Kirjoittaja Aihe: Mailasankari ja melamies (S) Älyttömät otsikot-haasteeseen  (Luettu 2672 kertaa)

Natty-boy

  • Master Holdwine
  • ***
  • Viestejä: 71
Nimi: Mailasankari ja melamies
Kirjoittaja: Merriadoc, minä siis. Yllättävää, sanoisin.
Genre: Humor, ainakin armaan betani mielipiteistä päätellen.
Paritukset: Random mies/nainen
Ikäraja: S
Beta: LoverDoll, rakas hoitsuni (entinen H.P Luvcraft)
A/N: Olavi<3




"...ja siinä olikin kodinhoitohuone. Tähän päättyi kierros rakennuksessa ja mikäli kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan, voinemme poiketa katsomassa myös itse kylää. Ja jos talossa on jotain, mikä jäi mieltänne vaivaamaan, vastaan mielelläni kysymyksiin. Ei mitään? Kenelläkään? Hienoa."
Pieni sekalainen ryhmä asuntoesittelyyn tulleita ulkopaikkakuntalaisia kerääntyi tärkeilevän asuntoesittelijän johdolla eteisaulaan.

"Anteeksi.  Anteeksi, mutta kerkeäisinkö mitenkään käydä veeseessä ennen kuin poistumme?" Pieni, pullea, hiukan vanhempi, mutta erittäin suloinen nainen punastui railakkaasti uskallettuaan puhutella pelottavan oloista esittelijää.

"Onko rouvan aivan pakko? Meillä on suunniteltu ja tarkasti kellon kanssa ajoitettu kierros, ylimääräisiin turhuuksiin ei ole aikaa", esittelijä, Olavi nimeltään, nyrpisti nenäänsä hienoisesti aivan kuin rouvan kysymys olisi ollut henkilökohtainen loukkaus häntä kohtaan.

"Ei ole iso hätä, mutta sitäkin pakottavampi. Ihan vain pikapisulla kävisin."

Tuskaisena silmänsä sulkien Olavi heilautti kättään ja nainen lähti kipittämään kohti ylemmän kerroksen kylpyhuonetta. Hiukan etäämmällä tilannetta seurannut nuori pariskunta tyrskähteli nyrkkeihinsä.

****

"Noniin, onko muilla tarvetta päästä tyhjentämään rakkoaan, vai pääsemmekö kenties nyt jatkamaan matkaa? Pääsemme? Hienoa.
Kävelkäämme tämän kadun eteläiseen päähän, niin saavumme koululle, jonka ehdottomasti haluan esitellä."

Ryhmä kerääntyi hiukan eksyneen näköisenä pihapolun päähän, kunnes matka katkesi kuin seinään.

"Tuota... eteläinen pää?" Nuori opiskelija uskaltautui huikkaamaan ovea lukitsevalle Olaville.

"Voi hyvä jumala, ainako minulle lähetetään ne tyhmimmät...", mies mutisi hiljaa itsekseen. "Kääntykää vasemmalle!"

****

"...sen lisäksi koulun edustusjoukkue on niittänyt mainetta ja palkintoja ympäri maata.
Itse rakennus on uudistettu vasta hiljattain. Viime kesänä rakennettiin lisäsii..."

"Anteeksi kun keskeytän, mutta mikä joukkue mahtaa olla kyseessä?" Samainen nuori opiskelija keskeytti ylpeän esittelyn.

"Joukkue...? Ah, niin. Mailasankarit. Lienette kuulleet jossain puhuttavan?"

"Eikun... Tarkoitin kyllä kysyä, että missä nämä... Mailasankarit... ovat kunnostautuneet. Missä lajissa?"

"Aa, vai niin. Anteeksi hupsutteluni, en ensin tajunnut kysymystänne. Melonta."

"Melonta?"

"Niin, se on Mailasankareiden laji. Ja suonette pienen omakehun anteeksi; Olen itsekin ollut Mailasankari nuorempana!"

Leveät hymyt suupieliään koristaen ryhmä jatkoi kierrosta odotettuaan ensin nuoren pariskunnan yhtaikaisen yskänpuuskan laantumista.

****

"Näin kierroksen lopuksi tahtoisin esitellä teille hyvän ystäväni, joka näin sivumennen sanoen on eräs kylän vaikutusvaltaisimmista miehistä. Hän on kylän oman melontaseuran kapteeni, puheenjohtaja ja kunniajäsen. Ja hän on kaiken tämän lisäksi vielä koulumme rehtori.
Hyvät ihmiset, tavatkaa herra Jouko "Melamies" Kankinen!" Olavin hitlerviikset suorastaan värisivät huonosti peitellystä innosta ja ihailusta, kun harteikas, hätkähdyttävän komea nuorehko mies astui esiin.

"Kiitos kauniista sanoista Olavi ja terve vaan kaikille. Minä olen siis Jouko. Olen täällä vastaamassa teidän kysymyksiinne, lähinnä kuitenkin koulua tai melontaseuraa koskeviin. No niin, siinähän on nuorella miehellä heti jotain kielen päällä! Olkaapa hyvä."

"Kyllä vain... Anteeksi röyhkeyteni, mutta onkohan herra Melamiehellä lapsia?" Riettaasti virnistävän nuorukaisen vaimo törkkäsi tätä käteen, muttei voinut täysin peittää omaa leveää hymyään.

"...Onhan minulla ihan mukava perhe. Kuusi lasta, kaunis vaimo ja hevonen." Melamies oli aluksi hyvin hämmentyneen näköinen, mutta kun yhdisti kikattelevan pariskunnan kysymyksen laatuun, punastui täysin. Paidan kaulukseen asti hänen ihonsa hehkui kirkkaanpunaisena. "Hmm, tuota... niin... O-onko kenelläkään kysyttävää seurasta tai koulusta? Ei taida olla. Minun täytyykin tästä rientää... kokoukseen.

****

"Tiedätkö, hani, tällaiset ahdistuneet kylänmiehet saavat minut käymään... kuumana."

"Grauh."

"Että jos vaikka mentäisiin tuonne, you know?"

"Oh, iso, tuhma melamieheni!"



Kiitän jo etukäteen teitä rakkaita lukijoita, jotka annatte sitä kommenttia. Eikös juu?
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 16:05:57 kirjoittanut Snoop. »
Pelkkä vilkaisu hänen makuuhuonesilmiinsä sai polveni notkahtamaan.

Lauren

  • Piirakkatyttö
  • ***
  • Viestejä: 200
  • Ava: Karakuri
Vs: Mailasankari ja melamies (K-7/S)
« Vastaus #1 : 03.11.2008 18:30:05 »
Oh, mikä huumori! Nauroin katketakseni Olavin hitlerviiksille.
Älytön otsikko, totta tosiaan. Oli pakko tulla lukemaan otsikon perusteella.
Öh, rakentavaa ei löydy. (Olen huono siinä lajissa)
Save me
Somebody take my hand, and lead me
Slow me down

Natty-boy

  • Master Holdwine
  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Mailasankari ja melamies (K-7/S)
« Vastaus #2 : 04.11.2008 06:34:03 »
Kuten sanottua, Olavi<3 ;)
Olen erittäin otettu siitä, että huumorini kelpaa ja saa vielä nauramaankin. Se oli imartelevaa kuulla.  Thanksit siis sinne suuntaan, Lauren Swann.
Rakentava on myös minulle hiukan heikko laji, joten en odota sitä muiltakaan. Ja epärakentava nyt on usein paljon mukavampaa lukeakin :)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 18:27:48 kirjoittanut Natty-boy »
Pelkkä vilkaisu hänen makuuhuonesilmiinsä sai polveni notkahtamaan.

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Mailasankari ja melamies (K-7/S)
« Vastaus #3 : 15.11.2008 16:50:13 »
Okei hani, nyt kun pakotit mut tähän äärimmäiseen rasittavaan työhön (=kommentointiin), niin kai mä nyt tän teen :P
Kuten sä jo tiedät, mä tykkään tästä (tai sitten sulla on huono muisti/olit kännissä kun kerroin [sinä, kännissä, HAH]).

Tämä huumori on upean arkipäiväisen kaksimielistä, jota tulee harrastettua koulussa, kavereiden kera (mutta ei vanhempien, ne kattois ehkä liian pitkään). Just sellaista sopivaa ja mietoa ja loistavasti otsikkoonkin liittyvää. Täydellistä elämänmyönteistä pikku naljailuakin pariskunnan kesken oli nähtävissä. Katsotaan, sitten kun itsellä on se mies joskus, ni viitiskö sitä Melamieheksi kutsua. Tai Mailasankariksi. Jälkimmäinen olis kyllä ehkä parempi :D

Olavi on kyllä ihana ihminen. Ei tainnut yhtään ajatella sanoessaan itsekin nuorempana olleensa Mailasankari nuorempana. Jaa-ah, mitäköhän talon katsastajat mahtoivat ajatella..?

Mutta kuten sanottua, tämä on loistava ja ihana, jatka hitlerviiksinesi kirjoittamista (mitenniin sulla ei oo hitlerviiksiä? :P)
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Natty-boy

  • Master Holdwine
  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: Mailasankari ja melamies (K-7/S)
« Vastaus #4 : 15.11.2008 17:09:02 »
*reps* *REPS*

Awwh, melkein tikahdun täällä nauruun. Kiitos Winga-muru! Vaikken kyllä mitään pakottanut, muistutin vaan.
Oi, kyllä mä tiedän sun tykkäämiset, yleisesti ottaen. (Juujuu, minähän tunnetusti olen kännissä joka päivä. Paitsi sapattina...)

Ja voi jösses, jos joskus kutsun miestäni/poikaystävääni jommaksi kummaksi, saat kyllä heti tulla paikalle selittämään. Koska sä olet se, jota siinä vaiheessa syytän.  :-*

Olavi ajattelee aina ennen kuin puhuu! Älä loukkaa häntä  >:( Mitä jos Olavi oli vaan ylpeä siitä mitä on ollut. Niih. (... ;D)

Juu, jatkan kirjoittamista. Ilman viiksiä. Se taas johtuu siitä, että ajoin ne pois :/ Kiitus vielä <3
Pelkkä vilkaisu hänen makuuhuonesilmiinsä sai polveni notkahtamaan.