Kirjoittaja Aihe: Twiligth: Let me Forget (K-11)  (Luettu 13509 kertaa)

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Twiligth: Let me Forget (K-11)
« : 03.02.2011 07:15:37 »
- Ficin nimi: Let me Forget
- Kirjoittaja: Classick
- Beta: -
- Ikäraja: K-11
- Fandom: Twilight

- Genre: Draama, Romance, Fluff, Angst, AU, Lievä Darkfic, Het
- Paritus: Edward/Bella/Jacob
- Disclaimer: Henkilöt ja paikat, jotka tunnistat, kuuluvat Stephenie Meyerille. Leikin vain hänen hahmoillaan saamatta siitä minkäänlaista rahallista korvausta.
- Varoitukset: Kiroilu, Pieni väkivalta, Angst
- Haasteet: Perspektiiviä parittamiseen (Canon), FanFic 50 (Korjattu), FandomNanoOTP 10 (Edward/Bella), VIP + Kymmenen kaveria -haaste (Isabella Swan), One true something (Paritustyyli: Canon), Albumihaaste #2 (Whatsername)

- Summary: On kulunut viisi vuotta siitä, kun Edward jätti Bellan. Monikin asia on ehtinyt muuttua ja Bella on päässyt jo asian yli. Ainakin niin hän ajattelee. Mitä tapahtuu, kun synkkä menneisyys tule kolkuttelemaan ovelle ja sotkemaan kaikki suunnitelmat? Onko Bellan rakentama elämä vaarassa tuhoutua jälleen?

- A/N: Tämä idea vain pälkähti päähäni ja nyt, useita työtunteja myöhemmin, se on tässä. Innoittajina minulla ovat toimineet jokaisessa luvussa esillä olevat biisit ja etenkin trailerissakin esiintyvä Green Dayn kappale. Uskokaa pois, ilman niitä ette nyt lukisi tätä.

Erityiskiitosta tässä saavat Beatrix Bones, Guadaloupe, Sinikeiju ja kaikki #jumalapelissä tukensa antaneet. Rakas Beani teekee minulle vaivalla bannerin tähän ficciin ja lupaan hänelle siitä hyvästä ikuista orjuutta. Kunhan se banneri siis valmistuu... Guu taas innoitti minua kaikilla nanoillaan kirjoittamaan enemmän ja enemmän. Hän antoi myös idean tähän traileriin, joka olisi muuten ollut suuren työn ja tuskan takana. Keiju taas kävi useinkin potkimassa ircissä ja kyselemässä, milloin tämä julkaistaan. Se on antanut lisäpotkua kirjoittamiselle. Kiitos kaikille, jotka ovat tukeneet minua ircissä ja kertoneet puuttuvia sanoja, joita en ole keksinyt.

Pidemmittä puheitta siirrytään trailerin pariin. Nauttikaa!

// Ilmestynyt Spinn off: Again and Again (K-7) Kannattaa lukea, koska liittyy tarinaan!





Let me Forget


Menneistä ei jää muistoa,
eikä jää tulevastakaan - mennyt on unohdettu,
ja tulevakin unohdetaan kerran

                                                     Saarn. 1:11


Trailer


Muistan kasvot,
Mutta en voi muista hänen nimeään


Meillä kaikilla on menneisyytemme
"Sinä olet parasta, mitä minulla on."
"Minun maailmani ei ole sinua varten."

Joillakin se on synkempi kuin toisilla
"Olen niin pahoillani."
"Älä. En kaipaa sääliäsi."

Oli se minkälainen tahansa,
"Tein sen sinun parhaaksesi."
"Niinhän sinä luulet."

sitä ei voi muuttaa
"Anna minun selittää."
"Siitä vaan."
"Rakastan sinua."

Näyttää kun siitä olisi ikuisuus,
Katumukset ovat hyödyttömiä


Mutta, kun menneisyys palaa luoksesi
"Mitä helvettiä sinä teet täällä?!"

ja haluaa muuttaa tulevaisuutta,
"Mennäänkö kahville?"

suostutko?
"Bella, hän ei ole ihminen."
"Et ole sinäkään."

Jos muistini toimii kunnolla
En aio koskaan kääntää aikaa taaksepäin


Kun tunteet ja ajatukset heittelevät
"Hänellä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa."
"Puolustelet aina häntä."

eikä mikään ole enää varmaa
"Olinko pelkkä korvike?"

kohtalo puuttuu peliin
"Et tule koskemaankaan häneen."
"Niinhän sinä luulet, kultaseni."

Unohtaen sinut, mutta en aikaa

Classick ylpeänä esittää
"Kai on vuorosi."

Let me Forget

Tulossa pian
"Ei vampyyrit ole nättejä, ne on rumia ja ällöjä."



A/N: Ensimmäiset vuorosanat trailerissa on lainattu suoraan Uusikuusta ja sanat ovat Green dayn whatsername nimisestä kappaleesta suomennettuna liraman kautta. Kun luit tähän asti, ei sinua enää hidasta kommentoiminen. Tiedäthän,että kirjoittajista on mukava saada edes pientä palautetta. Kuinka vaikeaa on muka kirjoittaa pari lausetta ja kertoa, mistä piti/ei pitänyt? ;)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 19:27:07 kirjoittanut Beyond »
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 529
  • Hannibalin täti
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #1 : 03.02.2011 07:28:14 »
Jihuu! Odotus on päättynyt. Vihdoinkin julkaisit tämän.

Herätit mielenkiintoni irkissä ja nyt olen enemmän kiinnostunut.  Trailereita on hankala, mutta tulen kommentoimaan sitten paremmin ensimmäistä lukua. Eli laittelehan sitä tänne kiitos.

Jääm innolla odottelemaan.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #2 : 03.02.2011 08:32:56 »
Uteliaisuus voitti ja summaryn ja trailerin perusteella idea kuulostaa hyvältä ja herkulliselta.  Kolmiodraamat ovat niin herkullisia ♥

Mutta jään odottelemaan ensimmäistä lukua mielenkiinnolla! :)  Eiköhän sitten kasaannu vähän parempaa kommenttia.

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #3 : 04.02.2011 01:23:03 »
Keiju: Hienoa, että löysit perille ;) Prologia pukkaa varmaan kohta puolin, joten et joudu odotamaan enää kauaa. Kiitos paljon kommentistasi!
Tuhisija: Samaa mieltä: kolmiodraama ♥ Ei paineita sen kommentoinninkanssa. Kaikki kommetit piristävät päivääni :)
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

nasku

  • ***
  • Viestejä: 3
  • We can change the World together
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #4 : 04.02.2011 16:35:26 »
Oi, ihana traileri. Pittääpi alkaa lukemaan tätä<3
"If you can forever, what do you live for?"

mmiru

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #5 : 05.02.2011 07:32:52 »
Hmmm.. Mielenkiintoinen traileri. :) Vaikka saman kaltaisia ficcejä olen lukenut aikapaljon, niin silti aijon tätäkin jäädä lukemaan. Yritän ainakin tulevaisuudessa kommentoida joka lukua, mutta joskus ei vain yksin kertaisesti kerkeä.
Jatkoa pian! :D

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #6 : 06.02.2011 07:14:57 »
Ja koska omistit tämän myös minulle, saat takuuvarmasti myös kommentin. (Ja se banneri tulee kyllä; koeviikko nimittäin loppuu ensi viikon tiistaina, että että!)

Ensinnäkin täytyy sanoa, että avasin tämän ficin ihan vain siksi, koska huomasin tämän olevan se, johon olin luvannut bannerin (ja tähän vaikutti myös eritoten se, että sinä olet kirjoittaja), ja innostuin entistäkin enemmän huomatessani, että tässä on luvassa kolmiodraamaa, threesomea, threesomedramaa ja vähän kaikkea muutakin mukavaa! Edward/Bella/Jacob on kai threesomeista parhain, ja tiedän, että sinun kirjoittamanasi tästä tulee vielä jotain niin upeaa ja luettavaa, että en malta odottaa, mitä tästä oikein tuleekaan!

Jotenkin tykkään niin paljon tämän jatkoficin ideasta, koska lähtökohtanahan on se, että Bella pääsi yli glittervampyyri Edwardista eikä jäänyt itkemään lohduttomasti tämän perään. Edwardkin kun on korvattavissa, mutta on silti myönnettävä, että on mielenkiintoista lukea sinun versiosi siitä, mitä tuleekaan tapahtumaan, kun herra päättääkin sitten vihdoin ja viimein palata takaisin. Jotenkin tästä tulee mieleen sellainen jännä ajatus, että Eddiestä tulee Bellan rakastaja (petyin btw hieman tuohon K13-ikärajaan, mutta kaikkeahan ei voi saada), mutta Jacob saa tietää tämän (= threesomedraamaaaaaa, eiku ehkä sittenkin kolmiodraamaa!)

Trailerista sen verran, että se todellakin herätti mielenkiintoni! Jotenkin tuo "Olinko sinulle vain pelkkä korvike?" -lausahdus toi sellaisen ajatuksen mieleen, että Bella olisi kuin olisikin palaamassa Edwardin luokse (toki toivon, että näin ei olisi, palan nimittäin halusta lukea jotain sellaista, missä bling bling -vampyyri jääkin tyhjin käsin). Toistanko itseäni, jos sanon, että tämä kaikki ideoineen, trailereineen ja parituksineen koukutti minut päästä varpaisiin? Jotenkin sinulla vain riittää näitä hyviä ja mahtavia ideoita vaikka muille jakaa, ja tiedän toteutuksenkin olevan loistavaa tasoa!

