Kirjoittaja Aihe: Tuu mun vaimoksein // Hermione/Ron, S, fluffy & romance, dialogi  (Luettu 3319 kertaa)

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
En voi kotia mä kultaa kantaa, mutta parhaani koetan antaa.

Kirjoittaja: annicamaria
Ikäraja: S
Genre: Romance & fluffy
Paritus: Ron / Hermione
A/N: Kannattaa pistää lukemisen ajaksi tämä soimaan, elikäs Olavi Uusivirta - tuu mun vaimoksein. Pääset eläytymään paremmin tarinaan.
osallistuu sekä het10-haasteeseen, että tunne10 haasteeseen.
Summary: Silkkaa söpöilyä, en osaa muuta sanoa. Arjen kurjuuksia ja hienouksia
.

En omista J.K Rowlingin hahmoja, tai paikkoja, en myöskään kyseistä biisiä. En saa sen puoleen hopeasirppejä, kuin kultakaljuunoitakaan kirjoituksistani. Elkää lähettäkö räyhääjiä.



Tuu mun vaimoksein


Sun silmäs aina mä muistan,
 niin yltäin murheen puistan.



”Hei taas, kulta! Anteeksi että tulen myöhässä. Jouduin jäämään jälleen ylitöihin, ja menen jatkamaan vielä iltayhdeksään asti. Luulisin, että saan pari lisäkaljuunaa. Tilaatko sinä jotain? Minä otan yhden tuliviskin.”
”Ron rakas, sinä paiskit aivan liikaa töitä. Olen huolissani sinusta, hellittäisit hieman.”
”Minun on tienattava rahaa, Hermione!”
”Muista kuitenkin varoa loppuun palamista.”
”Hei rakas, katso minua, minä pärjään kyllä. Weasleyt ovat tottuneet paiskimaan töitä elantonsa eteen. Sitä paitsi sinä autat minua jaksamaan. Olet todella kaunis.”


Kun illoin panen maate,
on mielessäni aate.



”Hermione?”
”Kello on paljon Ron, yritetään nukkua. Sinun pitää palata asunnollesi jo aikaisin aamulla.”
”No mutta…”
”Shh, hyvää yötä, rakas.”


Minä sulle kihlat ostan.
Sinut vielä mä sylliin nostan.



”Mitä tuo sormus maksaa?”
”24 kaljuunaa.”
”Otan sen.”


Kun rakas niin olet sinä mulle,
minä sulle haastelen.



”Ron, nouse ylös, sinä nolaat minut. Polvistua nyt keskellä viistokujaa, mitä sinä edes teet? Ihmiset tuijottavat.”
”Hermione… Haluan kysyä sinulta jotain.”


Tuu mun vaimoksein.


”Totta kai haluan naimisiin kanssasi! En voi uskoa tätä, rakastan sinua niin!”


Mökin paikan mä mettään raivaan,
alle kaartuvan korkean taivaan.



”Ron, se on aivan upea. Meidän oma pikku mökkimme, ja aivan omin sauvoin loihdittu.”
”Kohta voimme alkaa jo siirtää tavaroita sisään, ensin vaikka se pieni pöytä, että voimme alkaa askartelemaan hääkutsuja.”
”Sopii kyllä, se on hoidettu hetkessä. Onko suojataiat jo valmiina?”
”Kyllä ne ovat rakas, älä huolehdi.”


Viereen veen, joka venhettä kantaa,
jonka aurinko kultaa rantaa.



”En olekaan ikinä kokeillut kalastusta jästien tapaan.”
”Se on ihan helppoa, pujota vain mato läpi koukusta, ja heitä siima veteen. Sitten vain odotetaan.”


Koivun kaadan laijasta lehdon,
siitä teen minä kiikkuvan kehdon.



”Ron…”
”No, kumpaa se näytti?”
”Testi oli positiivinen…”


Siinä lasta kun liekuttaapi,
unen saapi pikkuinen.



”Tähän sopii hyvin lastenhuone, eikö sinustakin?”
”Vähän pieni se on, mutta kyllä se kelpaa.”


Tuu mun vaimoksein.


”Huomenna on suuri päivä, nukuhan nyt niin jaksat. Oma morsiameni.


