Kirjoittaja Aihe: Jos | S, One-shot  (Luettu 1770 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Jos | S, One-shot
« : 18.08.2011 02:06:40 »
*

Title; Jos
Author; insatiable
Beta; Merrrí

Rating; S
Genre; Angst/Fluffy
Summary; Ydinlauseena; Jos se kaikki olisikin ollut vain valetta.

A/N; Tuli himo kirjoittaa tästä monille niin tutusta aiheesta; lomaromanssista. Usein se ei pääty kauniisti ikuiseen rakkaustarinaan, vaan inhottavan arkisesti siihen, kun lentokone lopulta nousee ilmaan.


Jos

Edessä avautuu valkeus. Ei tyyntä myrskyn edellä, vain rauhallisuus vallitsee enkä minä edes taida huomata. Minun mieleni on kuin ukkosen aikaan – ei hiljaista ja kaunista hetkeä laisinkaan.

Ja minä pyyhin sen mielestäni pois jälleen kerran. Sen hetken, kun sanoit jos voisin. Mutta kumpikin meistä niin varmana ja tuskissaan tiesi, huusi itselleen, ettei koskaan pysty.

Jos vain ensimmäisen kerran kun kohtasin katseesi, eivät sinun silmäsi olisi kiinnittyneet vasempaan nimettömääni ja ilmeesi värähtänyt pettymyksestä, pian siitä kuitenkin toipuen.

Jos olisin upottanut varpaani rannan hiekkaan jo edellisenä kesänä, olisit voinut huoletta katsella hiusteni leikkiä kilpaa aallokon kanssa. Olisin vailla syyllisyyttä voinut huudahtaa sinulle nimeni samalla, kun sinä nauroit ampiaisen häiritessä minua lennollaan.

Jos olisit tullut vastaan aiemmin, olisimme voineet sen pienen halauksen sijaan ehkä pitää toisistamme kiinni pidempään. Olisit kenties saattanut minut perille saakka, vaikka olikin vasta toinen ilta ja taivaalle loistivat kauempaa valot, jotka kutsuivat sinua.

Ehkä seuraavana päivänä olisit ottanut kädestäni jo ennen auringonlaskua ja olisit jo ennen iltaa painanut suudelman poskelleni. Silloin olisin voinut ilman tunnontuskia ohjata huulesi vasten omiani ja unohtaa ohitse lentävän katupölyn tunkkaisen hajun. 

Mutta sinä tiesit, etten tule jäämään tai koskaan luoksesi palaamaan. Ja silti niin totisesti sanoit teidemme kohtaavan jälleen – ja kun niin kävisi, olisi se vastaus huutoosi yksinäisyydessä. Niin minulle, silmät totuutta vannoen, kuiskasit sen olevan rakkautta. Enkä minä kuunnellut, koska tieni oli jo kirjoitettu. Ehkä olisin silloin voinut sanella kohtaloni uudestaan. Olisin juossut kiinni tähdenlennon ja kuiskannut suunnitelman sille avaruuteen paluupostiksi.

Sait pitää minua sylissäsi viikon, ehkä jopa tunnin kauemmin ja minä sanoin on aika mennä. Ja kun nostin lipun laukustani, jossa luki kotiin, et tahtonut päästää irti kädestäni enkä minä antaa sinun hellittää otettasi.

Mutta siellä minä pilven päällä ja moottorilinnun kyydissä tiesin sinun seuraavan lentoani aina iltaan saakka, jolloin varjoni haalistuu pois mielestäsi.

Ja kun kotona laskin laukkuni pöydälle, en saanut estettyä tunteenpurkausta, joka viilsi kehoni lävitse. Jos vain olisinkin kuvitellut tuon kaiken ja välttynyt valehtelulta.

*

Titania

  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: Jos | S, One-shot
« Vastaus #1 : 19.08.2011 04:37:09 »
Ensiksi pitää nyt sanoa, että kirjoitat aivan järjettömän kauniisti ja tunnelmallisesti. Tämän yleisfiilis oli hienolla tavalla hauras, juuri sopivasti arjen toisella puolen, vaikka se arki sitten lopussa kuitenkin lyökin kasvoille, ja toisaalta tämän tavallaan voi hyvin kuvitella myös johonkin toiseen tilanteeseen kuin lomaromanssiinkin. Samankaltaista jossitteluahan esiintyy (valitettavasti) melkein kaikissa suhteissa ja elämäntilanteissa, ja aina sellaisella kiduttaa itseään vaikka tietäisi ettei se ehkä ole niin hyväksi. Siksi tämä ehkä onkin niin todenmakuinen, ja osui ja upposi niin tehokkaasti ainakin allekirjoittaneeseen. :)

On melkoinen saavutus, että näin lyhyeeseen pätkään on saanut tiivistettyä kaiken olennaisen, ja tuolla rivien välissä on jotain ihania kuvailuja jotka pistävät mielikuvituksen laukkaamaan. Piti lukea tämä muutamaan kertaan ja kuvitella oikein kunnolla muutamia noista, tuo aivan lyhkäisten ja pitempien lauseiden vaihtelu toi sellaista mukavaa soljuvuutta ja sujuvuutta. Jostain syystä tuosta tunnelmasta ja joistain sanavalinnoista ja lauserakenteista tulee vähän mieleen Scandinavian Music Groupin biisit, mikä ainakin miulle toimii kuin häkä ;) Ja vaikka tämä on täynnä kauniita oivalluksia, lempparikohtani taitaa olla tämä:

Lainaus
Ehkä seuraavana päivänä olisit ottanut kädestäni jo ennen auringonlaskua ja olisit jo ennen iltaa painanut suudelman poskelleni. Silloin olisin voinut ilman tunnontuskia ohjata huulesi vasten omiani ja unohtaa ohitse lentävän katupölyn tunkkaisen hajun.

Tuo mielikuva ja miten ajatuksen muotoilit, oi, tykkään <3


Kaiken kaikkiaan, tykkäsin ja kovasti, onneksi kommenttikampanjan kautta törmäsin tähän helmeen koska muuten olisi luultavasti mennyt ihan ohi. :) Taisit sanoa tuolla kampanjan topikissa että tämä on eka originaali jonka olet postannut Finiin? Minä ainakin voisin aivan hyvin lukea siulta lisääkin originaaleja, kun kerran näin hyvin sujuu, kiitos tästä!
« Viimeksi muokattu: 19.08.2011 04:39:30 kirjoittanut Elene »

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Jos | S, One-shot
« Vastaus #2 : 20.08.2011 16:38:08 »
Siis... Minä... Tuota, kun...

Todella kaunista tekstiä. Harvoin näillä osastoilla seikkailen, mutta nyt päätin ottaa niskasta kiinni ja lukea jotain täältä. Sitten silmiini osui tämä ja rakastuin tuohon otsikkoon heti.

Todella tunnelmallista ja kaunista. Kirjoitus tyyli on tässä aivan ihana. Sait hyvin tunteet esille.
Teksti oli todella sujuvaa, se ei tökkinyt, eikä virheitä ollut.

Lainaus
Mutta sinä tiesit, etten tule jäämään tai koskaan luoksesi palaamaan. Ja silti niin totisesti sanoit teidemme kohtaavan jälleen – ja kun niin kävisi, olisi se vastaus huutoosi yksinäisyydessä. Niin minulle, silmät totuutta vannoen, kuiskasit sen olevan rakkautta. Enkä minä kuunnellut, koska tieni oli jo kirjoitettu. Ehkä olisin silloin voinut sanella kohtaloni uudestaan. Olisin juossut kiinni tähdenlennon ja kuiskannut suunnitelman sille avaruuteen paluupostiksi.
Tämä oli todella kaunis kohta. Rakastuin <3 .

Mitähän minä vielä sanoisin? No yksinkertaisesti: pidin tästä todella todella paljon.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Jos | S, One-shot
« Vastaus #3 : 22.08.2011 02:26:44 »
Oooh, kommentteja, hihihii ♥

Elene; Oh, kiitos heti tuosta ensimmäisestä! Wuu, mahtavaa, että olen saanut tästä todentuntuisen. Ja tosiaan, tämä käy miunkin mielestä aika yleisesti ihmissuhteisiin. Ja ihanaa kuulla, että tämä upposi sinuun ^^

Hih, tykkään tehdä lyhyttä ja ytimekästä :) Ja kuvailut ovat rakkauteni! Wää, tosi hienoa kuulla, että teksti oli mielestäsi soljuvaa! Ja hei! Mun pitää sit ruveta kuuntelee kyseistä bändiä! Todella. Ja hih, tuosta kohdasta niin, mahtavaa, että pidit siitä! Aluksi se oli hiukan lyhyempi, mutta halusin siihen jotain lisää ja lopulta tahdoin lisätä tuon katupölyn siihen mukaan. Heeh. Joten tosi hienoa, että se ei pilannut tuota kohtaa sittenkään, vaikka sitä eka vähän epäilin ^^

Haha, onneksi sitten tosiaan nappasit tämän sieltä! :D Ja joo, sanoin noin ja tää on tosiaan eka minkä tänne oon laittanut. Jau, ehkä uskaltaudun laittelemaan tulevaisuudessa lisääkin! ^^ Kiitos suuresti kommentistasi! ♥

Natural; Voi aww, sinä ihana jälleen! ♥ Ja kiitos heti aluksi! Ja mahtavaa, että pidit otsikosta! Kelailin, että onko se lyhyt, mutta kaipa se sitten tosiaan toimii! ^^ Äw, hyvä, että sai tunteet esille tämä teksti ja jee, jo toinen sanoo, että oli sujuvaa :)

Hehah, mulle tulee tuosta kohdasta jotenkin mieleen Pikku Prinssi - en tiedä miksi, mutta jostain syystä :D Ihanaa, että pidit siitä!

Kiitos sinulle jälleen tosi paljon kommentistasi !! ♥

xo, ins