Kirjoittaja Aihe: Suosikkiurheilijasi?  (Luettu 12328 kertaa)

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Suosikkiurheilijasi?
« : 21.06.2011 16:39:22 »
En ainakaan saanut silmiini tällaisen nimen alla kulkevaa aihetta mistään, joten ajattelin uskaltautua perustamaan tällaisen. Ja jos tämä nyt sitten jostain syystä on väärällä osastolla, niin olen syvästi pahoillani asiasta.

Eli siis toivon tämän topicin keräävän paljon, paljon keskustelua urheilijoista eri lajeista - aina jääkiekosta jalkapalloon ja moottoriurheiluun. Olisi kiinnostavaa kuulla, mistä syystä olet alkanut fanittaa jotain tiettyä urheilijaa. Oletko selvillä suosikkiurheilijasi kuulumisista? Seuraatko urheilijoiden omia kotisivuja, blogeja, lehtijuttuja yms.?

Ja perustelua kehiin myös! Ei siis postauksia tyyliin "Granlund on ihQ", jotta saataisiin tänne eloa ja pysyvää ja jatkuvaa keskustelua. :)

Voisin kenties aloittaa..

Tuomas "Köpi" Sammelvuo nousi tietoisuuteeni noin muutama vuosi sitten (taisi olla EM-kisat menossa silloin), kun kiinnostuin seuraamaan lentopalloa telkkarista. Muistan, kun ajelin autolla jonnekin ja radiosta tuli Köpin haastattelu ja olin ihan, että 'hitto, miten fiksun ja mukavan kuuloinen mies'.. Olin tätä ennen jo seurannut miehen otteita kentällä ja tullut siihen tulokseen, että mieshän osasi pelata palloa. Pari kautta maailmanliigaa meni haikeissa fiiliksissä, kun Tuomas ei maajoukkueeseen kuulunut, mutta nyt mies on tehnyt paluun ja ihastukseni tätä herraa kohtaan on kasvanut. Toivoa sopii, ettei mies päätä vielä vuosiin lopettaa lenttiksen peluuta. :D

Mark Webber on aina ollut ja tulee aina olemaan minulle se tärkein F1-kuski. Webberin uraa olen seurannut siitä vaiheesta lähtien, kun hän korvasi Eddie Irvinen Jaguarilla. Mark vain on jotenkin hirmu symppiksen oloinen kaveri, jonka taitoja kuskina kovinkaan moni ei varmasti pysty arvostelemaan. Webberin sivuilla tulee aina silloin tällöin vierailtua, että pysyn selvillä miehen tekemisistä.

Pirjo Muranen... Voi, voi.. Mitähän tästä sanosi? Pike on Suomen hiihtäjistä se, josta olen aina pitänyt eniten, joten melkein kyynelten paikka se oli keväällä kuulla naisen lopettavan uransa. Hieno urheilija, joka venyi niissä tärkeimmissä tilanteissa - tästä osoituksena keväällä MM-kisoissa saavutettu hieno 6. sija 10:llä, vaikka muu kausi sujui melko nihkeästi. Ihailen edelleen Pirjon tyyliä hiihtää perinteistä, niin eleettömän, helpon ja kauniin näköistä. :)

Tobias Angerer ja muut Saksan mieshiihtäjät (mm. Jens Filbrich, Axel Teichmann ja Franz Göring).. Angerer näistä tärkeimpänä ehdottomasti. Aloin ihan miettiin, että mistä tämä ihastukseni Angereriin lähti, mutta en saanut sitä palautettua mieleen. Angererin kannattaja olen ollut jo useita vuosia, (mulle on tyypillistä, että olen todella uskollinen fani, sit kun jotain alan fanittaa..) niin ylä- kuin
alamäissäkin. Tobias on myös ehdottomasti niitä hiihtäjiä, joiden perinteisen hiihtämistä on ilo katsella. Uskomattoman ovela ja taktinen hiihtäjä, (yhteislähtökisoissa mies roikkuu kärjen tuntumassa, mutta vetopaikalle ei hevillä suostu ja jos sille paikalle joutuu, niin vauhti hyytyy tai vetovuoro ei ole kovinkaan pitkä..) jolla kaiken lisäksi on kohtuullisen hyvä musiikkimaku!  ;D

Ehkä nämä riittävät näin alkuunsa. On vielä monia, (mm. mäkihypyn, yhdistetyn ja ratsastuksen puolelta) joita en maininnut, mutta tämä romaani olisi lopulta niin pitkä, ettei kukaan jaksaisi tätä lukea. Ja ehdottomasti ne tärkeimmät urheilijat minulle tuli jo mainittua.

Siirrän nyt siis pallon Teille, arvoisat Finiläiset! :)
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011 23:09:56 kirjoittanut Mort »

LoveSnape

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #1 : 21.08.2011 22:15:30 »
Mullahan riittää suosikkeja, mutta on niitä kyllä kaikista suosikeimpiaki. Eli tässä :

Adam Malysz - Mäkihyppääjä, mutta lopetti uransa viime kauteen :( Olen fanittanu häntä monet vuodet sääli vain mutta silti jäi suosikkeihini. Kun aloin seuraamaan tätä lajia (n. 2-3 vuotta sitten) niin pisti heti silmään tämä puolalainen. Aina iloinen, vaikkei hyvin kulje hypytkään, harmi vain kun lopetti. En ole koskana seurannu mitään kuulumisia mutta tietoja etsiskelly ja tuntuu olevan sympaattinen ihminen :)

Matti Hautamäki - Mäkihyppääjä joka harvoin hymyilee. Monet urheilijat keksii aina syitä epäonnistumisille mutta tämä mies sanooki miten asian laita on oikeasti. Puhuu ihanasti.

Jari Viuhkola Kärppäpelaaja, ollu viime kauden sairaslomalla mutta nyt palaa kehiin :) En nyt tiiä miks suosikki mutta aina olen tykänny tästä, ei selittele turhia :D Oon seurannu kärpätfanclubilla jotai uutisia tän paluuyrityksistä ja sen vammasta..

Eipä nyt kauheesti tullu perusteluja..
Ja joo seuraan enempi talviurheilua. 

« Viimeksi muokattu: 21.08.2011 22:17:10 kirjoittanut LoveSnape »
Here's hoping, you’ll help me to be brave.

hilzo

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #2 : 21.08.2011 23:12:52 »
Tällainen urheilufani ja penkkiurheilija kun olen niin tahdonpas tänne kirjoittaa. ;D
Eli tässäpä jotain mun suosikkeja:

Wolfgang Loitzl
mäkihypyn puolelta, sympaattinen komistus joka osaa myös hypätä, ja hyppää aina tasaisesti, ei paljon ailahduksia. Voittanut mäkiviikonkin, tosin en tiedä monta kertaa oisko kerran. Häntä siis seurailen mäkihypyn puolella ympärivuotisesti, sekä tietysti suomalaisia johon kuuluu ensimmäisenä viime kauden loukkaantumisissa Ville Larinto ja Janne Happonen. Kummatki palaa viä huipulle! Sotshin olympialaiset täältä tullaan..

Leo Komarov jääkiekkoilija, ollut monta kertaa mm-jäillä, ja on se joka uskaltaa mennä vastustajan puolelle näyttämään mistä mies on tehnyt, ja uskaltaa näyttää kyntensä! :-D

Julius Junttila, nuori kärppäpelaaja, tuleva Teemu Selänne! Tähän ei tarvine kirjoittaa muita selityksiä! ;)

sekä yleisurheilun puolelta poimin
Jonathan Åstrand, päihittää vielä joskus Usain Boltin ja kumppanit. :) Hyvä juoksija, ei luovuta helpolla. Harmi vaan,  nyt tais tulla joku loukkaantuminen Kalevan kisoissa..

Tässäpä nää, lisää olis vinopino, mutta niitä ehkä sitten enskerralla tai sitte seuraavalla.. ;D
"Se on lopun alkua! Tämä on ryöpytystä! Tämä on valtaisaa ryöpytystä!"

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #3 : 24.08.2011 16:17:07 »
Kimi Räikkönen on yksi tärkeimpiä. Formula-ajoilla kannatin häntä jo ennen kuin hän meni Ferrarille. Nyt ralliuralla en ole niin paljon seurannut, mutta tarkistan aina miten hänellä menee.

Asada Mao on suosikkini taitoluistelijoista. Hän on todella elegantti jäällä ja todella lahjakas. Muutenkin hän vaikuttaa mukavalta ihmisenä. Muita taitoluistelijoita, joista pidän, ovat Laura Lepistö, Suzuki Akiko, Mirai Nagasu ja Kim Yu-Na. Taitoluistelu on urheilulajeista se, jota seuraan eniten (Formulan lisäksi).

