivät tarvehuoneeseen naimaan?”
”Mitä ne sitten muka tekevät?” Sirius kysyi.
”Kenties juttelevat, tutustuvat, hengaavat ja tekevät jotain sellaista, mihinkä ei liity mitään alastonta tai muuta sensorttista. Onko tämä, Anturajalka, täysin vieras ajatus sinulle?”
”En ymmärtänyt tuosta sinun pötköstäsi kuin sanan 'alaston' ja 'Anturajalka', joten en tiedä mitä kysyit”, Sirius heitti.
”Sirius, mitenkäs olisi yleissivistävä kurssi?” Peter kysyi.
”Mitä vittua yleissivistävä tarkoittaa?”
”Sirius! Ihan tosi, missä säkissä sinä olet elänyt?” Peter huudahti.
”Kalmanhanaukio 12:sta, jos ymmärrät mitä tarkoitan...”
”Justiinsa juu”
”Minä kuitenkin häivyn nyt tukkimaan vessoja, että bienvenue!” Sirius toivotti.
”Anturajalka, tiedätkö, mitä bienvenue tarkoittaa?” Remus kysyi.
”En, mutta se kuulosti hyvältä. Mitä kieltä se edes on?”
”Ranskaa. Ja se tarkoittaa 'tervetuloa'” Remus huomautti.
”No olkoon mitä on, minä kuitenkin häivyn tukkimaan vessoja ja aiheuttamaan Vorolle harmaita hiuksia tukoittain. Morjensta!” kajautti Sirius ja luikki muotokuva-aukosta pihalle.
Joo, en yleensä ota (ainakaan kovin) pitkiä lainauksia, mutta tälle vaan repeilin koko ajan. ;D

Lainaus
Haarniska kaatui kolisten Siriuksen juostessa sitä päin. Voihan vittujen äiti!
”Hahaa! Sainpas sinut riiviön kiinni. Nyt olet ongelmissa...”, Voro hinkui voitonriemuisesti kaksinkerroin taipuneena.
”Voihan helvetin helvetti!” Sirius kirosi ja nousi kolisten lattialta.
Vittujen äitiin en ookaan ennen törmäänyt. Ja siinä kohtaa ajattelin että helvetin helvetti on yleisempi. Pari riviä alaspäin, olihan se helvetin helvettikin siellä. ;D

Jeah, mutta tosiaan hieno luku, tykkään. Ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
no hyvä, ettet heitä :D
Ja no juu... Oon niin Sirius ja kelmi-fani, et etsin joskus Siriuksen sukupuun, ja törmäsin James Potteriin siellä xD

Jaja... Mulla toi kritisointi kai tulee siitä, ku harrastan vapaa ajalla ohjattua kirjoittamista, sanataidetta, et oon oppinu jotenkin tutkimaan tekstei ja kiinnitän huomiota virheisiin. Nytkin törmäsin joihinkin virheisiin tuol, mut ehin unohtaa, ku eka awwaan James/Siriukselle, sitten vuorotellen tai samaan aikaan Siriukselle ja Jamesille - ne on muutenkin nii mahtavii hahmoi. Pakko kyl sanoo, etten osaa kuvitella Jamesin epäonnistuvan muodonmuutoksissa, kun muistaakseeni jopa McGarmiwa 3. kirjassa sanoo, et lahjakkaampia poikia Tylypahkassa tuskin löytyi. Mutta ei sitä ikinä tiiä, jos Sirius sattui silloin naurattamaan Jamesia, ja James ei keskittynykää enää ;) nääh... Ehkä jätän kelmi-nippelitiedot sivuun, ku ei kaikkia voi muistaa ain... Mut toi Siriuksen etenkin ranskankielinen heitto oli mahti, ja ehkä Sirius ei ole Kalmanhanaukiolla törmännyt sanaan "yleissivistävä" xD kuolareita ihannoivat vanhemmat ja veli välittikin varmasti paljon Siriuksen sivistyksestä ;) (huomaa ironia)
Toisaalta, ei ikinä tiedä, jos Sirius itse puhuu ironialla ;)

Mutta juuh, jatkoo ootan miekin varmasti monen muun lukijan mukana :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
A/N: Please, forgive me! Tässä on kestänyt ihan laittoman kauan, mutta tässä on KAHDEKSAN SIVUA Writerilla, joten toivotaan sen riittävän anteeksipyynnöksi...  ;D
 
Tonks: Kiitos kommentista! Anteeksi nyt, mutta Siriuksella ja Remuksella ei tässä ole mitään muuta meneillänsä kuin ystävyyttä, joten anteeksi...  ;D  <- toi anteeksipyytävä hymiö. Joëlle on yksi minun lemppareistani, joten sitä joudut sietämään... Anteeksi...
 
Vedette: Kiitos sinullekkin!  ;D  Tarvehuonetta en ajatellutkaan, mutta silläkin on iiiiso rooli, joten se tulee oleen ja pysyyn. Kiva jos tykkäsit!  ;D
 
Swizzy: Hihhih, repesin kommentillesi.  ;D  Siriuksella kyllä makuelämyksiä riittää (joo, liikaa yksityiskohtia :s)... Ja olisi minullekkin kauhistus hiukset puurossa, hyiii (sanoo ristiselkään ulottuvien paksujen hiusten omistaja)... Joëlle nyt on ihan överi muutenkin, ja kirjoitin yöllä, taas...  ;D  Kiitos kommentistasi!
 
Anturajalka93: Kiitos kommentista! Kuten viimeluvussa mainittua, Lily kirosi linnun, ettei se muutu Lilyn näköisesti, ja kun James tietenkin yritti muotokuvaa Lilystä niin... Sirius on muutenkin niin sivistynyt että ei se sanaa tarvitse...  ;D
 
***

Joo. Minun piti jo viimeosassa kiittää henkilöitä, joita ilman en olisi pärjännyt tänne asti. Ensimmäisenä haluan kiittää aivan ihania ja korvaamattomia kommentoijiani, jotka ovat aina jaksaneet valaa inspiraatiota inspiraatiottomuuteen (joka btw ei edes ole sana). Kiitos teille siitä! Seuraavaksi ihania koulukavereitani, jotka netissä tunnistaa nimillä Aukku, Ellu, betani Binzei ja S.U.P.E.R.V.I.P. Teitä kiitän kärsivällisyydestä kaikkea vuodatustani kohtaan (jota aika useinkin harrastan) ja arvokkaista ideoista. Kiitos! Sitten kiitän vielä Mynthoneita, joita ilman en olisi saanut kurkkukivussa joitakin osia nettiin asti. Ja sitten vielä Bon Jovin kappaleita Always, I'll be there for you ja Livin' on a Prayer, jotka ovat antaneet inspiraatiota ja oikeaa tunnelmaa siihen asti, että ne pursuavat jo korvista. :D Ja iso kiitos yleisesti kaikille lukijoille!

***

Luku 11: Rakkaudentunnustuksia ja ihana orjapiiskuri

”Joëlle, mitä sinä oikein teet!?” karjui Sarah kahden maassa makaavan hahmon korvaan. Toinen oli kaunis, vaalea tyttö ja toinen komea, tummahiuksinen poika. He olivat kietoutuneet toistensa ympärille oikein tiukkaan ja suutelivat intohimoisesti. Kumpikaan ei keskeyttänyt suuteloa, vaan kierähtivät pöydän alle turvaan.
”Sirius Black!” karjaisi Sarah niin kovaa, että koko oleskeluhuone hiljeni. Vihdoin Sirius ja Joëlle irrottautuivat toisistaan, ja Sirius nousi seisomaan. Tai yritti, sillä pöydän alla on hyvä 180 senttisen körilään seistä.
”Ai vittu!” karjaisi poika lyödessään päänsä pöytään. Sarah siirsi kätensä lanteilleen ja katsoi poikaa murhaavasti. Miten se sika voi tehdä noin?
”Sirius Pollux Black! Sinä saatanan gigolo! Heti puolentoista viikon seurustelun jälkeen toisen kaulassa, kas kun ette hommailemaan alkaneet!” Sarah paasasi. Hän tunsi kyynelet, jotka polttivat silmien takana. Hän oli ollut tyhmä. Tyhmä, tyhmä, tyhmä! Miten hän kuvittelikin kesyttävänsä koulun pahamaineisimman kelmin, jolle naiset olivat kuin lakkapulloja, joista Sirius ilmeisesti tiesi hyvin paljon. Ainakin sen tyhjien lakkapullojen määrän perusteella. Kun on loppuun käytetty, heitetään pois ja otetaan uusi tilalle.
”Mitä sinä nyt räyhäät, Sarah. Kyllähän sinä minut tunnet. Komean kelmin vetovoimaa ei kukaan voi välttää – ”, Sirius rallatteli itsetyytyväisesti, kunnes Sarahin kämmen osui suoraan nuoren miehenalun poskelle. Eikä se lyönti ollut ihan kevyt, nimittäin Sarah latasi lyöntiinsä kaiken vihan ja pettymyksensä. Ja sitten hän teki ainoan teon, joka oli mahdollinen; kääntyi kannoillaan ja pakeni tyttöjen makuusaliin.

”Sarah, oikeasti, ei Sirius ole tuon arvoinen”, lohdutti Lily. ”Hän on vain arvoton naistenkaataja, jolla on ulkonäköä ja lihasmassaa aivojenkin edestä. Jos hän oikeasti omistaisi aivot, hän ei olisi ollut tuollainen idiootti.”
”Silti”, Sarah sanoi itkuisena. ”Hän on ihana.”
”Mutta yleensä ihanimmat pojat ovat tuollaisia mänttejä kuten Sirius, varattuja, homoja tai muuten vain täysiä idiootteja”, Alice lohdutti. Onneksi hänellä oli Frank. Ei tarvinnut miettiä mitään kummallisia suhdesotkuja. Ja arvasi muidenkin tyttöjen miettivän samaa. Lilyllä oli James, Maryllä Avery, Jessillä Regulus ja Joëllella niin monta kosijaa, ettei kenenkään laskupää siihen yltänyt.
”Hei. Sinä tyttö olet niin kaunis, herttainen, lämmin, lempeä mukava ja kiltti, että et enää kauaa joudu olemaan yksin. Piristyhän, tyttöseni!” yritti Jesskin piristää Sarahia. Tosin, Jess oli aina ollut niin hyvä piristämään, että jättiläiskalmarikin osaisi asian paremmin.
”Unohda Sirius. Unohda kaikki kelmit ja koko koulunkäynti. Mennään tänään keittiöön syömään kotitonttujen suklaavarastot tyhjiksi”, Mary ehdotti hyväntuulisesti. Hyvä hänen oli olla hyväntuulinen, kun Avery oli viimein sanonut ne kolme ratkaisevaa sanaa. Sarah sen puoleen alkoi itkeä entistä kovempaa.
”En voi unohtaa häntä. Minä rakastan häntä.”

James näpäytti jokamaunrakeen ilmaan ja valmistautui nappaamaan sen suuhunsa, kun Sirius työnsi päänsä hänen hampaittensa ja karkin väliin niin, että James puraisikin jokamaunrakeen sijaan Siriuksen korvaa.
”Aiiiuuuuhhhaauuuu!” Sirius älähti. Peter purskahti nauruun ja Remus käytti tilaisuuden hyväkseen ja varasti Jamesin karkkipussin.
”Heiii, Kuutamo, se on minun pussini!” James valitti ja sylki Siriuksen hiuksia suustaan. Sirius hieroi korvaansa ja valitti jotain kovaan ääneen.
”Sori, Sarvipää, lainasin vähän”, Remus sanoi härnäävästi ja heitti pussin Siriukselle, joka kouraisi melkein pussin koko sisällön ja kaatoi sen suuhunsa. James nurisi ja repäisi pussin takaisin itselleen.
”Sarviolio, katso karttaa, onko siellä Ruikulia missään?” Sirius sanoi laiskasti nojatuolistaan, jossa makoili käsinojilla.
”Odota”, James käski ja nojautui lähemmäs pöytää, jossa kartta oli. Sitten hän purskahti nauruun.
”Jätkät, ette ikinä usko tätä! Ruikuli on luutakomerossa jonkun Helen Collinsin kanssa!”
”MITÄ!?” Sirius älähti ja tippui nojatuolistaan. Peter räjähti nauruun yhtälailla ja Remus vain mutristi huuliaan, mutta salli pienen hymyntapaisen.
”Katsokaa vaikka itse”, James hekotteli. Sirius puoliksi konttasi ja puoliksi ryömi pöydän luokse katsomaan karttaa, jonne myös edelleen räkättävä Peter ja nauruaan pidättelevä Remus raahautuivat. Nähtyään koko asian omin silmin, varsinkin Sirius purskahti entistä kovemmin nauruun kiinnittäen koko oleskeluhuoneen huomion.
”Mennään muuttamaan sen hiukset mopiksi!” Sirius ehdotti. Remus mutristi suutaan.
”Hei, Anturajalka, et saisi – ”
”Joo, mennään vaan, mutta jos Lily kysyy jotain, se olit sitten sinä”, James ehätti Remuksen edelle.
”Tuletko Matohäntä?” Sirius kysyi.
”Tietysti!”
”Kuutamo?”
”Kai minä sitten...”
”Hyvä! Jes! Sarvihaara, viitta”, Sirius käski.
”Sinähän se labradorinnoutaja olet!” protestoi James.
”Olen musta mastiffi!”
”Sekarotuinen kapinen rakki pikemminkin.”
”Olen jalo koiratappelukoira, jolla on hyvät lihakset.”
”Mutta joka on tyhmempi kuin saapas.”
”Housuissasi on saapas”
”En halua tietää enää yhtään mitään”, Peter keskeytti poikien väittelyn.
”Sirius, nouda viitta”, Remus käski. Sirius lähti nuristen kovaan ääneen kohti portaita.
”Se on tyhmä”, totesi Peter Siriuksen selälle.
”Sherlock”, huomautti James ivallisesti.
”James, Sirius on paras kaverisi, ja sinä vain mollaat häntä. En siis väitä, että hän ei ikinä tekisi mitään moraalitonta ja typerää sinun kustannuksellasi, mutta kuvittelin, ettet sinä vielä niin alas ole vajonnut.”
”Enhän minä voi vajota niin alas kuin Sirius!”
”Sarvihaaranen, mitä ihmettä!?” Sirius kysyi päästyään paikalle. ”Älä vain sano, että sinulla seisoo aina!”
”Sirius, ajattele niillä olemattomilla aivoillasi alapääsi sijaan”, James vastasi Peterin tyrskiessä vieressä.
”Tuossa viittasi”
”Hyvä poika”, James ivasi ja taputti Siriuksen päätä.
”Ei. Saa. Koskea. Hiuksiin”, Sirius kiristeli hampaitaan.
”Anteeksi herra Tukkajumala”, James jatkoi ivailuaan.
”Pojat, pojat. Lähdetäänkö?” Remus totesi isällisesti.
”Kyllä äiti!” molemmat tokaisivat yhdestä suusta ja tarrasivat Remusta käsistä.
”Hyi yök. Lopettakaa tuo koskettelu”, Remus käski ja veti kätensä irti kahden tummatukkaisen pojan käsistä. Nuo kakaramaiset pojat pillahtivat tekoitkuun ja rääkyivät kurkkujensa täydeltä kuin viisivuotiaat.
”Nuo kaksi sitten osaavat herättää huomiota”, Remus pyöritteli silmiään Peterille.

”Oikeasti?” Lily kysyi tyrmistyneenä. Sarah vain nyökkäsi. Jess näytti lähinnä raa'an kalan nielleeltä ja Mary oli kuin hänet olisi työnnetty portaista alas. Alice katsoi muita myös tyrmistyneenä, sillä Siriuksen ja Sarahin suhde ei vaikuttanut mitenkään syvältä.
”Hei, tytöt, jätättekö minut rauhaan hetkeksi, minun täytyy ajatella rauhassa.”
”Pärjäätkö?” kysyi Lily hiljaa. Sarah nyökkäsi ja viittasi ovelle. Lily teki työtä käskettyä ja nyökkäsi muillekin, että heidän täytyisi jättää Sarah rauhaan. Koko poppoo asteli pois huoneesta, Lily viimeisenä. Tyttö oli päättänyt etsiä Jamesin suunnitellakseen tanssiaisia vielä ennen huispausharjoituksia, jotka alkaisivat aivan muutaman tunnin päästä.
    Lily astui täpötäyteen oleskeluhuoneeseen, jossa ei jostain kumman syystä näkynyt kelmeistä ketään. Tietenkin he olivat pahanteossa. Missäs muuallakaan, vapaailta kun oli huispausta lukuun ottamatta.
”Hei, neiti Evans”, piipitti joku ensiluokkalainen. Lily meni ymmälleen. Eivät ekaluokkalaiset ennen olleet tulleet hänen puheilleen, eivät edes johtajaoppilasasioissa. Ja yleensä häntä puhuttelevat kutsuivat häntä Lilyksi, Evansiksi ilman neitiä, punapääksi, Siriuksen tapauksessa Chiliksi ja Jamesin tapauksessa joksikin hyvin imeläksi.
”Hei neiti...” Lily tajusi, ettei tiennyt pikkutytön nimeä.
”Anne Smith”, tyttö auttoi. ”Tulin ilmoittamaan sinulle neljästä pojasta, jotka ilmeisesti menivät muuttamaan jonkun hiukset mopiksi.” Jaahas, kelmit suunnittelivat sellaista. Ja arvatenkin se joku oli Kalkaros. Niin paljon kuin Lily Kalkarosta vihasikin, hänestä kelmien tempaus oli typerä.
”Minkä ikäisiä he olivat?”
”Ilmeisesti kuudes- tai seitsemäsluokkalaisia. Mölysivät paljon. Kaksi tummahiuksista, toisella lasit ja kaksi ruskeahiuksista”, kuvaili Anne. Selvät kelmit.
”Älä välitä heistä. He tekevät aina käytännönkiusaa. Ja älä luulekaan, että minulla olisi minkäänlaista valtaa heihin! Kaikki mahdottomia!”
”En, neiti Evans. Onko tosiaan totta, että se kelmien Potter on jahdannut sinua ensimmäiseltä luokalta asti?”
”Tosi on”, sanoi Lily viitsimättä kertoa enempää. Annen ilme kirkastui ja hän näytti voitonriemuiselta.
”Ja sekin on varmaan totta, että olette yhdessä nykyään?”
”On. Mutta suo anteeksi, menen nyt metsästämään niitä neljää, pitää suunnitella joulutanssiaisia...”
”Menivät kuulemma ensimmäisen kerroksen luutakomero numero 7:ään”, auttoi Anne. Lily nyökkäsi ja lähti suunnistamaan kohti ensimmäistä kerrosta.

James juoksi portaita ylös ja loikkasi kompaportaan yli. Hän vilkaisi karttaa varmistaakseen, että Kalkaros ei ollut lähtenyt seuraamaan heitä. Helpotuksekseen hän ei nähnyt Kalkarosta missään, mutta sitten hänen silmänsä osuivat pisteeseen, jossa luki: Lily Evans, ja joka oli hyvää vauhtia liikkumassa kohti kelmejä.
”Vittu! Nyt ollaan pulassa, ja pahassa sellaisessa”, James kirosi. Sirius kohotti toista kulmaansa ja kysyi:
”Voro? Minnie? Katti? Ruikuli?”
”Ei kukaan niistä. Lily”, James vastasi kohtalokkaalla äänellä. Sirius läimäisi kädellään kasvoihinsa.
”Pulassa. Kuutamo, tee jotain!”
”Minäkö? Miksi minä?”
”Koska olet Kuutamo.”
”Järkevät perustelut sinulla.”
”Tiedän.”
”Se oli tarkoitettu sarkastiseksi.”
”Pojat”, Peter vinkaisi. ”Valmiina saarnaan?” James teki jonkun muinaisen pahantorjuntaeleen ja otti marttyyrin ilmeen kasvoilleen.
”Hei Chili! Miksikäs noin tuimana?” Sirius tervehti huolettomasti ja otti kelmivirneen kasvoilleen.
”Arvaapa kahdesti”, Lily sanoi sarkastisesti kädet lanteillaan. James virnisti hömelösti.
”Moi kulta”, poika sanoi ja kumartui suutelemaan Lilyä. Sirius päästeli yökkääviä ääniä takana ja Peter vihersi suudelman syventyessä. Remus oli viisaasti kääntänyt päänsä poispäin.
”James Potter, tuollaiset keinot eivät ole sallittuja suostuttelussa”, Lily puuskahti irrottautuessaan suudelmasta. James virnisti ja paljasti hymykuoppansa.
”Sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua.”
”Pah. Mutta oli minulla ihan asiaakin sinulle.”
”Mitä asiaa? Muista huispaus”, James kuiskasi Lilyn korvaan ja suukotti tätä samalla.
”Kenties joulutanssiaisia pitäisi valmistella...”
”Ainiin, nekin on olemassa!”
”Oikein johtajapoika...”
”Mitä? Hyvinhän me molemmat olemme velvollisuutemme hoitaneet.”
”Niin, luutakomerossa”, huomautti Sirius ohimennen. James naurahti pojalle ja heilautti kätensä hänen olkapäilleen ja alkoi hieroa tämän päätä rystysillään.
”Hehei, kakarat! Sirius, poistupas Remuksen ja Peterin kanssa takavasemmalle tai mihin ikinä menettekin, me kaksi lähdemme tästä suunnittelemaan niitä tanssiaisia”, Lily sanoi ja veti Jamesin hymyillen mukaansa.
”Kaljuuna vetoa, että ne menevät luutakomeroon 'tanssimaan'”, Sirius mutisi Peterille nauravan Lilyn ja tytön poskea suukottelevan Jamesin kadottua kulman taakse. Remus huokaisi ja pyöritti silmiään.

James rustasi paperille sanan Ikäraja ja katsoi Lilyyn. Tytön kauniit vihreät silmät olivat nauliutuneet Jamesin omiin ja Lilyn suunpielet kaartuivat sydämenpysäyttävän kauniiseen hymyyn. James tunsi omien huuliensa virnistävän höntisti ja hän kumartui pöydän yli lähemmäs tyttöä ja kietoi kätensä tämän niskaan. James tunsi myös Lilyn liikkuvan lähemmäksi pöydän keskustaa ja kietovan kätensä ympärillensä. Hän tunsi tytön lämpimän hengityksen kasvoillaan ja näki tuikkivat vihreät silmät aivan edessään. Lilyn huulet koskettivat Jamesin omia ja James sulki silmänsä uppoutuen suudelmaan täysin.

”Kaljuuna tänne Matohäntä!” Sirius karjaisi. Remus hyssytteli Siriusta, joka kykki nojatuolin takana ja vakoili parasta ystäväänsä. Peter katsoi saman nojatuolin yli ja näytti pahoinvoivalta.
”Mutta eivät ne ole luutakomerossa, vaan Rohkelikon oleskeluhuoneessa”, Peter protestoi. Sirius kohautti olkapäitään ja mutristi huuliaan näyttäen aivan Narcissa-serkultaan. Remus nauroi karheasti. Sirius heitti häntä kaljuunalla, jonka Remus tyytyväisenä työnsi povitaskuunsa. Sirius nurisi siitäkin ja alkoi mököttää Remuksen ja Petrin hykerrellessä naurusta.

”Jess, minulla olisi asiaa sinulle”, Regulus sanoi ja veti tytön mukanaan kulman taakse. Hän oli ajatellut asiaa kauan, ja oli nyt valmis sanomaan san ääneen.
”Mitä asiaa?” tyttö hämmästeli. Regulus virnisti ja kietoi kätensä puolta lyhyemmän tytön harteille.
”Kerron kohta”, poika mumisi Jessin korvaan ja pörrötti tämän hiuksia. Jess mulkaisi Regulusta pahasti ja suli sitten hymyyn.
”No, mitä sinä sitten ajattelit kertoa?” Jess kysyi ja suuteli poikaa suunpieleen. Nuori Luihuinen venytti suudelmaa niin pitkälle kuin vain voi ja irrottautui vasta kun oli pakko. Regulus rykäisi ja haroi tummia hiuksiaan.
”No, tuota, olen ajatellut, että ehkä meidän pitäisi, ööh, kertoasuhteestammevanhemmillemme”, Regulus papatti. Jess näytti tippuneen kärryiltä jo puolessa välissä.
”Ööh, voisitko toistaa?” tyttö pyysikin hetken kuluttua.
”Ööh, jospa vaikka joululomalla kertoisimme suhteestamme vanhemmillemme? Kävisikö se sinulle?”
”Jaa, että sinä kertoisit vanhemmillesi myös? Minuthan saisi tuoda takaisin Tylypahkaan sauvapaketissa!” Jess kauhistui. Regulus rauhoitteli tyttöä painamalla kätensä tämän poskelle ja katsoi toisen sinertäviin silmiin vetoavasti.
”Hei, se on ihan okei. Minä valmistelen heitä. Kirjoitan kirjeitä, suostuttelen. Usko, että olen hyvä siinä. Ja muutenkin, emmehän me voi salailla enää kauaa. Ja sinähän olet puhdasverinen, etkö olekin jostain Pottereiden sukuhaarasta? Jos vain löydämme sinut sukupuustamme, se on herra ja rouva Blackin mielestä okei. Ja muutenkin, minä rakastan sinua.” Regulus vaikeni kuin seinään sanottuaan sen ääneen. Hänen ei ollut tarkoitus sanoa sitä. Hän tunsi veren pakkautuvan muuten niin kalpeille kasvoilleen ja painoi katseensa maahan vajoten istumaan. Hän tunsi myös Jessin istuutuvan viereensä.
”Minäkin sinua”, tyttö kuiskasi ja kosketti kädellään Reguluksen poskea. Poika nosti toiveikkaana katseensa.
”Oikeastiko?” hän kysyi epäuskoisena.
”Ihan oikeasti, tonttu”, Jess sanoi ja kumartui suutelemaan poikaa. Regulus vastasi suudelmaan ja vei toisen kätensä tytön selälle ja toisen hiuksiin. Jess kaatui maahan ja veti Reguluksenkin perässään.

”James, oletko huomannut Siriusta, Remusta ja Peteriä, jotka kykkivät tuolla tuon nojatuolin takana?” Lily kysyi Jamesilta viitaten päällään nojatuolin suuntaan. James katsoi Lilyn nyökkäämään suuntaan ja heitti pöydällä olleen puoliksi jäystetyn räänmakuisen jokamaunrakeen poikia kohti. Sirius koppasi karkin kätevästi suuhunsa, puraisi, irvisti ja sylki sen lattialle. Remus torui häntä lattioille syljeskelystä. Peter puolestaan naureskeli kavereilleen vierestä.
”Nyt olen”, James sanoi ja virnisti. ”Mutta eikö meidän pitäisi jatkaa tätä suunnittelua?” Lily katsoi paperia, jossa komeili vain yksi ainokainen sana ja punainen sormenjälki. James näet oli läntännyt sormensa paperiin syötyään punajuurirakeen.
”Meidän johtajapoikamme huolehtii”, Lily piruili. ”Olisiko ikäraja jotain kolmasluokkalaisia vanhemmat?”
”Ääh, eihän kannata niitä pirpanoita sinne hankkia, kun Anturajalka kumminkin terästää boolin”, James protestoi saaden paheksuvia katseita kolmasluokkalaisten tyttöjen ryhmältä selkänsä takaa. Lily katsoi Jamesia tuimasti.
”Ja sanotkin sille kauhukakaralle, että ei mitään omia sekoituksia.”
”Arvaapa kaksi kertaa, kuunteleeko se rakki minua?”
”Saa luvan kuunnella!”
”Sinulla on letit.”
”Sherlock. Mutta miten se liittyy asiaan?”
”Totesin vain.”
”Idiootti!” Lily nauroi Jamesille, joka katseli Lilyn hiuksia, jotka olivat kahdella palmikolla.
”Emme taaskaan edisty”, James mutisi. Lily nauroi ja varasti pergamentin pojalta, joka parhaillaan piirteli tikkuvelhoja luutien selässä. Ja viimeisteli yhtä tikkunoitaa, jolla oli erehdyttävästi Lilyn kasvonpiirteitä muistuttava naama.
”Niin, se ikäraja?” Lily kysyi. James kohautti olkiaan.
”Otetaanko viidesluokkalaiset ja siitä ylöspäin?”
”Käy. Tosin sääli niitä nuorempia. Käykö, että heitä saa pyytää parikseen silti, siis alempiluokkalaisia?”
”Joo. Eihän sitä ikinä tiedä, minkä ikäinen Anturajalalla on silloin kierroksessa”, James nauroi. Lily katsoi poikaan paheksuvasti ja läppäsi tätä käsivarteen.
”Auuu, Lily, ei saa!” poika ulvoi. Lily katsoi ulvovaa poikaystäväänsä kuin järkensä menettänyttä apinaa.
”Älä viitsi olla kakara. Nyt koko koulu luulee, että yritän pahoinpidellä tai raiskata sinut.”
”Pöh. Mitäs muuta niistä tanssiaisista pitäisi tehdä?” James kysyi. Lily pyöräytti silmiään.
”No, vaikkapa pukuetiketti..?” Lily vihjasi. James valahti kalpeaksi kuin kalana.
”Ei, ei, ei juhlakaapuja, pliis, kiltti Lily, ei juhlakaapuja!” James aneli. Poika kammosi kaikenlaisia juhlatamineita kuin maailmanloppua. Lily katsoi tummahiuksista poikaa myötätuntoisesti ja sipaisi tämän kättä. James tiputti lasinsa. Miten se poika onnistuu aina tiputtamaan ne lasinsa? Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta tänään. Lily huokaisi.
”James, se on tanssiaisten idea, juhlallinen pukeutuminen. Laaditaan niin tarkat ohjeet, että sinullekin tulee helppoa”, Lily maanitteli. Oikeastaan, hän halusi tarkan etiketin sitä varten, ettei joutuisi katselemaan mitään juuri ja juuri akuutit paikat peittäviä minimekkoja tytöillä. Hän tiesi juhlista ainakin kaksi henkilöä, jotka tiputtaisivat silmänsä lattialle nähdessään koko illan juopuneita, vähäpukeisia huoria killumassa korkeissa koroissa ja paljastelevan ”vahingossa” intiimejä alueitaan. Toinen niistä istui hänen edessään. Ja toinen luultavasti nuoli jotain tyttöä jossain päin linnaa.
”Äh, okei sitten. Jos pojilla saa olla juhlakaavun väri vapaa”, James suostui vastahankaisesti. Lily hymyili.
”Okei sitten. Mutta muista, olet edustaja, ei siis mitään pinkkiä ja ripulinruskeaa yhdessä. Tai erikseenkään. Mieluiten musta. Ole kiltti, James”, Lily sanoi äänellä, jonka tiesi sulattavan Jamesin totaalisesti. Poika katsoi Lilyyn syyttävästi, mutta nyökkäsi. Tyttö suli hymyyn ja kurotti pöydän yli pörröttämään Jamesin mustaa harakanpesää.
”Minä taas haluan tyttöjen pukukoodiin hillityt värit, vähintään polviin ulottuvat mekot ja rinnat peitettyinä”, Lily asetti kovat ehdot. James marisi kahdesta viimeisestä, mutta Lilyn pahan mulkaisun jälkeen käänsi perusteluksi ”aina olisi yhtä ihanaa nähdä sinut vähän vähemmissä vaatteissa”, minkä seurauksena Lily riisui viittansa.
”Lily, onko muka joskus ollut joku rinnat peittämättöminä tanssiaisissa?” James kysyi epäuskoisena. Lily nyökkäsi.
”Muistatko, kun me olimme viidennellä, ja minä olin Remuksen kanssa siellä, ja sinä löit Siriuksen kanssa vetoa siitä, että saako Remus sinä iltana, se yksi seitsemäsluokkalainen hillui siellä yläosattomissa. Seuraavalla viikolla hän olikin Siriuksen kanssa yhdessä, muistatko..?”
”En. En pidä lukua kaikista Siriuksen heiloista, koska laskupääni ei pystyisi siihen. Ja muutenkin, olimme niin umpitunnelissa, että en muista mitään koko illasta. Paitsi sen yhden tanssin kanssasi”
”Jolloin talloit varpaani. Ja sen jälkeen jouduin viemään sinut nukkumaan, koska meinasit sammua syliini. Olit lievästi sanoen humalassa”, Lily muisteli paheksuvasti. Siitä seuraavana aamuna poika oli saanut kokea kovemmanpuoleisen litsarin. Hän itse ei ollut suostunut tanssiin, vaan se oli ollut hänen ja Alicen hiprakkainen veto. Tosin, sitä hän ei ollut kertonut Jamesille, koska ei halunnut tämän muistuttelevan kokoaikaa Lilyn ensimmäisestä kerrasta humalassa (joka oli ollut katastrofi).
”Hei, kapteeni Potter, viisitoista minuuttia harkkojen alkuun”, Sirius sanoi ja kumautti hölmösti Lilyä katsovaa Jamesia päähän luudanvarrellaan. James vinkaisi ja ponnisti ylös kaataen tuolinsa. Hän suuteli Lilyä poskelle ja juoksi poikien makuusaliin. Lilykin nousi, nosti Jamesin tuolin, tunki pergamentin hihaansa ja ravasi tyttöjen makuusaliin hakemaan huispauskaapunsa ja luutansa. Hän vaihtaisi vaatteet vasta pukuhuoneessa, kuten kaikki muutkin, Jamesin selittäessä taktiikoita.

Sirius nojaili rennosti pukuhuoneen seinään. Hän istui kovalla puupenkillä ja leikki vieressään istuvan Leylahin lyhyillä, pinkeillä hiuksilla. Siinä olisi seuraava viiva sängynpäätyyn.
”...Anturajalka, kuunteletko sinä?” James karjaisi. Siriuksen parhaalla kaverilla oli kädessään taikasauva, jolla hän osoitteli fläppitaululla olevia liikkuvia taktiikkakuvioita ja huispaajankuvia, joissa tällä hetkellä näkyi Fernandon ja Leylahin täydellinen kaadonkopittelu Lilyn lentäessä hieman heidän alapuolellaan, varmistamassa kaadon tippumistapauksessa sen pysymisen omalla joukkueella.
”En.”
”Siltä näytti. Ley, vaihda huispauskaapuusi ja Anturajalka, lopeta tuo typerä leikkiminen ja pidä mailasi aloillaan”, James rähjäsi. Sirius purskahti haukahtelevaan nauruun. Pidä mailasi aloillaan... Toisaalta, hän oli leikkinyt mailallaan -huispausmailallaan- heittelemällä sitä ilmaan ja ottamalla kopin aina välillä. Joskus hän päästi sen tippumaan maahan. Myös James salli vinon kelmihymyn nousta kasvoilleen, mutta vakavoitui ja osoitti Siriusta taikasauvallaan.
”Nyt”, hän komensi ja Leylah nousi ja alkoi vaihtaa kaapuaan. Tytöllä oli hyvät muodot. Lihaksikas ja laiha vatsa, hyvä. Leveä lantio, parempi. Sopivanpaksuiset reidet, paras. Sirot piirteet, aivan upeaa. Suurehkot rinnat, aivan helkutin mahtavaa. Täydellinen yksilö. Kasvoiltaan tyttö oli aika normaali, lapsenomainen vielä. No, tyttö olikin vasta viidennellä. Paörrrffeee, niin kuin rouva Potter olisi sanonut ranskaksi.

”Juoskaa juoskaa! Vielä kierros!” James Potter karjui keskeltä kenttää. Poika sohi taikasauvallaan kuin viimeistä päivää, teki ruoskanomaisia liikkeitä. Leylahin kylkeä pisti ja keuhkot tuntuivat kapinoivan vastaan. Hän juoksi neljättä kierrosta aivan helvetin isoa huispauskenttää ympäri loskamössössä muiden joukkuelaistensa kanssa. Tuo keskellä seisoskeleva poika oli hullu isolla H:lla. Ja armoton orjapiiskuri. Jaloista alkoi mennä voima. Tosin, muutkaan eivät näyttäneet aivan terveiltä. Sirius oikoi kulmia pitäen parhaansa mukaan naistenmieshymynsä kasvoillaan, tosin nyt se hymy oli lähinnä irvistys. Fernando lönkytteli kieli vyön alla marmattaen samalla jotain kirouksilta kuulostavaa italiaksi ja näytteli hävyttömiä käsimerkkejä Jamesin selälle, jos se sattui tulemaan kohdalle. Nina, joukkueen lyöjä, puuskutti kuin maratoonari ja piteli kylkeään. Cristopher, pitäjä, oli luopunut leikistä ja kävelyhölkkäsi aina Jamesin selän takana, muuten hölkkäsi puolikuolleena. Lily, se punahiuksinen Jamesin tyttöystävä, jolla oli aivan käsittämättömän hyvä juoksutaktiikka, oli hänkin aivan kuollut, ja katseli murhaavasti huitovaa Jamesia. Rakkautta kerrassaan.
”Ja sitten spurtti!” kuului Jamesin huuto. Leylah liikutti jalkojaan niin nopeasti kuin pystyi. Hän kuuli muksahduksen takanaan.
”Fernando Capperioni! Ylös sieltä loskasta ja juoksemaan! Juoskaa juoskaa, te ryhmyjenkolhimat sieppiaivot! Juoskaa kuin Luihuiset olisivat kannoillanne!”

”James, sinä olet kuollut”, hinkui Sirius ja osoitti Jamesia kädellään. James vain nauroi ja käski kaikki luudillensa. Lily näytti murhanhimoiselta ja kalautti poikaystäväänsä luudanvarrella päähän saaden Jamesin sadattelemaan. Sirius läpsäytti yläfemmat tytön kanssa ja jatkoi sitten mulkoiluaan.
”Hei, ihan tosi joukkue! Minä treenaan teistä upeita juoksijoita ja lihaksikkaita, kauniita ja komeita. Nyt luudillenne, ennen kuin potkin teidät ulos! Mars mars!” poika komensi ja kiepautti Lilyn kainaloonsa. Fernando pyöritteli silmiään. Nuo kaksi – niin ridicolo. Ja mitä Jamesin puheeseen sitten – hänhän oli komea ja lihaksikas. Niin kuin harmittavan moni joukkueesta, Sirius (mainekin kertoo) ja James. Lily ja Nina taas olivat aivan mukiinmenevän näköisiä.
”Aiommeko tänään lentää, vai mulkoilla tuota kapuamme koko vuoromme?” poika kysyi ja siisti kaapuaan paremmin laskeutuvaksi. Nina loi häneen ihailevan katseen. Poika tuhahti ja käänsi selkänsä hienostelevasti ja alkoi rummuttaa sormillaan luudanvarttaan.
”Näde on oikeassa, ylöspäin, sanoi Kuhnusarvio sauvalleen”, Sirius melskasi kaataen yhden penkin. Koko pukuhuone katsoi häntä epäuskoisen-järkyttyneen-huvittuneena.
”Öh, Anturajalka, en halua kuulla enempää”, James sanoi toinen kulma kohotettuna. Fernando nyrpisti nenäänsä.
”Mikä 'näde'?” hän kysyi Siriukselta.
”Näde on yhtä kuin nättipoika”, tummahiuksinen selitti muka-alentuvasti ja kiepautti sen jälkeen Leylahin seinälle siirtyen nuoleskelemaan. Christopher alkoi pahasti vihertää. Fernando pyöräytti silmiään taas. Hän ei osannut päättää, olisiko vihainen vai halveksuva, joten hän näytti varmaan aika komealta. Poika korjasi ilmeensä.
”Hei, imukupit, nouskaapas luudillenne”, James patisti kaulailijoita. Sirius nurisi kuin viisivuotias, mutta irrottautui huulipunatahra kaavussaan.

Jess paini muodonmuutosesseensä parissa. Regulus olisi osannut auttaa. Vaikka poika olikin muutamaa vuotta nuorempi, hän oli käsittämättömän hyvä kaikessa mitä teki. Toisin kuin Jess. Se kai kulki suvussa. Hänen äitinsä oli yksi tumpelo poropeukalo, joka ei osannut edes neuloa tai kuoria perunoita, edes taian avulla. Ja isästään hän ei edes puhuisi. Viime kesänä Finley Connor oli jäänyt taikaministeriövierailulleen. Hän oli siis mystisesti kadonnut jättäen jälkeensä vain avioerohakemuksen. Jess oli murtunut koko jupakasta täysin, ja muuttanut tyyliäänkin huolettoman normaalista koulutyttötyylistään rajumpaan. Marie Connorista, Jessin äidistä, hänen tyttärensä tyyli oli kammottava ja täysin epäsäädyllinen.

Yhtäkkiä kuului ryminää, kolinaa, nurinaa, naurua ja yksi surkeimmista iskurepliikeistä (”Tuletko viemään luudat komeroon?”), jonka saattoi käsittää hyvin likaisella mielikuvituksella ja törkyisillä ajatuksilla varustettu henkilö monellakin tavalla. Nuo seikat kertoivat huispaajien saapumisesta.
”...sitten se kumi puhkesi ja sen jälkeen polkeminen oli hiukan vaikeaa”, Sirius selitti kovaan ääneen jostain seikkailustaan. James pidätteli nauruaan. Myös Lily oli kääntänyt päänsä poispäin käsi suun edessä. Vasta sitten Jesskin huomasi Siriuksen sanoneen jotain sellaista, mitä hän ei välttämättä olisi halunnut kuulla.
”Toivottoman kaksimielistä porukkaa. Puhuin juuri Leylle viimekesäisestä pyöräilyretkestämme Jamesin kanssa”, Sirius selvensi. Lily näytti kauhistuneelta.
”Herra siunatkoon kaikkia niitä jästiparkoja!” Lily henkäisi. James katsoi tyttöön kiinnostuneena.
”Oletko uskovainen?” tämä kysyi, ja Lily pudisti päätään ponnekkaasti.
”Ateisti. Mutta vanhempani ja Petunia ovat.”
”Ai. Minä en usko mihinkään Siriusta suurempaan voimaan”, James heitti. Lily pudisti päätään pyöritellen silmiään.
”Suutelisin sinua, ellet olisi ravassa kaikkialta muualta paitsi silmistäsi”, tyttö näpäytti Jamesin kumartuessa lähemmäs, ilmiselvästi saaden vieroitusoireita tytön huulista. Jamesin ilme venähti.
”Jess, tule, mennään vaihtamaan vaatteet ja tullaan sitten takaisin”, Lily sanoi Jessille. Jess nyökkäsi ja rymisteli portaita ylöspäin Lilyn raahautuessa perään. Muut varmaan ajattelivat, että miksi Jessinkin tarvitsisi vaihtaa vaatteet, mutta hän itse ymmärsi. Sarah.

”Minnekäs naiset hävisivät?” kysyi Sirius kovaan ääneen myös Ninan ja Leylahin kadottua portaisiin. Pojan ilme oli hullunkurisen venähtänyt. Remus pyöritteli silmiään. Oli vaikeaa olla sellaisen pojan kaveri, jolla oli suurensuuri naisaddiktio. Ihmissuden huomio herpaantui pelistä hänen keskityttyään kahteen muuhun kaveriinsa, ja Peter räjäytti räjähtävä näpäys-pakan tämän korvan juuressa.
”Pulita”, tämä käski käsi ojossa. Remus kaivoi kolme sulmua taskustaan ja heitti ne Peterille.
”Mennään estämään Siriuksen seuraava hankinta, hän katselee siihen malliin noita viidesluokkalaisia tyttöjä...” He käyttivät Siriuksen likaisista naisseikkailuista vain nimeä hankinta, koska suhde perustuu muuhunkin kuin seksiin ja hauskanpitoon, ja se siis olisi liian vakava nimitys Siriuksen toilailuista. Samoin tyttöystävä. Eli hankinta oli sopiva nimitys.


***

8. Marraskuuta 1977

Rakas päiväkirja,
tänään oli erittäin tapahtumarikas päivä. Sirius ja Joëlle olivat heti toistensa kaulassa. Minua säälittää Sarahin puolesta, koska hän oikeasti piti Siriuksesta. Siis Siriuksesta!? Kyllä se aina välillä ihan kiva on kaverina, mutta häneen en ikinä menisi sekaantumaan. Vaikka sanotaan, että rakkaus on sokeaa, mutta tässä tapauksessa se kyllä on sokeaa, kuuroa ja mykkää.

Mutta se Sarahista. Jess on ollut taas koko päivän omilla teillään, luultavasti Reguluksen kimpussa. Pitääkin kysyä häneltä siitä, koska hän säteili kuin aurinko tänään tultuani oleskeluhuoneeseen rättiväsyneenä huispausrääkistä. Sanon rääkistä, koska James on tullut vielä pahemmaksi ajan myötä, siis huispauksessa. Hänhän on oikea orjapiiskurin perikuva ja pisti meidät juoksemaan kentällä NELJÄ KIERROSTA! Siis neljä kierrosta! Se poika on tullut hulluksi! Ja sitten olisi vielä pitänyt pelatakin! Kyllähän me kaikki pelasimmekin, mutta arvaa, nukuttaako nyt!

James on ihana. Hän pyysi tänään harjoitusten jälkeen minua kanssaan Tylyahoon, kun seuraava viikonloppu järjestetään. Tiedän, että meidänhän se pitää järjestää, mutta olemme suunnitelleet sitä tanssiaisten ohella. Mutta vaikka ele olikin hyvin pieni ja tavallinen, se kuitenkin merkitsee minulle paljon. Meidän kunnolliset ensitreffimme!

Rakkaudella,
Lily


***

A/N2: Joo, minulla on kysymys teille: nyt, kun olen melkein (melkein ja melkein) puolessavälissä (lukuja yhteensä 20-40), haluaisin kysyä, että haluatteko tähän sellaista itsenäistä jatko-osaa, joka siis kertoisi pääpiirteittäin kelmien ja muiden koulunjälkeisestä elämästä suunnilleen Harryn ja Ginnyn häihin (ja koksa Voldemort on hus hus, sekin on mahdollista :D). Siis, jatko-osa vai ei, koska tapahtumia on alettava alustamaan jo nyt. Minulla on kaksi eri loppua Lumipalloon, ja toinen (huomattavasti dramaattisempi) edellyttäisi jatko-osaa. Vastauksia saa antaa jälkeisimpienkin osien kommenteissa! :D
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
No moi taas!

Kahdeksan sivua, hallelujah! Mun luvut on paljon lyhyempiä, en halua edes tarkkaa sivumäärää kertoa. :D

Lainaus
Sirius Pollux Black!
Tuli Polluxista mieleen se hevoskirjakerho (jokahan on nykyään vaihtanut nimensä, mun kaveri kuuluu siihen) enkä sitten yhtään revennyt tolle... ;D

Lainaus
James näpäytti jokamaunrakeen ilmaan ja valmistautui nappaamaan sen suuhunsa, kun Sirius työnsi päänsä hänen hampaittensa ja karkin väliin niin, että James puraisikin jokamaunrakeen sijaan Siriuksen korvaa.
;D

Vai että Kalkaros luutakomerossa tytön kanssa? (no tytön tietty, pojanko sitten? Taino miksei... :D) Ja sitten tuo kun kelmit menee muuttamaan Kalkaroksen hiuksia mopiksi, tuo kun Sirius kysyy että kuka, ehdottelee Voroa ja sellaisia, ja sitten James sanoo Lily, repesin sille kun kuvittelin sen sellaisella pahaenteisellä äänellä komedialeffamaiseen tyyliin sanottuna. Tajusitko? (en oikein osannut selittää, mutta pointti että repesin.

Lily/James on edelleen aww eikä muuksi muutu, ja Sirius tuolla jossain nojatuolin takana kyyläämässä ja vetoja vastaanottamassa. :D Oikeasti, tästä tulis hieno romanttinen komedialeffa. (päästätkö mut ohjaajaks? ;D)

Aiemmin en Jess/Reguluksesta tykännyt erityisemmin, mutta tämän luvun kohtaus oli ihana. Ja jotenkin musta tuntuu että koko ajan on joku harrastamassa seksiä jonkun kanssa, (paraskin puhuja minä :D (vihjaan siis Kelmien päiväkirjaan)).

Jatko-osa kuulostaa kivalta. Mutta mainitsit tuossa että se sun toinen loppuvaihtoehtosi on dramaattisempi, niin eihän silti sitä draamaloppua tarvitse toteuttaa vaikka jatko-osan tekisitkin? Vai? Koska mä haluaisin onnellisen lopun tähän. (tottakai)

Joo, mutta jatkoa!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
xDDDDDD

hajoilin nii paljon tälle luvulle niin monessa eri kohtaa, etten ala lainailee niitä tähän, lähes joka kappaleesta löytyi naurun aihetta. xDDD

Sirius on ihana ja paras <3333 ihanaa, et oli paljon Siriusta luvussa :D
 
(tosin Sarah säälittää) James/Lily = ihana <333

lyhyt  ja ytimekäs :D Sitähän sä kysyit?

ja jatkoa ootellessa :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

FanGirl

  • Vieras
Juu... Mä oon nyt vähän niinkuin unohtanut kommentoida (kirottu Hetalia). No nyt pääti sitte tulla kommentoimaan...

Tää on ihanaa niinkuin aina. Lily/James on ihannaa. Se ei sitä muutu. Sirius ei tosta muutu, vaikka minä toivoisinkin kuinka kovaa. Remukelle joku nainen nyt! Mä en kestä jos se on yksin. Eikä sen nainen saa olla Joëlle. Sarah säälittää. Se tykkäisi oikeasti Siriuksesta. Jess on hieman hämmentävä, mutta se ja Regulus sopii tosi hyvin yhteen. Niitä lisää.

Kysyit mielipidettä siitä jatkosta. Se olisi ihanaa. Mä oonkin halunnut lukea mitä niille tapahtuisi, jos Voldemort katoaisi kokonaan. Ja mä ainakiin suutun jos lopetat tämän siihen kun ne pääsee koulusta.

Tällästä tällä kertaa. Nopeasti jatkoa!

Vedette

  • V.I.P.-HP-fani
  • ***
  • Viestejä: 17
  • Coollike-fan
Oih, jatkoa!!!!! Olen onnellinen....  ::) ;D
Mutta siis, jotain rakentavaa (??) elikkäsh, minä kannattaisin sitä draamapitoisempaa loppua, koska... noh... Haittaaksse?? Mun yks lempinimi niistä miljoonsita on kattokaas Sisävesihinaajan lisäks Draamaqueen... Oho, meni vähän ohi aiheen  :D Siis jotain draamaa ja dramaattista, romantiikkaa, en voi odottaa ficiltäs mitään muuta!!! Mutta luku oli hyvä, ja oon kyll sitä mieltä, että kannatti lähes kuukauden ajan tarkistaa joka päivä, että ootkos kirjottanu jotain uutta... Sitähän sä kysyit.  :P
Lainaus
”Sinulla on letit.”
”Sherlock. Mutta miten se liittyy asiaan?”
Repesin. Aivan totaallisesti.  ;D Ja sit tääkin sai mut hajoomaan:
Lainaus
”Sherlock”, huomautti James ivallisesti.
Sherlock.. haa haa... Oon vähän väsyny...  ::)
Sitten, mites Joelle on yhtäkkiä hypänny Siriuksen kaulaan?? Entäs Remus?? Onkohan multa jääny joku luku väliin?? Kävi Sarahia sääliks, Sirius on kyll oikeesti vähän liian playboy... Voiskos se jossain vaiheessa luoda semmosen kestävän suhteen, jos Voldemort kerta kokonaan katoo?? Mutta sitten Harry ei ehkä tapaakkaan Ginnyä, tai no, riippuu ihan vaan siitä, että miten sää päätät  :)
Mutta ne tannssiaiset, niitä odotan, ihan niinkun niitä häitä, onhan nekin tulossa?? Sori jos painostan, ei oo tarkostus... Anteeks  :-X
Mutta aivan ihanaa Lily/Jamesia!!!! James on niiiin sulonen!!! Ja ekat treffit!!! Sori jos raiskaan huutomerkkiä...  ::)
Mutta näihin tunnelmiin, oon aivan hirveen, hirrveen tyytyväinen, mitään en tarrtte, paitsi jatkoa...  ;D :D ;) :)
« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 17:06:02 kirjoittanut Vedette »
"Elämä on kuin vesiposti. Kovin on märkää."
"It's leviousa, not leviousaAA."

Sussupaa

  • ***
  • Viestejä: 46
  • I'll let you know that you're not alone
Päätimpäs nyt kommentoidakki, kun viimein sain luettua tätä sun ficciäs :) tykkäsin alusta asti (luin kaikki luvut yhteen menoon). Lily ja James on tosi sulosia :) ja Sirre on ehkä hieman liian aktiivinen, mutta toisaalta se on ihan siriusmaista ;D Remus on ihana, ja siitä voisit kertoo lisääki ja seki vois saaja naisen ja sitten ne vois olla oikein siirappisia :3 nojoo, Remuksen ajatuksia kuitenkin lisää? :) ja Peter on tollanen perus perässä hiihtäjä, niinkö yleensäkki :D
Tää on tosi hyvä fic ja hyvin kirjotettu! :) ja jatkoa odottelen ja toivon :)

Ja se jatko-osa idea on hyvä! :)

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Oon paha ja kommentoin vasta nyt, vaikka sä oot aktiivisesti kommentoinut Viettelyksiä... Nyt hävettää...

Ja totuushan on se että tää on oikein hyvä. Lily/Jamesia ei ole koskaan liikaa, ja fluffyn kirjoittamisessa kehittyy harjoituksen kautta - trust me, done that. ;) (etkä varmaan oo huomannut) Jotkut kohdat tökki, mutta lukujen myötä huomasin miten nopeasti sä kehityt, ja mun on pakko sanoa että mä oon oikeastaan ylpeä susta kun otat vinkeistä vaareja ja mummoja minkä kerkeät! Voi jos mäkin osaisin, mutta ei, oon liian omapäinen siihen. :D

Sherlock! Nuo oli niin ihania kohtia (eikä tällä toki ole mitään tekemistä BBC:n aiheuttaman Sherlock-addiktioni kanssa) että alkoi melkein itkettää! Ja James, no, pitääkö sitä edes mainita? Pitää. James on ihana. :D

Mutta joo, on tässä kommentoinnissa sekin hyvä puoli että nyt mä nään heti kun tulee jatkoa. ;D
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
A/N: Tavaksi muodostuneet anteeksipyynnöt ja selittelyt heti alkuun... Ja selityksiä on tälläkertaa: uusi ihana koiranpentu ja sen viemä aika, perussyy koulu ja sitten vielä näytelmäharjoitukset, talli, hoitoponit, kaverit ja hammasleikkaus + raudat... Ja ihanaa, että muistitte tätä koomaan vajonnutta topaa kommenteillanne! ♥ Ilman niitä tuskin koko hommelia ei olisi ilmestynyt!

***

Swizzy: Kiitos kommentista!  ;D  Jes! Tajusit sen komedialeffamaisen sävyn Jamesin äänessä, just sitä hainkin! Ihanaa! Ja ohjaajan pesti on sinun! Kai pääsen näyttelemään?  ;)  Ja loppu on onnellisella tavalla dramaattinen, se vaan on aikamoinen paukku...  ;D
 
Anturajalka93: Kiitos kommentista! Tässä luvussa Siriusta ei ole ihan kamalasti, mutta koeta kestää!  ;D
 
FanGirl: Kiitos kommentista! Remuksen naisasiat hoituvat lukujen kuluessa ja Jess/Regiä tulee aika paljon, yks mun suosikkipareista tässä (L/J ehdoton ykkönen) ja tässä luvussakin on sitä loppupuolella vähän...  ;D
 
Vedette: Kiitos kommentistasi! Ei sinulta lukuja välistä ole jäänyt, ihanaa, että tuo pikku kolmio sai hämmennystä (mun tarkotukseni, muahhah)! Ja playboy Sirre ihan tarkotuksella, se on oleellinen juonen (minkä juonen? ;)) kannalta...  ;D
 
Sussupaa: Kiitos kommentistasi! Remuskin tulee jossain vaiheessa kunnolla esille, älä huoli..  ;D
 
onski: Kiitos kommentistasi!  ;D
 
Salla: Ihanaa, et oon oikeesti kehittyny! Arvaa, miten mä järkytyin (positiivisesti) kun huomasin sun kommanneen, alotinkin L/J-fanituksen sun fikkies kautta...  ;D  Ja kommentissasi oli kyllä toinenkin hyvä puoli: teit mut iloseks.  ;D  Kiitos kommentistasi!

***

Kiitos tuhannesti kaikille kommentoijille! Tässä(kin) luvussa on kestänyt, mutta nyt lyön taas ennätyksen: luku on YHDEKSÄN JA PUOLI sivua pitkä! Se on mulle aikas paljon, joten siinäkin yksi syy viivästymiselle... :) Luvussa vähän Mary/Averyakin, jos joku huomaa Averyn etunimen virheelliseks, en löytäny sitä mistää, nii vinkatkaa... Ja pistin Bellatrixin ja Andromedan täs saman ikäsiks, Harry Potter Wikissä (in English) sanottiin, et Dromeda olis syntyny Bellan ja Cissyn välissä, mut pistin sen Bellan pikkusiskoks, silleen siististi puol vuotta nuoremmaks... Jos joku ymmärsi nii hyvä ;)

***

Luku 12: Vettä ja kirje vähän erilaiselle perheelle

Remus venytteli ja jalkautui sängystään. Hän kipristi varpaitaan kylmällä lattialla ja hieraisi silmiään. Poika kuuli kuorsauksen kahdesta seuraavasta sängystä. James ja Sirius. Huoneessa haisi hiki, pöly, likaiset sukat ja suklaa. Pojan sängyn viereisessä sängyssä, joka kuului Jamesille, oli verhot puoliksi auki ja niiden välistä pilkisti Jamesin flanellipyjamanhousunlahje, villasukan peittämä jalka ja Herra Sorkkamäki, joka oli putoamassa lattialle. Seuraavassa sängyssä nukkui Sirius törkyläjänsä päällä. Hän ei nukkunut sängyssään, vaan sen ulkopuolella, mutta samalla tasolla läjämuodostelmansa ansiosta. Viimeisessä sängyssä oli verhot auki ja peitto pedattuna huolimattomasti. Kummallista. Peter ei koskaan ollut valveilla tähän aikaan aamusta. Suihkustakaan ei kuulunut melskausta, eli pojan oli oltava jossain päin linnaa.
    Jamesin sieppiherätyskello päästi kilkattavan äänen, joka merkitsi kellon olevan puoli seitsemän. Todistetusti herätyskellon kilinä ei saanut poikiin minkäänlaista vaikutusta, mutta kertoi Remukselle ajan, jolloin pitäisi kastella kaksi kuorsaajaa.
”Noniin, James ensin”, poika mietti ääneen. ”Aquatulio!” Reaktio oli sama, kuin joka aamu.
”Remus, vielä viisi minuuttia”, James mumisi märkään tyynyynsä.
”Ei enää yhtäkään minuuttia, jos haluat syödä ne kaksikymmentä leipääsi”, Remus käski toista kuin pientäkin lasta.
”Jos söisin tänään vain viisitoista, voinko nukkua vielä viisi minuuttia?” James yritti, vaikka varmasti tiesi yrityksen toivottomaksi.
”Et.”
”No höh”, James marisi ja vääntäytyi ylös tyynynkuva poskessaan. Poika otti sotkuiselta yöpöydältään silmälasit ja tunki ne päähänsä haukotellen makeasti. Remus siirtyi seuraavan nukkujan läjän viereen.
”Aquatulio!” hän loitsi nyrpistäen nenäänsä jo tutuksi tulleelle hajulle, joka oli peräisin Siriuksen läjästä. Home, muste, suklaa, tuliviski, Coca Cola, hiki, sukat, pöly. Eli hieno hajuelämys.
”KUUTAMOOOO! Kastelit minut! TAAS!” huusi Sirius ja heitti Remuksen suuntaan jonkin vihreän ja homeisen. Leivän. Remus väisti haisevan ammuksen ketterästi.
”Tsot, tsot, Sirius. Ei saa heitellä leipiä. Varopas vaan, etten anna sinulle jälki-istuntoa”, Remus kiusasi käyttäen ensimmäistä kertaa ikinä valvojaoppilaan tehtäviään kelmeihin. Sirius tuntui vihdoinkin heräävän kunnolla. James hekotteli Remuksen selän takana luihusti ja hieroi kämmeniään yhteen ilmiselvästi suunnitellen jotakin.
”Kuutamo! Et sinä voi uhata minua jälki-istunnolla, rakas!” Sirius tokaisi järkyttyneenä, puhuen hänelle kuin kenelle tahansa tytöistä. Remus nauroi hiljaisesti, kuten aina. Tässä oli herätysstrategia vailla vertaansa.
”James, pue päällesi. Sirius, nouse ylös”, poika komensi ystäviään ja alkoi itsekin napittaa pyjamaansa auki.
”Etkö antanutkaan Anturajalalle istuntoa?” James kysyi pettyneenä. Remus nauroi uudestaan.
”Minä herätin hänet”, Remus naurahti vetäen kaapuaan päänsä yli. Oli siinäkin parhaat kaverukset!
”Missä Peter on?” James huomasi ystävänsä puuttumisen. Remus kohautti olkiaan.
”En tiedä. Mutta hän ei ollut täällä kun heräsin, mikä on jo aika saavutus.”

Sarah istui nojatuolissa Rohkelikon oleskeluhuoneessa. Hänellä oli tärkeä tehtävä, mitä hän ei muistanut. Jotakin elintärkeää. Huone oli autio ja takka oli sammunut. Kiviset seinät huokuivat kylmyyttä ja kalseutta ja tytön lämmin hengitys huurusi hyisessä ilmassa. Moni asia oli vinossa. Miksi huone oli ensinnäkin autio? Aina, mikä tahansa vuorokaudenaika olikin, siellä oli joku. Mutta ei Sarah nytkään ollut yksin. Jokin liikahti nurkassa. Sieltä astui esiin pitkä, koulupukuun sonnustautunut hahmo, jolla oli mustat, hiukan ylikasvaneet hiukset ja myrskynharmaat, tutkimattomat silmät. Huulilla oli rakastava hymy. Nurkasta irrottautunut nuori mies käveli hymynkare huulillaan Sarahia kohti, ja koko huone tuntui täyttyvän lämmöstä.
    Palovaroitin piippasi. Hetkinen! Eihän Tylypahkassa ole palovaroittimia! Mutta jokin piippasi. Samassa Sarah kuuli tuttuja ääni ympäriltään.
”Sarah, herää, kello on puoli seitsemän”, kehotti Lilyn ääni. Sarah avasi pettyneenä silmänsä. Tietenkin. Tietenkin se oli vain uni. Uni, jossa Sirius Black oli esittänyt ratkaisevaa roolia. Sarahin aivot heräsivät kylmään totuuteen. Sirius Black oli jättänyt hänet ranskalaisen primadonnan vuoksi. Joka sattui olemaan yksi hänen ystävistään. Sarahin sydämen täytti pettymys ja viha. Ja suru. Miksi aina kävi näin? Miksi?
”Sarah? Pärjäätkö sinä?” Lilyn ääni kysyi uudestaan, hiljempaa. Nyt Sarah itse huomasi poskilleen vierineet kyyneleet. Hän nyyhkäisi hiljaa.
”Sarah, ei mitään hätää. Olen tässä”, sanoi Lily ja halasi Sarahia lujasti. Lily oli ollut aina hänelle hyvä ystävä, mitä ei Sarahista itsestään voinut sanoa. Hän oli jättänyt ystävänsä huomiotta tavattuaan Jason Benteyn ja ollut vain tämän seurassa. Sarah kasteli Lilyn pyjaman olkapään kyynelillään.
”Sarah, haluatko, että käsken Jamesin, tai minun, sanovan Siriukselle suorat sanat?” Lily kysyi ja jatkoi kuiskaten: ”Tai Joëllelle? Tekisin sen enemmän kuin mieluusti.” Sarah naurahti kyyneltensä lomasta, mutta samalla hänet täytti viha ja tunne petetyksi tulemisesta.
”Ei, minä teen sen itse. Haluan saada kunnian läimäyttää sitä tärkeilevää lutkaa”, tyttö sihisi vihaisena. ”Voit kumminkin sanoa Siriukselle suorat sanat, vaikka tuskin niissä mitään vaikutusta onkaan.”
Samassa Joëlle asteli kylpyhuoneesta tiukoissa pillifarkuissa, korkeissa remmikorkokengissä ja valkoisessa tiukassa topissa kuivaten vaaleita kiharoitaan sinisellä froteepyyhkeellä. Sarah nousi ylös ja käänsi suurieleisesti selkänsä tytölle. Hän noukki pyyhkeensä matka-arkustaan ja asteli vaaleahiuksisen ohi mitä ylpeimmin elein.

James nappasi punaisen rohkelikkoleijonakoristellun suuren pyyhkeensä sänkynsä alta ja haistoi sitä varmistuakseen sen puhtaustasosta. Seuraavaksi hän nappasi koulupukunsa ja -kaapunsa Siriuksen yöpöydän alta ja tunki aamutossunsa jalkaansa napaten vielä Kelmien Kartan ja näkymättömyysviittansa kainaloonsa. Sitten hän pakeni ulos seitsenluokkalaisten Rohkelikkopoikien makuusalista, juuri ennen Siriuksen hoilausta. Poika veti viitan ylleen ja mumisi kartan avaavan loitsun. Hän lähti hipsimään käytäviä pitkin kohti Valvojaoppilaiden kylpyhuonetta vältellen mahdollisimman paljon kaikkia muita.

Lily laski veden altaaseen ja lisäsi sinne vaaleansinisiä laventelintuoksuisia kuplia. Huoneessa oli pimeää, koska tyttö ei ollut vaivautunut pistämään valoja päälle. Hän jätti pyyhkeensä altaan reunalle ja luiskahti veteen. Vesi oli lämmintä ja laventelin tuoksu rentouttavaa. Lily sulki silmänsä ja antoi ajatustensa vaellella vapaasti, jokseenkin kohta ne löysivät yhden tietyn kiintopisteen, erään nuoren miehen nimeltä James Potter. Lily ei oikein ollut varma suhtautumisestaan häntä kohtaan, vaikka he olivatkin yhdessä. James oli mukava, hauska, hyvännäköinen ja hyvä suutelija, mutta kaikki syvälliset keskustelut puuttuivat. Hän ei oikein tiennyt mitään pojan menneisyydestä, haaveista tai muista mielenkiinnonkohteista kuin huispauksesta. Ainoat asiat, mitkä tyttö tiesi, olivat Jamesin vanhempien nimet ja se, että he olivat olleet Jamesille tärkeitä.
    Samassa huoneeseen syttyi valot. Lily hätkähti ajatuksissaan ja katsoi ovelle.
    Ovella seisoi tummahiuksinen poika pyyhe lanteillaan ja käsi valokatkaisijalla. Tämän ilme oli hämmästynyt.
”Lily?”
”James? Mitä sinä täällä teet?” Lily kysyi tunnistettuaan poikaystävänsä. Poika raapi hermostuneena päätään ja katsoi kiusaantuneena poispäin.
”Tulin pakoon Siriuksen hoilausta. Mitä sinä teet? Siis”, James takelteli. ”Äh, siis miksi olet täällä, tai siis--”
”Joo, tajuan mitä ajat takaa. Olen täällä, koska meitä tyttöjä on niin paljon, jotka käyvät suihkussa, että ajattelin saavani vielä lämmintä vettä, kun tulen tänne.”
”No, minä sitten varmaan menenkin, nähdään aamiaisella, kulta. Antaisin sinulle suukon, jos et olisi siellä altaassa. Tosin voisinhan minä nytkin antaa, mutta sinä tuskin pitäisit siitä”, James selitti. Lily naurahti.
”James, sinähän olet hyvä muodonmuutoksissa?” Lily kysyi. Hänellä oli ajatus, miten molemmat voisivat olla kylpemässä.
”Häh? Ai joo, olen. Mitä sitten?” poika kysyi hämmentyneenä.
”No, jos muuttaisimme jotain täältä uimapuvuiksi, katsos. Aluksi tietenkin monistaisimme ne ja sitten se kopio muutetaan. Tajuatko?” Lily selitti ideansa. James tajusi asian ja nappasi yhden saippuan altaan reunalta ja taikoi siihen monistusloitsun. Kohta kylpyhuoneessa oli kolme kookoksentuoksuista saippuaa, joilla James jonglöörasi innoissaan. Lily taputti.
”Hei, jonglööri, pitäisikö sinun muuttaa ne saippuat uimapuvuiksi?” Lily muistutti. Jamesin keskittyminen herpaantui ja yksi saippua luiskahti altaaseen.
”Muuta sinä ne niin minä haen sen yhden, ja jos näenkin silmäsi tirkistelevän, hoidan omakätisesti ne arestiin!” Lily uhkasi ja sukelsi hakemaan saippuaa.

Lilyn pää putkahti pinnalle. Hän hymyili paljastaen kulmahampaansa, jotka olivat pojasta kauneimmat hampaat ikinä. Siis kulmahampaat. Lilyn kulmahampaat olivat erikoiset. Terävät ja valkoiset. Ja kivan tuntuiset huulessa, kun Lily näykkäisi suudelman keskellä.
”Hei, maa kutsuu Jamesia!” Lily sanoi heiluttaen kättään Jamesin kasvojen edessä. James hätkähti.
”Eikös sinun pitänyt tehdä noille saippuoille jotakin?” tyttö muistutti ja Jameskin muisti tehtävänsä. Hän otti pyyhkeensä alta taikasauvansa ja napautti toista saippuaa muuttaen siitä hyvin niukat vihreät bikinit. Lily katsoi poikaa merkitsevästi ja James virnisti. Toisesta saippuasta hän muutti itselleen tummanpunaiset uimashortsit, joissa oli siepinkuva toisen polven päällä. Lily roikotti narubikinien yläosaa ja katsoi Jamesia pahasti. James vain virnisti leveästi, iski silmää ja veti näkymättömyysviittansa päälleen. Siellä olisi hyvä pistää uimahousut päälle. Lilyllä tosin ei ollut mitään muuta suojaa kuin vaahto ja sekin alkoi hälvetä.

Puettuaan James viskasi viitan Lilylle, joka sen turvin nousi altaasta Jamesin liukuessa veteen.
”James, ihan totta! Näiden koko olisi sopiva ehkä jollekin Joëllelle, mutta minulla ei ole näin hyvä itsetunto!” näkymätön Lily puuskahti. James remahti nauruun.
”Lily, se olen vain minä, ei mikään lohikäärme”, poika rohkaisi. Lily puuskahti vihaisesti.
”Juuri sehän siinä onkin! Sinä olet poika. Enkä halua olla liian paljastavissa poikien läsnä ollessa!” tyttö paljasti. James nauroi.
”Lily, se olen vain minä. Ja ajattele, kumpi mieluummin, minä vai Sirius? Vaikka Sirius nyt onkin paras kaverini, uskot varmasti, että hän tirkistelisi.”
”ja sinäkö et sitten muka yritä tirkistellä?” tyttö kysyi epäilevästi. James nauroi vielä kovempaa.
”Vannon pyhästi, että minä en tirkistele”, James sanoi juhlallisesti. Lily hymähti myöntävästi ja astui esiin.
    Tyttö oli mykistävä. Tämän tummanpunaiset, märät hiukset kihartuivat kaunisti, mutta rennosti. Hänen vartalonsa oli sopusuhtainen, lihaksikas ja solakka. Vihreä puki Lilyä täydellisesti eivätkä bikinitkään näyttäneet niin niukoilta, kuin tämä oli antanut ymmärtää. Ihan samanlaisilta kuin kaikkien tyttöjen bikinit kesäisellä uimarannalla.
”Sinä... Vau!” James takelteli jääden tuijottamaan Lilyä. Lily punastui hennosti ja liukui veteen. James veti tytön rintaansa vasten ja suuteli tätä pitkään. Lilyn huulet tuntuivat juuri sopivilta Jamesin omille ja vartalot loksahtivat paikoilleen kuin luotuina toisilleen. James veti Lilyn veden alle mukanaan ja sukelsi toiseen päähän allasta.
”Mikä pointti tuossa sukelluksessa muka oli?” Lily kysyi päänsä putkahdettua pinnalle. James viittasi merenneitoa esittävään koristeeseen.
”Pääsimme pois tuon katseen alta. Minulla ei ole sen kanssa ihan parhaat välit...”
”Miksi ei?” Lily hämmästeli ja liu'utti kättään Jamesin rinnalla.
”Koska me vierailimme Siriuksen kanssa täällä neljännen luokan alussa, ja Sirius vahingossa huitaisi sitä ja se meni rikki”, James selitti paljastamatta vierailunsa syytä, johon liittyi enemmän tai vähemmän alastomia tyttöjä ja tirkistelyaikeita.
”No justiinsa. Arvattavasti olitte tirkistelemässä?” Lily veikkasi. James nyökkäsi hymyillen viattomasti.
”Mitä ihmettä minä teen kaksin kylpyhuoneessa tirkistelijän kanssa?” Lily nauroi ääneen. James helpottui, että tyttö ei ollut suuttunut asiasta.

