Kirjoittaja Aihe: Raapaleita (Lily/Bella, K-11, Angst/Romance)  (Luettu 3062 kertaa)

Porpentina

  • ***
  • Viestejä: 70
  • Jätä takamuksesi menneeseen
Raapaleita (Lily/Bella, K-11, Angst/Romance)
« : 20.09.2007 21:03:05 »
Sanaleikkejä | Murha | Täydellisyys

En oikein osannut päättää, mihin osastoon nämä raapaleet kuuluisivat. Ensimmäinen on kevyttä romantiikkaa, mutta sittemmin asiat menevät varsin angstiksi, joten tungen ne nyt Pimeyden voimiin. Nämä raapaleet ovat kohtauksia Lilyn ja Bellan tarinasta, jonka olen suunnitellut kokonaisuudessaan kauan sitten. Olen kuitenkin varsin onneton kirjoittamaan pitkiä tarinoita, joten puran heidän tarinaansa raapaleina. Raapaleet ovat aikajärjestyksessä. Viimeinen raapale on itse asiassa tuplaraapale (200 sanaa), koska en pärjännyt vähemmillä sanoilla. :]

=============================

Sanaleikkejä (K-11)

“Kuraverinen.”
“Sietämätön.”
“Vastenmielinen.”
“Huora.”
“Evans! Minä olen meistä se, joka lisää tuollaiset sanat, pikku pyhimys.”
“Yksi sana, Musta. Siinä oli yksitoista.”
“Selvä, neiti sääntöjen rakastaja, sitten minun sanani on ‘Evans’. ‘Kuraverinen, sietämätön, vastenmielinen huora Evans...’ Jatka.”
“Ei, aloitetaan uusi. Ja minä aloitan.”
“Minäpäs.”
“Etkä aloita. Sinä aloitat aina ‘kuraverisellä’.”
“Enkä!”
“Sulje sievä suusi, Musta.”
“—huokaisi muodokas punatukka.”
“Mitä!”
“—hän huudahti Mustan huulten eksyessä hänen kaulalleen.”
“Bellatrix, sinä et pelaa sääntöjen mukaan.”
“—Evans vikisi Mustan painautuessa hänen vartaloaan vasten.”
“Minä en vikise!”
“—hän huohotti kiihottavasti Mustan korvaan.”
“Evans oli nopea oppimaan. Hän alkoi hyväillä Mustaa nauttien tämän kaipaavista huokauksista.”
“Kuraverinen!”
“Sietämätön...”


* * *


Murha (S)

“Bella! Hän pyysi minut kanssaan Tylyahoon!”
“Kuka? Ei kai taas Potter? Sepä yllättävää.”

Hän punastui. Minun olisi pitänyt tunnistaa vaaran merkit. En kuitenkaan huomannut, en välittänyt. Potter ei ollut varteenotettava vihollinen. Lily oli minun.

“Älä viitsi, Bella. Minä suostuin.”

Minun Lilyni iski puukon rintalastaani.

“Hän on oikeasti ihan hyvä tyyppi. Hän on muuttunut. Ei hän ole sellainen kuin on esittänyt olevansa.”

Minun Lilyni vuodatti vertani uusilla ja uusilla syvillä viilloilla.

“Älä näytä tuolta, Bella. Tiedän, ettette ole ylimpiä ystäviä, mutta opit kyllä sietämään häntä. Minun takiani, jooko? Tämä ei saa rikkoa ystävyyttämme.”

Olin kykenemätön puolustautumaan, kun minun Lilyni murhasi minut.


* * *


Täydellisyys (S)

Minun mestarini on poissa. Myös sinä olet poissa, kuollut.

Näillä asioilla on yhteys, jota en kykene ymmärtämään. Pimeyden lordi sanoi, ettei sinun ole välttämätöntä kuolla. Hän lupasi säästää sinut minulle. Olin jo suunnitellut, mitä tekisin kanssasi saatuani sinut vihdoin kokonaan itselleni. Olisit pitänyt siitä. Vannon, että olisit.

Tiedän, ettet koskaan unohtanut minua. Vain minä tiedän, millainen todella olit kiltin rohkelikon kuoresi alla. Tunsin todellisen minäsi, jolla ei ollut mitään tekemistä niiden roolien kanssa joita ylläpidit säilyttääksesi maineesi. Ehkä et itsekään tiedostanut sen olevan teeskentelyä, ennen kuin kohtasit minut. Ennen kuin kohtasit itsesi minussa.

En ole kokenut sellaista yhteyttä kenenkään muun kanssa. Olimme yhtä niin monella tasolla, ettei sellaisen voisi uskoa olevan edes mahdollista tässä vajavaisuuksien maailmassa. Uskoin ennen täydellisyyteen. Se sai olemuksensa siitä, mitä meille tapahtui ollessamme yhdessä. Mutta sinä et uskonut siihen. Valitsit kulissit sen sijaan, että olisit elänyt todellisen luonteesi mukaisesti. Kun valitsit Potterin minun sijastani, uskoni täydellisyyteen horjui. Mestarini opetti minut taas uskomaan siihen; hän oli täydellisyys.

Tai niin minä uskoin. Onko täydellisyyteni minkään arvoista, jos avuton lapsi todella kukisti sen, mitä pidin kaikkein täydellisimpänä?

Mestarini ei voi olla kuollut. Minä löydän hänet. Vain hän voi täyttää sen tyhjyyden, jonka jätit minuun hylätessäsi täydellisyyden, joka olimme me.


// Ancka vaihtoi ikärajan oikeaan muotoon.
// Sca nosti keskimmäisen raapaleen ikärajan sopivaksi
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017 10:09:16 kirjoittanut Neiti Syksy »
Tärkeintä ei ole voitto, vaan pitkä pelimatka ja hyvä ruoka.
Ficciarkistoni

eniale

  • conquistador
  • ***
  • Viestejä: 182
Re: Raapaleita (Lily/Bella, K-11/K-13, Angst/Romance)
« Vastaus #1 : 09.01.2008 06:00:47 »
Mitäs peliä tämmöinen on, viitisenkymmentä vilkaisua ja nolla älähdystä? Kummaa porukkaa. Aiheutin kyllä ainakin kolme noista käyntikerroista itse kun pelasin tuon topiclistan kanssa että sain yleensä näkyviin tuoreimman "lukija"määrän, pakko tunnustaa...

Mutta siis. Sain tämän raapalesikermän myötä ihan uuden näkökulman Lilyyn ja Bellatrixiin ja siihen, miksi Bellalla on vähän liikaa lepakkoja vintillä, siihen, miksi B on niin fanaattinen ja miksi vihaa Pottereita (= Harrya). Erittäin mielenkiintoista. Nämä toimivat hyvin tällaisinaan (toisin kuin minä, koska kello on ihan liikaa...). Ensimmäinen on paljon kiinnostavampi ilman johtolauseita tai muuta härpäkettä dialogin ympärillä, toinen on niin lyhyen hetken kuvaus, että enempää ei tarvita, ja kolmas on aika tiivistetty (olikos se se tupla... kas juu.)

Se mikä minua aina ärsyttää (no aika vähän kuitenkin), on tuo tavallaan arkipäiväisten ja lokeroivien tupanimitysten käyttö keskellä vaikkapa tunnepitoista tekstiä, tai muunkinlaista tekstiä, johon yhdistettynä tupavihamielisyydet ovat jotenkin triviaaleja. Tai minulle ovat, päälleliimattuja, kun puhutaan rakastumisesta. Tarkoitan siis tuota Lilyn "rohkelikon kuorta" lopun tuplaraapaleessa. Se jotenkin pomppaa sieltä niin kovin räikeästi esiin. Voi tietysti olla, että tämä on oma vainoharhaisuuteni :D

Sanaleikkien loppu sai nauramaan! 8)
"Evans oli nopea oppimaan..."
Ja koska samat haukkumasanat toistuvat tuossa lopussa, niin mitähän arvon neitokaiset olivat ennen sanaleikkinsä keskeytystä mahtaneet olla tekemässä... Jotenkin hauskasti tyttöajatus, että kesken kuuman hetkenkin pystytään (ainakin jossain määrin) jatkamaan terävää sanailua.
On illanpaisto, ja silkavat saijat
luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
surheisna kaikk' kirjuvat lorokaijat
ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.
avatar: mezzoprism

Kuuhukka

  • ***
  • Viestejä: 5
Re: Raapaleita (Lily/Bella, K-11/K-13, Angst/Romance)
« Vastaus #2 : 10.01.2008 16:10:05 »
Edellinen kommentoija jo mainitsikin joitain uusia kuvakulmia, jotka tekstisi tuo esiin, olen samaa mieltä. Lisäksi minusta oli mielenkiintoinen näkökanta myös tuo ettei Lilyn olisi tarvinnut kuolla, niinhän kirjassakin tosiaan sanottiin, nyt sitten selvisi näemmä syykin :D  Hyvää tekstiä, kiitos tästä.

Kuuhukka kuittaa, kiittää ja kumartaa
Taikuus asuu kaikkialla,
sammalen ja sienen alla.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Re: Raapaleita (Lily/Bella, K-11/K-13, Angst/Romance)
« Vastaus #3 : 11.01.2008 01:31:15 »
Todellakin, ansaitsisi enemmän kommentteja. Raapaleissa + tuplassa on onnistunut idea, ja ne todellakin kertovat yhdessä tarinan. Siitä en ole ihan vakuuttunut, että osaisin kuvitella canoniksi tätä paritusta, mutta ficcimaailmassa se menee mainiosti. :)
Lainaus
Olin kykenemätön puolustautumaan, kun minun Lilyni murhasi minut.
Lainaus
Vain hän voi täyttää sen tyhjyyden, jonka jätit minuun hylätessäsi täydellisyyden, joka olimme me.
Miten ihania lauseita! En osaa paremmin sanoa, mutta nuo olivat vain kerta kaikkiaan erinomaiset lopetuslauseet. Ei yhtään sanaa liikaa tai liian vähän.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

ruskaretki

  • Vieras
Vs: Raapaleita (Lily/Bella, K-11/K-13, Angst/Romance)
« Vastaus #4 : 02.04.2008 19:46:39 »
Edelliset kommentoijat ovat jo sanoneet melkein kaiken, mitä itsellenikin tuli mieleen, mutta olihan minunkin pakko jotain saada sanoa näin ihanien raapaleiden + tuplaraapaleen lukemisen jälkeen. :>

Ensimmäinen raapale oli ihana. Hymyilytti tuo tyttöjen sanaleikki, varsinkin se, kuinka alku toistui lopussa. ;> Toinen raapale ja kolmas tuplaraapale olivat myös hienoja; Bellan tunteet tulivat tosi hyvin esiin ja osasin jotenkin kuvitella tilanteen, jossa Lily tulee kertomaan lähevänsä Tylyahoon Jamesin kanssa. Kokonaisuutena nämä kolme olivat ihana yhdistelmä, tykkäsin! (: