Kirjoittaja Aihe: Hylätty! K-11  (Luettu 1350 kertaa)

Oliver Wood

  • Vieras
Hylätty! K-11
« : 08.08.2011 20:45:48 »
Ikäraja: K11
Varoitukset: Kuoleman käsittely
Guadaloupe korotti ikärajaa asianmukaiselle tasolle ja lisäsi pakolliset alkutiedot ja varoitukset, muistathan jatkossa. (:

Kuljin pitkin Tylypahkan käytäviä. Olin hylätty ja kaikki vain sen yhden pienen vastoin käymien takia. Minut erotettaisiin todennäköisesti. Se oli kai selvä. olin jopa rikkonut lakia ja tein sen rakkaani tähden. EIkä tämä rakkaani puolusta minua. Hän hylkäsi minut, koko koulu hylkää minut, kaikki hylkäävät minut. Se tapahtui noin viikko sitten:

Kuljimme rakkaani kanssa Kielletyssä metsässä, koska Ida Deaf (tyttöystäväni) halusi tavata erään henkilön, osta hän ei ole minulle kertonut. Hän oli vain sanonut henkilön olevan kirjekaveri Brasiliasta, mutta eipä ollut. Henkilö oli jättiläiskokoinen Hämähäkki, joka oli huijannut Idaa. Hän koitti tappaa rakkaani, mutta estin sen tappokirouksellani. Ida suuteli minua kiitokseksi. Se oli ikimuistoinen hetki, kunnes aurorit saapuivat yritin selitellä, mutta koska Idakin oli tehnyt Kidutu kirouksen hän petti minut. Hän sanoi, että yritin kohdentaa kirouksia häneen itseensä. Sen jälkeen olen vain kulkenut yksin, kaikkien tuijottamana käytävillä Ja nyt siis olen tässä kaiken tämän jälkeen.

Käytävällä kaikki Puuskupuhit, Korpinkynnet ja Rohkelikot katsoivat minua kuin mitäkin roistoa. Tyttöystäväni pakoili minua, mutta olin kyllä aika hämmentynyt, kun Luihuiset pyysivät minua joukkoonsa, vaikka olin tälläinen Puuskupuhilainen rääpäle Luihuisten mielestä. sanoin miettiväni asiaa, mutta aloin tulla päätökseeni. En ole paha. En oikeasti tehnyt niin kuin tyttöystäväni Ida kertoi Auroreille.

Viikot kuluivat ja pian tuli kuulustelu päiväni. Minä suuntasin Rehtorin kansliaan. Siellä Ida jo istuikin. Kerroin oman ja ainoan oikean tarinan. Ida oli hyvä näyttelemään, joten hän näytteli hämmästynyttä, kun Ida taas kertoi oman versionsa, jonka mukaan olin yrittänyt tapaa Idan, muutuin punaiseksi vihasta, mutta rehtori luuli, että punastuin totuudesta. Rehtori kutsui Aurorit ja veivät minut pois katsoin Idaan viimeistä kertaa surullisena. minut vietiin Azkabaniin. Olin nyt se hylätty se hylätty, jota perhe kadehti... Azkabanissa en menettänyt järkeyttäni, koska olin kokenut pahoja kohteluja, mutta luulisin, etten selviäisi siellä kauaa...

Kahden kuukauden päästä Päivän Profeetassa:

Nuori Puuskupuhilainen Jaden Green kuoli Azkabanissa. Kuolin syytä ei tiedetä, mutta epäillään hänen kuolevan erään mielisairauden takia. Tämä henkilö oli yrittänyt tappaa tyttöystävänsä Kielletyssä metsässä. Mielisairauden vuoksi hänet vietiin Azkabaniin
« Viimeksi muokattu: 30.11.2014 01:00:34 kirjoittanut Unohtumaton »

Zobris

  • Eksynyt uneksija
  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Hylätty! K-13
« Vastaus #1 : 09.08.2011 22:52:47 »
Heissan!
Ensimmäiseksi täytyy sanoa, että ficin idea oli mielenkiintoinen. Olisin toivonut että olisit hieman esittelyt ficciä ennen varsinaista tarinaa, kertonut vaikka parituksen.
Valitettavasti löysin muutaman kirjoitusvirheen ja muutaman lauseen rakenne kummastutti.

Lainaus
Minut erotettaisiin. Erotettaisiin, todennäköisesti.
Itse kirjoittaisin pätkän "Minut todennäköisesti erotettaisiin". Tällä hetkellä tekstipätkä on töksähtävä, mieti voisitko kirjoittaa sen toisin? =)

Lainaus
Hän hylkäsi minut, koko koulu hylkää minut kaikki.
Tässä lausejärjestys on hieman vaikeaselkoinen. Lauseen lopussa oleva kaikki-sana ei vain istu lauseeseen. Ilman sitä lause olisi jotenkin ymmärrettävä.

Lainaus
jättiläis kokonen
= jättiläiskokoinen.

Lainaus
Se oli ikimuistoinen hetki, kunnes aurorit saapuivat yritin selitellä, mutta koska Idakin oli tehnyt Kidutu kirouksen hän petti minut.
= Se oli ikimuistoinen hetki, kunnes aurorit saapuivat. Yritin selitellä, mutta koska Idakin oli tehnyt Kidutu kirouksen hän petti minut.
Tämäkin lause on hieman vaikeaselkoinen, ainakaan minä en ymmärrä sitä kunnolla.
Miksi Ida oli tehnyt kidutuskirouksen? Missä kohtaa hän oli sen tehnyt ja keneen se vaikutti? Miten se vaikutti?
Kidutu kirouksen = kidutuskirouksen


Lainaus
Sinne minä suuntasin Rehtorin kansliaan
= Minä suuntasin rehtorin kansliaan.
Lainaus
. Olin nyt se hylätty se hylätty
Olet varmaan vahingossa kirjoittanut se hylätty kaksi kertaa?
Järkeyttäni = järkeäni, kuolin syytä = kuolinsyytä, epäillään hänen = hänen epäillään, kuolevan = kuolleen.

Nämä virheet huomasin. Lisäksi toivoisin että kiinnittäisit huomiota isoihin alkukirjaimiin, nyt moni lause alkoi pienellä alkukirjaimella. Lisäksi kannattaa miettiä sanajärjestystä.
En halua missään nimessä olla ilkeä, vaan auttaa sinua kehittymään kirjoittaja! Kannattaa betauttaa tekstinsä jos vain on mahdollista, tai lukea itse teksti läpi muutaman kerran ajatuksen kanssa.

~ Zobris

Oliver Wood

  • Vieras
Vs: Hylätty! K-13
« Vastaus #2 : 10.08.2011 17:00:13 »
ÖÖ.. Mä voin kyl muuttaa.. Toi oli mun eka ficci ja sillee....  ;D