Olen minä sua kattellut niin
kirkkotietä kun astellut oot yksinäs, allapäin.



”Tahdotko sinä, Ronald Bilius Weasley, ottaa Hermione Jean Grangerin aviovaimoksesi, ja rakastaa häntä niin myötä-, kuin vastoinkäymisissä?”
”Tahdon.”


Sinut sulkenut siunauksiin,
että luojamme varjelis sun elämääs.
Eteenpäin.



”Tahdotko sinä, Hermione Jean Granger, ottaa Ronald Bilius Weasleyn aviomieheksesi, ja rakastaa häntä niin myötä-, kuin vastoinkäymisissä?”
”Tahdon.”
”Voitte suudella morsianta.”


En mä voi sulle onnea taata,
enkä paljon luvata saata.



”He karsivat pois työntekijöitä. Kaikki ovat tarkkailun kohteena…”
”Jaksa vielä hetki Ron, kun vauva syntyy, voin itsekin mennä töihin. Sen pitäisi helpottaa hieman.”
”Elämme nyt tiukkoja aikoja.”
”Meidän on nyt pärjättävä näin.”
”Oletko sinä onnellinen, Hermione?”
”Minä… Kyllä se tästä, en vain ajatellut sen olevan näin raskasta.”


En voi kotia mä kultaa kantaa.
Mutta parhaani koetan antaa.



”Oliko jälleen raskas työpäivä?”
”No mitäs luulet. Voisitko hiljentää tuon otuksen? Olen väsynyt, enkä jaksa kuunnella tuollaista huutoa juuri nyt.”
”Rauhoitu Ron ja istu alas. Vien Rosen nukkumaan ja tuon sitten sinulle teetä, niin jutellaan. Olet vain stressaantunut.”
”Olet oikeassa, anteeksi että huusin.”


Kun mä nään miten liinasi liehuu,
minun rinnassa rakkaus riehuu.



”Hän on poika!”
”Voitko kuvitella? Jo toinen terve lapsi.”
”Hänellä on sinun hiuksesi, Ron”
”Ja sinun silmäsi.”
”Hän on upea.”


Sua ootan ja melkeinpä palvon,
yöni valvon aatellen.



”Hermione?”
”Niin, Ron?”
”Nyt kun lapsetkin ovat muuttaneet pois kotoa niin…”
”Niin mitä?”
”Haluaisin osoittaa sinulle, kuinka paljon minä sinua rakastan, vielä 60 vuoden jälkeenkin.”
”Mitä tarkoitat?”
”Uusitaanko kihlauksemme?”
"Voih Ron, rakastan sinua niin."


Tuu mun vaimoksein.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2011 21:41:32 kirjoittanut annicamaria »
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 473
  • ava Claire + bannu Ingrid
Kiitosta vain, tää biisi jää jumittamaan mun pääkoppaan seuraavaksi viikoksi :DD Ei sillä, tulee nostalgiset muistot mieleen riparista. Jahas, aiheeseen siis. Jumitin lukemassa finiläisten esittelyitä tuolla jossain topassa ja mainitsit, että kommentoit joskus, jos kukaan ei ole kommentoinut, koska se voipi ilahduttaa kirjoittajaa. Nyt mä päätin kokeilla, ilahdutko sä, jos mä kirjoitan kommentin tänne ekana. Toivottavasti.
No ei, olisin kyllä tullut muutenkin kirjoittamaan kommenttia ja kiittämään tästä ihanasta ficistä. Ensin kuitenkin hieman nipotusta pienestä miniasiasta. Sorii...

Lainaus
suojataijat

hmm... suojataiat kuulostais paremmalta.

No niin, nyt on päästy julmasta nipotuksesta eroon ja voin alkaa ihastelemaan tätä niin söppänää ficciä. Ensinnäkin tämä oli söpö, koska paritus on niin söpö (en ymmärrä, miksi jotkut vihaa sitä... nyyh), ja he olivat oikeastaan omia itsejään tässä, tosin vain kymmenisen vuotta vanhempina ja vastuuntuntoisempina.
Lainaus
”Ron, nouse ylös, sinä nolaat minut. Polvistua nyt keskellä viistokujaa, mitä sinä edes teet? Ihmiset tuijottavat.”

”Hermione… Haluan kysyä sinulta jotain.”
Jostain syystä naurahdin tälle kohdalle, koska Hermione on niin naisellisen epäilevä kaikkea outoa kohtaan ja sitten tietysti oma (tuleva) mies menee polvistumaan keskelle vilkkainta ostoskatua =D Mutta onneksi nainen sai jotain muuta ajateltavaa, kun Ron kosi häntä. Ihana kohta :)

Tykkäsin siitä, kuinka olit sujauttanut noita biisin sanoja sopiviin kohtiin ja aina se, mitä biisissä sanottiin liittyi siihen, mistä nämä kaksi keskustelivat. Oikein sujuvaa.
Sori, sanavarastoni uhkaa nyt loppua, joten tyydyn vain kiittämään kivasta ficistä. Kiitos =)
Hyppää lehtikasaan!

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Grenade voivoi kiitos tuhannesti kommentistasi:)! Tosiaan kyseinen biisi saa minullekin riparimuistoja mieleen.

Ja ilahduin kyllä todella paljon! Olen onneni kukkulalla aina, kun joku eksyy raapustuksiani lukemaan (:

ja kuulostaapa tosiaan kömpelöltä nuo suojataijat, kiitos huomatutuksesta, korjailenpi :D

Ron/Hermione on minusta todella söpö paritus, kun kaksikko läpi kirjasarjan riitelevät milloin mistäkin, ja lopulta päätyvät onnellisesti yhteen, tosi kiva jos tykkäsit sinäkin (:

Eli siis vielä kerran suuri kiitos ja syvä kumarrus

~annicamaria
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
EI OLE IHAN TODELLISTA!  Tää biisi soi mulla eilen nonstoppina päässä ja mietin, että tästä olisi niiiiiin ihanaa lukea ficci! Kiitos, sinä harvinaisilla telepaattisilla lahjoilla siunattu ihminen! Pelastit iltani ja vaiensit päässäni jumittaneen biisin. Teksti on ihanan söpösuloinen ja sopii mukavasti tähän biisiin (en kyllä hetkeäkään visioinut sitä Ron/Hermionen taustaksi, mutta nyt tämä ratkaisu tuntuu todella hyvältä).
There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Brangwen - kaipa meillä sitten on joku telepaattinen yhteys :D kyseinen biisi nimittäin soi minullakin päässä edellispäivänä, ja sain idean että kyllä, tästä kirjoitan ficin (:

Kiitos kommentistasi, ja kiva kun tykkäsit <:
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Aivan ihana ficci!<3
Nuo biisin sanat sopivat tähän todella hyvin (tai tämä sopii todella hyvin biisiin, kummin päin vaa oletkaan tämän ajatellut :D ). Pidin tässä todella paljon siitä, ettei kaikki ollut koko ajan makeaa, tähän reseptiin tuli mukaan vähän suolaa ja se teki makeasta entistä makeampaa.(: Nuo raskaammat kohdat sopivat siis minusta tähän hienosti. Ja tuo lopetus on vain jotain niin suloista ja ihanaa. Ron ja Hermione ovat tässä aivan ihana pari.<3

Kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid

mAshroom^^

  • ***
  • Viestejä: 23
Aaws syötävän ihana ficci !  :)
Yhdyn kaikkien muiden kommentteihin, että laulun sanat sopivat täydellisesti tarinan kerrontaan ja tunnelma oli aivan käsinkosketeltava! Aivan hirmu ihana, muutenkin kuin Ron/Herm lemppareita ja niitä ei niin hirveästi täältä löydy ;(
Kiitos tästä<3
"Mutta kyllä äiti tietää miten kaiken voi pelastaa"
muumipeikko ja pyrstötähti

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Frederica - Tuhannet kiitokset! Tosi kiva jos tykkäsit, ja jos mielestäsi tunnelma oli välittynyt hyvin :) on aina ilo lukea tuollaisia kommentteja, kiitos!

mAshroom^^ - Ron/Herm on ihana paritus, ja toivoisin itsekin olevan enemmän heistä kertovi ficcejä. Mukavaa, jos ficci miellytti :)!
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki