Kirjoittaja Aihe: Glee, Kranaattisuudelmia | S  (Luettu 3465 kertaa)

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Glee, Kranaattisuudelmia | S
« : 27.03.2011 14:26:47 »
Title: Kranaattisuudelmia
Author: Unrealistic
Rating: S
Pairing: Sam/Quinn
Fandom: Glee -jjb lisäsi fandomin otsikkoon
Genre: Angst + Romance
Disclaimer: Glee is a property of Fox.

Summary: Ottaisin kranaatin puolestasi, kulta. Mutta sinä et välitä minusta enää.

A/N: Suuri kiitos Bealle, joka ojensi auttavan nassukirjaviestinsä, ja ehdotti minulle kappaletta Grenade. Jostain syystä se muistutti minua näistä kahdesta, ja halusin siksi kirjoittaa hieman Gleetä. Sen enempää höpisemättä;

Kranaattisuudelmia

Quinn Fabray. Ylempänä muita, kuningatar, Quinn. Ja kun minä suutelen sinua, maistuvat huulesi epätoivolta. Ei koskaan onnellinen, odottaa kaiken räjähtävän käsiinsä. Ja minä otan sen kaiken puolestasi. Hapuilet katseellasi muita, kun minä luon omani vain sinuun. Mihin me olemme menossa? Sinä tulet, sinä menet. Ja minä jään jälleen yksin seisomaan pimeyteen.

Sinä sanot, Sam, minä rakastan sinua ja haluan pysyä vierelläsi. Niin sinä sanot. Katsot niin vakavana, silmissäsi epätoivo. Ja sitten käännät selkäsi ja hymyilet muille. Me kulutamme happea enemmän kuin keuhkoissamme on tilaa, laajennamme mustaa aukkoa siinä missä ennen oli sydän. Teemme ikuisuudesta minuutin, minuutit kuluvat silmää räpäyttäen.

Kun saavut huoneeseen silmissäsi näkyvät kyyneleet. Pyyhit ne varkain ja anelet anteeksiantoa. Se ei merkitse mitään, Sam, minä rakastan sinua ja haluan pysyä vierelläsi. Niin sinä sanot. Katson sinua vakavana, näen epätoivosi. Käännän selkäni ja kävelen pois.

Muutama päivä kuluu ja hymyilet jälleen. Quinn Fabray. Ylempänä muita, kuningatar, Quinn. Ja kun minä en suutele sinua, tunnen sokan irtoavan kranaatistaan, kranaatin lentävän jalkojesi juureen. Ottaisin kranaatin puolestasi, kulta. Mutta sinä et välitä minusta enää.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 08:54:54 kirjoittanut Vanilje »
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Kranaattisuudelmia | Sam/Quinn
« Vastaus #1 : 27.03.2011 18:31:17 »
Joku juttu tossa otsikossa sai mut hymyileen.
Vaikka tää sitten paljastuikin aika angstiksi. Mutta joo, mitäpä sitä selittelemään.

Sinä tulet, sinä menet. Ja minä jään jälleen yksin seisomaan pimeyteen.
Tämä oli mun ehdoton lempikohta. En osaa perustella muuten, kuin että jokainen kirjain vaan tuntui olevan ihan kohdallaan, juuri siinä, missä pitääkin. Ja ajatus tietysti myös. Mitä mä oikeen yritän tässä selittää? ;-D

Ottaisin kranaatin puolestasi, kulta. Mutta sinä et välitä minusta enää.
Ihana lopetus. okei, toi kranaatti nauratti mua edelleen pikkasen, mut ihan vika lause heitti taas surullisen hymyn puolelle.

Toivottavasti musta oli edes jotain iloo.
Niin ja siis, tykkäsin oikeen paljon ;-D

Kahvituokio

  • bussikuski
  • ***
  • Viestejä: 54
  • only i can life forever.
Vs: Kranaattisuudelmia | Sam/Quinn
« Vastaus #2 : 31.03.2011 16:42:15 »
Miks huomasin tän vasta nyt?!  ???

muttasiis, tämä oli todella mukavaa luettavaa. toi nimi on tosi hyvä, ainakin minä
tykkään! ja paritus nyt on niin nams, et oli ihan pakko lukea. mitään kirjotusvirheitä en
huomannut. mitään lempikohtaa ei ollut, koska koko ficci oli niiiiiiiin IHANA! :---)

kiitos ja kumarrus tästä.
ava by puolipro

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Kranaattisuudelmia | Sam/Quinn
« Vastaus #3 : 07.04.2011 13:02:51 »
Solembum haha (: Sinusta oli iloa, kiitos!

Kahvituokio Olen kiitollinen kommentistasi, kiva kun pidit (:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Kranaattisuudelmia | Sam/Quinn
« Vastaus #4 : 07.04.2011 13:22:00 »
Nainen, minä haluan tietää, MIKSI et ole ilmoittanut tästä ficistä minulle, vaikka vielä sinulle tuon Bruno Marsin Grenaden ojensinkin! :< Tällainen peli ei vetele!

Nyt kun olen päässyt tästä alkujärkytyksestäni, voin alkaa hyppiä ja pomppia ylösalaisin hehkuttaen samalla, kuinka ihana paritus Sam/Quinn oikeasti on! On suuri menetys sarjalle, että tämä pari erosi toisella tuotantokaudella (koska Quinn halusi jonkun Finnin...), eikä asiaan toki yhtään vaikuta se, että tämä on yksi ehdottomista lempiparituksistani sarjassa. Sam on niin suloinen, ja jotenkin tasapainottaa välillä turhankin jääkuningattarelta vaikuttavaa Quinnia. Siinä varmaan se suurin syy tämän parituksen suloisuuteen. :d

Ficciä lukiessani minulle tuli jotenkin niin haikea fiilis (ja kaivoin musiikkikansiostani esille tuon Grenaden, tämä sai uuden ulottuvuuden musiikin kera), ja oikeasti - aivan aikuisten oikeasti - suurinpiirtein kaikki tässä ficissä sopi yhteen tämän Bruno Marsin ihanan kappaleen kanssa! Tunnelma, sanat, lauserakenteet... Lisäksi tämä myös jotenkin kuvasti myös sitä Quinnin valintaa, kun tämä päätti jättää Samin ja ottaa Finnin (ja tuosta olen ikuisesti katkera), mikä ei ole minusta ollenkaan hyvä, ei sitten niin ollenkaan.

Kuitenkin, rakastuin tähän ficciin, ja näin jälkikäteen on vielä hyvä sanoa, että tämän ficin nimivalinta on aivan loistava! Meni vähän aikaa "... mitääääääääää en tajuaa" -reaktioilla, mutta kun hiffasin otsikon merkityssuhteen tähän ficciin, niin oikein hyvähän tästä tuli.

Kiitos! ♥
Ava © flawless

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Kranaattisuudelmia | Sam/Quinn
« Vastaus #5 : 04.05.2011 14:16:39 »
Bea olen pahoillani :< Ja olen samaa mieltä, että Sam/Quinn, eli Ken ja Barbie ovat se ainoa tie! Heti, kun linkkasit minulle tuon biisin niin se toi mieleen nämä kaksi, juuri sen Quinnin valinnan takia. Lisäksi minusta tuntuu, että Sam otti Santanan ihan vain kostoksi. Kiitos todella paljon, ja hyvä että tykkäsit tästä (:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Kranaattisuudelmia | Sam/Quinn
« Vastaus #6 : 15.05.2011 21:17:06 »
Raapalefriikki iskee jälleen. Olen hurahtanut viime aikoina raapaleisiin tai muuten vain hiukan raapaletta pidempiin teksteihin, en tiedä minkä ihmeen takia ne nyt ihastuttavat niin paljon, mutta joka tapauksessa tämän pituus ilahdutti. Raapaleet parhaimmillaan ovat lyhyydestään huolimatta tunnepitoisia ja joskus jopa parempi lukukokemus ja ymmärrettävempiä kuin pidemmät ficit, ja tämä oli nimenomaan juuri sitä. Tykkäsin siis paljonkin, kirjoitit oikein nätisti ja käytit elävää kieltä, taitavat kuvaukset ja mukava tunnelma jäivät mieleen ja toivat pari päivää lukemisen jälkeen myös kommentoimaan. Kirjoitat todella hyvin, kuvailu oli mieleenpainuvaa ja tunnelma oli mukavan maalaileva mutta samalla ripauksen verran pahaenteinen ja surullinenkin, sekoitus erilaisia asioita jotka toimivat yhdessä oikein hyvin. Käytit ihania kielikuvia ja osuvia ilmauksia, varsinkin tämä kohta kiinnitti huomioni:
Lainaus
Me kulutamme happea enemmän kuin keuhkoissamme on tilaa, laajennamme mustaa aukkoa siinä missä ennen oli sydän.
Todella hyvin muotoiltu lause ja hyvin ilmaistu asia, tykästyin tähän virkkeeseen hirmu paljon. Paras kohta koko tekstissä.

Lisäksi nuo parit toistot toimivat (ei varmaankaan tarvitse lainata, uskoisin että tiedät mistä puhun), ne toivat tietynlaista tunnelmaa ja viestittivät asioita. Esimerkki siitä, kuinka toisto toimii joskus tehokeinona aivan erinomaisen hyvin.

Glee on suhteellisen vieras käsite, olen katsonut muutaman jakson mutten muistaakseni ficcejä ole lukenut yhtäkään. Siitä huolimatta tämä oli hyvä lukukokemus, hahmoista oli jonkinlainen käsitys ja pientä pohjaa oli alla, joten en ihan tietämätön kuitenkaan ollut. En usko että se olisi silti haitannut vaikken olisi tiennytkään mitään, tämä oli silti hyvin ymmärrettävissä ja sellaisia "hetkinen, nyt en tiedä jotain tärkeää" -hetkiä ei tullut. Pointsit siis siitä, että tämän pystyi fandomista suhteellisen tietämättömänä lukemaan ja ymmärtämään, avautui helposti ihan ensimmäisellä lukukerralla.

Toinen asia mistä nostan hattua on tuo biisi, jonka pohjalta tämän olet kirjoittanut. Jos nyt rehellisesti sanon, niin tuo kyseinen biisi on mielestäni harvinaisen syvältä kun ei kuulu musiikkimakuuni tuollainen, joten yllätyin todella iloisesti sitä kuinka hyvä tämä siitä huolimatta oli. Taas yksi ennakkoluulo murrettu, sellaisesta biisistä josta en vähempää voisi välittää voi siis luoda tekstin, joka saa aukomaan suutaan kuin kala kuivalla maalla. Ehkä tästä lähtien tartun pienemmällä kynnyksellä muihinkin ficceihin joiden biisivalinta arveluttaa, tässä kyseinen biisi nimittäin toimi oikein hyvin ja viesti samaa kuin tekstikin. Ja nimi alunperin kiinnitti huomioni tässä, oikein osuva ja kaunis nimi joka samalla myös sitoo biisin ja tekstin yhteen nätisti.

Kaiken kaikkiaan siis oikein onnistunut teksti, todella taitavasti kirjoitat. On varmaan turhaa sanoa että pidin hirmuisesti, mutta sanon silti, kiitän oikein kovasti tästä!
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011 21:20:10 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Kranaattisuudelmia, Glee
« Vastaus #7 : 25.12.2011 22:04:19 »
Ihanaa, Sam/Quinn-ficci! Minun mielestäni nämä kaksi kuuluvat yhteen - tosiaan kuin Ken & Barbie. Molemmat vaaleita, kauniita ja syvällisiäkin. Sam hyväksyy Quinnin taustatkin. !! En tiiä, mitä Quinn ajatteli, kun suuteli Finniä auditoriassa. Finn on ihana ja tykkään siitä vielä enemmän kuin Samista, mutta rakastan Finceliä ja oon sitä mieltä, että Quinn ja Sam olisi todellinen kaksikko. Uskon, että Quinn olisi oikeasti halunnut olla Samin kanssa. Kun Sam tivasi, että suuteliko Quinn Finniä, niin Quinnhan itki ja oli ihan sen oloinen, että sitä sattui ja että se halusi olla Samin kanssa. Ja Quinn ei varmasti heittänyt sitä Samin antamaa lupaussormusta mihinkään.

Tykkäsin tästä ficistä, vaikka tämä olikin aika surullinen. Tämä kyllä kuvasi aika hyvin heidän suhdettaan, koska välillä Quinn käyttäytyi juuri näin ja Samista varmasti tuntui pahalta. Musta kuitenkin tuntuu, että Quinn oli vain epävarma. Ehkä se suuteli Finniäkin vain sen takia, että halusi kokeilla, tunteeko se jotain Finniä kohtaan. Ja sitten sille selvisi, että se haluaa mieluummin olla Samin kanssa.

Kuvailu oli tässä ficissä ihan m-i-e-l-e-t-ö-n-t-ä! En edes ymmärtänyt kaikkia kohtia kunnolla, kun tämä oli niin taiteellisesti tehty. En ikinä pystyisi itse tekemään näin upeasti kirjoitettua ficciä! Jotenkin tämän tunnelmakin oli niin epätoivoinen. Surullinen. Otsikkokin kuvasi suhdetta hyvin. Mutta silti niin romanttinen.

Lainaus
Sinä sanot, Sam, minä rakastan sinua ja haluan pysyä vierelläsi. Niin sinä sanot. Katsot niin vakavana, silmissäsi epätoivo. Ja sitten käännät selkäsi ja hymyilet muille.

!! I like this. Vaikkakin tämäkin oli niin surullinen kohta. Ehkä Quinn olisi päässyt - niin kuin olisikin! - tuosta tunteesta, että pitää saada kaikki lankeamaan, yli.

Erittäin sujuvasti kirjoitettu ficci. Kirjoita toki lisää Glee-ficcejä! Ehkä Sam/Quinniä, mutta iloisemmissa tunnelmissa? ;) ps: biisi sopi aivan nappiin yksiin ficcin kanssa!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Kranaattisuudelmia, Glee | K7
« Vastaus #8 : 25.12.2011 23:54:26 »
Ah, kaipasin jotain iloista Kurtista, mutta en sitten huomannutkaan katsoa, mitä olin käsiini etsinyt. Mutta heti ekojen sanojen jälkeen ficci imaisi niin pahasti mukaansa, etten päässyt irti ennen loppua, enkä nyt kaipaa muuta kuin lisää Gleetä, ihan sama kenestä, mutta mieluiten sinun kirjoittamana. Tämä oli virheetön, ankea ja jollain tapaa aivan lumoava, eikä toistoakaan ollut liikaa.
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

Winerie

  • Tinakenkätyttö
  • ***
  • Viestejä: 194
  • All I have to do is dream
Vs: Kranaattisuudelmia, Glee | K7
« Vastaus #9 : 26.12.2011 13:54:48 »
Ihana <3 Se on ensimmäinen sana, joka tästä tulee mieleen.
Todella ihana ja suloinen ficci, joka tosiaankin saa hymyn huulille, vaikken tiedä miksi.
Tavallaanhan tämä on vähän surullinenkin ja haikea, miten sen nyt ottaa.
Mutta Sam on ollut aina yksi lempihahmoistani, joten hänestä on aina kiva lukea. Ja Quinn on myös hyvin mielenkiintoinen.
Sait molemmat kirjoitettua hyvin uskottavasti. Ja Grenade on vaan niin paras kappale <3
Ja hieno nimikin tällä: Kranaattisuudelmia.
Tykkäsin  :)
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Ravenclaw and proud of it!

Paperisen laivan aaltoihin puhallan...
Blogi

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Kranaattisuudelmia, Glee | K7
« Vastaus #10 : 26.12.2011 18:45:09 »
flawless (wow, kestipä vastata, sorry!) raapaleet ovat hienoja. Niihin saa hyvin tiivistettyä tunnelmia ja niiden kautta on kiva edetä. On siis hienoa kuulla, että siun mielestä tässä se toimi hyvin. Grenade on biisinä sellainen, että siitä saisi melkein mihin tahansa fandomiin sovitettua jotain. I dunno, sitä voi katsoa todella monelta kantilta. Glee on btw. sarjanakin kakkoskaudesta eteenpäin sellainen, että sitä voi katsoa ihan tuosta noin vain *naps* ja pysyy mukana. Haha. Mutta siis, kiitos kommentista (:

jaina ehdottomasti! Sam/Quinn on älyttömän ihanaa ja kaunista (Samcedes on kyl myös ihan suloista). Ne on jotenkin niin täydelliset toisilleen, mutta eivät sitä itse tajua. Ehkä jos Quinn nyt selvittäisi kunnolla päänsä ja Sam ymmärtäisi mihin suuntaan mennä, niin saataisiin nämä kaksi jälleen yhteen. Miä ainakin tykkäisin! Ja Finn/Quinn on big NO NO! ei ei ei ei, ei uppoa minuun ei nyt, ei ikinä. Ja ää, liian kauniisti muotoiltu, varmasti osaisit tehdä (paremmankin)! Kiitos kuitenkin hirveästi kommentista, se piristi päivää huomattavan paljon (:

Lasisydän hoo, kiitos todella paljon! Gleetä miulta löytyy ämpärikaupalla, ja lisää tulee aina tietyin väliajoin. Mahtava kuulla, että pidit (:

Winerie Sam on aivan ihana hahmo (ja koska Ryan Murphy on viharakastettava, niin tietenkin se jättää sen niin taustalle). Ja totta, Quinn on mielenkiintoinen. Jotenkin sekaisin, mutta ymmärtäähän sen - tyttö etsii rakkautta kaikkialta. Grenade on todella hyvä biisi, samaa mieltä (: Kiitos todella paljon, kiva että pidit!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste