Kirjoittaja Aihe: Unia Pottereista  (Luettu 23659 kertaa)

Kosmik

• Ausländer
Vs: Unia Pottereista
« Vastaus #40 : 07.01.2012 01:55:19 »
Siis aivan ihana topicci, miten kummassa löysin tän vasta nyt. :'D Ihana lukea teidän muiden unia, joskin noi raskausunet on musta tosi karmivia. :o

Mua hämää se, et näin tässä joku aika sitten Potter-unta, vaikka en ollut pahemmin mitään Potteriin viittaavaa tehnyt/lukenut/katsonut. Se tuli ihan puskista ja olin herättyäni ihan et hä? :'D

Mutta itse uneen. Muistan olleeni itse Harry ja jostakin syystä jouduin nuoremman pikkuveljeni kanssa pakenemaan Voldemortia ihan tosissaan. Koko ajan oli sellanen kuolemanpelko ja ahdistus päällä. Oltiin veljen kaa jossain kadulla juoksemassa ja Voldemort seisoi siellä kadun toisessa päässä. Pelotti ihan saakelisti pikkuveljen puolesta, kun se ei osannut vielä ilmiintyä. Yritin opettaa sitä kertomalla, miten se tapahtuu, mut loppujen lopuks sit se ilmiinty jotenkin mun kanssa kaksistaan just ennen ku se Voldemort pääsi meihin käsiksi.

No me päästiin kotiin, oli ihan pimeetä ja äkkiä olinkin yksin. Pikkuveli oli häipynyt unesta siis. Muistan olleeni omassa huoneessani pimeyden keskellä, hiippailin alakertaan ja totesin, että  Voldemort nukkui olohuoneen sohvalla. :'D Se kuorsas ihan saakelin äänekkäästi ja hiippailin peloissani takas huoneeseeni. Jotenkin mä varmaan sain kolautettua itseni ja se hirvee kuorsaaminen lakkas. Mä olin silleen, et toivottavasti se ei tuu tänne (huoneeseeni). Pelkäsin ihan pirusti, et se tulee ja tappaa mut. Mutta tulihan se sit sinne mun huoneeseen sellanen levee hymy naamalla. Heti ku näin sen, niin se kuolemanpelko loppu. Sit sanoin vaan, et "No, tää oli sit tässä." Voldemort vastas jotain: "No niinhän se taitaa olla." Istuin alas lattialle selkä seinää vasten ja Voldemort istui ihan mun viereen. Oltiin siinä hetki ihan hiljaa ja sit se (Voldemort siis) vetäs jostain esiin kaljapullon ja kysy, et kelpaisko mulle ryyppy. :'D Se kai päätty sit ryyppybileisiin ja jäin Harryna ihan eloon, vaikka olin eka paennut Voldua ihan tosissani. Ihana loppu niin pelottavalle unelle. <3
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012 19:59:24 kirjoittanut Mekkoju »

Sokerisiipi

• Teekuningatar
« Vastaus #41 : 07.01.2012 10:42:58 »
Unet on loistavia :D

Vähän aikaa sitten meikäläinen näki unta Kelmeistä. Siinä Jamesilla oli ongelma makean syönnin kanssa, kun se sai sen näyttämään nuoremmalta eikä se oikein iskenyt Lilyyn. Sitten Harry, joka ilmeisesti halusi turvata olemassaolonsa, kehotti Jamesia syömään enemmän suolaa, niin sitten siitä tulisi kypsemmän näköinen. Tämän tehtyään Harry häipyi jonnekin hetkeksi, mutta tuli sitten myöhemmin takaisin. Paljastui, että James oli hieman liioitellut suolan käyttöään eikä kukaan (ei edes Sirius) halunnut olla enää sen kaveri, kun se näytti joltakin nelikymppiseltä, vaikka se olikin 17 :D Siellä se sitten maleksi yksin käytävillä surkean näköisenä, ihan ulkopuolisena. Harry sitten alkoi vähentää Jamesin suolan käyttöä ja ne istu jossakin huoneessa ja Harry tarjosi Jamesille tomaatteja ja James ihmetteli:
"Onpa nämä makeita!"
Sitten Jamesilla oli joku ihme tapa laittaa leivälle lisukkeet ja voidella ne vasta sitten. Harry nappas semmosen leivän pois ja ojensi sille ilman voita olevan leivän, jossa oli taas niitä tomaatteja xD Ja James oli ihan O__O
Mutta se alkoi kuitenkin toimia! James nuortui silmissä ja sillä alko taas olla mahdollisuuksia Lilyn suhteen ;)

hei rakas kerro mulle
mikä on tää tunne
kun ei riitä linnunratakaan

Luci

• mielikuvitusastronautti
« Vastaus #42 : 09.01.2012 13:09:30 »
Näköjään unet siitä että pakenee Voldemortia on tosi yleisiä.

Mun lapsuudessani (heti ykköskirjan ilmestymisen jälkeen) mua vainos  sama uni monina öinä. Se oli ihan hillitön painajainen, missä juoksin pimeällä hautausmaalla Voldemortia pakoon. Unessa Volgemortilla oli semmoinen ankeuttajakaapu homma yllään, enkä koskaan nähnyt, sen naamaa. Heräsin aina, kun Voldemort sai mut kiinni.

Nyt paljon vanhempana näin tuon unen jälleen - erona vain se, että Voldemort juoksi perässäni alasti. Eipä enää se uni ole kauheasti pelottanut sen jälkeen, kun on nähnyt Voldemortin juoksemassa lerssi hiiluen.

Tähän topaan kumminkin eksyin viimeyön takia. Uneni oli tottakai Potter-aiheinen ja suoraan sanottuna meinasin tikahtua nauruun herätessäni. Olin luihuisen tuvassa juhlimassa jostain kumman syystä Ernie McMillanin synttäreitä ja paikalla oli koko kirjasarjan kerma - Harryn jengistä luihuisten kautta Kiltaan ja Kuolonsyöjiin. Vain Voldemort uupui. Onneksi, sillä Lucius oli pukeutunut Hawaii-tyyliseen asuun, minkä kruunasi vaaleanpunainen Hello Kitty juhlahattu. Jostain syystä hengailin miehen kanssa koko illan ja yön tullessa luulin jo pääseväni herran ah-niin-ihanan hulahameen alle. Makuuhuoneen puolella sain kuitenkin selville, ettei mies halunnut minusta mitään muuta, kuin, että toimisin pappina ja vihkisin hänet ja Dobbyn. Pettyneenä kaivoin jonkun Tylypahkalaisen yöpöydän laatikosta Raamatun ja vihin nuorenparin.

Jeeetu

• Puoliverinen
« Vastaus #43 : 15.01.2012 20:20:31 »
Mä oon nähny monia unia Pottereista mutta tällä hetkellä muistan kaksi:

Kalkaroksella oli pandapehmolelu taikajuomaluokan seinällä. Ja minä olin siellä luokassa.

Toisessa unessa olin Ronin, Hermionen ja Harryn kanssa jossain paikassa, missä oli autoja. Ja me opeteltiin jotain niihin liittyvää. Se oli oppitunti.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

azza

« Vastaus #44 : 29.01.2012 02:51:46 »
Kannattaa lukea tätä topicia yöllä, ja tirskua yksin, niin että viereisissä huoneessa oleva veli kuulee...
Tiedän nähneeni monta Potter-unta, mutta valitetavasti muistan vain yhden. :( Tän unen näin jokus viime kesänä.
Olin mammani mökillä Harryn, Ronin, Dracon, Lunan ja Ginnyn kanssa ja minä, Luna ja Ginny oltiin menossa uimaan ja pojat sitten yritti kurkkia kun vaihdettiin vaatteita. Luna ja Ginny siinä sitten vaan tirsku, joten minä rohkeana tyttönä menin sitten raivoamaan niille pojille alusvaatteillani, eikä ne kauheasti kuunnellut, vaan katteli mua. Rupes sitten sellanen vituttaan ja menin vaihtamaan ne uikkarit ja menin uimaan. Yht'äkkiä siellä olikin ihan sairaasti porukkaa muunmuassa silloinen luokkani ja joitakin muita. Hyppäsin sinne veteen ja uin hetken, kunnes jättiläiskalmari alkoi kutittamaan mun jalkapohjia. Potkasin siltä tajun kankaalle ja uin takaisin rantaan. Menin sitten saunaan Lunan ja Ginnyn kanssa ja kun tultiin sieltä pois, niin Draco ja Harry oli päättänyt loitsia koko paikan näyttämään suoraa jostain kauhuleffasta revityltä. Ginny ja Luna ei uskaltanut tulla pois sieltä saunasta, joten minä taas menin huutamaan niille pojille.
Sitten olikin talvi, ja mä työnsin sellasta isoo roskista ympäri juosten Vanajaa (anyone knows? :D) mikrosortseissa ja napapaidassa. Se roskis meinas koko ajan mennä jonnekki puskaan, mutta mä en saanu kaataa sitä tai jättää minnekkään, vaan mun piti viedä se jonnekkin. Sitten mä tulin sellasseelle isolle aukiolle, jossa McGarmiva sano, mihin suuntaan mun piti jatkaa. Minä sitten juoksin sen roskiksen kanssa siihen suuntaan ja tulin sellasseelle huolto asemalle ja vein sen roskiksen sinne muiden roskisten viereen. Sitten sieltä roskiksesta pomppas Draco ja kiitti kyydistä ja lähti juoksemaan jonnekkin. :D
Että tämmöstä. Kun heräsin olin ihan "ei helvetti!" ;D Oli meinaan jotain niin randomia! Ja jos joku miettii mikä on Vanaja niin se on järvi. Sellanen suht' iso. :D

Liinalotta

« Vastaus #45 : 04.02.2012 13:38:45 »
Hei, vitsi miten siistejä uneja kaikilla on ollut! :--D Itse olen nähnyt neljä unta, mutta muistan vain kolme.. ehkäpä se neljäs palaa muistiin jossain vaiheessa?
kuitenkin. Ihka ensimmäinen uneni oli se, kun olin Tylypahkan mailla kiertelemässä yksikseni paikkoja. Olin Korpinkynnessä, mulla oli sellanen viitta päällä. Sitten yhtäkkiä joku veti mut syrjään.. Ja vetäjänä oli itse Harry. Se oli Dracon kanssa (joka näytti vähän tylsistyneeltä), ja ne pyys mua kimppakivaan! :--DD Muistan, kun sanoin kyllä, mutta sitten heräsin..

Loput kaksi on aika lyhyitä. Toisessa olin Hermionen kanssa jossain huittalassa ("pelastamassa maailmaa"? taisin tuurata Harrya), jossain tulivuoren sisällä. Laava oli purkautumassa suoraan meitä kohti, mut Hermione käski mua tekee loitsun johonkin tiettyyn kohtaan, että se laava ei purkautuis. Tein sen loitsun väärään kohtaan, ja laava alkoi virrata.. :--p Ton unen näin ennen/jälkeen Pottermaratonin. :--DD
Vika uni oli sellanen, että pelastin jotain vauvoja (jotka olikin jotain leluja?) jostain hotellista. mukana oli törkeesti tyyppejä muistakin fandomeista, mut muistan et Harry oli ainakin mukana. Meidät nähtiin, ja sit Harry piiloutu jonnekin portaiden alle, mä eri paikkaan. soitin harrylle, mut koska sillä ei ollut kännykkä äänettömällä, niin se jäi kiinni. o__o mulle tuli hirveen paha mieli sen jälkeen.