Alice istui Suuressa Salissa Sarahin, Jessin, Maryn ja Joëllen seurassa. Tyttöjä vastapäätä istuivat kelmit, paitsi James ja Peter. Joëlle ja Sarah pitivät mykkäkoulua ja Jessillä oli äänekäs väittely Remuksen kanssa kesken. Leylah lojui mukavasti Siriuksen kainalossa. Sarah oli odotettua tyynempi, rauhallisempi ja luonnollisempi, mutta jos oli seitsemän vuotta tämän tuntenut, niin saattoi sanoa, että tyttö oli masentunut liittyessään liian vilkkaasti keskusteluun.
”Ihan varmasti jästeillä on kotitonttuja! Ihan varmasti on! Eihän kukaan voi elää ilman niitä!” Jess selitti Remukselle pojan nauraessa vieressä hiljaa.
”Jess, ei jästeillä ole kotitonttuja”, Alice vastasi. Kaikilla velhosuvuillakaan ei ollut varaa niihin. Ainakin Connoreilla, Blackeilla ja Pottereilla oli Prewettien lisäksi tonttuja. Lupineista tai Piskuilaneista hän ei tiennyt, ja Sarahin perheellä ei ainakaan ollut, koska hän asui jästialueella ja oli puoliverinen. Myöskään Lilyllä ei ollut tonttuja jästisyntyisyytensä takia.
”Eikö muka? Kuka heillä sitten tekee kotityöt, jos ei tontut?” tyttö ihmetteli. Alice ei voinut kuin nauraa tälle.
”Ei heillä ole. He tekevät kaiken itse, ainakin Lilyn mukaan”, Alice selitti. ”Eikä kaikilla velhosuvuillakaan ole tonttuja. Vaikka meillä ja teillä ja Pottereilla ja Blackeilla onkin, ei kaikilla ole.” Jess osasi olla käsittämättömän itsepintainen, periksiantamaton luupää jos sille päälle sattui. Ja näköjään tänään oli sellainen jästipääpäivä.
”No niin, mutta miten he –” Jess aloitti, mutta keskeytti Salin ovien avautuessa. ”Regulus!”
”Voi pyhä paska. Miksi tuo yksi teroittamaton sulkakynä tuossa vastapäätä menee huutamaan sille mulkulle jotain? Siis eikö se tiedä, että jos Reg tulee puhe-etäisyydelle minun mahtavuudestani, puhkeaa maailmanluokan sanaharkka!” Sirius manasi.
”Vai on paskatkin nykyään pyhiä”, Remus huomautti Siriukselle, joka nauroi.
”Ainahan ne. Mutta nyt, me kaksi, sontapommeja, Ruikulin kalsarit ja Voron työhuone. Suunnitelma á la Anturajalan mahtavat aivot”, Sirius juoni hieraisten kämmeniään yhteen viekas ilme kasvoillaan.
”Vaatimattomuus pukee sinua, Anturajalka”, Remus huomautti sarkastisesti ja lappasi lusikallisen puuroa suuhunsa.
”Kaikkihan minua pukee, mutta mieluiten riisuu”, Sirius sutkautti ja vinkkasi flirttailevasti silmää kainalossaan olevalle Leylahille.
”Pah. Tytöt, mennään oppitunneille, en kestä tuota egon suuruutta”, Remus dramatisoi ilkikurisesti hymyillen.
”Minun egoni on vielä pieni verrattuna housujensisukseen”, Sirius virnisteli. Alice huokaisi. Hänestä Sirius oli mukava, omisti maailman mahtavimmat lihakset ja oli kaikenlisäksi kuolattavan hyvännäköinen. Mustat, asetellut, mutta rennot hiukset, harmaat, pilkehtivät silmät, ilkikuriseen virneeseen kääntynyt suu ja sopusuhtainen ruumiinrakenne. Hän oli kuin enkeli, jolta puuttuivat aivot ja jolle oli vahingossa asetettu liian likainen mielikuvitus ja ADHD. Vaikka Alicella olikin vakituinen suhde Frankiin, ei hän silti osannut lopettaa hyvännäköisten Siriuksen ja Reguluksen katselua.

”James”, Lily kuiskasi piirrellen silmät puoliummessa tikkuvelhoja pojan rintaan. James hymähti silmät suljettuina.
”Öööh, niistä joulutanssiaisista. Osaatko tanssia?” Lily kysyi hiukan häpeillen. James vilkutti kulmahampaitaan virnistäen leuhkasti.
”Tietysti”, hän vastasi kiusoittelevasti.
”Hyvä. Saat nimittäin opettaa minulle. En osaa tanssia yhtään”, Lily myönsi posket punaisina. James sen sijaan nautti tilanteesta täysin rinnoin.
”Eikö meidän pikku kulta osaa tanssia. Annas kun James-setä opettaa”, James virnuili. Lily läimäytti häntä rintaan näyttäen kieltä.
”Missä sinä muka opit tanssimaan. Paino sanalla sinä”, Lily uteli.
”Minähän olen meistä se seurapiirijuhlien kyntäjä. Ja niissä joudutaan aina Siriuksen kanssa pyörittelemään sukuni mummoja ympäri salia. Kerran se yksi taisi saada jonkun sairauskohtauksen Siriuksen pyörittelyssä”, James kertoi.
”Pitääkö minun olla nyt vai mustasukkainen Potterin suvun mummoille?” Lily nauroi.
”Tietysti. Ne vanhat harputhan ovat oikein viehättäviä riippurintoineen ja rollaattoreineen”, James laski leikkiä hipelöiden Lilyn bikineiden niskalenkkiä.
”Näpit irti, pervo!” Lily tokaisi ja läpsäytti poikaa sormille leikkisästi. Jamesin ilme venähti ja sitten hän purskahti nauruun.
”Lily – hihhehhahhehhuh – minun sormeni – hahhahhehheh – jäi solmuun narujesi kanssa”, James hekotti. Lily koitti Jamesin kättä ja totesi saman asian.
”Hei ihan tosi! Monen vanha sinä oikein olet!? Miten voit solmia sormesi bikininnaruihin!?” Lily puuskahti ja yritti nykiä Jamesin sormea irti naruistaan.
”Se on taito se, Lilyseni. Mutta myöhästymme ekalta tunnilta, jos jäämme tänne lilluttelemaan. Tosin, ei minulla mitään sitä vastaankaan ole...” James sanoi yrittäen suudella Lilyä.
”Jos me nyt menisimme vain sinne tunnille”, Lily totesi ja nykäisi Jamesin sormen irti, siis naruista, saaden pojan parahtamaan. Pahaksi onneksi pojan sormi piti solmukyhäelmää koossa ja tukipilarin puuttuessa solmu aukeni. Ja bikinien yläosa tipahti. Lily kiljaisi kauhistuneena ja peitti kädellään yksityisalueensa. Jamesin katse harhaili jossain kolmisenkymmentä senttiä Lilyn kasvojen alapuolella. Tyttö punastui ja kääntyi selin Jamesiin. James otti kiinni bikinien niskalenkistä, joka oli pettänyt, siirsi Lilyn hiukset syrjään ja solmi nauhat kömpelölle rusetille hellävaroin. Poika suukotti vielä lopuksi Lilyn niskaa saaden tytölle aikaiseksi kylmät väreet.
”Kiitos”, Lily mumisi ja katsoi ripsiensä alta Jamesiin. James hymyili hyväntahtoisesti ja puristi Lilyä lujemmin rintaansa vasten.
”Hei, älä nolostu. Ole kiltti. Enkä minä kerinnyt nähdä mitään. Kelmin kunniasanalla”, James julisti. Lily naurahti kireästi.
”Ja saanen kysyä, herra Kelmi, että kuinka pitäviä kelmin kunniasanat ovat?” Lily penäsi ja katsoi Jamesia silmiin.
”Riippuu kelmistä. Remuksen sana on pitävin, minun kai jakaa toisen sijan Peterin kanssa ja Siriuksen kunniasanat ovat yhtä pettäviä kuin Loch Nessin järven jää silloin kun, se on mustaa! Ja voin sanoa kokemuksesta, asun – siis asuimme – aivan Loch Nessin vieressä ja me menimme sinne jäälle kerran. Et halua tietää enempää”, James selosti saaden Lilyn nauramaan.
”Hei ihan tosi! Jos jää on mustaa, terve järkikin sanoo, että se pettää kun sille astuu!” Lily opetti. James nauroi.
”Hei, olen yllytyshullu. Tietysti me menemme Anturajalan kanssa jäälle, jos on mahdollisuuksia! Ja elämä olisi tylsää ilman vaatteet päällä tehtyjä tahattomia avantouinteja, muutamia hienoja laskutusverhohyppyjä kartanomme katolta ja mäenlaskua kelkoilla ruohikolla suoraan järveen”, James perusteli kantansa. Lily katsoi poikaa kauhuissaan.
”Lasketteko te Siriuksen kanssa järveen kelkoilla, nurmikolla? Tai hypitte laskuvarjoilla talojen katoilta?” Lily pöyristeli.
”Joo. Ja sidomme Jarrumiehen ilotulitusraketteja naapurin kissaan ja sytytämme ne tuleen. Ja lastaamme naapurin seitsemänvuotiaan pojan huoneen täyteen sontapommeja, jotka on ajoitettu räjähtämään oven avautuessa. Ja kuokimme naapurustomme grillijuhlissa syömässä kaikki makkarat. Niin, ja levitämme HetiPiti-liimaa naapureiden ovenkahvoihin”, James paljasti. Lilyn ilme oli kauhistunut ja huvittunut samalla kerralla.
”Sidotte naapurin kissaan ilotulitteita!? Sehän on vaarallista! Kissaparka!” Lily kauhisteli.

Remus katseli ovelle, josta Jamesin pitäisi astella aivan muutaman minuutin kuluttua, jos aikoi ehtiä tunneille ja syömään. Poika oli jäänyt Valvojaoppilaiden kylpyhuoneeseen tai matkalle – arvattavasti Lilyn kanssa.
”'Ei Remus”, kuului Joëllen ääni pojan vierestä. Remus säpsähti ja katsoi tytön kauniisti meikattuihin silmiin, joita tällä kertaa ympyröi vaaleansininen rajausväri.
”No hei Joëlle”, Remus sanoi. Joëlle karaisi kurkkuaan. Poika varautui henkisesti flirttailun kohteeksi joutumiseen.
”Onko sinulla nyt jotakin?” Joëlle kysyi ja astui Remuksen taakse, lukemaan Päivän Profeettaa, joka Remuksella sattui olemaan käsissään.
”On. Mielestäni meillä molemmilla on PVS tunti vartin päästä”, Remus sanoi sarkastisesti.
”No niin, mutta nyt, ei vartin päästä, tonttu”, hän sanoi ja nojautui eteenpäin kiharien kutittaessa Remuksen poskea. Hän tunsi olonsa todella epämukavaksi ja tukalaksi ollessaan niin lähellä tyttöä.
”Ei minulla nyt mitään ole. Missähän James ja Lily viipyvät?”
”Epäilemättä –”, Joelle sanoi ja kosketti muka-vahingossa Remuksen olkapäätä rinnoillaan. ”'E ovat kutemassa luutakomerossa.” Tyttö nappasi puoliksi syödyn banaanin Remuksen lautaselta ja alkoi nuoleskella sitä flirttailevasti, lähes irstaasti.
”En usko sitä kyllä Jamesista ja Lilystä. Vaikka James saattaa kaukaa vaikuttaa aivan typerältä naistennaurattajalta ja lapselliselta kakaralta, hän ei ole kuten Sirius, tosin Siriuksessakin on monia puolia, hienoja ja huonoja. James on oikeasti hyvin ajattelevainen, vastuuntuntoinen, sitoutuvainen ja luotettava. Sitä sinä et kyllä usko, mutta James on usein meistä se, joka pitää Siriuksen ja Peterin älyvapaimmat suunnitelmat aisoissa. Ja Lily on nyt Lily. Vastuuntuntoinen ja ennen kaikkea Lily”, Remus puolusti ystäviään.
”Ketkä ovat naimassa?” Sirius kysyi kiinnostuneena kuullessaan sanan 'naimassa'.
”Sinä ja sinun likainen mielikuvituksesi!” Remus puuskahti leikillisesti ja muksaisi toista nyrkillä olkapäähän.
”Ei, ei mielikuvitus voi naida ketään! Tai no, mielikuvituksessa voi naida jotakuta, mutta se on parasta luonnossa”, Sirius virnisteli. ”Kokeilisitte tekin. Juuri te kaksi, Remus ja Joëlle.”
”Sirius! Liikaa informaatiota!” Alice huomautti sivustasta ja löi Siriusta kirjalla.

Salin ovet pamahtivat auki ja hengästyneet kyyhkyläiset James ja Lily juoksivat sisään. Kaikki salissa hiljenivät. Sitten kelmien päästä Rohkelikkopöytää kuului Siriuksen huuto:
”Missäs naimassa sitä ollaan oltu!?” Lily punastui ja Alice näki sen pöytäänsä asti.
”Sirius!” tyttö sihahti ja yritti vaimentaa pojan heittämällä tätä omenalla. Sirius kuitenkin koppasi omenan kätevästi suuhunsa lennosta ja viittoi muita taputtamaan. Kukaan ei kuitenkaan tätä tehnyt ja poika näytti lapsellisesti kieltään tyytyen syömään omenaansa. Sarah tuijotteli Alicen mielestä hiukan liian pitkään Siriusta kaipaavasti.
”Kuules kulta, vaimentamiseeni kaivataan aivan jotain muuta kuin omena”, Sirius sanoi Alicelle, vinkkasi silmää ja väläytti sen mennään-nyt-heti-naimaan-tuonne-lähimpään-luutakomeroon-virnistyksensä, jonka tehoa vaimensi hampaiden väliin takertunut pala omenankuorta. Alice vastasi virneeseen paljonpuhuvalla punastuksella.
”Noniin, nyt nuo kaksi alkoivat kuherrella katseillaan”, Remus puuskahti leikillisesti, keräsi kamppeensa ja marssi oville Joëlle kintereillään. Leylah oli aiemmin lähtenyt hakemaan tavaransa makuusalistaan ja se soi Siriukselle tilaisuuden iskeä puolet Tylypahkan tytöistä.
”Terve kaverit”, James sanoi iloisesti, istuutui, lastasi viisitoista amerikkalaista pannukakkua lautaselleen ja kaatoi niille vaahterasiirappia, kuten oikea amerikkalainen olisi tehnyt.
”No moro Casanova ja Chili”, Sirius säteili kavereilleen, nojautui pöydän yli uteliaana katsomaan juuri tulleita odottava ilme kasvoillaan. ”No?”
”Hihä ho?” James mäyssytti. Lily läimäytti häntä avokämmenellä korvalle saaden pojan puolimärät hiukset pelmahtamaan.
”Sika”, hän kuittasi nauraen ja suikkasi pienen pusun toisen poskelle.
”Sitä no, että mitäs te teitte..?” Sirius kysyi keikutellen kulmiaan vihjailevasti.
”Ei mitään sellaista, mistä sinun täytyisi tietää, Anturajalka”, James sanoi nielaistuaan kolme neljäsosaa pannukakkupinostaan.
”Ja pah. Sarvihaara, sinun pitäisi opettaa fritsunpoistoloitsu Chilille”, Sirius nauroi ja katsoi paljonpuhuvasti juuri puhjennutta mustelmaa Lilyn kaulassa. Lily punastui ja veti kauluspaidan mustelman päälle.
”Hyvä minun on opettaa, kun en osaa itsekään”, James sanoi ja ahtoi loput pannukakut suuhunsa Lilyn jäystäessä omenaa nolona.
”No pitäisi opetella! Sehän on yksi perustarpeista!” Sirius hämmästeli.
”Opeta minulle joskus. Mutta nyt minä ja kukkanen luistamme paikalta”, James sanoi, tarttui Lilyä kädestä ja nousi ylös heilauttaen laukkunsa olalleen. Sirius seurasi esimerkkiä ja tarjosi herrasmiesmäisesti kättään Alicelle. Alice tarttui käteen tiuskaisten:
”Olen varattu, tonttu.”
”Olet varattu tonttu? Ja tiedänhän minä sen, kulta”, hän sanoi jättäen Sarahin ja Maryn pöytään kaksistaan.
”Pärjäätkö, Sarah?” Mary kysyi kyynelten kihotessa Sarahin silmiin. Toinen tyttö pyöritti päätään ja Mary kietoi myötätuntoisesti kätensä toisen harteille ja talutti tämän hellästi ulos ovista, kohti Rohkelikon makuusalia.

Pimeydenvoimilta suojautumisen opettaja, nuori Annabella Gray, asteli luokkaan. Kaikki sulkivat suunsa kuullessaan punaisten avokkaiden kopinan kivilattialla. Professori Gray oli jokaisen Tylypahkan miespuolisen oppilaan päiväuni korpinmustan polkkatukkansa ja myrkynvihreiden silmiensä kanssa. Hän oli pitkä, laiha, näyttävä ja erittäin kurvikas. Tosin hänen luonteensa oli tinkimätön, tiukka ja erittäin tarkka.
”Hyvää aamupäivää, luokka. Tänään jatkamme samasta aiheesta kuin viimeksikin: kaksintaisteluista. Viimeksi käsittelimme asiat vain teoriassa ja kävimme läpi tärkeimmät loitsut. Kuka muistaa loitsut ulkoa?” professori Gray sanoi jääpuikkoja tihkuvalla äänellään. Lily, Korpinkynnet ja suurin osa muistakin oppilaista nosti kätensä ilmaan. Sirius flirttaili erään aasialaissyntyisen Puuskupuhin kanssa ja James katseli Lilyn niskaa tiiviisti.
”Herra Black, lopettaisitteko tuon katseillanne rakastelun neiti Chin kanssa?” professori lausui jäätävästi ja katsoi vetoavasti Siriukseen joka virnisti koko hammasrivistönsä voimalla.
”Totta kai Annie, teidän mieliksenne. Haluisitko olla Huin asemassa nyt vai miksi olit niin kylmä, kultaseni?”Sirius sanoi ja iski tietäväisesti silmää.
”Kaksikymmentä pistettä Rohkelikolta epäkunnioittavasta käytöksestä, herra Black. Osaisitteko vastata kysymykseeni?” professori sanoi.
”Jos se oli pyyntö Tylyahoon tai luutakomeroon, niin kyllä kiitos”, Sirius sanoi keikkuen tuolinsa takasorkilla diivailevasti.
”Herra Black, kymmenen pistettä Rohkelikolta. Herra Potter, osaisitko sinä vastata, vai onko se neiti Evansin niska niin kiehtova?”
”Hä?” James havahtui ajatuksistaan. ”Ai, joo. Kilpiloitsu, aseistariisunta ja tainnutus.”
”Kymmenen pistettä Rohkelikolle. Jaan nyt parit. Evans ja Potter, Bellatrix Black ja Lijon-Sainbury, Lupin ja Prewett, Avery ja Connor, Kalkaros ja Chi, Bentey ja Brown, Smith ja Jones, herra Black ja Andromeda Black, Lestrange ja Lestrange. Vahvin loitsu käytettävissä on tainnutustaika ja mitään parantumatonta ei saa tulla. Aloittakaa!” professori jakoi heidät pareihin. Sirius virnisti ilkeästi kuullessaan päässeensä serkkunsa pariksi. Luokka hälisi pariensa luokse ja suurin osa luokasta kauhisteli jakoa, mutta Lily, James, Remus, Alice ja Jess olivat ihan tyytyväisiä pareihinsa.

”Millähän perusteella hän jakoi meidät?” Jess kysyi Avreylta. Poika kohautti olkapäitään murahtaen vastaukseksi:
”Sillä on vähän oudot periaatteet. Tiedätkö missä Mary on?”
”En tiedä. Mitä Reguluksella on nyt?” Jess teki vastakysymyksen.
”Kai liemiä. Kysy Rodolphukselta tai Rabastanilta tarkempaa tietoa”, Thomas Avery vastasi.
”Okei. Aloitetaanko?” Jess kysyi hiukan pelokkaasti. ”Ja sopiiko, ettet käytä anteeksiantamattomia?”
”En tietenkään!” Thomas huudahti vastaukseksi. He aloittivat ”taistelun” yksinkertaisella aseistariisunnalla.

