Kirjoittaja Aihe: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-11  (Luettu 4530 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Me oltiin ja sinä olet yhä, k-11
« : 09.02.2011 17:11:40 »
// Alaotsikko: Lily/Severus; One-shot/Angst

Title: Me oltiin ja sinä olet yhä
Author: insatiable
Rating: k-11
Genre: Angst/Drama
Pairing: Lily/Severus

Summary: Sev ei koskaan muutu !

A/N: Elikkäs Shuffle II - haasteeseen osallistuva ficci, ja sitten Fan Fiction 1o - haasteeseen osallistuu aiheena Lily Evans, ja sanalla o6. Kuva. Tuosta FF1o-sanasta sen verran, että tosiaan se ei ole mikään konkreettinen kuva, vaan tässä semmoisena vertauskuvana, jollaisena Lily näkee Severuksen.


Me oltiin ja sinä olet yhä

The Rembrandts - I'll be there for you

No joku joskus sanoin niin, että tämä kaikki menee kuitenkin pieleen. Edelleen olemme tässä samassa jamassa. No, ehkä siitä ei pidä välittää. Olemme täällä toisiamme varten. Sinä minua ja minä sinua. Olemme löytäneet toisemme. Hah, ei välitetä maailmasta. Eletään ikuisesti! Ehkä. En jaksa välittää. Asiat menee niin vitun mahtavasti! Oho! Sinä kaaduit! Autan sinut pystyyn. Olen täällä sinua varten, silloinkin kun sataa kaatamalla, emme välitä muista. Kukaan ei koskaan voi tuntea minua niinkuin sinä, tai sinua niin kuin minä. Ollaan parhaita aina. Me vastaan maailma. Ei koskaan lannistuta! Vaikka muut ajattelisi mitä haluaa. Tyydytään toiseksi parhaaseen, koska ei me parasta saada. Mutta ei välitetä! Ollaan täällä toisiamme varten, niin kuin ollaan aina oltukin. Minä olen täällä sinua varten ja sinä minua. Näytetään keskisormea maailmalle!


Disney - I'll make a man out of you

Jälleen katsot tuolla säälittävällä ilmeelläsi minuun päin.
Huokaisen taas ärsytyksestä. "Olet oikea surkimus!" huudan. Sinun on pakko miehistyä. Tuota menoa sinusta ei koskaan tule mitään. Tuli täytyy saada palamaan sisällesi, jolloin voitat pelkosi. Sinulla ei ole aavistustakaan, mitä sinusta voisi tulla, kunhan vain pääset tuosta pelostasi. Minä näen lävitsesi, niin kuin sinä minun, ja sinun täytyy ryhdistäytyä edes hiukan, jotta pääset tavoitteisiisi. En ole täällä ikuisesti. Sinun täytyy tulla toimeen omillasi. Olet Ruikuli ikuisesti, ei sinusta tule koskaan miestä, jos et koskaan pistä vastaan. Nosta nyrkkisi, nosta katseesi, nosta suupielesi, nosta leukasi. Tarvitset vain pientä rohkaisua. Sitä valan sinuun nyt. Kuuntele minua, kuuntele ääntäni. Näin sinusta tulee mies!



Zen Café - Laiska, tyhmä ja saamaton

Eihän tämä... Eihän... Olisit joskus kuunnellut. Todella. Sinä olet yhä sama. Olet yhä kiinni siinä. Kiinni minussa. Ei ei. Minä olen mennyt eteenpäin. Mutta en mahda mitään. Koska olen jo poissa, en voi valaa sinun enää mitään. En rohkeutta, en uskoa. Kukaan ei vieläkään tuo sinulle mitään valmiina. Mikä meni vikaan kaikissa sanoissani, koska olet edelleen tuo mies? Tiskaat yhä käsin. Taikasauva on sitä varten! Tuliviski pullo seisoo nurkassa. Oletko taas ryypännyt? Miksi olet edelleen sinä? Etkö pysty muuttumaan? Etkö voi miehistyä? Olet laiska. Et osaa edes istua suorassa. Rahaa sinulla on, mutta et koskaan leikkaa hiuksiasi. Olet yhä laiha - miksi et syö? Missä minä tein väärin, koska et vieläkään ole muuttunut? En voinut jäädä luoksesi ikusiesti ja se näytti olevan virhe. Et ole saanut aikaan mitään. Ei en ole pettynyt. Mietin vain. Pääni puhki mietin.
Miksi olet yhä Ruikuli?

*

A/N: Toivottavasti muotoilu ei ollut kauhean häiritsevää !

« Viimeksi muokattu: 01.05.2015 20:02:14 kirjoittanut Beyond »

Eulalia

  • Herkkusienijumbo
  • ***
  • Viestejä: 237
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #1 : 09.02.2011 17:26:27 »
Olet kyllä tosi nopea kirjoittelemaan näitä ficcejä, kun tuntuu, että jatkuvasti on sinulta jotain uutta ilmaantunut :D

Tästäkin tykkään, olet jälleen käyttänyt muotoilua hyväksesi ja mielestäni varsin onnistuneesti. Kyseessä on yksi omista lempifonteistani, ja tykkäsin kovasti noiden tasausten kanssa leikittelystä. Hienoa, että sinulta löytyy rohkeutta kokeilla uusia juttuja fontin kanssa, itse en niin kovin innokkaasti mene standardivalintoja soveltamaan.

Itse tarinat ovat kaikki myös kauniita, pidän siitä, kuinka olet saanut eri kappaleiden siivittämät hetket nivottua toimivaksi kokonaisuudeksi. Erikoisia kappaleita muuten. Olen laiskiainen, enkä ala kommentoimaan jokaista erikseen. En myöskään osaa valita suosikkia, koska kaikissa on omat vahvat puolensa ja omanlaiset tunteensa. Hienointa koko jutussa on kuitenkin se mahtipontisuuden asetelma, josta tämä lähtee liikkeelle. Kuinka kaikki tuntuu alussa kovin alisteiselta kertojaan, kuinka he ovat maailman huipulla. Ja miten se tunnelma ja kaikki ne ajatukset latistuvatkaan loppua kohti? Mielestäni tosi hienosti oivallettu ja kirjoitettu lehmänhännän lasku ;D

Lia

Merrrí

  • ***
  • Viestejä: 577
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #2 : 09.02.2011 18:28:33 »
En tiedä, olenko omituinen tai jotain, mutta kommentoin jokaista erikseen, vaikka olen über huono kommentoimaan rääpäleitä raapaleita

Raapale one (I'll be there for you): Ihana ihana, tästä välittyi omalla tavallaan sellainen välinpitämättömyys, jajaja... Kapinallinen! Omalla tavallaan. Etenkin tuo viimeinen lause oli sellainen, joka sai minut naurahtamaan, kapinallisuudesta minä  pidän ihan liikaa, etenkin tämän kaksikon kohdalla. ♥ Ja miljoonas kierros menossa (tulee niin mieleen paikallinen soittaja [Satta Timo, kannattaa kuunnella tai vilkasta lyrikoita] tuosta lauseesta) tämän pätkän kanssa, amh, pidän ihan liikaa jo nyt, vaikka en ole edes muita lukenut vielä!
Ps.
Lainaus käyttäjältä: ins
Kukaan ei koskaan voi tuntea minua niinkuin sinä, tai sinua niin kuin minä.
Erikseen :) (word on ilkimys kaveri ja korjasi automaattisesti tuon virheen..)

Raapale two (I'll make a man out of you): Ah, ihanuus kappale ensiksi :)) Alkoi tehdä mieli katsoa tuo.. Mutta kuitenkin, tästä raapaleesta: Mikä kannustus tuossa paistoikaan. Omalla tavallaan syyttelyä, omalla tavallaan kannustusta. Haluaisin kyllä tietää, mitä ne Severuksen pelot ovat. Ja taisi Lily iskeä vyön alle käyttämällä Kelmien antamaa ”lempinimeä”.  Uh, vaikuttava näinkin lyhyeksi (en uskalla edes ajatella mitä saat pidempänä aikaan).

Raapale three (Laiska, tyhmä ja saamaton): Zen Caféa! Minun (epä)jumala! ♥ Okei, nyt olen loukkaava, anteeksi kaikki >:
Ah, tämä kappale todellakin on sopiva tähän, ihan kuin ficattu versio tuosta. Tämä oli ehkä parhain näistä, huolimatta siitä, että tämä omisti omalla tavallaan pettyneen ja syyttelevän ilmeen. Mie olen sanaton! Haluaisin niin lainata parhaita kohtia, mutta tulisi mukaan koko pätkä :D Toivottavasti se riittää, että rakastan tätä ♥ Pidin erityisesti toiseksi viimeisestä lauseesta, missä oli ihanasti käänteinen sanajärjestys, vaikka ensin tökkäsi minun silmään. Ja viimeinen lause! ♥_♥

Eh, joo, kommentin laatu on taas pro. Mutta pääseikka? Hyvä, koska mie ehdottomasti pidin tästä. Ja toivon, että kirjoitat enemmän tällaista, ja kunhan tulee tällaisia samantyyppisiä kappaleita eteen, niin joku on in heaven. (<- köh, englanti taas). Ja tosiaan, tasauksen kanssa leikittely oli mukavaa vaihtelua.
Kiitos ja hyvin syvä kumarrus, joku se vain osaa.. *haikea huokaisu*
~Din Merrrí

//Ai niin, olet taas minun uhrina, eiku.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2011 18:48:05 kirjoittanut Merrrí »

Siitakesieni

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #3 : 10.02.2011 09:47:53 »
Miksi nauran miksi nauran?! Tuo ensimmäinen oli vallan hauska teksti! :D

Lainaus
Asiat menee niin vitun mahtavasti! Oho! Sinä kaaduit!
Jotenkin tosi hieno kohta! Ja kaikki muutkin. Mietin, että miten saat yhden kappaleen aikana kirjoitettua tällaista, huhuh, olen vähän kateellinen :)

Tykkään tämän ficin ideasta, että kaikki on ensin hyvin mutta sitten lopulta se ehkä alkaakin kyllästyttää. Ehkäpä tuttua hommaa? Summary pisti vähän miettimään ensin että mitä, mutta sittenhän tuo selvisi, kun lukaisi ficin läpi. Kivat biisitkin muuten sattunut tuohon sinulle!

Kiitän tästä aamuisesta piristyksestä :)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #4 : 12.02.2011 13:17:48 »
Eulalia: Joo huomasin itekkin, että tulee aika tahtia :D Nyt tulee vaan vähän taukoa, kun kirjotukset, mutta no. Pitää yrittää vähän leikkiä mutoilun kanssa, kun aina minun oneshotit on vaan keskitettyjä, niin halusin kerrankin jotain erilaista :D
Tykkäsin itekkin tuosta, miten se lähti. Sattui niin mahtavat biisit tähän, että oli kiva kirjoittaa hmm mitenkä sanoitkaan... lehmänhännän lasku :D Kiitän kommentistasi ! ^^

Merrrí: Rääpäleitä :') Oo, en olekaan kuullut kyseisestä, pitäisi ehkä tosiaan vilkaista ! Voi kakka, aina joku virhe siellä :D
Joo, tämä biisi on aivan ihana, vaikka elokuvaa en olekaan nähnyt :( Hahaa, Lily on aika ilkee... :<
Zen Café on kiletämättä ihana ! Haha :D Vaikea kommentoida takaisin sinun kommenttiin, äää !
No ehkä sillä pääseikalla ei ole niin väliä, ja ihanaa että pidit ja oo vain in heaven ja aehrvöfsub :D Kiitän kommentistasi min beta<3'


Siitakesieni: Kiitos !^^ Ihanaa, että tämä sai sinut nauramaan, vaikka angstia onkin ! :D

xoxoxo ins

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #5 : 15.02.2011 18:23:23 »
Pidin tästä tosiaan melkoisesti. Tuo Lilyn uhmaa huokuva asenne jotenkin vain iski minuun ja sai puolelleen. Ihanaa miten hän yrittää tehdä Sevistä misetä. Se oli erittäin taitavasti kirjoitettu ja sai itselleni juuri samanlaisen olon, että nyt pitää kyllä jollekin tehdä jotain :) Olit hienosti saanut Lilyn ajatukset kuvattua kappaleiden aikana - itse en kyseiseen hommaan kykenisi varmaan koskaan (sillä koskaan ei saa sanoa ei koskaan).

Tuo tekstin asettelu oli jännä ja erikoinen, mutta hyvällä tavalla. Tykkäsin siitäkin. Nyt ei kyllä lähde minusta irti mitään järkevää kommenttia. Jajajaj niin, otsikosta pidin kovasti, kuvasi oikein hienosti tätä ficciä :)

Lainaus
Olet laiska. Et osaa edes istua suorassa. Rahaa sinulla on, mutta et koskaan leikkaa hiuksiasi. Olet yhä laiha - miksi et syö? Missä minä tein väärin, koska et vieläkään ole muuttunut?
Oih, jostain syystä ihastuin niin kovin tähän kohtaan. Sev ei tosiaankaan koskaan muutu

Kiittäen tästä ficistä
sennamiila, joka voisi joskus alkaa opetella järkevääkin kommentointia ;)


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #6 : 20.02.2011 01:38:17 »
sennamiila: Kappaleet on itselle helppoa aikaa kirjoittaa, jostain syystä juuri silloin saa koottua kaikki ajatukset tekstimuotoon :) Hyvä, että pidit asettelusta - tykkään leikkiä niillä. Kommentin järkevyyden puutos ei ole paheksuttava asia - kommentti itsessään on aina niin ihana, kun sellaisen saa - vieläpä, kun se hymyilyttää ja tulee hyvä mieli ^^ Joten kiitos siis sinulle<3'

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #7 : 21.02.2011 17:25:54 »
Ihanaa oli tulla pitkästä aikaa koneelle ja etenkin finfanfuniin ja sitten selata Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit -kohtaa ja löytää sinun Lily/Severus !!

Tykkäsin tästä todella paljon ja kuvailu se oli aivan ihana, sitä oli ihana määrä. Olit muotoillut sanat jotenkin kivasti, en osaa selittää jotenkin uutta tai mitää?. Ja sitten miten olit nuo tekstit laittanut oli aika jännä. Hyvässä mielessä, tykkäsin.

Anteeksi, ei nyt mitään järkevää tule :-\

Kiittäen ja kumnartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #8 : 25.02.2011 12:48:12 »
Natural, ihana kuulla, että pidit jälleen<3' sun kommentit on aina niin söpöjä :'3 kiitos sinulle !^^

xoxoxo ins

TseiTsei

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #9 : 12.04.2011 07:34:32 »
Kannatti valvoa koko yön, lueskella ficcejäsi teekupin ääressä ja olla vain " ^^ " .
Kiitän.
We all have moments of desperation, that's not an excuse .

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #10 : 12.04.2011 10:37:11 »
Ihana pikku ficci taas sinulla.  Kulutan aikaani fysiikan tunnilla finissä, mikä ei välttämättä ole hyvä liike, kun en fysiikasta muutenkaan mitään ymmärrä, mutta yhden asian ymmärträn! Lily/Severys on aivan ihunaa ja sinun ficcisi myös ihaniaa!!

Tutti frutti kiittää ja kumartaa


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #11 : 15.04.2011 21:11:03 »
tutti frutti; Hihah :D Meneehän se fyssan tunti noinki <; Kiitän ! Ihanaa, että ymmärsit sen ! Haha :D Kiitos kommentistasi !!<3'

xoxoxo ins

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Me oltiin ja sinä olet yhä, k-7
« Vastaus #12 : 23.07.2011 12:30:02 »
KK-haasteesta sain tällaisen kommentoitavakseni ja olin aika iloinen, koska Lily/Severus on suloinen paritus ja tämä ficcikin oli ihana.

Aloitan tämän kommentin vaikka loogisesti ensimmäisestä kappaleesta. Ja mä tykkäsin! Tässä oli ihan täysin erilaista Lilyä, mihin oon tottunut. Ei semmoinen rakastava, pelastava äiti, vaan kapinahenkeä täynnä oleva tyttö. Tässä oli sellaista heittäytymistä siihen hetkeen, mikä on meneillään ja sinun kirjoitustyyli sopi tähän, kun teksti oli enemmän tuollaista tajunnanvirtaa. Mulla tuli tästä myös tavallaan vähän haikea tai surumielinen fiilis, kun Lily ajattelee, että he ovat olemassa toisiaan varten, mutta kuitenkin siinä tietää, mitä lopuksi käy.

Toinen kappale/raapale... tässä mua ehkä vähän häiritsi se, että Lily käytti Severuksesta nimeä 'Ruikuli', mutta toisaalta taas se sopi tähän tunnelmaan.  Viha ja turhautuneisuus, sekä tietynlainen ärtymys paistoivat tästä hyvin selkeinä. Ja kuitenkin se kaikki, mitä Lily Severuksen päälle syyti, oli rohkeuden valamista häneen. Tästä raapaleesta kuvastui hyvin se, kuinka hyvin Lily Severuksen tuntikaan, nähden toisen pelon ja kannustaen tätä olemaan mies.

Viimeinen raapale on hyvä lopetus. Kun kaksi ensimmäistä olivat enemmän sellaista tulista kapinahenkeä täynnä, tämä oli havahtuminen todellisuuteen. Lopetus ei ehkä ollut ihan niin hyvä, tai siis en tässäkään kohtaa tykännyt, että käytit sanaa Ruikuli. Ite oisin ehkä käyttänyt jotain 'miksi olet yhä se sama poika?' tms. Mutta koska tämä oli muuten kokonaisuudessaan loistava, en ala nipottamaan enempää jostain tuollaisesta. Sehän taitaa kuitenkin olla aikalailla makukysymys tykkääkö siitä, tai jotain.

Näissä raapaleissa parasta ehkä oli juuri tuo tapa, millä olit kuvannut näiden kahden suhdetta ja tuo tajunnanvirtaisuus. Otsikko sopi tekstin sisältöön hyvin; Lily on mennyt eteenpäin ja kasvanut, kun Severus on vieläkin se sama poika, jolla ei mene hyvin. Muotoilukin oli kivan piristävä, vaikka aluksi vähän hämäännyin, kun teksti kulki oikeassa reunassa, mutta nopeasti siihen tottui. Kiitos tästä vielä, tykkäsin kovasti. (:


Life is an illusion.