Kirjoittaja Aihe: Usko, toivo ja rakkaus (otsikkohaaste, S)  (Luettu 5104 kertaa)

Quinton

  • ***
  • Viestejä: 18
    • http://
Usko, toivo ja rakkaus (otsikkohaaste, S)
« : 25.09.2007 17:59:25 »
Ikäraja: S
A/N: Eli jostain sain niin kutsutuksi haasteeksi kirjoittaa novellin otsikolla "usko, toivo ja rakkaus". Tästä tuli lyhyt, mutta samalla myös ainakin omasta mielestäni hyvä. En ole tottunut kirjoittamaan lyhyitä tekstejä, ja tämä onnistui. Jonkinnäköistä, minun pääni sisäistä viittausta slashiin, mutta sitä ei mainita missään välissä. Jokainen siis tulkitkoon miten tahtoo.
flawless muokkasi ikärajan myös alkutietoihin


* * * * *

Usko, toivo ja rakkaus.

Ne olivat sanat jotka sinä lausuit minulle hiljaa, kuiskaten, kun seisoimme jäätyneen järven rannalla katselemassa hitaasti metsän taakse laskevaa aurinkoa.

Minä uskoin, uskoin sinuun. Meidän rakkauteemme.
Minä toivoin, toivoin että se kestäisi.
Minä rakastin, rakastin sinua.

Se kaikki tiivistyi sinä hetkenä jäisellä järvellä kaukana kaikesta ja kaikista, paitsi toisistamme. Etsit minun paljaan käteni vaaleanharmaan lapasen peittämään käteesi ja rutistit hellästi. Annoit minun ymmärtää, tietää, että sinä olit siinä. Minun vierelläni, mitä ikinä vain tapahtuisi. Seisoisit rinnallani niin hyvinä kuin pahoinakin aikoina, auttaisit minut ylös jos kaatuisin, parantaisit kipeät haavani.

Hengityksemme höyrystyi pieniksi pilviksi, ja taivaalla heikosti tuikkivat tähdet seurasivat kun me, kaksi pientä hahmoa, kävelimme hitaasti lumista järvenrantaa kohti punaista mökkiä jonka ikkunoissa paloi muutamia pieniä kynttilöitä. Jalkamme upposivat hankeen, lumen alle piiloutunut jää meinasi päästä yllättämään. Mutta me pidimme toisemme pystyssä, kumpikaan meistä ei päässyt kaatumaan.

Sitten sinä muutuit yötaivaalle häviäväksi tähdeksi. Himmenit hitaasti mutta varmasti, tiesin sinun katoavan. En vain olisi halunnut päästää irti. Istuin vierelläsi ja katselin kun hengitit hitaasti ja rauhallisesti. Tuskaisesti. Mutta sitä minä en huomannut silloin. En halunnut nähdä kuinka sinä kuihduit kuin syksyn viimeiset lehdet talven ensilumen tieltä. Tahdoin olla sokea sille. Viimeisessä vaiheessa, pysyvän lumen saavuttua, minun oli kuitenkin pakko osata irrottaa. Niinhän he sanovat. ’Rakkautta on osata päästää irti’. Minun oli annettava sinun hautautua lumeen, himmentyä ensimmäisten auringonsäteiden myötä.

Nyt minä seison yksin lumen ja jään peittämällä järvellä miettien hetkiä jolloin me seisoimme siinä kaksin, katselemassa taivasta.

Minä uskon, uskon että sinun on hyvä olla.
Minä toivon, toivon että minäkin voin selvitä.
Minä rakastan, rakastan sinua, sitä kaunista muistoa.

Usko, toivo ja rakkaus. Ne olivat sinun sanasi minulle.


* * * * *

Kommentteja kaipaisin, kuten kaikesta.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2011 12:17:05 kirjoittanut flawless »
"Living healthy or living with HIV. You have no idea what a difference that makes."

Cows doesn't milk themselves! -No shit! (The Mudge Boy)

ziggety

  • ***
  • Viestejä: 30
Re: Usko, toivo ja rakkaus (otsikkohaaste, S)
« Vastaus #1 : 25.09.2007 19:56:27 »
Harva teksti, etenkään näin lyhyt, saa mun silmät kostumaan, mutta sä olit oikeasti osannu vangita tähän sellasen määrän tunteita, että mun pieni sydämeni meinas pakahtua. Kiitos siitä tunteesa, sitä saa harvoin kokea. Kaikki toi kuvailu, noi viittaukset uskoon, toivoon ja rakkauteen, ja aww; sait mut sanattomaks. :D
...I've got a bike
You can ride it, if you like
It's got a basket, bell that rings
And things to make it look good
I'd give it to you, if I could, but I borrowed it...

howboring

  • ***
  • Viestejä: 720
  • master of rottamatto
    • my Yuu/Yokozawa
Re: Usko, toivo ja rakkaus (otsikkohaaste, S)
« Vastaus #2 : 25.09.2007 20:20:28 »
Humm. Minä pidin alusta, mutta lopusta en niinkään paljon. Olisin toivonut lisätietoja, siitä, että mihin tuo tyyppi kuoli jne. Sinänsä nätti aihe, ja nuo "Usko, toivo ja rakkaus" -sanat oli mukavasti aina välissä.

Lainaus
Minä uskoin, uskoin sinuun. Meidän rakkauteemme.
Minä toivoin, toivoin että se kestäisi.
Minä rakastin, rakastin sinua.
Oh. Tässä meinas tulla tippa munkin linssiin, nätisti olit kertonut kaikest mitä aina suhteissa toivotaan.

Tuntuu et tää oli enemmän kun vaan suhde, mut en tiiä... Tunteellinen tää ainakin oli, koskettava. Mut jotain jäin kaipaamaan, tää oli jostain syystä tyhjä ja jätti tyhjän olon.
... Kiitos =D


//Aini, ja toi kuvailu oli kivaa, koska se oli erilaista. Tykkään kun hoksataan tollai juttuja, samankaltaisuuksia niinku toi kaatuminen jne. Öö.. Ainii, ja sit ne kuvailut tuntui jotenkin kylmiltä koska eka oltiin hetkessä ja kuvailtiin niiku normaalisti asioita ja sit se muuttu niin rajusti et kuvailtiin oudosti, niin olis toivonut tota hetkessä oloa, toisin sanoen tapahtumien selitystä enemmän. Tota kuoleman syytä, mitä tos aikasemmin selitin. (:
'Nezumiiii, where are we going?'
'To a hotel.'
'Huh?'
@ no.6

SnowBlind

  • ***
  • Viestejä: 522
  • epäsivistymätön
Re: Usko, toivo ja rakkaus (otsikkohaaste, S)
« Vastaus #3 : 26.09.2007 09:26:56 »
Hieno <3
Kuvailu oli ihanaa, omalla tavallaan yksinkertaista mutta silti viehättävää. Pidin varsinkin tästä vuodenaikateemasta.
Hyvää tekstiä, todellakin. Jotenkin kypsempää, kuin muissa novelleissasi (jos nyt saan käyttää tätä 'novelli'-sanaa.)
Hyvä myös, ettei pääparin henkilöllisyyttä, edes sukupuolta, kerrottu. Mä tyksin hirveästi just tällaisista ratkasuista.
Oli hyvä, kiitos.
The mind has so many pictures, why can't I sleep with my eyes open?


Avasta kiitos AnnieBlacille <3