Kirjoittaja Aihe: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)  (Luettu 34814 kertaa)

Penber

• Vieras
Vs: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)
« Vastaus #140 : 20.07.2011 21:32:38 »
Nähtävästi pakko mennä katsomaan uudestaan, ku en oo huomannu kaikkee! D: Oon missannu niinku miljoona tärkeetä asiaa!

Mokoma elokuva tais olla K-11 ja sitte se on tollainen hurjimus? Ja yleensä Suomessa vielä laitetaa ylemmäs ikärajat ku muissa maissa. Ainaki moni dvd (oli sitte sarja tai elokuva) on suomessa pistetty korkeammalle raitingille ko esim muissa pohjoismaissa. Olis tääki voinu ees vähintää olla se K-13

Skoda Octavia

• Dreamer dreams
« Vastaus #141 : 20.07.2011 21:43:50 »
Mä tärisin koko leffan läpi ja tuli tippa monesti linssiin, varsinkin Severuksen muistoissa  :-[ Mutta nyt on vaikea käsittää, että se on nyt ohi... Tykkäsin koko leffasta muutenkin, luulen että se on paras kaikista Pottereista. Mua otti todellakin mahasta se Irvetan vaunu kohtaus ja se komennuskirous oli aika tunari. Fredin kuolema oli todella surullinen ja kun siinä ennen taistelua näytettiin niitä kaksosia, niin meinasin jo alkaa nyyhkyttää kun tiesi mitä on tulossa  :-[ Ronin ja Hermionen suudelma oli aivan ihana <3 Ja Minervakin oli tosi hyvä <3
Slowly walking down the hall
Faster than a cannonball

yuuri

• Luihuinen
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
« Vastaus #142 : 20.07.2011 22:09:51 »
Mulla meni ihan ohi Lavenderin kuolema o.O No odotan kiltisti, et dvd ilmestyy ja sitten nautin ^^ kaikki 8 leffaa on sit koossa<3
muutenkin pari osaa meni vähän harakoille leffasta ku kaveri ei musitanut mtn aikasemmista leffoista ja se kyseli koko ajan et kuka toi ona? Miks noi on tuolla?ja mikä on hirnyrkki jne jne.. :D
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

Spot

• Aikamatkustaja
« Vastaus #143 : 20.07.2011 22:12:14 »
Oonko mä jotenki aivovammanen vai mikä mulla on, kun mä petyin siitä leffasta niin paljon. Olin vaan odottanu, että se on tosi hyvä kun kaikki sitä hehkutti ja sano että se on just paras mutta sitten sen leffan jälkee oli vähän ai siinäkö se oli sit -fiilis. Ehkä mun pitäis mennä kattoo se uudestaan....

ohkelsey

• happy smiles.
« Vastaus #144 : 20.07.2011 22:30:41 »
Mulle jäi lähinnä tosi tyhjä fiilis. Ei sellanen että 'nyt kaikki loppu voiei', vaan ihan perus. Ihan ku en olis koko leffaa nähnykään. Suoraan sanottuna vituttaa.
Odotin tota viimistä leffaa ihan hirveesti, tippa linssissä ja kattelin kalenterista että kuinka monta päivää mun lapsuuteni vielä kestää (naurettavaa muuten, että olen parin kuukauden päästä oikeasti aikuinen. miten nää sattukin niin sopivasti samalle vuodelle...) ja sitten tää. Ei mitään. En itkeny kertaakaan. Naurettavaa, mä itkin sen koko kirjan ajan. Alusta loppuun, itken vieläkin välillä kun luen sitä. Ja leffassa vaan katoin sitä ja tajusin kyllä kaiken ja kaikki oli ihan kohdallaan (paitsi esim NYAAAAHvolde, mutta sekään ei aiheuttanu mitään tunnekuohua) mutta en vaan saanu sitä THE POTTER -fiilistä. Siis tiedättekö kun yleensä ku on käyny kattomassa niitä leffoja, niin siinä alkumusiikin kohdilla menee hervottomat kylmät väreet selkää pitkin, ja sitä vaan istuu ja tuijottaa ja olis valmis ryntäämään suoraan sinne valkokankaalle. Ehkä mun odotukset oli joo aika korkealla myös, mutta ärsyttää silti. Mä alotin mielialalääkityksen kesän alussa, ja sen jälkeen kaikki tollaset tunnekuohut on vaan loppunu. Tuntuu siltä ku joku olis vieny multa osan koko tunneskaalasta, tosi rasittavaa. Ja varsinki ku on kyse viimisestä Potterista, jota mä oon himoinnu vaikka kuinka kauan.

ps. Häiritsi muuten hieman siinä lopussa kun Harry vaan ilmotti Ronille ja Hermionelle, että lähtee sinne metsään. Okei, oon aika kirjauskollinen muutenki, mutta eihän se nyt noin voi tehdä. Ja Voldemort ei halaile. piste.
Honey, love is like a smoke; it always disappears.

Syrena

« Vastaus #145 : 21.07.2011 00:38:16 »
Lainaus
Tuli mielestäni bongattua Oliver Wood (<3)
Unrealistic, MITÄ, missä? Mäkin etsiskelin Woodia, koska olin kuullut että Sean Biggerstaffilla olisi rooli tässä, mutten sitten mistään herraa bongannut :s

Zacharias

• les amis de l'abc
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #146 : 21.07.2011 00:53:22 »
Lainaus
Tuli mielestäni bongattua Oliver Wood (<3)
Unrealistic, MITÄ, missä? Mäkin etsiskelin Woodia, koska olin kuullut että Sean Biggerstaffilla olisi rooli tässä, mutten sitten mistään herraa bongannut :s

Niinkin isossa roolissa, kuin seisomassa Chon takana Tarvehuoneessa. Siinä, kun Neville tuo Potterin kumppaneineen Tylypahkaan. Plus ainakin voisin veikata, että se joka lentää luudalla taistelun aikana ja huudahtaa jotain voisi olla Oliver, sopisi ainakin hahmoon. Viimeinen kuitenkin vain veikkaus, eka varmaa näköhavaintoa (;
the charge of the love brigade.

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #147 : 21.07.2011 22:58:58 »
Kävin sitten tänään katsomassa sen uudelleen, ja pystyin tällä kertaa keskittymään siihen vähän paremmin ja katsomaan analyyttisemmin, ensimmäisellä kerralla kun olin niin järkyttynyt siitä, että tää on nyt tässä, loppu koko juttu.

Täytyy nyt kyllä sanoa, että tää leffa on yksi hienoimmista mitä olen nähnyt, jopa kaikkine virheineenkin. Kai se johtuu siitä että hei, tää on Potter-saagan viimeinen osa, tähän tämä kaikki päättyy. Ne olisivat voineet kusta tän tosi pahasti, mutta onneksi en pettynyt kuin pienesti muutamaan kohtaan, niihinkin lähinnä sen takia, että olen niin orjallinen kirjafani. Leffassa oli sitä Potter-taikaa, ainakin joissakin kohdissa. Tuli todella haikea fiilis.

Kuten jo aikaisemminkin sanoin, niin se Tylypahkan suojaus oli niin hieno kohta. Se musiikki, sen tunnelma, se kaikki oli vain niin eeppistä ja mahtavaa. Visuaalisesti hienosti tehty, ja musiikki aiheutti mulle todella kylmät väreet. Myös koko taistelu oli hieno, mä pidin siitä miten suuri se Voldemortin armeija oli, se toi siihen vähän lisää "tää on sota" -fiilistä. Pidiin kans siitä Harry & Helena Korpinkynsi -kohdasta, se oli jotenkin jännän aavemainen ja se joka näytteli Helenaa teki hienon työn. (Sisko muuten kertoi, että sitä roolia oli tarjottu Kate Winsletille, mutta hänen agenttinsa oli kieltäytynyt siitä heti kertomatta itse Katelle mitään. :'D)

Mä muuten järkytyin siitä, kun sisko kertoi että se jota mä luulin Parvatiksi koko ajan olikin Padma, ainakin siskon mukaan. Kuulemma Parvatilla on pidempi pää. : D Eipä merkitse mitään, mutta olin silti vähän "wtf?". Ja Lavenderin kuolema oli jotenkin vähän odottamaton, kirjassa kun ei sanottu tarkasti, että kuoliko se vai ei.

Rakastin Kalkaroksen muistoja vielä enemmän kuin ensimmäisellä kerralla. Ne oli vain niin hienosti tehty, varsinkin ne missä se ja Lily oli lapsia. Tosin mua kyllä häiritsi se, että Lilylla oli ruskeat silmät. Olisiko muka ollut niin vaikeaa hankkia yhdet piilarit sille lapselle? Ja siinä kohdassa kun Lily kuolee, niin sillä vaihtuu paita. Kun se kuolee, niin sillä on joku violetti neule, mutta sitten kun se makaa lattialla niin sillä on joku turkoosi kolttu. Kai sen kyllä ymmärtää, sillä se Lilyn kuolema oli otettu suoraan Viisasten kivestä, kuten parit muutkin kohdat. Mutta muuten en löytänyt mitään valitettavaa. Se kohta, kun Kalkaros pitää kuollutta Lilya sylissään oli tosi nyyh. Mä en ole koskaan mitenkään erikoisemmin pitänyt Severus/Lily -parituksesta, mutta nyt mä oikeasti ymmärsin sen. Ja mä rakastin sitä musiikkia niiden muistojen aikana, mun mielestä ainakin osa siitä musasta oli ollut Puoliverisen prinssin lopussa. Voisin vaikka vannoa.

Ei se Voldemort ollutkaan niin fail kun mä aluksi luulin. Nyt kun tarkemmin katsoin, niin oli se aika okei muutamaa kohtaa lukuunottamatta. Se hali nyt oli ihan omituinen, mitä hittoa käsikirjoittaja on oikein ajatellut, sitä mä en tiedä. Ja se nauru. *facepalm*  Nauroin kans sen kaljamahalle, on ruoka selvästikin maistunut. : D Mua vaan häiritsi se, että Voldemort olisi voinut tappaa Harryn ehkä miljoona kertaa, mutta tietenkin sen piti ruveta hölisemään jotain. Tajuan kyllä, että tälläisiä kohtia halutaan sen jännitteen luomiseksi, mutta mun mielestä se oli vähän absurdia. Ei se kirjoissakaan noin mennyt, ei Voldemort jahdannut Harrya pitkin linnaa ja lähtenyt jollekin ihme lentoreissulle. Nauroin siinä, kun ne molemmat paiskautu siihen maahan ja sitten ne ryömi siinä kuin jotkut madot. Haloo, Pimeyden Lordi ei ryömi! :'D

Katsoin nyt tarkemmin Bellatrixin ja Mollyn taistelua, ja huomasin että Molly itseasiassa tappoi Bellatrixin tavallaan kahdella loitsulla. Kun se ensimmäinen loitsu osui, ja Bellatrix jähmettyi, niin se kai kuoli jo siinä. Se toinen loitsu sitten räjäytti sen palasiksi. Ainakin mun mielestä se näytti siltä, että Bellatrix tavallaan jo kuoli siinä kun ne eka loitsu osui. Voin tietenkin olla väärässä, mutta mun mielestä olisi jotenkin outoa, jos Molly vaan menisi noin vain räjäyttämään ihmisiä palasiksi.

Tarvehuonekohta oli ihana, tosin lähinnä vain sen takia että mä näin H/D:tä kaikkialla. :'D Kuten jotkut ovatkin jo sanoneet, niin siihen olisi todellakin sopinut se jos Malfoy olisi sanonut "Because I love you!!!" Olisin ollut iloinen. : ) Ja ei Harry tietenkään voinut jättää Malfoyta sinne kuolemaan, haloo. Nauroin muuten sille, kun lopussa Harry puhu vaan "Dracosta". Niin mistä lähtien se on kutsunut sitä etunimellä?

Se epilogi oli edelleen aika fail, tosin ei niin paha. Yritin nähdä miltä Scorpius näytti, mutta se taisi olla koko ajan selkä kameraan päin. Pikku-Albus oli tosi söpö, siitä kyllä tulee varmaan aika hyvännäköinen vanhempana. Harry oli omituisen näköinen, samoin Ron ja Malfoy. Nauroin. Mutta mulle tuli jotenkin tosi nostalginen fiilis siitä epilogin musasta. Jotenkin tuntui, että se musa taisi olla jostain aikaisemmasta leffasta, oisko Viisasten kiven loppupuolelta tai jotain. Voi sitä tunnelmaa, mä muistin sen kun olin lapsi ja tutustuin ensimmäisen kerran Pottereiden uskomattomaan maailmaan, josta tuli myöhemmin todella tärkeä mulle ja varmasti monelle muullekin. Siinä meinasin alkaa itkeä. Kiitos, Rowling, siitä että toit meille niin paljon iloa. Tää maailma olisi paljon tyhjempi ilman Harrya ja kumppaneita.

Tästä nyt tuli tosi romaani, anteeksi. Ai niin, olen myös iloinen siitä että sain sen ison leffajulisteen ilmaiseksi. : )
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011 23:50:45 kirjoittanut Annoy »
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Angelina

• Stark-Rogers
  • Valvoja
« Vastaus #148 : 22.07.2011 01:34:51 »
Kävin myöskin tänään (tai itseasiassa eilen) katsomassa leffan uudestaan ja päätin että ehkä voisin tulla sanasen sanomaan...
Molempien kertojen jälkeen on ollut melko ristiriitaset fiilikset, ihan itse leffan suhteen, kuten myös sen, että se on nyt ohi. Leffassa oli paljon positiivisia, mutta tavan mukaan myös negatiivisia juttuja. Koska en oo romaaninkirjotusfiiliksillä nyt, niin ajattelin vaan kylmästi listata niitä.

+ H/D.
No, ehkei kaikki sitä nähneet, mutta fiksuimmat kyllä!
+ McGarmiwa. Kerrankin leffoissakin nähtiin sitä luonnetta, mitä siitä naisesta löytyy!
+ Huumori. Lähinnä Nevilleltä ja Ronilta. Hyviä piristyksiä leffaan.
+ Fiilis. Jotenkin tähän leffaan oltiin saatu hyvin tunnelmaa. Tietysti osansa teki se, että kyseessä oli viimenen leffa, mutta silti.
+ Kalkaroksen muistot.
+ Roolisuoritukset. Musta tuntu että monet oikein ylitti itsensä tässä leffassa. Julie Walters ja Matthew Lewis näin muutamia mainitakseni.

- H/G.
Oon joo tän parituksen suuri vihaaja, mutta kamoon! Jotenkin näiden välillä ei oo minkäänlaista kipinää. Tylsää.
- Epilogi. Floppi kirjassa, floppi tässäkin. Vaikka Dracon ja Ronin makeoverit aiheuttikin naurua  ;D
- Voldemort. En tiedä miksi, mutta mun mielestä siitä tehtiin jotenkin idiootti. Tai siis kun kirjojen mukaan se on kuitenkin fiksu, ovela yms. ja leffassa tuntu että se oli vaan jotenkin... hukassa.

Näin yleisesti ottaen pidin kyllä leffasta, mutta en voi olla sanomatta että ehkä odotin kuitenkin vielä enemmän... Mutta niinhän se on, ettei kaikkea voi saada. Kuitenkin hyvä suoritus ja loistava lopetus.

(Tyhmä ja sekava viesti, ehkä ens kerralla paremmin.)

“I will protect you, doll.

Ava ©Ingrid | bannu ©Auri

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #149 : 22.07.2011 14:43:27 »
Mä oon nyt niin Potter-fiiliksissä, että mä vaan kuuntelen kaikkien leffojen soundtrackeja. Voi tätä nostalgiaa, varsinkin kun kuuntelee Hedwig's Themeä. Olen kyllä iloinen, että tän seiskan soundtrack löytyy jo nyt Spotifyista. Rakastuin varsinkin Lily's Themeen, Statuesiin ja Severus and Lilyyn. Ihanaa musaa.

Mä olin muuten oikeassa, se musa mikä soi jossain kohti Severuksen muistoja oli kutosesta, nimeltään Dumbledore's Farewell. Ja siinä epilogissa soi musaa ykkösestä, semmonen kuin Leaving Hogwarts. Nostalgia on kyllä huipussaan.

Om du inte fanns

Valery

• Malfoy
« Vastaus #150 : 22.07.2011 16:25:02 »
Annoy, oon niin samaa mieltä sun kanssa ! Mulla on Spotifyssä ihan oma kansio HP-musiikille : D
Hedwig's Theme, Lily's Theme, Statues, Leaving Hogwarts ja Dumbledore's Farewell ovat tosiaankin nostalgisia. Samoin Theme for Harry Potter and the Deathly Hallows ja Obliviate kuuluu mun suosikkeihin. Statues'inkin kuuntelukerta lähenee varmaan pariakymmentä..
You have nothing to fear if you have nothing to hide

hymykuoppa

• Kuolonsyöjätär
  • You won't get out of life alive - so chill.
« Vastaus #151 : 22.07.2011 22:49:10 »
ohkelsey, et oo yksin tyhjyytes kanssa. Mulle jäi TODELLA tyhjä olo. Olen lähinnä pettynyt leffaan, minulle se oli totaalinen fail etenkin Severuksen kuoleman osalta ja Harryn ja Voldemortin kaksinkamppailun osalta. Suunnaton fail. Severuksen kuolemaa odotin ja aavistelin, että kohta tarvitaan nessukoita, mutta tyydyin toljottamaan leffaa suu ammollaan, että anteeksi kuinka? Minulle se kohtaus oli täysin pilattu. :( Ja samoin tuo em. kaksinkamppailu. Voldemortilla on taikakaapu? Okei?

Ainoa kohtaus, jossa meinasi tippa kohota linssiin, oli se, kun Ron kumartui veljensä ruumiin ylle. Mutta en itkenyt. Remus ja Tonks oli aseteltu ihan suloisesti siihen lattialle makaamaan, tuli kuva siitä, että he kuolivat käsikkäin, suloista. :)

Ja Draco oli syötävän hyvännäköinen. Luojalle kiitos, että sen hiukset ol kasvanu! :D Ja sekin kohtaus, jossa Harry nappasi Draco kyytiinsä luudalle, jäin kaipaamaan Dracon kirkumista.  ;D Tosin se Dracon ja Voldemortin halaus, mitää? Ei Voldemort voi halailla ketään, Voldemort oli muutenkin jotenkin.. ei itsensä paikkapaikoin. Mutta se sen huutaminen oli tuttua ja turvallista laatua. :D

Mutta Ron oli ihanan hauska leffassa! Sai moneen kertaan naurahtamaan sanojensa ansiosta. :D "Kävipä ikävästi." Ai jumalauta meinasin kuolla :D

Musiikki oli kyllä pettymys. :( Ei ollut sitä normaalia, tuttua tilipitappi-biisiä elokuvan alkaessa. :( Lopussa se taisi olla, kun seuraava sukupolvi astui junaan ja vilkutti sieltä. Mutta ei tuntunut että tämä kaikki loppuisi, en oikein pitänyt leffasta yhtään. Jäi kanssa lähinnä vituttamaan. Sekin loppukohtaus, jossa meidän taistelukolmikko jäi seisomaan siihen sillalle kuvan pikkuhiljaa himmetessä, yähhhh!

//Edit. AINIIN! Minerva oli ihana! Oikee asenne oli sille tädille löytyny leffaan. Minua jäi myös harmittamaan se, että kun seuraava sukupolvi hyppäsi junaan, siinä ei ollut sitä samaa maagisuutta kuin silloin, kun Harry ja kumppanit siihen astelivat. Se oli vain  - ihan tavallinen. Plaah. Kokonaisuudessaan antaisin leffalle kolme tähteä viidestä. Ei uponnut.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2011 14:45:30 kirjoittanut hymykuoppa »
Live the adventure of a lifetime.

if you're looking truth, beauty and freedom, fanfiction is the way to go.♥
Patoutunut humoristi.

Hermione Granger

« Vastaus #152 : 23.07.2011 14:01:51 »
Noniin, nyt otan itseäni niskasta kiinni ja kirjoitan viestin tähän ketjuun.

En ollut katsomassa elokuvaa ensi-illassa, koska olimme ensi-illan aikaan Norjassa sukulaistemme luona. Näin siis elokuvan vasta 18. päivä. Minulla oli hieman haikea ja jännittynyt olo, kun kävelimme ystäväni kanssa elokuvasaliin. Olimme molemmat pukeutuneet Harry Potter-teeman mukaisesti ja meitä tuijotettiin jonkin verran, kun kuljimme kadulla... :D

Itse elokuvahan oli mielestäni todellinen mestariteos ja pidin sitä kenties koko sarjan parhaana elokuvana! Jotain omituista ja hämärää kyllä tapahtui siellä täällä, mutta jos niistä kohdista ei piitannut niin elokuvan katsominen oli melkoinen kokemus.

Hyvää elokuvassa:  :)

Elokuvassa oli paljon hyviä ja hienosti toteutettuja kohtauksia ja monet niistä jäivät erityisen hyvin mieleen. Alku oli esimerkiksi todella hyvä! Irveta-kohtaus oli hauska siinä vaiheessa, kun Hermione esitti Bellatrixia, joka halusi käydä holvissaan.
Pidin myös Lestrangen holvista. Se oli juuri sellainen, kun olin kuvitellut. Myös lohikäärme oli hienosti tehty ja aidon näköinen.

Tylypahkan taisteluh oli sanalla sanoen upea. Taistelut olivat velhomaisia ja hahmojen kuolemat olivat esitetty surullisella tavalla. Minua ei mitenkään erityisesti häirinnyt se, että Fredin kuolemaa ei näytetty. Pelkästään se, kun näin hänet siinä maassa makaamassa liikutti minua tarpeeksi. Myös Tonksin ja Lupinin ruumiit oli surullista nähdä siinä, kun he yrittivät tarttua toisiaan kädestä ja... :'(

Minusta oli ihanaa, että Salisuuksien kammio-kohtaus oli elokuvassa. Kirjassahan Ron ja Hermione vain kertovat Harrylle, että kävivät siellä pikku vierailulla. (Ei, en todellakaan ole sitä mieltä, että se olisi huono asia. Oli vain kiva nähdä koko kohtaus.)

Kalkaroksen muistot oli toteutettu todella hienosti. Se oli itse asiassa ehkä suosikkikohtani elokuvassa. Etenkin se oli erittäin liikuttavaa ja surullista, kun Harryn äiti seisoo siinä poikansa pinnasängyn vieressä ja pikku-Harryn kasvot ovat ihan kyyneleiset. Myös se, kun Kalkaros halaa Lilyn ruumista on ihan kamala kohta... :'(

Huonoa elokuvassa:  :(

Leffassa ei sinänsä ollut mitään erityisen huonoa, mutta muutamia pikkuvikoja oli, jotka hieman häiritsivät.

Ensinnäkin Voldemortin Nyaah-huudot ja Ee-he-hee-nauru häiritsivät hieman. muutenkin Volde ei ollut aina ihan niin arvokas, kuin Pimeän lordin arvolle sopisi.

Ja, miksi ihmeessä Voldemort halasi Dracoa? Draco ei tehnyt hänen hyväkseen mitään, ei MITÄÄN! Itse asiassa Dracon kaverihan juuri tuhosi Voldemortin sielun palasen! Miksi, voi miksi tuollainen kohtaus piti tunkea elokuvaan mukaan.

Voldemort käytti myös aiva liikaa raakaa väkivaltaa, kun potkiskeli Harrya sielä jossain... (missä lie)

Mutta pidin elokuvasta siis todella paljon ja ostan sen ehdottomasti DVD:eelle, kun sellainen ilmestyy.

Hermione

Wonderlander

• Vieras
« Vastaus #153 : 23.07.2011 17:10:51 »
Mä kävin tänään vihdoin katsomassa sen leffan ja oon vieläkin ihan pökerryksissä, joten en tiiä oikein mitä sanoisin. Mä olin kuitenkin yllättynyt, että se oli noinkin hyvä ja hyvin tehty, mun mielestä ainoita miinuksia oli juurikin ne monet asiat, jotka liittyivät Voldemortiin. Se ei tosiaan ollut oma itsensä yhtään D: Itku tuli Severuksen muistojen kohdalla ja mä en tajua, et silti rääyin eniten siinä, kun Albus kysyi Harrylta, että entä jos se joutuukin Luihuiseen. Muutenkin Voldemort oli aika tuhdissa kunnossa, sitä halia en ymmärtänyt yhtään, enkä ryömimistä ja sen ääni oli jotenkin heikompi kuin ennen? Tietenkin se oli heikentynyt kuin niitä hirnyrkkejä oli tuhottu, mutta se vaan kuulosti niin heikolta D:

Hihi & H/D. ♥ Ja Neville! Yks mun lempihahmoja tossa leffassa. Kuolin sille, kun se halus etsiä Lunan, koska rakastaa sitä ♥ (vai miten se nyt sen sitten ilmaskaan :--D). Ja McGarmiwa! Se oli kans aivan ihana :3 "Olen aina halunnut käyttää tuota loitsua". Ja Mollyn virne, kun se oli kukistanut Bellatrixin. :'D Hohooh.

Ainakin siinä näytöksessä missä mä olin, koko sali hajos sille Voldemortin naurulle. Se oli kyllä niin epic. :'D "Olipa aika evil-nauru" kuten joku mun takana totesi.

Yulle

« Vastaus #154 : 23.07.2011 20:26:22 »
Noniih vihdoin katottu tämäkin .. Fiilis on hieman .. tyhjä. Pakko saada ajatukset leffasta tänne, kun vielä kykenen muistamaan.

Noniin ekat kommentit leffasta. Leffa oli hyvä ja huono. Jotkut kohdat oli ihania ja loistavia ja jotkut sitten aivan kuuseen meneviä. Onnistuneimpia oli Severuksen muistot, uih se oli ihana ja onnistunut paremmin kuin odotin Ja tykkäsin myös siitä, kun Lily, James, Sirius ja Remus ilmestyy Harrylle. Se oli ihan positiivisen hyvä.

Itseasiassa se kohtaus, jossa Voldu halaa Dracoa on minusta ihana :D Yksi iso plussa oli kun otettiin lopputeksteihin käyttöön ensimmäisten leffojen musiikki. Tuli ihana nostalginen olo

Ja sitten ne kuuseen menevät .. Se Harryn ja Voldun lopputaistelu. Siis mitä ihmettä ! Miksi ihmeessä tehtiin se kohtaus, jossa Harry hyppää Voldu mukanaan? Aivan turha ja typerä .. Ja miksei taistelua voitu käydä Suuressa salissa, vaan ulkona sekin piti käydä? Ja missä ihmeessä kaikki oppilaat, opettajat, kuolonsyöjät ja muut on ? Ja se Voldun kuolema .. Myötähäpeä nousi huippuunsa sitä katsoessa .. Miksi ihmeessä hänet piti räjäyttää palasiksi? Sama juttu Bellassa .. Mikseivät he yksinkertaisesti voineet kuolla normaalisti kuin ihmisen kuuluu? Kaatua yksinkertaisesti elottomana maahan. En ymmärrä ..

Ja sitten .. Herrane aika mistä lähtien Nevillellä ja Lunalla on ollut jotain? Ja sitten se King's Cross-kohtaus. Se ei ollut niin kaunis kuin odotin ja siinä jäi paljon tärkeitä juttuja pois esim. Albuksen kertomus väleistä sisaruksiin. Ja sitten tämä Nevillen puhe .. Se meni jo hieman yli.

19 vuotta myöhemmin oli siinä ja siinä. Se oli ihan hyvin onnistunut, mutta miinusta tuli Danista ja koko poppoosta, kun heidät pistettiin esittämään aikuisia. Kyllä oltaisiin varmasti saatu heidän näköiset näyttelijät näyttelemään. James ja Albus Severus oli ihania Että, kun Scorpiusta ei näytetty edestäpäin. Pelkkä takaraivo näkyi. Mutta silti tuli ihanasti mieleen mini-Draco VK:ssä ja SK:ssa sliipatuilla hiuksillaan.

yuuri

• Luihuinen
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
« Vastaus #155 : 23.07.2011 21:20:49 »
Minua jäi vaivaamaan se, että kuka himputti näytteli Scorpiusta ja sitten nöröttelin niin tadaa...Bertie Gilbert (synt. 1997) näyttelee häntä ja ei huonompi valinta xD Poikahan on syötävän suloinen ^^
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

Valery

• Malfoy
« Vastaus #156 : 25.07.2011 12:44:47 »
Kävin kattoo kaverin kans pt2:n uudelleen lauantaina. Mielipiteet ei oikeestaan muuttunu mihinkään suuntaan.
MUTTA, meijän ovimies oli ihan Tom Feltonin näkönen ! : D Arvatkaa vaan meenkö viettelee vähän enemmä aikaa leffateatteriin?
You have nothing to fear if you have nothing to hide

Angelina

• Stark-Rogers
  • Valvoja
« Vastaus #157 : 25.07.2011 15:52:54 »

Ja samaa mieltä ole Yumisan kanssa, miksi Bellan ja Voldemortin piti räjähtää? O_O

Se on sitä kuuluisaa "amerikanlisää", mitä pitää laittaa nykyään joka leffaan/asiaan muutenkin  ;)
Unohdin muuten joo kanssa mainita sen, että miksei Scorpiusta näytetty kunnolla?! Typerää...

“I will protect you, doll.

Ava ©Ingrid | bannu ©Auri

Miriam

« Vastaus #158 : 25.07.2011 18:05:20 »
Olin yönäytöksessä, mutta tulen nyt vasta kommentoimaan, kun olen nähnyt elokuvan kahteen kertaan. Itseäni häiritsi ensimmäisen katselukerran jälkeen aikalailla samat asiat kuin muitakin: Dracovoldemort hali, Voldemortin naurahtelut, ja lopputaistelun kaapulonkerohirviö ja Nevilleluna. Olen aika anteeksiantava noiden filmatisointien suhteen, koska kaikkea ei millään voi laittaa muokkaamatta kirjasta elokuvaan, joten esimerkiksi Ollivander kertomassa varjeluksista ei ollut mikään paha asia vaikka vähän yllätti.

Elokuvassa oli kaikki ne kohtaukset ja lausahdukset joita odotin eniten: "Not my daughter, you bitch!", "Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" (Paras Dumbledorequote ikinä!), Minervan ja Severuksen kaksintaistelu (reikä ikkunassa ei ihan vastannut Snape-shaped holea, mutta ehkä se olisi ollut liian Looney Tunes :D). Ja lopussa. Leaving Hogwarts ja Hedwig's Theme!

Ja tietysti Severuksen muistot. Itseäni häiritsi ensimmäisellä katselukerralla se, kuinka se kävi halailemassa Lilyn ruumista, mutta toisella kerralla se ei enää niin haitannut. Se, että Severusta oli tarkoituksella nuorennettu, oli vähän meh. Varsinkin siinä kohtauksessa missä se pyysi Dumbledorea suojelemaan Lilyä, sen naama oli jotenkin pelottava... Muuten muistokohtaus oli hieno. Alan Rickman osaa kyllä työnsä, koska pelkkä se tapa millä Severus katsoi siinä elokuvassa sen suojeliuksensa perään oli jotenkin niin... awwwwws! Ja tietysti. "Always".

Siinä kuolinkohtauksessa se itkeminen (vaikka nyt olikin ne muistot, eikä aidot kyyneleet) oli vähän liikaa. Ja verta oli ihan liian vähän! Tai siis... Naginihan iski siihen vaikka miten monta kertaa, ja sitten kun Harry pääsee sen luokse, siinä ei ole minkäänlaisia jälkiä siitä! Ainoastaan se Voldemortin loitsima viilto kaulassa. Se naginin hyökkäyskohta sai odottamaan niin paljon pahempaa... Ja Severus olisi voinut jättää sen "äitisi silmät" kommentin sanomatta, koska koko elokuvasarjan suurin failure on se, että Harrylla ei siinä todellakaan ole äitinsä silmiä. Tai suurin ja suurin... Tiedän, että Daniel ei pystynyt pitämään piilareita, mutta kun... jos Voldemortilta saadaan erikoistehosteiden avulla häivytettyä nenä, niin kuinka vaikeaa on värjätä näyttelijöiden silmiä tietokoneella?

Jotenkin ihastuin siihen, miten siellä venevajassa (tai mikä olikaan) liehui seinällä yksi Rohkelikon tupakaulaliina samalla kun Severus ja Voldu keskusteli, ja kun Severus kuoli. Kuulin vain päässäni sen, kuinka Dumbledore sanoi Severukselle kirjassa, että "ehkä me lajitellaan liian aikaisin", ja sitten tuli mieleen yksi fanipiirros, jota en kyllä enää mistään löytänyt. Siinä luki "A Slytherin, who died like a Gryffindor". En tiedä kuinka tarkoituksellista sen huivin sinne laittaminen oli, mutta minusta siinä oli jotain ihanan symbolista.

Tietysti yksi asia oli elokuvassa Harryn ja Ginnyn väliltä täydellisesti puuttuva kemia. Tosin minusta niiden välillä oli hyvin vähän yhtään mitään aidon oloista kirjoissakaan, joten tämä menköön samaan kategoriaan kuin Twilightin Bella. Elokuvissa Kristen Stewart tekee Bellan roolista ihan vajaan oloisen, mutta kirjojen perusteellakaan Bella ei ole ihan penaalin terävin kynä, joten antakaamme anteeksi. Harry/Ginny on yksi Potterkirjasarjan epäonnistuneimmista ideoista.

Mutta kaikesta huolimatta, paras Potteri. Uudet musiikit oli aivan mielettömiä. Lily's theme alussa toi kylmät väreet, ja sitten Statues ja Courtyard Apocalypse... Tylypahkan taistelu oli kerrassaan loistava. Se vaan, että loppu oli kovin antiklimaattinen. Missä suosionosoitukset? Harry saa halin Hagridilta, ja siinä kaikki? Kukaan ei edes ollut katsomassa kuinka Harry voittaa Voldun.. Itse taistelu oli niin ylidramatisoitu, että sen jälkeen lopetus jätti vähän kylmäksi.. Kunnes alkoi soida Leaving Hogwarts.
Hey, taking both the good things and the bad things, and adding everything together
and dividing by two, and getting along great -- I want to spend my life that way.

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #159 : 26.07.2011 14:30:13 »
Kun Minerva ei kirkunut kauheinta huutoonsa ku näki kuinka rumaksi Voldemort (Tom Riddle, Minnien elämänmies) oli tullut.SE VASTA OLI PETTYMYS!

Hajosin. :'D

Tuliko muuten kellekään muulle tosi nostalginen olo siinä epilogin lopussa kun siinä soi se Leaving Hogwarts, mikä oli ihan ekassa leffassa siinä kohdassa kun Harry lähtee Tylypahkasta. Mulle tuli tosi nostalginen olo, näin sieluni silmin pikku-Harryn ekana vuotenaan. Se oli ainoa kohta, missä mä meinasin oikeasti itkeä, en kyllä oikein tiedä miksi. Täydellinen lopetus, ainakin mun mielestä. Muuten se epilogi oli aika fail, mutta tää korjas paljon.

Ja kuten aikaisemminkin sanoin, mä rakastan tätä soundtrackia. Just nyt kuuntelen Courtyard Apocalypsea, on siinä kyllä tosi hieno kappale. Tulee kylmät väreet. Kannatta oikeasti kuunnella tätä soundtrackia läpi, löytyy vaikka mitä ihania kappaleita.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011 14:35:57 kirjoittanut Annoy »

Om du inte fanns