Lätkää en pahemmin seuraa, mutta mainitaan nyt kuitenkin Mikael Granlund, josta pidän enemmänkin sen takia että hän on loistava kiekkoilija kuin että hän olisi "ihQ" (onhan hän tosi söpö, mutta...). Olen isän vaikutuksen takia HIFK-fani, ja sitä kautta sitten bongasin Granlundin. Jotenkin hän on nuoruutensa takia helpommin lähestyttävä kuin ne vanhemmat.

Sebastian Vetteliä aloin kannattaa jo ennen kuin Kimi lopetti Formulat, mutta jäämiehen lähdön jälkeen aloin kiinnittää häneen lisää huomiota. Vettel on tämän hetken suosikkikuskini eikä sekään haittaa, että hän on opetellut suomea^^
We had each other. That's how we won.

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #4 : 25.08.2011 19:00:52 »
Muistakaa, ettei sitten pelkkää listaamista ja omien suosikkien kertomista (vaikka tietysti topic painottuukin omien suosikkiurheilioiden ylistämiseen). :)

Mistä urheilulajista on eniten suosikkeja itselläsi?
Miksi pidät juuri kyseisestä suosikistasi?
Mitä mieltä olet toisten tähän topiciin kirjoittaneiden suosikeista?
Mitä mieltä olette -98 tytöistä, jotka mainostavat suosikkinaan Mikael Granlundia? (kysyn tämän vain siksi, koska tämä on aika kuuma aihe myös muualla mediassa ja ihmisten keskusteluissa, en siksi, että minua haittaisi nuo tytöt, jotka häntä ihkuttavat)

Minulla itselläni ei ole suosikkeja, koska en juurikaan seuraa urheilua. Tiedän minä nyt sentään Usain Boltin, mutta olin ihan pihalla selailtuani teidän muiden suosikkeja. Minä kun nyt vain en seuraa urheilumediaa. Usain Boltista tiedän sen, että hän on aika nopea juoksemaan. Ja ihan kivannäköinen.

Minun viestini pointti oli nostattaa vähän enemmän keskustelua (nolottaa hieman, kun tietää tyyliin yhden urheilijan).

Mikael Granlund, josta pidän enemmänkin sen takia että hän on loistava kiekkoilija kuin että hän olisi "ihQ" (onhan hän tosi söpö, mutta...). Olen isän vaikutuksen takia HIFK-fani, ja sitä kautta sitten bongasin Granlundin. Jotenkin hän on nuoruutensa takia helpommin lähestyttävä kuin ne vanhemmat.

Granlundistahan povataan seuraavaa suosikkia, suurta ammattilaisurheilijaa. Mitä olet mieltä?
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

hilzo

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #5 : 25.08.2011 21:23:05 »
Lainaus
Granlundistahan povataan seuraavaa suosikkia, suurta ammattilaisurheilijaa. Mitä olet mieltä?

Mä luulen että Granlundista tulee hyvä kiekkoilija, menee NHL:ää ja pelaa siellä vuojesta toiseen tietyssä joukkueessa ja tietyllä tasolla, toki nyt kehittyy ku sellasessa vaiheessa on. Ja toivon että tekis niitä pihapelimaaleja ja muuta Granlundin erikoisia siellä nii tulis Mikael vähä tunnetummaksi ja Suomi siinä samalla.  ;D Niistä ns. -98 tytöistä jotka mainostaa Granlundia suosikkinaan, niin antaa mainostaa, omahan juttu se on. Mutta ite jos jostain urheilijasta tykkään niin otan selvää siitä tyypistä ja seuraan kuukausittain sen peliä tai mitä nyt ikinä harrastaakaan, enkä ala sitä ihkuttaa ku kerran sen näen. Tässä toki vain mun mielipide. :D

Tässä kun on urheilu aiheena niin kysynki että:

Mitä veikkaatte, saako Suomi mitaleita lauantaina alkavista MM-kisoista Daegusta?
Itehän toki toivon, että jottai tulis, edes Terolta tai joltain muulta keihäsmieheltä jotain, sekä seuraan innolla Åstrandia. :)
"Se on lopun alkua! Tämä on ryöpytystä! Tämä on valtaisaa ryöpytystä!"

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #6 : 27.08.2011 23:27:38 »
Mä olen urheilufani oikein henkeen ja vereen, eniten seuraan jäkistä, jalista, lentopalloa ja yleisurheilua. Suurin rakkaus on ehkä jalkapallo, mutta kyllä se jäkiskin menee aika lähelle. Urheilu on mulle sen verran tärkeä osa elämää, itsekin kun olen urheilija (lentopalloilija).

Vaikka urheilua paljon katsonkin, niin sinänsä mulla ei ole hirveästi suosikkeja. Kyllä siellä tietty on aina muutama joista pidän muita enemmän, mutta varsinaista suosikkia ei oikein taida olla. Esim. jaliksessa ja jäkiksessä se koko joukkue on niin tärkeä. Mutta mainittakoon nyt muutamat semmoiset, joihin kiinnitän yleensä enemmän huomioita kuin toisiin. Leijonista Mikko Koivu, Petri Vehanen ja Jarkko Immonen, Suomen lentopallomaajoukkueesta Mikko Oivanen ja Konstantin Shumov, ja Saksan jalkapallomaajoukkueesta Bastian Schweinsteiger, Philip Lahm ja Mesut Özil.

Mutta jos nyt ihan hakemalla haetaan suosikkeja, niin mulla ne löytyy yleisurheilusta. Blanka Vlasic, se nainen kyllä osaa hypätä korkeutta. Jennifer Meadows, ainoa valkoinen juoksija joka oikeasti pärjää hyvin. Asafa Powell, Usain Bolt, Carmelita Jeter.... Lista menee ja menee. Yleisurheilu on jotenkin semmonen, mitä mä jaksan aina katsoa. Siksi vähän harmittaakin, että nämä MM-kisat tulevat koko ajan vähän huonoon aikaan.

Tuosta Daegusta vielä, mä en usko että Suomelle tulee yhtäkään mitalia. Tänä vuonna tää taso on jotenkin aika onneton. Suurin toivo on keihäässä, mutta siinäkin se on pieni. Pitkämäki kun on ollut ihan hukassa, jotenkin saadakseen mitalin sen pitää oikeasti ryhdistäytyä ja viskata vähintään se 86 metriä, minkä joku Thorkildsen heittää ihan kepeästi. Muista keihtuäsmiehistä en nyt tiedä, tuskinpa pääsevät välttämättä edes finaaliin. Saapa nyt nähdä. O-P Karjalaisesta en tiedä, pitää nyt katsoa. Åstrandin mitaliin en nyt jaksa oikein uskoa, ei se ole vielä tarpeeksi kehittynyt. On nopea suomalaiseksi ja jopa eurooppalaiseksi, mutta vielä on pitkä matka siihen, että tulisi oikeasti jonkinlaista menestystä. Sanoisin, että finaaliin menee, mutta siihen se sitten varmaan jääkin. Olenpas pessimisti. : D
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #7 : 27.08.2011 23:45:50 »
Lainaus
Mitä veikkaatte, saako Suomi mitaleita lauantaina alkavista MM-kisoista Daegusta?

Siskon kanssa tätä pohdittiin pari päivää sitten ja päädyttiin siihen lopputulokseen, että kaksi mitalia sieltä tulee - keihäästä ja sit joku random-yllättäjä! :) Ja keihäänkin mitalitoiveet pistän Ruuskasen harteille.

Lainaus
Meredith Michaels-Beerbaum

Ah, loistava ratsastaja kerta kaikkiaan ja myös mun ehdottomista suosikeista esteratsastuksen puolella. Melkeinpä ainoita kovia naisratsastajia, jotka pystyvät pistämään kampoihin miehille, mutta onhan Meredithillä laadukkaat joukot tukena.

Ankyyn mun on pakko puuttua sen verran, että vaikka on myös hieno ja taitava ratsastaja, niin en koskaan ole ymmärtänyt tätä Ankyn ihastusta rollkuriin - ei vain ole mielestäni oikein repiä hevosen päätä ryntäisiin.. Aiheesta löytyi mielestäni mielenkiintoinen artikkeli; Turpa ryntäisiin ja olympiavoittoon

Mä kävin eilen vilkaisemassa tuota jalkapallo-topickia Tylyahon puolella ja mun täytyy myöntää, että huomasin olevani aivan pihalla jaliksesta, kun sitä hetken selailin eli eipä mullakaan kaikki lajit ja urheilijat ole hanskassa, vaikka urheilua jonkin verran tulee seurattua. Joten mielestäni on hyväkin saavutus, jos urheilua seuraamaton pystyy mainitsemaan nimen jos toisenkin. :)

LoveSnape

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #8 : 28.08.2011 00:04:58 »
Tuohon Granlund-kysymykseen mun mielipiteeni on että ne niinsanotut ihkuttajat tietää Granlundin vain hänen komeasta maalistaan ja  suurin fanitus tulee sen kautta. Tai ainakin suurin osa. Plussana vielä että hän on vielä ns. tulokas ja nuori.
Uskon että tulevaisuudessa Granlundista tulee mahtava pelaaja, en ite "fanita" mutta pidän silti vahvana pelaajana mm. maajoukkueesa. Nuori lupaus. (Tää oli vaan mun mielipide asialle)
Niin ja vielä tuohon Emily Blackin kommenttiin että se oikeasti voi olla yksi syistä miks Granlundia fanitetaan noin kovasti, että hän on nyt niin julkisuudessa mm-kisojen jälkeen.

Vaikka Suomen joukkue on  turhan pieni, mm-Daegusta vois ihan hyvin yks mitali irrota  -keihäästä. Ei ehkä kultainen mutta hopea tai pronssi voisi ihan hyvin olla mahdollista, esimerkiksi yllätyksen paikka Ari ManniolleMort, samaa mieltä, toivon parasta että Ruuskanen pärjäisi :D Pitkämäkikin sais näyttää taitojansa, Thorkildsen on kovassa kunnossa.Toivon myös suurta onnistumista Jarkko Kinnuselle, sen kuntoahan on kauheesti hehkutettu ;D.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2011 00:13:58 kirjoittanut LoveSnape »
Here's hoping, you’ll help me to be brave.

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #9 : 28.08.2011 01:34:34 »
Hih. Voisin kai itsekin sitten kertoa tänne suosikkini lyhyin perusteluin :)

Sami Kapanen. Oon seurannut jotakuinkin koko sen uran enkä vieläkään luovu rakkaudestani häntä kohtaan. Tää on mun one true love näin oikeista ihmisistä - esitin pahoittelut avokilleni. Kuolkaa he, jotka sanovat sen olevan tyhjänpantti egostus-kiekkoilija. Maailman paras pelaaja imo. Tästä mielipiteestä en luovu, haha :D Joo ja enempää en koe tarpeelliseksi sanoa tästä pelaajasta. Tainno et se, etten voi tän takia nyt muuttaa Kuopiosta pois ennen vuotta 2o12 ainakaan, jolloin herran sopimus loppuu.

Bastian Schweinsteiger. Saksalainen jalkapallorakkauteni, koska hmm. On vain yksinkertaisesti mahtava pelaaja ja laittaa kaiken likoon joukkueen takia ja tarvittaessa on mieletön tykki. Ehkä parhaat muistaa vuoden -06 MM-kisat Saksassa, jossa pronssiottelussa kyseinen herra viimeisteli kaikki Saksan kolme maalia.

Kevin Großkreutz. Pelaa maailman parhaassa jalkapallo joukkueessa; BVB. Nuoresta iästään huolimatta mielettömän taitava pelaaja ja järkkymätön keskittyminen. Edessä hänellä loistava tulevaisuus kuninkuuslajin parissa.

Ja no, kun jalkapallosta ja nimenomaan Saksasta ja jalkapallosta puhutaan, niin ei voi olla mainitsematta Joachim Löwiä. Tarviiko tohon nyt edes perusteluja? Mahtava, upea, paras.

Muutama muukin, mutta tuossa nuo mainitsemisen arvoisimmat henkilöt ^^

xo, ins

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #10 : 28.08.2011 01:45:40 »
Kyllä se on Becks joka on mun sydäntäni valloittanut jo vuosikaudet, eli siis David Beckham ;) Becksin ansiota rohkenin käyttämään tällaista hiuspantaa silloin kun halusin, eikä vaan sillon joskus kun oli vitosluokalla kun se oli "in"... Melkein itkin kun se ei päässyt pelaan viime MM-kisois sen leikkauksen takia ja joutui istuun ja kattoon ku Englantia hakattiin ihan 6-0... En voi mitään. Becks on vaan sellainen että uuuh mama...  :-*

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #11 : 29.08.2011 17:45:37 »
LoveSnape: Uskon, että keihäsfinaali on yhden miehen hallintaa, kyllä Thorkildsen on vaan niin kaamean hyvässä kunnossa tällä kaudella ollut, etten usko kenenkään häntä kukistavan. Mut en mä valita - onhan Thorkildsen jäätävän kova ja hieno urheilija.

Ja vielä pitää kommentoida, että Adam Malyszin päätös lopettaa hyppääminen aiheutti haikeutta täälläkin suunnalla. Tippa linssissä katselin viimeistä kisaa ja viimeisiä hyppyjä! Kyllä me Adam oltaisiin voitu vielä pari kautta pitää mukana. :)

Jos jatkaisin suosikkilistaani parilla;

Renaud Lavillenie, ranskalainen seiväshyppääjä, joka sijoittui tämän päivän kilpailussa pronssille. Eväät olisi ollut kultaankin, mutta tällä kertaa 5,90 osoittautui liian kovaksi vastukseksi. Jotenkin sympaattisen oloinen kaveri, jonka uraa en hirveän pitkään ole seurannut, mutta vakuuttavia otteita hän on esittänyt - EM-kisoista (2010, sisäradoilla 2009 ja 2011) on tullut kultaa ja MM-kisoista 2009 pronssia - ja kun uraa varmasti on jäljellä vielä vuosia, niin luulenpa, että Renaudista tullaan vielä jatkossakin kuulemaan.

(Oli muuten pelottavan näköinen seiväsfinaali, kun seipäät rupesivat kesken hyppyjen napsahtelemaan katki.. :S)

Jessica Kürten
, näitä naisesteratsastajia, jonka suorituksia aloin seuraamaan muutama talvi sitten, kun Jessica teki hevosellaan aivan uskomattoman nopean ja puhtaan radan yhdessä maailmancupissa. Nättiä, eleetöntä ratsastusta ja osaa auttaa hevostaan selvittämään esteen kuin esteen. Jessican ja Vdl Harleyn menoa. (btw. onko tuo hevosen laukka muiden silmään oudon näköistä vai? Takajalat pyörii hauskasti alle! : D )

//Jeah, Ruuskanen finaalissa! Ja tämä mies meinattiin jättää pois kisakoneesta..
« Viimeksi muokattu: 01.09.2011 15:34:23 kirjoittanut Mort »

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #12 : 13.09.2011 01:41:35 »
Mun suosikkiurheilijani, sellaiset joita fanitin aika hulluna, ovat kaikki jo lopettaneet. Seppo Räty, Steve Backley, Jan Zelezny, Pavel Bure, Joe Sakic, Luc Robitaille, Dennis Bergkamp, Marco van Basten, Mika Häkkinen. Siinä olisi vähän listaa urheilijoista, jotka kuuluivat suosikkilistalleni mutta jossain vaiheessa lakkasin pitämästä listaa ja keskityin yksittäisiin kisoihin tai itse lajiin. Kyllä edelleenkin toiset yksilöt pomppaavat henkilökohtaisilla ominaisuuksillaan ja toisista tykkää enemmän, mutta se ehkä ole niin vahvaa kuin joskus oli.

Granlundiin on sanottava, että kuulin muistaakseni ensimmäistä kertaa tyypistä silloin kun sillä oli jotain sopimuskiistoja Kärppien kanssa. Sen jälkeen en ole siihen niin kiinnittänyt huomiota, mitä nyt urheilu-uutisissa siitä on jotain puhuttu kuten nyt aivotärähdys, pitkä pelitauko, nuorten maajoukkuevalmentajan huoli, että Mikke on masentunut kun missaa kisat tai jotain. Ja muistan nähneeni jotain haastatteluja. Yritän kai sanoa, että ei kai sillä ole niin suurta väliä onko sitä tiennyt Miken olemassaolosta ennen tämän kevään MM-kisoja, koska kaikki eivät suinkaan seuraa SM-liigaa aktiivisesti. Niin kuin en minäkään, koska pelit ei näy kuin maksukanavilta ja livenä budjetti paukkuisi liikaa. En näe siinä mitään vikaa, jos maajoukkuematseja seuratessa MM-kisoissa hoksaa, että hei, on tuo jätkä mahtava.  ;D Hoksasin vuosien jälkeen myös sen, että Immonen on mahtava. Aina oppii uutta. Mikke on ihQ. :D

Sylikisu

  • Höttöilijä
  • ***
  • Viestejä: 443
  • Mitähän tänään mailansa kanssa tekisi?
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #13 : 16.04.2020 09:45:01 »
Tähän keskusteluun on kirjoitettu viimeksi ilmaveivin vuonna, kun Suomi voitti viimeistä edellisen lätkämestaruutensa. Kauheaa ajatella, että siitäkin on jo niin kauan! Mikael Granlundista ei tullut niin suurta tähteä NHL:ssä kun olisin 2011 veikannut, muttei sentään käynyt niinkään, että olisi jäänyt NHL-ura muutamaan peliin tai ei olisi ikinä toteutunut. Tunnustaudun jossain mielessä yhdeksi näistä täällä mainituista fanitytöistä, vaikka tiesin henkilön ennen kisojakin. Kuulun kuitenkin aika usein siihen ryhmään, joka ei ole ehtinyt kautta seurata niin tarkkaan, että tietäisi MM-kisojen aikaan, keitä kaikki pelaajat on ja missä pelaa. Jos ne pelaa kisoissa hyvin, saatan olla juuri vastaava kuin tässä mainitut fanitytöt, että alan ihkuttaa. :)

Onko muille käynyt niin, että yhtäkkiä alkaakin fanittaa jotain menneiden aikojen pelaajaa, joiden ura on alkanut ennen kuin olet seurannut lajia tai joskus jopa kuollutkin jo ennen syntymääsi? Mulle on käynyt niin, kun luin legendaarisesta Paavo Nurmesta.

Nyt kun urheilu on kaikkinensa tauolla tuntuu nostalgiselta ja tuskalliselta ajatellakaan suosikkiurheilijoita ja urheilua yleensäkään, kun sitä niin kovasti kaipaa. Kaipaan sitäkin, että kun kuljen paikallisen kentän ohi, näkisin sillä käynnissä futistreenit. :'( :'(

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #14 : 16.04.2020 10:18:48 »
Ooh! Minulla on tähän vähän "erilainen" vastaus, vaikka ei sitten kuitenkaan. ;D Toki olen aikanani seurannut aktiivisesti jääkiekkoa, vaikka se on viime vuonna jäänyt vähemmälle ja edelliset jalkapallon MM-kisat tuli katsottua nenäkiinni televisiossa. En kuitenkaan ole ns. "kiintynyt" jääkiekkoilijoihin, enkä jalkapalloilijoihin, vaikka muistan aikanani fanittaneeni Tuomo Ruutua. :D Jalkapallorintamalla kannatin ensimmäiset kisani (eli ne edelliset) Ranskaa, joka sitten vei mestaruuden. Mieleen painui kyllä yksittäisistä pelaajista Luka Modrić Kroatiasta, johon osasin kiinnittää enemmän huomiota, kun kumppanini fanitti sitä. Se kosketti, millaisista lähtökohdista Modricísta on tullut huippupelaaja kosketti. Juttua voi lukea täältä, jos kiinnostaa. Muutenkin, onhan se ihan uskomattoman hyvä pelaaja, minkä kyllä näkee otteluita katsoessa (tai kun niitä katsoin, siis).

Suosikkiurheilijani kantaa kuitenkin hyvin paljon kauemmaksi kuin nuoruuteni lätkähuumaan ja aikuisiän jalkapallo -fiilistelyihin, sillä suosikkini on Emmi Seppälä, jolla on laaja kamppailulajihistoria ja nykyisin kilpailee Hanmoodo:ssa. Muistan lapsuutena ihailleeni "naapurin tytön serkkua", vaikka lapsiahan me kaikki olimme. Olen vuosia seuraillut hänen uraansa erityisesti Facebookista, mutta kuullut tarinoita toki itsekin kamppailulajeja harrastaneena. Vaikka tiesinkin Seppälän jo lapsena, en kuitenkaan koskaan tutustunut häneen suuremmin, mutta omankin historiani ollessa Hanmoodo:n parissa, pääsin lajin pariin palatessani hetken verran treenaamaankin yhdessä hänen kanssaan Jyväskylässä. Itseltä jäi lyhyeksi lajin pariin paluu (oho, hieman aiheen vierestä meni!), mutta hitto vieköön, että ei voinut kuin ihailla sen sparratessa kisoihin!

Sydämeni  on aina sykkinyt kamppailulajeille ja voisin sanoa jollain tapaa olevani Seppälän fanikin, mutta ennen kaikkea pidän häntä esikuvanani ja kaipaan itsekin lajin tai lajien pariin. (Taustalla Hanmoodo, vihreä vyö ja sittemmin peruskurssit Taekwondoa ja Hokutoryu jujutsua itselläni siis.) Seppälällä on pitkä historia eli yli 10 vuotta kamppailulajien parissa ja kisakokemusta laajasti, jota on ollut ilo seurata. Tuo aiempi artikkelini on vuodelta 2017, eikä listalla ole saavutusta, jossa Seppälä voitti myös maailmanmestaruuden! Siitä ja Seppälän historiasta voi lukea täältä! MM-mestaruus tuli Hoi jeon moo soolista, Hanmoodon sisarlajista, jotka tekevät tiivistä yhteistyötä. En voisi puhua kyllikeni siitä, että kyseessä on huima suomalainen ja rakastamieni lajien parissa mestaruuksia voittanut tyyppi. Muistan hämärästi lapsuudestani naapurin tytön ja Seppälän sekä yökyläilyt, joissa jaoimme Hopeanuoli -fanitusta ja hurjaa ajatella, miten pitkälle japanilaisesta kulttuurista ja sitä myötä kamppailulajeista kiinnostunut Seppälä on päässyt!

Lainaus
Onko muille käynyt niin, että yhtäkkiä alkaakin fanittaa jotain menneiden aikojen pelaajaa, joiden ura on alkanut ennen kuin olet seurannut lajia tai joskus jopa kuollutkin jo ennen syntymääsi? Mulle on käynyt niin, kun luin legendaarisesta Paavo Nurmesta.
Mulle ei ole käynyt näin, sillä seuraan urheilulajien historiaa hyvin vähän. Yleisestikin urheilun seuraamiseni on rajoittunut hyvin pitkälti siihen, että MM-kisoja tulee katsottua ja tietysti Seppälän seuraamiseen, jonka juurikin Facebook on tehnyt helposti. Samalla kuulee kuulumisia myös seuralta, miten siellä menee Hanmoodo -rintamalla.

Lainaus
Nyt kun urheilu on kaikkinensa tauolla tuntuu nostalgiselta ja tuskalliselta ajatellakaan suosikkiurheilijoita ja urheilua yleensäkään, kun sitä niin kovasti kaipaa. Kaipaan sitäkin, että kun kuljen paikallisen kentän ohi, näkisin sillä käynnissä futistreenit. :'( :'(
Tää on kyllä iso harmi, että urheilu on jäähyllä! :(


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Salem

  • Vieras
Vs: Suosikkiurheilijasi?
« Vastaus #15 : 25.03.2021 21:21:48 »
En oikein tiedä mitä siihen sanoisi, kun siitäkin on jo kymmenisen vuotta, kun Adam Malysz lopetti hyppyhommat  ;D Mitä ihmettä? Ei meikäläinen voi olla näin vanha.

Itse en seuraa varsinaisesti jääkiekkoa - voi sitä seurassa katsella, mutta ei yksin, ja jotenkin Mikael Granlund on itselleni ollut sellainen ihan sympaattinen hahmo. Ei hänestä superstaraa tullut NHL:ään, mutta on siellä kuitenkin pitkään tukevasti pelannut.

Lainaus
Onko muille käynyt niin, että yhtäkkiä alkaakin fanittaa jotain menneiden aikojen pelaajaa, joiden ura on alkanut ennen kuin olet seurannut lajia tai joskus jopa kuollutkin jo ennen syntymääsi?

Ei ehkä ihan näin vahvasti, mutta minusta on kyllä mukava fiilistellä esimerkiksi vanhoja jalkapallon MM-kisoja ja erikoisia otteluita tai saavutuksia, joita niissä on nähty.

Itse fanitin 2010-luvun vaihteessa tosi lujaa sellaista juttua kuin Itävallan mäkimaajoukkuetta. Silloin ajattelin, että olisipa mahtava päästä joskus käymään Itävallassa. Sinnne tuli reissattua vuonna 2019, ja ohimennen kävi mielessä, että miten fiiliksissä parikymppinen meikäläinen olisi ollut :D Onko teillä ollut tällaista kokemusta, että urheilijan fanittaminen olisi johtanut kiinnostumaan myös hänen edustamastaan maasta tms?

Jos pitää jotain henkilöitä valita, niin ehkä ne itselleni legendaarisimmat ovat mäkihyppääjä Thomas Morgenstern sekä jalkapalloilija David Villa. Ensin mainitusta aloin tykätä joskus vuonna 2008 ihan sen vuoksi, kun se mies oli söötti, mutta aloin sitten muutenkin häntä arvostaa, ja yhä edelleen tykkään katsella noita Morgensternin somepäivityksiä. David Villakin "tarttui mukaan" aika lailla sattuman kautta. Jalkapallopiireissä tulee vähän sellainen "vanha lady"-olo, kun ei noista nykypelaajista jaksa enää niin innostua toisin kuin niistä palloilijoista, jotka olivat pinnalla kymmenen vuotta sitten. Nykyaikana on kyllä kiva, kun urheilijoilla ja muilla julkisuuden henkilöillä on sometilejä. Arvostan sitä korkealle, että he julkaisevat pieniä paloja omasta arkielämästään.