Kirjoittaja Aihe: Darren Shan, Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, S]  (Luettu 3354 kertaa)

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Lupaus huomisesta
Fandom: Darren Shan
Paritus: Darren/Crepsley, (Crepsley/Arra)
Genre: draama, pienenpieni fluff
Ikäraja: S
Vastuunvapautus: En omista hahmoja, ne on täysin Darren Shanin tuotantoa.

A/N: Varoitan nyt heti niitä, jotka ei ole lukeneet Darren Shanin yhdeksättä kirjaa (enmuistanimeä), koska spoilaa sitä ehkä pikkuriikkisen lopussa. Osallistuu multifandomiin ja perpektiiviä parittamiseen opettaja-parituksella.

*

Nimeni on Darren Shan. Olen puolivampyyri. Ennen olin ihminen, mutta monia vuosia sitten Crepsley niminen vampyyri veretti minut ja teki minusta kaltaisensa. Hän on opettanut minut vampyyrien tavoille. Juon ihmisverta pysyäkseni hengissä, olen voimakkaampi kuin yksikään ihminen ja vaikka joskus vaivun epätoivoon, kaipaan perhettäni, tunnen silti, että tämä on vasta elämäni alku.

Nyt olen myös vampyyriprinssi. Pelastin vampyyrien heimon varmalta kuolemalta, joten he valitsivat minut prinssikseen. Se on oikeastaan aika hämmentävää, kun jokainen vastaantuleva vampyyri täällä vampyyrivuoressa hymyilee hyväksyvästi ja tulee ehkä jopa vaihtamaan kanssani muutaman sanasen.

Crepsley ei kuitenkaan anna minun määräillä itseään, vaikka prinssi olenkin. Hänelle olen yhä se sama kokematon oppipoika, jolle oli hirvittävän vaikeaa aluksi juoda ihmisverta. Välillä kuitenkin huomaan Crepsleyn katsovan minua, jolloin hänen kasvoillaan loistaa ylpeys. Hän on ylpeä minusta.

Crepsley merkitsee minulle nyt kaikkea. Hän on perheeni - voisin jopa sanoa, että kuin isä, mutta ei se niin ole. Crepsley on minulle enemmän. Hän on koko elämäni, enkä tiedä mitä tekisin, jos hän kuolisi.

Ajattelen kuolemaa usein, sillä siitä on tullut nyt osa elämääni. Olenhan minä jo kerran kuollut ja noussut haudastakin. Ja kun on vampyyri, sitä vain joutuu katsomaan vierestä, kun tutut ihmiset kuolevat pois. Meistä kukaan ei voinut tehdä mitään, kun Arra kuoli, minä en voinu tehdä mitään estääkseni Gavnerin kuoleman. Minä saatoin vain kostaa, mutta se ei kuitenkaan saanut Gavneria takaisin elämään.

Joskus me Crepsleyn kanssa puhumme näistä asioista. Puhumme kuolemasta. Kerron siitä, kuinka kaipaan perhettäni, joka luulee minun olevan kuollut. Kerron painajaisistani, jotka koskevat Gavneria. Hän puolestaan kertoo omasta perheestään, elämästään ennen minua ja vampyyreita. Hän kertoo myös Arrasta, mutta siitä minä en oikeasti haluaisi kuulla.

En halua nähdä tuskaista ja kaipaavaa ilmettä Crepsleyn kasvoilla, kun hän puhuu Arrasta. Crepsley rakasti sitä vampyyria. Minä tiedän sen, mutta en hyväksy sitä. Mustasukkaisuus repii sisuksiani aina, kun hän puhuu Arrasta. Tuntuu kuin hukkuisin johonkin, mitä ei ole olemassakaan.

Sanoin siitä Harkatille luullen, että kyseessä oli vain jokin vampyyreille ominainen tunne. Tunne siitä, että haluaa toisen vain itselleen. Minä haluan Crepsleyn vain itselleni. En halua hänen rakastavan menneisyyteen kuuluvaa vampyyria, joka nyt on jo kuollut. Haluan, että Crepsley on minun.

Harkat katsoi sillon minua tarkasti. Hänen tummat silmänsä olivat tutkimattomat ja minua hermostutti. Lopulta Harkat totesi, että kyseessä on jokin muu. Kyseessä on rakkaus.

Se sana hermostuttaa minua. Saa minut pelkäämään, että Crepsley huomaa ne kaikki katseet joita minä häneen salassa luon. Pelkään hänen kuulevan sydämeni jyskyttävän liian lujaa. Hänen läheisyytensä saa minut sekoamaan sanoissani, punastelemaan. Olen kaikkea sitä, mitä ennen en ole ollut ja se sana, joka ajatuksissani pyörii, sekoittaa päätäni vielä enemmän. Rakkaus.

Joskus, kun Crepsley ei usko minun näkevän, hän katselee minua. Hänen silmissään on arvioiva katse, hieman epäröintiä ja hellyyttä. Ne katseet, joita hän minuun pikaisesti luo, ovat pelastukseni. Ne valavat minun heikkoa toivon liekkiä, että hän ehkä joskus unohtaisi Arran ja huomaisi minut. Ne katseet saavat minut myös pelkäämään. Pelkään, että hän tietää tunteistani, liiasta kiintymyksestä häneen.

Crepsley lupaa minulle parempaa elämää. Hän sanoo, että kun sota on ohitse, hän näyttää minulle maailmaa, kenties tekee minut vertaisekseen. Ehkä sitten saan myös rohkeutta, rohkeutta kertoa tästä kaikesta, näistä tunteista ja toiveista.

Ajatellessani tätä kaikkea, tuijotan Crepsleytä liian pitkään. Hän huomaa ja arpisille kasvoille ilmestyy ilkikurinen hymy. Ja minä toivon, että saisin suuni auki, jotta voisin kertoa hänelle jo nyt. Haluaisin kertoa ennen kuin kaikki on liian myöhäistä, sillä sisälläni lepää pelko ja levoton aavistus tulevasta kuolemasta, jota en pysty estämään.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 09:52:39 kirjoittanut plööt »


Life is an illusion.



Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #1 : 28.01.2011 20:59:09 »
Crepsley ft.punanen ällöviitta forever<3

Ehdinkö ensimmäisenä? ;)
Ja taas paritus, joka ei ollut pieneen mieleeni putkahtanutkaan.
Crepsley on niin ihana, että itkettää. oikeestaan crepsley on kiinnostavin hahmo koko darren shan- kirjasarjassa.
Ficci oli ihana, Darren ei heittänyt tunteiluaan yli vaan tää pysy hyvin kasassa ja oli kuitenkin pikkiriikkisen siirappinen ;)
Pidin kovasti :)

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #2 : 28.01.2011 23:41:49 »
Tää on vaan niin kaunis <3

Kuvailet ihanasti tunteita ja epäröintiä. Lisäksi pisteet alussa olevalle "olen Drren Shan, ja olen puolivampyyri" -jutulle, joka löytyy kai jokaisen kirjan alusta. Koko teksti oli kuin se olisi voinut olla suoraan kirjasta, kuvailu sopi niin yksiin niiden kanssa. En tarkoita (pelkkää) kirjoitustyyliäsi vaan muunmuassa Darrenin tapaa ajatella ja muutenkin koko minä -muotoa, lisäksi ficci sopi yksiin kirjan juonen kanssa, eli ei poikennut tapahtumista vaan olisi hyvinkin voinut tapahtua taustalla.

Yksi pienen pieni kirjoitusvirhe ficistäsi löytyi:
Lainaus
minä en voinu tehdä mitään estääkseni Garnerin kuoleman.
Tarkoitit varmaan Gavner?

Spoilausvaara, älä lue jos et ole lukenut kirjoja:

Eikös Crepsley kuole jo kahdeksannessa kirjassa?

Ja offia:
Solembum (ja muut, en ole varma), tiesitkös että Crepsleystä kertoo oma kirja? Birth of Killer aloittaa Crepsleyn oman saagan, suosittelen kirjaa kaikille jotka tykkäävät kyseisestä herrasta. Se on todella hyvä kirja. Ajattelin vain että joitain saattaisi ehkä kiinnostaa...
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #3 : 29.01.2011 00:18:57 »
Omg. kommentteja. : D

Solembum, kiitos kommentista, ei mullakaan vielä ennen tätä päivää ollut tullut mieleenkään tällainen paritus. :'D Ja Crepsley♥

Neithan, oon ihan otettu noin ihanista kehuista ja että Darrenin tapa ajatella oli ic'mäistä. Ja kiitos tuon virheen bongaamisesta ja kommentista ylipäätänsä. Ai kuoleeko se jo kahdeksannessa? Meinaan vaan, että mulla on kymmenes osa tuolla hyllyssä ja se jatkuu siitä kohtaa, mihin yhdeksäs jäi, eli Crepsleyn kuolemasta. Noh, samapa tuo. : D

Ja haluun lukee ton Crepsleystä kertovan kirjan (tai kirjasarjan)! : O ♥


Life is an illusion.



Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #4 : 29.01.2011 10:36:35 »
Spoilerivaara:
Tosiaan, meinasin kanssa kysyä tosta Crepsleyn kuolemasta, muistelin että eikös se jo tapahtunu aikasemmin. Jääny muistiin tietty kun meinasin ruveta poraan sitä lukiessani, ja sit kuolin niille Darrenin toivekuville Crepsleyn elämän jatkumisesta. Ei sellasta sais laittaa kirjoihin, sydänhän siinä särkyy pirstaleiks  :'(

Ja offilla jatketaan; Ihanko tosi Crepsleystä on oma tarina?? :o
Tämä tyttö porhaltaa suoraan kirjakappaan! Kiitti Neithan.

agvatica

  • ***
  • Viestejä: 168
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #5 : 29.01.2011 12:41:18 »
Oli pakko lukea kun huomasin tämän, koska Darren/Crepsleytä on vaan liian vähän tässä maailmassa. Ja oli ihana huomata, että tämä oli vielä hyvinkin laadukas yksilö, tämä ficci, oikein kauniisti kirjoitettu, ihanaa kerrontaa. Sitä vaan haluaisi, että tuo Darrenin haaveilema huominen tulisi, että Crepsley oikeasti vaan nakkaisi sen Arran mielestään ja ne vois olla Darrenin kanssa yhdessä onnellisia elämänsä loppuun asti mutta kun... no aina voi kirjoittaa fanfictionia. :D

Kaiken kaikkiaan tää oli tosi nätti pätkä, Darrenin tapa kertoa oli hänelle hyvin tyypillinen, ja tuo kaikki juttu siitä kuinka Darren kaipaa perhettään ja näkee painajaisia ja on vampyyriprinssi ja kaikkea... ihan hyvin voin kuvitella että tämä olisi voinut olla pätkä suoraan kirjasta. (varsinkin kun ihan kirjassakin tuntuu välillä että Darrenia ja Crepsleytä paritetaan ihan kympillä :DDD) En nyt osaa sanoa tästä mitään muuta, oli pakko vaan tulla ilmoittamaan että luin ja tykkäsin. ^^
"Kun elämä on pitkä uneton yö kirjoitan maailmaa kodiksi"

CMX - siivekäs

Sha

  • Severus Kärmys
  • ***
  • Viestejä: 382
  • de D'Nash
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #6 : 30.01.2011 15:46:35 »
Tulen myöskin ilmottamaan lukeneeni :) Ja toistelen hieman samaa kuin edelliset, sujuvaa nättiä tekstiä ja aivan ihanasta "parista" :) Kyllä niistä kirjoista välillä löytää niin "selviä" viittauksia näihin (tai sitten sitä vain on lukenut liikaa slashia :D). Pieniä virheitä tekstissä oli, jotka tökkivät silmiini, mutta eivät liian pahasti. Tämä sama olisi muuten mielenkiintoista lukea myös Crepsleyn versiona! Kiitokset tästä lukukokemuksesta ja Darren-ficcejä ehdottomasti lisää, kiitos! :)
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #7 : 30.01.2011 19:27:06 »
Oon ihan hämmentynyt näin monista kommenteista! : DD

agvatica, kiitos ihanasta kommentista. Oon muuten samaa mieltä tosta, että kirjoista ihan oikeesti löytyy viittauksia Darren/Crepsley'hin. : D
Sha, kiitos sullekin! Tuun varmasti kirjoittamaan vielä lisää Darren Shania, koska tämän ficin kirjoittaminen oli tosi hauskaa ja ihana huomata, että tälle fandomille löytyy lukijoita. (:


Life is an illusion.



Arrow

  • Vieras
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #8 : 02.04.2011 11:49:12 »
Jännä idea, en ole koskaan ajatellut Darrenin voivan rakastua Crepsleyn... mutta ihanan söpö  ;D Oli tosi elävän tuntuista ja toi kirjoissa Alkusanat -nimellä tunnettu alotus sopi kyllä älyttömän hyvin, vaikka ficci ei olekaan mikään järjettömän pitkä. Virheitä ei löytynyt ainuttakaan, kiitos siitä  :)

Lunella

  • ***
  • Viestejä: 704
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #9 : 02.04.2011 12:02:01 »

Arrow, no tällainen paatunut slasharin mieli nyt näkee joka puolella slashia ja Darren/Crepsleyhän on ihan mielettömän suloinen paritus! :DD Kiitos kommentistasi. ♥


Life is an illusion.



NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #10 : 03.04.2011 22:02:42 »
Uuu.. :) Ihana! Tykkäsin äärettömän paljon tosta kuvailusta! ♥

Mä oon aina, ekasta kirjasta lähtien tykänny kaikkein eniten Crepsleystä. Ja Darren oli kans ihan kiva, vaikka välillä se vaikutti vähän ärsyttävältä. Ja tietysti mulla oli päässä kuva niistä, millasilta ne mun aivojen ja kirjan kuvailun perusteella näyttää. Sitten mun kaveri pakotti mut katsomaan sen elokuvan, joka oli niiiiiiiiin huono. Siis oikeesti, aivan hirveen järkyttävä (varsinki ku on lukenu nää kirjat). Ja se vähän veti niinku sitä "Crepsley on ihana!"-fiilistä alas... (tää ei oikeestaan liittyny tähän..)

Mutta siis tykkäsin tästä todella paljon! Ihanaa et Darren Shaneistakin kirjotetaan jotain :)

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #11 : 29.07.2011 14:20:32 »
Hupsista, unohdin kommentoida aiemmin, vaikka luin tämän ensimmäisen kerran about puoli vuotta sitten :D Luulin kommentoineeni, mutta en näköjään sittenkään. Noh, sitä se vanhuus tuottaa...

Sitten itse ficciin. Pidin kovasti ja ajatuksena Darren/Crepsleyhän on todella suloinen. Kuvailit sen todella kauniisti eikä tullut yhtään pedari-fiilis. Tykkäsin myös tuosta, miten jätit lopun auki ja rakkaus jäi vain leijumaan ilmaan. Viittaus Crepsleyn kuolemaan Taistelu Aamunkoitteessa oli koskettava ja hyvä lopetus. Toisaalta jäin kaipaamaan lisää, mutta toisaalta tämä oli hyvä näin, en oikein osaa päättää.

En itse tykkää Harkatista yhtään ja vielä vähemmän nyt kun tiedän sen olevan Kurda. Suorastaan inhoan sitä! Kurda on Kurda, suloinen enkelini, ei sellainen ruma ja tyhmä Harkat. Tämän takia tuo, että Darren puhui nimenomaan Harkatin kanssa, oli minusta ärsyttävää, mutta niinhän se kirjojen mukaan menee. Tämä on siis vain oman, kieroutuneen mieleni koukeroita. Ei mitään sen vakavampaa.

~Culliina
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Insku

  • Vieras
Vs: Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #12 : 16.10.2011 21:05:46 »
Tää oli kiva!
Lopetus oli kaikkein parasta tässä ficissä(seikkailee jossain pilvissä, hymy korvissa)
Voi kun Crepsley huomais Darrenin!
Äh en mä nyt tästä hirveesti osaa sanoa muuta(pahoittelen  :-[).

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Darren Shan, Lupaus huomisesta [Darren/Crepsley, K-7]
« Vastaus #13 : 22.03.2014 01:20:16 »
Haaa, nostanpas ficin esille vuosien takaa ihan vain nostalgian riemusta ja haikeudesta. Voi että, vaikka olen saanut koko kirjasarjan luettua, Darren Shaneilla tulee silti aina olemaan ihan oman erityinen paikkansa suosikkikirjojeni joukoissa. Pidän tarinasta kovasti vieläkin, mutten ole todellakaan perehtynyt sarjan fanfictioon moneen vuoteen, nyt kun nopeasti tarkistin niin Ao3:sta löytyi lähinnä vain Darren/Steve ficcejä, mikä ei kyllä ole ihmekään. No kuitenkin, pidän myös tästä paritusmahdollisuudesta, enkä kiellä sitä ollenkaan.

Minusta tässä näkyi hienosti ajan kuluminen ja kokemus, jota Darren on prinssinä toimiessaan ja muutenkin saanut kerättyä. Hän osasi jopa suhtautua kuolemaan melko juhlallisen kunnioittavasti ja samalla myös peläten. Hän arvioi omia tunteita mentoria kohtaan minusta varsin kivasti, tykkäsin myös siitä Darren paljasti tunteensa Crepsleytä kohtaan Harkatille, ja sai ystävältään tyypillisen viisaan vastauksen. Olihan Darrenissa ne perinteiset ihastumisen miljoona kertaa nähdyt merkit, mutta hän suhtautui tilanteeseen silti ihan hyvin, eikä esimerkiksi tuntunut häpeävän tunteitaan mitenkään hirveästi. Tässä oli hyvää myös syvätaso, jolla tunteet toimivat; tunne kyllä välittyi Darrenin (ja Crepsleyn?) katseista ja ajatuksista ihan riittävän hyvin, suhde ei jäänyt ihan ajatusten tasolle muttei kuitenkaan liekehtiväksi tunteidentunnustukseksi. Crepsley antoi myös turvaa ja lohtua kun prinssi sitä tarvitsi. Erityisen hyvin mieleen jäi tämä:
Lainaus
Crepsley lupaa minulle parempaa elämää. Hän sanoo, että kun sota on ohitse, hän näyttää minulle maailmaa, kenties tekee minut vertaisekseen
Sanamuodot olivat ihan kohdallaan, ja lause ilmensi niin hyvin Darrenin ja Crepsleyn välistä suhdetta. Hienoa! Ja kiitos ficin kirjoittamisesta, oli mukava lukea <33
Einmal ist keinmal