Kirjoittaja Aihe: Rakkauden puun alla | Luna/Hermione, S  (Luettu 2731 kertaa)

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Rakkauden puun alla | Luna/Hermione, S
« : 30.03.2010 19:20:08 »
Nimi: Rakkauden puun alla
Kirjoittaja: Upsila
Genre: Femmeä, fluffya, dramaa
Paritukset: Luna/Hermione
Ikäraja: S
A/N: Tälläisellä parituksella mennään, olen pohtinut pitkään tämän parin kirjoittamista, joten tässä se on. Menee Naisten kymppi II - haasteeseen. Kommentit eivät ole paheeksi. ;)



Likaisenvaaleat hiukset, tuhkanharmaat silmät ja vino hymy.

Hermione siveli toisen tytön poskenkaarta, antoi Lunan lukea hänelle Saivartelija-lehteä ylösalaisin ja pujottaa hänen kaulaansa kermakaljakorkeista tehtyjä kaulaketjuja, vaikka muut pitivätkin sitä omituisena asiana. Ron ja Harry olivat kohottaneet kysyvästi kulmiaan, kun Hermione oli eräänä aamuna tullut liemitunnille taikasauva korvansa takana, pieni hymykaare rennosti huulilla ja retiiseiltä tuoksuva hajuvesi suihkutettuna hienoisesti paidankaulukseen. Korkkiruuvikiharat eivät tuoksuneet enää omenashampoolta, vaan aavistuksen aamukasteelta ja laihalta appelsiiniteeltä. Hermione ei välittänyt useista silmäpareista, jotka vilkuilivat häntä epäluuloisesti, eikä kuiskutteluista omituisesta kaikkitietäväisestä, hän halusi vain Lunan onnelliseksi.

He istuivat ruskehtavan, lokakuun kylmyydestä kärsivän nurmikon päällä, nojasivat karhean puun kaarnaa vasten ja söivät tuliviskillä maustettuja noidankattilakakkuja.

Mansikkapiimää, karamelliomenat punoskorissa ja Lunan tekemää marenkikakkua. Hermione leputti päätään toisen uneksivan tytön olkapäillä ja pyyhkäisi kevyesti taikinamurusia tämän suupielistä.

"Luna, millaista on nähdä thestralit?" Hermione kysyi lähes arkaillen, ehkä hän pelkäsi satuttavansa hauraan tytön, joka istui puun alla liikahtamatta, ilme tyyneenä kuin leuto merituuli, jonka tuiverrus kiskaisi puiden viimeiset väriloistot irti, ennen kuin tummat sadepilvet verhoaisivat taivaan.
"Samanlaista kuin kuunnella auguurin sydäntä raastavaa itkua", Luna vastasi seesteisesti, pyöritteli hajamielisesti rohkelikkotytön kiehkuroita sormissaan ja hymyili puolihuomaamattomasti ensimmäiselle sadepisaralle, joka tipahti tytön nenänpäähän. "Se on yhtä harmiton ja kaunis kuin kultasieppeli."

Hermione kurtisti hämmästyneenä kulmiaan tyttöystävänsä vastaukselle, mutta ei sanonut mitään. Ehkä oli vain parempi pysyä hiljaa ja katsoa vaitonaisena tuhansien helmipisaroiden ropinaa. Kuunnella järven aaltojen pauhun ja korpinkynsitytön pehmeän hyräilyn luonnonääntä vasten. Hermione sulki hitaasti silmiään, antoi sateen kastella hiuksiaan ja vaatteitaan läpimäriksi, antoi pilvien itkeä kyyneleitään pois. Hän antaisi mitä vain pois, että Luna olisi hänen kanssaan tässä hetkessä ikuisesti.

Ehkä se vihertävänmusta lintu lentäisi rankkasateessa viimein ja Hermione voisi kerrankin käpertyä toisen tytön syliin uneen.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:14:39 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Rakkauden puun alla, S
« Vastaus #1 : 04.04.2010 19:14:20 »
Kiiruna, kiitos kovasti kommentistasi! ;) Korjasin virheet pikapika, kiitos, että ilmoitit niistä! Yritinkin tässä panostaa Lunan luonteeseen, vaikka hänestä oli kyllä hieman vaikea kirjoittaa. Kommenttisi piristi oikein kovasti päivääni, on ollut muutenkin tässä inspiraatio nollaantunut ja tämä päivä jaksaa laskea aste asteelta - joten kiitos ihanasta kommentistasi!<3  :)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Rakkauden puun alla, S
« Vastaus #2 : 08.04.2010 21:16:07 »
Tämä oli todella suloinen!

Minusta on aina ihana lukea tällaista hyvin kuvailtua fluffya ja henkilökohtaisesti pidän femmefluffysta, koska naiset vaan yleensä ovat hyvin tunteellisia joten heidän kauttaan ficeistä saa usein enemmän irti tunnetasolla kuin miehistä kertovissa ficeissä. Niissäkin on toki omat paremmat puolensa, mutta joo, enpä jaarittele enempää.

Lainaus
Mansikkapiimää, karamelliomenat punoskorissa ja Lunan tekemää marenkikakkua. Hermione leputti päätään toisen uneksivan tytön olkapäillä ja pyyhkäisi kevyesti taikinamurusia tämän suupielistä.
Rakastan tällaisia pieniä yksityiskohtia. Sinulla on taito käyttää niitä oikein ja niin, että ne uppoavat mukavasti tekstiin.

Jostakin syystä mielsin tämän kuuluvan samaan tarinaan kuin Kuurankukista ja särkyneistä sydämistä. Tarkoitan, että tämä olisi ikään kuin tapahtunut ennen noita tapahtumia. Tuo mielikuva toi tekstiin myös hieman haikeutta, enkä pistänyt sitä ollenkaan pahakseni.

Mutta ficcisi oli ihana ja tunteikas, sinulta voisi lukea vaikka lisääkin! ;)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Rakkauden puun alla, S
« Vastaus #3 : 09.04.2010 15:04:16 »
Belissa, kiitos jälleen ihanasta kommentistasi! Sinun kommenttisi piristää päivääni ihan hirmusen paljon, sinä sitten osaat kirjoittaa todella mukavia, ihania kommentteja, että minä sulan kohta lammikoksi! :D

Kun sain kirjoitettua Kuurankukista ja särkyneistä kyynelistä - ficcin, niin tulin heti ajatelleekseni tämän toisen. Ehkä juuri siksi, että tässäkin oli Hermione/Lunaa, toisin ajattelin myös, että jos tämä pystyisikin olemaan Hermionen ja Lunan pienoinen hetki ennen heidän eroamistaan.

Mutta oikeasti, kiitos todella paljon ihanan piristävästä kommentistasi!<3 Rupean väsäämään jotain tekstiä sitten, kun olen saanut kaikki tehtyä ja hoidettua pois alta. Kiitos vielä kerran! :D
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Sorry

  • ***
  • Viestejä: 106
  • loveable
Vs: Rakkauden puun alla, S
« Vastaus #4 : 18.04.2010 19:29:21 »
Itse en henkilökohtaisesti femmeä lue, ainakaan paljoa. Pidän enemmän slashista. Mutta mutta, kommenttiin:
Tämä oli oikeastaan aika suloinen. Tai ei, ei aika, vaan todella suloinen. Ihanat kuvailut, osaat sen todella hyvin. Itse en juuri hallitse sitä puolta. :D
Lainaus
Mansikkapiimää, karamelliomenat punoskorissa ja Lunan tekemää marenkikakkua. Hermione leputti päätään toisen uneksivan tytön olkapäillä ja pyyhkäisi kevyesti taikinamurusia tämän suupielistä.
Tässä kohtaa varsinkin kuvailu oli niin suloista ja ihanat nuo ruokalajit, pakko sanoa. Tai ainakin kuulostavat niiiin fluffylta, voi nam. :D
Pystyn oikein kuvittelemaan tämän ficcisi tapahtumat, niin hyvin onnistuit kuvailussa! Joo mutta tuota kuvailun hienoutta olen kyllä jo jankuttanut sinun kyllästymiseesi asti, anteeksi. :D Yritän kommentoida nyt jostain muusta kuin siitä. :D
Juoni oli ihana, tuollainen lyhykäinen ja söpö. Olet todella taitava kirjoittaja, oikeasti! Osaat kirjoittaa sujuvaa, kaunista ja helposti ymmärrettävää tekstiä, missään kohdassa ei töksähdellyt.
Mutta joo, taidampa siirtyä tästä nyt tuonne takavasemmalle, anteeksi en ole ikinä osannut antaa rakentavaa, joten en sitä nyt tähänkään voi mitenkään laittaa. ;c Eipä muuta kuin kiitos melkeimpä täydellisestä ficistäsi! :)


my breath is your breath

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Rakkauden puun alla, S
« Vastaus #5 : 20.04.2010 14:46:14 »
Sorry, tässähän punastuu, kun lukee noin ihanan piristävää, rohkaisevaa ja hienoa kommenttiasi! Sinä pidät enemmän slashista, minä taas en oikein lue niitä melkein ikinä, ei vain yleensä loksahda minun kohdallani. :D

Minä kyllä pidin kovasti kommentistasi (sukka meni ihan kippuraan, piristyin ja ilahduin kovasti, että et osaa kuvitellakkaan), vaikka sanoitkin, että ei ollut rakentavaa - kommentti on kuitenkin aina kommentti. Sinun kommenttiasi oli todella ihanaa lukea, todella.  Tämän kanssa jouduin hieman kamppailemaan, lunttailemaan tietoja noista linnuista, pohdiskelemaan, hermostumaan. Mutta eiköhän jokaisen täytyy tehdä tekstiensä eteen töitä, vai mitä? :)  Pakko sanoa, että tämän kanssa kesti kyllä aina pitkään, ja minä epäröin muutenkin kirjoittaa aina tekstiä tänne; onkohan tämä julkaisukelpoinen, onko jossain kohdassa liian tönkköistö, jne. Mutta kun saa noin ihania ja rohkaisevia kommentteja, niin tekee mieli kirjoittaa aina enemmän ja enemmän. (--:

Kiitos kovasti ihanasta kommenttistasi, hyvä etten putonut tuolilta noin ihanista sanoista! Kiitos todella paljon!  :-*
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Fantasy

  • Vieras
Vs: Rakkauden puun alla, S
« Vastaus #6 : 22.04.2011 17:20:49 »
Oi, kai minunkin on jotenkin tätä ihanuutta kommentoitava. Ensimmäiseksi pitää varmaan tunnustaa, että olen lukenut paljon muitakin sun kirjoittamia ficcejä ja susta on pikkuhiljaa tullut yksi mun suosikkikirjoittajista - mutta ei, en ole koskaan osannut kommentoida. Näin hyvän tekstin jälkeen sitä vaan tuntuu, ettei osaa sanoa yhtikäs mitään. Sulla on ihana, omalaatuinen tyyli, enkä ole vielä koskaan joutunut pettymään sun tekstin luettuani. Ainakin fluffyficcisi onnistuvat poikkeuksetta piristämään ja tuomaan hymyn huulille. Kiitos siis kaikista teksteistäsi näin yhteisesti - lupaan kyllä koittaa kommentoida noita muitakin, kunhan saan itseäni niskasta kiinni.

Ja nyt mulla on taas paha en-tiedä-mitä-sanoa-miksi-edes-kommentoin-fiilis. Tää oli kaunis, tunnelmaltaan ihanan rauhallinen. Rakastan Lunaa, ja ihan pikkuisen vielä kehaistakseni voin sanoa, että olit onnistunut kirjoittamaan Lunan aivan omaksi itsekseen. Hermione/Luna on oikein kiva paritus - mä tosin tunnun tykkäävän kaikista parituksista, joissa on paritettu Luna jollekulle toiselle tytölle.

Toistan vielä aikaisempia kommentoijia: sun kuvailusi on aivan ihanaa. Rakastan sitä, miten löydät aina erilaisia tapoja kuvailla asioita. Se saa koko tarinan tuntumaan jotenkin aidolta, käsinkosketeltavalta. Pitkiä tekstejä tällä tyylillä ei välttämättä jaksaisi lukea, mutta näin pieninä annoksina tuollaiset kauniit kielikuvat ovat vaan niin ihastuttavia.

Minulla ei oikeasti ole nyt enää yhtään sanottavaa. Tämä kommentti ei tainnut käydä lähelläkään rakentavaa, mutta mun nyt vain täytyi tulla tänne ilmoittamaan, että rakastin tätä. Kiitos siis vielä kerran. (: