Kirjoittaja Aihe: Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne? | S, humour  (Luettu 2914 kertaa)

VampireHeart

  • Vieras
/ Loput alaotsikosta: Älyttömät otsikot #2-haaste

Title: Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?
Author: Katriona
Genre: humour ehkä lievä angst
Rating: S
Summary: Kaikki lähti vedonlyönnistä.
A/N: Osallistuu Älyttömät otsikot #2 -haasteeseen otsikolla. Tämä otsikko aiheutti naurukohtauksen ja siitä sitten tämä idea lähti. Toivottavasti jaksatte lukea loppuun aste.



                             ANTEEKSI, NEITI, MUTTA ONKO TÄMÄ TEIDÄN PERUUKKINNE?


Se kaikki oikeastaan lähti vedonlyönnistä. Olin lyönyt Turkan ja Jerkan kanssa vetoa, että saisin iskettyä itselleni naisen. Aluksi se oli vain viaton veto. Sitten Turkka keksi, että sain käyttää vain yhtä iskurepliikkiä: 'Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?' Naurettava repliikki, mutta oli pakko onnistua.

Hymyilin astellessani ensimmäistä kohdetta kohti. Kohde oli nuori, noin parikymppinen kuuma mimmi, joka lekotteli biitsillä. Seisahduin kohteen viereen, hymyilin vihjailevasti. Kädessäni oli vain vaalea peruukki, totta kai.

"Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?"

Mimmi katsoi minä hieman oudoksuen. Pudisti päätään. Hitto, enkö onnistuisikaan.

"Miksi kysyt? Näytänkö muka sellaiselta, että käytän peruukkia?"

Ei. Ei toinen näyttänyt, mutta en voinut selittää. En edes halunnut. No, ehkä seuraava kissa lämpenisi. Lähdin astelemaan poispäin. Rennosti kädet taskuissa ja peruukki huolettomasti olalla roikkuen. Näin nätin tytön juuri sopivasti, joten suuntasin hivenen voitonriemuiset askeleni seuraavaa kohdetta kohti. Huulillani kareili leveä, itsevarma hymy ja sipisin ruskeat hiukseni silmiltä.

"Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?"

Tyttö katsoi minua kummeksuen. Kovin usein tuota kysymystä ei kuultu. No, kerta se oli ensimmäinenkin. Ehkä nyt tärppäisi.

"Öh? Sulla ei taida olla kaikki muumit kotona."'

Muumit? Miten muumit nyt tähän liittyivät. Olkoon. Ei tuokaan sitten tainnut lämmetä. Ehkä seuraava sitten...

"Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?"

...tai sitten ei. Naisissa oli jotain vikaa, kun ei ymmärrä huumoria. Vähitellen varmuus voitosta alkaa rapistua. En tulisi voittamaan tätä. Turkka ja Jerkka tuaisivat vetää pidemmän korren, mutta en luovuttaisi. En ennen kuin saisin sen naisen.
Enää en jaksa uskoa onnistumiseen. Olen yrittänyt jo 30 vuotta. Tuloksetta. Enää en kuitenkaan osaa tehdä muutakaan.

"Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?"

A/N2: Jos tänne asti pääsitte, niin voisitteko jättää kommenttia :D
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:05:02 kirjoittanut flawless »

Nuppis

  • Vieras
Vs: Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?
« Vastaus #1 : 06.05.2011 17:14:16 »
 ;D Oli kyllä aika hupaista luettavaa!
En mä tiedä mitä kommanetoisin enempää... Teksito li virheetöntä ja sujuvaa, suoraan asiaan menevää kerrotnaa, joen sitä oli kiva välipalatekstinä lukea...
Kai tää on ennemmin lukumerkki kuin mitään rakentaava kommaa, mutta....

Tykkäsin :)
~Nuppis~

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?
« Vastaus #2 : 06.05.2011 20:12:11 »
Nuppis, kiitos kommentistasi. Tekstin idea oli ihan älytön (samoin otsikko ;D) ja tämä teksti syntyi mantsan tunnilla. Ja, kyllä ne lukumerkinnätkin kelpaavat, ei sitä rakentavaa aina tarvita... Itse en saa rakentavaa aikaiseksi oikeastaan sitten millään :D

Spirit M

  • Söpöilijä
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Korpin kynsi on päästään terävä
Mäkin jätän vain lukumerkin (oon huono kommaaja, yhyyhy :'< :''D).

Lainaus
sipisin ruskeat hiukseni silmiltä.

sipaisin?
Joo, muuten en´löytänyt mitään virheitä ja tuo otsikko :DD. Huvittavaa tekstiä, kiitos.

Terv, Spirit M
Vuoden  päivät etsimme sadetta ja emme sitä löydä. Kun luovutamme ja toivomme auringon paistetta, niin sade alkaa. Asiat tapahtuvat aina, jos niihin oikeasti uskoo, ehkei tänään, ehkei huomenna, ehkei viikon päästä, mutta joskus.

Pulu

  • kaukaa katsottuna kunnollinen
  • ***
  • Viestejä: 24
Lainaus
Olen yrittänyt jo 30 vuotta. Tuloksetta. Enää en kuitenkaan osaa tehdä muutakaan.

"Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?"
Nauroin. Jotenkin niin surullista ja silti hauskaa.
Täähän oli tosi hauska :D Sääli että niin lyhyt, mutta ei kai tälläsestä aiheesta pidempää saiskaan...?
Mutta tykkäsin. Oot taitava :)
"Runoja se rustaa mustissaan, katala nainen kamalia korvaani kuiskuttaa..."

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Harvoin uskallan aukaista originaali tekstejä, mutta tämä oli pakko aukaista - ihan vain otsikon takia  :D . Ja varoituksen sana, en osaa kommentoida rakentavasti.

Teskti oli todella hassu, hymy nousi heti ensimmäisellä kerralla, kun tuo kertoja kysyi: ''Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?" ;D

Teksti oli mielestäni sujuvaa, eikä se käynyt tylsäksi. Virheitä en huomannut.
Osaat kirjoittaa huumoria :D Naurahdin tuossa lopussa. Hiukan surullinen, mutta silti huvittava loppu.

Kiittäen aamun päivän piristämisestä,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

VampireHeart

  • Vieras
Spirit M: Otankin tuon typerän virheen tuolta pois. :) Tästä otsikosta oli aivan pakko kirjoittaa, koska se hymyilytti heti ja tämä idea tuli nopeasti.
Tähtityttö: Tästä olisi hankala saada pidempää tekstiä, koska toiston vuoksi siitä voisi nopeasti tulla tylsä. Mutta kiva, kun tykkäsit.
Natural: Mukavaa, että otsikko sai sinut aukaisemaan tekstin. Tämä on jotenkin sellainen surkuhupaisa teksti, johon olen hakenut vitsikkyyttä myös sanavalinnoilla. (itse en ajattele osaavani kirjoittaa huumoria, mutta tästä otsikosta en edes muuta olisi saanut)

Kiitos ihanista kommenteista! Tipuin tuolilta, kun näin kommenttien määrän :D

Herkkuoone

  • Vieras
Hei vaan,
pongasin tämän tuolta älyttömät otsikot haasteesta, ja hajosin ajatukselle tämän nimisestä tarinasta jo heti alkuunsa. Voin sanoa, etten pettynyt yhtään avattuani topan ja luettuani tämän. Teksti oli jälleen taattua Kat-tavaraa. :)
Idea on ihana, toteutus on ihana, teksti on sujuvaa ja täysin virheetöntä, eli en löydä mitään, mistä voisin valittaa. Miten sä osaatkaan kirjoittaa näin ihania tarinoita?

Teksti ei mielestäni käynyt missään vaiheessa tylsäksi, vaikka tuon "Anteeksi, neiti, mutta onko tämä teidän peruukkinne?" -lauseen toistoa olikin paljon. Naisten erilaiset suhtautumiset kysymykseen olivat tosi mukavaa ja viihdyttävää luettavaa, erityisesti hajosin tuolle "Sulla ei taida olla kaikki muumit kotona." -lauseelle. Se oli tosi hauska keksintö.

Voi mies raukka, mahtaakohan se ikinä löytää itselleen naista, jos se saa vain tuota iskurepliikkiä käyttää. Vähän käy kyllä sääliksi. :( Jäin muuten miettimään, että mistä nuo miehet olivat vetoa lyöneet, kun päähenkilö ei halunnut vetoa luovuttaa, vaan jatkaa yrittämistä. Loppu on tosi ihana, ja se päättää tarinan hyvin. Kaikki sympatiat meni miehelle heti, kun tämä kertoi yrittäneensä jo 30 vuotta saada itsellensä naista. Toivottavasti sitä joskus onni potkaisisi ja se saisi oikein ihanan naisen itselleen!

Suosittelen vakavissani, että kirjoitat myös jatkossa tällaisia! Täältä löytyy ainakin yksi, joka varmasti lukee, jos kirjoitat. :)

Kiitos tästä ihanasta lukukokemuksesta!
Ps. Miten tämä nyt meni näin ihkutusviestiksi? :D

VampireHeart

  • Vieras
Herkkuoone, jos repesit tekstille, niin minä hihitin kommentille. :D Se oli vain niin ihana kommentti. Ja jäin miettimään asioita, joihin tekstissä jäi aukko. Esim. vedonlyönnin kohdetta. (ja pakko sanoa, että tuosta muumi-heitosta kunnia kuuluu jollekin siskon kaverille tai vastaavalle. Minä vain lainasin :D)  Täytynee kirjoitella tällaisia vähän humoristisia (pkei, humoristisia) tekstejä, vaikken huumoria osaakaan kirjoittaa :D