Kirjoittaja Aihe: Sivuvaikutuksia, K-11 - one-shot - slash  (Luettu 1938 kertaa)

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Sivuvaikutuksia, K-11 - one-shot - slash
« : 04.09.2011 01:18:23 »
Author/Beta: minä
Disclaimer: mun
Rating: K-11
Pairing: Joel/Kasper
Genre: slash, romance, bullshit.
Summary: Kasperilla on taas vähän sellainen outo olo.
Warnings: kielenkäyttö
A/N: Ah, arktinen tulee takaisin kamalalla mahtavalla lyhykäisellä yksityisetsivärakkausjutulla ja toivoo kommentteja kuten yleensä ja toivoo että mahdolliset typot pongataan mun puolesta kiitos. No ei, kun pliide lukekaa ja kommentoikaa ja tehkää arktinen onnelliseksi.


Sivuvaikutuksia


Kasper katsoo kuppiaan mietteliäänä, kuin odottaen, että se sekoittaisi itse itseään. Mutta eihän niin tietenkään käy. Ei niin käy muissa, kuin elokuvissa, joissa on taikaa ja muuta tilpehööriä. Kasper miettii, onkohan tilpehööri edes oikea sana käytettäväksi tähän tapaukseen. Ei se kai.

Lusikka pysyy paikallaan, vaikka Kasper sitä kuinka yrittää liikuttaa mielensä voimalla, ja pöydässä vallitsee hiljaisuus, joka rikkoutuu.

   ”Mä kuulin, että sä oot hyvä ratkomaan tällaisia ratkomisjuttuja.”

Kasperin edessä istuva mies yrittää hymyillä kannustavasti. Miehen tietolähde on selkeästi hyvin epäluotettava. Kasper on ”eläkkeelle jäänyt” yksityisetsivä. Termi ”eläkkeelle jäänyt” otettiin käyttöön siinä vaiheessa, kun Kasper koki epäonnistuneensa työssään. Tosin, ei Kasper tule olemaan virallisesti eläkeikäinen vielä moneen kymmeneen vuoteen.

Tällä hetkellä Kasper pyörittää kahvilaa. Kahvi tosin on varmaan koko maailman huonointa, eikä asiakkaita käy juuri nimeksikään. Luultavasti kahvin takia.

Mies katsoo Kasperia ihaillen, katsoo oikein intensiivisesti, ja Kasper alkaa hikoilla. Mies ei luovuta, vaikka Kasper kuinka yrittää vakuuttaa tälle pätevyyttömyyttään. Onko se edes sana, ei ole, Kasper päättää.

On.

Ei.

Ei Kasper tiedä, eikä kiinnosta. Ehkä on.

Kasper katsoo miestä torjuvasti, pudistaa päätään, ja siirtyy pöydän äärestä takaisin tiskin taakse turvaan.

Ja oveen ”Suljettu” –kyltti.

Ja  intensiivisesti tuijottava mies äkkiä ulos, ennen kuin siitä on enemmän harmia.

Ulos.

-

Siellä se taas tuijottaa. Ikkunan toisella puolen se tuijottaa Kasperia, niin että sillä alkaa mennä hermot. Ei Kasper poliisille jaksa soittaa, kyllä se osaa tämän itsekin hoitaa. Mutta miksei Kasper sitten järkevänä ihmisenä tee asialle mitään?

Ja se kundi tuijottaa tuijottamistaan, Kasper turhautuu kaikkeen, siihen, tähän ja tuohon, ja viittoo sen sisään.

Ja se tulee, ja istuu pöytään niin kuin olisi siinä aina istunut. Ehkä se onkin, aikaisemmin. Ei Kasper sellaisiin kiinnitä huomiota. Ja Kasper tuo kahvia, vaikka tietää, ettei sitä kuitenkaan kukaan juo, kun se on keitetty eilisen puruista.

Ja niinhän se mies työntää kahvikupin kauemmas itsestään. Ja Kasper hymähtää.

   ”No kerro siitä keissistä.”

Ja niin se kundi, Joel, aloittaa kertomaan, kertoo seuraavat puoli tuntia ja Kasper kuuntelee ja kuuntelee, eikä edes tylsisty, vaikka yleensä asiakkaiden kerronta saa silmät painumaan alas, ja keskittymisen herpaantumaan. Mutta ei tällä kertaa.

-

Ei se edes ollut vaikeaa.

Se kundi halusi vaan tietää, että pettääkö sen puoliso sitä. Kasper istuu autossaan neljä tuntia kameran kanssa, katsoo linssin takaa, kun asiakkaan miesystävä harrastaa hyvin äänekästä seksiä isotissisen asianajajaystävänsä kanssa lähimmässä motellissa, ja palaa kotiinsa. Asiakkaan kotiin. Joelin kotiin.

