Kirjoittaja Aihe: Enkelikello | S, one-shot, drama  (Luettu 2140 kertaa)

VampireHeart

  • Vieras
Enkelikello | S, one-shot, drama
« : 27.12.2010 12:04:25 »
Title: Enkelikello
Author: VampireHeart
Beta: -
Genre: Drama
Rating: S
Summary: Lapsi odottaa neljän kynttilän syttymistä.
A/N: Tämä syntyi näin joulun alla kappaleen: Enkelikello, inspiroimana. Kommentit olisivat suotavia, koskapa olen vielä epävarma siitä, onko tämä tai muutkaan tekstini ehkä jopa julkaisukelpoisia (mietin julkaisevani joskus kirjan). Jotenka, kommentteja voisi antaa. Aikaa myöten aion julkaista täällä tekemäni laulunsanoituksen. Mutta siitä sitten silloin.

                           ENKELIKELLO

Pöydällä on pieni esine. Neljä kynttilää ja enkeleitä. Kaksi kelloa ja tulitikkurasia. Taustalla soi joululauluja.

Joulun rauhaa soittaa saavat kellot enkelten. Joulun rauhaa julistaa tuo ääni tiukujen.

Äiti tulee styttämään yhden noista neljästä kynttilästä. Jännitys syvenee. Kohta saan tietää, mikä tuo oikein on. Yhden kynttilän sytyttäminen ei vielä tee mitään. Odotan toisen kynttilän syttymistä. Kappale vaihtuu ja katselen liekin lepatusta. Äiti menee ruokkkimaan koiran. Aikaa kuluu ja kynttilä lyhenee, eikä mitään tapahdu.

Näin sydämeeni joulun teen, ja mieleen hiljaiseen taas Jeesus-lapsi syntyy uudelleen.

Lopulta äiti sytyttää toisen kynttilän. Ehkä nyt tapahtuu jotain. Toivo on turhaa. Vähitellen alkaa väsyttää. Siirryn sohvalle ja silmät painuvat kiinni. Taustalla soivat joululaulut tuudittavat minua uneen. En halua nukahtaa, sillä silloin en näkisi, mitä tapahtuu, kun kaikki neljä kynttilä palavat. Koira tulee viereeni ja jää katselemaan kanssani kahden kynttilän lepatusta. Mitään ei tapahdu. Kaksi kynttilää on silti liian vähän. Tarvitsee olla neljä liekkiä.

Seimen yllä jouluntähti valkeuttaan kirkkaana silmiin lapsosen nyt loistaa. Mariainen tuutii seimen pienoistaan.

Äiti sytyttää taas uuden kynttilän. Nyt kolme kynttilää palaa. Nyt enkelit liikahtavat, mutta siihen se jää. Nousen istumaan ja katson liekkejä uteliaana. Mitä neljäs liekki saisikaan aikaan? Idä kattaa pöytää ja silittää ohimennen koiraa ja pörröttää hiuksiani. Sekös se vasta ärsyttävää onkin. Neljännen kynttilän sytyttämisen odottaminen alkaa olla jännittävää. Enää ei väsytäkään, joten asetun taas aitiopaikalle katselemaan.

Joulupukki, joulupukki, valkoparta vanha ukki. Eikö taakka paina selkää? Käypä tänne emme pelkää.

Viimein äiti sytyttää neljännen kynttilän. Ihmeekseni enkelit alkavat liikkua ja pienet tikut niiden alla osuvat kelloihin.Kevyet helähdykset kohoavat ilmaan. Katson isää ihmeissäni ja isä antaa minulle pienen laatikon. Kannessa on juuri tuollaisen esineen kuva. Tavaan tekstiä ja äiti ja isä kantavat minut vuoteeseen. Nukahan hiljaiseen kilkkeeseen.

"Se on enkelikello."

Kello helinä tunkeutuu myös uniini.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 19:10:39 kirjoittanut flawless »

Dragon

  • Hautajaissydän
  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Enkelikello
« Vastaus #1 : 27.12.2010 23:31:41 »
Kerrankin jossain eka!! *riemuitsee*
Ihana, tulee mieleen mummola, missä on enkelikello, ja sen ääni on niin ihana!
Mukavaa, helposti luettavaa tekstiä.
Eipä minulla muuta, mitään rakentavaa en oikein osaa kirjoittaa...

<3: llä Dragon
Kuutamo, kaiho ja katkeruus

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Enkelikello
« Vastaus #2 : 28.12.2010 21:34:12 »
Tää oli semmone herttane :) voin kuvitella semmosen pikkulapsen ihmettelemää :)
Pari sanavirhettä oli jossain kohde, mut en muista missä.
meilki on ollu  joskus tollane enkelikello .) mut jooo eiköhä nää selostukset ollu täs .D
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Enkelikello
« Vastaus #3 : 29.12.2010 13:02:26 »
Oii, kommentteja. Miten ne aina onnistuukin piristään päivää. Sanavirheitä varmasti on, koska tällä ei ole betaa, joka ne löytäisi, mutta olen ylpeä, että kirjoitan ilman betaakin kohtalaisen virheetöntä tekstiä.

Mutta, KIITOS vielä kerran kommenteista teille molemmille!!
VampireHeart pomppii riemusta ympäri taloa.

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Enkelikello
« Vastaus #4 : 29.12.2010 13:15:20 »
Tämähän oli ihan kiva.

Enkelikello on yksi lempi joulukoristeeni, joten kiva kuin olit kirjoittanut siitä ficin. Tai no jos myönnetään, niin en itse pystyisi nukkumaan enkelikellon helinässä. Ihanan jouluinen tunnelma tässä kuitenkin on; jostain syystä oon ruvennut lukemaan näitä jouluaiheisia ficejä vasta joulun jälkeen, vaikka periaatteessa kaiken jouluhössötyksen jälkeen yleensä ollaan immuuneja kaikelle joulun liittyvälle. :D

Olihan tämä ihan kiva. Virheetöntä tekstiä lähinnä, vaikka jossain kohdista puuttui tarvittavia pilkkuja.
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä