Kirjoittaja Aihe: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)  (Luettu 32929 kertaa)

LittleDreamer

• Keijunoita
Vs: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)
« Vastaus #40 : 13.07.2011 21:02:05 »
Wohooou, siinä se nyt oli, olotila tosissaan on sekava. Itkettyä tuli pariinkin otteeseen, kuten Fredin ja Severuksen kuollessa sekä alussa, kun tajusin saagan päättyvän tähän.

Pieniä fiboja ja puutteitakin sieltä tuli poimittua, ensinnäkin Draco, Goyle ja...Crabbe? tarvehuoneessa. (Miksi kummassa se oli tummaihoinen? Eihän se ennenkään ole ollut?) Plus Goyle teki Pirunpalon, vaikka Crabben piti se tehdä.. O_o Vai menikö multa kyseinen kohtaus täysin ohi?
"Bellatrix" ei myöskään kävellyt Irvetaan kuolonsyöjän kanssa.

Miksei Scorpiusta voitu näyttää kunnolla? Albus taasen oli tajuttoman suloinen. OwO
King's Cross-kohtaus oli aika mahtava, olenko ainut jolle tuli Dumledoresta julmetunmoiset Gandalf vibat siinä kohtia? x)
Myös Harryn ja Dracon samalla luudalla ratsastus pois palavasta tarvehuoneesta oli laitettu mukaan. Hienoa, ohjaajia ei tarvitse purra.
Severuksen lapsuudenmuisto oli myös jotenkin vallan suloinen.
Diggailin kyllä kovasti, täytyy käydä katsomassa uudelleen!
Minerva. <3
Ps. Kivat niille, jotka eivät ole lukeneet kirjaa. Kärryiltä tippuminen saattaa olla tosiasia.
Tulipas lievästi sekava viesti. Pahoitteluni ja yrittäkää ymmärtää. x)

Edit. Oulrait, kiitoksia selvennyksestä! :) Mie ihmettelinkin että mitä oikein oli tapahtunut. Se selittää, eikä se sinäänsä häirinnyt, kummastutti vain.

« Viimeksi muokattu: 13.07.2011 21:12:03 kirjoittanut LittleDreamer »

raitakarkki

• mrs. Finnigan
« Vastaus #41 : 13.07.2011 21:06:01 »
Pieniä fiboja ja puutteitakin sieltä tuli poimittua, ensinnäkin Draco, Goyle ja...Crabbe? tarvehuoneessa. (Miksi kummassa se oli tummaihoinen? Eihän se ennenkään ole ollut?) Plus Goyle teki Pirunpalon, vaikka Crabben piti se tehdä.. O_o Vai menikö multa kyseinen kohtaus täysin ohi?
Tummaihoinen oli Blaise, eli Crabbe ei oo yhtäkkiä vaihtanu ihonväriä kesken leffojen :-D Ja tuo Goylen Pirunpalo ei musta oo mitenkään paha vaihdos, jos ne ei kerta Crabben näyttelijää oo kai saanu tuohon leffaan tai on muuten vaan halunnu vaihtaa Blaisen siihen kohtaan (koska tuollasia pikkuvaihdoksia on leffa täynnä).
Crabben näyttelijä oli saanut huumesyytteen tai jotain niin se ei ollut enää koko leffassa mukana. Zabini otettiin tilalle ja sit Goyle kuoli Crabben puolesta.
in the bleak midwinter

Naminé

• Vieras
« Vastaus #42 : 13.07.2011 21:12:24 »
Olo on, mitä.

Ennen elokuvaa tärisin ja palelin ja nieleskelin.

Elokuvassa tärisin ja palelin ja nieleskelin ja itkin.

Ja nyt on kauhea päänsärky, kai se jännitys sitten jotenkin purkautui. On niin tyhjä olo. En osaa edes vastata, kun kysyttiin, että oliko hyvä leffa. Mun on pakko mennä katsomaan se uudestaan, mielellään pian. Tai useasti. Tai molempia.

Ei kukaan tahtoisi pitää kunnon maratonia, ensin kaikki seitsemän DVDtä ja sen jälkeen leffaan?

Voldemort halas Dracoa! hähäahhahahhähähäähääääää! :: DDD NYAAAAAAAAAA!

Riija

• sointuisa
« Vastaus #43 : 13.07.2011 21:17:29 »
Ostin lipun. Purskahdin itkuun? xD
Minä, joka en koskaan itke elokuvissa, itkin ennen kuin pääsin edes saliin. Ja sitten vielä itkin melkein koko leffan ja myös sen jälkeen.
Niin tyhjää.

Tää nousi mun ehdottomaksi lempparielokuvaksi Pottereista. Huumoria ja traagisuutta - en muista mitkä kaksi kohtaa ärsyttivät minua, tuntuu kuin en muistaisi koko leffasta mitään! O_o
Pakko nähdä uudestaan.,.. tuskin olis liioittelua, jos menis ens viikolla jälleen leffaan? Ehkä kaksi kertaa! Sitä odotellessa :D
PS: En voinut ajatella mitään muuta kun että Voldulla on siellä kaavun alla ne sukkanauhat edelleenkin!!!!! xD Aiheutti hilpeyttä kohtauksissa joissa hilpeyttä ei ollut.
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true

Maggototh

« Vastaus #44 : 13.07.2011 21:25:08 »
Noni, kävin tässä illalla kattoo tämän vikan ja tuli sieltä poistuttua silmät kyynelissä. Mestarin kuolema ja se että tää oli tosiaan vika leffa kosketti ihan eniten, mutta kyllä kieltämättä Kalkkaroksen kuolemankin kohalla tuli itkettyy, se oli ihan oikeesti hienosti toteuttettu. Ja olihan sitä surullinen olo melkein koko ajan ku ties että tän leffan jälkeen tää kaikki on sitten ohi.

Mutta pakko kyllä kommentoida paria epäkohtaa. Oikeesti, siinä Irvetakohtauksessa olin ihan sillein "wtf? Mitä pilaa tääki nyt on?" ku ne jästipoliisit oli. On kyllä todella yhteensopivaa, taikamaailmassa jästipoliiseja?

Ja sitten, Mestarista oli tosiaan tehty LIIAN läppä. Ne naurut ja sitte se Dracon halaaminen. Kuten jo aikaisemmin on sanottu sama asia:

MUTTA AINAKAAN LORDI VOLDEMORT EI HALAILE DRACOJA - KOSKA SE ON LORDI VITUN VOLDEMORT!

Niin lainaan suoraan. Ja paremmin asiaa ei vois ilmastakaan. Miten ohjaajat saattoki mennä tekee jotain tommosta. Meneevät nyt ja tekevät Mestarin naurunalaiseksi. Ei, en tykkää.

No, en nyt viiti enempää ottaa negatiivisiä asioita tähän, varsinkin ku leffa oli loppujen lopuks mahtava. Mahtava päätös tälle kaikelle, vaikka onkin vielä surullinen olo ku on kaikki loppu nyt. Se ku nää lopussa vilkutti sille junalle ja se ku taustalla soi sama musiikki mikä esim. ykkös ja kakkosleffan lopussa ainaki soi (onko se nyt Hedwig's theme nimeltään?), niin sai kyllä itkemään tosi pahasti, mut se vaan anto kanssa semmosen hyvän hyvästin, tai mitenkä sen sanois.

Mut, tää ilta tulee varmaan ihan suruissaan oltua ja itkettyä ja muuta, mutta enköhän minä kehitä aika piakkoin jotain tekstiä jossa Mestarini tulee jotenkin edes olemaan esillä.

Crownless

« Vastaus #45 : 13.07.2011 21:46:12 »
Meinasin lukea teidän kaikki postauksenne ensin ennen kuin rupean raapustamaan yhtään mitään, mutta skippasinkin sitten yli kun on pakko päästä purkamaan omia tunteita, voi itsekkyys...

Nojjuuu siis. Jos vaikka aloittaisi siitä itkemisestä (...kaikista tärkein asiahan tää on joo toki). En pillittänyt juuri ollenkaan koko elokuvan aikana, täytyy myöntää. Tosin silmät kostuivat kieltämättä siinä kohtaa, missä Severuksen muistelmissa oltiin ja hän halasi Lilyä. Jotenkin.. oli niin herkkää. Ja sitten samaten melko loppupuolella rupesi herkistämään, kun ajattelin vaan että kohta tää loppuu, kohta se on ohi.... Siinä kohtaa, kun kuva alkoi himmentyä ja lopputekstit alkoivat rullata, teki mieli ruveta itkemään, mutta hillitsin sitten itteni. Vääh.

Itse asiaan. Mie tykkäsin niin maan valtavasti musiikista. Kulki kylmät väreet aika monestikin, osittain tuon musiikin takia ja osittain itse elokuvan. Ah, mahtipontisuus, voi kuinka rakastan sitä. <3

Voldemortin armeija, se oli hieno !! Se kun kuvattiin, kun ne oli siellä kukkulalla ja kattelivat Tylypahkaa. Vaikka sitä ei kirjassa ollutkaan, niin tuo kohta sopi jotenkin niin täydellisesti tuohon. Kylmät väreet kulki siinäkin.

Bellatrix oli tosiaan mahtava. En tosin huomannut sitä tanssimis kohtaa siellä sillalla (!! mikä on nyt tosi harmi, mut ehkä sit kun saan tän DVD:n käsiini ja katon ko. leffan uudestaan niin huomaan sen), mutta tosiaan se ilme, kun se nauroi Nevillelle. Hahhah, Helena Bonham Carter se osaa.

Ja minä kun oon tämmönen, että tarkkailen jotain kirjasta tehtyä elokuvaa, että mikä kirjassa tehty juttu on jätetty pois jne. kai tajuatte mitä meinaan, niin joo tässä kävi myös nyt niin. En voi sille mitään että tartun pikku yksityiskohtiinkin : D Nytkin esim. just siinä Irveta hommassa se laskeutumis juttu maahan, voi että, ei.... Ja sitten lopussa kun Harry rikkoi sen seljasauvan ja heitti sinne minne lie kuiluun, eikä ne olleet ollenkaan rehtorin huoneessa. Eikä ne korjanneet Harryn sauvaa. Yms. pikkujuttujasuttuja.

Mutta juu. En takerru enää näihin vikoihin. Ja kun tosiaan nuo on vaan pikkuvikoja, eihän tossa leffassa, ainakaan mun mielestä, ollut ees mitään suurempia puutteita sitten loppujen lopuksi. Joten never mind.

Mitäs sitten.. haa, tykkäsin siitä kun Neville puhui Voldemortin joukolle ja sitte kun Voldemort nauro silleen "hee hee" ja käänty armeijaansa päin : D Meijän teatterissa sille vähän hihiteltiin..

Lopussa, ennen sitä 19 vuotta myöhemmin, ajattelin, että toivottavasti tää nyt ei pääty tähän, tässä on pakko olla se 19 vuotta myöhemmin. Ja onneksi oli.. (nojoo, miksei ois ollu?) taisin muuten sitä kohtaa jänskättää eniten, että minkälainen tulee olemaan. No hyvähän se oli, mutta esim. Harryn, Ronin yms. huomatessaan Dracon ja sen nyökkäyksen olin kuvitellut hiukan erilaiseksi. En muuten kerennyt edes katsoa pikku Scorpiusta, että millanen hän oli. Mutta muuten tykkäsin lopusta. Oikeastaan ehkä parempi noin, kuin kirjan mukaan.

Mutta kaikesta huolimatta, haikeudestakin, olen iloinen. Kaikki päättyi hyvin. Nyt vaan innolla odottamaan DVD:n ilmestymistä, kehkeh, pakko saada se hankittua (oisin voinu heti tuon ekan kerran jälkeenkin kattoa saman tien uudestaan). Sitten ei tosin oo enää mitään mitä odottaa, ja se on vähän omituista, mutta kai siihen tottuu ajallaan.

Kirjoitin kaiketi romaanin, mutta sen tämä kaikki on ansainnut.

//
Lainaus
Ja kun Harry viimein tappaa Voldemortin, kukaan ei ollut aukiolla katsomassa. Kukaan ei tullut sen jälkeen halaamaan Harrya, jota kirjassa kaikki halusivat koskettaa. Voldemort vain haihtui savuna ilmaan ja Harry palaa takaisin sisälle..Voldemortin kuolema ja Harryn lopullinen voitto olivat aika vaisuja.

En nyt sano, että nämä kohdat olisivat silkkaa kuraa, mutta ne jäivät häiritsemään. Ehkä ne toimivat paremmin kunnes nään leffan seuraavan kerran.

Veit sanat suustani. Oisin oottanu myös Riesun näyttäytymistä ja sitä sutkautusta että "Me tehtiin niistä selvää, on Potta miehemme, jo mullaks Volde muuttuu, on syytä riemulle". Oisin naureskellu, ku naureskelin lukiessanikin.

Lainaus
Okei mutta oikeesti se Malfoyn halaus, mitä helvettiä. :----D Musta se oli enimmäkseen huvittava enkä jaksa siitä mitenkään pahoittaa mieltäni. Ja Nevillen repliikki Lunasta tyyliin "olen hulluna häneen, menen kertomaan kun ollaan vielä elossa", pure love ♥ Olen aina tiennyt tämän. Pakko leffantekijöiden oli laittaa elokuvaan sellainen mikä Rowlingilta selvästi tahattomasti unohtui.

Samaa mieltä siitä halauksesta, huvittavaa tosiaan. : D Naureskelin sille vähän itekin. Neville + Luna, aika mielenkiintoista. En osannut odottaa sitä(kään), mutta ei se mitään koska se sopi niin hyvin sitten kuitenkin. Oiva veto tekijöiltä, kieltämättä.

Ai niin, unohdin mainita, tosin sanoin kyllä jo tästä Kuoleman Varjelukset topicissa, että se 3D ei käynyt miun mielestä yhtään tähän elokuvaan. Ei vaan jotenkin iskenyt.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011 16:14:14 kirjoittanut Crownless »
kuu vain lainaa valoaan

muistipallo

« Vastaus #46 : 13.07.2011 21:52:48 »
Täytyy sanoa, että leffa ei ollu mitään mitä olisin odottanu. Mutta en mene sanomaan, että se olisi ollut huono. Lopussa oli vaan vähän pöllämystynyt olo, kun oli juuri katsonut jotain jota ei osannut odottaa.

Leffa oli kokonaisuudessaan hienoa, sai nauraa, taputtaa ja itkeä. Ihania huumoripläjäyksiä oli saatu mahtumaan kaiken räiskinnän väliin, mikä oli hauskaa ja tunnelmaa keventävää.

Mua jäi kyllä vähän häiritsemään muutama kohta. Ensimmäiseksi; miksi Harry vaan hypähti Hagridin käsivarsilta pois? Odotin, että Neville astuisi esiin, puhuisi Albuksen Kaartista, sitten seuraisi rähinä jonka aikana Harry piiloutuu näkymättömyysviitan alle. Mutta mitään rähinää ei tullutkaan, ja kaikki kuolonsyöjät liukenivat paikalta. Mitä?

Ja se kohta, missä Voldemort jahtaa Harrya pitkin linnaa, kietoo tämän viitan suikaleisiin ja meinaa kuristaa hengiltä. Miksi ei tullut trailerissa ollutta "Why do you live?" kohtaa? Odotin sitä kokoajan. Sen sijaan Voldemort vain potkii ja hakkaa Harrya, vaikka siinä kohtaa olisi ollut mahdollisuus langettaa Avada Kedavra. Ja sitten se nolo hyppy, minkä jälkeen Harry ja Voldemort kieppuvat ilmassa ja raapivat toistensa kasvoja..öö?

Ja kun Harry viimein tappaa Voldemortin, kukaan ei ollut aukiolla katsomassa. Kukaan ei tullut sen jälkeen halaamaan Harrya, jota kirjassa kaikki halusivat koskettaa. Voldemort vain haihtui savuna ilmaan ja Harry palaa takaisin sisälle..Voldemortin kuolema ja Harryn lopullinen voitto olivat aika vaisuja.

En nyt sano, että nämä kohdat olisivat silkkaa kuraa, mutta ne jäivät häiritsemään. Ehkä ne toimivat paremmin kunnes nään leffan seuraavan kerran.

Tekstistäni saattaa jo päätellä, että pidän valittamisesta.

Mutta Draco oli kyllä niin suloinen että huh huh. Varsinkin kun Lucius ja Narcissa kutsuu häntä, ja Volde halaa (hahaa, täydellisen hauska kohta :D)

Miksi Ronilla ei muuten ollut paljoa vuorosanoja? Ja miksi hän ei halannut Harrya C'MOON SUN PARAS KAVERI MENEE METTÄÄN KUOLEMAAN ETKÄ SÄ HALAA SITÄ?!!?
I believe in old magic.
And I believe in all that is good.
I know that I can do this,
if he believed that I could.

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #47 : 13.07.2011 22:26:54 »
Se on ohi nyt. Todellakin ohi. Mulla on jotenkin tyhjä olo.

Mä lähin kattomaan tätä leffaa aika kovilla odotuksilla, ja onneksi en pettynyt mitenkään paljon. Muuten olisin murhannut Yatesin ja muun tekijätiimin. Mutta tää leffa oli kokonaisuudessaan jotain niin eeppistä, jotain niin ihanaa. Mä en vaan pysty käsittämään, että enää ei tule mitään, tää loppu tähän, finito koko juttu. Nyyh. Tunnelma oli niin korkella koko leffan ajan, ja sitten kun lopputekstit tuli niin oli tyhjä olo.

Leffa alkoi vähän tylsästi, mutta onneksi tuli vähän toimintaa mukaan Irveta-kohdassa. Mun mielestä se oli aika hyvin tehty, varsinkin se lohikäärme. Ne ihme poliisit kyllä vähän ärsytti. Kuitenkin se kohta, missä Voldemort käveli niiden ruumiiden keskellä oli hieno, mä tykkäsin.

Se kohta, missä McGarmiwa ja muut suojaavat koulun oli niin mahtava, todella eeppinen. Yksi leffan parhaimmista kohdista. Mulla meinas tulla tippa linssiin ja kylmät väreet kulki pitkin selkää, se vaan oli niin upea ja koskettava. Musiikki oli mahtavaa, kohtaus oli visuaalisesti todella hieno. Siinä vaiheessa mä oikeasti tajusin, että nyt tää alkaa. Muutenkin koko taistelu oli tehty hienosti, mä ainakin tykkäsin paljon. Se Voldemortin kuolonsyöjäarmeija oli tosi mahtava, tosi mahtipontinen. Taistelu oli mahtava. Vähän harmitti, että Fredin kuolemaa ei näytetty, olisin halunnut nähdä sen. Se kohta, kun Harry näkee Lupinin ja Tonksin ruumit oli kamala, nyyh.

Kalkaroksen muistot olivat varmaan koko leffan hienoin kohta. En nyt osaa oikein selittää miksi, mutta se vaan oli. Alan Rickman on vaan niin loistava, se ei näyttele Kalkarosta vaan se on Kalkaros. Se kohta, kun se käveli sitä käytävää pitkin Pottereiden talossa oli jotenkin karmeaa. Siinä tiesi, että Kalkaros tulisi näkemään kuolleen Lilyn. Meinasin ruveta nyyhkimään kun Kalkaros piti Lilya sylissään. Koskettavaa.

Se koko loppujuttu jako mun mielipiteet vähän kahtia. Ensinnäkin se Harryn ja Voldun takaa-ajo ja kissatappelu ilmassa. Anteeksi mitä? Mä en tajua, miten ne päätti lisätä tommosen ihme kohdan. Ja sitten kun Voldu kuolee, niin se vaan jotenkin hajoo palasiksi vaikka sen olisi pitänyt kaatua kuolleena taaksepäin. Ja miksi siellä ei ollut yhtään ketään muuta!? Siellä olisi pitänyt olla paljon porukkaa huutamassa, kun Harry voitti. Jäi vähän laimeaksi koko kohta. Bellatrixin kuolema oli outo, en pitänyt. Ja muutenkin se, miten kaikki vaan on ihan normaalisti siellä Suuressa salissa taistelun jälkeen oli ihan omituinen. Olin kans ihan "wtf?" kun Harry meni ja katkas sen seljasauvan.

Muutamia virheitä näin, ensinnäkin Georgelta ei puuttunut korvaa, Lilyllä oli ruskeat silmät ja oli siellä jotain muutakin, en nyt muista just nyt. Pari harmillista muutosta oli, esim. se miten Harry vaan pomppaa Hagridin sylistä ja menee tappelemaan. Sen olisi pitänyt olla ihan eri tavalla. Hajosin monelle kohdalle, varsinkin sille kun Voldu halas Dracoa. Ei mahtava Pimeyden Lordi halaile teinipoikia!!! Hajosin kans sille tarvehuone-kohdalle kun Harry otti Dracon luudalleen ja Draco vaan halaili Harrya. Uuu, siinä meille kunnon H/D:tä. Oli se vähän jännää, miten mä vaan nauroin joissakin kohdissa missä ei olisi varmaan saanut nauraa. Esim. siinä kun Harry käyttää sitä elpymyskiveä. Mä vaan nauroin Siriuksen viiksille. :'D

Epilogi oli aika kamala, tosin ei niin kamala kuin kirjassa. Koko sali repes nauramaan siinä kohdassa, kun näytettin vanhentunut Harry. Se näytti niin feikiltä, ei herranjumala sentään. Draco oli ihan kamala vanhana, hyi yäk. Nauroin koko ajan vedet silmissä, se vaan oli jotenkin tosi kornia.

Kuitenkin tää oli kokonaisuutena jotain niin ihanaa, mainio päätös HP-sarjalle. En nyt pysty oikein sanomaan mitään kovinkaan järkevää, mä olen edelleen ihan tunnekuohussa. Tää oli tässä. Mä en vain pysty uskomaan tätä. Pakko mennä katsomaan uudestaan, muuten mä kuolen.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011 22:28:40 kirjoittanut Annoy »
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Fell

• Vieras
« Vastaus #48 : 13.07.2011 22:35:07 »
Mun on kyllä pakko sanoa heti alkuun, etten kyllä nähnyt yhtään Tom/Minervaa koko elokuvassa? : D Olin hiukan urkkinut täältä jo etukäteen ja oikein yritin löytää Tomppa/Minttua, mutta en kyllä huomannut tippaakaan, missä te muut sitä oikein bongailitte? : D

Ja elokuvasta muuten. Se oli ihan käsittämättömän hyvä, melkein liiankin! Canoniin en viitsinyt lähteä vertailemaan liikaa niitä juttuja (vaikka toki harmitti ettei Dumbledorejen menneisyydestä paljoa kerrottu) joten varmaan sekin paransi vielä kokemusta :3 Pakko sanoa, että itse asiassa ne muunnokset toimivat harvinaisen hyvin ja mun lempikohtiani olivat se salaisuuksien kammio -kohtaus (tosin se vesi vetääntyi liian nopeasti ja ilman taikoja, buu) ja se kun Harri hyppää sieltä väkijoukosta ja sanoo, että hiukan on aukkoja turvallisuudessa :--D Alku ei oikein tempaissut mukaansa, mutta Irveta-kohtauksesta lähtien kyllä oli täyttä rakkautta koko elokuva ♥ Tarvehuone-kohtaus oli ihan huippu kyllä "Hän on tyttöystäväni, möllit!" plus se oli kivaa vaihtelua siihen räiskeeseen n__n

Voldemortista... Mun mielestäni se nauru ja halaus kyllä olivat hiukan feilejä :--D Muuten se oli varsin hyvä kaikin puolin (tykkäsin siitä lentokohtauksestakin kun se liiteli Harryn kanssa, hyvin tehty! Tosin hiukan tuli Harry/Volde-paritus mieleen kun ne olivat siinä toisiinsa kietoutuneina, hyr : D)
Lainaus
Ja se kohta, missä Voldemort jahtaa Harrya pitkin linnaa, kietoo tämän viitan suikaleisiin ja meinaa kuristaa hengiltä. Miksi ei tullut trailerissa ollutta "Why do you live?" kohtaa? Odotin sitä kokoajan. Sen sijaan Voldemort vain potkii ja hakkaa Harrya, vaikka siinä kohtaa olisi ollut mahdollisuus langettaa Avada Kedavra.
Tätä mietein kanssa! Tykkäsin ihan tuosta kun Voldemort hiukan nauhatanssii, mutta se jäi harmittamaan, ettei tuota "Why do you live?" -kohtaa ollut!

Plus pakko vielä mainita, että Harry/Ginny! ♥ Oon paatunut HooGeettäjä ja aaws miten suloisia juttuja leffassa oli niiden välillä! :3 "Hei vaan!" ja se Ginnyn huuto kun se luulee, että Harry on kuollut D:

Itkemisestä sen verran, että itkin varmaan harvinaisen vähän muihin verrattuna : D Tämän koko jutun loppumista en itkenyt lainkaan tänään, mutta toisaalta tuli kyynelet vähän väliä - Kalkaroksen kuolemalle & muistoille, sille Ginnyn huudolle jne. jne. Ja tajusin viimein, mitä se on kun itkee äänettömästi, oon aina ennen väheksynyt sitä kun joku on kirjoittanut kliseisesti tyyliin "yksi hiljainen kyynel valui hänen poskellaan!!1" :--D Oli kivan tunteellinen leffa, ihan napakymppi ♥

leikisti

« Vastaus #49 : 13.07.2011 22:38:41 »
Nyt se on sitte nähty ja olo on ihan hemmetin omituinen.

Heti aluksi meinasin hajota Lujahaan kynsille - kyllä vain. Irveta oli hyvä, miinuksena tietenkin ne jästiasuiset "poliisit".

Hmm joo. Actionin ystävänä kaikenmaailman taistelut Tylypahkassa oli kiinnostavaa katsottavaa, ja oli kiva kun välissä oli rauhallisempia kohtia, kuten Harryn ja Harmaan leidin/Helenan (joka oli mielestäni hyvin toteutettu hahmo) keskustelu ja Prince's tale. Tarvehuone/pirunpalo-kohtauksesta tykkään kirjassakin tosi paljon, ja se oli mielestäni onnistunut. Ronin "Hän on minun tyttöystäväni, möllit!" -huudahdus oli suorastaan ihana. Vaikka möllit olikin vähän mysteerinen suomennos :-D

Ron oli jotenkin jännä puhuessaan kärmeskieltä, vaikka siellä salissa moni sille nauroikin :-( Kun hirnyrkki oli tuhottu, ja vettä alkoi tulvia, tiesin odottaa suudelmaa, koska jossain haastattelussa vissiin Emma sanoi, että ennen sitä niiden päälle kaadettiin kauheesti vettä tms. Ja no, THE suudelma oli suorastaan lumoava! Paljon romanttisempi ja luontevampi kuin Harryn awkwardit suudelmat Ginnyn (ja Chon vitosessa) kanssa.

Ja tietysti, lempihahmoni Ron oli ihana alusta loppuun! Mahtavat lainit ja se ihana Ronmainen huumorintaju, ja vaan itse Ron. "Jos me kuollaan noiden takia, tapan sinut!"

Ja joo, en voinut olla virnuilematta siinä kohdassa, kun Harry nappasi Dracon luudalleen - ficcien vaikutusta tietenkin. Minervan pyromania-kommentti oli loistava, Seamus kun nyt on räjäytellyt ja sytytellyt asioita tuleen koko leffasarjan ajan.

Fred kuolleena oli ihan hirveä. Se kun George huomasi Ronin ja halas sitä itkien ja Ron kumartui Fredin ruumiin ylle ja itki. Ja sitten Harry näki Remuksen ja Tonksin kuolleina :-( Tosin se meni ihan liian nopeesti, eikä Fredin kuolemaa edes näytetty.

Metsäkohta oli hyvä, tykkäsin kohdasta kun Bellatrix yritti auttaa Voldemortia nousemaan maasta, mutta Volde tönäsikin sen tylysti kumoon :-D

Ja joo, Voldemort. Vaikka mua ei sinänsä haitannut, että siitä oli tehty silleen hauskempi, oisin kuitenkin toivonut, että se ois ollu jotenki... hyytävämpi. Ja joo, mikä hitto se hali oli olevinaan? Naurahdin sille kyllä, koska se tuli niin yllättäen ja Draco vaan oli siinä sillee ei helvetti, mutta ois sen kyllä voinut jättää pois. Ja en tiedä miksi, mutta jotenkin en huomannut NYAAAAAAHia kertaakaan :-D

The final battle oli vähän laimea. Ihan hyvä, mutta meni kauheen nopeesti. Ja Voldemortilla ja Harrylla ois pitänyt olla yleisöä!

19 vuotta myöhemmin oli suloinen. Kaikki vanhempina ja muutenkin. Lapset olivat ihania, vaikka en mikään lapsifani olekaan. Ronin maha oli jotenkin ihan älyttömän ihana yksityiskohta! Ja Draco partoineen ♥ Pienenä miinuksena ehkä se, että se 19vm meni aika nopeasti, kaikista muista lapsista paitsi Albuksesta saatiin vain lyhyt vilaus, eikä edes nimiä kuultu (vaikka kirjat lukeneet ne toki tietävätkin).

Yleensä ottaen ihan mahtava leffa, Harry Potterin ansaitsema päätös ja vaikka mulla onkin nyt vähän tyhjä fiilis, leffasta jäi hyvä mieli :-)
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011 16:50:58 kirjoittanut leikisti »
ava © Dani

HeartRixu

« Vastaus #50 : 13.07.2011 22:50:25 »
Mä olen järkyttyny, mun olo on totaalisen tyhjä ja en vaa pysty ajatteleen selkeesti just nyt, vaikka leffan näkemisestä on kohta vuorokausi... Liikuin Tennarissa koko eilisillan ihan haamuna.

11 vuotta mun elämää loppu nyt, ja voi jestas millä tavalla. Mulle toi oli aivan täydellinen. Lisäks meidän salissa meininki oli ihan uskomaton: annettiin ablodeja upeille kohtauksille (ja mainoksille [... Apinoiden planeetan synty-> Tom Felton]), naurettiin ja itkettiin kuorossa ja hurrattiin lopputeksteissä nimille. Itse pystyin pidättelemään itkua noin kaksi ensimmäistä sekuntia: sillä samalla hetkellä, kun Severus ilmaantui, hanat aukes ja maailma tulvi kiitos minun. Itkin oikeastaan halki elokuvan, ensin lähinnä sille ajatukselle, että nyt ei ole enää mitään ja sitten Severukselle ja Lupinille. Sevin muistot oli liian... en osaa kuvailla sitä sanoin. Siinä lopussa kun se löys Lilyn ja heijas sitä lattialla mä taisin menettää kykyni ajatella järkevästi. Ja tää fiilis jatkuu mulla edelleen!

Tää leffa myös muutti radikaalisti käsitystäni yhdestä hahmosta: halki kirjojen en ole pitänyt Ronia mitenkään poikkeuksellisen ihastuttavana hahmona, joskin mukavampana kuin Harrya itseään. Kuitenkin, suureksi osaksi kiitos Grintin, löysin Ronin viehättävyyden leffan aikana. Fanityttöni puolestaan herätettiin Harryn ja Dracon lennellessä luudalla yhdessä. Malfoyn halailut ja Pimeän lordin vamma nauru nauratti ja rikkoi osin tunnelmaa, mikä on sääli. Herran kysymys Luciukselle ("How can you live with yourself") ja Lussen jokseenkin epätoivoinen vastaus liikutti mua aika paljon. Tämän lisäksi Severuksen kuolinkohtaukseen lisätty "You have your mother's eyes" oli niitä kirjan ulkopuolisia seikkoja, jotka rikastuttivat leffaa hyvin. AINIIN olin unohtaa, Minerva tuotiin ihanasti esiin leffassa. Oon aina rakastanu häntä todella paljon, ja nyt se tunne vaan lisäänty. Jopa Minervan ja Severuksen välisessä kaksintaistelussa oli pakko antaa Minervallekkin aplodit, oli se sen verran hienoa. Plus todennäköisesti kuolematon I've always wanted to use that spell, oi se oli ihana!

Pimeyden lordin kuolema oli tehty upeasti (itkin taas), ja vaikka olenkin Bellatrixin suurimpia faneja, oli kyllä pakko ablooderata a) Mollyn "Not my daughter, you bitch"ille ja b) Helenan uskomattomalle näyttelemiselle. Tuttuun tapaan juurikin nämä vanhemman sukupolven näyttelijät (Bonham-Carter, Rickman, Isaacs, Fiennes ja tietenkin Smith) löivät nuoremmat täysillä laudalta. Joskin Dracon ihqttajana sanon kyllä, että Tom teki työnsä hyvin.

Lauantaina uudestaan isän kanssa toiselle kierrokselle, ja taidan käydä ainakin kolmannen (ja neljännen ja viidennen ja kuudennen ja...) kerran vilkasemassa jos suinkin aikaa löytyy. Taidan tästä mennä selvittämään päätäni ja saattaisin jopa yrittää jatkaa elämääni joku vuosi.
2000-2011 ♥

"No story lives unless someone wants to listen. The stories we love the best do live in us forever."

Greippi

« Vastaus #51 : 13.07.2011 22:51:15 »
It's over... En ees tiedä mitä sanoisin. Taisin olla toisella luokalla kun Pottereita aloin lukee ja nyt oon ysille menossa. Sanoinkin jo kaverille leffan jälkeen että mitäs minä nyt teen.

Alku oli jännä. Tai ehkä se johtu siitä että Voldemortin naama oli suoraa nenän edessä kiitos 3D-lasien. Mutta kyllähän siinä sitten fiilis alkoi tulla, kun alko tapahtua. Paitsi ne poliisit oli aika randomeja. Ja tuntu, että kaikki oli ihan erilaista kun kirjassa, vaikka lukemisesta onkin taas vähän aikaa.

Olen ikuisesti katkera, ettei näytetty Grindelwaldin ja Dumbledoren läheistä suhdetta Dumbledoren nuoruudesta mitään. Tai siis kun Arianasta kumminkin vähän puhuttiin, että olisi voinut olla taustaakin. Ja oli näyttelijätkin valittu. Mutta eeei.

Pusu oli ihana, taisin ehkä huutaa siellä ääneen että aaw. "Hän on minun tyttöystäväni, möllit" oli kans ihana. Kun Harry pelasti Dracon, alkoi hirveä virnuilu.

Lopullisesti padot aukes, kun näytettiin kuolleita ja sitten oli vielä Kalkaroksen muistot. Onneks oli nenäliinat mukana.

Ei synny järkevää tekstiä. It's over.
Ja DVD:llä on parempi olla Grindelwaldista. Mur.
we could have had it all

Safira

• WolfLumos134
« Vastaus #52 : 13.07.2011 22:56:41 »
Jotenkin outo olo. Kun katto sitä maailman ensi-iltaa, niin olin varma että itken silmät päästäni siellä leffassa, mutta ei mitään (vaikka en kyllä yleensäkään itke leffassa, mutta sentään potter)... Ja toisaalta se oli niin hienoa, varsinkin se kohta kun ne suojas koulun. Ja ne Minervan huomautukset, varsinkin se Seamusin kiinnostus pyrotekniikkaan :D Ja Neville oli kyllä niin huippu. Ja Malfoyt vaan liukeni paikalta :)

Hitto kun mä hajosin, että ei Voldemort helkkari sentään halaile ketään! Ja yleensäkin Voldemortin kuolema ja Bellatrixin, ei niiden vaan pidä hajota kappaleiks, vaan kaatua kuolleena maahan. Ja, misä hitossa kaikki oli, kun Harry lopulta voitti, sillä olis pitäny olla yleisöä. Mitähän muuta mä vielä valittaisin ;D

Ei vaan, tosi hieno päätös kyllä, kaikin tavoin. Vielä ei vaan oo kunnolla iskeny, että nyt on kaikki loppu, mutta eiköhän se tästä...

Niin ja olen outo, koska siinä kohdassa, kun Kalkaros pitää sylissään kuollutta Lilyä niin ainoa mitä ajattelin oli, että kuka vois itkeä rakkaansa perään, kun pieni poika parkuu vieressä :D
Kaikki pakenevat todellisuutta joskus, jossakin, jotenkin.

Jotta voi löytää jonkun pitää etsiä ensin itsensä.

ava by Vanilje

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #53 : 13.07.2011 22:57:50 »
Lainaus käyttäjältä: Greippi
Ja DVD:llä on parempi olla Grindelwaldista. Mur

Tää on kyllä niin totta. Viimeksikin olivat poistaneet hienon Dursley-kohtauksen, mutta löytyipähän ainakin lisämateriaaleista. Joten jos tätä ei sieltä myös löydy, niin taitaa lähteä valitus eteenpäin. Dumbledoren tarina kun kuitenkin osoittaa sen, että myös Dumbbis on ollut inhimillinen, eikä se täydellisen viisauden ja ihmisyyden perikuva.
the charge of the love brigade.

Syrena

« Vastaus #54 : 13.07.2011 23:01:05 »
Nonniin, nyt on tullut nähtyä tää sitten kahteen kertaan saman vuorokauden sisällä - mikä oli täysin suunnitelematon juttu, mutta nyt on oikeestaan paljon parempi fiilis :D Eilisyö kaiken päätyttyä oli ihan kauheeta, kun oli niin haikee ja ontto olo ja pää löi tyhjää. Tänään sai sitten leffasta enemmän irti ja jäi enemmän kohtauksia mieleen, täytyy kyllä sanoa, että kaikista epic faileista huolimatta oli ihan huikee leffa! Tykkäsintykkäsintykkäsin! Ensi-illassa Tennispalatsin ykkössalkissa oli ihan huikee tunnelma ja porukka täysillä mukana, tänään sitten oli huomattavasti vaisumpi yleisö.

Tarvehuonekohtaus, aawss! I like it, i love it! Dracon ja Harryn keskustelu, "why didin't you tell her" ja Dracon ilme, se miten se katsoi Harrya, tuitui! ♥ Olin ihan taivaissa! Ja se kun Harry yritti ojentaa kätensä Dracolle, muttei ensi yrittämällä onnistunut, kunnes sitten viimein sai autettua toisen kyytiinsä, ohmygooodness.

Malfoyt oli muutenkin kivasti tässä esillä. Dracon siirtyminen koululaisten joukosta pimeälle puolelle olis toiminut ilman tätä Voldemortin...halausta? Wtf... Toisaalta, saatiinpahan lisää odottamatonta/tahatonta komiikkaa kaiken sen synkkyyden ja haikeuden keskelle :D Malfoyden kyseenalainen lojaalius kävi kyllä hyvin ilmi siinä että päättivät lähteä lätkimään paikalta hetki kun vain mahdollista. Poor Lucius, miesrukka oli menettänyt kaiken arvovaltansa lopullisesti!

Jajajaja mitäs vielä... Severuksen kuolema ja muistot oli tosi kauniisti toteuttuja, mutta muut kuolemat sen sijaan oli vähän lame mun silmään. Fred, ja Lupin ja Tonks sivuutettiin niin nopeasti  :( Odotin myös Mollyn ja Bellatrixin taistelulta enemmän, ja mitä ihmettä, Bellatrix posahtaa kuin tuhka tuuleen? Samoin Volden kuolema. Niin fail, en tykännyt yhtään! Missä vaiheessa se Volden taika edes kimposi takaisin herraan itseensä, Harryhan näytti vain riisuvan Volden aseista ja sitten tää lordi sai ikäänkuin jonkun sydänkohtauksen ja levisi tuhkana tuuleen... hmmmph. Sitä paitsi tuntui siltä kuin sen jälkeen olisi jäänyt jokin kohtaus välistä. Harry vaan kävelee saliin ja yhtäkkiä kaikki onkin ihan normaalisti, missä vaiheessa porukalle on edes selvinnyt että Volde on pelistä pois?

Ja hahmoista vielä sen verran, että Ron oli aivan LOISTAVA. Ilmeet, replat, huumori, kaikki! Ron pääsi oikeuksiinsa, huolimatta siitä  että tuntui olevan välillä vähän turhan taka-alalla, kun Harry ja Hermione oli enemmän keskeisessä roolissa. Ja meidän Neville, true Gryffindor! McGarmiwa ja Severus valtasivat leffasta ison osan itselleen. Enpä olisi muuten odottanut McGarmiwalta niitä pyromania viittauksia Seamukseen :D

Epilogi soljui silmien ohitse niin nopeasti etten millään ehtinyt kiinnittää huomioita kaikkiin hahmoihin. Harry sai koko salin repeämään, samaten vanha herra Malfoy. Se kohonnut hiusraja oli jotakin niin järkyttävää etten millään ehtinyt kiinnittää huomiota Astoriaan tai Scorpiukseen. Harry toi muuten mulle etäisesti mieleen Jake Gyllenhaalin, tiedä sitten miksi... oisko ollut jokin niissä silmissä? Sillä näytti muuten olevan uudet lasit. Ginny oli tosi vanhanaikaisen näköinen, mutta ei silti liioin vanhan. Hermione näytti tosi nuorelta, mutta äidilliseltä ja Ron oli mainio mahansa kera :D Jäin kyllä kaipaamaan muita Weasleyn suvun jäseniä, erityisesti Teddy Lupin ois ollut kiva nähdä.

Edelleen kyllä vähän kaihertaa tää tyhjyys mikä sarjan päättyminen saa aikaan, mutta kahdeksaan jokainen omalla tavallaan upeaan elokuvaan saa kyllä olla tyytyväinen!

Pienenpieni edit,
mua jäi vielä häiritsemään se että Harry päätti pistää seljasauvan palasiksi. Ei sitten korjannut omaa vanhaa sauvaansa ollenkaan ???  Mikä sauva Harrylle nyt sitten jäi, se Dracon vai? Ja Dracoko jäi sitten kokonaan vaille sauvaa? Olihan seljasauvan katkaiseminen ihan hieno kuvaus sille pahuuden päättymiselle ja voittamattomuuden lopettamiselle, mutta Rowlingin tyyli palauttaa seljasauva takaisin hautaan oli kuitenkin järkeenkäyvämpi.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011 23:32:48 kirjoittanut Syrena »

Haalea

• Tarpeeksi
« Vastaus #55 : 13.07.2011 23:26:45 »
Lainaus
Ja hahmoista vielä sen verran, että Ron oli
aivan LOISTAVA. Ilmeet, replat, huumori,
kaikki! Ron pääsi oikeuksiinsa, huolimatta
siitä  että tuntui olevan välillä vähän turhan taka-alalla, kun Harry ja Hermione oli enemmän keskeisessä roolissa

Juuri näin! Ron oli rakkaus tässä (ja oikeastaan kaikissa muissakin) elokuvassa! Rupesin ensimmäisen kerran itkemään siinä, kun Ron näkyi ekan kerran. Hups, mikä kyyneltulva. Ja Aiqsu vaan nauroi mulle.... Mur.

//Edit.. Joku tuolla seuraavalla sivulla mainitsin Ronim möllihuudosta, hih. Aww, siinä kohtaa kyllä koko sali rupesi nauramaan, mä olin ainoa poikkeus. Rupesin taas itkemään, ja se ei meinannu loppua..... Mutta juu olihan se todella suloisenhauska :'''')
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011 07:56:46 kirjoittanut Haalea »

naskalihammas

« Vastaus #56 : 13.07.2011 23:33:58 »
Vaikka kävin kattomassa leffan viimeyönä, nii tajusin vasta tänään että ny kaikki on oikeesti ohi   :'( Nyt sitten poden Potterin jälkeistä masennusta ja angstaan yksin kotona ja ÄÄÄÄ haluun nähä ton leffan uudestaaan<3

Alku oli ihan sairaan tylsä. En tykänny alusta ollenkaan, Irveta kohta oli tylsä, ja pelkäsin että koko leffa on samanlaista paskaa, mut onneks leffa parani koko ajan vaa enemmän.

Olin tosi pettyny ettei Dumbledoren menneisyydestä kerrottu mitään  :s  Toinen tyhmä juttu oli Voldun kuolema. vittu se muuttu paperisilpuks....?? JA MIKSEI FREDIN KUOLEMAA NÄYTETTY??! itken verta

Mut oli tossa leffassa paljon hyvääkin. Ronin ja Hermionen suudelma oli ihana, paljon parempi ku kirjassa<3 :) Ja Nevillen kommentti Lunasta oli ihana :D  Ja siinä 19vuotta myöhemmin - kohdassa se Albus Severus oli ihan älyttömän söpö! :D
Severuksen kuolema oli kans ihana, samoin ne muistot<3 :)

Pakko päästä joku päivä kattoon toi leffa uudestaan.Kiitos ja kumarrus,  naskalihammas on puhunut.

maikki

• Ananasfriikki
« Vastaus #57 : 13.07.2011 23:41:49 »
Pakko tulla itekki jotain tänne kirjottamaan, vaikka ajatukset on vähän karkuteillä. Vähän tyhjä olo. Lopputekstien alkaessa silmät vuosi ihan kunnolla ja otti aikansa, että pysty kokoamaan ittensä, veli katto vähän ouosti.

Mutta niin, itse tykkäsin, vaikka oli pari asiaa mitkä ärsyttivät, mutta kokonaisuutena ja jos ei verrattu kirjaan, niin se oli hyvä. Tosin odotin koko leffan ajan kotitonttuarmeijaa Oljo johdossa, eikä sitä tullut :( Ja samoin Fredin kuolemakohtaus, mutta sekin oli sivuutettu, eikä Percyn paluutakaan näytetty.

Elokuva kuitenkin sai ficcausintoni Potteriin palautumaan ja ehkä saankin pari ficiä aikaiseksi jossain vaiheessa. Ah sitä söpöyden määrää välillä ♥ Ja kaikki ihanat näyttelijät ja ja.

maikki kiittää ja kumartaa ja yrittää nukkumalla saaha ajatuksensa selviksi.

Violetu

• Rohkupuusku
  • You are not alone
« Vastaus #58 : 13.07.2011 23:49:52 »
Tulin ihan hysteerisenä ulos leffateatterista.
En kestä. En yksinkertaisesti kestä.
Itkettää. :'(
Miten on mahdollista, että ne menivät sössimään VIIMEISEN leffan???

Kuolin.
.
.
.
Nimittäin nauruun.
Melkeen hyperventiloin naurusta, kun tultiin teatterista ulos.
Oikeasti, nyt ilmiannatte itsenne, Harry/Voldemort-parittajat, ja päästätte oikeat leffantekijät köysistä. Ja ne saavat tehdä vähintään leffan loppuosan kokonaan uusiksi. 
Ihan kamalaa. Alku oli hyvä, mutta loppukliimaksi - vai pitäisikö sanoa farssi - vei kaiken uskottavuuden. Kaikelta.
En kestä. Mitä HELVETTIÄ niiden leffantekijöiden päässä oikein on liikkunut??? Heti kun vähän itketti, niin siihen oli pakko heittää joku naurettava toimintakohtaus perään. Vittu.
Harry Potter EI OLE KOMEDIA!!! Ainakaan sen ei pitäisi olla.
Voldemort ei halaile ketään. Ei edes Dracoa.
Nyt itken sitä, miten ne olivat raiskanneet VIIMEISEN elokuvan.
Pakko painua kirjan pariin ja yrittää saada ne uskottavuuden rippeet takaisin.
Perkele.

//Yhdyn jesperin kommenttiin eka sivulta.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011 23:55:52 kirjoittanut Violet Baudelaire »
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

Hopeakettu

• puuskupuh
« Vastaus #59 : 14.07.2011 00:05:53 »
Hgtsfff.

En oikein tiedä, mitä sanoisin. Tavallaan olen tyytyväinen, tavallaan pettynyt ja mitä.

Pakko sanoa: ihan alussa rakastuin niihin Lujahaan (taivutus?) silmiin, semmoiset mustat ihanat... Ja pidin muutenkin niistä Irvetan maahisista (etenkin siitä yhdestä komennuskirouksen uhrista, nauroin ku se näytti olevan ihan pilvessä ja virnuili vain ja taaperteli ympäriinsä). Ja mitä hittoja ne jästinnäköiset kytät olivat, oikeasti? Katsoin että ne siinä holvistakarkaamiskohdassa ampuivat pääkolmikkoa laserpyssyillä, hohoh...

Erityisesti nostan hattuani (musta lierihattu H&M:ltä, 6,90 e) Helena Bonham-Carterille. Olen jo aiemmin palvonut hänen näyttelijänkykyjään (oi, Sweeney Toddissa ja Puoliverisessä prinssissä ja KV 1:ssä...), mutta nyt hän vakuutti minut aivan uudella tavalla näytellessään Hermione-Bellatrixia. Siis juuri ne eleet ("How do I look?" ja hiusten sipaisu) ja se epävarmuus ja kuolaan. Wooh, pitää kyllä kiinnittää enemmän huomiota hänen töihinsä.

Ja voi, Alan Rickman, aina yhtä upea Severus kuin ennenkin. Tai no, ei oikeastaan - nyt pidin Severuksesta jopa enemmän kuin aiemmin. Rakastuin täysin siihen ajatusseulan Tähtitorni-kohtaukseen, kaikki se tuskaisuus ja aaah. Ja entäpä se, kun hän on kuolleiden Pottereiden talossa... Se reaktio hänen nähdessään Lilyn ja se heijaus. ♥ Sain ihan uudenlaista näkökulmaa Severus/Lilyyn, kiitoksia vain!

Ja Neville! Aiemmin en ole juurikaan pitänyt elokuvien Nevistä, mutta tässä se jotenkin nappasi mukaansa. Etenkin se kohtaus, kun kuolonsyöjät yrittävät hyökätä Tylypahkaan sen sillan kautta ja Neville on heitä vastassa, ja kuolarit joutuvatkin pysähtymään sen suojauskilven vuoksi... Hooho, voi Neville. ♥ Jotenkin Neville/Luna ei kyllä iskenyt, ei sitten yhtään. Mutta voi että, se kun Neville tuli sieltä Arianan muotokuvan takaa, huhhuh, aivan ihastuttava. Ja pakko mainita, hihansa käärinyt Seamuskin oli mitä mainioin (lol, meinaan aina sekoittaa sen ja Deanin, kun kuvittelen kirjojen Deanin leffojen Seamuksen näköiseksi :P).

Voldu nyt oli epäVoldu. Jotenkin tuli vaivaantunut olo kun se vain hortoili ja oli höperö ja halaili Dracoa.

Ai hemmetti ku nauroin tälle... :'D Mutta tottahan tuo, en ole mikään Volden suurin kannattaja ("I'll join you when hell freezes over! Neville's... eikun Dumbledore's Army!"), mutta silti mies oli aikamoinen pettymys. Missä arvokkuus? Missä hyisyys? Missä Pimeyden lordius? Tässä Voldemort vain nauroi vain typerästi (ai että odotan jotain remixiä...) ja yhdisteli naamaansa Potterin kanssa ja mitä mitä, ei näin. Ja jotenkin, kun keskellä surullista/tunteellista/toimintakohtausta tuli jotain vitsailua... No jep, olen erittäin tyytyväinen, että tekijät pitivät "potterit pottereina", eli siellä vakavuuden ja jännityksen seassa oli myös niitä ilonpilkahduksia ja läppiä, mutta vähäsen tilannetajua hei.

Näin jälkikäteen ajateltuna jäin kaipaamaan myös vaikuttavampia kuolemia (höö, mikä se Fredin juttu oli olevinaan? Huutoa! Veljeyttä! Percyä!) ja jotain Dumbledoren menneisyydestä - nyt se jäi turhan hämäräksi, harmittaa...

Hitsi, tulen huutelemaan lisää sekavia, kun pääni on hieman seljennyt.