Kirjoittaja Aihe: Ranskalaiset korkokengät, S  (Luettu 3892 kertaa)

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Ranskalaiset korkokengät, S
« : 16.07.2011 21:53:08 »
Title: Ranskalaiset korkokengät
Author: Beatrix Bones
Genre: Angst, lievä femme
Paring: Fleur/Bill, Fleur/?
Rating: S
Disclaimer: En omista Pottereita vaan kaikki tunnistettava kuuluu Rowlingin tädille.
Challenges: Het10 (Fleur/Bill), Kerää kaikki hahmot (Fleur Delacour), Random10 (Fleur/Bill)

A/N: Pitkästä aikaa tällainen jännä one-shotti, tajunnanvirtaa ... no ... parhaimmillaan? Omaa tajunnanvirtaani parhaimmillaan, en sitten tiedä sen hyvyydestä Finin mittapuulla. Toivon teidän nauttivan!


Ranskalaiset korot


Fleur hymyilee säkenöiden. Mutta ei minulle, ei koskaan minulle.

Olen pahainen tytönhupakko hänen silmissään (niin kauniin sinisissä), ja kun Fleur katsoo muita tunnen mustasukkaisuuden iskun julman

miksi muita, muttei koskaan minua?

Ranskatar niin kaunis, puhtoinen. Ruusunpunaiset posket ja hymyilevät punatut huulet, lasken auringon valossa tanssahtelevat kesakot hänen nenänvarressaan --

yksi kaksi kolme neljä viisi --

mutta lopetan kesken huomatessani hänen katseensa kääntyvän ja minun tehtäväni keskeytyvän. Hän sipaisee lisää punaa huulilleen ja vilkaisee ympärilleen, rypistää vastanypittyjä kulmiaan minut nähdessään.

Fleur vilkaisee korkokenkiään joiden neonsinisen trendikkyys hyppii silmille ja kirkuu muodikkuudellaan. Ranskalaiset korkokengät ranskattaren sievissä jaloissa (varmasti kooltaan siro kolmekymmentäseitsemän).

Hän kääntyy takaisin ja puhkeaa hymyyn hurmaavaan, sipaisee vaaleat hiuksensa korvansa taakse ja tarttuu pitkän punahiuksisen miehen käteen. Fleur suutelee hänen huuliaan tavalla joka saa minut vihreäksi kateudesta

miksi hän tuota miestä suutelee eikä minua?

Säkenöivä hymy ja siniset silmät (liikutuksesta kimaltelevat). He kävelevät pois.

Ranskalaisten korkojen keveä kopina kops kops vaimenee.



// Sca siirsi otsikon alaotsikosta pääotsikkoon
« Viimeksi muokattu: 01.05.2015 21:21:15 kirjoittanut Beyond »
Ava © flawless

Stargazer

  • Vieras
Vs: Ranskalaiset korkokengät
« Vastaus #1 : 19.09.2011 10:16:38 »
Femmeä, hurr.

Minun silmiini tämä ei näytä tajunnanvirralta vaan enemmänkin hyvin harkitulta tekstiltä. En sitten tiedä onko se sinusta positiivinen juttu, mutta mielestäni se on ihan positiivista, jos onnistuu tuottamaan näin järkevää tajunnanvirtaa!

Tekstissä on ehkä pientä kliseisyyttä, mutta sitä on hieman vaikea välttää kun lähtöasetelma on tämä perinteinen "olen ihastunut mutta sinä et huomaa minua". Teksti on kuitenkin nättiä, pidän varsinkin noista suluissa olevista lauseista ja kursiivit, lauseen kesken jättämiset yms. kikkailut ovat onnistuneita menemättä tekotaiteellisuuden puolelle. Vähäeleistä tekstiä on koristeltu kivolla yksityiskohdilla, kuten vastanypityllä kulmakarvoilla, tykkäsin.

Neonsininen kuulostaa aika hurjalta väriltä Fleurille, mutta ehkäpä hän tykkää hieman erottua joukosta ja hätkähdyttää ihmisiä, en yllättyisi tästä ollenkaan. (;

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 766
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Ranskalaiset korkokengät, S
« Vastaus #2 : 01.10.2017 15:53:26 »
Löysin tämän tekstin tuolta stalkkerinappulan takaa ja kiinnostuin nimen perusteella. Fleurista ja hänen maagisesta kauneudestaan on jännää lukea, etenkin tällaista etäältä tapahtuvaa ihailua ja haikailua ja vieläpä femmehöysteisenä, olkoonkin ettei ihailijan nimi tule tässä esiin. On oikeastaan kiva ratkaisu, ettei kertojan henkilöllisyyttä paljasteta, koska nyt hänen paikalleen voi kuvitella oikeastaan kenet tahansa, vaikka OC-hahmon jos niikseen tulee.

Komppaan Stargazeria siinä, että tajunnanvirtasi vaikuttaa oikeinkin järkevältä. Tekstistä ei tule ollenkaan sellaista tukahduttavan sekavaa fiilistä, vaan se vaikuttaa pikemminkin aika hallitulta, helposti seurattavalta. Se voi tietysti osittain johtua siitäkin, että tekstissä keskitytään vain yhteen hetkeen, joka lukijankin on ehkä helpompi sisäistää.

Teksti on viehättävällä tavalla hieman runollinen lyhyine kappaleineen, poikkeavine sanajärjestyksineen ja kursiiveineen. Pidän siitä. Se sopii minusta hyvin tällaiseen lyhyeen, haikeaan hetkeen. Pidän kovasti myös kaikista yksityiskohdista, kuten nenänvarren kesakoista ja neonsinisistä korkkareista. Tulee sellainen fiilis, että kertoja suorastaan imee itseensä kaikki yksityiskohdat Fleurista ja tämän olemuksesta. Osittain varmaankin sen fiiliksen kautta näinkin lyhyen tekstin tunnelma välittyy hyvin: ihailu, mustasukkaisuus, palava kaipuu Billin tilalle.

Tosi kiva teksti, kiitos hienosta lukukokemuksesta! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day