Kasperista alkaa tuntua oudolta, ja se kiirehtii kotiin. Ehtii vessanpöntölle ja tyhjentää sinne puolisen tuntia aikaisemmin syömänsä kinkkupatongin.

Eikä se patonki edes ollut hyvää.

Kännykkä käteen, soitto asiakkaalle.

Valitettavasti mun täytyy perua meidän tän päivänen tapaaminen, on vähän terveydellisiä ongelmia. Ei, ei oo mitään vakavaa, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin. Jos vaikka ylihuomenna sitten. Joo, sain tuloksia, kerron sitten. Kahvilassa, aivan. Kahdelta. Aivan, hei.

Sänkyyn, herätys kahdeksaksi, että ehtii aamulla juoksemaan. Tai sitten ei. Kasper poistaa herätyksen, nukkuu kahteentoista, eikä tunne oloaan yhtään paremmaksi. Tätä ei kuitenkaan seuraa toinen vessaepisodi, mutta läheltä pitää.

Kasper miettii, ja ankaran pohdinnan jälkeen tulee sellaisen johtopäätökseen, jonka haluaa kieltää, muttei pääse sen yli eikä ympäri, ja käsittää, että asiat vaan on niin.

Eihän se nyt vittu sen vika ole, että meni ja ihastui asiakkaaseen.

Kasper tulostaa kuvat.

-

   ”Sun kahvis on parempaa.”

Kasper hätkähtää, suoristaa selkänsä ja kiittää. Katsoo Joelia silmiin. Nyt on Kasperin vuoro katsoa intensiivisesti. Kundi katsoo kuvia, eikä sen ilme ole yhtään yllättynyt.

   ”Sä et näytä siltä, että sua harmittaisi ihan perkeleesti. Yleensä sellasilta ihmiset näyttää, kun niiden rakkaat pettää niitä”, Kasper toteaa, miettii, että onkohan tuo edes ihminen, kun ei mitään tunteita näytä.

Tai ehkä se on vaan hyvä peittelemään niitä. Kasperilla on taas vähän sellainen outo olo. Ihastumisen sivuvaikutuksia. Sen takia Kasper yrittää vältellä koko ajatusta. Välttelisi Joeliakin, mutta eihän se ole mahdollista näissä olosuhteissa.

   ”Ei tuo ole oikeasti mun puoliso, vaan kaverin.”

Miehen kasvoilla on hymy, joka näyttää siltä, ettei sitä voi millään varastaa. Kasper hymähtää, olisihan se pitänyt arvata, se ajattelee. Olis vittu pitänyt arvata.

   ”No miks vitussa sitten-”

   ”Ihan sen takia, että sä huomaisit, että mä olen olemassa.”

Kasperin silmät suurenee lautasiksi. Tai ainakin niin Joel sanoo myöhemmin, kun kertoo, että on istunut kahvilassa nurkkapöydässä aina siitä lähtien, kun se avattiin aina tähän hetkeen asti, ja on katsonut Kasperia. Ihan katsomalla katsonut ja unelmoinut ja vaikka mitä.

Ja Kasper kuuntelee ja itkee ja kuuntelee ja lopulta se päättyy siihen, että Kasper nousee pöydästä ja sulkee kahvilan, kävelee Joelin kanssa kotiinsa käsi kädessä, ja nukkuu kiinni Joelissa seuraavat lukemattomat yöt vittu aina siihen asti, kun ne on molemmat haudoissaan, ja silloinkin mahdollisesti samassa arkussa.

Tai näin Kasper ja Joel molemmat ainakin ajattelevat, kun ulkona on helvetin kylmä ja sataa lunta, ja Kasperin kädet on niin kohmeessa, ettei se saa ulko-oven lukkoa auki ilman Joelin apua.



tack så mycket.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2015 21:20:11 kirjoittanut plööt »
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Sassa

  • ***
  • Viestejä: 1 051
Vs: Sivuvaikutuksia, K-15 - one-shot - slash
« Vastaus #1 : 04.09.2011 10:15:19 »
Tää oli ihana. Ihana, ihana, ihana. Mä tykkään etsivistä ja mä tykkään sun kirjoitustyylistä, ja mä tykkään tällaisesta romantiikasta joka on samaan aikaan sekä satumaista että sellaista, minkä voisi ihan oikeasti kuvitella tapahtuvan. Toi loppu oli aivan uskomattoman hieno, tosi intensiivinen, melkein kylmät väreet juoksi. Huh. Vaikka kuvailu oli tosi niukkaa, pääsi Kasperin pään sisälle helposti. Kerronta oli tollasta melkein hengästyttävää, lyhyitä lauseita, joista on helppo saada kiinni. Sopii tähän mainiosti.

Typoista sen verran, että isotissinen ja asianajajaystävä on yhdyssanoja. Muuta ei haaviin tarttunutkaan.

Kiitos tästä, tää oli kaunis. <3 Nää sun tällaiset pikkutarinat saavat aina jollain tavalla uskomaan, että maailma on sittenkin hyvä ja rakkautta on olemassa. :D
asfaltin pinta kiiltää yössä
on sade lakannut viimeinkin
ajatella, minä melkein luovutin


arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Sivuvaikutuksia, K-15 - one-shot - slash
« Vastaus #2 : 04.09.2011 11:29:47 »
Sassa: Oletpa ihana kun kommentoit!

No halusin kirjoittaa jotain söpöä ja romanttista siinä toivossa, että munkin haaviini tarttuisi jossain vaiheessa jotain söpöä ja romanttista (sitä odotellessa), ja tää oli sellainen jota olin joskus aikoja sitten alkanut raaapustaa mun vihkoon. Mäkin kun luin tota läpi, niin huomasin ihan automaattisesta kiihdyttäväni tossa loppua kohden, oli jotenkin vähän hämmentävää, mutta kai mä sitten ajattelin että sen on tarkoitus mennä niin. Kiitoskiitos kaikesta sun tykkäämisestä :D <3.

Ja kiitos myös typojen pongailusta. Olisin toki voinut ajatella, ennen kuin läiskäsin ne tonne, mutta isotissisen kanssa hämäsi hieman, kun se ei ole wordin mielestä sana, joten heitin tuon viivan sinne. No joo, w/e.

Kiitos itsellesi! Haha, oot ihana <3.

-arrrrrrrktinen.
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Sivuvaikutuksia, K-15 - one-shot - slash
« Vastaus #3 : 04.09.2011 13:16:24 »
Janskuu Kommentista kiitos!

Haha, voi ei mikä sattuma :D! Onneks en sitä i:tä sinne laittanut........ ::)

Kiva kuulla, että pidit! Kelasinkin, että mitäs suotta sinne nyt niitä pusuja laittaa, kun niitä on ihan jokasessa originaalissa ja ficissä. Kai niitä on, salapoliiseja :D. Uskoisin ainakin.

Kiitos kaunis virheen pongailusta! Korjasin~.

Tosiaan, lukemisesta kiitos, ja samoin (jälleen) kommentista, ja muakin kyllä vähän häiritsee tuo. Tai siis mun mielestä niitä postataan välillä ihan liikaakin, muttakun ne on kaikki niin huonoja............

-arrrrktinen.
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma

Snoop.

  • Vieras
Vs: Sivuvaikutuksia, K-15 - one-shot - slash
« Vastaus #4 : 15.09.2011 08:26:43 »
No niin, siis tulen runoilemaan tänne jotakin.

Tää oli helvetin outo, niin kun sun ficit yleensä on. Tai siis, ehkä mä oon vaan lukenut liikaa tekstejä, jossa selitetään, että kuka on päähenkilö nimeä enemmän, mutta toisaalta, tekee hyvää lukea vaihteeksi tälläistäkin ja oli iloinen, että pakotit mut heittämään tähän jonkun kommentin. Sillä onhan noi nyt aika aawws, varsinkin toi loppu ja silleen.

Ei Kasperin olis tarvinnu itkeä, olis vaan rynnänyt Joelin syliin.

Mä en tiedä teeksä sen jotenkin alitajunnan kautta, mutta musta tuntuu, että näissä sun ficeissä on aina jotain meiän keskusteluja/riitelyä/insidea. Oonko väärässä?

Lainaus
onkohan tilpehööri edes oikea sana käytettäväksi tähän tapaukseen. Ei se kai.

Lainaus
On. Ei. Ei Kasper tiedä, eikä kiinnosta. Ehkä on.


Esim. näissä kohdissa tuli jotenkin sellainen fiilis, ehkä mä kuvittelen.

Kiitos taas tästä, mä tyksin ja ihkutan ja silleen, more. hardrock. No siis kiitos,
Kaisla-rakas/Snooppppe.

arctic

  • king in the north
  • ***
  • Viestejä: 102
  • built on glass
Vs: Sivuvaikutuksia, K-15 - one-shot - slash
« Vastaus #5 : 07.01.2012 21:01:07 »
kas, miksen mä ikinä muista vastata mun kommentteihin?

Snoop.: Kiitos runoilusta <3.

Jos mä nyt oikein ymmärsin, sä siis kuitenkin pidät tästä? Hienoahienoa, ja kyllä, tuo loppu on ;_;. Ei Kasper ryntää, se on liian vaivaantunut tollasissa tilanteissa, ja kaikkea.

Joo, ei ehkä suoraan, mutta joo, mäkin huomasin. Piilottelen tonne väliin meidän insideja.

Olehyvä, kiitos itsellesi.

-aru
i'm not the reason you're looking for redemption

ava on oma