Samaan aikaan makuusalissa Mary lohdutti Sarahia ja tarjosi tälle suklaata.
”Minä en käsitä tätä! Minä vihaan Blackia! He kaikki ovat samanlaisia!” Sarah vuodatti tyynyynsä. Mary kietoi säälien kätensä kaverinsa ympärille. Hänestä tämä ei ollut kauhean erikoista Siriukselta, mutta Sarahilta senkin edestä. Tyttö nimittäin ei usein murtunut ihan kenen tahansa takia.
”Niin he ovat. Kokeile puhua Siriukselle, ehkä hän sanoo jonkin selityksen, jopa anteeksipyynnön”, Mary ehdotti. Hän itse ei ikinä ollut joutunut samaan tilanteeseen, joten hänellä ei oikein ollut kokemusta. Thomas Avery oli ainoa poika Maryn elämässä ikinä. Hän oikeasti piti Averysta, sanoivat muut mitä tahansa. Hän muisteli kuinka he tapasivat.

Oli aivan tavallinen, kuuma heinäkuinen päivä Paddingtonissa, kun Mary O'Donnel käveli kohti kaupungin esikaupunkialuetta, johon heidän perheensä oli muuttanut muutama vuosi takaperin. Hänellä oli kaksi suurta seefferiä hihnoissaan, molemmissa käsissään. Molemmat, sekä Max ja Gary, vetivät lyhyttä tyttöä kuin ajopuuta ja hän oli vaarassa kaatua jo kolmatta kertaa. Kaiken lisäksi hänellä oli painava ostoskassi samassa kädessä kuin Maxin hihna ja ostoskassin kantokahva uhkasi repeytyä. Max alkoi haukkua ja hyppiä kahdelle jalalle kolmen hahmon, pitkän, melkein aikuisen miehen ja kahden pikkulapsen, noin kymmenvuotiaan pikkutytön ja taaperoikäisen, juuri kävelemään oppineen pikkupojan kanssa. Mary kiskaisi Maxin hihnasta kun ostoskassin kahva repeytyi ja ostokset levisivät kuin fletkumadon sisälmykset maahan. Myös Gary alkoi haukkua ja pyrkiä ruokien luokse.
”Katso, Tom! Kaksi koiraa!” pikkutyttö sanoi miehelle ja hyppelehti sinisessä kesämekossaan.
”Koila, koila! Hattu koila!” pikkupoika lässytti ja osoitteli murisevaa Maxia pullealla pikkulapsen kädellään.
”Max, Gary, paikka”, Mary komensi punastuessaan railakasti huomattuaan huvittuneen, ivallisen hymyn pojan kasvoilla. Koirat haukkuivat vielä vähän ja asettuivat lopulta monen hihnannykäisyn jälkeen aloilleen.
”Tarvitsetko apua?” poika kysyi pidätellen nauruaan ivallisen hymyn kareillessa tämän jalopiirteisillä kasvoilla. Hän huomasi samat piirteet kahdella lapsellakin, tosin lapsellisen pyöreyden saattelemina.
”Jos viitsisit”, Mary sanoi kasvot tomaatinvärisinä. Poika ojensi kätensä ja esitteli:
”Thomas Avery, hauska tutustua.” Mary tarttui pojan jykevään käteen ja kätteli reippaasti.
”Mary O'Donnel.” Thomas kumartui ja poimi pari vaeltelemaan lähtenyttä paprikaa maasta. Marysta poika näytti jotenkin tutulta ja hän yhdisti sen johonkin hyvin ikävään, mahdollisesti velhomaailmaan liittyväksi jutuksi. Yhtäkkiä hänelle tuli mieleen Luihusessa oleva poika, Alice, kelmit (teitenkin, hehän ovat aina paikalla kun on tilaisuus nöyryyttää Luihuisia), Kalkaros, kaikki Tylypahkassa opiskelleet viisi Blackia (Bellatrix, Andromeda, Narcissa, Sirius ja Regulus), Lestrangen veljekset ja muutama nimettömäksi jäänyt Luihuinen.
”Olenko nähnyt sinut jossakin?” Thomas puki sanoiksi Maryn ajatukset.
”En tiedä, minusta sinäkin vaikutat tutulta. Tunnetko tai tiedätkö henkilöä nimeltä Severus Kalkaros?” Mary kysyi ajatellen, että rohkea jokamaunrakeen syö. Thomasin ilme jähmettyi ja hän katsoi kummastuneena Maryyn.
”Tunnen. Hän on kaverini. Mistä sinä hänet teidät?” poika hämmästeli. Mary selitti, mistä tunsi Kalkaroksen, mainitsematta kumminkaan velhouttaan.
    Loppukesän Mary ja Avery tutustuivat ja vähitellen Mary alkoi ihastua Thomakseen aina yhä enemmän ja lopulta hän uskaltautui puhua tunteistaan toisellekin. Lopulta he menivät yhteen ja saatuaan Tylypahkan kirjeet heille molemmille paljastui toistensa velhous.


Mary havahtui ajatuksistaan kuullessaan Sarahin pehmeän tuhinan tämän nukahdettua. Mary noukki suklaalevyn tämän kädestä ja pisti yöpöydälle, joka oli huolellisesti järjestetty. Hän hipsi makuusalista vähin äänin jättäen Sarahin nukkumaan suruaan pois.

Pimeydenvoimilta suojautumisessa Lily ja James aloittelivat kaksintaisteluaan. Lilyllä oli taktiikkansa taisteluun poikaystävänsä kanssa. Hän hymyili tavalla, jonka tiesi sulattavan Jamesin jalat ja aivot, asteli keinuvasti lähemmäs ja oli muka valmistautumassa suudelmaan, kun teki aseistariisuntaloitsun. Jamesin ilme venähti.
”Herra Potter, tarkkaavaisuutta! Erinomaista neiti Evans!” professori antoi palautetta taistelijoille.
”Kulta, tuo on epäreilua!” James sanoi käyttäen lempinimeä, mistä Lily ei pitänyt.
”Erästä mukaillakseni, sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua”, Lily virnisteli ja painoi pusun Jamesin huulille professori Grayn käännettyä selkänsä.

Tunnin jälkeen Jess meni Rabastanin pakeille. Poika oli ilkeän ja ylimielisen näköinen, vaarallinen, mutta siltikin hyvännäköinen.
”Hei Rab”, Jess puhutteli Rabastania, joka asteli veljensä Rodolphuksen, Thomasin ja Blackin tyttöjen vierellä.
”Hei Jess. Oliko asiaa?” Rabastan vastasi. Jess ja Rabastan olivat oikeastaan ihan kavereita, niinkuin kaikki muutkin seitsenluokkalaiset Luihuiset ja Jess. Regulus hengaili vanhempien Luihuisten kanssa ja Jess oli monesti heidän seurassaan.
”Joo. Tom kehotti minua kysymään sinulta, että mitä Regillä oli”, Jess selitti. Rabastan kohautti olkapäitään.
”Liemiä varmaan. Kuulin hänen valittavan Rodille ja Borikselle Kuhnusarviosta, joka ei anna lisäpisteitä Luihuisille”, Rabastan vastasi. Boris Mulciber oli saman ikäinen kuin Regulus. Narcissa oli muutaman vuoden nuorempi kuin he.
”Kiitos Rab!” Jess huikkasi ja juoksi tiehensä.

Regulus asteli myrtyneenä ulos liemiluokasta Boriksen kanssa. Matkallaan hän potkaisi erästä haarniskaa ja kaatoi sen kolisten maahan. Kuhnusarvio oli hänen mielestään yksi Tylypahkan kamalimmista opettajista Kuhnukerhoineen.
”Regulus Arcturus Black!” tuttu tytön ääni huusi. Jessica. Samassa tyttö ilmestyikin hänen viereensä huohottaen.
”Hei Jess”, Regulus saonoi pehmeästi ja kietoi toisen kätensä tytön harteille.
”Hei Reg. Oliko kivaa Kuhnun kanssa?” Jess kuisasi. Regulus näytti kieltään lapsellisesti ja loikki portaat kaksi kerrallaan ylös Jess rinnallaan.
”Arvaa. Mutta kirjoitin äidille, ja sain kirjeen takaisin aamulla”, poika iloitsi ja näytti rypistynyttä kuorta tyttöystävälleen.
”Saanko lukea?” Jess kysyi, ilmiselvästi uteliaisuudestaan kihisten. Regulus nyökkäsi ja ojensi kirjeen, jonka Blackin vaakunalla koristeltu vahasinetti oli rikottu. Tyttö avasi kirjeen uteliaana ja Regulus kurkki tämän selän takaa.

Hyvä Regulus,

kiitos kirjeestäsi. Onneksi Tylypahkassa menee hyvin etkä ole joutunut pahempiin tappeluihin niiden kelvottomien Rohkelikkojen kanssa. Kiitos kysymästä, meillä menee täällä kuten tavallista. Alie katkaistiin, nyt meillä on uusi tonttu, Oljo, erittäin avulias ja reipas nuori tontunalku. Tulet pitämään siitä.

Mutta mitä sinä puhuit siitä tyttöystävästäsi!? Rohkelikko! Olemme hyvin pettyneitä sinuun, mutta jos hän todellakin on puhdasverinen, voit tuoda hänet vierailulle ja jos hän osoittautuu kelvolliseksi, voit käydä heilläkin. Jos hän on Jessica Nemesis Connor, syntynyt vuoden aiemmin kuin sinä, hän löytyy sukupuustamme. Hänen äitinsä on Marie Athene Connor (omaa sukua Potter) ja isänsä Finley Dario Connor, jotka ovat ihan kiitettävät vanhemmat (Finley on Malfoyn sukuun menevästä haarasta).

Mutta nyt meidän pitää käydä Ministeriössä Orionin kanssa. Kirjoita pian takaisin ja yritä sanoa Jessicalle, josko hän osaisi puhua Kelvoton I:lle niistä vessanpöntöistä...

Rakkaudella,

Walburga ja Orion


Jess purskahti nauruun. Regulustakin kieltämättä nauratti viimeinen kommentti Siriuksesta ja vessanpöntöistä.
”Noniin, sellainen äitini on kirjoittaessaan”, Regulus sanoi.
”Sirius ja vessanpöntöt. Ansaitsisinko irtopinnoja jos oikeasti sanoisin Siriukselle sanasen niistä pöntöistä...” Jess nauroi. Regulus pörrötti tämän hiuksia. Kaikki oli oikein hyvin nyt, kun Walburga ja Orion tiesivät heidän suhteestaan ja olivat jopa valmiita hyväksymään sen.

***

A/N2: Toivottavasti ette ole unohtaneet tätä! Jos joku kumminkin vielä lukee, tuskin liian suuri homma on painaa tuota 'Vastaa' nappulaa ja kirjoittaa muutaman sanasen kommentti... :)
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Ihanaa, jatkoa! Etsi joku toinen ohjaaja, jos haluut näytellä, koska mä olen ihan oikea (oikea ja oikea :D) näyttelijä! Oi, koiranpentu. ♥

Yhdeksän ja puoli sivua! Vau! Onnea! Congratulations (kirjotinkohan nyt ton oikein...?)! Ja vastaavia ilmaisuja...

Ja sitten siirrytään pois offauksesta...

Lainaus
Huoneessa haisi hiki, pöly, likaiset sukat ja suklaa.
Varmaan hieno yhdistelmä. :D Btw, miltä pöly haisee?

Sirius ja Siriuksen törkyläjät... :D

Kiva herätystekniikka. :D

Lainaus
Home, muste, suklaa, tuliviski, Coca Cola, hiki, sukat, pöly. Eli hieno hajuelämys.
Epäilemättä... :D

Hieno tuo Sarah & Sirius & Joëlle -kohtaus.

Ihana Lily/James. Ihanaihanaihana! Aws. ♥

Lainaus
”ja sinäkö et sitten muka yritä tirkistellä?” tyttö kysyi epäilevästi. James nauroi vielä kovempaa.
Ja, eli iso kirjain alkuun.

Lainaus
”Vai on paskatkin nykyään pyhiä”, Remus huomautti Siriukselle, joka nauroi.
:D

Lainaus
”Ainahan ne. Mutta nyt, me kaksi, sontapommeja, Ruikulin kalsarit ja Voron työhuone. Suunnitelma á la Anturajalan mahtavat aivot”, Sirius juoni hieraisten kämmeniään yhteen viekas ilme kasvoillaan.
”Vaatimattomuus pukee sinua, Anturajalka”, Remus huomautti sarkastisesti ja lappasi lusikallisen puuroa suuhunsa.
”Kaikkihan minua pukee, mutta mieluiten riisuu”, Sirius sutkautti ja vinkkasi flirttailevasti silmää kainalossaan olevalle Leylahille.
”Pah. Tytöt, mennään oppitunneille, en kestä tuota egon suuruutta”, Remus dramatisoi ilkikurisesti hymyillen.
”Minun egoni on vielä pieni verrattuna housujensisukseen”, Sirius virnisteli.
Niinpä niin. :D

Lainaus
”Missä sinä muka opit tanssimaan. Paino sanalla sinä”, Lily uteli.
tanssimaan?

Lainaus
”Ja saanen kysyä, herra Kelmi, että kuinka pitäviä kelmin kunniasanat ovat?” Lily penäsi ja katsoi Jamesia silmiin.
Sitä sietääkin epäillä... :D

Seuraava selostus Jamesin ja Siriuksen tempuista toi mukavasti ICiyttä näihin, vaikka onhan näissä sitä ilmankin.

Lainaus
”Epäilemättä –”, Joelle sanoi ja kosketti muka-vahingossa Remuksen olkapäätä rinnoillaan. ”'E ovat kutemassa luutakomerossa.”
Joëlle sanoi (siis nuo mitkälie pisteet e:en päälle) Joëlle on inhottava.

Lainaus
Pimeydenvoimilta suojautumisen opettaja, nuori Annabella Gray, asteli luokkaan.
Pimeyden voimilta suojautumisen

Sirius menee välillä kyllä överiksi, muttei se niin kamalasti haittaa.

Nyt tuli takaisin myös Jess/Regluksen selkeä ihanuus. (tai kaikki parituksethan voivat olla ihania) Mutta silti.

Jatkoa taas lähiaikoina!

Ja se rakentava lähti kaiken kaikkiaan kolmannelle maailmanympärimatkalleen.

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Juu, ei vaadita paljoa. Mutta pakko kyllä myöntää, että nyt hävettää, koska omat lukuni on noin kolmasosan tästä... Ja nekin on aina ihan kamalan henkisen työn alla.

Mutta joo. Tää on ihan siis tosi hyvä edelleen, ja taas huomasin pientä edistystä. :) Siriuksen ja Remuksen sananvaihdot on ihan hulvattomia, ja repeilin kyllä useammin kuin kerran. Mä oon tänään käyttänyt mun rakentavan kommentin saldon loppuun, ja siksi päädyn vaan lainailemaan parhaita kohtia. :D

Seuraavassa sängyssä nukkui Sirius törkyläjänsä päällä. Hän ei nukkunut sängyssään, vaan sen ulkopuolella, mutta samalla tasolla läjämuodostelmansa ansiosta.

”Jos söisin tänään vain viisitoista, voinko nukkua vielä viisi minuuttia?”

”Voi pyhä paska. Miksi tuo yksi teroittamaton sulkakynä tuossa vastapäätä menee huutamaan sille mulkulle jotain? Siis eikö se tiedä, että jos Reg tulee puhe-etäisyydelle minun mahtavuudestani, puhkeaa maailmanluokan sanaharkka!” Sirius manasi.
”Vai on paskatkin nykyään pyhiä”, Remus huomautti Siriukselle, joka nauroi.
”Ainahan ne. Mutta nyt, me kaksi, sontapommeja, Ruikulin kalsarit ja Voron työhuone. Suunnitelma á la Anturajalan mahtavat aivot”, Sirius juoni hieraisten kämmeniään yhteen viekas ilme kasvoillaan.
”Vaatimattomuus pukee sinua, Anturajalka”, Remus huomautti sarkastisesti ja lappasi lusikallisen puuroa suuhunsa.
”Kaikkihan minua pukee, mutta mieluiten riisuu”, Sirius sutkautti ja vinkkasi flirttailevasti silmää kainalossaan olevalle Leylahille.

”Olen varattu, tonttu.”
”Olet varattu tonttu? Ja tiedänhän minä sen, kulta”

”Herra Black, lopettaisitteko tuon katseillanne rakastelun neiti Chin kanssa?” professori lausui jäätävästi ja katsoi vetoavasti Siriukseen joka virnisti koko hammasrivistönsä voimalla.
”Totta kai Annie, teidän mieliksenne. Haluisitko olla Huin asemassa nyt vai miksi olit niin kylmä, kultaseni?”Sirius sanoi ja iski tietäväisesti silmää.
”Kaksikymmentä pistettä Rohkelikolta epäkunnioittavasta käytöksestä, herra Black. Osaisitteko vastata kysymykseeni?” professori sanoi.
”Jos se oli pyyntö Tylyahoon tai luutakomeroon, niin kyllä kiitos”, Sirius sanoi keikkuen tuolinsa takasorkilla diivailevasti.

Mutta nyt meidän pitää käydä Ministeriössä Orionin kanssa. Kirjoita pian takaisin ja yritä sanoa Jessicalle, josko hän osaisi puhua Kelvoton I:lle niistä vessanpöntöistä...

Loistavaa. ;)

Ja piti mainita viel siitäkin, että mun mielestä on tosi siistiä kun Jess on niin hyvää pataa luihuisten kanssa. Siis oikeasti. Rauhaa ja rakkautta tupien välille. ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


sateenkaarinalle

  • Slytherin
  • ***
  • Viestejä: 42
Kirjoita pian takaisin ja yritä sanoa Jessicalle, josko hän osaisi puhua Kelvoton I:lle niistä vessanpöntöistä...

Kelvoton I :----D

Oon oikeesti tosi surkee kommentoimaan mitään järkevää, joten jätän sen yleensä väliin ;)
En osaa sanoa nyt muuta kuin, että tykkään tästä ficistä tosi paljon ja kirjotat tosi hyvin.


we accept the love we think we deserve

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
aahhhahhaaa!!!!!!! Siriuksen ja Jamesin herätykset <333 Remus osaa ;)

mietin lähinnä että, mitä Siriuksen serkut tekee Tylypahkassa (ellen oo ihmetelly ennen), ku Narcissa, joka on nuorin sisaruksistaan, on jo vanhempi kuin Sirius... mutta ehkä tää menee jo ns. pilkunviilaukseksi, joten jätän tämän ehkä tähän...

Mut ah! Noi Sirius kohdat <3333 ja juu, ihan hyvin kestin tämän luvun :DDD

Uutta luku oottaessa (ehkä siinäkin olisi Siriusta jonkin verran? ;) )
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012 10:47:06 kirjoittanut Anturajalka93 »
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
A/N: Anteeksiiii.... Taas on kestänyt aivan luvattomasti.... Koulu ja inspiksenkatoumus...
 
Swizzy: Nöyyyh, leffahaaveet murskautuivat!  :'(   ;D  (Tosin, olen minäkin "oikea" näyttelijä...  ;D ) Mä en oikeestaan tiiä miltä pöly haisee mut sellaselta....pölyltä..?  ;D  Sirius menee överiksi yhden tietyn ihanuuden takia joka tulee joskus tapahtumaan... ;D Mutta kiitos kommentista! ;D
 
Salla: Hah, kiitos kommentista! Musta kato Luihuinen on kaikkein kiinnostavin ja paras tupa (luonteeltani Luihuinen.. ;) ) niin pitää saada joku Luihuisystävällinen ihminen mukan ja Jess on musta tosi mahtava hahmo (asiasta kukkapurkkiin)... Ja mua tosiaan harmittaa kun kelmificeissä on tavallisesti kauheesti tuparasismia niin päätin vähän tasottaa tilejä... :)
 
sateenkaarinalle: Kiitos kommentista! Mua ei siis haittaa kommentin laatu vaan se on aina vaan ihana tietää et tätä luetaan... ;D
 
Anturajalka93: Kiitos kommentista! Narcissalla ja noilla serkuilla on jotain pikku jäynää kelmeille ja tarttin ne Tylypahkaan niin sooloilin hiukan... ;D Ja Siriusta on tässäkin (ja seuraavissa 23 luvussa) aika paljon... Lukemalla selviää ;)
 
onski: Ah, Sirius/PVS-ope näköjään saa kannatusta (Vuotiksessakin pidettiin siitä... ;D )... L/J:tä tulee hiukan vähemmän nyt mutta yritän sitä ja Jess/Regulusta tunkaista väliin joskus... ;D
 
***
 
Mutta muutama sananen tästä osasta: tämä aloittaa nyt Lumipallon sisäisen ficlet-rumban, Kelmien joulukalenterin jonka oli alunperin tarkoitus olla joulukalenteri joulun alla mutta nyt se sijoittuukin kesään... Minilukuja pyrin tänne suoltamaan päivän-parin välein, joulukalenterityyppisesti. Eli nyt aktiivisuus alkaa nousta hiukan. Luvut ovat noin 3-4 sivua Writerilla joten ne ovat minilukuja, kuten sanoinkin... :)

***

Luku 13: Kelmien joulukalenteri – Luukku 1: Suunnitelma á la Anturajalan (mahtavat) aivot

Joulukuu koitti, edelleen loskaisena. Koko linna oli jo joulumielellä ja kukaan muu professori ei antanut enää paljoa läksyä paitsi McGarmiwa. Kelmit hyväksikäyttivät professorien joulumieltä: kuten tavallisesti James ja Sirius istuivat lähes koko marraskuun lopun jälki-istunnoissaan ja vapaa-ajallaan James suunnitteli Lilyn kanssa uhkaavasti lähestyviä joulutanssiaisia ja auttoi muita kelmejä joulutanssiaiskepposessa, jonka pointti oli sotkea juhlapuvut. Remus yritti epätoivoisesti vetää kepposen suunnittelua muuhunkin kuin juomiseen ja lukea S.U.P.E.R.:eihin sekä hillitä muita kolmea keppostelevaa kelmiä. Kelmien viimeisin tempaus oli viedä Voron työhuone täyteen loskaa ja mutaa ja asettaa sinne alle Jarrumiehen ilotulitteita, jotka oli ajoitettu sotkemaan Voro ja mahdolliset muut osapuolet niiden räjähtäessä oven auetessa tiettyyn pisteeseen (ja Remus oli mukana). Tästä kaikki neljä saivat kuukauden jälki-istuntoa joka torstai kello 22-24. Peter oli uhkaavan usein omilla teillään ja kelmit olivat päättäneet ottaa ystävänsä olinpaikan selville, mutta heillä kaikilla oli kiireensä, kenellä kunnialliset ja kenellä vähemmän kunnialliset.

Joulukuun ensimmäisenä päivänä Remus heräsi ensimmäisenä, kuten tavallista, mutta päätti jättää muut kolme nukkumaan, koska oli lauantai ja heillä kaikilla oli enemmän tai vähemmän vahva krapula. Hän hipsi matka-arkulleen, kaivoi sieltä vaatteensa, pyyhkeensä ja särkylääkkeitä ja käveli varpaisillaan kylpyhuoneeseen, vaikka tiesi muiden unenlahjat.

Sirius raotti silmiään ja samassa voimakas pahoinvoinnin aalto vyöryi hänen ylitseen ja poika juoksi vessan ovelle käsi suun edessä. Hän rynkytti kahvaa, joka ei kumminkaan avannut ovea. Lukossa. Voi paska. Sirius ei voinut muuta kuin päästää sisuskalunsa lattialle. Häntä ei juuri nyt kiinnostanut siivoaminen, joten hän laahusti takaisin romuläjälleen ja jätti homman Remuksen vastuulle. Hän ryömi kasan seinämää ylöspäin ja nukahti matkalleen, pää juuri ja juuri sängyllä ja jalat lattialla.

Peterkin alkoi heräillä ja huonon viinapään omistava nuorukainen heräsi maailmanluokan päänsärkyyn ja tajusi omistavansa kaamean krapulan. Hän kurotti yöpöydälleen, otti taikasauvansa käteen ja loitsi nopeasti jonkin Remuksen opettaman krapulaloitsun. Olo helpottui hiukan, juuri sen verran että hän pystyi nukahtamaan uudelleen. Ennen nukahtamistaan hän katsahti kelloa ja totesi sen olevan vasta puoli 10, joten hänen ja Samin tapaamiseen oli vielä muutama tunti.

Remus asteli pyyhe lanteillaan poikien makuusaliin, tai olisi astellut, ellei olisi astunut johonkin ällöttävään, märkään ja lämpimään. Hän katsoi jalkoihinsa ja huomasi astuneensa oksennuslammikkoon ja sulamattomien lakritsitaikasauvanpalojen määrästä päätellen Siriuksen oksennukseen. Remuksen oksennusrefleksi aktivoitui, mutta loitsunsa ansiosta hän ei tehnyt Siriuksia ja puklannut lattialle. Poika loikkasi lammikon yli ja konkkasi Siriuksen läjälle kiroillen hiljaa jokaisella hypyllä.
”Sirius Anturajalka Pollux Black!” Remus jyrisi ja potkaisi Siriusta oksennusjalalla sotkien tämän pyjaman. Se ei kyllä ollut ihan remuksenomaista käytöstä, mutta krapula-aamuna rauhallisimmankin pojan pinna oli kireällä, joka saattoi johtua myös kolmen päivän päästä koittavasta täysikuusta.
   Sirius ynähti ja läiskäisi kädet korvilleen mumisten jotain.
”Saatanan perkeleen Anturajalkaläjänpuolikas! Nyt vittu soikoon nouset ja heti!” Remus raivosi ja heitti poikaa ensimmäisellä käteen sattuneella tavaralla, joka sattui olemaan Siriuksen läjästä löytynyt puoliksi käytetty kondomipaketti.
”Vittu Kuutamo! Ei nyt tarvitse silti krapulasta kärsiviä kortsuilla viskoa! Mikäs sinua nyt risoo?” poika mumisi analysoituansa lentäneen esineen.
”No, eräs herra puhdasverinen oli päättänyt laittaa sisuskalunsa oven eteen ja eräs toinen ihminen astui niihin ja nyt herra Piski voikin mennä siivoamaan”, Remus sanoi ivallisesti. Sirius mongersi jotain ja napautti sauvallaan kohti kylpyhuoneen ovea ja oksennus katosi.
”Herran tähden Kuutamo, nyt annat minun nukkua!”

”Sarvihaara, unikekosemme, tiedätkös, mikä päivä tänään on?” Siriuksen tekopirteä yliaktiivisuutta enteilevä ääni intoili pojan vieressä. James mumisi jotain nukkumiseen, krapulaan ja Lilyyn liittyvää ja kaivautui peittonsa alle paremmin.
”Ei, ei ole Lilynpanopäivä, Haaraseni. Uusi arvaus”, Sirius aktiivisoi.
”Suksi kuuseen, Antura ja anna minun nukkua!” James mumisi tyynyynsä ja kaivautui sen alle. Joskus häntä ärsytti Siriuksen yliaktiivisuus.
”Olet ihan tylsä, Sarvihaara! Tänään on joulukuun ensimmäinen. Tiedätkö mitä se tarkoittaa?” James saattoi kuulla Siriuksen ajatusten pomppivan tasajalkaa innoissaan, jos niitä ajatuksia olikaan.
”Tuliviskiä, Lilyä, lauantaiaamua ja krapulaa?” poika arvasi väsyneenä. Siriuksen kärsimättömyyden saattoi tuntea.
”Tyhmä Sarvihaara! Se tarkoittaa JOULUKALENTERIA!” Sirius intoili ja loikkasi Jamesin päälle hajareisin ja alkoi rynkyttämään tätä pyjaman kauluksista. Jameskin heräsi ja haparoi silmälasinsa yöpöydältään ja yritti pistää niitä päähänsä Siriuksen rynkyttäessä häntä vieläkin. Yritys onnistui vasta kuudennella yrittämällä ja muut yrittämät päättyivät toisen sangan osuessa silmään tai muualle kasvoihin.
”Ai niin! Hei, herättäkää Matohäntä, puen sillä aikaa jotain muuta päälle ja Sirius, siivoa tuo oksennus itsestäsi, haiset”, James sanoi heräten vihdoin kunnolla. Sirius loikkasi alas parhaan ystävänsä päältä ja kipitti Peterin sängyn viereen luihu ilme kasvoillaan.
”Anturajalka, olisitko kiltti etkä aiheuttaisi Matohännälle mitään maailmanluokan iikääköökkääk-kohtausta”, Remus pyysi.
”Juu, en en… Aiheutan vain pienimuotoisen shokkiherätyksen”, Sirius mumisi ja kohotti taikasauvansa.
”Anturajalka, minä olen hereillä”, kuului ääni Peterin verhojenympäröimästä sängystä. Siriuksen luihu ilme lässähti ja hän tyytyi vain repäisemään verhot auki ja hyppäämään ystävänsä viereen sänkyyn makaamaan.
”Huomenta Matohäntäsein”, Sirius kailotti. Muut kolme katselivat poikaa tietäen, että tällä oli jokin taka-ajatus äänensävynsä perusteella.
”No huomenta vaan, Anturajalkasein”, Peter vastasi samalla mitalla.
”Tietääkös rottapotta mikä päivä tänään on?” Sirius kysyi vihjailevasti.
”Tietää ihan sen perusteella, että juuri äsken sitä tuossa karjuit kuin vinkuva sipuli”, Peter vastasi naureskellen. Sirius näytti kieltä, nousi ylös ja loikki keijukaisloikilla tavaraläjiensä yli istumaan sängylleen tai paikkaan, jossa se näytti pylväiden perusteella olevan.
”Huomenta Peter!” Remus sanoi omien toimiensa lomasta. Hän kaiveli matka-arkustaan jotain omaansa: suurin osa tavaroista nimittäin oli Siriuksen levinneestä kasasta erinäisin reitein Remuksen arkkuun joutuneita (lähes poikkeuksetta) likaisia sukkia, paitoja tai kaapuja.
”Terve mieheen, tai no, rottaan, Matohäntä”, James toivotti vihellellen hyväntuulisesti velhorockin uusimman tulokkaan, Avada Kedavran, kappaletta.
”Huomenta hirviöllekin”, Matohäntä iski takaisin saaden Jamesin nauramaan hyväntuulisesti.
”James, onko sinulla joku mielialahäiriö kun äsken olit ärrinpurrin ja nyt olet ihan fiiliksissä?” Remus virnuili.
”Hah, ei, mutta huomenna on Tylyaho ja menen sinne Lilyn kanssa”, James intoili ja vetäisi farkut pyjamanhousujen päälle.
”Sarvihaara, miten sinä voit tehdä noin? Minusta tuo tuntuu kamalalta!” Peter älähti.
”Jaa mikä?” James kysyi viattomana. Kerrankin hän ei ansainnut tuota älähdystä.
”Vetää farkut pyjamanhousujen päälle. Hyi vittu, se tuntuu kamalalta”, Peter motkotti.
”Aijaa. No, kai minä sitten ne sieltä kaivelen ulos”, James nurisi ja näytti Petereille kieltä.
”Sukukalleuksistasiko puhut?” Sirius virnuili sängyltään, missä hän istui taikomassa jotain seinään.
”Hah hah, herra Haukkuva. Mitä sinä teet?” James kysyi ja möyri Siriuksen punkalle ottamatta pyjamanhousujaan pois farkkujen alta.
”Katso itse herra Haara”, Sirius virnuili. James katsoi seinään jossa komeili julisteessa vaaleahiuksinen jästityttö nojaillen prätkään. Tytöllä oli nahkainen, juuri ja juuri takapuolen alle ulottuva minihame, verkkosukkahousut ja paljastava toppi. Kengät olivat ärhäkän punaiset ja korkeakorkoiset. James virnisti ja repesi nauruun Siriuksen kanssa. Pojat käkättivät kaksinkeroin toisiinsa nojaillen ja saivat Remuksen tulemaan katsomaan naurun kohdetta. Pojan suunpielet nykivät mutta hän ei yhtynyt nauruun.
”Sirius, Sirius, Sirius... Pistitkö tuon tuohon ikitarttumistaialla?” Remus nuhteli. James alkoi käkättää aiempaa enemmän melkein pyörähtäen romuläjän päälle. Sirius taas nyökytteli ponnekkaasti naurunsa lomasta. Peter-parka oli mennyt vessaan ja jäi paitsi nauruista.

”Avatkaa se jo! Avatkaa!” Sirius hoputti. Pojat seisoskelivat kankaisen seinävaatteen edessä. Punaisessa kankaassa oli pieniä pusseja joissa oli numeroita. Lisäksi siinä oli hirvi, koira, susi ja rotta tonttulakit päässään ja puhekuplassa Herrat Kuutamo, Sarvihaara, Anturajalka ja Matohäntä ylpeinä esittävät: KELMIEN JOULUKALENTERI. Ensimmäisen luukun kunnian sai Peter joka vetäisi pussista paperin jossa luki:

Suunnitelma á la Anturajalan (mahtavat ) aivot

Välineet: Snivelluksen kalsarit, sontapommi x4, Voron työhuone, taikasauva

Toteutus: Henkilöt 1 ja 2 menevät pois Voron huoneelta, toinen tähtitorniin toinen tyrmiin ja räjäyttävät siellä yhdet sontapommit. Henkilö 3 aiheuttaa Aulaan kurasotkun ja henkilö 4 menee Voron huoneelle, suurentaa kalsarit ja venyttää ne pöydän päälle virittäen alle kahdesta sontapommista ansan. Kaikilla on tasan viisi minuuttia aikaa paeta kirjastoon.


”Miksi mahtavat ovat suluissa?” Sirius älähti.
”Minä olen henkilö 1 ja Anturajalka henkilö 2”, James päätti luettuaan lapun viis veisaamatta Siriuksesta.
”Miksi juuri te?” Remus inisi. James välkäytti koviakokenutta käsipeiliä farkkujensa taskusta.
”Siksi”, hän sanoi itsetyytyväisesti. ”Ja Remus on paras virittämään ansoja joten hän saa mennä työhuoneeseen.”
”Ja minä siis olen aulansotkija?” Peter varmisti. Muut kolme nyökyttelivät ja Sirius kipaisi hakemaan Jamesin viitan läävästään Peterille ja Remus otti Kelmien kartan siististä yöpöydän laatikostaan. He läpsäyttivät kätensä yhteen ja rymisivät alas makuusalista herättäen kaikki mahdolliset nukkujat.

Peter hiipi Jamesin näkymättömyysviitan alla pihalle, jossa hän talsi kurassa parhaansa mukaan ja rynnisti sisälle aiheuttaen oikein mukavan kuravanan eteisaulaan. Hän toisti mission monta kertaa kunnes kuuli Voron hinkuvan hengityksen marmoriportaikosta ja päätti hiipiä taka-alalle.
”Kuraa! Kuraa aulassa! Kuka se riiviö oli! Vastatkaa!” hän hinkui pelästyneille ensiluokkalaisille Peterin juostessa kohti kirjastoa nauraen.

James katsoi peiliinsä jossa näkyi Siriuksen virnuileva naama.
”Sirius, oletko valmis?” poika kysyi ystävältään.
”Kuin satavuotias tuliviski”, toinen poika peilissä vastasi ja iski silmää. James nauroi.
”Okei. Laukaise sontapommi N-Y-T NYT!”James sanoi ja viskasi sontapommin lattiaan, haukkasi happea ja lähti juoksemaan kirjastoon tunkien peilin farkkujensa taskuun.

Remus katsoi karttaa jossa näkyi täplä Argus Voro astelemassa kohti eteisaulaa ja täplä Peter Piskuilan juoksemassa kirjaston suunnalle. Toiset kelmit olivat asemissaan kunnes Jamesin täplä lähti liikkumaan vauhdilla kirjastolle Siriuksen seuratessa esimerkkiä. Voron täplä lähti kohti tyrmiä josta Sirius juoksi salakäytävää pitkin kirjastolle. Remus katsoi parhaaksi venyttää suurennetut kalsarit virittämänsä sontapommiansan päälle. Hänestä suunnitelma oli täysin vedenpitävä, mutta silti hän poti huonoa omaatuntoa sääntöjen rikkomisesta mutta ei voinut lintsata velvollisuudestaan koska hän oli suuressa kiitollisuudenvelassa muille kelmeille. He nimittäin auttoivat ihmissutta hänen pienessä karvaisessa ongelmassaan.

Lopulta nauravat pojat istuivat Rohkelikon oleskeluhuoneessa vakiopaikoillaan lämpimän takkatulen edessä kerraten yksityiskohtia.
”... Voron ilmeen! Se oli niin näkemisen arvoinen, kun se huomasi ne kurat eteisessä!” Peter nauroi. James meinasi tippua tuoliltaan, kun nauroi niin paljon.
”Jaahas, mitäs herrat ovat sitten tehneet?” Lily kysyi kädet puuhkassa Jamesin tuolin takana kuin ankara täti saatuaan lapset kiinni karkkivarkaista.
”Pienen kepposen, Chili-kulta”, Sirius haukahteli nauraen. Lilyn ilmeestä näki että hän ei oikein pitänyt kelmien ajanviettotavasta.
”James, ovatko tanssiaiset valmiina?” Lily kysyi siirtyen asiasta ennustuspalloon. James puisteli päätään rajusti ja Lily veti tämän penkistä ylös ja talutti syrjäisen pöydän ääreen ja istutti siihen.
”Bändi? Me tarvitsemme musiikkia sinne”, Lily kysyi välittömästi.
”Lily hei, mistä sinä nyt poltit kaavunhihasi? Et ole tänään edes ollut minulle kuten tyttöystävät yleensä”, James kysyi.
”No te olette taas tehneet kepposia”, Lily puuskahti. James vain nauroi.
”Se on kelmien joulukalenterin idea: tehdä kepposia”, James selvitti ja pörrötti Lilyn punaisia hiuksia.
”Kelmien joulukalenteri? Mitäs se tarkoittaa, herra Kelmi?” Lily kysyi ja puhalsi hiuksia naamaltaan.
”Kultaseni, se on kepposkalenteri. Joka luukussa on uusi hieno kepponen”, James sanoi ja sipaisi loputkin hiukset Lilyn naamalta takaisin taakse.
”No kiva. Pitääpä vain sietää sinua ja kepposiasi”, Lily hymyili ja Jamesin sisälle levisi kummallinen tunne: miten Lily näin helposti antoi periksi kepposille?

***

A/N2: Olenkos ollut kiltti ja saanko edelleenkin kommentteja..? :>
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012 10:22:48 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
No niin. En osaa kommentoida samalla kun laulan, mutten pysty lopettamaan sitä, joten koeta kestää kommentin huono laatu.

Peterin ja Samin tapaamiseen? (aivot on vielä nukkumassa vaik kello onkin jo kaksitoista, pitäiskö toi tietää? :D)

Eikä varmaan ollut yllätys että tämä oli taas kovin hauska, repeilin.

Mistä sä revit noita ideoita? Mikä suunnitelma! :D

Lainaus käyttäjältä: Ledi
”Jaahas, mitäs herrat ovat sitten tehneet?” Lily kysyi kädet puuhkassa Jamesin tuolin takana kuin ankara täti saatuaan lapset kiinni karkkivarkaista.
eikös se ole "kädet puuskassa"?

Kiitos kivasta ficistä ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Rentun Ruusunen

  • Vieras
Hei muuten, huomasin vaan sulla tässä näin koulusta tullessani (heti ekaks koneen ääreen...  :P), että ei kelmit ja lily voinu olla tylypahkassa vuonna 87, koska harry menee ite tylypahkaan vuonna 97, ja syntyy vuonna 86...  ??? Sori ett nipotan, mut mua vaan häiritsee tämmöset... ::)
Niin mutta jatkoa kiiitos...  ;D

Ateeksi, mutta Harry menee Tylypahkaan 91 ja on syntynyt 80. Eli tuossa kuuluisi olla vuosi 77 ;)

No itse fic oli ihana. Punastelua oli tosin aika paljon.

Ruusunen

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Aakauttaän: ( ;D ) Nyt saattekin luvun ajoissa... ;) )
 
Swizzy: Kiitos kommentista! Haa, joku huomasi Peterin ja Samin! Se oili sellainen cool viittaus tulevaan (mwahhahhah) ja sitä ei olis tarttenukkaan tietää... Liusää sitä sitten joskus...
 
Rentun Ruusunen: Kiitos sinullekkin! Vuosiluvut korjailin joskus vuonna nakkeroinen ( ;D ) ja punastelu nyt on rakkaus... :)
 
***
 
Huii, joku oli ollut nopsa ja kommentoinut! Mä ihan pelkäsin et te ootte unessa ja ei olis kommentteja!Väärässä olin, onnekseni! ;D Mutta TÄMÄ LUKU ON VIELÄ BETAAMATON eli virheistä ei tarvitse huomautella ja betattu tulee luultavasti huomenna mutta silloin tuskin tulee uutta, nämä ovat oikein työn ja tuskan takana saada päivittäin ja minulla on huomenna ratsastuskisat niin se sitten jää... Mutta yöihuomenna luultavasti saatte lisää... ;D (Selitystä)
 
***
 
 
Luku 14: Kelmien joulukalenteri – Luukku 2: Operaatio Tulisuudelma

Joulukuun toisen päivän aamuna koko kelmipoppoo oli kerääntynyt taas joulukalenterin ympärille. James oli luukkuvuorossa ja poika esitti teatraalista supershowtansa joulukalenterin edessä.
”Hyvät naiset ja herrat...” James aloitti.
”Transut ja homot”, Sirius lopetti. Remus pyöritteli silmiään Siriuksen ja Jamesin showlle.
”Anturalajka, ihan tiedoksesi että homotkin ovat miehiä”, Peter korjasi.
”No anteeksi herra Haukkuva. Hyvät naiset ja herrat, transut ja homot, kaikki geenimutantoidut tomaatit ja Sirius”, James aloitti uudestaan.
”Ei geenimutantoidut tomaatit ole sukupuoli!” Sirius protestoi.
”No onko geenimutantoidut porkkanat sitten sukupuoli?” James kysyi leikillään.
”On”, Sirius vastasi yhtälailla leikilläänm saaden Remuksen tuhahtamaan huvittuneesti.
”Jos nyt vain koittaisitte, pojat”, hän sanoi.
”Joo. No olette mitä olette rakkaat katsojamme...”
”James...” Remus sanoi varoittavasti.
”...meillä on tänään ilo ja kunnia esittää toinen aivotyöltään vaativuuta, luovuutta ja kekseliäisyyttä kuvastava Kelmien joulukalenteritehtävä”, James esitti showmiehen elkeillään. Pörröpää avasi teatraalisesti toisen luukun ja veti sieltä esiin lapun iskien silmäänsä silmälasiensa takana. Lapussa luki Siriuksen sottaisella käsialalla rustattuna:

Operaatio Tulisuudelma

Välineet: tuliviskikolpakko x pöytäseurueen henkilömäärä, taikasauva, parillinen määrä ihmisiä

Toteutus: Henkilö 1 lumoaa salaa pöytäseurueelta tuliviskit ja henkilö 2 ehdottaa niiden juomista ja tarvittaessa henkilöt 3 ja 4 suostuttelevat haluttomia juomaan. Kepposen voi tehdä myös koko pubille lumoamalla heidän juomansa. Kepposen voi tehdä millä tahansa juomalla mutta tulisuudelma kuulosti runollisemmalta kuin tonttusuudelma.


”Mahtavaa!” James huudahti silmät kipunoiden intoa.
”Upeaa”, Remus lisäsi.
”Parasta”, Peter sanoi innokkaana.
”Minä sitten haluan suudella professori McGarmiwaa”, Sirius varasi nauraen luihusti.
”Minä Lilyä”, James sanoi innokkaasti.
”No et kai!? Minä kun luulin että haluat imutella Binnsiä”, Sirius lohkaisi ja kaikki kelmit nauroivat.

”Mitä minä puen, mitä minä puen?” Lily voihki kävellen ympäri tyttöjen makuusalia.
”Rauhoitu Lily! Ota vaikka tämä musta hame minulta ja tämä luonnonvaalea neule Sarahilta”, Alice opasti ja tyrkkäsi Lilyn syliin kasan vaatteita.
”Mitkä kengät?” hän puuskahti. Ei ollut yhtään Lilyn tapaista miettiä pukeutumistaan mutta kai nyt ensitreffeillään sai hiukan panikoida?
”Tavalliset tennarit tai korkosaappaat, kummat haluat?” Alice kysyi poimien Lilyn tennarit ja Sarahin kymmenen sentin korolla varustetut nahkasaappaat kaapista.
”Tennarit. Hiukset auki vai leteille?” Lily kysyi harja kädessään.
”Leteille. Eikös James pitänyt niistä?” Alice kysyi ja otti valkoiset paksut sukkahousut Lilyn kaapista.
”Neiti Evans, kun lettisi ovat valmiit, suostutteko pukeutumaan arvon neiti”, Alice kiusasi. ”Vai menetkö Tylyahoon alastomana? Ei siinä mitään, Jameshan vain tykkäisi.”
”Suksi kuuseen”, Lily nauroi ja vetäisi Sarhin neuleen päälleen. Sarah oli antanut tyttöjen käyttää vaatekaappiaan ja he hyödynsivät mahdollisuutta koska Sarahilla oli tyttöjen vaatteista kiistattomasti muodikkaimmat vetimet.

Lopulta, kun Lily oli vetänyt talviviittansa, valkoisen piponsa, rohkelikkovärisen kaulahiuvinsa ja valkoiset hanskansa päälleen, Alice, Lily ja Sarah saapuivat Rohkelikon oleskeluhuoneeseen. Huoneessa oli hälinää ja monet ihmiset vilkuilivat kellojaan, katselivat makuusalien oville ja jonottivat ulos muotokuva-aukosta. Keskellä hälyä möykkäsi neljän hengen ryhmä: kaksi tummahiuksista poikaa ja kaksi vaaleampaa poikaa. Kelmit.
”Kenen kanssa sinä menet, Anturajalka?” James kajotti.
”Teidän kanssanne. Ja jossain välissä saatan iskeä jonkun hyvännäköisen muijan mutta muuten riipun teidän seurassanne”, Sirius vastasi ja vieressä patsastelevat kuudesluokkalaiset alkoivat kikattaa. Yksi punastui rajusti ja alkoi yskiä. Sirius nappasi häntä Heimlichin otteella vyötäisiltä ja vetäisi. Se näytti aika epäilyttävältä.
”Sirius, mitä hittoa kuvittelet tekeväsi?” Remus kysyi.
”Tämä kaunis tyttöparka punastui niin että luulin hänen tukehtuvan”, Sirius vastasi viattomana. Tyttö oli pyörtyä pojan syliin.
”Pyh pah. Sinä vaan halusit huomiota”, Remus väitti.
”Minä mitään huomiota tarvitse! Minähän olen upea”, Sirius initti.
”Ja iso ego ei ainakaan sinulla ole”, Remus jupisi.
”Anteeksi, kultaseni, en tainnut kuulla mitä sanoit”, Sirius sanoi homostellen.
”Hintti”, Remus kuittasi.
”Mitä hintti tarkoittaa?” Sirius kysyi hiljaa Jamesilta.

James oli juuri selittämässä Siriukselle hintti-sanan merkitystä kun tunsi koputuksen olkapäällään. Hän kääntyi ympäri ja kohtasi Lilyn silmät. Tyttö oli kaunis. Hiukan ripsiväriä epätavanomaisesti, musta vekkihame, vanhat tennarit ja hiukset kauniilla palmikoilla. Huulet kaartuneena kauniiseen hymyyn ja vihreissä silmssä huvittunut katse. Hämmästyttävä.
”Jäätyi”, Sirius kuiskasi Jamesin selän takana ja Remus vippasi pojalle kaljuunan.
”Hei James”, Lily hymähti. James heräsi tokkurastaan.
”Hei kulta”, James vatsasi ja suikkasi suukon Lilyn huulille. Takana Sirius ja Remus tekivät yökkiviä ääniä esittäen oksentavansa ja Sarah läiskäisi heitä molempia avokämmenellä takaraivolle saaden hiukset pöllähtämään.
”Mennäänkö?” Lily kysyi Jamesilta ja tarttui tätä kädestä. James nyökkäsi ja pari lähti kyynärpäätaktiikalla luovimaan tietään läpi ihmimassan. Tai James kyynerpäätaktikoi, pujahteli, hyppi, loikki ja kiemurteli, Lily pyyteli anteeksi poikaystävänsä kyynärpäiden kohteilta.

Sirius osoitti sauvallaanmatami Rosmertaa joka tarjoili parhaillaan juomia heidän pöytäseurueelleen. Hän teki sen salassa muilta ja samalla hän lumosi muutkin kolpakot täpötäydessä Kolmessa Luudanvarressa.
”Professori McGarmiwa!” hän huudahti ja kutsui professorin luokseen. Professorilla oli kolpakko kädessään, kermakaljaa.
”Mitä asiaa herra Black?” hän kysyi tuimasti.
”Skoolaatko kanssani, teidän professioruutenne?” Sirius kysyi kohteliaasti. McGarmiwan ilme muuttui perusankarasta epäilevään.
”Tässä on jokin hevoskotka haudattuna...” professori pohti ääneen.
”Usko minua, ei ole”, Sirius vakuutteli ja nosti tuliviskikolpakkoaan kilistääkseen professorin kanssa. Minerva kosketti pojan kolpakon reunaa varovasti ja joi tilkan. Samaan aikaan kun kolpakko irtosi professorin huulilta, jokin muu korvasi kolpakon. Se oli Sirius Black joka suuteli tottuneesti, flirttailevasti professoria. Pojan kieli tunkeutui yli neljäkymmentä vuotta vanhemman opettajan suuhun ja hymy tuntui tämän huulilla. Jostain päin pubia joku, luultavasti Potter, hurrasi ja vislasi. Muutkin yltyivät hurrraukseen ja Black irrottautui iskien toista myrskynharmaata silmäänsä. Hän levitteli käsiään kuin kerjäten aplodeja, kumarsi ja istuutui vihdoin paikalleen.
”Viisikymmentä pistettä Rohkelikolta”, McGarmiwa sanoi kovaan äänen ja poistui pubin hiljennyttyä.

Jess ja Regulus kököttivät pöydässä Kolmen Luudanvarren nurkassa. He kuulivat vislausta ja kannustushuutoja kesken juttutuokionsa.
”Mitähän tuolla oikein tapahtuu?” kysyi Regulus hiukan ylimielisesti. Jess kohautti olkiaan.
”Jumala tietää, minä en”, hän vastasi ja yritti loikkia ihmismassan yli näkemään mitä tapahtui. Samassa Reguluksen kädet kietoutuivat hänen vyötärölleen ja poika nosti Jessin ihmismassan yli katsomaan tapahtumia. Jessin leuka meinasi tippua lattialle hänen nähdessään tyrmisyneen muodonmuutosten professorinsa ja poikaystävänsä veljen nuoleskelemassa keskellä pubia.
”No?” Regulus kysyi kihisten uteliaisuudesta.
”Et halua tietää...”
”Kerro nyt, Jess”, poika ruinasi.
”Laske minut alas.”
”Juu. Kerro.”
”Noh, Kelvoton I on päättänyt nuoleskella hiukan muodonmuutosten professoria...” Jess selitti ja rämpläsi kielellään huulilävitystään.
”Mitä!? Nyt se mulkku on tullut pahemman kerran hulluksi”, Regulus pöyristeli.
”Sanos muuta”, Jess sanoi ja siemaisi kermakaljaa. Samassa jokin kummallinen voima veti hänet kohti Regulusta. Hän painoi huulensa pojan huulille ja suuteli tavalliseen tapaan, hiukan hillitymmin kyllä, koska sattui olemaan yleisellä paikalla.
”...siinä vaan nuoleskelevat. Poika on ilmiselvä Black, katso nyt, Hettie. Nuo kasvonpiirteet ovat jalosukuiset”, joku mummo naapuripöydästä jäkätti. Jess tunsi Regulugsen huulien kaartuvan hymyyn huuliaan vasten ja pojan painavan entistä vaativammin päälle.
”Kyllä, Jane, Black on. Luultavasti se nuorempi Walburgan ja Orionin pojista, vanhempihan erosi suvusta”, toinen mummo vahvisteli juorukellomaisesti ja Jess saattoi kuvitella kiikarit hänen nenälleen. Regulus siirtyi sivuun suulta ja liikkui aina korvalle asti.
”Kiusataan niitä vähän”, hän kuiskasi Jessille ja näykkäisi tätä korvanlehdestä.
”Katso tuota tyttöä! Kerrassaan kelvoton, aivan sopimaton! Tuo paita, herran pieksut, katso kuinka paljastava!” kolmas mummo yhtyi keskusteluun. Jess naurahti hiljaa ja kietoi kätensä pojan niskaan saaden luultavasti mummojen silmät paukahtamaan päästä. Hänen kädessään oli kyynärpääpituinen villakynsikäs jossa oli hakaneuloja ja nappeja. Kynnet olivat lakatut mustiksi.
”Siirrä päätäsi hiukan että ne näkevät lävistykseni ja rustokoruni, tee se luontevasti”, Jess kuiskasi Regulukselle joka nosti kätensä Jessin hiuksiin ja alkoi nostelemaan ja pörröttämään niitä siirtyen Jessin oiealle puolelle paljastaen huulilävistyksen ja rustokorut.
”Katso sitä, se on lävistänyt itsensä! Kerrassaan sopimatonta! Ja nuo hiukset!” Janeksi kutsuttu sanoi.
”Noin, nyt irroittaudutaan, minä kiedon käteni ympärillesi”, Regulus sanoi hiljaa, näykkäisi hennosti Jessin alahuulta, nappasi lävistyksen hampaidensa väliin ja nyppäisi sitä kevyesti. Jessiä alkoi naurattamaan heidän kiusausoperaationsa ja hän yritti pidättää nauruaan, huonoin tuloksin. Hän purskashti nauruun ja myös Regulusta alkoi naurattamaan. Poika painoi kasvonsa Jessin hiuksiin ja nauroi niihin, kutittaen tytön päänahkaa ja aiheuttaen kylmät väreet. Ympäri pubia parit alkoivat suudella, jotkut niistä oli poika-poika-pareja, jotkut taas tyttö-tyttö-pareja ja jotkut tyttö-poika-pareja. Ei siinä muuta hämmästyttävää ollut mutta jotkut umpiheterot homostelivat nyt täysillä, kuten Sarah ja Alice, Rabastan ja Rodolphus, Lucius ja Severus ja Andromeda ja Bellatrix, joiden kaikkien kasvoilla oli jonkinsortin järkyttynyt, vihainen ja kummastunut ilme. Myös kaksi Jessin ja Regulugsen viereisessä pöydässä teetään siemailleista mummoista alkoi suudella ja kolmas mummo suuteli naapuripöydän Jason Benteytä. Jess remahti räkäiseen nauruun ja huomasi kolmen kelmin läppäävän yläfemmat pöydässään ja Sirius läppäsi alaviitosen Jamesille naapuripöytään.

Kelmeillä oli taas näppinsä pelissä.


***
 
Aakauttaänkaks: Nyt oli koodaus ihan persiillään, kommentteja silti..? ;D
« Viimeksi muokattu: 20.05.2012 00:53:24 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Jo otsikosta tuli sellanen fiilis että mitäköhän tästä nyt seuraa... :D

Lainaus
”No anteeksi herra Haukkuva. Hyvät naiset ja herrat, transut ja homot, kaikki geenimutantoidut tomaatit ja Sirius”, James aloitti uudestaan.
:D

Ja taas! En tajua miten pystyt keksimään näitä. Mutta joka tapauksessa, kuulostaa hyvältä.

Lainaus
”Mitä hintti tarkoittaa?” Sirius kysyi hiljaa Jamesilta.
Nyt yllätit totaalisesti, en olisi ikinä uskonut että se on Sirius joka ei tiedä, mutta toisaalta, Siriushan on hyvin kiinnostunut naisista... :D

Olisin kyllä halunnut ehdottomasti olla tuolla pubissa näkemässä... :D

Kiitos ja jatkoa!



Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä