Kirjoittaja Aihe: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)  (Luettu 31381 kertaa)

Fell

• Vieras
Vs: Vertaistukiryhmä elokuvasta toipuville (KV osa 2)
« Vastaus #180 : 05.08.2011 12:22:13 »
Ja siinä on selkeästi kohta, jossa etualalla on Hermy ja Ron, joiden takana on George. G selkeesti vielä sanoo "Fred" kun se kääntää katseensa. Tää on itseasiassa aika nopea joten ei sitä välttämättä edes tajua.

Oon nähny tän vielä kuvana, sellasena liikkuvana, mut en tiedä enää mistä sen löytää ):
Täältä löytyy gifi tuosta ja George on munkin mielestäni aika selvästi sanomassa Frediä n__n

Mitä noihin Irvetan vartijoihin tulee, niin musta oli selkeintä että ne ovat hiukan jästipoliisien näköisiä - jos niillä olisi ollut jotkut kaavut vain normisti päällä, olisi voinut näyttää aika randomilta että ne yhtäkkiä marssivat sinne HermioneBellatrixin luo, koska epäilen etteivät läheskään kaikki olisi tajunneet edes että ne ovat jotain poliisin tyyppisiä. Mua eivät hirveämmin kyllä muutenkaan häiritse tuollaiset jästimäisyydet, pienet asiavirheet ja muutokset juonessa jne, lukuunottamatta sitä että Kalkaroskin keksi sanoa Harrille tämän silmistä ja heti parin minuutin päästä näytetään, että Lilynkin silmät ovat väärän väriset :b Musta se oli aika kohtuullisen iso moka kyllä, olisivat vaikka muokanneet Lilyn silmiä - ei kai se nyt niin hankala homma olisi ollut kun vertaa muihin hienoihin tietokonegrafiikkoihin Pottereissa. Ja se, että jopa isäni (joka ei ole lukenut kirjoja, eikä ollut juonesta muutenkaan hirveästi perillä :--D) oli pannut huomiolle sen asian...

Mua melkein hävettää, että oon käynyt katsomassa tuon viimeisimmän vain kerran :--D Pitäisi mennä uudestaankin kyllä, mutta ei ole tullut aikaiseksi kun haluaisin mennä yksin että voisin itkeä ihan rauhassa vesiputouksena : DD

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #181 : 05.08.2011 12:45:40 »
Ai, no kappas. Toi taitaa olla juuri se elokuvan nanosekunnissa menevä kohta, jossa miä tulkitsin että George vain kääntyy lähteäkseen. Tai jotain vastaavaa.

No, mutta enpä voi sanoa että oli hauska tietää : <
the charge of the love brigade.

colina

• Vieras
« Vastaus #182 : 05.08.2011 19:00:39 »
Musta se oli aika kohtuullisen iso moka kyllä, olisivat vaikka muokanneet Lilyn silmiä - ei kai se nyt niin hankala homma olisi ollut kun vertaa muihin hienoihin tietokonegrafiikkoihin Pottereissa. Ja se, että jopa isäni (joka ei ole lukenut kirjoja, eikä ollut juonesta muutenkaan hirveästi perillä :--D) oli pannut huomiolle sen asian...

Hehee, koska olen tällainen no-life Twitter-stalkkeri, sain selville, että Lilyn näyttelijällä oli oikeasti siniset piilarit leffassa! Mutta koska hänellä on oikeasti niin kovin ruskeat silmät, niin ei ne oikein näkyneet.

Tässä mitä Benedict Clarke (nuori Severus) kirjoitti twitterissään: "Dan doesn't wear contacts - he has his normal blue eyes in HP - so Ellie had blue contacts to match his eyes."
ja myös: "It does look like she has brown eyes still in some bits, unfortunately the contacts didn't work too well"

Että näin. Piti vaan taas päästä pätemään. Mutta juu, tosiaan olisi varmaan ollut tehokkaampaa muokata silmät sinisiksi, tuskin se kovin vaikeaa olisi ollut, mutta... no, en tiedä, kun en ole kyseistä elokuvaa ollut tekemässä (surprise). :D

anskuu

• in you i trust
« Vastaus #183 : 06.08.2011 19:34:03 »
Oon vähän myöhässä mutta tuun nyt tänne itkeen.

Oon käyny kattomassa ton nyt kaks kertaa, ja vaikka odotin että oisin itkeny ihan vesiputouksena varsinkin ekalla kerralla, niin ei. Olin tietty koko leffan ihan herkkis ja muutaman kyyneleen tirautin (varsinkin Severuksen kuoleman kohdalla ja ne muistot </3), mutta en oikeestaan itkeny kunnolla, you know? Oon mestari selittämisessä mutta ei voi mitään : D
Oon muuteski huomannu että itken paljon enemmän kotona ku katon leffoja ku teatterissa :'D Siis esim. kun kävin kattomassa Puoliverisen prinssin, en itkeny juuri yhtään, mutta kun katoin samasen leffan kotona, itkin kun lapsi jolta vietiin tikkari.

Silti vieläkin vähän masis olo, onhan tää nyt oikeesti se loppu. Vaikka tietysti on vielä Pottermore, mutta tiedätte mitä tarkotan. Tai sitten ette :D

Awws, en huomannukaa tota Georg-juttua :< Rupes itkettään, kiitos teille! : D Ootte liian hyviä huomaan tollasia pikkujuttuja... Ja sitten noista silmistä ja HARRY POTTERIN ARVESTA. Mua on aina ärsyttäny se, ettei Danille oo laitettu esim. jotain piilareita tai muokattu sitä silmien väriä, kirjoissa kun aina korostetaan sitä että Harrylla on vihreät silmät. Pikkujuttu sinänsä, mutta ärsyttää. Ja sit se arpi. Sen ois pitäny näkyä, se arpihan on joku tärkein juttu koko Potterissa :D Okei, ehkä ylireagoin, mutta so what.
I'm ready to crawl on my knees to know it all

jossujb

• Q
  • Peace & Love
« Vastaus #184 : 06.08.2011 20:44:35 »
Muistaakseni joku mun ystävä joka on elokuva-alalla selitti mulle joskus niin, että vaikka esim silmien värin muuttaminen tietokoneella ei ole ollenkaan mahdotonta, niin se on työlästä, koska se pitää kaiketi tehdä joka ruutuun erikseen ja luonnollisen lopputuloksen aikaansaaminen on myös oma juttunsa. Lisäksi se on kallista, jopa näin kalliisti budjetoidussa leffassa jossa efekteja on vaikka muille jakaa^^ Mutta ehkä sen miljoonan mitä silmien värjäämiseen käyttäis käyttää sitten mieluummin kuitenkin lohikäärmeensuomuihin tai johonkin muuhun tähdellisempään.

No joo, ehkä Lilyn silmiä ois vähän voinut retusoida, että joku jatkuvuus ja logiikka pysyis.

Mutta ei mua nyt muuten oikeen hiustenvärit ja muut pikkuasiat haittaa. Ja henk. koht. melkein tykkään siitä että se arpi ei ole kuin tussilla naamaan laitettu, musta se nyt oli ekoissa leffoissa vähän tökerö viiva vaan, ei kenekään arpi näytä siltä xD
Here comes the sun and I say
It's all right

meFaireCroire

• Korpinpoikanen
« Vastaus #185 : 08.08.2011 22:27:11 »
Noniin kävin tänään kattomassa sen uudestaan ja koska tuo mun aikaisempi toteamus elokuvasta oli aika negatiivinen ja muutenkin niin laitan tähän nyt romaania tulemaan  :D
Tää oli jotenkin outo sekoitus, kun alku oli ihan kirjan mukaan (paitsi se Ollivandersin tiedän kuolemanvarjeluksistaa) mutta sitten siellä oli jotain Neville/Lunaa. Mutta en minä valita, on se Neville vaan niin söpö.
Oli myös ihanaa että McGarmiwa ja Neville oli suuressa osassa, niinkuin joku jo sanoikin niin Ron oli ihan taka-alalla !
Sitten kun se Helena kertoo Harrylle sen diadeemin olinpaikka-vihjeen, niin se oli kivan korpinkynsimäinen kun oli sellaisessa arvoitusmuodossa.
Mutta siis mitämitä, mä en vieläkään bongannut Oliveria, tai sitten miekkonen on vaan niin muuttunut, että en tunnistanut. Ja pakko kysyä, oliko se poika joka kuulutti "Salama on palannut" (taimitäikinä) niin aikaisempien elokuvien söppänä Nigel ? :D
Mutta nyt hoksasin sen Georgen Fred-kääntymisen ja olin aivan nyyh.
Ja komppaan tässä vielä useita muita, ne epäilyttävät Malfoy halailut ja Harry Potter [hahahaaa] on kuollut [muahahahaaa] + plus se kunnon akkatappelu-naama kohta jossa Voldu kiskoo Harrya tukasta, niin niille sitten siellä kikattelin. Ja totesin että oisin aika hyvä Voldu, kun siinä vaiheessa kun se oli mäiskinyt Harrya niillä kaavuillaan (mitä hittoa sekin oli olevinaan) ja Potter parka vaan makaili siellä maassa niin siihen vaan Avada niin sitte ois Voldustakin tullu the Master. Ei sillä, oli vaan pakko mainita : D Nyt huomasin sen hillerinkin, ootte te kyllä aikamoisia bongareita !  :D , mutta vissiin siellä on vähän lemmikkisäädöksetkin löystynyt kun eikö sillä jollain ollut joku korppikin siinä häkissään ?

Mutta mua häiritsi suunnattomasti
a) se, että kukaan ei ollut katsomassa the kaksintaistelua
b) kaikki oli Voldun kuoleman jälkeen just silleen who cares, eihän se ollut kuin maailman kamalin velho ever
c) Harry rikkoi sen seljasauvan korjaamatta omaansa/viemättä sitä dumbbiksen hautaan !
d) Ne pikku-Lilyn silmät !! Luulis että Englannissa olisi ainakin joku punahiuksinen ja vihreäsilmäinen !
e) Lilyllä oli eri paita päällä 1. Potterissa kun kuolema näytetään, ja sitten siinä kun se makaa siinä/Snapu heijjaa (vai erehdynkös tässä)
(ja noi kaks viimeistä oli loppujen lopuksi vain tuommoisia pieniä ulkonäöllisiä virheitä, mutta mua vaivaa nyt mm. kaikki  ;D)

Mutta nyt siis puin yhtä asiaa mikä minua suuresti järkyttää on Severuksen kuolema ! Siitähän oli juttua että se tulee olemaan kaunis kuolema ja niin edelleen, mutta siis ! SE KÄÄRMEHÄN MÄISKI SITÄ !!!! Aivan kamalaa, olin(ja olen edelleen) totaalisen järkyttynyt ! Eikö ois niinku riittänyt että se käärme olisi kerran nappaissut (ei sillä, snapu olisi voinut kyllä jättää kuolemattakin), mutta eikun pitää sektumsemprata ja sitten vielä hakata raukkaparka Snapua ! Mutta toisaalta se oli niin järkyttävää, että se hillitsi itkuhermoni hetkeksi. En mäkään kyllä ois osannut kuvitella Snapua itkemässä kun se kuolee, mutta ois ollu aika näky jos sen korvista, silmistä, nenästä mistälie ois alkanut tursuaan jotain valkoista :D mutta silti tämä oli jotain vain niin kamalaa (mutta vastapainona ne muistot oli jotain niin kaunista, Snapu tuuduttaa Lilya  :'( )

Okei nyt olen saanut purkaa masentuneet tuntoni tänne, saatan tulla takaisin koska aikeissani olisi käydä katsomassa koko homma vielä 3D:nä (oon nähnyt sen vain in 2D)
// älysin just kuinka onnekkaita me ollaan kun meillä on ollut Kapari-Jatta suomentajana, kun luki niitä ruotsinkielisiä tekstityksiä, niin niitä loitsuja ei ollut "ruotsinnettu" mitenkään, vaan sitten niille jäi mietittäväksi että mitäs se tuo loitsu nyt oikein meinailee.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2011 22:41:07 kirjoittanut meFaireCroire »

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #186 : 08.08.2011 22:30:58 »
Lainaus
Mutta siis mitämitä, mä en vieläkään bongannut Oliveria, tai sitten miekkonen on vaan niin muuttunut, että en tunnistanut. Ja pakko kysyä, oliko se poika joka kuulutti "Salama on palannut" (taimitäikinä) niin aikaisempien elokuvien söppänä Nigel ?

Oliver oli se poika, joka linnan pihamaalla sodan aikana johtaa lentojoukkoja ja huutaa jotain sen suuntaista, kuin "Come on!" Katsoit myös ihan oikein, eli kyseessä on Nigel - tosin itse en pidä häntä söppänänä vaan sinä kamalana epäsikiönä joka tuli ja korvasi Colin Creeveyn (ja Colinia ei voi korvata!)
« Viimeksi muokattu: 08.08.2011 22:33:09 kirjoittanut Zacharias »

meFaireCroire

• Korpinpoikanen
« Vastaus #187 : 08.08.2011 22:35:39 »
Lainaus
Mutta siis mitämitä, mä en vieläkään bongannut Oliveria, tai sitten miekkonen on vaan niin muuttunut, että en tunnistanut. Ja pakko kysyä, oliko se poika joka kuulutti "Salama on palannut" (taimitäikinä) niin aikaisempien elokuvien söppänä Nigel ?

Oliver oli se poika, joka linnan pihamaalla sodan aikana johtaa lentojoukkoja ja huutaa jotain sen suuntaista, kuin "Come on!" Katsoit myös ihan oikein, eli kyseessä on Nigel - tosin itse en pidä hänttä söppänänä vaan sinä kamalana epäsikiönä joka tuli ja korvasi Colin Creeveyn (ja Colinia ei voi korvata!)