Bellasta hahmona vielä sen verran, että toivon, ettet tässä ficissä tee hänestä sellaista "damsel in distress" -neitosta, joka itkee ja vinkuu ja vapisee ja joka on niin hemmetin uhkarohkea, että ihan pahaa tekee. :'D Pelkään hieman, että teet hänestä Meyerin tavoin niin ilmiselvän Mary Suen kuin olla ja voi, mutta toisaalta uskon, että vaikka hänessä olisikin Mary Suemaisia piirteitä, niin et silti ampuisi niitä mitenkään yli, vaan sinun Mary Sue -Bellastasi voisikin itse asiassa tulla ihan hyväkin hahmo! Noh, loppujen lopuksi sinä kuitenkin päätät, millaisen Bellasta kirjoitat, joten en voi muuta kuin odottaa mielenkiinnolla.

Kiitokset tästä ihanasta trailerista! :-*
Ava © flawless

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #7 : 06.02.2011 07:49:25 »
nasku: Ihanaa, että pidit!
mmiru: Hienoa, että jäät seuraamaan, vaikka idea onkin vähän tutumpi. Ei mitään paineita sen kommentoinnin kanssa!
Bea: ÄÄKS miten ihana kommentti <3 Olen samaa mieltä, että tämä paritus on mitä parhainta kolmiodraamaa. Tulee kauheat paineet noista sun kehuistas! Nyt pelkään, että koko fic alittaa kaikkien odotukset! Paniikki!

Omastakin mielestäni on ihana idea, että Bella pääsi yli Edistä. Jotenkin kuitenkin tuntuu, ettei siitä voi koskaan päästä täysin yli, jos rakastamasi sielunkumppani jättää, mutta saa nähdä ;) Ikärajan olisi aluksi pitänyt olla K.15, mutta suunnitelmat hiukan muuttuivat. Eikä kaikkea voi saada :)

Sä kehut mua aivan hirveesti <3 Nyt paineet vaan lisääntyy ja lisääntyy... Apua. Tämän ficin Bella on mielestäni juuri sellainen kuin olisin hänen tilanteessaan. Tai no en ehkä ihan, mutta kuitenkin. Loppua kohti rupesin suorastaan säälimään Bellaa, kun se oli niin säälittävä, että muokkasin sen persoonaa vähän jämäkämmäksi. Saa kuitenkin nähdä, mitä pidät tästä bellasta.

Kiitos kehuista ja ihanasta kommentista!
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13)
« Vastaus #8 : 06.02.2011 07:55:34 »
A/N: Tämä ei todellakaan säväytä pituudellaan, mutta on mielestäni hyvin olennainen tarinan kulun kannalta. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki kaikille, jotka tunnistavat kappaleen ja esittäjän!



Aluksi

No one ever lied straight to your face
No one ever stabbed you in the back
You might think I'm happy but I'm not gonna be okay

Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuisi, jos koko elämäsi romahtaisi? Ehkä oletkin, mutta tuskin olet koskaan ajatellut kokevasi sitä tuskaa. Minä olen. Se on miljoonia kertoja pahempaa, kuin kukaan pystyisi kuvittelemaan. Tuska valtaa mielen, kehon, ajatukset... Kaiken. Lopulta tuntuu kuin valuisi hiljakseen horrokseen, josta ei enää heräisi. Sitten jonain päivänä se haihtuu ja ymmärrät, ettet koskaan voi unohtaa tai lopettaa tuskaa, mutta voit jatkaa elämääsi. Niin minullekin kävi.

Kun Edward lähti, olin pelkkä tyhjä kuori. Kun löysin Jacobin, tuntui, etten olisi enää tyhjä. Kuin elämälläni olisi taas sisältöä. Hän oli kuin huumetta. Aina nähdessäni Jacobin tai tuntiessani hänen läsnäolonsa, tuntui paremmalta. Silloin, kun hän oli poissa valuin taas pahempaan tilaan ja itsesääliin. Tällaista elämäni oli hetken. Sitten yhtäkkiä kaikki muuttui.

Jacobista tuli ihmissusi. Hän pystyi suojelemaan minua myös fyysisesti ja kaikki oli... Niin normaalia kuin voi olla ihmissuden seurassa. Tuntui kuin voisin unohtaa kaikki kylmät ja kovat vampyyrit ja vaihtaa ne pehmoisiin ja lämpimiin ihmissusiin.

Lopulta väistämätön tapahtui, aloimme seurustella. Silloin tuntui kuin luopuisin kokonaan entisestä elämästäni, aloittaisin uuden ja voisin unohtaa menneisyyden. Kaikki meni kohtalaisen hyvin - eihän mikään parisuhde ole täydellinen. Sitten menneisyys iski kovaa takaisin.

No you don't know what it's like



A/N: Sanat ovat Simple Planin kappaleesta Welcome to my life. Kommenttia?
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #9 : 06.02.2011 08:15:47 »
Hienoa, että prologi tuli nytten.  Tykkäilin nuista laulunsanoista alussa ja sitten lopussa tuosta yhdestä säkeestä, sopi kivasti mielestäni.  Pidin myös siitä, että prologi vain avasi enemmän summaryn ja trailerin kertomia asioita.  Siitä kuinka kerrottiin lyhyesti Jaken ja Bellan suhteen kehittymisestä ystävyydestä ja turvasta seurusteluun ja Edwardin... petoksesta (?) ja ihan ihan lopussa paluusta. 

Tyksin myös kuinka Bella tavallaan puhutteli lukijaa.  Esim. tässä:

Lainaus
Oletko koskaan miettinyt, miltä tuntuisi, jos koko elämäsi romahtaisi? Ehkä oletkin, mutta tuskin olet koskaan ajatellut kokevasi sitä tuskaa.

Ja teksti oli sujuvaa ja hyvää luettavaa, pidin kovasti.  Jään odottelemaan jatkoa :D

mmiru

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #10 : 07.02.2011 02:18:43 »
Mukavaa kun tuli jo näin nopeasti lisää. :) Pidin kovasti tuosta alusta, se oli hyvin kirjoitettu ja antoi selvän pohjan ficcille.

Kirjotusvirheitä en huomannut ja muutenkin oli helppo lukuista ja sujuvaa tekstiä. :D
Muuta en oikein tuon perusteella voi sanoa, mutta pistähän jatkoa tulemaan niin jos sitten saisit pitemmän kommentin. ;)

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #11 : 07.02.2011 04:39:11 »
Tuhisija: Ihanaa, kun pidit tekstistä eikä sen pituus häirinnyt kamalasti. Jokaisessa osassa on erikseen omat laulunsanansa, jotka kuvaavat osaa mielestäni parhaiten. En näköjään mennyt ihan metsään ainakaan valitessani proloin biisiä. Jatkot tulevat yleensä aika nopeaan tahtiin, koska olen jo kirjoittanut tämän ficin valmiiksi. Julkaisu kun ei ole kauhean vaikeaa ja hidasta :) Kiitos paljon kommentistasi!
mmiru: Onneksi teksti ei vilise kirjoitusvirheitä! Yritän aina lukea kaiken miljoona kertaa läpi ennen julkaisua, mutta yleensä ne tuppaavat jäämään huomaamatta. Jatkoa tulee kyllä pian. Kiitos myös sinulle kommentistasi!
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Miss_Cullen

  • ***
  • Viestejä: 21
  • Life is hard.
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #12 : 07.02.2011 07:29:09 »
Luin ton, ja pidin siitä.
Innolla ootan :))
Tuuli tuule sinne missä muruseni on, leiki hetki hänen hiuksillain. <br />Kerro rakkauteni, kerro kuinka ikävöin. <br />Kerro häntä ootan yhä vain. ♥

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #13 : 07.02.2011 19:32:40 »
Miss_Cullen: Mukavaa, että odotat jatkoa ja pidit!

HUOM! Tähän ficciin on ilmestynyt Spinn off: Again and Again K-7. Kannattaa käydä lukaisemassa!
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

LovelyButterfly94

  • Edwardhh<33
  • ***
  • Viestejä: 12
  • Im Crazy But You Like It
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #14 : 07.02.2011 22:05:38 »
Ooooh tää kuulostaa tosi hyvältä, jään odotamaan jatkoa!


Juu tulipa taas turha kommenti mut Anyway


-Butterfly<3



Ps:JATKOA NOPEESTI!!
Sirius Ask's James if he love's Lily

James,
She’s all I ever wanted, you know? And I just…I only want to make her happy. If she’s happy…then I’m happy. Is that love?”


Sirius
He looked at me, and I shrugged. “Don’t look at me, mate. I wouldn’t know love if it slapped me across the face wearing nothing but Dumbledore’s hat and some lacy pink knickers.”

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #15 : 09.02.2011 14:42:18 »
LovelyButterfly94: Mitkään kommentit eivät ole turhia! Turha edes pelätä sellaista ainakaan minun kohdallani. Pidän kaikista kommenteista joita saan ja olen otettu, että edes kommentoit. Monet eivät tee sitäkään. Hienoa, että pidit ja kiitos oikein paljon kommentistasi. Jatkoa tulee tänään tai huomenna.
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Let me Forget (K-13, Prologi 5.2)
« Vastaus #16 : 09.02.2011 19:18:24 »
A/N: Päätinkin julkaista tämän jo tänään, vaikka suunnittelin julkaisua ensin vasta huomiselle. Tässä päästään vihdoin asiaan, vaikka pientä johdattelua on ilmassa. Anteeksi lyhyys, mutta tapanani ei ole jaaritella :)

// AINIIN! Kirjoitin tähän hetki sitten spinnoffin. Laitan linkin, jos vaikka joku lukaisisi sen :) Again and Again (K-7)



Ensimmäinen luku

You're part of my entity, Here for Infinity
When the war has took it's part
When the world has dealt it's cards

Ajoin pitkin mutkaista rantatietä uppoutuneena ajatuksiini. Oikealla puolella kuuset reunustivat tietä kuin vihreä verho ja vasemmalla avautui merinäköala kallioiden lomasta. Tällainen oli tyypillinen La Pushin maisema. Ranta peittyi jälleen suuren kallion taakse, kun lähestyin kotia. Jälleen kerran – aivan kuten eilenkin ja sitä edellisenä päivänä – varoittamatta kallio loppui ja se tuli esiin. Ranta, jolla olin istunut aivan liikaakin elämäni aikana. Se oli paikka, jossa olin kärsinyt niin paljon, mutta myös kokenut elämäni suurimpia hetkiä.

Olin istunut tuolla rannalla ja odottanut Jakea kotiin vartiokierroksiltaan ja vampyyrinjahtauksiltaan. Siellä sain häneltä ensisuudelmani ja samassa paikkaa päätimme alkaa seurustella. Vihasin tuota rantaa, mutta samalla myös rakastin sitä. Ironista, mutta siellä olin viettänyt suuren osan elämästäni sen jälkeen, kun Edward jätti minut. Vedin vasemman käteni vaistomaisesti rintakehälleni, vaikkei kipu enää tuntunutkaan niin pahalta.

Siitä oli nyt viisi vuotta. Olin kaksikymmentäkolmevuotias ja elin sekä henkisesti, että fyysisesti kaksikymmentäyksivuotiaan miehen kanssa. Aluksi mietin ja surin joka päivä vanhenevaa kehoani, mutta Jacob vakuutti minulle aina, että kelpaisin hänelle keski-ikäisenäkin ja vähitellen en enää jaksanut ajatella sitä. Asuimme pienessä tuvassa La Pushin rannassa. Jake ei käynyt töissä, mutta itse työskentelin paikallisessa lastentarhassa. Elämämme oli niin normaalia kuin se meidän tilanteessamme pystyisi olemaan.

Kaarroin talomme pihaan ja astuin ulos Chevystäni. Jake oli korjannut sen aina tarpeen tullen, joten se oli kestänyt hyvin tähän päivään asti. Kävelin pihan poikki ulko-ovelle ja kokeilin tapani mukaan ensin, oliko se lukossa. Hämmästyin, kun ovi avautui, vaikka muistin selvästi lukinneeni sen ennen lähtöä päiväkodille ja Jakelle oli kuulema susijuttuja koko päivä. Astuin sisään ja haistoin kahvin piristävän tuoksun. Jacob kurkisti keittiön ovelta ja hymyili leveästi.

"Eikö sinulla pitänyt olla menoa?" kysyin ja ripustin takkini naulakkoon.
"Sain peruutettua sen", Jake vastasi ja kaappasi minut syleilyynsä. Kikatin kuin pikkutyttö ja suukotin hänen nenäänsä. Hän laski minut alas aivan liian pian.
"Tuoksuuko täällä kahvi?" kysyin ja menin keittiöön Jaken seuratessa minua.

Keittiön seinät olivat keltaiset ja kaapistot tumman männyn sävyiset. Eteläisellä seinällä oli suuri ikkuna, jonka edessä oli pieni neljän istuttava valkoinen ruokapöytä. Kun keittiötä katseli ovelta, se näytti aivan sadusta temmatulta. Kaadoin kahteen erilaiseen teekuppiin kahvia ja laitoin molempiin hiukan sokeria. Jake otti kaapista molemmille hillomunkit ja lautaset ja laittoi ne pöydälle.

"Mistä nyt tuulee?" kysyin antaessani toisen kupeista hänelle. Yleensä sain valittaa ja tiuskia tuntikausia ennen kuin hän suostui käydä lähileipomossa ostamassa leivoksia tai pullaa.
"Ajattelin olla kerrankin askelta edellä", Jake vastasi ja vinkkasi silmäänsä kömpelösti. Hymyilin leveämmin kuin kertaakaan sinä päivänä.
"Ilman taka-ajatuksia?" varmistin ja haukkasin munkista. Kun vastausta ei kuulunut nostin katseeni kahvista. Jake näytti hiukan kiusaantuneelta ja epävarmalta.
"Oikeastaan..." hän aloitti varovasti. Nyökkäsin kannustaakseni häntä jatkamaan. "Olemme olleet yhdessä... Neljä vuottako?"
"Neljä ja puoli", vastasin ja haukkasin uuden palan munkistani. Jake nyökkäsi epävarmasti ja näytti kuin hän olisi kerännyt rohkeutta.
"Joten eikö olisi aika harkita naimisiinmenoa?" hän kajautti nopeasti yhteen pötköön ja meinasin tukehtua munkin palaan.

Jake odotti kärsivällisesti, kun yskin hervottomasti ja yritin keksiä jotain järkevää sanottavaa. Aina välillä hän hörppäsi kupistaan ja haukkasi munkista.
"Naimisiin?" kysyin käheästi, kun sain yskimisen loppumaan. Jacob nyökkäsi ja katsoi minua suoraan silmiin. Aloin pohtia ajatusta. Me kaksi alttarilla sanomassa "tahdon", me kaksi ja kolme lasta menossa kylään Charlie-ukille, minä istumassa keinutuolissa vanhana ja kurttuisena komean ja nuoren Jacobin vieressä. Värähdin.
"Eikö ole vielä vähän aikaista?" kysyin hiljaa ja nypin munkistani pieniä paloja lautaselle. Näin heti Jaken naamasta, että hän ei ollut samaa mieltä.
"Aikaista?" hän kysyi ja nousi seisomaan. "Helvetti siitä on viisi vuotta, Bells. Viisi vuotta sitten hän jätti sinut. Etkö ole vieläkään päässyt hänestä yli?"

Nyt aloin hermostua. Kuinka hän voi kuvitella, että roikkuisin vieläkin itsesäälissä. Hän ei tuntenut minua ollenkaan, jos kuvitteli, että Edward oli syy, miksen halunnut naimisiin.
"Ei voi olla totta, että luulet Edwardin liittyvän tähän mitenkään!" huudahdin ja nousin itsekin seisomaan. Jacob hätkähti yllättävästä reaktiostani ja huomasi osuneensa arkaan paikkaan.
"Mistä sitten?" hän kysyi hillitymmin ja rauhoittui hiukan.
"Ehkä olisi parempi odottaa, että susijutut vähenevät ja asettuisimme enemmän aloillemme. Voisimme jopa odottaa, että hankkisit töitä", vastasin hiukan ivallisesti. Tiesin, ettei hän pitänyt siitä, että jouduin elättämään perheemme yksin. Se kuulema vähensi hänen miehisyyttään.
"Ai, haluat, että hankin töitä? Senkö jälkeen juokset luokseni ja kosit?" Jake kysyi sarkastisesti.

Huokaisin ja istuuduin alas. Olin mennyt liian pitkälle.
"Ei, ei se johdu siitä, ettei sinulla ole työpaikkaa", vastasin apeasti. "En vain halua olla naimisissa itseäni niin paljon nuoremman kanssa."
"Olen vain kaksi vuotta nuorempi", Jacob sanoi hämmentyneenä. Pudistin kevyesti päätäni.
"Niin, mutta ikäero kasvaa koko ajan. Mieti mitä lapsetkin sanovat, kun äiti on neljäkymmentä ja isä puolet siitä. Mieti millaisia huhuja he saavat kuulla koulussa", sanoin apeasti. Jake ei vastannut vaan painoi katseensa maahan.
"Ja siksikö haluat, että lopetan susijutut?" hän kysyi hetken päästä. Nyökkäsin. "Sittenkö tulet vaimokseni?"
"Tietenkin", vastasin ja suutelin häntä nopeasti otsalle.

Otin molemmat kupit ja tiskasin ne nopeasti. Meidän tiskikoneemme oli hajalla ja yritimme välttyä suurilta tiskikasoilta, joten tiskasimme yleensä kaikki tiskit välittömästi. Tai ainakin minä tein niin.
"Ajattelin mennä ostoksille", ilmoitin ja laitoin kupit kuivauskaappiin. Jake oli mennyt olohuoneeseen ja kuulin television äänen.
"Ihan miten vain", hän vastasi ja laittoi lisää volyymia. Otin laukkuni eteisestä ja puin takin päälle.
"Palaan illalla", sanoin ja avasin oven. "Nähdään."

Juuri, kun pääsin autolle, näin Raichelin ja Paulin kävelevän pihallemme. He asuivat vain parin talon päässä, joten en ihmetellyt heidän saapumistaan. Näimmehän melkein joka päivä.
"Oletteko lähdössä jonnekin?" Raichel kysyi ja käveli luokseni. Hänen tummanruskeat hiuksensa ulottuivat nykyään jo puoleen selkään ja hänen silmänsä olivat kauniin ruskeat. Aivan kuten Jacobilla.
"Minä menen ostoksille ja tulen illalla, mutta veljesi on kotona", kerroin ja istuuduin autoon.
"Nähdään sitten illalla", Raichel sanoi pirteästi ja meni Paulin kanssa sisälle.

Matka La Pushista Forksin keskustaan kesti aikansa, mutta nautin siitä. Mielestäni oli ihana ajaa keskellä metsää pienellä ja mutkaisella tiellä. Nautin myös hiljaisuudesta. Ajaessa ei tarvinnut kuunnella muuta kuin moottorin pauhunaa ja sai uppoutua ajatuksiinsa. Mietin kulunutta päivää ja riitaamme. Olin jo pitkään tiennyt, että Jake halusi naimisiin. Tyhmempikin olisi huomannut sen kaikista niistä vihjailuista. Itse en perusta sellaisesta. Susijutut olivat vain tekosyy, olisin voinut mennä naimisiin vaikka heti, jos olisin halunnut. Tiesin, että Jakella kestäisi useita vuosia oppia tarpeeksi itsehillintää, jottei hän enää muuttuisi sudeksi. Sen jälkeen alistuisin hänen vaimokseen.

Näin sivusilmällä liikettä metsässä ja käänsin katseeni sinne. En nähnyt mitään erikoista. Olin aivan varma, että näin jotain.

Kiertelin Forksin ainoaa vaatekauppaa ympäri turhautuneena. En ollut ikinä löytänyt sieltä muuta kuin sukkia eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. Otin käteeni mustan tuubitopin ja katsoin itseäni sen kanssa suuresta kokovartalopeilistä. Hämmästyin, kun näin peilin kautta kaupan takaosassa seisovan vaalean hahmon ja käännyin ympäri. Ei ketään. Katsoin taas itseäni peilistä ja heitin topin siihen, mistä otin sen. Aloinko tulla vainoharhaiseksi vai seurasiko joku minua? Pudistin päätäni. Ei kukaan voisi juosta metsässä samaa vauhtia kuin auto ajoi tiellä.

Kokosin vihereitä omenoita läpinäkyvään pussiin punnittavaksi, kun puhelimeni soi ja pudotin yhden omenan lattialle.
"Bella", vastasin kännykkääni ja kyykistyin poimimaan pudonnutta omenaa.
"Hei, täällä on Jessica", kuului tuttu ääni puhelimesta. En ollutkaan kuullut Jessicasta mitään pitkään aikaan. Sen verran kuitenkin tiesin, että hän asui nykyään Miamissa ja oli naimisissa kohtalaisen hyvin ansaitsevan ja vaikutusvaltaisen miehen kanssa.

"Ajattelin vain kysyä, miten voit. Ei olla nähty aivan liian pitkään aikaan", Jessica aloitti ja alkoi kertoa omasta elämästään. Nostin pudonneen omenan takaisin muiden sekaan ja katsahdin taakseni. Silloin näin taas sen hahmon kaukana kaupan takaosassa. Se selvästikin katseli minua.
"Soitan sinulle kohta takaisin", lupasin ja löin Jessicalle luurin korvaan. Olin lähtemässä kohti hahmoa, mutta se oli jälleen kadonnut. Aloin mennä hienoiseen paniikkiin. Jätin omenapussin kärryyn ja otin laukkuni siitä. Sitten kuljin kassan ohi ripein askelin ostamatta mitään ja lähdin autolle.

Autoni oli Forksin suurimmalla parkkipaikalla keskellä kaupunkia. Oloni parantui hiukan, kun pääsin sen vierelle ja aloin kaivaa avaimia laukustani. Onnistuin kuitenkin pudottamaan ne juuri ennen kuin sain ne käteeni.
"Hitto", mutisin, kun avaimet kolahtivat märkään asfalttiin. Olin juuri nostamassa niitä, kun ne katosivat.
"Tässä", kuului kuiskaus takaani. Ihoni meni kananlihalle ja jäseneni sähköistyivät. Tunnistin tuon äänen viiden vuoden takaa. Tunnistin tuon tuoksun. Koko kehoni muisti, vaikka aivot eivät suostuneet toimimaan. Yhtäkkiä tunnistin myös aiemmin päivällä näkemäni hahmot.

Olin ristiriitaisessa tilassa. Toinen puoli minusta halusi juosta karkuun ja soittaa Jaken hakemaan minut. Se oli luultavasti se järkevä vaihtoehto. Muutkin sudet tulisivat luultavasti ja häätäisivät hänet. Toinen osa taas halusi kääntyä ympäri ja hukuttautua menneisyyden haaveisiin. Unohtaa viisi kulunutta vuotta ja huutaa, etteivät ne merkinneet mitään. Se saattoi olla se huonompi vaihtoehto. En kuitenkaan saanut itse päättää, koska Edward yhtäkkiä seisoi edessäni.
"Hei Bella."

I'll be all you need and more



A/N: Rihannan Umbrella oli tämän luvun biisi. Toivoisin taas kommenttia tästä luvusta. Kaikkihan vaivautuvat siihen, eikö niin ;)
« Viimeksi muokattu: 09.02.2011 20:42:05 kirjoittanut Classick »
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Let me Forget (K-13, Luku 1; 9.2)
« Vastaus #17 : 09.02.2011 20:39:43 »
Jei, eka luku!  Ihan sopivan pituinen oli, olisi mielestäni voinut olla hitusen pidempikin, mutta kyllä tämä näinkin meni.  Teksti oli sujuvaa ja helposti luettavaa, mutta yhdessä kohdassa oli pieni muotovirhe:

Lainaus
"Ajattelin vain kysyä, miten voit. En olla nähty aivan liian pitkään aikaan", Jessica aloitti ja alkoi kertomaan omasta elämästään.
alkoi kertoa... Itsekin teen toisinaan samaisen virheen, että taivutan jälemmän verbin -maan muotoon, ei sitä silloin huomaa :D  Mutta oli pakko huomauttaa (ja sanon vielä tuosta pienenpienestä virheestä replassa: Ei olla nähty...)

Luvun alusta pidin ihan hirmuisesti, se alkoi todella kivasti ja kuvailevasti ja imaisi mukaansa heti alkuriveillä.  Oli myös mukavaa kuinka rantaa kuvailtiin sekä Bellan vihaamaksi että rakastamaksi ja kerrottiin hieman menneistä vuosista.  Mutta Jacobin ns. kosinta tuli kyllä kovin yllättäen, itse en odottanut sitä (täytyy myöntää)!  Olin jo, että Bella suostuu, mutta tietty tämä ikä asia estelee häntä, ja se oli kyllä hyvä veto syyksi kieltäytymiseen.  Loistavaa!

Oli myös ihanaa nähdä vilaus Jacobin siskosta ja Paulista ja kuulla myöskin Jessicasta, vaikka kaikista heistä olikin vain vähän.  Ja tietty Jessica on nainut vaikutusvaltaisen ja hyvin rahaa ansaitsevan miehen.

Mutta luvun lopetus.. !  En odottanut vielä ensimmäisessä luvussa mitään, joten yllätyin tässäkin ja hyvällä tavalla.  On hyvä, että saat asiat rullaamaan, mutta että vielä ei kumminkaan tapahtunut niin paljoa.  Ui, mutta odottelen jatkoa ja tietoa siitä, mitä Eetu haluaa.  Kiitos luvusta :)  Ja voisinpa käydä lukaisemassa tuon spin-offin (piti jo aiemmin, mutta miulle tuli jotain muuta ja unohtui).

LovelyButterfly94

  • Edwardhh<33
  • ***
  • Viestejä: 12
  • Im Crazy But You Like It
Vs: Let me Forget (K-13, Luku 1; 9.2)
« Vastaus #18 : 09.02.2011 21:34:49 »
 ;D ;D ;D Tiiitiii *HappyDance*  Ihana surkean päivän pelastus kun huomasin tänne tulleen jatkoa, hih Juu en taaskaa saa mitää normaalia kommentia aikaseks ku oon nii innoisani tästä mutta bongasin pari virhettä ja aatelin olla hyödyksi ja ilmoitaa ne
Lainaus
Juuri, kun pääsin autolle, näin Raichelin ja Paulin kävelevän pihallemme. He asuivat vain parin talon päässä, joten en ihmetellyt heidän saapumistaan. Näimmehän melkein joka päivä.
"Oletteko lähdössä jonnekin?" Raichel kysyi ja käveli luokseni. Hänen tummanruskeat hiuksensa ulottuivat nykyään jo puoleen selkään ja hänen silmänsä olivat kauniin ruskeat. Aivan kuten Jacobilla.
"Minä menen ostoksille ja tulen illalla, mutta veljesi on kotona", kerroin ja istuuduin autoon.
"Nähdään sitten illalla", Raichel sanoi pirteästi ja meni Paulin kanssa sisälle
Eli tuo Rachel on kirjotettu väärin se kirjoitetaan Rachel ei ollu iso virhe mut pisti silmään. vielä lopuks TÄÄ ON AIVAN IHANA!! ja tiedän olevani kärsimätön mut JATKOA!!!


-Butterfly<3

Ps:toivotavasti Bella valitsee Edwardin itse kun olen 100% Team Edward! Mut  kävi mite kävi tää on tosi hyvä
Pss nyt oikeesti lopetan tän hehkutamisen ja meen takas kolooni
Sirius Ask's James if he love's Lily

James,
She’s all I ever wanted, you know? And I just…I only want to make her happy. If she’s happy…then I’m happy. Is that love?”


Sirius
He looked at me, and I shrugged. “Don’t look at me, mate. I wouldn’t know love if it slapped me across the face wearing nothing but Dumbledore’s hat and some lacy pink knickers.”

Ashmett

  • ***
  • Viestejä: 10
  • When a picture is worth a thousand words!
Vs: Let me Forget (K-13, Luku 1; 9.2)
« Vastaus #19 : 09.02.2011 22:40:00 »
Pidän ficistä ihan sairaasti :D sitä oli mukava lukea, koska teksti kulki eteenpäin sopivaa vauhtia. Virheitä en pahemmin pongannut (en kyllä katsellutkaan). Sellainen iski kuitenkin silmään, kun luki Raichel, niin eikös sen pitäis olla Rachel?
Toivon jatkoa hartaasti ;)

Ashmett
Marketing is not everything but everything is marketing!