Kirjoittaja Aihe: FMA, Virkavaltaista ahdistusta, S, Angst & Deathfic, Maes & Roy  (Luettu 1721 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Ficin nimi: Virkavaltaista ahdistusta
Kirjoittaja: Aimtist
Beta: nnora
Ikäraja: S
Varoitukset: Itsemurha
Tyylilaji: Angst, deathfic
Fandom: FMA = Fullmetal Alchemist
Disclaimer: En omista muuta kuin juonen. Hahmot ja koko FMA maailma kuuluu Hiromu Arakawalle. En myöskään omista lausahdusta: Ja loppujen lopuksi, eivät ne ole vuodet elämässäsi jotka lasketaan, vaan elämä niissä vuosissa.''
Hahmot: Maes & Roy
Summary: ''Silloin minä en ainakaan kelpaa Führeriksi.''
A/N: Elikkä tämä on ihka ensimmäinen julkaisemani ja ylipäätään valmis ficcini.  Kommentit olisivat kivoja.


Roy seisoi tumman pöydän takana, nojaten päätään ikkunaan. Maes seisoi keskellä huonetta katsoen Royta huolestuneesti.

"Maes, mitä jos en ole valmis?"

"Mitä sinä huolehdit, Roy? Sinähän olet tahtonut tätä jo vuosia, sitä paitsi sinä paljastit salaliiton, on vain oikein, että juuri sinusta tehdään Führer."

"Minä en tiedä, Maes. Minusta vain tuntuu, etten minä kelpaa, että olen liian nuori", Roy sanoi antaen ahdistuksen tulvia äänestään.

"Roy, sinun on turha huolehtia, kenraalit ja kansa ovat sitä mieltä, että kelpaat tämän maan Führeriksi. Jopa Edward on sitä mieltä, tosin hän kylläkin sanoi, että Bradleyn jälkeen kuka tahansa ihminen kelpaa Führeriksi."

Roy seisoi yhä pöydän takana antaen päänsä nojata ikkunaan, ahdistus kasvoillaan.  Maes huokaisi. Hän tiesi, että oli edes turhaa yrittää saada Roy lopettamaan hermoilu Führeriksi tulon vuoksi.

Maes käännähti kannoillaan aikeissaan lähteä kotiin perheensä luo ja jättää Roy yksin murehtimaan. Juuri ennen kuin Maes sulki oven perässään hän sanoi vielä Roylle:
 "Ja loppujen lopuksi, eivät ne ole vuodet elämässäsi jotka lasketaan, vaan elämä niissä vuosissa."

Pian oven sulkeuduttua kuului hiljainen kuiskaus: ''Silloin minä en ainakaan kelpaa Führeriksi.''


*

 
Pian lähdettyään Royn luota Maes tajusi, miten Roy saattaisi hänen sanansa käsittää ja kääntyi takaisin. Maes lähti juoksemaan kohti Royn toimistoa. Hän oli juuri toimiston oven takana kun kuului laukaus. Maes oli myöhästynyt.

« Viimeksi muokattu: 07.06.2015 21:26:24 kirjoittanut Beyond »
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Virkavaltaista ahdistusta, K-13, FMA
« Vastaus #1 : 29.12.2010 12:02:27 »
Sä julkasit tän o_o

Mut joo, tyksin edelleen kovasti tästä ficistä, kerrankin sulla on joku oikeesti toteutuskelpoinen idea!  ;D Mutta joo, tähden ylä- sekä alapuolelta noita enttereitä pari kappaletta pois, muuten täydellinen. Ja masentavana ja angstisena ihmisenähän tämmönen ficci sopii just sulle kuin nyrkki silmään. Ja mutenkin vielä noita rivinvaihtoja tuolta vois karsia muutaman varmaan pois.... (;


nnora
suurin aarre on ymmärrys rajaton

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Virkavaltaista ahdistusta, K-13, FMA
« Vastaus #2 : 29.12.2010 12:21:09 »
Kiitokset nnora kommentista sekä betana toimimisesta. Kyllä mä  tiesin, et tollainen masentava ja angstinen tyyli sopii mulle, mutta en tienny nyrkin sopivan mun silmään :P
No en varmaankaan edes saa tietää varmast sopiskose, mut ei haittaa.
 Joo katsotaan jos mä sit vähän pienentäisin noita välejä ja vähentäisin niitten olemassaoloa.
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Virkavaltaista ahdistusta, K-13, FMA
« Vastaus #3 : 25.02.2011 12:58:25 »
HEI!! Mä avasin tän ja luulin että tää vois olla sellanen kiva fikkeröinen.. mut en tykänny tosta lopusta! Eihän Roy nyt voi kuolla!! Tai siis tokihan se ois kuollu joskus, mutta ei!! Ei oo kivaa!!

Okei, nyt mä sanon jotain järkevää! Nonii.. olihan tässä toki angstaava tunnelma, mutta mä kuitenkin ihan tykkäsin tästä (vaikka lopusta oonkin eri mieltä..) :) Tai kyllähän sen ymmärtää, että vaikka Roy oli päässy siihen mihin se halus, niin sitten se oli kuitenkin epävarma siitä, että meneeks se kuitenkaan niin. Tai siis sillain et vaikka Roy oli päässy sille paikalle minkä se halus, nii tokihan sitä ollaan hermostuneita..

Voi voi.. miks Royn piti kuolla.. ? :(  :'(
Tykkäsin tästä kuitenkin. :)

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Virkavaltaista ahdistusta, K-13, FMA
« Vastaus #4 : 25.02.2011 17:50:56 »
NeitiMusta: kiva kun tykkäsit tunnelmasta ja ficistä ylipäätä - vaikka loppu ei ollutkaan mieluinen - ja kiitos kommentistasi.

Voin paljastaa, että alkuperäisessä versiossa Roy ei kuole vaan ficci loppuu Maesin sanoihin:
Lainaus
"Ja loppujen lopuksi, eivät ne ole vuodet elämässäsi jotka lasketaan, vaan elämä niissä vuosissa."

  Mutta saatuani betatun version, iski inspiraatio ja vieläkin pehempi angstaava tunnelma, joten jatkoin tarinaa hiaman ja yhtäkkiä Roy olikin jo kuollut.
 Roy on yksi lempihahmoistani ja inhoan jos jossain ficissä lempi hahmoni kuolee, - silti tapoin Roy tässä? ??? - joten ymmärrän hyvin miksi et tykännyt lopusta.
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.