Mäkin kyllä vähän mietin että kyseessä voisi olla Oliver :)  Oon muuten ihmetellyt mihin (tottakaikorvaamaton) Colin oikein katosi, mutta en ole oikein osannut ajatella, että Nigel olisi vienyt Colinin paikan.. hmm, nyt alkaa söppänäNigelin inho :_D
Ja varsinkin kun Colin kuoli siinä kirjassa vaikka se oli luvatta taistelemassa osoittaa uskomatonta lojaaliutta ja kaikkea, niin olisihan vaikka itse J.K. vaatia sen siihen leffaan  :D

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #188 : 08.08.2011 22:39:47 »
Jeah! Tuo taitaa itse asiassa olla ainoa hahmon kuolema, jonka olisi pitänyt olla siellä, mutta jota ei sitten vain voitu pistää näytille. Pisti itseäni ärsyttämään elokuvissa, koska oon aina pitäny Colinista :<

Varjuska

• sanojen sirottaja
  • Clue-ing for looks.
« Vastaus #189 : 09.08.2011 15:24:24 »
Mä en oikein ehtinyt viettää asianmukaista suruaikaa KV2:en jälkeen, kun alkoi tuo Pottermore-ihkutus... Mutta joo. Koitan muistella, että mitähän meikäläisen päässä pyöri leffan katsomisen jälkeen, mistä nyt on jo... melkein kuukausi. KV2 oli koskettava, pelottava ja hauska mutta jotenkin se jäi sellaisen keskiverto-Potterin tasolle, anteeksi nyt vain Mr Yates. Leffassa oli kyllä mukavasti niitä virkistäviä ohjaajan omia ratkaisuja, mutta tällaisen herkän fanin silmissä ohjaajan luovat kukinnot voivatkin juuri ja juuri mennä siihen toiseen ääripäähän - muuttua ärsyttäviksi pikku mokiksi tai ihan vain yksinkertaisesti "Mitä vit..." -elämyksiksi. Näistä nyt mainittakoon esim. Voldemort halaamassa Dracsua, lapsi-Lilyn ruskeat silmät (siis luoja hei, mitä ihmettä???? melkein revin omat aidon vihreät silmäni pois päästä ja heitin ne valkokankaalle) tai se, ettei Colinille annettu sijaa vainajan roolissa. Ja muutenkin rakastettujen hahmojen kuolemat oli toteutettu toooosi laimeasti. Suretti. Ehkä kuitenkin kaikkein eniten raivostutti se, että Dumbledore oli ripustettu naulakkoon lähes koko leffan ajaksi. Dumbledorejen perheestä tai Albuksen ja Gellertin menneisyydestä ei puhuttu, ei sitten mitään. Tuntui vaan hirveältä pyhäinhäväistykseltä, ettei Albuksen menneisyyttä puhdistettu.
Toki hyviäkin hetkiä leffassa oli monia. Tylypahkan taistelu oli varsin hyvin toteutettu ja puolustuskohtaus oli todella koskettavaa katseltavaa. Itse pidin paljon enemmän Harryn ja Voldun lopputaistelun kirjaversiosta, mutta pakkohan valkokankaalle oli saada näyttävämpää jälkeä, ja ihan hyvinhän se toimikin. En tiedä kumpaa kohtausta odotin enemmän, King's Crossia vai 19 years lateria - ainakin ensimmäinen onnistui varsin hyvin. Epilogi (koskettavuudestaan huolimatta) oli aika koominen kun oikeastaan vain Ginny näytti uskottavasti aikuiselta kohtauksessa. Mutta nuori sukupolvi oli kieltämättä suloinen, aw.

PS. Severuksen kuolema, melkein unohdin! Se venepaikka oli tosi kaunis ja loi jännän kontrastin sille raakuudelle mitä Nagini osoitti silpoessaan Severusta. Muuten kyllä Severus kuoli todella koskettavalla tavalla, ja kun "You have your mother's eyes" pääsi miehen huulilta oli aika hilkulla etten ruvennut nyyhkimään...

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Ampiainen

• Helmipöllö
« Vastaus #190 : 09.08.2011 20:53:13 »
Iiihmiseet! Itken täällä ja nauran ja kaipaan vertaistukea : ) *traumatisoitunut Voldun ja Dracon halauksesta* ( voi luoja, se oli hirveää!)

Joo oon vähän paaaljon sekasin, näin sen vasta nyt, vähän surullista, olin kuumeessa ensi-illan aikoihin ja sen jälkeen piti odottaa, että isosiskolle käy...

Mutta nyt se on nähty, juuri tulin kotiovesta sisään.

Joo, leffa oli hyvä... ja huono. Ja koskettava ja naurattava ja kökkö, mutta ihana.

Erikoistehosteita ei tosiaan oltu säästelty, pystyn kuvittelemaan miltä esim. Iverta kohtaus olisi vaikuttanut 3D:nä katsottaessa. Itse en pysty 3D:tä katsomaan, iskee paniikki.
Jotenkin ne oli vähän liian lunkisti siinä lohikäärmeen selässä, en tiedä, olisin itse ollut vähän enemmän paniikissa.
Lohikäärmettä tuli surku, kun näki miten sitä oli satutettu.
Leffan alkupuoli oli mielestäni parempi kuin loppupuoli, Harryn näyt ym. oli toteutettu hyvin.
Aika monia yksityiskohtia oli muunneltu ( monesti huonompaan suuntaan), mutta olen vielä sen verran sekaisin etten ala niitä (ainakaan vielä) tässä räätälöimään.

Paitsi....

LILYN SILMÄT! ( tiedän että käytti piilolinssejä, mutta enivei)

Voldun EHEHEE! - aiheutti totaalirepeämisen aivan väärässä kohtaa.
Myös koko Harryn ja Voldemortin " tanssitaan ympäri Tylypahkaa ja paiskotaan loitsuilla, tapetaan Voldemort niin ettei kukaan näe..."
En oikein nauttinut.
Jo trailerin nähdessäni olin ihan että WTF?!?, kun Harry tarttuu Voldemortin kaulasta ja kiskoo sen sinne rotkoon.
" Let's finish this the way we started it, TOGETHER!" ja "NYAAAAAAAAAAH!"
Ja miksi niiden täytyi käyttää elokuvasta monta minuuttia siihen koko Harryn ja Voldemortin kaksintaisteluun siellä muureilla tms ja siihen, että Harry ja Voldemort lensivät ja jotenkin sulautuivat toisiinsa. Näytti niin kuin Voldemort kiskoisi Harryn pään irti jotenkin oudosti...
Ja Bellatrixin ja Fredin kuolemat ohitettiin liian nopeasti. Voldemortin olisi pitänyt nähdä Bellan kuolema ja järkyttyä siitä (siihen olis mahtunu mukavasti yks NYAAAAAH) ja pääkolmikon olisi pitänyt nähdä Fredin kuolema. Missä Percy?!!?

King's Crossilla Dumbledore oli liian etäinen. Että edes silloin, edes " tuolla puolen" ei voitu hymyillä kunnolla?
Tai vaikka halata?

Joo olen valittava helyydenkipeä, potterrusina. Mutta minkäs teet?

Sekava kommentti tuli, kirjoitusvirheitä löytyy taatusti enemmän kuin arvaattekaan.
Hymyilen täällä itsekseni, dear all of you there, you know how this feels. : )

//Hihii, Beatrice, itse katsoin vasta tänään ja useimmat taputtivat meilläkin... nimittäin siinä kohdassa, kun Neville kiipesi ylös sieltä sillalta <3

Huih, ehkä myöhemmin järkevämpi kommentti.

// Jooo, MUOKSmuoks, oli pakko tulla lisäämään ihanimpia joita muistin, Seamusin pyrotekniikkaläppä Minervalta oli ihana ja ronin " She's my girlfriend, möllit! "( en muista, mikä nimitys oli englanniksi, ehkä joku voi valaista mua).
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011 21:40:35 kirjoittanut Hermy_A »
Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen
siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen

ava; raitakarkki

Sundayc

« Vastaus #191 : 10.08.2011 23:03:14 »
Voi apua, kävin tänään katsomassa tämän toista kertaa leffassa ja olo on sietämättömän haikea. D: Okei, en tässä saavuttanut ihan sitä samaa fiilissä mitä silloin yöensi-illassa, kun kaikki olivat niin mukana siinä leffassa, mutta nyt sentään en ollut niin kikseissä siitä että pääsen ylipäätään näkemään tämän. Tällä kertaa jopa muistan, mitä leffassa tapahtui.

Leffan alku oli aivan loistava. Koko sen ajan kylmätväreet kulki selkääni pitkin ja hyvä ettei silmätkin kostuneet siinä samalla. Musiikki oli kyllä jotain niin mahtavaa, etten keksi edes kunnollisia adjektiiveja kuvaamaan sitä, muutakuin uskomattoman loistava. Musiikillisesti tää viimeinen leffa on mun ehdoton suosikki.
Leffa oli tosi näyttävän näköinen, ja erikoistehosteita oli käytetty hyvin. Tosin en kyllä ole varma, haluanko katsoa tuota enää TV'n ruudulta, kun on sen valkokankaallakin nähnyt ja jotenkin en halua pilata sitä mahtipontista mielikuvaa mikä siitä jäi. :--D

Voisin listata tähän vaikka mitä kohtauksia mistä pidin ja oikeastaan se käsittäis varmaan suurimman osan leffasta, koska suurin osa kohtauksista oli omalla tavallaan tosi onnistuneita. Vaikka ennen en oo pahemmin Nevillestä tai Seamusista välittänyt, niin ah, molemmat olivat ihan mahtavia tässä leffassa (pyrotekniikan kohdalla hajosin täysin). :--D Ja Severuksen kuolema sekä muistot olivat oikeasti mun leffan kohokohta, ne oli niin kauniisti kuvattu. Varsinkin se, kun Severus näkee Lilyn ruumiin ja se, kun Dumbledore ihmettelee sitä, kun Severus vieläkin rakastaa Lilya ja hän vastaa "always". Se oli niin ihana, että melkein aloin itkemään. Melkein. Ärsyttää kun en osaa ikinä leffoissa itkeä vaikka tuntuu siltä, ja sitten pillitän kotona jälkikäteen, kun sisäistän että se on loppu nyt. D:

Nyaah. En tiedä, miks mun mielestä Lilyn silmät ei näyttäny mitenkään erikoisen ruskeilta? Ne vaan näytti... tummilta. En erottanut värisävyä kunnolla, vaikka yritinkin katsoa tarkemmin tällä kertaa. Enemmän mua häiritsi Harryn silmät, jotka King's Cross-, ja Harryn ja Voldemortin kaksintaistelukohtauksessa näytti ihan vaaleansinisiltä. Itseasiassa ne ei mun mielestä näyttänyt missään vaiheessa kovin vihreiltä. Myös Harryn arven näkymättömyys häiritsi vähäsen, mutta en jaksanut vaivata sillä hirveesti päätäni. Voldemort oli vähän, en tiedä, omituinen. Jotenkin se ei vaikuttanut sellaselta pelottavalta pahikselta, miltä se kirjoissa tuntui. Kaikki ne huudot, sauvojen halkeilemiset, halaus ja muut. Eehehee.

Mua häiritsee ihan tajuttomasti, että mikä se on se juttu kun kaikki kuolonsyöjät ja Voldemort muuttuvat siksi mustaksi savun näköseksi jutuksi ja sitten liitelevät ympäriinsä. En muista oliko tota kirjassa, mutta en saa mielenrauhaa kun en tiedä, että mikä idea siinä on. :--D

Ja en pääse eroon Dracon parrasta! Se vainoaa mua. Muuten kyllä oli toi epilogikohtaus toteutettu tosi hyvin. Ronin masu oli aika söpö ja Albus Severus oli kans aika sulonen. Harry ja Ginny näyttivät molemmat aika vanhuksilta, tosin vähän häiritsi, että Harryn ääni kuulosti tosi nuorekkaalta verrattuna naamaan.

Nyt vain fiilistelen tätä soundtrackia ja odotan, josko tää haikea fiilis jo vihdoin loppuisi. D:
When I lived alone
Is there a ghost in my house?

Varjuska

• sanojen sirottaja
  • Clue-ing for looks.
« Vastaus #192 : 13.08.2011 15:57:07 »
Enemmän mua häiritsi Harryn silmät, jotka King's Cross-, ja Harryn ja Voldemortin kaksintaistelukohtauksessa näytti ihan vaaleansinisiltä. Itseasiassa ne ei mun mielestä näyttänyt missään vaiheessa kovin vihreiltä.
Minusta on aina näyttänyt, että elokuva-Harrylla on joissain elokuvissa siniset, joissain vihreät silmät. Ja muistan hämärästi lukeneeni jostakin, että Radcliffe kieltäytyi jossain vaiheessa käyttämästä piilareita koska ne ärsyttivät silmiä, joten siinä kai syy.

Mua häiritsee ihan tajuttomasti, että mikä se on se juttu kun kaikki kuolonsyöjät ja Voldemort muuttuvat siksi mustaksi savun näköseksi jutuksi ja sitten liitelevät ympäriinsä. En muista oliko tota kirjassa, mutta en saa mielenrauhaa kun en tiedä, että mikä idea siinä on. :--D
Se on ilmiintymistä. Muakin se häiritsee ihan hirveästi. Kirjoissa ihmiset vain ilmestyvät tyhjästä poksahtaen ja niin olen minäkin tottunut ajattelemaan. Eihän se sinänsä haittaa, sillä pakkohan elokuvissa on saada asiat näyttäviksi, mutta kun kirjat lukee tarpeeksi monta kertaa alkaa tulla jotenkin hirveän tarkaksi näissä asioissa. :-D

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #193 : 13.08.2011 16:00:15 »
Daniel Radcliffe ei ole kieltäytynyt käyttämästä piilolinssejä koko elokuvasagan aikana. Itse asiassa, hän oli allerginen niille, joten siitä syystä ne jätettiin häneltä pois. Terveys ennen kaikkea :p

Ja siis, pikku-Lily olisi voitu valita sitten sinisilmäisten joukosta, sillä eihän noin ruskeasilmäiselle lapselle piilolinssit taas auta mitään! Ja kyllä, sillä on väliä. Eihän Lily nimittäin pahemmin TEE mitään koko elokuvassa, seisoo vain paikallaan ja pääpointtina on ne silmät.

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Yhteiseksi hyväksi.
    • Instagram @sonnjahei
« Vastaus #194 : 19.08.2011 01:25:31 »
Minäkin kävin vihdoin kattomassa tuon. Ja kuten arvelinkin, itkin sitten. Kyllä tyypit baarissa katto leffan jälkeen, kun käytiin parilla ja puhuttiin vaan Potterista ja itkemisestä ja elokuvasta ihan hysteerisenä. Mutta oli pakko puhua, se oli jotenkin... hurjaa.

Kokonaisuudessaan leffa oli hieno, paljon parempi kuin ykkös osa josta en pahemmin pitänyt. Olihan noita häiritseviä virheitä toki ja elokuvan tekijöiden omia... outoja juttuja, kuten nyt vaikka tämä Harryn ja Voldun taistelu, mutta taas hyviäkin puolia löytyi noista elokuvien tekijöiden omista sovelluksista. Ää, pää lyö ihan tyhjää nyt, kun väsy, mutta palataan asiaan.

Ja tosiaan tuohon Colin asiaan; itsekin olin pettynyt siihen, ettei Colinia ollut ja yleensäkin siihen, että Colin jätettiin pois jo aiemmin ja tilalle otettiin Nigel. En ymmärrä, mikä logiikka siinä oli, vai onko tähän jotain syytä esim Colinin näyttelijän suhteen tms?

Ja tosiaan missä se Percy oli! o_o

"Kotiinsa kannettiin Odo tuo sankari
paikkaan joka oli lapsesta tuttu.
Hattunsa käännettiin nurinpäin hautaan,
sauvakin katkaistiin: surkea juttu."

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #195 : 19.08.2011 08:35:43 »
Lainaus
Ja Odoshi, kyllähän se Percy oli perheensä mukana, muistaakseni ainakin se oli siinä ku ne keräänty Fredin ruumiin ympärille, sitä kohtausta ku se palaa perheensä luo ei vaan ollut olemassa leffassa.

Percy oli itse asiassa useammassa kohtauksessa mukana. Hän vain häilyi taustalla hiljaa, yleensä sillä samalla ilmeellä tuijottaen. Ei tosin mikään ihme, ettei häntä välttämättä tunnistanut, sillä näyttelijä Chris Rankin on aika lailla muuttunut sitten OotP:n.

Lainaus
Häiritsikö ketään se kuinka erittäin minimalistisen pienessä osassa Hagrid oli?

Kieltämättä. Metsässä, kun Hagrid ensimmäisen kerran esiintyy, tuli aika lailla sellainen olo, että se oli vain pakko tunkea sinne. Niin random, niin jokseenkin - no - outo. Tosin, vielä enemmän häiritsi se, että Ron oli niin pienessä osassa, mutta kyllä. Elokuva painottui lähestulkoon Harryn, Voldemortin, Nevillen ja McGarmiwan ympärille.

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Yhteiseksi hyväksi.
    • Instagram @sonnjahei
« Vastaus #196 : 19.08.2011 11:43:19 »
Lainaus
Ja Odoshi, kyllähän se Percy oli perheensä mukana, muistaakseni ainakin se oli siinä ku ne keräänty Fredin ruumiin ympärille, sitä kohtausta ku se palaa perheensä luo ei vaan ollut olemassa leffassa.

Percy oli itse asiassa useammassa kohtauksessa mukana. Hän vain häilyi taustalla hiljaa, yleensä sillä samalla ilmeellä tuijottaen. Ei tosin mikään ihme, ettei häntä välttämättä tunnistanut, sillä näyttelijä Chris Rankin on aika lailla muuttunut sitten OotP:n.

Lainaus
Häiritsikö ketään se kuinka erittäin minimalistisen pienessä osassa Hagrid oli?

Kieltämättä. Metsässä, kun Hagrid ensimmäisen kerran esiintyy, tuli aika lailla sellainen olo, että se oli vain pakko tunkea sinne. Niin random, niin jokseenkin - no - outo. Tosin, vielä enemmän häiritsi se, että Ron oli niin pienessä osassa, mutta kyllä. Elokuva painottui lähestulkoon Harryn, Voldemortin, Nevillen ja McGarmiwan ympärille.
Musta tuntu, että koko leffa pyöri vaan Harryn ympärillä. Mikä toisaalta oli ihan luonnollista, ku poika-joka-elää pääs viimein tuhoon sen kaiken pahan alun ja juuren. Totta kai Ronin ois pitäny olla isommassa osassa ku se sentään on Rupert!
Niin pyöri todellakin liikaa heidän ympärillään - tai no, jos McGarmiwa lasketaan tuohon niin luultavasti myös Severus tulisi laskea, olihan hänkin sentään jonkunlaisessa osassa, mutta sitten jäi esim. tuo pääkolmikon RonHermy kaksikko liian taka-alalle. He tuntuivat vain olevan sivulla, eikä Ron varsinkaan päässyt kovinkaan esille missään vaiheessa eikä Hermionekaan nyt kovin paljoa. He ovat kuitenkin aika iso osa koko stooria ja silti se jätettiin pois ja korvaavana oli juuri Neville. Josta puheen ollen, ihmettelin sitä Nevillen kommenttia lopussa: "Missä Luna on? Olen aivan hulluna häneen!" tms, joka nyt ei sopinut minusta yhtään, kun juuri oltiin Ronia ja Hermionea hehkutettu parina ja Ginny Harrykin vilahti esillä, että niin... vähä liikaa romanttiikan rippeitä keskelle sotaa.

Sitten tämmöinen muotiseikka, jos joku huomasi. Emma Watsonhan (Hermione) toimii mallina näyttelijäuransa ohella ja mainostaa mm. Blueberryn (jos en muista väärin) vaatteita ja epilogissa hänellä ollut takki oli tämäm malliston kyseinen takki. Huomasiko joku muukin vai olenko minä sitten ainut, joka kiinnittää Emmaan noin paljon huomiota? :D

Ja vai, että oli se Percy siellä sitten kutenkin... Olisin halunnut sen Fredin kuolemakohtaukseen, kuten myös pääkolmikonkin. Fredin kuolema meni kirjoissa jo hyvin nopeasti, joka on surullista, mutta leffassa se lähestulkoon väistettiin kokonaan... :(

Zacharias

• du er ikke alene
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
« Vastaus #197 : 19.08.2011 11:59:30 »
Odoshi: Tässä on kuva Percysta, hän seisoo siis Hermionen ja Ronin takana, kun Harry tuodaan "kuolleena" kansan keskuuteen.

Ja kyllä, tosiaan, Severus oli myös aika suuressa osassa. Niin kyllä pitikin. Silti, kyllähän Ronin poskella näkyi kyynel Harryn kertoessa lähtevänsä kohtaamaan Voldemort, mutta tunnelma oli aika vaisu. Missä se maankuulu bromance on? Se, joka kirjoissa on korostettuna melkein jokaisessa luvussa? No, kaipa tämä oli sitten joku ratkaisu. Toinen on nuo poistetut kohtaukset, joista on jätetty ne tunnelmat, selvittävät jne. kohtaukset kokonaan pois. Miksi? Ehkä Yates inhoaa syvää ystävällisyyttä ja lähimmäisen rakkautta : D

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Yhteiseksi hyväksi.
    • Instagram @sonnjahei
« Vastaus #198 : 19.08.2011 12:31:44 »
Percy näyttää kummalle! :---D Ei ihme, etten tajunnut.

Mutta siis niin, tuosta Yatesin syvän ystävyyden pois jättämisestä; tai sitten hän on vain uskomaton Voldemortin kannattaja! Tai jotain. Koska sitä on jätetty ennenkin pois sellaista ystävyyden tunnelatausjuttua. Olisi saanut olla enemmän just Ronia ja tuota kaikkea ystävyyttä sun muuta, koska sitähän se Dubbis on korostanut koko ajan. Nyt se sitten tavallaan hävis silleen oudosti koko se ystävyyden pääpointti.

Mutta pakko myöntää, kyllä se oli hieno leffa ja pitäis yrittää aina muistaa pitää HP leffat erossa kirjoista, koska ne ei vaan toimi vertailukohteina, kun kirjat lyttää elokuvat kuusnolla. Ite yrittänyt just sitä ja kyllä elokuvista silloin löytyy enemmän sitä hohkoa, mutta yksi juttu esimerkiksi oli hyvä, että Salaisuuksien kammio näytettiin taas (vaikka en kyllä tykännyt siitä, kun Ron ja Hermione sano Harrylle menevänsä sinne eivätkä "kadonneet" Harryn luota), kun kirjoissa Salaisuus kammio kohtaus oli kuitenkin ohitettu sillä, että Harry mietti, miksi ne hävisivät jonnekin ja sitten ne vaan tulee: "Me tuhottiin hirnyrkki", että se oli esim. sitä hyvää lisää elokuvien tekijöiltä. :)