//hah, viime yönä tuli nähtyä uus uni+muistin sen edellisen unen! :--D kerron nyt tuoreimman ekana, koska se on paljon lyhyempi se toinen.
siinä unessa mun kaverit (ne on kaksosia) raahas Harrya jonnekin paikasta x paikkaan y. Taidettiin muuten olla kirjastossa. Harry-parka, näytti ihan hätääntyneeltä. ): Mut joo. Sitten se uni loppu.

Sitten se uni jonka näin useita viikkoja aikasemmin (btw, tässä unessa oli sitten Feltcliffe): olin koirani kanssa lenkillä. yhtäkkiä mun kännykkään tuli viesti, että FELTON+RADCLIFFE on meidän pikkukylällä, vielä kävelemässä luonnossa, sinne missä olin ite kävelemässä! Sanoin koiralle innostuneena, että etsi ne kaks. Koira nuuski hetken, lähti vetämään mua yhtä mäkeä ylös. Mä juoksin henki hieverissä sen mäen ylös, ja siinä ne molemmat oli, pussaillen toisiaan. Mä olin silleen joo.. Ja aloin puhua ihan törkeen hyvää englantia! No, kuitenkin, lähdettiin jatkamaan lenkkiä sitten. Molemmat roikku mun mukana, ja Tom kertoi (ilokseni) Dracon vuorosanoja, ja mä nauroin niille.
Yhtäkkiä oltiinkin jossain teatterissa Tomin kanssa, ja Daniel oli mennyt jonnekin muualle. ö__ö En ees kyllä miettinyt minne se meni. Trollailtiin teatterilla, kukaan ei tajunnut että Tom on se näyttelijä. :--D Kuitenkin, sitten mentiin leffasaliin, en tiiä mitä leffaa mentiin kattoo, MUT SIELLÄ OLI TÖRKEESTI POTTERKAMAA! o__o mä olin silleen WUT, Tom sitten osti mulle jotain siitä. :--p Samassa sitten Matthewkin liittyi meidän seuraan. Ja siihen se uni päättyi. ;--D ...tuntu ihan todelta se uni. Itkin melkein kun heräsin.. ):
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012 10:30:27 kirjoittanut Liinalotta »
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

« Vastaus #46 : 05.02.2012 12:35:18 »
Repesin aika monien unille itsekseni :D

Mutta eilen illalla lueskelin jo näitä teidä unianne ja lisäksi luin puoliveristä prinssiä päälle nii mitäpä muuta siitä syntyykään kuin potter unia :b Se ei ollut kyllä mikään ihmeelinen mutta siinä mä olin Harry ja mä olin tullu just pois Lontoosta Ronin kanssa ja me käveltiin jotaki siltaa pitkin Kotikoloon päin. Sit Ron sano et tos purossa jonka yli me kuljettiin, löyty joskus kultaa. No sitten mä olin ihan innoissani et ruvetaan ehtimään ja mä löysin sit sieltä ihan kultakolikoita ja mä lahjotin ne Weasleylle ja Molly oli ihan innoissaan.

Joskus näin potter unta jossa olin myös Harry ja mä tapelin Voldemortin kanssa ja huusin kokoajan kedavraa ja taisin mennä sitä yhessä vaiheessa puuhun piiloon :D Sitte voldu menetti voimansa taas mut sillä oli viel hirnyrkkejä jäljellä niin se ei ihan kokonaan kuollu.

Sitten joskus pienenä näin painajaista jossa olin pimeessä vessassa ja oveen koputettiin. Sitten ku avasin oven nii siellä oli Dobby ja se puras mult sormen poikki!

Nään usein unia Dracosta (miksiköhän? ;D) mut yks on jääny erityisesti mieleen. Siinä Draco oli tulossa vierailemaan meidän koululle vessojen lähelle. Minä olin ihan innoissani ja hypin sinne kieli ulkona tasajalkaa sen luo eikä sinne tullu ketään muita. Siellä se luihuisprissi sitten hymyili mulle mut mä en kunnolla pytyny puhumaan sen kanssa kun se puhu enkkuu ja oon siinä ihan surkee ;( Mutta silti se oli hyvä uni!

On tää kyl saakelin koukuttava paikka

Sokerisiipi

• Teekuningatar
« Vastaus #47 : 20.02.2012 22:50:59 »
Näin aika hauskan unen viime kuussa :D

Olin Harry ja metsästin hirnyrkkejä, jotka olivat jonkinlaisia pieniä rautapalloja, ja minun piti luonnollisesti ottaa selvää Voldemortin menneisyydestä ja tapasinkin otollisen henkilön kertomaan asioista, nimittäin Voldemortin veljen. Tämä "veli" tosin oli n. mun ikäinen vaaleahiuksinen teinipoika, joka haaveili isona rakentavansa siltoja. Tämä poika kertoi mulle, että kun Voldemortista alkoi tulla paha, hän alkoi kännätä ja käydä naisissa. Sitten poika hieman uhitellen kertoi rakentavansa sillan (siis ihan oikean sillan), jonne Voldemort ei voisi tulla. Poika tuntui olevan kovinkin vakuuttunut siitä, että tämä pännisi Voldemortia kovastikin sitten tulevaisuudessa.

Oli olo taas aika "mitä ihmettä tuli taas nähtyä", kun heräsin, mutta eniten nauratti noi Voldemortin "pahuuden" merkit. :D

hei rakas kerro mulle
mikä on tää tunne
kun ei riitä linnunratakaan

Varjuska

• sanojen sirottaja
  • Clue-ing for looks.
« Vastaus #48 : 22.02.2012 09:41:15 »
Sit yhessä vaiheessa Lucius tuli mua kohti lumiauralla ja olin ihan umpikujassa.
:D Meinasin purskahtaa hihitykseen täällä keskellä koulua... Lucius ja lumiaura, voin vain kuvitella.

Olen itse varmasti nähnyt lukuisia Potter-aiheisia unia, mutta yksityiskohtaisesti en niitä enää muista. Aika monessa varmaan olen paennut koomisesti jotain kuolonsyöjää, Tylypahkassakin olen tainnut piipahtaa toisinaan. Monessa unessa on muistaakseni käynyt myös niin, että olen loitsinut omalla taikasauvallani ja sitten se lakkaakin toimimasta (joskus tähän ovat liittyneet juuri nuo kuolonsyöjät), ja huidon sitä keppiä ihan turhautuneena, kun mitään ei tapahdu. Vähän sama juttu kuin lentämisunien (tai muiden unien, jotka liittyvät yliluonnollisiin kykyihin) kanssa; kun tajuaa, että osaa jotain siistiä niin sitten ei yhtäkkiä enää osaakaan :p

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Suojelusperkele

• Vieras
« Vastaus #49 : 08.04.2012 21:07:52 »
Noh, tästä unesta nyt on aikaa (2010.4.1) mutta kerron sen nyt kuitenkin.

Alku oli aika tylsä, olin vaan sellaisen hiekkasärkän päällä ja yritin lentää, mutta hyppäsinkin vaan suuren hypyn särkältä alas. Maisema vaihtui ja olin semmoisessa pienessä kaakeloidussa huoneessa vihreähkön, pehmeän maton päällä jota käytetään liikunnassa jne. Päälläni oli Tylypahkan koulupuku, mutta vaan housujen kera. Oven edessä oli semmoinen jännä verho, jonka läpi sitten näin Kalkaroksen! Hän oli aika äksy ja huusi mulle "Get off from my yoga-matt!" Ilmeisesti hän harrastaa joogaa. :D Hyppäsin sitten siitä maton päältä ja Kalkkis veti mut jonnekkin isompaan huoneeseen. Ilmeisesti hän oli ollut niin vihoissaan kun olin sotkenut sen maton hiekkaisilla kengillä, niin Seve alkoi sitten lätkimään minua! :< Ja vinkkinä että ei kasvoihin. Mutta se oli aika realistinen, piti ihan hieroa lätkinnän kohdetta sitten kun heräsin.

Yhdessä unessa Voldy opetti miten pallo saadaan vierimään ylämäkeä. Hänellä oli semmoinen hieno lippis ja silmälasit. :D

MiNi

• Vieras
« Vastaus #50 : 16.04.2012 19:37:09 »
Minä oon muistaakseni nähny ainakin kaks kertaa unta potterist

1.10.2011 Lauantai

Näin unta, että olin jossain huoneessa Kelmien kanssa. Huoneessa, jossa oli muistin tyhjennys kaasua. Remus esitelmöi siitä. Ensin Sirius pyörtyi ja melkein heti perään minä. Se oli ihanan vapaa tunne. Kaikki huolet ja murheet katos. Millään ei ollut enään mitään väliä. Ja sitten mä heräsin.

(Tämä ei varsinaisesti oo potter uni, mut se on tavallaan  ;D)

9.10.2011 Sunnuntai

Näin unta, että olin isovanhempieni luona. Se talo oli Tylypahka. Siinä oli kolme kerrosta. Ensin yritin opiskella Kelmiksi, mutta onnistuin rikkomaan vain kaapin ( ;D) Sitten tuli opo ja meidän luokan pojat. Ne juoksi pakoon äidinkielen opettajaa (joka on oikeasti kiltti) Minä lähdin niitten mukaan. Sit se äikänope jäi jälkeen. Kysyin opolta:
"Mihin se jäi?"
opo: "Se meni kolmannen kerroksen kaapin kautta salareittiin", jättäydyin jälkeen muista ja menin sinne kaappiin. Siellä oli vaatteita ja sellainen Taikaviitta nappi. Painoin sitä ja mä heräsin.

Welmasein

• Makeisprinsessa
« Vastaus #51 : 17.04.2012 19:35:49 »
Minoon nähny unta että me seurusteltii Dracon kanssa, oon kirjottamassa siitä yhtä tekstiäkii.
Mä näin sen unen muutama vuos sitten, on siitä jo aikaa.

Eli siis: Me seurusteltii Dracon kanssa ja ku me oltii käymässä meillä kotona, pihalla kulki Bratt Pitt jonku toooosi ison aseen kanssa, ehkä se oli joku sinko. Vähänkö se oli jännä ja ihana!

Ja sit monesti oon myös nähny sellasta unta, missä oon lukenu Potteria ja kohta se on jotain niin randomia, mitä ne sannoo. Niissä unissa on vaa se huono puoli, että ku se menee ihan sekopäiseks, tietää että näkee unta ja herää. Se ei oo ollenkaa kivaa.
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Chyilly

« Vastaus #52 : 04.07.2012 21:24:16 »
Hahaha, miks mä en ikinä ole nähnyt unta, jossa meen karkuun kuolonsyöjiä tms :D Yleensä mä näen sellasia unia, että oon joko linnuks muuttuva animaagi tai pelaan huispausta.

Mun viimesin potteruni oli kyllä liian lyhyt. Mua ihan harmitti herätä, kun äiti tuli jostain asiasta kyselemään. Siitä ois voinu tulla mahtava uni. Kuitenkin, mä olin Tylypahkassa tekemässä jotain Ronin kanssa ja sit jostain siihen ilmesty Fred ja George. No me kysyttiin kaksosilta, et mikä niiden lempi salakäytävä on ja sit ne lähti näyttää sitä. Mä taisin siinä matkalla viitata yhteen peiliin, että tossa on hieno. No mut, minä ja Fred jäätiin vähän kauemmaks, kun George lähti juttelemaan jollekin professorille ja Ron meni vähän matkan päähän siitä professorista. Mä kysäsin siinä vaiheessa Frediltä, et mitä ne tekee, mut Fred vaan kohautti harteitaan. Sit mulle tuli sellanen fiilis, et ne tarvii jotenkin sitä professoria päästäkseen sinne salakäytävään. Merkkinä oli, että George puhui jostain tietystä aiheesta professorille ja samalla Ron heittäs sitä paperilennokilla päähän. Ron kerkes just heittää sen lennokin professoria kohden, mutta sit se himputin äiti tuli kyselemään jostain jotain :D Mä oisin niin halunnut nähdä sen salakäytävän.

Neiti Sarvihaara

« Vastaus #53 : 18.07.2012 10:27:26 »
Lempileffojani ovat Potterit ja Titanic ja uni niiden sekoituksesta oli kyllä aika hupaisa...

Aluksi juoksin Tylypahkan käytävällä ja etsin Ronia ja Hermionea. Sitten näin heidät ja hyppäsin Hermionen kaulaan. Ron kysy siinä jotain että: "Harry, mitä hittoo sä teet? Eiks Hermionen pitäis halata sua tollai?" Sitten oltiin jossain Titanicin ruokasalilta näyttävässä paikassa ja Hermione yritti opetaa minulle miten kuplapääloitsu tehdään (koska Tylypahka on uppoamassa Atlantille Volden takia(??)). Siinä taikasauva laitettiin suuhun ja sanottiin "Kuplias tulios." ja suuhun tuli semmonen ihme kupla. Lopuksi me oltiin jossain tornissa ja sitten mun isä ja Kalkaros pelasti Tylypahkan uppoamiselta.

Näin tän unen joskus pari viikkoa sitten... Sorry, en muista tätä kunnolla.

-Neiti Sarvihaara

Marry^

« Vastaus #54 : 18.07.2012 10:49:03 »
Ensimmäinen ja tähän mennessä ainut Pottermaailmaan liittyvä pisin uneni liittyi viimeisimpään kirjaan/elokuvaan. Unessa olin aluksi omassa huoneessani lukemassa viimeisintä Potter kirjaa, kun se yhtäkkiä imaisi minut sisäänsä niin kuin Voldemortin päiväkirja Harryn. (Näen usein unia joissa sinkoudun kirjojen maailmaan juuri tuolla tavalla)

Ilmiinnyn johonkin puuhun ja kuulin alapuoleltani huutoa, kirkumista ja kuolonsyöjien naurua. Meneillään taisi olla hääjuhla. Näin ylhäältä puusta kuinka punatukkainen mies juoksi ohitseni ja päästin siinä sitten jonkinlaisen ääneen. No mieshän tietysti teki samantien täyskäännöksen, vaikka kuolonsyöjät olivat tulossa tappamaan sen. Tuijotimme toisiamme hetken aikaa ja sitten punatukkainen huusi minulle, että mistä minä ilmiinnyin. (Tajusin aika nopeasti, että kyseinen henkilö oli toinen kaksosista eli Fred)  Pienen selkkauksen jälkeen tulin alas puusta ja Fred ilmiinnytti meidät turvaan. Muuten uni jatkui samalla kaavalla kuin kirjakin, mutta Lunan sijaan Voldemort kidnappasikin minut piilopaikkaansa. Jästinä olin avuton enkä voinut puollustaa itseäni, mutta Fred kuitenkin pelasti minut lopulta. Kamalin kohta unessa oli loppu, jossa Fredin oli tarkoitus kuolla. Minä kuitenkin uhrasin itseni hänen vuokseen ja jäin asustelemaan haamuna Tylypahkaan. Muistan sen onnen tunteen, kun tajusin voivani pelastaa suosikkihahmoni.
etsit katseestani suklaavarjoja

nnora

• neiti Lupin
  • ava by raitis
« Vastaus #55 : 22.07.2012 19:56:49 »
Näin unta, missä olin jossain kellarisokkelossa missä oli likaista ja roskia ja kylmänkosteaa. Siellä oli kuitenkin jossain takka ja takanreunuksella hormipulveria(:--D), ja siinä vaiheessa olin Hermione ja olin Ginnyn kanssa siellä. Kuolonsyöjät olivat jahtaamassa meitä ja nappasin just hormipulveria ja yritin sanoa minne haluan ja astuin takkaankin(missä ei ollut liekkejä), mutta en päässyt minnekään, sitten otin lisää hormipulveria ja kokeilin uudestaan, varmemmin ja vahvemmalla äänellä ym. ja sitten päädyin Ginnyn kanssa keskelle suurta salia, ja siellä oli kaikki oppilaat silloin ja oltiin tosi likaisia ja rähjääntyneitä. Istuttiin kai vain jonnekin pöytään(porukka kyttäsi, mutta unessa ei näkynyt kasvoja, tiedän vain, että ne kyttäsi :D) ja mulla oli taikasauva, jolla yritin loitsia puhdistusloitsua("kuuraannu", mutta musta tuntuu että käyttämäni loitsu oli "kuuraus" tjsp.) ja toisella yrittämällä se onnistui ja opin, että loitsiessa pitää olla vahva ja sellainen varma ja keskittynyt ym.

Olisin mieluusti ensi yönkin Potter-unessa! :D
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Soni

« Vastaus #56 : 22.07.2012 22:09:17 »
Mulla on näitä Potter unia aivan mielettömästi varastossa. Olen vielä hyvä muistamaan uneni, olen aina ollut, ja näin iän myötä osaan jopa hallita monia uniani. Mun unet on kyllä sitten ylensä varsin outoja jopa unien mittapuulla, mutta nää Potter unet jotka muistan kaikista parhaiten tekee musta poikkeuksellisen paljon järkeä omiksi unikseni.

Eli ensimmäinen unibuumini alkoi muutamia vuosia sitten sillä, että näin unta jossa olin vuorotellen Harry,Draco ja itseni. Aluksi ajoin autoa ja pojat istuivat takapenkillä nahistellen ja mulkoillen toisiaan ja kysellen että koska ollaan perillä. Ajoin umpikujaan ja äitini juoksi auton perään ja mun piti päästä se ajamaan. Sitten olinkin yhtäkkiä vuoron perään kumpikin pojista eli kävin loukkaavaa keskustelua itseni kanssa vaihtaen aina näkökulmaa sen mukaan kumman vuoro oli potkaista toista. Äitini lähti ajamaan hurjaa vautia sellaista oikein mutaista polkua pitkin, kohti violettia kartanoa. Sitten puhelimeni alkoi soida ja samalla kun vastasin siihen heräsin, mutta kuulin vielä äidin sanat "Se on varmasti Lucius Malfoy, hän haluaa autonsa takaisin". Tajusin siinä sekunnin sadasosassa, että tosiaan, mehän ollaan tässä kokoajan ajettu ruumisautoa ja siksi sillä äidillä oli niin kiire sinne kartanolle. Avasin silmäni, painoin vastausluuria puhelimestani ja sanoin "Niin". Kummastelin että miksei se Lucius sano mitään ja katsoin puhelimen näyttöä, joka oli ihan musta ja sitten ympärilleni oivaltaakseni vihdoin että olin hereillä.
Herätyskelloni hälytysääni oli tuohon aikaan soittoääneni juuri siksi että unen läpi sen tunnistaisin ja heräisin koska kuvittelisin jonkun soittavan. Eikä ollut ensimmäinen tai viimeinen kerta kun vastasin herätyskellooni seuraavina viikoina kuvitellen että Lucius Malfoy yrittää soittaa minulle.

Toinen pitkä Potter unien putki tapahtui 2010 jouluna kun työstin astarsille syntymäpäivälahjaksi ficcejä. Halusin tuohon aikaan vaikuttaa unieni hallintaan ja kirjasin niistä mahdollisimman paljon ylös heti herättyäni. Muutama helmi on sieltäkin jääny käteen.

10.12.2010 Löytyy uni jossa olin Harry Potter, mutta silti nainen. Unen edetessä pidemmälle minusta tuli taas itseni mutta aluksi olin tosiaan Harry. Olin lukenut SamVimesilta ficin jossa Sirius on luonut itsestään vahingossa hirnyrkin ja samassa hengessä Sirius oli hirnyrkkimäisenä elossa ja mukana unessa. Jotenkin tämä astraali/hirnyrkki Sirius oli mennyt lävitseni ja siten sitonut meidät yhteen. Sirius tarvitsi kuitenkin minulta luvan,tai, luovutin osittaisesti oikeuteni Siriukseen ja sen hirnyrkkiin jotta se pääsi vapaasti liikkumaan ja auttamaan Harrya, koska sitten se saattoi lähettää suojeliuksella kopioita itsestään ympärinsä. Jossain vaiheessa rakastuimme, mutta Sirius muuttui koiraksi koska meillä ei ollut enää kauan aikaa yhdessä. Sen naama/astraalimuoto oli kännykässäni ja kertoi sitä kautta minulle jotain koskettavaa. Olen kirjoittanut "luultavasti miten kuoli ja kuinka astraalimuotoja voi liikuttaa". Niiin, kun aloin jotenkin ennakoida sitä että olin heräämässä niin heitimme Siriuksen kanssa hellät hyvästit ja lupasimme vielä kohtaavamme ja heräsin.

16.12.2010. Löytyy lyhyt mutta vieläkin verkkokalvoilla vahva uni, seurasin sivusta, ehkä Dracona kuinka Harylle keskusteltiin/se keskusteli pelkillä loukkauksilla. Muistan keskittyneeni hirveästi koska oli niin vaikea puhua pelkillä loukkauksilla. Sitten Harrystä tuli Dracon orja( tässä olen viimeistään sivusta katsoja) ja Draco aloitti näillä loukkauskeskusteluilla käännyttämään siitä luihuista ja onnistuikin siinä. Koko sen ajan Kalkaros ja muut oppilaat seisoi siinä vieressä ja Kalkaros kannusti Dracoa. Niin, ne oli kokoajan siinä aulassa ennen Suurta salia.

10.1.2011. On yksi mieleenpainuvimmista unistani heti tuon Luciuksen auton jälkeen: Olin Harry ja serkkuni oli tullut kuristajakasvin puremaksi jolloin hänestäkin oli tullut kuristajakasvi. Kirjoittamani perusteella uni  on alkanut ihmisten puremisella ja muuttumisella. Sitten Ron alkoi tapella tämän muuttuneen serkkunin kanssa.
  Olimme talon edessä joka oli loivalla rinteellä ja se oli hirsimäinen. Lähdin ilmeisesti paikalta hetkeksi ihastelemaan taloa muistaakseni) ja kun tulin takaisin ne olivat tappaneet toisensa. Tai niin se oli aluksi. Kirosin sen talon jota käytetiinkin kouluna, ja sen kirouksen oli tarkoitus peittyä kolmena päivänä hyönteisiin jotka söis sen ja se katoais, tälleen Mooses ja vitsaukset tyylisesti. No, ne hyönteiset oli hämähäkkejä joita alko kiipeämään aivan kaikkialla, jopa mun päällä, että ne yritti syödä mutkin joten pakenin seuraavalle talolle, mutta ne vaan seuras mua.
  En muista kumpi talo oli kyseessä, mutta siihen alkoi lennellä rapuja, kaloja ja muita äyriäisiä roikkumaan peitoksi. Musta Ron oli jotenkin sen takana sillä sanoin sille: "Haluatko ---- kaiken Hermionen uhraaman hien teidän vuoksenne." Ajatus oli että Ron ei kunnioittanut ja tuntunut muistavan mitä Hermione oli tehnyt sen ja minun hyväksi. Me alettiin riiteleen ja pelästyin sitä niin että lähdin sitä piiloon. Sitten se eka talo alkoi maalautua verellä.
  "Liian aitoa ollakseen maalia, liian paksua ollakseen ketsuppia" ajatelin ja seurasin että mistä se veri sinkosi ja Ron seisoi sen talon edessä, piiloni toisella puolella, ihan punainen tausta selkänsä takana ja käsillänsä ohjaili verivirtaa letkusta ja sen jalka pumppas sellasta pedaalia jotta se sai siihen letkuun painetta ja enemmän verta. Koko sen ajan se hymyili silleen maanisesti ja nauro. Seurasin sitä putkea mummolani kylmahuoneen luokse, missä isäni ja tätini pitivät vahtia. Se kylmähuoneen ovi johtikin kellariin ja tätini lähti innoissaan viemään minua sisään mutisten samalla " Kelvoista pikku perseistä, maukaasta ja hyvästä verestä, hyvästä saaliista".

Onneksi herätyskello soi siinä vaiheessa.

Ton jälkeen olen ajatellut Ronia aivan uudella respektillä ja voin lohdutta teitä että seuraavana yönä Ron oli ilmeisesti alku-unesta sankari, mutta loppu-uni ei ollut Potter aiheinen. Kerron ne viimeisimmät uneni joku toinen kerta, ettei tule aivan romaania tästä mun viestistä ;)
Minun aasini eivät vaivaudu käyttämään siltoja, ne lentävät.

MiNi

• Vieras
« Vastaus #57 : 25.07.2012 17:27:34 »
Vastailen kiinostaviin kysymyksiin ^^

Lainaus
Puhutteko ikinä kavereiden kanssa Potteriin liittyvistä unistanne?
alla olevasta unesta puhuin eilen kaikille, jotka vaan halusi kuulla :D. Tykkään ite kuunnella ja kertoa Potterunista :)

Lainaus
Minkälaista kommenttia heiltä on tullut niihin liittyen?
Yleensä sitä, että uneni ovat hulluja ja outoja. Ja niissä ei ole päätä eikä häntää. Se on kyllä harvinaisen totta.

Lainaus
Entä miten usein Potterit liittyvät uniinne, esiintyykö sarjasta tuttuja hahmoja ihan muuten vaan unissanne tuttujen joukossa vai onko sitten kerralla koko unen porukka Pottereista?
Minä rakastan unia. Potterunia varsinkin, mutta niitä en usein näe :(. Yleensä uneni on sekoitus kaikkea. Ihan randomisti.

Lainaus
Osaatteko taikoa Potter-unissanne, ja jos osaatte niin miten?
En ikinä ehdi taikoa. Juoksen aina pakoon unissani. Se on varmaan jotain maailman pelkoa ja unessani kaikki ovat minua vastaan.

Soni, olen hirmu kateellinen kun olet nähnyt monta unta Potterista ja niin hyviä! Varsinkin tuo eka auto uni :D. Miten te yleensä näette unta Pottereista? Elokuvan, ficin tai kirjan jälkeen?^

Näin outoa unta toissa yönä o_O Itse asiassa se oli aika normaali unekseni.

Oli joku talo. Draco ja Narcissa meni jollekkin valkosen seinän luokse ja katosi. Menin siihen sitten seinän luokse ja siinä oli nappeja. Kun tiettyä painoi, niin ilmestyi hissi. Menin hissiin ja se vei alempaan kerrokseen. Yritin karata ulos, mutta ne näki siellä.

Ulkona menin jonkun pensaan taakse. Sitten koira hyökkäs mun kimppuun ja konttasin sitä karkuun toiseen pensaan taakse. Sitten Morgana näki minut ja se huomasi, että tiedän sen osaavan taikoa.Lähdin juoksemaan Morganaa ja sitä koiraa pakoon. Sitten mun kädessä oli jotain haavojakin. Se koira muuttui ihmiseksi ja sanoi että ymmärtää mun ahdingon ja ei enään jahtaa minua. Anelin koiralta (joka oli kyllä ihminen), että tämä tappaisi minut. En halunnut kuolla Morganan tappamana. Sitten Morgana otti jonkun rievun ja laittoi siihen jotain taikalientä ja heitti sillä minua. Se osui mun käsivarteen. Se muuttui vihreäksi ja rupesi pyörryttämään. Morgana sanoi että minä kuolen pian. Sitten heitin sen rievun Morganan päälle ja juoksin takapihalle.

Takapihalla oli Voldem... Siis Tiedät-kai-kuka ja minä muutuin Harryksi. Sitten Voldemo... Hän-joka-jääköön-nimeämättä käski kuolonsyöjiä, joilla oli vihreät viikatteet, vangita minut, että voisi tappaa minut. Minä sanoin, että en halua kuolla näin lähellä taloa. Ja kuolonsyöjät johdattivat minut trampoliinin ali niitylle. Sitten Ron ilmestyi viereeni. Vol... Siis Hän-jonka-nimeä-ei-mainita. Tyhmää pelätä nimeä, joten kestäkää nyt sitä että kutsun häntä Voldemortiksi. Voldemort sanoi, että äitini (tarkoitti tietenkin Lilyä) enään voisi pelastaa minua. Samalla kun Voldemort sanoi tappokirousta pyysin mielessäni, että isä, tule pelastamaan (tarkoitin Jamesia) sitten tuli kohtaus, kun James heräsi siellä raunioissa (mitä se edes siellä teki? Sen pitäisi olla haudassa). Sitten tappokirous osui Jamesiin (sniif :'( ). Sitten Voldemort yritti uudestaan ja sitten keksin jotain, niin se ei toiminut. voldemort yritti vielä kolmannen kerran ja mietin Lunan (enpäs osaa kirjoittaa sitä nimeä, mutta ne vaunujen vetäjät, jotka on "näkymättömiä") ja me muutuimme "näkymättömiksi" ja loitsu meni ohi. Voldemort luovutti ja minä heräsin :'D

Kysyn tässä nyt vielä yhden kysymyksen. Ovatko Potter unenne pelottavia, hauskoja, romanttisia vai vähän kaikkea sekaisin? Minun Potter uneni olivat ennen pelottavia, koska pelkäsin niitä Viisasten kiven katsottuani. Inhosin Pottersarjaa. Sitten luin kirjat ja katsoin loput elokuvat ja siitä lahtien olen rakastanut niitä pelottavia uniakin. Esim. tuo yllä oleva oli ihanan humoristinen lopussa :'D

marrru

• Potterhead
« Vastaus #58 : 28.07.2012 00:14:25 »
Tässä jokin aikaa sitten näin unta, että olin Tylypahkan sodassa. Sain jostain Rohkeikon miekan ja tapoin sillä ihmisiä, koska taas kerran en jotenki osannu taikoo. Tai siis, mulla oli taikasauva ja yritin useestikki taikoo, mut ikinä ei tapahtunut mitään. Aina sama juttu, joka ainoassa Potter-aiheisessa unessa.
Kyseisessä unessa oli paljon muutaki, mut se on liian sekavaa tänne kirjotettavaks. :D

Sitten yks toinen uni oli semmonen, että jouduin Harryn ja Hermionen kanssa Hermionen mummolle, joka asu jossain ihan pienessä asunnossa Lontoossa. Siellä me sit oltiin piilossa kuolonsyöjiä, jotka oli hetkee aiemmi hyökänny.

Soni

« Vastaus #59 : 28.07.2012 02:12:33 »
Puhutteko ikinä kavereiden kanssa Potteriin liittyvistä unistanne? Minkälaista kommenttia heiltä on tullut niihin liittyen?

Puhuan aina unistani kaikkien kanssa, varsinkin astarsin. Saan kaikkiin uniini aina huvittuneita kommentteja ja usein hämmästellään sitä kuinka yksityiskohtaisesti pystyn muistamaan ne, olise Potte runi tai ei.

Nauroin MiNi noille uniesi viikatteille xD olisi paljon siistimpiä olleet ne Kuolarit jos niillä olisi ollut tuollaiset. Ja voin hyvinkin kokemuksella uskoa että rauhallinen unihan tuo oli, tuohan oli tosi looginen ja hyvä juoni.

En ole koskaan nähnyt Potter unta, jossa osaisin taikoa! Olen ollut mukana kaikenlaisessa, mutta koskaan en ole uneksinut että minulla olisi sauva kädessäni tai että minun sen hetkiseen rooliini kuuluisi se että taikoisin. Sellainen uni olisi kiva nähdä ja olen viime päivinä nyt yrittänyt vaikutta tähän kuvittelemalla itseäni potterversumiin, mutta ei ole onnistanut.

Useampikin on maininnut näkevänsä unta Kuolonsyöjistä ja näitä pakoon juoksemisesta. En ole mielestäni koskaan nähnyt sellaisia unia, ei ole ainakaan jäänyt tietoiseen mieleen. Potter uneni liittyvät usein unimaailmaani ja uneni harvoi liittyvät valmiisiin konteksteihin, kuten että Kuolonsyöjät=paha=pelkää tai olisin jossain kirjasarjan/elokuvan valmiissa kohtauksessa.

Osaatteko sanoa/arvata miksi teillä on näin? Unien tarkoitushan on valmistaa valveella oleviin tapahtumiin, painajaisissa pelkotiloja voidaan käsitellä ja käännellä turvallisessa ympäristössä, mutta osaatteko sanoa miksi juuri Kuolonsyöjät ja Voldemort?
Minun aasini eivät vaivaudu käyttämään siltoja, ne lentävät.