Kirjoittaja Aihe: Fanon eli päänsisäinen canon  (Luettu 92082 kertaa)

yuuri

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 833
  • Ava by unsure <3
    • Been there, Done that
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #120 : 27.10.2011 16:43:50 »
Mulle on alkanut muodostua canoniksi Pyhimyksen ja Reginan luomat hahmot (ah niin rakastettavat kuolarit jne jne jne...) ja en kauheesti osaa keksii enää muita nimiä :D ( tosin paritus sujuu onegelmitta, mutta siis nui nimet... ^^)<3
Nothing is true, Everything is permitted
ficciarkku

Jolandina

  • Vieras
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #121 : 28.10.2011 00:23:40 »
Ah, huispauslihakset! Itselleni ne ovat ihan fanonia, mutta riippuen tietysti hahmosta sekä iästä. Ei Harry-14-vee vielä omaa kovinkaan lihaksikasta vartaloa, mutta kuusitoistavuotiaalla Harrylla alkaa "huispauslihakset" jo näkyä. Ja mun mielestä ne kehittyvät selkeästi vatsa-selkä-ylävartalo-alueelle, ensimmäisenä tulee mieleen rinta- ja hauislihakset sekä muut lihakset ylävartalosta. Ei mitään kehonrakentajan lihaksia tietysti, mutta kuitenkin enemmän kuin tavan tallaajalla. Tähän fanonkäsitykseen liittyy myös se, että tupajoukkueiden huispaajat pitävät kuntoaan yllä muutenkin kuin vain lentämällä, eli ovat myös kestävyyskunnoltaan kohtalaisen hyviä.

En nyt ole varma, lasketaanko tämä fanonaiheeksi, mutta jostakin syystä minulla on todella tarkka kuva siitä, millainen Kotikolo on "pohjapiirustukseltaan", eli miten talo rakentuu ja miltä se näyttää. En muista tähän hätään sitä, miten tarkka kuvaus canonista löytyy.

Pääni sisällä on selkeä kuva siitä mitenkä Kotikolon huoneet ovat yhteydessä toisiinsa; kirjoittaessani jotakin Kotikolossa tapahtuvaa itselleni on päivänselvää missä kulmassa keittiöön avautuva oviaukko on suhteessa keittiöstä puutarhaan vievään takaoveen (siis missä kulmassa huoneen ovella seisova henkilö näkee sisääntulijan yms.), enkä edes tietoisesti ajattele sitä. Sen verran googletin että leffakotikolo on hyvin erilainen kuin itse sen ajattelen, joten ei sieltäkään ole peräisin. Nyt kun asiaa enemmän pohdin, tajusin että minun mielessäni Kotikolo on pohjapiirustukseltaan lähes tarkka kopio ensimmäisen parhaan ystäväni kodista..

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #122 : 30.10.2011 11:34:21 »
Kuka teidän fanonissanne on seksikkäin?

Sirius Musta, ihan ehdottomasti. Olin todella pettynyt Gary Oldmaniin, koska mun mielestä hän ei oo millään tavalla seksikäs mies, mutta makunsa kullakin. Odotin sellaista vielä piirteiltään tummempaa, poikamaista mutta komeaa ilmestystä, enkä sitten vaan lämmennyt Oldmanille yhtään. Se on ehkä pahin fail koko leffasarjassa, koska mulla oli Siriuksesta oikeesti kovat odotukset. Ensimmäistä kertaa AV-leffaa katsoessani olin ihan että "WTF!! Ei sen näin pitänyt olla!!"

Muita kovan luokan hottiksia ovat sitten Draco ja Lucius, hyvin pitkälti leffasta johtuen. Se on itseasiassa aika pelottavaa, että miten leffat ja varsinkin ficit vaikuttavat niin, että faktat unohtuu. Mulla ei esimerkiksi ollut minkäänlaista mielikuvaa siitä, että Neville olisi vaalea, koska mun mielestä Matthew Lewis on ihan täydellinen  :D. Hyvin monet ficit + Tom Felton sitten taas ovat luoneet sellaisen kuvan, että Draco olisi hyvinkin häikäisevä ilmestys. (Oon kuitenkin alkanut hivenen kyllästyä ajatukseen, joten kun joskus saan mielessäni pyörivän ficin aikaiseksi, niin siinä Draco ei ole mikään "poika jota kaikki haluaisivat panna"-tyyppinen.)

Huispauslihakset on lööv ♥. Mielikuvat on siis todellakin ficcien aiheuttamat, mutta jotenkin mun tulee ajateltua huispaus ihan oikeesti kunnon urheilulajina, ettei siellä ruipelot pidemmän päälle pärjää.

Mitähän vielä... Ai niin, mun ehdoton päänsisäinen canon on H/D. En siis oikeesti pysty lukeen ficcejä, joissa Harry tai Draco olisi paritettu jonkun kolmannen hahmon kanssa. (No hyvä on, muutaman kohtalaisen Harry/Ronin oon lukenut, mutta Dracon kanssa ei käy kukaan muu.) Ahdasmielistä ehkä joo, mutta onneksi saan itse valita mitä luen  ;D. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin vierastan ficcejä, joissa pojat on paritettu muiden hahmojen kanssa... En vaan pysty sulattamaan sitä. Muiden hahmojen kanssa tällaista ei ole, joskin James/Sirius on toinen, jota pidän itsestäänselvyytenä. Sirius/Remus -parille en oo koskaan lämmennyt...


ava & bannu © Inkku

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #123 : 06.02.2012 22:02:58 »
Hei, mä en tiedä onko tää oikee paikka kysellä tästä asiasta, mutta kun tää ei liity canoniin eikä oo häiritsevä asia kirjoissa (niinkään) eikä tonne Tylyahon apu-topikissa kai saa potterjuttuja paljoo kysellä :E

Satuin kuulemaan, että kliseinen tapa parittaa esim. Hermione/Draco on pukata ne samalle luennolle jonkinnäköisessä taikamaailman yliopistoa vastaavassa koulussa. Tai ainakin lähteä liikkeelle akateemiseen maailmaan sivistävästä ympäristöstä tjsp :D Kuulostaako yhtään tutulta? Onko tää ficciklisee?

Mä en nimittäin muista törmänneeni yhteenkään ficciin, jossa oltaisiin yo:n kaltaisessa ympäristössä. Ainoa, mihin mä oon törmännyt, on auroriakatemia (auroriopisto tjsp, nimi riippuu ficistä). Mutta haluaisin tietää enemmän kliseistä ja fanonista nimenomaan akateemisen koulutuksen suhteen. Onko tän tyyppisiä ficcejä enemmän enkuksi kuin suomeksi? Liittyykö ne tosiaan tiettyihin parituksiin vai löytyykö niitä joka puolelta?

Mä pyörittelen päässäni nimiä "taikayliopisto" tai "taikakorkeakoulu", onko nimen suhteen jotain "fanonfaktoja"?

Voi vastata yksärilläkin, mutta kyllähän tää fanonia liippaa, niin kai tästä saa tässäkin topikissa puhua ;D


// Ja mä siis oon korkeista finivuosistani huolimatta löytänyt enkkuficit vasta ehkä vuosi sitten ja niissäkin oon vasta rarryasteella. Tosin oon varmaan kaikki suurimmat rarryttajat lukenut läpi, että se puoli on kyllä hanskassa ;) Mutta niissä ei yleensä menty muualle kuin aurorikouluun jos sinnekään :F
« Viimeksi muokattu: 06.02.2012 22:04:45 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #124 : 06.02.2012 22:59:51 »
Bbuttis, mun mielikuvissa velhoilla on lähinnä oppisopimus- ja amk-henkisiä kouluja, siis en ole ikinä ajatellut että olisi mitään velhoyliopistoja, vaan nimenomaan jokaisen alan opetusta käytännön tasolla erikseen, niin kuin vaikka aurorikoulutukset ja muut. Gua aloitti just viime kuussa muistaakseni ficin jossa Harry ja kumppanit on yliopistossa, en muista mikä sen nimi on mutta tsekkaa se jos kiinnostaa lukea yliopisto-Pottereita.

Canonissa ei juuri mainittu noita jatkokoulutusmahdollisuuksia kuin ammateittain... Ehkä ne on jotain amishenkisiä. Ja velhojen vanhanaikaisuuteen juurikin joku mestari-kisälli-järjestelmä sopisi hyvin, tai ministeriössä eteneminen juoksupojasta pikkuhiljaa arvoasteikossa ylöspäin...?
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

azza

  • ***
  • Viestejä: 51
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #125 : 06.02.2012 23:33:41 »
Mulle on jostain kehittynyt sellanen kuva, että Harrylla on pakkomielle saada itselleen joku äiti hahmo kokoajan. Tämän takia hän on aina Hermionen kanssa, joka on hiukan nipo ja äitimäinen, ja iskee Ginnyn, joka on melkein kuin Lily, muutamia piirrteitä, kuten silmien väriä, lukuun ottamatta. En tiiä, onko joku jo maininnu tän, en jaksanu lukee kaikkia sivuja. Sori.

rockinficcer

  • ihmettelee maailmaa
  • ***
  • Viestejä: 157
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #126 : 07.02.2012 11:00:25 »
Potterfandomista Siremus ihan all the way.
joku  mainitsi Siriuksen Jack Sparrowmaisuuden tuolla aikasemmin ja  oon IHAN EHDOTTOMASTI samaa mieltä.

ja tukkarock-fandomista (taas täällä keksitään termejä,  ::) ) Mötley Crüen Tommylla ja Nikkillä on juttua, kyseisessä fanonissa Sixx on itsestään epävarma runoilijapoika runoilijan ranteilla ja Tommy vetää omalla tavallaan sen kuiville huumeista.
Sixxillä ja Leellä on joku tarve maata toistensa kainaloissa kokoajan :D.
(perustuu ficciin jota oon elvyttämässä)

ja Michael Monroe ei ole hetero, sillä on mun päässä juttua sekä Sami Yaffan, että vähän kaikkien kanssa.
Tässä yhteydessä mainostaisin This I lovea, jossa tapoin Michaelin, se oli rankkaa.

ja Jussi69 on überseksikäs, sillä on pakko olla juttua suomen muiden tukkarock-tyyppien kanssa, esim oon halunnu kirjottaa siitä Jyrkin kanssa, se on suunnitteilla.
Ja sillä ja Michaelilla on kanssa pakko olla jotain, koska Jussihan aina hehkuttaa Michaelia joka paikassa.

Michael/Olli on mahdollista, vaikka niillä on ikäeroa, mutta KATTOKAA Ollia ja sanokaa ettei siitä näy mistä, kenestä se on saanu vaikutteensa.


(ja yhtään ei ole mun lempiaihe)
En tiedä kuka olen, vieläkään.
Yritän löytää vastauksia maailmaan.
Tykkään niin monesta asiasta, etten laita niitä kaikkia tähän.
Liisa Ihmemaassa on mahtava, kaikissa muodoissaan.
Tee on elämä.

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 970
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #127 : 15.04.2012 11:55:49 »
Sirius nuorena...  :o Voin sanoo et olin järkyttynyt leffa versioiden nuoreen Sirius Mustaan. Okei pitkät kiharat hiukset plussaa, mutta että RUSKEET????  :o Sirrellähän on MUSTAT hiukset...
Mun mielikuvissa Siriuksella on myös MUSTAT silmät (mitä se ikinä tarkottaakaan, ei tummanruskeat vaan MUSTAT!!!!) Tämän lisäksi nuori Sirius Musta mun on tosi vaikee kelpuuttaa siihen rooliin yhtään ketään, sillä sellasta ihmistä ei ole vielä luotu jollaiseksi mä Siriuksen pääni sisällä kuvittelin...

Okei.. http://www.youtube.com/watch?v=npQUc1w2gyQ&list=FLo8GgqvMEGdS83JDIYtGDKA&index=1&feature=plpp_video Milo on oikeesti hyvä valinta... mut jotenkin mun mielikuvissa Sirius on vieläkin astetta komeampi, mutta kieltämättä Milo olis aika mahtava valinta, jos Kelmeistä tehtäis sarja/leffaversio..

Mä oon kattellu ensin kakkosen ja sit vasta alkanut lukemaan sarjaa (sillä mut myrkytettiin Potteria vastaan koulussa kun ope luki meille jollain 5.lla tai 6.sella ykköstä ja se kuulosti aivan vtun typerälle sarjalle.. meni kauan ennenkuin katsoin kakkosen leffana ja senkin niinku puoli pakolla kun ei ollut muutakaan..), mut Lily... mä kuvittelin AINA Lilylle violetinpunaiset hiukset jotenkin kamala järkytys kun ne olikin porkkananpunaiset.. En tiiä miks se violetinpunainen oli mun mielikuvissa, ehkä olisin mielummin käsittänyt sen jos olisi kuvattu väriksi britannian punainen tai oranssi...

Kuka teidän fanonissanne on seksikkäin?

SIRIUS MUSTA!! Eikö se ny ole aika selvää... Mä olin tyytyväinen Garyyn. Mustat hiukset, vähä riutuneen näkönen jne täydellinen vankilasta karanneeksi Siriukseksi ;D




Mitähän vielä... Ai niin, mun ehdoton päänsisäinen canon on H/D. En siis oikeesti pysty lukeen ficcejä, joissa Harry tai Draco olisi paritettu jonkun kolmannen hahmon kanssa. (No hyvä on, muutaman kohtalaisen Harry/Ronin oon lukenut, mutta Dracon kanssa ei käy kukaan muu.) Ahdasmielistä ehkä joo, mutta onneksi saan itse valita mitä luen  ;D. En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin vierastan ficcejä, joissa pojat on paritettu muiden hahmojen kanssa... En vaan pysty sulattamaan sitä. Muiden hahmojen kanssa tällaista ei ole, joskin James/Sirius on toinen, jota pidän itsestäänselvyytenä. Sirius/Remus -parille en oo koskaan lämmennyt...


Samoilla linjoilla mennään. Aina kun oon kattellu leffoja/lukenut kirjoja yritän etsiä sieltä aina H/D.ta ja J/S.stä sen verran et mua häirittis jos niillä EI olis mitään juttua kun kerran Sirius kokoajan toisteli Harrylle sitä "kuinka se muistuttaa Jamesia" jotenkin liikaa mun mielestä liikaa ollakseen pelkkää ystävyyttä..

♥H/D IS MY CANON!!♥

LEFFOISTA PLUSSAA!!

Seve&Lily kohtaus seiskan kakkosessa (koko leffaa en ole vieläkään nähny.......) mut joo tuo kohtaus... Mä olin oikeesti järkyttynyt siitä kuinka loistavat valinnat LILY JA SEVERUS nuorina oli :O... tosin kuin James, Sirre tai Remus... hmm ei ihan mut Lily ja Seve aivan niin täydelliset kuin vain voi olla :D.. Melkein kuin mun mielikuvista...

« Viimeksi muokattu: 15.04.2012 15:04:01 kirjoittanut Pipe »
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #128 : 27.04.2012 07:34:06 »
Mulla on varmaan vahvimmat fanon-mielikuvat tullu Charliesta ja kolmannesta sukupolvesta, koska olen nähnyt ykkösen, kakkosen ja nelosen ennen kirjojen lukemista.
Charliella on mun mielestä pitkät Weasleynpunaiset rastat, jotka on aina valkoisella ponkkarilla kiinni. Hänellä on hyvät vatsalihakset ja pelkkä nahkaliivi yläruumiinsa peitossa. Jaloissa pitkät bootsit ja tummanruskeat housut, aika lököt.
Scorpiuksella on mielestäni vähän punaista hiuksissa blondin lisäksi. Ja luonteeltaan hän on melkein kuin isänsä, mutta hän myös kaveeraa muiden tupien kanssa.
Lilylle en ole osannut ajatella koskaan punaisia hiuksia, nehän ovat ruskeat. Ja hän on sellainen rämäpää joka ajattelee ensin ja tekee vasta sitten. Tupana Rohkelikko.
Albus on taas sellainen ujo pikkupoika, joka on Scorpiuksen kaveri ja heillä on välillä myös säätöä. Ja jostain syystä olen ajatellut hänet aina Rohkelikoksi myös. Ja hän on tosi hiljainen ja vähän synkkäkin.
James on taas sellainen rasavilli, ihan kuin isoisänsä. Hän on perinyt isänsä silmälasit ja hän on ainoa, joka nauttii isänsä huomiosta.
Teddy on biseksuaali, jolla on säätöä Jamesin tai Dominiquen kanssa. Pinkit tai liilat hiukset.
Victoire on lesbo ja sellainen vahva persoona, tosi itsevarma. Tupa korpinkynsi.
Roxanne pelaa huispausta. Hänellä on pitkät punaiset hiukset ja hän on sellainen poikatyttö. Rohkelikko.
Fred on Jamesin paras kaveri ja samanikäinen tämän kanssa. Rohkelikko.
Molly on sellainen lukutoukka ja tosi pienikokoinen. Tykkää myös kirjoittaa runoja. Pitää nättejä hiusnauhoja. Korpinkynsi.
Sitten parituksista. Tällä hetkellä Harry/Seamus on numero ykkönen, Sirius/Remus on myös ihana. Lisää myöhemmin.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Hufflepuff

  • Vieras
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #129 : 02.05.2012 23:38:29 »
No katotaas.. Löysin tän topicin äsken ja pikkuveli vaan vieressä ihmetteli ku minä vaan nyökyttelen ja naureskelen näille jutuille..

Muttasiis seksikkäin hahmo todellakin (yllätysyllätys) SIRIUUS !! <33 Sen ajattelen aina semmosena söpön/komeena (ne on (mulle) kaks ihan eri asiaa) poikana, jonka hiukset on ehkä vähän kihartuvat (ei mitkään kunnon kikkurat!) ja ne roikkuu silmille ainakin 4-luokasta ylöspäin, luultavasti Sirre kieltäyty leikkaamasta hiuksiaan vanhempiaan ärsyttääkseen. Sit muutenki Sirius on semmonen komistus, ja mulle on jostaki ficistä jääny päähän semmonen, että sillä on maiharit (<3) Sit jotenki aattelin (tää on kumminki vaan semmonen idea, en laske semmoseen "canoniin") että Sirre ois hankkinu yhen tatuointinsa jo Tylypahkassa, made by Remus. No ei, en nyt tiiä tuosta, mutta jotenki automaattisesti ajattelen että Remuksella ois siistein käsiala kelmeistä (samasta syystä Remppa on piirtäny kelmien kartanki) ja jostain kumman syystä Sirius ei sais tatuointiisa muualta hankittuu.

Äsken tuli muuten mieleen, että onko se canonia, että Siriuksen olisi pitänyt mennä naimisiin Bellatrixin kanssa? Jotenkin tämmönen on mulla päässä..

Sitten Remuksesta (huoh, tästä tulee vielä pitkä kommentti.. :DD) ajattelen, että se oli Tyliksessä semmonen tooosi söpö poika, ja ne arvet vaan teki siitä semmosen symppiksen ja haavoittuvaisemman näkösen. Ja tietty Remuksenki hiukset roikku silmillä aina välillä..(: Sitte ku se kasvo nii siitä tuli komeempi :D Ja joku tuolla jossain mainitsikin jotain Remuksen susi-jutuista, semmosista parantuvista aisteista yms. Niin että mulla on semmonenki ihan kehiteltynä canonina, että Remuksen aistit on normaalii pikkuriikkisen paremmat, ja ne paranee vaan täysikuuta kohti. Tai silleen, että se tuntee pienetki hipasut, kuulee pienet äännähykset, haistaa kaikkee mitä ei tartteis ja näkö ois silleen tarkempi, vaikka värit näkyskin haaleempina (joku mun käsitys että koirat ei nää kun punasen värin vaan ;c) Sitte jostain ficistä semmonen ihana ajatus että Remppa pystyis jotenki "kutsumaan" sen suden esiin,  tai jotenki ajattelen vaan että Remuksella on vähän niinku kaks kehoo ja kaks mieltä, tai silleen suden ja Remuksen.. Tajusko kukaan? tuskimpa vaan.. Mutta Remuksen silmät on meripihkan väriset, ja sitten kun se "kutsuu" sen suden niin sen silmät muuttuu semmosiks kultasiks, tai silleen että sen suden silmät on kultaset.. Huoh, hankala selittää ::D

Peterin sitten nään todellakin niin, että se rottamaisuus johtuu kahdentoista vuoden rottana olosta, eikä mitenkään luonnostaan. Ajattelen sen semmosena vähän pullakkana (ei lihavana) poikana, joka on ihan kivan näköinen, ei mikään hirmu komistus mutta kuitenkin. Ajattelen sen myös hyvä-huumorintajuisena ihmisenä, ja hyvin tilannetajuisena.

James
on tismalleen samannäköinen kuin Harry, lukuunottamatta silmiä ja nenää (!) FK:ssa sanotaan selvästi sivulla 774 Kalkaroksen muistossa että Jamesin nenä oli hivenen pitempi kuin Harrylla (pilkun viilausta.. minusta tärkeää!). Eli näin. Jamesin ajattelen myös ehkä hieman esittävänä poikana, mutta kuitenkin hyvänä ystävänä ja oletan että hän rauhoittui kun alkoi seurustella Lilyn kanssa.. Myöskin (tämä on yhdestä toisesta topicista, en muista mistä mutta jostain ongittua ihan oikeaa tietoa) James ihastui Lilyyn viidennellä luokalla, eikä suinkaan ensimmäisellä, ja voin uskoa että James seurusteli muidenkin tyttöjen välillä, onhan hänkin ihan hyvännäköinen poika ;) Siriuksen ja Jamesin suhde ei kuitenkaan minun päähäni mahdu..

Lily ja Ginny ovat todellakin minusta HPn Mary Suet, sillä heissä ei ole ainakaan näkyviä huonoja puolia. Uskon kuitenkin, että Jamesin ja Lilyn avioliitto oli ihan rakkaudesta, sillä minun käsitykseni mukaan Severus sanoi Lilyä viidennellä luokalla kuraveriseksi, mikä rikkoi heidän välinsä, mutta Lily ja James alkoivat seurustella vasta seitsemännellä luokalla, joten Lilyllä oli ihan tarpeeksi aikaa rakastua Jamesiin ja unohtaa Severus, vaikkakin uskon ettei Lily koskaan unohtanut Kalkarosta. Niistä hiuksista vielä, että minustakin Weasleyllä on oranssihtavan punaiset hiukset, ja Lilyn hiuksia ajattelen aina jostain syystä oikein kunnon tulipunaisiksi :D Kirjan mukaan Lilyn hiukset ovat siis tummanpunaiset (FK edelleen).

Vaikka olenkin kunnon slash-fani, jotenkin vaan H/D ei luonnistu.. Hankala vaan kuvitella poikia silleen fluffyilemässä jossain luutakomerossa, ylipäätänsä toisiinsa koskeminen (ei kaksimielisesti ajateltuna) menee jo OoCn puolelle..  ;D

Muut slash-parit yleensä kelpaa, mutta lempparit on erityisesti

Sirius ja Remus jotenki tuntuu että oon velkaa näille, kun ilman tätä paritusta en ois ficcimaailmaa koskaan tuskin löytänykkään.. Jokatapauksessa S/R on minusta luontevampaa kuin J/S, koska.. öö.. se vaan on  ;D Tai no jotenkin vaan heti eka lukukerrasta nää herrat oli mun lemppareita, ja ne vielä yhdessä niin vielä parempaa! ;)

Albus ja Gellert nämä kaksi menee jo muutenkin seksikkäimpien listalle. Tai no ei Dumbledore vanhana (no, on se silti ihana..) mutta nuorena voin kuvitella sen oikeen hyvännäkösenä. Grindelwald taas on vaan jotenkin semmonen ilkikurisen oloinen, vähän kuin Weasleyn kaksoset. Ja ei se tietenkään ole nautittavaa slashia jos homot ovat rumia, right?  :D Nojoo, voin siis kuvitella heille sen yhden(kö kesän ne vietti yhdessä?) fluffyisen kesän jossa ne molemmat oli ihan umpi-rakastuneita (Dumppis ainakin.. Mulle jäi vähän epäselväks näin JK-canonin kannalta; rakastiko Gellert Albusta, vai esittikö vain?) ja sitten jotain kauheaa tapahtuu ja ne joutuu erilleen ja Dumbledoren pitää mennä pysäyttämään entinen rakastajansa..</3 Voi voi Dumppista.. Ja plussaa tietenkin tälle parille se, että se on ihan oikeasti canonia<3

Scorpius ja Albus en tiedä mistä tää oikeen tulee, mutta miusta voisi toimiakkin. Vähän kuin Harry ja Draco, mutta näistä kahdesta tiedetään niin vähän, että voisin rakentaakin heistä toisiinsa rakastuneita homoja..

Kolmannesta sukupolvesta vielä nopeasti (mutta ei lyhyesti  ::)) että Scorpius näyttää Dracolta, mutta on kiltimpi (tai ainakin näyttää kiltteytensä..), Albus on Harryn kopio, mutta ei pidä isänsä julkisuudesta, luihuinen(vaikka ensin sitä vierastinkin, nyt tuntuu ainoalta vaihtoehdolta..) James Sirius on kuin James ja Sirius, kunnon kelmien jälkeläinen, oranssi tukka, ei näytä välittävän paljoakaan isänsä huomiosta vaikka oikeasti se luultavasti häiritsee häntä välillä, Lily peri isoäitinsä kirkkaan punaisen tukan, eroaa siis serkuistaan jollain tavalla sitä kautta, Rose on minusta oranssihiuksinen Hermione, en tajua miksi kaikki ihkuttavat Rosea niin paljon, mutta ehkä en pidä hänestä niin paljoa koska en ole koskaan pitänyt Ronista enkä Hermionestakaan paljoa.. Hugo on taas perus Weasley, ei minusta mitenkään erikoinen, ehkä vähän henkisesti kömpelö(kuten isänsä). Roxanne on semmonen perus Weasley, paitsi että Angelinan tumma iho (mietin vieläkin että sopiikohan tummaan ihoon oranssit hiukset..?) Fred junior on taas kaimaansa tullut, Jamesin ystävä ja kunnon rämäpää-kelmi (George varmaan ylpeä:) ) Mollystä ja Lucystä en osaa sanoa mitään, mutta Victoire on minusta kunnon Rohkelikko, kauniista ulkonäöstään vastakohtana aika rämäpäinen itsekin, mutta ei liikaa, siksi sopii hyvin Tedin kanssa (joka onkin sitten yhtä kömpelö kuin Dora, mutta yhtä hyvä lohduttaja/ystävä kuin Remus), Dominique on veelamaisen kaunis ja turhamaisin sisaruksista, korpinkynnessä ja Louis on myös Korpinkynnessä, luonteeltaan samanlainen kuin Bill, mutta myös hyvin komea (veeloille sukua :) )

Ja kolmannesta sukupolvesta kaikki jonka tupaa en ole erikseen maininnut menevät Rohkelikkoon ->

Noh, siinäpä se.. Jos tulee jotain mieleen niin käyn sitten lisäilemässä  ;D Ja jos joku tietää tuon vastauksen tuohon Sirius/Bellatrix kysymykseen niin kiitoksia vaan!

Ps. Miksi voin kuvitella opettalien huokailevan Weasleyn nimeä sen jälkeen kun Weasley-aalto on pyyhkäissyt Tylypahkaan XDD

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #130 : 02.05.2012 23:57:49 »
Äsken tuli muuten mieleen, että onko se canonia, että Siriuksen olisi pitänyt mennä naimisiin Bellatrixin kanssa? Jotenkin tämmönen on mulla päässä..

Ei kai sentään, hehän olivat serkuksia.

// Ja vaikka suurin osa puhdasverisistä velhoista on jollain tavalla sukua keskenään, niin en usko että näin läheisistä sukulaisista sentään oltaisiin paria suunniteltu?
« Viimeksi muokattu: 02.05.2012 23:59:25 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #131 : 03.05.2012 00:55:06 »
Äsken tuli muuten mieleen, että onko se canonia, että Siriuksen olisi pitänyt mennä naimisiin Bellatrixin kanssa? Jotenkin tämmönen on mulla päässä..

Ei kai sentään, hehän olivat serkuksia.

// Ja vaikka suurin osa puhdasverisistä velhoista on jollain tavalla sukua keskenään, niin en usko että näin läheisistä sukulaisista sentään oltaisiin paria suunniteltu?

En muista suunniteltiinko tälle nimenomaiselle parille, mutta ei serkusavioliitto puhdasverisyysintoilijavelhoille ollut mitenkään kauhistus. Ihan normisettiä.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

jadie

  • ***
  • Viestejä: 154
  • sports nerd
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #132 : 03.05.2012 18:55:37 »
Haha, oon jo pitkään halunnut selittää johonkin/jollekulle mun vähän erikoisesta Peter-fiksaatiosta. :D

Mun mielikuvat Peteristä on aika jänniä sinänsä, että en oo vielä koskaan törmännyt ficiin, jossa Peter olisi se mun Peter. Mulle Peter on jo yksitoistavuotiaana sellanen karismaattinen ja fiksu poika, hiljanen ehkä mutta ehdottomasti kiehtova, vähän synkkä ja etäinen ja silleen. Peter on se, joka käy Remuksen kanssa syvällisiä keskusteluja siinä missä Sirius ja James pelleilee, pitää kauluspaitaa, on yleisesti tosi seksikäs, lähtee helposti rikkomaan sääntöjä ja on silti tosi kunnianhimonen. Ja oh, Peterillä on sellaset tosi omnom-hiukset, vaaleenruskeat muttei kovin pitkät, sinivihreät silmät, se on aika hoikka ja lyhyin kelmeistä.

Ja sitten on se syy, miksi Peter petti muut kelmit ja jäi Voldemortin puolelle. Siihen on syy, ihan oikeasti, mutta jospa pohdin sitä ihan itsekseni, eh. Ja jos olis käynyt toisin niin Peteristä olis tullu jonkinlainen taikalainvartija. Mulle Peter ei oikeestaan koskaan oo ollu minkäänlainen neljäs pyörä kelmiporukassa enkä oikeesti osaa sanoa, mistä kaikki nää mielikuvat on tullu, mutta mulle ne on ihan realistisia. Peterdissaus on tyhmää, Peter on oikeesti kiva hahmo. Leffa!Peter tosin on ew, enkä tykkää nimestä Matis. Hmm. :D Tykkään Peteristä vähän liikaa ja Gua osaa kirjottaa Peteriä hienosti. Ei mulla muuta.

-Jadie
The grand story, and we ripped up the ending, and the rules, and destiny, leaving nothing but freedom and choice.

Matohäntä

  • ***
  • Viestejä: 46
  • Oikeasti olen kuolonsyöjä
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #133 : 13.05.2012 16:05:00 »
Äsken tuli muuten mieleen, että onko se canonia, että Siriuksen olisi pitänyt mennä naimisiin Bellatrixin kanssa? Jotenkin tämmönen on mulla päässä..

Mä ainakin oon ikuinen Sirre x Bella-fani, mutta en kuitenkaan usko että heidän vanhempansa olisivat sopimusavioliittoa järjestäneet, noillahan on kuitenkin se 8 vuotta ikäeroa (:

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #134 : 13.05.2012 21:03:53 »
Mun mielikuvat Peteristä on aika jänniä sinänsä, että en oo vielä koskaan törmännyt ficiin, jossa Peter olisi se mun Peter. Mulle Peter on jo yksitoistavuotiaana sellanen karismaattinen ja fiksu poika, hiljanen ehkä mutta ehdottomasti kiehtova, vähän synkkä ja etäinen ja silleen. Peter on se, joka käy Remuksen kanssa syvällisiä keskusteluja siinä missä Sirius ja James pelleilee, pitää kauluspaitaa, on yleisesti tosi seksikäs, lähtee helposti rikkomaan sääntöjä ja on silti tosi kunnianhimonen. Ja oh, Peterillä on sellaset tosi omnom-hiukset, vaaleenruskeat muttei kovin pitkät, sinivihreät silmät, se on aika hoikka ja lyhyin kelmeistä.

Ja sitten on se syy, miksi Peter petti muut kelmit ja jäi Voldemortin puolelle. Siihen on syy, ihan oikeasti, mutta jospa pohdin sitä ihan itsekseni, eh. Ja jos olis käynyt toisin niin Peteristä olis tullu jonkinlainen taikalainvartija. Mulle Peter ei oikeestaan koskaan oo ollu minkäänlainen neljäs pyörä kelmiporukassa enkä oikeesti osaa sanoa, mistä kaikki nää mielikuvat on tullu, mutta mulle ne on ihan realistisia. Peterdissaus on tyhmää, Peter on oikeesti kiva hahmo. Leffa!Peter tosin on ew, enkä tykkää nimestä Matis. Hmm. :D Tykkään Peteristä vähän liikaa ja Gua osaa kirjottaa Peteriä hienosti. Ei mulla muuta.

-Jadie

Mulla on nykyään sama, paitsi että mun mielestä Matis on kiva nimi, kiitos yhden ficin. Ja siitä olen iloinen. Vaikka kyllä mäkin mieluummin kuolisin kun tappaisin frendini, niin uskon, että Peterillä oli joku syy.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #135 : 14.05.2012 11:09:54 »
Äsken tuli muuten mieleen, että onko se canonia, että Siriuksen olisi pitänyt mennä naimisiin Bellatrixin kanssa? Jotenkin tämmönen on mulla päässä..

Mä ainakin oon ikuinen Sirre x Bella-fani, mutta en kuitenkaan usko että heidän vanhempansa olisivat sopimusavioliittoa järjestäneet, noillahan on kuitenkin se 8 vuotta ikäeroa (:

Sekään ei ole mikään ongelma puhdasverisissä tai muissa ylhäisissä suvuissa, päinvastoin. Ennen oli jopa hirmu yleistä, että mies oli monia vuosia naista vanhempi. Se johtui varmaankin että miehet olivat ehtineet kerryttää omaisuuttaan ja arvostusta piireissä ja perheessään vuosikymmeniä. Siinähän on sitten helppo naittaa tytär jollekin arvostetulle ja rikkaalle vanhalle kävylle, niin pääsee itsekin osingoille.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #136 : 14.05.2012 11:22:48 »
Sekään ei ole mikään ongelma puhdasverisissä tai muissa ylhäisissä suvuissa, päinvastoin. Ennen oli jopa hirmu yleistä, että mies oli monia vuosia naista vanhempi.

Mutta Bellatrix on vanhempi!
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #137 : 14.05.2012 11:37:10 »
Sekään ei ole mikään ongelma puhdasverisissä tai muissa ylhäisissä suvuissa, päinvastoin. Ennen oli jopa hirmu yleistä, että mies oli monia vuosia naista vanhempi.

Mutta Bellatrix on vanhempi!

Hmmm... niinpäs olikin, mutta silti uskoisin, että heidät olisi voitu naittaa, jotta suku säilyy.

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #138 : 14.05.2012 12:00:04 »
Joo, ei Bellan ikä mikään ongelma ole. Pikemminkin voisi ajatella, että kun Bella on esim. 16 ja Sirius 8 niin Bellan hankala luonne olisi tullut jo esille ja niinpä Bellan vanhemmat lupaisivat Mustille isot myötäjäiset jos Sirius kihlattaisiin Bellalle ja avioliittosopimus sinetöitäisiin. Hmm, tästäpä saisikin ihastuttavan ficin jossa olisi rikkumaton vala, Bella/Sirius -pakkoavioliitto ja taustalla Sirius/Jamesia. Hmmm. Hmmm. Hmmm.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Vs: Fanon eli päänsisäinen canon
« Vastaus #139 : 14.05.2012 12:17:34 »
Ja kyllähän Kolkot ainakin oli tainnu mennä jo monessa polvessa serkkujensa kanssa naimisiin.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015