Kirjoittaja Aihe: Suurin aarre on ymmärrys rajaton, S  (Luettu 2649 kertaa)

Aretta

  • ***
  • Viestejä: 68
Suurin aarre on ymmärrys rajaton, S
« : 28.06.2011 01:35:42 »
Tyylilaji: angst
Ikäraja: S
Päähenkilöt: Helena Korpinkynsi/Harmaa leidi
Vastuuvapaus: Kunnia Rowlingille Helena Korpinkynnen keksimisestä, minä vain leikin sillä aikani kuluksi. Myös sitaatti "Suurin aarre on ymmärrys rajaton" on täysin J.K Rowlingin (ja suomentajan ;)) käsialaa.
A/N: Päätinpä kokeilla tälläistä tekstiä vaihteeksi... Kertokaa mielipiteenne (mikä toimi/ei toiminut). :)

Suurin aarre on ymmärrys rajaton.

Minä muistan, miltä tuntui olla nuori ja vapaa. Muistan niin hyvin, että sydäntäni särkee. Muistan, miltä ruoho tuntui paljaita jalkoja vasten, miltä aamuaurinko tuoksui, miltä kastepisarat maistuivat kielenpäällä. Muistan, miltä tuntui juosta niin kauan, että keuhkoja pisti. Muistan, miltä tuntui syödä niin paljon, ettei jaksanut enää palaakaan. Muistan, miltä tuntui koskettaa toista ihmistä, tuntea toisen lämpö omaa kehoa vasten.

Muistan kaiken sen ja toivon, etten ikinä unohtaisi. Vaikka muistot satuttavat kipeämmin kuin mikään muu on koskaan satuttanut, ilman niitä kaikki olisi mustaa tyhjyyttä. Ei hetkeä, johon ripustautua, kun kaikki käy liian raskaaksi, kun elämän tylsyys hyökyy päälle mainingin lailla. Harmaus on parempi kuin läpitunkeva pimeys, josta ei löydä ulos vaikka kuinka etsisi. Ja sitä kaikki muistojen kanssa oli, yhtä samansävyistä harmautta. Ja se minä olen, harmaus, olin ollut siitä asti, kun kirosin kohtaloni. Hän on Harmaa leidi, kuiskitaan. Niin, Harmaa leidihän se, loistokkuus on muistoissani vain.

// Sca siirsi ikärajan yläotsikkoon
« Viimeksi muokattu: 23.10.2011 12:33:43 kirjoittanut Sca »