Kirjoittaja Aihe: Sata salamaa | S, drama, one-shot  (Luettu 1476 kertaa)

VampireHeart

  • Vieras
Sata salamaa | S, drama, one-shot
« : 10.04.2011 12:33:07 »
Title: Sata salamaa
Author: Katriona
Rating: S
Genre: drama, one-shot
Summary: Kesäpäivä mökillä ja sisarusten touhuja
A/N: Teki mieli kirjoittaa jotain hauskaa ja ehkä hivenen lapsellistakin.


                                         SATA SALAMAA

Auto kaarsi kesämökin pihaan ja isä nousi autosta nostamaan laukkuja peräluukusta. Sanna oli jo nukahtanut ja äiti sai kantaa pienen tytön sisälle. Isä hymyili minulle ja kysyi: "Jani, tuotko Rosinan sisään?" Rosina. Se oli maatiaiskissa, joka oli kuljetuskopassa lattialla. "Joo." Minun piti aina huolehtia kissasta. Olinko minä muka joku eläintenhoitaja? Vai johtuiko se siitä, että olin poika? Eikö tytöt yleensä tykänneet eläimistä? Ehkä Sanna sitten ei ollut tyttö, kun ei pitänyt kissasta. Aina piti kiskoa Rosinaa hännästä tai kiskoa se alas hyllyltä.

Vein kuitenkin kiltisti kissan sisään ja päästin sen ulos kopasta. Ensin mitään ei tapahtunut, mutta sitten kopasta tuli ulos pieni mustavalkoinen kissanpoika, joka aloitti heti pesemään itseään.

Sanna oli jo herännyt ja tuli kiskomaan minua hihasta. "Jaani, Jaani. Tule leikkimään kotia." Huokaisin. Olivatko kaikki neljävuotiaat yhtä rasittavia? Miksi juuri nyt piti alkaa leikkiä kotia?

Silloin ulkona välähti ja jokin paukahti. Sanna kirkaisi ja purskahti itkuun. Rosina loikkasi ilmaan ja syöksyi valittavasti naukaisten kuljetuskoppaansa. Itse menin ikkunaan. Ei herranen aika. Ukkosta tässä vielä kaivattiinkin. Ja millaista ukkosta, oikeaa ukkosmyrskyä. Isä rauhoitteli Sannaa ja saikin tytön hiljenemään. Sanna hymyili suloista harvahampaista hymyään ja sanoi: "Jaani, leikitään kotia. Tuu nyt! Rusina voi olla... Hmm... Se voi olla Jani!" Rosina muuttui aina Sannan lapsen suussa Rusinaksi. Mistä lie tuokin nimitys oli tullut. Olinhan minäkin Jaani. Aina Jaani, eikä koskaan Jani. Joskus tuntui, että olinkin Jaani.

Ja kai sitä kotia voisi leikkiä, Sannan mieliksi. Taas.

A/N2: Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 18:32:17 kirjoittanut flawless »

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Sata salamaa
« Vastaus #1 : 23.04.2011 17:52:47 »
Kommenttikampaamosta päivää!

Hmm... nimestä odottaisi jotain muuta, mutta se saa toisaalta miettimään, liittyvätkö nämä sata salamaa muuhunkin kuin ukkoseen...

No.. periaatteessa tämä ei ollut mikään kauhean erikoinen teksti. Mukava kuvaus perheen arkea, ei sen kummempaa.  Kuten totesit, halusit kirjoittaa jotain hauskaa ja hiukan lapsellista. Tämä saikin ajatukset kesään ja onnistui sinäänsä, olemaan oikein ihana teksti. Ei kaiken tarvitse aina olla niin erikoista!
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan